Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz Runner_fxr #39 üzenetére

    Sejtettem, hogy ez lesz a véleményed. :)

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Runner_fxr #91 üzenetére

    Nem akarsz bejönni egyszer a szerkbe hozzánk és felvenni a témában velem/velünk egy podcastot?

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #91 üzenetére

    Hát, gondolom így is lehet nézni a dolgot... Meg úgy is, hogy a 90-es évek előtt nem volt ennyi felesleges buzzword. Vett a falusi bácsi két sörért egy fostalicska csepelt (most hallom, ahogy az egész bolygón felsír a biciklis közösség), ami aztán olyan szintű ridegtartásban, hogy az ma már elképzelhetetlen, ment 30-40 évig. Földúton, betonon, vízben, sárban. Néha elszakadt a lánc (mentségére legyen mondva olajat utoljára a gyárban látott, 15 évvel azelőtt), néha gumit kellett cserélni, néha állítgatni kellett az első féket, aztán ennyi. Udvaron, esőben, hóban, télen, nyáron, oda volt baszva, ahol éppen elborult, aztán valahogy mégis mindig ment. Nagy, kényelmes, nagy segg alá is passzolós, rugós üléssel, amit azért 10 évente az igényesebb gazda cserélt, az igénytelenebb meg újraszigszalagozott.

    Aztán jöttek ezek a flancos sznob szarok, 600 milliárd sebességgel, ilyen olyan idióta rugózással, kimondhatatlan anyagú vázakkal (amik nyertek mennyit, 20dkg-ot egy csepelhez képest?), szervizintervallumokkal meg egyebekkel. Nyilván szar lesz még a drága is, lassan több fos tud benne elromlani, mint egy forma1-es autóban. A kínai fos, ami meg egyben bicikli, karácsonyfa, roller meg ebédlőasztal nyilván egy kalap szar lesz, az mindenben az, nem csak bicikliben.

    De mi van akkor, ha nekem nem kell csodaváz meg tündérmese? Három, de maximum 6 sebesség doszt elég mindenre, sőt, még igazából az is csak bónusz, jó a sima küllős felni, nem kell pneumatikus felfüggesztés sem, de mondjuk nem baj, ha rugós az ülés, fasza a fék, és ezen felül tényleg csak annyit akarok, hogy legyen egy on meg egy off gomb a motorra, meg egy totál analóg gázkar, amivel tudom állítani, mennyire toljon, ha már nem bírom.

    Ne haragudj, de azt nem adod be nekem, hogy a fenti ott indul, hogy 350k bicikli + 600k elektromosítás, mert nem fogom elhinni. Ennél tényleg olcsóbb nulláról megoldani magamnak, max nem lesz szép. Ha meg egy sima elektromotor 200k-ba kerül, leszopom magam. 50k-ért már olyat kapsz (igaz, nem bicikli, hanem nagytestű modell van a dobozán), hogy befosol. Gondolkodjunk már, 50k-ért már 20-25km/h-val menni tudó elektromos rollert kapsz, és abban nem csak pici de nyomatékos motor, hanem akku is van.

    Köszönöm a hozzászólásod, nagyon hasznos volt, és nagyon sok szempontból teljesen biztos vagyok benne, hogy igazad van, és abszolút elhiszem, hogy a tesco-s bicikli problémás (nyilván), de továbbra is úgy érzem, hogy az olcsó mikromobilitás problémája sokkal inkább az, hogy kinéznek vele, hogy mi ez a szar, mint az, hogy nem megvalósítható.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #98 üzenetére

    Kezdem érteni a dolgot, így már tisztább a kép. :R

    Tudnál küldeni légyszíves valami linket mondjuk arról a legolcsóbb pedelec bringáról, ami már a Te szótárad szerint is ajánlott kategória mondjuk egy maximum 100kg-os, hátitáskás (nagyon max 10kg) férfi embernek, aki nagyon max egyhuzamban 10km-t tesz meg kizárólag városban, viszont ebben lehet emelkedő is, és valószínűleg (pláne eleinte) ezt végig a létező legerősebb rásegítéssel szeretné abszolválni?

