Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz pusszycat #13 üzenetére

    Az a probléma ezekkel a bringákkal, hogy egy vállalhatatlan tesco-s fos az alap. Ilyen bringát nem szabad megvenni, nincsen egy épkézláb komponense. Ha probléma lesz vele, a kerékpárszervizek nagy része nem is fogja vállalni a javítását.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #52 üzenetére

    Én amúgy megértem, hogy az átlag ember így gondolkodik mint Te, mivel meg van vezetve. A probléma onnan gyökeredzik, amikor a 90-es évek közepe tájékán betört az Auschan, Tesco, Obi, Praktiker és társai kis hazánkba! Egészen a 90-es évek eleje, közepéig, teljesen elfogadott volt, hogy az adott kornak megfelelő technikai szintű, de vállalható minőségű kerékpár az kb egy átlag havi bérbe kerül. Ez ma sem változott, ami változott, hogy az említett nagy áruházak (most már rengeteg webshop is) behozták a hulladékot az országba, olyan silány formában, aminek piacon sem szabadna lennie, mert az alapvető minőségi szintet sem ütik meg! Ezeket a hulladékokat persze elkezdték jóval olcsóbban árulni, mondjuk egy átlag havi bér 1/4 részéért és innentől az átlag emberek fejében, akik semmit nem értenek a kerékpározáshoz, ez lett az elfogadott minimum sztenderd, minden ami a tesco-s szint felett volt, az már kb luxus, versenyzés, sznobság és hasonló. És ez itt az átverés, elhitették az emberek tömegeivel, hogy a vállalhatatlan kínai fos a minimum, holott az csak egy utánzat. Attól, hogy egyre népszerűbbek az elektromos járművek, még cifrább lett a helyzet, még könnyebb átverni az embereket a hulladékkal. Ugyan az a kínai gagyi, megfejelve a legpuritánabb kínai elektronikával. És hozzáteszem, még az elektromos része a legkisebb gond, a fő gond továbbra is a kerékpár mechanikai része. Sokszor mindenféle kerékpáros szabványt nélkülöző alkatrészek, beállíthatatlan váltók, fékek, lötyögő teleszkóp utánzatok jellemzik ezeket a bringákat. És pont emiatt nem tudnak vele a kerékpárszervizekben mit kezdeni, beleteszik a munkát, Te kifizeted, aztán ugyan úgy szar lesz, ez pedig se a felhasználónak, se a szerviznek nem jó, épp ezért, egy magára valamit is adó szerviz, meghúz egy minimum szintet, hogy mi az amivel már nem foglalkozik, nem azért mert sznob, vagy mert nem akar segíteni, hanem azért mert nem akar felesleges bonyodalmakat se másnak se magának. Tehát a realitások talaján maradva, ha ma szeretnél venni egy normális minőségű, hagyományos analóg hajtású kerékpárt, az egy átlagos havi bér lesz, 250-300 ezer ft magassága. Ez a minőség annyit jelent, hogy a kerékpár nagy teherbírású, elbírja a nagyobb testsúlyú embereket is, hétköznapi felhasználás mellett, tökéletesen beállítható, megbízható váltókkal, fékekkel, kerekekkel, esetleg egy elfogadható minőségű első teleszkóppal rendelkezik, átlag felhasználásra. Megbízható társad lesz hosszú évekig ha megkapja a megfelelő karbantartást. Ha szeretnéd ugyan ezt a minőséget, de egy megbízható elektromos rásegítéssel is ellátva, akkor pedig kb 400 ezret hozzá kell adni, ebből 200K a minőségi lithium akku és kb 200 a motor. 700K környékén tud indulni a vállalható minőségű rásegítéses kerékpár. Ennél mélyebben akkor kell zsebbe nyúlni ha kifejezetten aktív sportolási céllal veszel kerékpárt, akár hagyományost, akár rásegítésest. Szóval végletekben azért nem kell gondolkodni, nem csak a tesco van és a sok milliós. :)
    Az persze kétségtelen, hogy a vírusos időszak még rátett egy lapáttal a kerékpárok árára, ez főleg a prémium szegmensben szembetűnő, de azért alap szinten ma is vannak elérhető árú bringák. A fő gond inkább az áruhiány tud még lenni.
    Ha a fent említett árakat túl magasnak tartanád, mindenképp olcsóbban szeretnéd megúszni, és persze kell a rásegítés is, meg lehet hozni azt a kompromisszumot, hogy veszel egy teljesen alap, pedálszenzoros gépet, pl egy Neuzert, ezeket 300-400k környékén vesztegetik, teljesen alap trekking, merev villával és első agymotorral, vagy egy alap rugós villával és egy alap középmotorral. Lesz bőven kompromisszum, mert egyszerű vfékek vannak a bringán, alap, kerekek, nem túl erős, menetes hátsó aggyal, de rövidebb távokra, nem ütve vágva, jó lehet, esetleg utólag kisebb fejlesztésekkel, erősebb hátsó kerékkel, jobb hajtással. Hatótávra ezek kb 30-40km-t tudnak városi körülmények között. Amitől mindenképpen ódzkodni kell, azok az össztelós mtb utánzatok, és egyéb teljesen ismeretlen márkák, 250-350 ezer körül olyan elektromos bringákat lehet megvenni mindenféle webshop-ból, hogy az valami elképesztő, egy épkézláb minőségű alkatrész nem lesz rajta, cserélhetsz ki mindent, már ha lesz hozzá alkatrész. Érdemes az ismert márkáknál maradni.

