Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • enté

    csendes tag

    Elképesztően hitvány alkatrészekkel rakták össze ezt a valamit. Hagyományos bringaként a 29.999 Ft-os áruházi sávba kerülne, ami egy eldobható egynyári dísztárgy, nem közlekedési eszköz. Felejtős, harmadáron is túlárazott lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • enté

    csendes tag

    válasz Bog #12 üzenetére

    A kettő együtt igaz. Óriási a minőségi szórás, mint minden kínai fejlesztésű alapkategóriás nehézipari termék esetében, de persze a tervezést sem viszik túlzásba. Egyedileg kiválogatott alkatrészekkel rakják össze a sajtónak szánt sorozatokat, a piacra meg jut, ami jut. A lerövidített kereskedelmi láncolaton megspórolt méretes haszonból bőven marad keret az előforduló garanciális cserékre. A többi ügyfél meg lenyeli a békát, vagy kényszeredetten naiv mosollyal "élvezi" az újdonság varázsát.

    Azért is különösen bosszantó ez a hozállás, mert a belefektetett nyersanyag, energia és munkaerő rövid idő alatt eljut a hulladékudvarba, ez pedig nagy felelőtlenség az előttünk álló évtizedek tekintetében. A kínaiak bármit kitalálnak és legyártanak, amit eladhatónak sejtenek. Mindezt minimális műszaki tartalom és maximális árazás mellett.

  • enté

    csendes tag

    válasz Bog #20 üzenetére

    Elműködgetnek egy darabig. Pontosan ez az üzletpolitika. Az új kínai államkapitalizmusban fogant összvércégegeknél nem szempont a lelkiismeretes tervezés és gyártás, örömmel szolgálják ki a fogyasztói társadalom felületes igényeit, és gyakran magukat hajszolják bele a hülyeségbe. Belső piacukat is arra építik, aztán időnként óriásit buknak. Bőven megelégednak azzal, ha hunyorítva hasonlít az eredetire, és egy ideig úgy is működik, a többi már mindegy. Ezek a cégek olyan profilt vesznek fel és azt gyártják, azt rakják össze, ami az előrejelzések szerint piacképes lesz. Tegnap turmixgép, ma elektromos bicikli, holnap postaláda. Az ügyfélszolgálat addig működik, amíg megéri a cégnek. Ha a piac kikényszeríti, akkor lesz minőség is, ha nem, akkor marad a fos. Csak a bérgyártásból kinőtt cégek tudnak felmutatni valamit, deahhoz is idő kell. A valóban értelmezhető színvonalú termékek ára csak a direkt értékesítés miatt alacsonyabb. Nem véletlen, hogy az egyre magasabb gyártási és járulékos költségek miatt az egyszerűbb, ipar- és nemzetbiztonsági szempontból lényegtelen termékek gyártása visszatérőben van vagy, akár el sem ment.

    Ennél a villanybringánál az volt a koncepció, hogy kerestek egy látszólag normális minőségű vázat, felaggatták rá a létező legolcsóbb OEM alkatrészeket, mutatóba tettek rá egy ismert márkanevet, a hajtást pedig megoldották erőből, anyagból. A szükségszerű technlógiai fejlődés miatt jobb, mint az egykori szovjet ipar színvonala, de a szakadék úgyanúgy megmaradt. Az egyszeri vevő pedig elhiszi, hogy a pénzéért kapott valami nagyon komolyat, és vételt megünnepli egy 3999 Ft-os műbőr cipővel, amit az áruházi parkolóban felállított sátor alatt túrt ki aládából. A tech-influencerek által jegyzett YT videók tesztként nem értelmezhetők, inkább csak termékbemutatók, megalapozott döntés szempontjából nem sokat érnek. Azért sem, mert egy geek attól még nem ért mindenhez, hogy ma már szinte mindenben van valamilyen elektronika, de a lényegi résznek semmi köze hozzá.

  • enté

    csendes tag

    válasz Runner_fxr #91 üzenetére

    A pontosság kedvéért a Merida tajvani, csak a feljesztőközpont került át idővel Németországba, ahol sokkal magasabb szinten találkozik a fejekben műszaki tudás és az aktív használat tapasztalata, mint keleten.

Új hozzászólás Aktív témák