    Másik kérdésem az lenne, hogy mennyire gyakori a szervizigény reálisan? Évente egy elég akár napi átlag 10km futásteljesítmény mellett, vagy bilibe lóg a kezem? :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #100 üzenetére

    7-800k két kerék? Mi a picsa?! Túrdöfranc szintű versenyző az ürge, vagy kényszerbeteg? Más megoldás nem jut eszembe, ez kb a 700 lóerős ae86 szintje, teljesen elmebeteg. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Runner_fxr #98 üzenetére

    Engedd meg, hogy én is megfordítsam a dolgot. 3 db kilométerre lakom az irodától. A benzines autót erre bedurrantani overkill és szarul is érzem magam miatta. (Az elektromos nyilván más.) Ezt a távot oda-vissza megtenni nem lenne nagy ügy akármilyen biciklivel, csak hát hazafelé végig emelkedik, a végén már eléggé. Néha elmegyek még + 3 kilométert ide-oda, de ennél többre nincs szükségem.
    Oké, hogy egy pedálszernzoros bicikli az nagyon remek lenne nekem. De ha mindezt olcsón óhajtom megoldani, akkor egy kínairetek is megteszi, mert le tudok vele gurulni, aztán hazavisz úgy, hogy nem esek pofára az első kátyúban, mint egy random rollerrel.
    De volt olyan flessem is, hogy akkor én most felmennék a János-hegyre kilátni. A fisfos Fiido D3S pedig ezt simán megcsinálta nem egyszer, hanem mondjuk ötször, tekertem, mint egy szobakerékpárt (a semminél ez is több valamivel), aztán kiláttam, legurultam és jó élmény maradt. Aztán egyik nap azt gondoltam, hogy akkor én most átmegyek a Rózsadombon, keresztben. Nem volt probléma. Másnap kitekertem Máriaremetére, mert miért ne. Pipa.
    Szóval a célnak - nálam - megfelel. Ezt az ADO biciklit pedig jól összecsukom és leviszem majd tavasszal Monostorapátiba, hogy onnan majd átcsapassak Hegyesdre, meg Diszelre, vagy sütiért Tapolcára. Vagy Kapolcsra.
    Gondolom azt is meg fogja csinálni.
    Ehhez minden szart lehet rendelni a gyártótól (akku, váltó, fék, lámpa, computer, töltő, gumibelső, mittomén), fel vagyok rá készülve, hogy ez-az talán elromlik, de mikor leszek azon a ponton anyagilag, hogy jobban megérné egy ún. márkás pedelec?

    (Igen, pont ezekről lehetne podcast-beszélgetni.)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #104 üzenetére

    Hát, ezek elég húzós árak.
    Mondjuk a neuzer 330k-ért viszont nagyon jól hangzik, az már konkrétan lőtávolban van a cikkben lévő cucchoz, ami kb 260k. Ha esetleg jön vám vagy bármi egyéb extra az ADO-ra, akkor meg konkrétan egy árban vannak.

    Bog, látsz rá esélyt, hogy egy ilyen neuzert (meg mondjuk egyet a tényleg ajánlott, drága cuccok közül) valahogy beszerezzetek egy próba erejéig? Nagyon kíváncsi lennék rá, mi lenne a Ti véleményetek hozzám hasonló gondolkodású amatőrként, viszont úgy, hogy van valós, napi tapasztalatotok.