    A nagy márkák olyan szinten gyártók, hogy az akkut, motort, vezérlőket saját maguk fejlesztik, illetve maguk tervezik meg a kerékpár vázakat. Az alkatrészeket mint kerekek, váltók, fékek, teleszkópok minden kerékpár márka ugyan onnan vásárolja (Sram, Shimano, Rock Shox, Fox stb.)
    Hogy érthetőbb legyen, nézzük pl a Meridát. Egy nagy múltú, minőségi német kerékpármárka. A Merida kerékpár vázakat a németek tervezik, de a vázak gyártása 99%-ban Taiwan-on történik, Taiwan a kerékpár ipar csúcsa, a legmagasabb szintű technológiák és váz gyártósorok itt vannak. A Merida Shimano pedelec rendszert használ, tehát a motort, akkut megveszik a Shimano-tól és az összes többi alkatrészt is a fent említett gyártóktól, aztán többnyire Európában lesz összeszerelve a kerékpár. A legnépszerűbb, minőségi pedelec rendszerek mint Shimano, Bosch, Brose, Yamaha, vázspecifikusak, tehát az adott kerékpár márka eldönti melyik rendszert szeretné alkalmazni és az alapján tervezi a vázat, mert mindegyik motornak, akkunak más a felfogatási pontja. Ezek a márkásabb pedelec rendszerek csak gyári építésben megvehetőek, mivel a szoftver is abszolút az adott bringára van hangolva, nem is működne megfelelően a motor egy másik vázban, másik áttételű váltórendszer mellett. Így kompletten tudják nyújtani azt a prémium minőséget amit elvárnak a felhasználók a magas árak mellett. Viszont vannak megvásárolható pedelec rendszerek, amik univerzálisak és a legtöbb kerékpárral kompatibilisek. Jellemzően ilyenek az agymotoros szettek, de van már utólag rögzíthető középmotoros rendszer is, pl Bafang. Utólagos építésnek akkor lehet létjogosultsága ha rendelkezel egy alap, megbízható minőségű kerékpárral, 250-300k környékén egész jól működő rendszereket lehet venni. 350-400 körül nyomatékszenzorost is kapsz. Viszont ha nem rendelkezel kerékpárral, az építést elengedném, mert gyárilag jobbat tudsz venni. Akkor sem építenék ha sportosabb terep használatra kell a bringa, ott is sokkal jobb a gyári építés.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #92 üzenetére

    Ha úgy gondolod, hogy érdekes lehet, végül is, lehet róla szó, bár még sosem csináltam ilyet.

    #93 opr
    " Vett a falusi bácsi két sörért egy fostalicska csepelt"
    Tisztában vagy Te azzal, hogy mennyibe került egy új csepel kerékpár a 90-es évek előtt? Hogyan alakult az ára az akkori bérekhez képest? Két sörért akkor sem kaptál értelmes kerékpárt, csak az idő mindent megszépít. :)
    Most épp csak ezt találtam, de érdemes régi keravill-os árlistákat nézegetni, lehet találni az interneten. Egy csepel BMX, kvázi az akkori gyerek/suhanc kerékpár, 4890ft-ért, 87-ben egy fizetés átlagban 6-8 ezer ft-nál nem lehetett több. Egy felnőtt csepel versenybringa simán volt egy akkori havi bér.
    Kb 15 éve dolgozom kerékpár szerelőként, hivatás szerűen, hidd el, találkoztam már kb mindennel, 30-40 éves bringákat is szoktam javítani. Egyrészt régebben nem mentek annyi km-t a bringákkal mint manapság, másrészt azoknak a 30-40 éves bringáknak az alkatrészei bőven túl voltak méretezve, nem számított a súly, a hajtás hatékonyság, csak a tartósság. Abban igazad van, hogy bizonyos szempontból ezek a bringák tartósabbak voltak mint a maiak, mert mindene acélból volt, nem biliacélból, hanem jó nehéz acélból, és ezek az alkatrészek sokat kibírtak, na de egy mai modern bringához képest egy lomha dög volt, halovány fékhatással. Használati élvezete egy vicc egy mai modern, minőségi bringához képest.

    Már megint kevered a belépő kategóriát a felső kategóriával! :) Ez csak félreviszi a beszélgetést és pont a lényeg veszik el, erről beszéltem az előző hozzászólásomban is. A Te szempontodból pont teljesen mindegy, hogy ma már a technológia ott tart, hogy létezik karbon váz 1kg alatti súllyal, meg hatalmas átfogású váltórendszerek, csúcsminőségű teleszkópok stb. Átlag embernek erre úgy sincsen szüksége, adhatják 20 millióért is, ha neked megfelelő egy 250-300 ezer ft-os kerékpár is arra amire használnád.
    "amik nyertek mennyit, 20dkg-ot egy csepelhez képest?"
    Gondolom ezt csak viccnek szántad!
    Egyébként a 30-40 évvel ez előtti parasztkergetők sem szeretik a rideg tartást, csak mivel mindene túlméretezett, tovább tartott míg mozgásképtelenné vált. Sok ember azt hiszi, amíg egy bringa gurul, addig az jó, pedig már lehet mindene kukába való, lötyögő kolbász, de te azt hiszed az még jó, csak egy kis olajozás kell neki.

