Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • enté

    csendes tag

    válasz Bog #12 üzenetére

    A kettő együtt igaz. Óriási a minőségi szórás, mint minden kínai fejlesztésű alapkategóriás nehézipari termék esetében, de persze a tervezést sem viszik túlzásba. Egyedileg kiválogatott alkatrészekkel rakják össze a sajtónak szánt sorozatokat, a piacra meg jut, ami jut. A lerövidített kereskedelmi láncolaton megspórolt méretes haszonból bőven marad keret az előforduló garanciális cserékre. A többi ügyfél meg lenyeli a békát, vagy kényszeredetten naiv mosollyal "élvezi" az újdonság varázsát.

    Azért is különösen bosszantó ez a hozállás, mert a belefektetett nyersanyag, energia és munkaerő rövid idő alatt eljut a hulladékudvarba, ez pedig nagy felelőtlenség az előttünk álló évtizedek tekintetében. A kínaiak bármit kitalálnak és legyártanak, amit eladhatónak sejtenek. Mindezt minimális műszaki tartalom és maximális árazás mellett.

  • Somatom

    veterán

    válasz Bog #20 üzenetére

    Arra a tartóstesztre kíváncsi leszek. A minőségnek is vannak árnyoldalai. Három éves a bringám és most veszem észre, hogy gyengül az akku. Egy új akku ehhez 500 Euró. :O

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Segal

    veterán

    válasz Bog #20 üzenetére

    4. Rendelj még tizet és kiderül ;] :P

    "Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

  • rumos14

    nagyúr

    válasz Bog #12 üzenetére

    az elsővel peches voltam, az tuti, de a Facebook ADO csoport szerint elég sok a minőségi kifogás. ezzel szemben nagyon kevés a "nekem semmi bajom a bringával" jellegű poszt.
    amúgy a + változat lehet h tényleg hoz vmi pluszt minőségben, és ez egyfajta "elkxrtuk" beismerés hogy kevesebb mint fél évvel az alap után itt a +.
    Samebike-nak van itthon hivatalos (=bolti) beszerzési forrása, persze drágább mint Kínából., de biztos szívesen adnak teszt darabot. ott a 20-as bringán van normális sárvédő és csomagtartó, és az egész tényleg olyan masszívabb benyomást kelt.
    amúgy nekem bejött ez a 20" összecsukható vonal, ha kell, feldobom BKV-re, vonatra, ingyen szállítható.

  • enté

    csendes tag

    válasz Bog #20 üzenetére

    Elműködgetnek egy darabig. Pontosan ez az üzletpolitika. Az új kínai államkapitalizmusban fogant összvércégegeknél nem szempont a lelkiismeretes tervezés és gyártás, örömmel szolgálják ki a fogyasztói társadalom felületes igényeit, és gyakran magukat hajszolják bele a hülyeségbe. Belső piacukat is arra építik, aztán időnként óriásit buknak. Bőven megelégednak azzal, ha hunyorítva hasonlít az eredetire, és egy ideig úgy is működik, a többi már mindegy. Ezek a cégek olyan profilt vesznek fel és azt gyártják, azt rakják össze, ami az előrejelzések szerint piacképes lesz. Tegnap turmixgép, ma elektromos bicikli, holnap postaláda. Az ügyfélszolgálat addig működik, amíg megéri a cégnek. Ha a piac kikényszeríti, akkor lesz minőség is, ha nem, akkor marad a fos. Csak a bérgyártásból kinőtt cégek tudnak felmutatni valamit, deahhoz is idő kell. A valóban értelmezhető színvonalú termékek ára csak a direkt értékesítés miatt alacsonyabb. Nem véletlen, hogy az egyre magasabb gyártási és járulékos költségek miatt az egyszerűbb, ipar- és nemzetbiztonsági szempontból lényegtelen termékek gyártása visszatérőben van vagy, akár el sem ment.

    Ennél a villanybringánál az volt a koncepció, hogy kerestek egy látszólag normális minőségű vázat, felaggatták rá a létező legolcsóbb OEM alkatrészeket, mutatóba tettek rá egy ismert márkanevet, a hajtást pedig megoldották erőből, anyagból. A szükségszerű technlógiai fejlődés miatt jobb, mint az egykori szovjet ipar színvonala, de a szakadék úgyanúgy megmaradt. Az egyszeri vevő pedig elhiszi, hogy a pénzéért kapott valami nagyon komolyat, és vételt megünnepli egy 3999 Ft-os műbőr cipővel, amit az áruházi parkolóban felállított sátor alatt túrt ki aládából. A tech-influencerek által jegyzett YT videók tesztként nem értelmezhetők, inkább csak termékbemutatók, megalapozott döntés szempontjából nem sokat érnek. Azért sem, mert egy geek attól még nem ért mindenhez, hogy ma már szinte mindenben van valamilyen elektronika, de a lényegi résznek semmi köze hozzá.