    És amúgy igen, egy podcast, de pláne valami videó, ahol egy szakértő, akár Runner_fxr megmutogatja, meg elmondja, hogy mégis mi a különbség, mi az, ami annyira fos ezekben az olcsóbb bringákban és jó a drágábban, avagy mitől fos a fos. Szerintem egy ilyen az érdekes, informatív és hasznos lenne, még nagyon amatőr módon, mobillal kamerázva is; ha az operatőrnek több esze van, mint pl a totalcaros idiótáknak, és felfogja, hogy akkor lesz jó a videó, ha azt veszi a kamera, amiről a szaki magyaráz meg mutogat, mert mindenkit az érdekel, nem egy középkorú, pocakos fickó arcát akarjuk 20p-ig bambulni. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #108 üzenetére

    Pláne jól hangzik, úgy még árversenyben is nyer.
    Kép: látod, erről beszélek. Hiszek neked, hogy az egy fasza cucc, amit látok. De abszolút nem látom rajta, látom, hogy igen, ez határozottan egy bicikli, látom, hogy biztos drága, mert szép nagy betűkkel vannak szavak ráírva, amiket nem ismerek, vagy csak ilyen valami dereng szinten (pl merida), látom, hogy van neki teleszkópja, két kereke, pedálok, kormány, aztán kb ennyi. Valószínűleg ha elmondanád az árát, el is szédülnék. :DDD
    Szóval amíg ennyire fingja nincs az átlagnak arról, hogy mégis mi lehet ezen ilyen rohadt drága meg ekkora különbség, addig úgyis csak üveges szemmel nézek, és mondok rá annyit, hogy szép. Mert az mondjuk tény, hogy b@szott jól néz ki. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • enté

    csendes tag

    válasz Runner_fxr #91 üzenetére

    A pontosság kedvéért a Merida tajvani, csak a feljesztőközpont került át idővel Németországba, ahol sokkal magasabb szinten találkozik a fejekben műszaki tudás és az aktív használat tapasztalata, mint keleten.

  • Segal

    veterán

    válasz Runner_fxr #112 üzenetére

    Szerintem engedd el a dolgot. Én is milliószor meghallgattam már azt hogy a fenébe tudtam ennyit kerékpárra költeni, amikor az 50k-s ugyanúgy elvisz A-ból B-be dolgot...
    Ez tény és való csaak ugye én már tapasztaltam a sz*rtól kezdve az XTR/Dura Ace-ig szinte mindenfélét és nyilván nem utóbbit, de azért egy minimum szintet én is meghúzok. Másnak jó a gagyi is, különben elevve nem is gyártanák...
    Persze akiben volt annyi bátorság (az ára végett) hogy kipróbálta (vagy csak megemelte ha bátortalan) az vigyorgott és nem hitte el hogy ilyen is létezik...
    Szóval autó témára átültetve el lehet jutni A-ból B-be egy 150-200k-s használt autóval is meg egy 6-10 millás autóval is, csak nem mindegy hogyan...

    "Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #143 üzenetére

    Pontosan így. Egy 700khuf-os biciklire akkor is húznám a fogam, ha euróban is milliomos lennék. Mert egyszerűen nem érzem úgy, hogy ér annyit, hogy fontos annyira. Kinek mi. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • adamklark

    senior tag

    válasz Runner_fxr #143 üzenetére

    különbség hogy a telefont minden nap használod, netbank, munka, közeledés minden :d, régen már nem 'csak telefon' . de megint az általánosítások, jobb bérek mellett se vesz az átlagos ember szuper extra biciklit mert minek. természetesen átlagos emberről beszélek és nem vérprofi bringásról

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #112 üzenetére

    Nem akar rosszat a kerékpár boltos a vásárlónak csak van hogy mást értenek igények alatt.
    Példa:
    Én 7 éve építettem munkába járásra egy agyváltós agydinamós dobfékes bringát azon elv alapján hogy most drága de majd a fenntartás olcsó lesz és jól járok. Kb. 200ezerből jött ki.
    Ugyanekkor a haver vett 20ezerért egy kamu teleszkópos v-fékes acél montit. Höhö...
    Gondoltam majd idővel rájön hogy hülyeséget csinált! :D
    7 év alatt nem hogy nem ért utol kiadásokban hanem én húzok el egyre jobban. :C
    Hol a hiba?
    Ő 2000-ért vesz gumit én 8000-ért.
    Ő 3000-ért vesz komplett hajtóművet én csak a lánctányért 7000-ért.
    Ő, ha hátul ugrik a lánc akkor nem használja azt a fokozatot, én meg veszek láncot 4000-ért.
    És így tovább.
    És neki így megfelel. Begurul, dolgozik, hazamegy, szkész. :)
    Ilyenek hogy váltásérzet, meg fék adagolhatóság, meg váz merevség nem érdeklik.
    Amire neki kell tökéletes.
    Tényleg meg kéne magyarázni neki hogy egy bringa 300ezernél indul?
    Van bárkinek esélye erre?