    Csodavázról meg tündérmeséről szó nincs abban a kategóriában amiről beszélünk! Általános felhasználásra szánt, minőségi kerékpárokról beszélgettünk eddig.
    Azért az elektromos rásegítés plusz terhelés a bringának, mind súlyban, mind nyomatékban. Ha rásegítés nélkül vennél bringát és tényleg a még vállalható minimum kell, 120-150 környékén azért találsz. 3 X 7 sebesség, alap cuccok, városi rövidebb távokra, átlagos lötyögésre jó. Viszont ha jó minőséget akarsz ennyiből nem jön ki, főleg nem elektromosan.
    A fő gond nálad a tapasztalat teljes hiánya, ezért beszélgetünk itt el egymás mellett. Először esetleg ki kéne valami mai cuccot próbálnod, hogy legyen valami fogalmad, viszonyítási alapod. Bérelj ki egy normális pedelec bringát egy hétvégére, aztán egyből megtudod, megfelelő e számodra. A pedelec nem fog menni gázkarra, a gázkaros gépek jogosítványhoz kötöttek, már amennyiben forgalomba helyezhetőek. Egy mai pedelec rendszer elég erős ha maximum rásegítésre kapcsolod, ott neked már nagyon nem kell megizzadnod, ha így használod. Nem is biztos, hogy kéne a gázkaros bringa. Ha meg már gázkaros, akkor elektromos robogóba/motorba gondolkodnék, nem kerékpárban. A gázkaros bringák nevetségesen silány minőségek szoktak amúgy lenni.

    Valamit félre olvastál, én nem azt írtam, hogy 350k a bringa és 600 az elektromos rendszer, hanem, hogy 250-300 a bringa és kb ugyan ennyi az elektromos rendszer. Lehet olcsóbb bringára is építeni, de az nagyon kompromisszumos lesz és nem lesz tartós. A 200K-s középmotor (a komolyabbak inkább 300) nagyon nagy nyomatékkal rendelkeznek, sokkal erősebbek mint egy 50 ezres alsópolcos, rengeteg szenzorral, intelligens szoftverrel ami miatt a használata teljesen más élmény, megint csak az van, hogy a 0 tapasztalatod beszél belőled.
    Ég és föld egy prémium pedelec egy olcsó kínaihoz képest, mind erőben, mind működésben, ahogy együtt dolgozik veled, ráadásul telefonról tudod konfigurálni a karakterét. Más kávéház. Nem mellesleg sokkal könnyebb súlyra is.
    De ezeket csak bringával együtt tudod megvenni.

    Senki nem néz le, de mint mindenben a kerékpározás világában is vannak ajánlott, kevésbé ajánlott, vagy egyáltalán nem ajánlott termékek. Amiről Te beszéltél az a vargáné táp, hogy az informatikánál maradjunk. Elműködött egy ideig, de azért mindenki jobban járt ha nem vette meg. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #95 üzenetére

    Az otthoni lithium akku készítéssel azért óvatosan, pár ház leégett már a félresikerült projektek miatt.
    Akkor leszel gondban az akku kapacitással ha mondjuk 25km/h felett szeretnéd használni, főleg ha gázkaros üzemmódban. 20-25 felett, drasztikusan nő a fogyasztás, nem fogod győzni akkuval, nagyon nehéz lesz.
    Pontos méretek az adott bringáról kellenek, amire építesz, az nem mérvadó, hogy gipsz jakab 52 centis trekking vázában mennyi hely van az akkunak, ha neked egy másik márka 56-os vagy 48-as váza kell.

    Akkor mutatok egy kis tündérmesét. :D Épp ma fűztük meg a kollégám új 29"-es kerékszettjét. Berg karbon felnik, DT Swiss aerolight küllők, DT Swiss 180 agyak. A hátsó kerék 630g, az első kerék 540g. Egy régi csepel parasztkergető, 1db acél felnije kb kétszer olyan nehéz mint a komplett két kerék. Persze ennek ára is van, 700-800 ezer környéke a két kerék. Ilyen is van.
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #99 üzenetére

    Tudok küldeni természetesen linkeket, de a kerékpárok beszerzése jelenleg nem olyan egyszerű, mert áruhiány van. Szóval tudok ajánlani, de, hogy találsz e belőle, az egy másik kérdés.

    Ami az én véleményem szerint ajánlott, a felhasználásodat figyelembe véve, illetve a későbbiekre tekintettel, mert egy ilyen bringa használata rendkívül élvezetes, idővel sokkal többet fogsz vele menni, mint amit most tervezel.
    [link]
    [link]
    [link]
    Állami támogatással -150 ezer, persze ez csak ha Magyarországon veszed.

    Ennél olcsóbban ott a Neuzer, erre már kevésbé tudom azt mondani, hogy ajánlott, mert sok kompromisszumot rejt, de mégiscsak egy épkézláb márka, egyszerű felépítés, nem olyan katasztrofálisan silány mint a noname gagyi össztelósok és társaik.
    [link]

    Igen, elég beteg arc a munkatársam, 20 éve versenyez, csilliók állnak bringában. Kinek mi a fontos.