  • beef

    őstag

    válasz Bog #20 üzenetére

    Azért nem dupla ár, Decathlonban ~300k egy ilyen összecsukható 20"-as, és az valódi pedálszenzoros. Könnyen érvényesíthető 2 év garral.
    Persze nem ekkora akkuval, mert az csak 24V/7.8Ah.
    Tényleg, ez hány voltos?
    Vagy ugyanott 26" (persze az már nem összecsukható) 250k.

  • beef

    őstag

    válasz Bog #37 üzenetére

    A gyártó oldalán 36V-ot írnak. Tényleg jó lenne egy összehasonlítás.

    #38 rumos14 : a motor ugyanolyan 250W-os. Egyébént ez az engedélyezett maximum EU-ban pedelecre. Illetve az ADO-nál nem tudjuk a nyomatékot.

  • opr

    veterán

    válasz Bog #61 üzenetére

    Pontosan igy, koszonom! :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Segal

    veterán

    válasz Bog #61 üzenetére

    elpuhultál ;] :P

    "Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

  • beef

    őstag

    válasz Bog #65 üzenetére

    Persze, minden pedelec gyártónál szoftveres, csak pl. Bosch, Shimano, Yamaha cuccoknál nem tudod unlockolni.

  • opr

    veterán

    válasz Bog #94 üzenetére

    Kb ezt a hozzászólást tudnám hozzátenni a dolgokhoz, itt kimerült az infóm meg az értékem. :DDD

    De az tény, hogy mostmár basz a dolog annyira, hogy nekiálljak kiszámolni, hogy mennyibe fájna egy egyedi megoldás egy bármilyen biciklihez, bérelt 3d nyomtatóval meg minden egyébbel (18650-es lithium cellák, relék, valami mikrokontroller, minden szar) együtt, házilag megoldva. Férfi biciklin úgyis ott van az a háromszög a váz közepén, ott elfér az akku. Tényleg kíváncsi vagyok rá, holnap rendesen kiszámolom, tételesen, aztán ide leírom, mi lett belőle.
    A programozás része ennyinek (húzod - megy, de csak ha mozog a pedál, plusz kirakunk egy akku töltöttségjelzőt feszültség alapján) meg annyira azért nem bonyolult, pláne ha nem mikrokontrollerrel szórakozunk, hanem kap mondjuk egy rPi-t a cucc.
    A dolog buktatója így első blikkre a 18650-es cellák súlya vs kapacitás az elérhető helyen, kíváncsi leszek, mi jön ki belőle. Ha valakinek van otthon ilyem hagyományos 26-28"os kerekű férfi vázas biciklije, és tud dobni addig pontos méreteket a háromszögről, azt megköszönöm. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #92 üzenetére

    Ha úgy gondolod, hogy érdekes lehet, végül is, lehet róla szó, bár még sosem csináltam ilyet.

    #93 opr
    " Vett a falusi bácsi két sörért egy fostalicska csepelt"
    Tisztában vagy Te azzal, hogy mennyibe került egy új csepel kerékpár a 90-es évek előtt? Hogyan alakult az ára az akkori bérekhez képest? Két sörért akkor sem kaptál értelmes kerékpárt, csak az idő mindent megszépít. :)
    Most épp csak ezt találtam, de érdemes régi keravill-os árlistákat nézegetni, lehet találni az interneten. Egy csepel BMX, kvázi az akkori gyerek/suhanc kerékpár, 4890ft-ért, 87-ben egy fizetés átlagban 6-8 ezer ft-nál nem lehetett több. Egy felnőtt csepel versenybringa simán volt egy akkori havi bér.
    Kb 15 éve dolgozom kerékpár szerelőként, hivatás szerűen, hidd el, találkoztam már kb mindennel, 30-40 éves bringákat is szoktam javítani. Egyrészt régebben nem mentek annyi km-t a bringákkal mint manapság, másrészt azoknak a 30-40 éves bringáknak az alkatrészei bőven túl voltak méretezve, nem számított a súly, a hajtás hatékonyság, csak a tartósság. Abban igazad van, hogy bizonyos szempontból ezek a bringák tartósabbak voltak mint a maiak, mert mindene acélból volt, nem biliacélból, hanem jó nehéz acélból, és ezek az alkatrészek sokat kibírtak, na de egy mai modern bringához képest egy lomha dög volt, halovány fékhatással. Használati élvezete egy vicc egy mai modern, minőségi bringához képest.