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #104 üzenetére

    Most tényleg hidraulikus tárcsafékes bringákat ajánlasz neki 10 centi rugóúttal, 300%-os átétel tartománnyal, 4-500Wh akkuval arra hogy heti 2-3szor menjen vele max. 10 kilométert?

    Mert ezek baromi jó bringák baromi jó komponensekkel és simán végig lehet velük tekerni a Balatont egy nap alatt csomagokkal. Vagy keresztülszelni oda vissza a Pilist vagy a Mártát izzadás nélkül.
    Ilyenre lesz szüksége jövő nyárra HA annyira rákap a bringázásra hogy előlép szabadidős hobbinak ÉS beleszeret az elektromos rásegítésbe ÉS csomagos 100+km túrákra megy ÉS aszfalton VAGY max. erdészeti utakon.

    No offense, tisztelem a szakértelmed meg a tapasztalatodat de ezt most nem értem. :R

    Szerk:
    Ezt csak most utólag olvastam tőled:
    "Bérelj ki egy normális pedelec bringát egy hétvégére, aztán egyből megtudod, megfelelő e számodra."
    Na ez 100/100-as tanács szerintem is. :R
    Meg a többit is értem amit ott írsz.
    Ha valamit félreértettem és nem "heti 2-3szor menjen vele max. 10 kilométert" -re ajánlod a Haibie Sdurót akkor tárgytalan. Ha igen akkor érdekel hogy miért.

    [ Szerkesztve ]

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #161 üzenetére

    Semmi kilyukadás meg ilyenek. Egyenes vagyok. Én csak arra keresem a válasz amit kérdezek. :R

    Szerinted miért nem helyes út addig használni valamit amíg mozog és utána javítani hogy újra mozogjon ha egyszer így olcsóbb (mert olcsóbb) és a funkcióját ellátja azaz eljut vele az úticéljához?

    Értem hogy NEKED meg MÁSOKNAK (nekem is :D ) fontos az "használati élvezeti faktor"
    Értem hogy műszaki igénytelenség lenne ilyet kiadni a kezünkből de ha használója nem igénytelen. Vannak igényei és azt a kotyogó középcsapágy is teljesíti nem kell másik.
    Kipróbálnak csodabringát de nem kell mert nem értékeli. 1ft/km-ból szeretne közlekedni szkész.
    A közlekedés biztonságot hagyjuk most, arról a szintről beszéljünk ahol fog a fék, forog a kerék és mozog a kormány. Nyilván vannak ez alatt is de ezeket most a könnyebb megbeszélhetőség miatt zárjuk ki.

    Szóval:
    Szerinted miért nem helyes út a lehető legolcsóbb megoldást választani ha a célt teljesíti az eszköz hosszú távon is?

  • aginor

    addikt

    válasz Runner_fxr #143 üzenetére

    Mindenre lehet példát és ellenpéldát is felhozni, de a mai Magyar valóságban 700k egy bicikliért akkor is sok. Luxus, ha úgy tetszik. Lehet magyarázni, hogy ár/érték arányban ez a tuti, meg azt is, hogy minden ami ezalatt van az szar valamiért, de ez a pénz akkor is sok. Itt és most.
    Nyilván, ha én is 2500EUR-t keresnék, már ott lenne egy ilyen a garázsban (sok mással egyetemben, és az nem a 15éves Ford lenne)..