    Szerintem évente egyszer nézzen rá egy szerelő. Ha egész évben használod akkor télen a felsózott utakon sokat tud pusztulni, érdemes nagy szervizre vinni, amikor teljesen szétszedik és tisztítják, újra zsírozzák, beállítanak mindent, cserélik amit kell. Ha csak szezonban mész vele, akkor elég a kis szerviz is és 2-3 évente is ráér teljesen szétszedni. Viszont a vfék betétek előbb is el tudnak kopni mint egy év, ezeket közben cserélgetni kell ha szükséges. Láncok is km függőek, trekkingen 3-4 ezer km-t szoktak bírni. Tárcsafékes esetén olajcsere évente.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #105 üzenetére

    Teljesen érthető az álláspontod, nyilván a minimalista közlekedésre, rövid távokra nem feltétlen kell a prémium bringa. Viszont én szeretem ha egy termék hosszútávon is megbízható. Az olcsó összecsukható bringa pont ott silány ahol összecsukod, a legtöbb már újonnan lötyög, később meg...
    Összecsukhatóból egy normális minőség, pl egy Tern, analóg kivitelben is kb 250-300 ezer. Viszont ezek hosszútávon is megbízható vázak, csuklópontok.
    A csilagküllős kereket ha megütöd, centrírozni nem tudod, mehet a kukába. Nekem ezek nem szimpatikusak. Láttam már annyi horrort az ilyen bringákon, hogy soha nem ajánlanám nyugodt szívvel senkinek, akármilyen minimális is a táv. Akkor már inkább egy Neuzer ha olcsón kell, igaz, az nem lesz összecsukható.
    A prémium gép meg más élmény azért, főleg MTB kivitelben, simán benne van, hogy sokkal többet mennél azzal. Esetleg próbáld ki egy szervezett túra keretében, tudok ajánlani.
    És azt se felejtsük el, hogy kigyulladni is ezek a gagyik szoktak. Jó persze, nyilván ma már ritkább, de én nem szívesen tárolnám a műhelyemben vagy a lakásomban a kínai ebike akkut.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #107 üzenetére

    A Neuzer-re van mínusz 90 ezer állami támogatás is.

    Esetleg elvihetem a sajátom, viszonyítási alapként, ez tényleg prémium:
    [kép]

    Videókban én amúgy nem szívesen szerepelek, van akit vonz ez a világ, én jobb szeretek írni, egy beszélgetés még belefér. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz enté #110 üzenetére

    Tudtommal Német, és a Specialized is az övék.
    Legalább is Német volt az biztos.

    Elf
    Olyan nehéz elképzelni, hogy a kerékpár boltok nem feltétlen akarnak rosszat a vásárlóknak? Kínai gagyit semmilyen felhasználásra nem ajánl az aki kicsit is ért a kerékpárokhoz. A használtat nem hozzáértőnek szintén nem túl bölcs dolog ajánlani. Szezonban napi szinten hoznak be a szervizbe használtan vett bringákat, teljesen lelakott állapotban. A decathlon lehet egy alternatíva, ezzel egyet értek, bár onnan se bármi.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz beef #114 üzenetére

    Valóban igazad van, a német tervezés miatt emlékezhettem úgy, hogy német tulajdonban van, és tényleg Tajvani a cég, bár ez a minőség szempontjából tulajdonképpen mindegy. Illetve van részesedésük a Specializedből is, az is bekavart.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #109 üzenetére

    Előben jön ki igazán a különbség egy gagyi és egy prémium között.
    Illetve, próbálni kell, ha mész vele, azonnal egyértelművé válik a különbség.
    Főleg egy erdei terepen érezni, hogy ez egészen más kategória.

    #126 Bog
    Én inkább azt az álláspontot képviselem, hogy legyen a termék megbízható, és hozza legalább az elvárható minimumot minőségben, ez a kínai termékek sokaságában ritkán fordul elő. Már ha fontosak a zöld szempontok, pláne érdemes a megvételkor kicsit többet áldozni a minőségre.
    Egy alap neuzer vagy valami decathlonos gép azért még bőven nem az a kategória ahol a sportosabb bringások nézelődnek, de már értelmesebb választás mint a kínai.
    Én meg inkább azt látom, hogy az átlag ember végletekben gondolkodik, vagy a legolcsóbb, legsilányabb vacak, vagy a komolyabb, akár több milliós, és a kettőt hasonlítgatja. Értelmetlen.
    A legegyszerűbb módja a bérlés lenne, akár szervezett túrán, ott hamar kiderül mit is jelent egy minőségibb bringa, utána tisztább fejjel lehetne gondolkodni a témában.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HThomas #142 üzenetére

    Azért ma már a Magyar bérek se olyan rosszak, mint voltak anno. Nyilván nem Nyugat-Európai szint, de nem is olyan szörnyű, hogy ne lehetne összerakni a pénzt egy épkézláb bringára. Inkább kinek mi a fontos? Számtalanszor látom, hogy húzza a fogát az ember a 4-5 ezer ft-os külső gumin, aztán előhúz egy 300-400k értékű telefont a fizetéskor.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz adamklark #146 üzenetére

    Mert egy bringát nem lehet napi szinten használni? Azért általában elég sokan használják, igen rendszeresen, főleg nagyvárosi közlekedésre. És itt most nem szuper extra bringákról beszélünk, átlagos gépekről. Nincs ebben semmi általánosítás, csak leírtam amit tapasztalok, Magyarországnak még kialakulóban van a kerékpáros kultúrája, sokat javult, de még messze elmarad a kerékpáros nemzetektől. Sokan úgy gondolnak a kerékpározásra, hogy kvázi ingyen van, mert nem kell tankolni, épp ezért minden garast sajnálnak amit bringára kell költeni, majdhogynem függetlenül az anyagi helyzettől, nem a pénztelenség az oka, hanem sajnálnak rá költeni. Még mindig elég masszív ez a réteg, persze a helyzet javult sokat és van fény az alagút végén. :)