    Már megint kevered a belépő kategóriát a felső kategóriával! :) Ez csak félreviszi a beszélgetést és pont a lényeg veszik el, erről beszéltem az előző hozzászólásomban is. A Te szempontodból pont teljesen mindegy, hogy ma már a technológia ott tart, hogy létezik karbon váz 1kg alatti súllyal, meg hatalmas átfogású váltórendszerek, csúcsminőségű teleszkópok stb. Átlag embernek erre úgy sincsen szüksége, adhatják 20 millióért is, ha neked megfelelő egy 250-300 ezer ft-os kerékpár is arra amire használnád.
    "amik nyertek mennyit, 20dkg-ot egy csepelhez képest?"
    Gondolom ezt csak viccnek szántad!
    Egyébként a 30-40 évvel ez előtti parasztkergetők sem szeretik a rideg tartást, csak mivel mindene túlméretezett, tovább tartott míg mozgásképtelenné vált. Sok ember azt hiszi, amíg egy bringa gurul, addig az jó, pedig már lehet mindene kukába való, lötyögő kolbász, de te azt hiszed az még jó, csak egy kis olajozás kell neki.

    Csodavázról meg tündérmeséről szó nincs abban a kategóriában amiről beszélünk! Általános felhasználásra szánt, minőségi kerékpárokról beszélgettünk eddig.
    Azért az elektromos rásegítés plusz terhelés a bringának, mind súlyban, mind nyomatékban. Ha rásegítés nélkül vennél bringát és tényleg a még vállalható minimum kell, 120-150 környékén azért találsz. 3 X 7 sebesség, alap cuccok, városi rövidebb távokra, átlagos lötyögésre jó. Viszont ha jó minőséget akarsz ennyiből nem jön ki, főleg nem elektromosan.
    A fő gond nálad a tapasztalat teljes hiánya, ezért beszélgetünk itt el egymás mellett. Először esetleg ki kéne valami mai cuccot próbálnod, hogy legyen valami fogalmad, viszonyítási alapod. Bérelj ki egy normális pedelec bringát egy hétvégére, aztán egyből megtudod, megfelelő e számodra. A pedelec nem fog menni gázkarra, a gázkaros gépek jogosítványhoz kötöttek, már amennyiben forgalomba helyezhetőek. Egy mai pedelec rendszer elég erős ha maximum rásegítésre kapcsolod, ott neked már nagyon nem kell megizzadnod, ha így használod. Nem is biztos, hogy kéne a gázkaros bringa. Ha meg már gázkaros, akkor elektromos robogóba/motorba gondolkodnék, nem kerékpárban. A gázkaros bringák nevetségesen silány minőségek szoktak amúgy lenni.

    Valamit félre olvastál, én nem azt írtam, hogy 350k a bringa és 600 az elektromos rendszer, hanem, hogy 250-300 a bringa és kb ugyan ennyi az elektromos rendszer. Lehet olcsóbb bringára is építeni, de az nagyon kompromisszumos lesz és nem lesz tartós. A 200K-s középmotor (a komolyabbak inkább 300) nagyon nagy nyomatékkal rendelkeznek, sokkal erősebbek mint egy 50 ezres alsópolcos, rengeteg szenzorral, intelligens szoftverrel ami miatt a használata teljesen más élmény, megint csak az van, hogy a 0 tapasztalatod beszél belőled.
    Ég és föld egy prémium pedelec egy olcsó kínaihoz képest, mind erőben, mind működésben, ahogy együtt dolgozik veled, ráadásul telefonról tudod konfigurálni a karakterét. Más kávéház. Nem mellesleg sokkal könnyebb súlyra is.
    De ezeket csak bringával együtt tudod megvenni.

    Senki nem néz le, de mint mindenben a kerékpározás világában is vannak ajánlott, kevésbé ajánlott, vagy egyáltalán nem ajánlott termékek. Amiről Te beszéltél az a vargáné táp, hogy az informatikánál maradjunk. Elműködött egy ideig, de azért mindenki jobban járt ha nem vette meg. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #105 üzenetére