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Runner_fxr #170 üzenetére

    Azért itt kicsit sántít az érvelésed. Azért, mert van aki 300-400k-ért vesz telefont (mi nem mellesleg még mindig csak a fele a 700-nak), azért szerinted realitás ma Magyarországon 700k egy bicikliért. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy láttam a múltkor egy Royce-ot a belvárosban, ezért teljesen valid, hogy mindenkinek minimum egy 5-ös BMW-t kell vennie. Aki nem teszi, az spúr köcsög.. :Y

    "400K egy telefonért, vagy a 300-400K egy vga-ért nem Luxus" - de az. Viszont közel sem mindenki rohangászik fél misis telefonnal. A privát ismerősi körömben pl senki.. Cégesben a vezetők, igazgatók, de azok sem saját pénzből vették, hanem a szolgáltató dobta utánuk. Szintén nincs a privát ismerősi körömben -rajtam kívül- 150k feletti VGA, pedig van több "gamer" ismerősöm is.

    "tescos biciklihez szokott embernek elrettentő" - nem elrettentő, hanem nem életszerű. Egy "melós", aki a 1,5misis autót hitelre veszi, annál nem alternatíva 700k egy bicikliért, holott közlekedni neki is kellene, amire egyes esetekben jó alternatíva lenne egy drótszamár.

    "Kinek mi a fontos?" - ne haragudj, de a hozzászólásaid alapján bennem az a kép rajzolódott ki, hogy szerinted a 700k az reális egy cangáért, és aki ezt nem fizeti ki, az igénytelen. Az fel sem merült benned, hogy ha valakinek ez nem hobbija és nem is újgazdag, akkor nem az a kérdés, hogy mennyit akar rá kifizetni, hanem az, hogy mennyit TUD.
    Elhiszem, hogy szakmailag megalapozott az állításod, de egyszerűen nem látsz túl a csavarkulcsodon és nem érted meg, hogy nem mindig úgy működik az élet, hogy ha akarod, akkor van rá zsé.. Gyerek, hitel, autó, rezsi is van a világon. :F

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #170 üzenetére

    "Bizonyos alkatrészekből pedig hosszútávon jobban megéri a kicsit drágább, pl egy kazettás rendszerű hátsó kerék, erősebb felnivel hatványozottan tovább bírja mint az olcsó menetes."

    Persze. A jobb minőség jobban megéri mert álltalában nem annyival drágább mint amennyivel tovább bírja.
    De ha a valaki annyit és úgy használja hogy az olcsó vacak 5 évig kitart a 10x annyiba kerülő meg 80 évig akkor miért is vegyen minőségit?
    Most akar olcsók használható eszközt úgyhogy NEKI jó lesz az olcsó vacak.
    Értem hogy nem olyan jó az a fék de ha nem fog 15 fölé gyorsítani akkor nem mindegy?
    Értem hogy a kotyogó csapágyak szét fognak hullani 1000 kilométer után, de ha ez 3-4 év múlva fog bekövetkezik be akkor nem mindegy?

    "Az sem árt ha rendben vannak a külsők, ne adj isten defekt tűrők, igaz kicsit drágább, de cserébe nincs defekt"
    Ezt is értem, de ha valaki annyit és úgy megy hogy 2 évente kap defektet akkor minek?

    "Kinek mi a fontos?"
    Ez a lényeg.
    Van akinek a hifi, van akinek a TV, van akinek a mobil, VGA, vagy a horgász cucc a fontos.
    Nem azét nem költ valaki kerékpárra 800ezret mert spúr hanem nem mert leszarja.
    Tök mindegy mi egyébre mennyit költ el , kerékpára nem fog mert nem érdekli.

    Nekik nem lehet azt mondani hogy:
    Itt van ez a ADO A20-as cucc 250ért, arra amire neked kell jó lesz.
    De ha nekiállsz mindennapi 20-30 kilométeres ingázását csinálni hamar kidöglik majd alólad mert nem erre való.
    Ilyet nem lehet?
    Csak a prémium extra tartós cuccokat lehet ajánlani koca felhasználásra?

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #175 üzenetére

    Az értelmesen használható minimumon vitázok csak veled a többiben egyetértünk. :R
    Hogy hol ez a határ. Én lejebb húzom ezt meg, te meg feljebb és azért gépelek itt hogy elmondjam miért lehet ez a határ lejjebb.