    Nyilván mindig az igényeknek megfelelően kell választani, ebben segítenek a szakemberek.
    Az a világ már sajnos régen elmúlt, hogy Németországban lakat nélkül hagyod a bringát és nem lopják el, ez már nem csak magyar sajátosság. Való igaz, a 90-es években meg még talán a 2000-es évek elején is tényleg kupacokban láttam én is lezárás nélkül bringákat, egész komoly bringákat is Németországban, Ausztriában, ma már ott is óvatosabbak, felhígultak a népek, jobban kell már ott is figyelni.

    #157 Elf
    Nem teljesen értem, hogy hova akarunk kilukadni? :) Az, hogy valaki igénytelen, szíve joga, senki sem azt állítja, hogy egy gagyi biciklivel nem lehet eljutni A-ból B-be rövidebb távokon, viszonylag sokáig. Egy bringa sokat kibír, amikor már lóg a bele, lötyög mindene, még akkor is valahogy elgurul, van aki a szövetig koptatja a gumikat, a fém magig a fékbetéteket, és ahogy írtad is, addig nyújtja a hajtást amíg már az összes fokozat használhatatlanná válik, vagy épp darabokra esik és mozgásképtelenné válik. Ettől még nem gondolnám, hogy ez a helyes út, csak mert alig költ a bringára, ahhoz képest, mint aki egy normális minőségű bringát rendesen karbantart. Azért hiába egy viszonylag olcsó és egyszerű közlekedési forma a kerékpár, mégiscsak egy közlekedési eszköz, felelőtlen dolognak tartom, hogy valaki egy majdnem széteső lommal közlekedjen pl városokban. És sajnos ilyenre is számos példa van, én is sokat látok, nem csak az ismerősöd az egyetlen. Ha rajtam múlna, a kerékpárokra is bevezetném a kötelező műszaki vizsgát, legalább is azokra amikkel nagyvárosokban közlekednek.

    A másik része meg a használati élvezeti faktor, azért az sem mindegy, hogy milyen minőségben jutsz el A-ból B-be. Milyen hajtás hatékonysággal, mennyire jó fékekkel stb? Egy jobb bringával sokkal élvezetesebb a kerékpározás, sokan azért nem költenek bringára, mert el sem tudják ezt képzelni, hogy mennyivel gyorsabb, jobb egy minőségi kerékpár.
    Nem azt mondom, hogy az ismerősödnek feltétlenül 300 ezerért kéne kerékpárt vennie, de azért nem ártana ha kipróbálna egy normálisabb bringát is, és legalább eljutna addig gondolkozásban, hogy van felelőssége a kerékpáros közlekedőnek is, nem biztos, hogy jó dolog mindenféle lommal közlekedni, csak mert épp még gurul.

    A kérdés az volt fentebb, hogy linkeljek egy olyan elektromos bringát ami megüti a minőségi, nyugodt szívvel ajánlható szintet. Ez pedig kb az a szint amit linkeltem is, 700K környéke elektromosban. Ennyi az ára, ez van. De mutattam olcsóbbat is, pl a Neuzert, egyszerűbb felépítésben 350 környékén. Vagy ott van a kettő között egy decathlonos bringa. Azzal is el lehet azért közlekedni, de nyilván nem adja azt az élményt mint az egyel magasabb szint.
    A 700 ezres elektromos bringa amúgy nem egy extra valami, teljesen átlagos bringázásokra lett kitalálva, nem feltétlen a profi szintre. A 700 ezres elektromos bringa alapja egy kb 300 ezer ft-os gép. Ebben nincs semmi extra, ennyi ma egy értelmes, jó minőségű kerékpár.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #162 üzenetére

    Szerintem válasszuk külön az olcsó, de még biztonságos, ésszerű megoldást és a széteső félben lévő hulladékot. Máris megkapod a választ. :) Fentebb is leírtam, hogy a kerékpár egy közlekedési eszköz, oké, hogy nem megy olyan gyorsan mint egy autó vagy motor és a súlya is töredéke, de ettől még egy közlekedési eszköz. Lötyögő csapágyakkal, szarrá kopott alkatrészekkel bármikor történhet baj. Lehet azért úgy is üzemeltetni egy kerékpárt, hogy olcsó, de azért nem széteső félben van. Bizonyos alkatrészekből pedig hosszútávon jobban megéri a kicsit drágább, pl egy kazettás rendszerű hátsó kerék, erősebb felnivel hatványozottan tovább bírja mint az olcsó menetes. Több pénzt el lehet verni a menetes javítgatására mint csak használni a kazettást. Az sem árt ha rendben vannak a külsők, ne adj isten defekt tűrők, igaz kicsit drágább, de cserébe nincs defekt és nem csúszol el olyan könnyen ha nem egy megkeményedett, kirepedezett vacak. Jellemzően az ilyen elhanyagolt, végletekig hajtott lomokon a fék sem szokott megfelelő lenni. Ezek az emberek mindent addig szeretnek használni amíg az láthatóan működik valamennyire, és a fém magig koptatott fékbetétek, foszló, nehezen mozgó, berohadt bowdenek a jellemzőek, nem pedig a jól működő karbantartott fék. Egy szétkopott hajtáson a lánc bármikor elzakadhat, megszalajthat, ami szintén tud balesetveszélyes lenni adott szituációban. Szóval nem, ez a magatartás szerintem nem egy követendő példa, elfogadom azt, hogy van aki minimálisra szeretné csökkenteni a költségeket, de mindennek van egy ésszerű határa.

