- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2028 üzenetére
A generátorban lévő diódák visszirányban nem engedik az áramot, hiszen épp ez a dióda, illetve egyenirányítás lényege.
Például csak az elmélet kedvéért, ha egy 24 V-os akkut kötnénk egy ilyen generátorra, ami 14,4 V-ra szabályoz (vagy 13,8 V-ra, most nem ez a lényeg), egyrészt visszafelé nem folyna áram, a diódák miatt. Másrészt a szabályzó érzékelné a "túltöltött" akkut, ezért a forgórész gerjesztőáramát levenné teljesen, így a generátor nem termelne semmi áramot.
(A példában csak feltételezzük, hogy a feszültségszabályzó kibírná a 24 V-ot is.)
De ez csak egy kitérő volt, a videóban nem is erről van szó, hanem az önindító elkezdi felvenni az áramot az akkuból. Bikázásnál két áramforrás kapcsolódik párhuzamosan, a felvett áram is kétfelé oszlik. Az eloszlás aránya függ az akkuk töltöttségétől, áramforrás belső ellenállásától, vezetékek, csatlakozások ellenállásától.
Ahol túl nagy átmeneti ellenállás lép fel (érintkezési hiba) az a rész egyszerűen kiéghet, mint egy biztosíték. Csak emiatt szikrázik a videón is, ez így önmagában ártalmatlan, nem jelent túlterhelést. Sőt, az átmeneti ellenállás áramkorlátozó hatású. Ezért nem is bír elindulni.
A létrejövő tranziensek okozhatnának elvben problémát, de egy ilyen töltőnél ez be van kalkulálva.
Más eset, amikor a klasszikus módon bikáznak, a két akku összekötése pillanatában szikrázik. A két akku nyilván nincs azonos feszültségszinten, a kiegyenlítőáram miatt szikra áll elő. De ezt a két akku egymás között játssza le, egyéb irányba nem folyik áram. A jármű elektronikájának sem tud ártani, hiszen a másik akku is azonos kategória (feszültségben), ezért a túltöltés is lehetetlen.
A Li-ion bikázóban nyilván valamilyen speciális kiképzésű akku van, ahol a fegyverzetek, kivezetések ekkora áram elviselésére alkalmasak, ha rövid ideig is. Mérik a hőmérsékletet is, túlmelegedés esetén letilt, ahogy kell, de így tapasztalat nélkül fogalmam sem lehet, hogy meddig bírja.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...