    Nekem opr kérdésére adott 800ezres válasz rakott a lélegeztetőre és ebből próbálok most visszajönni. :)
    De most írod hogy analóg bringát 150-ért is lehet venni kompormisszumokkal amivel megint maximálisan egyetértek szóval le is jöttem a lélegeztetőről. Peace! :R

    Akinek a lötyögő kormánycsapágy várhatóan 26 év alatt reszeli el a villanyakat annál szerintem érthető ha nem érdekli hogy lötyög. Pláne fölösleges integrál kormánycsapágyat ajánlgatni neki 8ezerért. Bár a lehetőséggel megismertetném vele de nem kell fogok meglepődni ha kiröhög. :)

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #178 üzenetére

    De hol irtam En olyat, hogy ilyet elvarok? :Y

    Amugy a 150k/bicikli uj arban varosi hasznalatra, ma, 2021-ben az mar teljesen jol hangzik, sot! Az mar az az ar, amire azt mondom, hogy abszolut realis es eletszeru meg egy amatornek is. Ha ilyenrol tudsz valami linket dobni, azt megkoszonom! Nem baj, ha jelenleg nem elerheto, keso tavasz elott ugyse veszek biciklit, csak jo lenne latni, hogy tenyleg letezik ilyen.
    Kivancsisagbol: Mik azok a kompromisszumok, amikrol beszelsz? Varosi hasznalat mellett persze.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • aginor

    addikt

    válasz Runner_fxr #175 üzenetére

    " több anyagot, értéket képvisel" - az érték relatív. Neked többet, mert a hivatásod mellett ez a hobbid is, másnak meg más. Elég demagóg ezt így tényként kijelenteni. :U De gondolom, akkor a párodnak se vennél aranygyűrűt drágakő berakással eljegyzésre, mert egy bicikliben több anyag van és több értéket képvisel.. :C

    Nem akarok rád húzni semmit sem. Ezt írtad le, ott van idézve. Valamint pont ez jön le, ebből a hozzászólásodból is. Nem vitatom a szakamiságodat, de az értékítélet és látásmód nagyon nincs a helyén. Folyamatosan szélsőségekkel dobálózol és általánosítod őket, hogy megindokold, amit nem lehet. Én nem csak szélsőségekben gondolkodok, állításoddal ellentétben (nem is ezen volt a lényeg), csupán azt mondtam, hogy ma Magyarországon 700k sok egy belépő bringáért (de még a 350-is). Viszont elfogadom, hogy ennyibe kerül, még azt is, hogy az ár reális a piacon, de még azt is, hogy ennyi egy tartós, jó alapokkal rendelkező, prímán szervizelhető szekér. Újra mondom, ezzel nem vitatkozom, mert nem értek hozzá annyira, hogy legyen alapom hozzá, abszolút elfogadom amit ebben a tekintetben írsz. A többi résszel viszont nem értek egyet (kivéve azzal, hogy az emberek priorizálnak a SZÁMUKRA fontos dolgokra, és arra hajlamosak a realitásukat meghaladó mértékben is költeni). :R

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • válasz Runner_fxr #191 üzenetére

    Ne etesd! Teljesen felesleges ilyen 1 bites agyúaknak magyarázni, esetleg megemlíteni, hogy gyógyíthatatlan betegeknek valóságos megváltás egy ilyen (tapasztalat).

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Runner_fxr #191 üzenetére

    Nem mindig vagyok barom, de ide valami miatt kedvem volt betolni a kretént és nézni, ki mit lép. Te vagy az egyetlen, aki jól vette a kanyart :D Respect. (Természetesen teljesen oké a dolog meg minden..). :K

    És ha már, akkor: nagyapám a bótba meg vissza meg utána megint oda. :D

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #191 üzenetére

    Azért az eleink 1930-as években megcsinálták a maguk alpok túráját 1 meg 3 sebességes kontrással. Igaz lefelé kigyulladt a zsír a hátsó agyban a sok fékezéstől de kibírta a technika. :)
    Azok még igazi acélgolyók voltak.... a nyeregben. :U