    #165 aginor
    És a 400K egy telefonért, vagy a 300-400K egy vga-ért nem Luxus? Értem én, hogy az 50 ezres tescos biciklihez szokott embernek elrettentő a 700, de nézzük már meg, hogy ugyan ezek az emberek mi minden másra elverik ugyan azt a pénzt. Kinek mi a fontos?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz aginor #172 üzenetére

    Én Budapest vonzáskörzetében éltem mindig, itt bizony elég sokan rohangálnak új Iphone és társaival és egy bringa, főleg egy elektromos azért talán több anyagot, értéket képvisel mint egy telefon. Tömegek vesznek drága telefont, drága TV-t, tömegek dohányoznak, isznak, kocsmák tele. Ha napi egy doboz cigit elszívsz az egy évben közel 600K. Ha még iszogatsz is kicsit mellé, 1M-ig el lehet menni gond nélkül. És ez realitás, emberek tömegei szórnak el horribilis pénzeket minden másra. Ne legyünk álszentek. Ebből kiindulva én semmi kivetnivalót nem látok abban ha valaki inkább ezt bringára költi.

    Olyan dolgokat akarsz rámhúzni, amit én igazán nem is állítottam, csak Te raktad így össze a fejedben. :) Én olyat egy büdös szóval nem mondtam (írtam le), hogy a 700K-s bringa a minimum. A 700K annak kapcsán merült fel, hogy kérdezték többen is, hogy szerintem mi az a szint ami már minőségi és elektromos bringa, itt nagyjából a 700K-tól indul a történet. Viszont elektromos bringát nem muszáj használni, lehet tekerni analóggal is, egy vállalható, már minőséginek mondható analóg bringa kb 250-től elérhető, de 150-ért is lehet találni kompromisszumokkal. Kompromisszumos elektromos bringát is lehet venni 350-400 körül. A 700K már egy minőségi szint, bár még mindig általános használatra.

    Amit én igénytelennek tartok, az a széteső félben lévő, tesco-s biciklik használata. Miért csak a két végletben tudsz gondolkodni?

    #174 Elf
    Én úgy gondolom, hogy a fenti hozzászólásomban pontosan leírtam már neked a meglátásom, leírtam, hogy válasszuk külön a gagyi hulladékot és az értelmesen használható minimumot. Te viszont továbbra is azt akaraod megmagyarázni, hogy vagy vesz valaki 700-800 ezerért, vagy megy a trágyával ami épp nem esik szét. :) Ilyet senki nem mondott, venni kell egy minimum 150K-250K értékű bringát és rendesen karbantartani. Egy műszakilag széteső félben lévő eszközzel közlekedni nem lesz épeszű döntés, beszélhetünk még itt el egymás mellett reggelig, akkor sem tudok mást mondnai. 15 éve szerelem napi szinten a bringákat, látom amit látok. Egy lötyögő kormánycsapágy idővel pl a vilanyakat is elreszeli, azt meg ne akard megtudni, hogy milyen az ha eltörik egy villanyak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #173 üzenetére

    Mutass olyan terméket, bármit, ami az elmúlt 10-20-30 stb év távlatában, ugyan annyiba kerül ma is! Tudsz ilyet? Miért csodálkozunk azon, hogy a kerékpárok ára is emelkedett?

    #176 Bog
    Nehéz azért úgy elmagyarázni a dolgokat ha annak akinek magyarázod nincs viszonyítási alapja, hogy milyen egy jó bringa. Egy drága bringa nem feltétlen azért drága mert mindene tartósabb, hanem mert sokkal hatékonyabb és sokkal jobb használni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #177 üzenetére

    Nem szűnt meg semmi, csak minden drágult a világban. 90-ben sem volt olcsóbb egy jó bringa, mint manapság, csak az akkori bérek szintjén. De ezt is már leírtam.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #180 üzenetére

    Értem én, hogy min megy a vita, csak nem értem, hogy miért kell ezen egyáltalán vitatkozni? :) Épeszű ember nem használ széteső félben lévő közlekedési eszközt csak mert olcsóbb mint az amit rendesen karbantart. :) Amiről Te beszélsz az nem a határ lejjebb húzása, hanem a már ésszerűtlen, balesetveszélyes kategória, de még ha nem is okoz közvetlenül balesetet, miért jó az, hogy a bringa bármikor széteshet alattad? Ettől jobban alszik valaki, hogy addig nem költ a járművére amíg szét nem eik? Számomra ez olyan idegen, hogy erre már nagyon nem is tudok mit írni.
    Én meg azért gépelek, hogy rávilágítsak arra, hogy miért hülyeség a határt addig levinni, hogy már kockáztatjuk akár a testi épségünket is. :)

    Engedjük el a 700-800 ezres bringákat, ez csak egy szemléltető példa, hogy mennyi egy minőségi elektromos kerékpár, de egyáltalán nem kell mindenkinek ilyet vennie. Elektromos bringát sem kell mindenkinek vennie.