    Teljesen érthető az álláspontod, nyilván a minimalista közlekedésre, rövid távokra nem feltétlen kell a prémium bringa. Viszont én szeretem ha egy termék hosszútávon is megbízható. Az olcsó összecsukható bringa pont ott silány ahol összecsukod, a legtöbb már újonnan lötyög, később meg...
    Összecsukhatóból egy normális minőség, pl egy Tern, analóg kivitelben is kb 250-300 ezer. Viszont ezek hosszútávon is megbízható vázak, csuklópontok.
    A csilagküllős kereket ha megütöd, centrírozni nem tudod, mehet a kukába. Nekem ezek nem szimpatikusak. Láttam már annyi horrort az ilyen bringákon, hogy soha nem ajánlanám nyugodt szívvel senkinek, akármilyen minimális is a táv. Akkor már inkább egy Neuzer ha olcsón kell, igaz, az nem lesz összecsukható.
    A prémium gép meg más élmény azért, főleg MTB kivitelben, simán benne van, hogy sokkal többet mennél azzal. Esetleg próbáld ki egy szervezett túra keretében, tudok ajánlani.
    És azt se felejtsük el, hogy kigyulladni is ezek a gagyik szoktak. Jó persze, nyilván ma már ritkább, de én nem szívesen tárolnám a műhelyemben vagy a lakásomban a kínai ebike akkut.

    [ Szerkesztve ]

  • aginor

    addikt

    válasz Bog #126 üzenetére

    Ez egy jó álláspont. Én még kiegészíteném azzal, hogy legyen anyagilag elérhető/kifizetődő. A magyar autók átlag életkora kb. 14+ év, értéke 0,5-2misi között lehet. Ilyen közegben azt mondani, hogy vegyél melóba járásra 700eft-ért egy biciklit, egyszerűen nem életszerű.. :F

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • Somatom

    veterán

    válasz Bog #126 üzenetére

    Én enek a két kasztnak a keveréke vagyok. Bármerre indulok otthonról, katasztrófába ütközök. BAH, Moszkva tér, Déli pu, Városmajor, stb. Egy hétszemélyes dízelbatárral nem szimpi. A motort sajnos nem tudom otthon tárolni, külön helyet bérelek neki. Tehát kellett egy eszköz, ami elfér a tárolóban és meg tudom mászni vele a hegyet. Ugyanakkor kellett vmi, amivel tudok "rosszalkodni", amivel kitombolhatom magam. Ezt leírtam a megfelelő topikban és azt mondták, hogy ez 1,2. Ha ennyi, akkor ennyi. Nem bántam meg, imádom és ha csak tehetem, az autó otthon marad, mert a bringát sokkal jobban élvezem. Korábban vettem egy ilyen kínai, Praktikeres, "össztelós" mtb -t. Hát abban semmi élvezet sem volt. Szenvedés annál több.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • beef

    őstag

    válasz Bog #211 üzenetére

    Rendeld be, majd jól lefikázzuk ezt is :D
    Mottónk: "Ránk mindig számíthatsz!"

  • válasz Bog #211 üzenetére

    Próbáljátok ki, aztán vegyétek rá Runnert egy tesztre. ;]
    Amúgy nem tudom ezek a ránézésre is kissé elrettentő bringák kinek tűnnek menő kinézetűnek? :B

    Més que un club!

  • aginor

    addikt

    válasz Bog #211 üzenetére

    Ha kínálgatják, akkor küldjék csak el szépen. :C

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #211 üzenetére

    Szerintem ez az igazi horror, az össztelós utánzat. Itt annyi hibalehetőség van, hogy ezt tényleg jobb meghagyni az alkotójának. Normális össztelós váznál alap a minőségi, csapágyazott forgáspont. Ezekben általában valami csúszó persely van, az alsó forgáspontnál szinte biztosan, ami már új korába is kicsit lötyögős, annyi merevséggel mint ami egy kolbásznak van. Ez nem javítható, elkopik, szétesik, kuka. Kis pénzért ragaszkodni kell a merev vázakhoz, akár merev villákhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Alchemist

    addikt

    válasz Bog #211 üzenetére

    Össztelós összecsukható segédmotoros (úton jogsis) kerékpár.
    A gyártó milyen célra is lett szánta..?

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • pusszycat

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bog #211 üzenetére

    Ez egy az egyben a Samebike lo26 (amit feltűnően belinkeltem korábban) csak más néven és drágábban.
    Az még érdekelne, h -10 fokban mekkora lehet a nyomaték... :DDD .
    Bár jeges úton jobb kikapcsolni a rásegítést mert bukfenc lesz belőle rövid távon.

    Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

  • ElEvEn11

    senior tag

    válasz Bog #171 üzenetére

    Na az egy meglehetősen érdekes hozzáállás. ...és egyáltalán nem pozitív. Nyilvános posztban érdeklődtetek? Lehet az volt a hiba. Inkább privátban érdemes elkezdeni puhatolózni.

    Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)

Új hozzászólás Aktív témák