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #188 üzenetére

    Pont ezért béreltem ki elektromos ösztelóst hogy megtapasztaljam milyen. Gigant Stance E ha jól emlékszem.
    Vicces volt hogy mindenen át- meg felmegy vele az ember.
    De olyannak éreztem mintha beírtam volna a cheat kódot.
    IDDQD :D
    De nem én mentem át mindenen hanem a gép.
    Úgyhogy részemről ennyi is volt, és azóta is boldogan járom a hegyeket a full merev alu montimmal ami a világ legjobb bringája. Számomra. :DDD
    Csak hogy tudd hogy attól hogy valaki egyszer ilyenre ül nem jelenti azt hogy onnétol az lesz az etalon.

    De kipróbálni minenkép érdemes! Ezt én is ajánlom mert addig nem lehet vélemény alkotni róla. Ez nem festmény hogy elég nézni. :)

    De hogy mi a tököm 1.6millio egy ilyenen amikor ezen az áron már krossz motorok vannak teljesen érthetetlen számomra. Mindegy. Ez van.

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #199 üzenetére

    Amúgy amit írtál, mint értelmes belépő, hogy 150k sima, 350k pedelec, az amúgy abszolút normális és teljesen baráti, azért ezek már olyan számok, amikre tényleg nem lehet azt mondani, hogy nem hangzik jól, pláne újonnan.

    Szerintem ezeket a számokat kéne kiemelni a jövőben, és sok félreértés elkerülhető, maximum ki kell emelni, hogy ez tényleg a konkrét minimum, ami alá nem megyünk, és ezek is csak nagyon ügyesen összeválogatott alkatrészekre igaz (vagy valami, érted mit akarok mondani, na).
    Mert 150k már tényleg nem ijesztő annak, aki reálisan gondolkodik.

    Na mindegy, elnézést, ha nagyon felhúztalak az értetlenkedéssel, nem az volt a célom, illetve köszönöm az információkat, nagyon hasznos volt az eszmecsere. :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #202 üzenetére

    Nem, az első nekem teljesen szimpatikus, az a 150k az egy teljesen elfogadható ár kocabiciklinek. Az meg, hogy ha valaki komolyabban akarja, az pénzbe fog kerülni? Hát kérem, ott már sportról meg hobbiról beszélünk, az egy teljesen más kérdéskör, határ a csillagos ég.

    Szóval de, teljesen értem, és így, hogy itt a 150k-s ajánlat, így már más. Amúgy azért is értem, mert Én meg pl pingpongbuzi vagyok. Na ott is az van, hogy kimondod, hogy egy valamire való ütő minimum 50k, ha tényleg jót akarsz 80-250k (itt már erősen bejön az is, hogy ki tudod-e valóban használni az extrát amit ad, vagy csak a pénzt égeted) és max 2 évet bír aktív játék mellett, de az 1 év reálisabb, teljesen hülyének néznek. Nyilván ha a játék 30cm-el a háló felett megy, tökéletes bármelyik gagyi fos, mondjuk kényelmetlen is lesz, meg darabokra is fog esni 50 játék után... De ha az az 50 játék 10 év alatt történik, és józanul úgyse játszanak, ki nem szarja le? :DDD
    Amúgy ez is egy olyan hobbi, amit sajnos félre kellett tenni. Van otthon asztal, kertben asszonnyal néha játszunk kicsit, de az olyan szinten nem ugyanaz, hogy már nekem is csak egy sima bolti fos 15k-s ütőm van, erre elég ez. Ennél komolyabb szinten játszani errefelé kb lehetetlen. :(

    Amúgy, amnyiszor írtad már le... Mi a franc az a kazettás kerék? Mit tud, amit a sima (csapágyas?) nem? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • válasz Runner_fxr #175 üzenetére

    Pontosan. Én is imádom mikor a bringám árát hallva megkapom hogy autót lehet venni ennyiből. Viszont ez a hobbim, szeretek tekerni és még az egészségnek is jót tesz.
    Más meg tényleg cigire, piára, bulizásra költ vagy drága telefonra, PC-re. Ő dolguk csak ne nézzenek le mert én meg a kerékpárra áldozok kicsit többet. :R

    Més que un club!