    Nem kell oda 26 év, integrált kormánycsapágy csak minőségi bringába megy bele.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz aginor #182 üzenetére

    700K az nem belépő bringa, belépő a minőségi elektromos bringák világába! Bocsánat, de ha valakinek az az igénye, hogy egy prémium termék legyen a segge alatt, akkor miért lepődik meg a magas árcédulán? Te azt várnád el, hogy kapd meg a prémium szolgáltatást, de kínai bazári áron? :U Nem muszáj minőségi pedelec-et hajtani, lehet venni 250-től már nagyon kellemes analóg hajtású bringákat. Az szerintem nem sok, egy átlag havi bér maximum, vagy kicsit alatta. Cserébe kapsz egy minőségi terméket, ha kell még hozzá egy 400-500Wh lithium akku, meg egy épkézláb villanymotor, akkor az még pár százasba bele fog kerülni, ez van. 700-800K-ért már egy olyan bringát kapsz amiben egy prémium pedelec rendszer van. Lehet velem van a baj, de azért próbálok érthetően fogalmazni, de úgy látom nem akar átmenni a mondanivalóm.

    A fő gond, hogy nincs semmilyen viszonyítái alap, én azt ajánlom minden érdeklődőnek, hogy nézzen el egy ilyen túrára. 12 ezer ft-ért már lehet bérelni össztelós e-bike-ot, ami bőven a millió feletti kategória, menjen vele egy túrát, érezze meg mit jelent egy ilyen gép, aztán beszélgessünk tovább. És még mielőtt megint azzal jönne valaki, hogy én itt csak a milliós bringákat ajánlgatom, meg azt tartom minimumnak, nem, nem gondolom, hogy mindenkinek ilyen kell, de kipróbálni érdemes, hogy legyen mit mihez viszonyítani.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dißnäëß #186 üzenetére

    Azért ez ennél komplexebb kérdés. :) Nagyapáink max eltekertek a bótba gyök kettővel, esetleg a szomszéd faluba. És nagyapáink nem is Enduro bringáztak a hegyekbe. Ma azért sokkal többet bringáznak az emberek. A pedelec pedig nem azt jelenti, hogy magától megy, kell hozzá a combod, tüdőd, csak van segítséged is, ott ahol szükséges. Összetett, szerte ágazó téma ez, sokféle igénnyel, termékkel, nincs egy jó válasz mindenre.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #196 üzenetére

    Azért létezik ma már annyiféle kerékpár kategória, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelőt, nem azért mondtam, hogy érdemes kipróbálni, mert onnantól feltétlen mindenki ilyet akar majd, ezt nem is tudom miből gondoltad. Sok embernek az országúti jön be, nem is akar terepezni, sokan XC-vel mennek mint Te is, és vannak akiknek az össztelós zúzósabb terepezés jön be.
    Tipikus jelenség, hogy amikor valaki először e-bike-ra ül, felnyomja azonnal max rásegítésre, nyomja mint a süket a csengőt, nyilván kíváncsi rá mit tud. :) Ha ráérzel, és megtanulod normálisan használni, hosszabb távokon, akkor rájössz, hogy ugyan úgy el lehet fáradni, csak mindenhova felmész ahova szeretnéd. Persze ha az XC áll közel hozzád, megértem, hogy nem annyira a te világod, XC-be amúgy nem passzol, azok úgy jók ahogy vannak, rásegítés nélkül, könnyű bringák, nem kell bele rásegítés. Ez igazán Trail/Enduro gépekbe való, amik nehezek, nagy rugóúttal rendelkeznek, és analóg verzióban szenvedős feltekerni. Az Enduro bringázás lefelé az igazán durva, sokat kivesz az emberből egy kemény terep, épp ezért nagyon nem mindegy mennyi tartalék erővel érkezel meg a hegy tetejére ahonnan majd lezúzol.

    Az árazása meg valóban borsos, leginkább a felső kategóriában arcpirító, több milliós árak sem ritkák. De sajnos ez a magas árazás általánosan jellemző a csúcskategóriás bringákra, nem csak e-bike jelenség.
    Ez pl a Specialized Top verseny XC montija, ebbe még rásegítés sincs, csak a váltó elektromos. És jól látod, 4 millió!
    Ez már az a szint amit magam sem tudok hova tenni szakmabeliként, mert egyértelműen bőven túl van árazva. Persze nem egy pár száz ezres termékről van szó, de egy kettes szorzó biztosan van rajta. Max a 2 millió, amit el tudok képzelni, mint beletett innováció és mérnöki munka.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dißnäëß #193 üzenetére

    Megszoktam már, hogy nagy az ellentábor, régebben, amikor elkezdtem foglalkoznia témával még sokkal több volt, előbb utóbb úgy is rájön mindenki, hogy nem az ördög szekere egy e-bike. :D

    Kemények voltak a régi versenyzők is, nem vitás, de ma is vannak nagyon durva teljesítmények.
    Amúgy meg nyilván az akkori átlag bringásokról beszéltem, nem a TDF versenyzőkről.