  • Somatom

    veterán

    válasz Runner_fxr #200 üzenetére

    Jaja. Marhaság sok pénzért csökkenteni a súlyt azért, hogy másodperceket nyerjenek. Ha az erőnlét számít, akkor fel kell szigszalagozni egy téglát a vázra és elérni ugyanazt az időt, mint tégla nélkül. Mi az olcsóbb? A tégla, vagy a karbon kerekek? ;]

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Elf

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #199 üzenetére

    Mivel azt írtad hogy próbálják ki , "érezze meg mit jelent egy ilyen gép, aztán beszélgessünk tovább" ebből gondoltam hogy szerinted majd mindenki megérzi mit jelent egy ilyen gép.
    De most már értem hogy értetted.
    Asszem ilyen tipikus apró félteértések voltak itt az írásos kommunikációban amik tök érthetőek két vadidegen ember között. De úgy érzem megértettük egymást és én legalábbis okosabb lettem egy picivel. :R

    Mondjuk ha nem az az első mondatod itt hogy:

    "Az a probléma ezekkel a bringákkal, hogy egy vállalhatatlan tesco-s fos az alap."
    meg:
    "Ilyen bringát nem szabad megvenni, nincsen egy épkézláb komponense."

    akkor szegényebbek lettünk volna egy ilyen hasznos vitával de azért innét nézve érthető hogy miért te lettél a "céltábla". :)
    De aztán lett itt linkelve bringa opr-nek 150ért és asszem itt összerét a két érvrendszer. :R

    Visszakanyarintva a fő témára ezt az ADO A20-at amiről a cikk szól tudnád valamilyen felhasználásra ajánlani? (közlekedés témakörbe, a ki hogyan és hova dugja/dobja témát most hagyjuk :DDD )

  • aginor

    addikt

    válasz Runner_fxr #188 üzenetére

    No, ez így már mindjárt másként hangzik. Korábban nem ezt írtad, vagy nem így jött át. :B
    Akkor felteszek egy csavaros kérdést, hogy legyen valami konkrétum, amin már el lehet indulni. Olyan elektromos csoda, ami alkalmas az alábbi felhasználásra közepes távban gondolkodva (5-7év min.), az se baj, ha nem egy típust tudsz mondani.
    A követelmények pedig:
    napi szinten melóba járás (5-10km/út, vagyis napi 20km), alkalom adtán elszaladgálni vele ide-oda (bolt, hivatal, stb, szintén 5-10km/út) heti kétszer edzés betonon (15-30km/alkalom), havi egy vagy héthavi egy 50-60km "túra". Mindezt alapvetően betonon, átlagos estsúllyal (90kg-ig bezárólag). Feltétel a viszonylag gazdaságos üzem, megbízhatóság és stabil alkatrészellátás. :R

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • Alchemist

    addikt

    válasz Runner_fxr #217 üzenetére

    A Riverside 500 E-be csaknem 4000 km-t raktam országúton. Hosszabb utakon (50..70 km), dimbes-dombos vidéken is 26..28 körüli átlag szokott vele kijönni.
    Alapvetően meg vagyok vele elégedve, bírja a strapát. A saját márkás fejlesztésű motoros vezérlésnek ritkán előforduló gyerekbetegségei vannak: nagyobb áttételen hajtva úthibán ugrik egyet a lánc, néhány mp-re befagy a sebesség kijelzés (de a motorvezérlés működik).

    A hátsó motoros megoldás tud "örömet" okozni: egyszer 30 fokban, az út szélén kellett hátsó defektet javítanom, a kerék ki- és beszerelése sokkal macerásabb volt, mint az outimon.
    Ugyanakkor előnye, hogy a lánchajtást kíméli.

    [ Szerkesztve ]

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

Új hozzászólás Aktív témák