    Egyébként sokszor fel szoktam hozni példának a régi bringákat, amikor heves e-bike tiltakozás van. Ha valaki annyira kemény, minek neki egyáltalán váltó, könnyű karbon váz, teleszkóp, bármi modern technika? :) A régi versenyzők a mai ficsúrokat a karbon csodákon, simán lebuzizn@k. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #181 üzenetére

    Nekem az jött le a hozzászólásaidból, hogy nem tartod reálisnak egyik mai új bringa árát sem, csak ezért írtam, mert ilyen erővel bármilyen mai termék árába bele lehet kötni. Persze van igazság abban, hogy extra profitot tesznek a felső kategóriában a bringákra, a több milliós árak még a szakmabelieknek is érthetetlenek (persze értem, nagyobb az igény a csúcs bringákra mint amennyit gyártani tudnak, ezért annyit kérhetnek érte amennyit nem szégyellnek), de belépő és közepes szinten emészthető tud lenni és elérhető távolságban vannak.

    Ami a belépő, de már használható bringákat illeti. Ha valaki nem erősen túlsúlyos, mondhatni átlag testsúllyal rendelkezik, akkor a belépő kategória is ki tudja szolgálni alap szinten, tehát rövidebb városi távok, néha egy két közepesen nagyobb túra is beleférhet. Onnantól válik problémássá ha ráérez a bringázás ízére és a hétköznapi közlekedés mellett aktív sportolásra is el kezdi használni. Azt nem fogja bírni és rövid idő alatt a legtöbb alkatrésze tönkre fog menni. Illetve a terep használat tud még amortizálni, pl ha erdőkben szeretnénk sportolni, túrázni, oda mindenképpen kell a belépőnél legalább egyel jobb MTB.
    Amúgy egy trekking megfelelő tud lenni ha nem mész erdőbe.

    [link]
    Ezzel el lehet kezdeni bringázni, kifejezetten gyenge pontja a hátsó kerék, ezt érdemes idővel cserélni egy kazettás rendszerűre. Normál használat mellett, nyilván karbantartva, sokáig ki tud szolgálni.

    Amennyiben valaki terepre is vágyik, kicsit jobban zsebbe kell nyúlni.
    Itt már muszáj kicsit tartósabb alkatrészekkel megvenni a kerékpárt.
    Nagyjából ez az a szint amit már meg szabad venni kezdő terepezésre.
    [link]

    Ezek a kerékpárok konkrétan most készleten vannak, amennyiben ténylegesen tervezel kerékpárt venni, azt javaslom azt tedd meg mielőbb, jövő tavaszra már nem sok minden lesz.
    Örülök ha tudtam segíteni, érdemes benézegetni a bringás topikokba is ha tanácsra van szükséged.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #201 üzenetére

    A decathlon-ban is érdemes körülnézni ha szűkös a keret.
    Nem túl jó ez a microshift váltás, de legalább itt már kazettás hátsó agyat és tárcsaféket is kapsz viszonylag baráti áron.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #203 üzenetére

    Pontosan, jól látod a kérdést, onnantól válik költségessé a dolog amint sportként, hobbiként tekintesz a dologra, jelen esetben a kerékpározásra.
    Kocabringázás nagyjából bárki számára elérhető.

    A kerékpárok hátsó agya 2 nagy csoportra osztható, az olcsóbb bringákban úgy nevezett menetes rendszerű van, itt a fogaskoszorú tartalmazza a szabadonfutót és az agyon lévő menetre tekered fel a fogaskoszorút. A probléma ezzel annyi, hogy az agyban a két oldalt lévő csapágyazás túl közel van egymáshoz, jobb oldalt a hajtás oldalon hosszan kilóg a tengely és emiatt hajlamos görbülni, eltörni. Viszonylag gyorsan lötyögőssé tud válni a hátsó kerék, majd egyszer csak eltörik a tengely és a bringa mozgásképtelen lesz. 6/7 sebességes kerékpárokon ilyen agyat találsz. 8 fokozattól megjelenik a kazettás rendszerű agy. Itt az agyon egy kazettának nevezett bordás hengert találsz, ebben van a szabadonfutó és erre szereled fel a fogaskeréksort. Itt a csapágyazás sokkal távolabb van egymástól, a tengely két végén, ezáltal a tengely nem szokott görbülni, törni, ráadásul egy üreges tengelyről van szó, ami merevebb is mint a tömör tengely a menetes agyban.
    A tapasztalat azt mutatja, hogy a kazettás rendszerű hátsó agy sokkal tovább bírja mint a menetes.

    Menetes agy: [kép]
    Kazettás agy: [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #208 üzenetére

    Itt nekem valami nem kerek, 110km a Pilisben, ahol azért szintet is lehet gyűjteni bőven. Ez még eco-ban is necces, hogy végig kibírja, de hogy a fele akku megmaradt? Azt meg hogyan?
    Én 2015-óta használok pedelec montikat, előtte analógot hajtottam. Nekem a 100km táv max úgy jött ki egy töltéssel, hogy a sík utakon konkrétan kikapcsoltam a rásegítést. Anno 500Wh-s akkut használtam, most van 625-ös, ez mondjuk ésszel kibírja a 80-100-at hegyen, de az már tényleg a vége.

    Én amúgy teljesen elfogadom ha valakinek egy próba után ez nem jön be, nem is mindenkinek való. Viszont, a pontosság kedvéért, érdemes mindent a helyén kezelni. Az össztelós e-bike-ot nem igazán egy merev XC-hez kéne hasonlítani. Ezzel az összehasonlítással az a probléma, hogy egy XC merevvázas monti alapvetően egy könnyű bringa, viszonylag könnyen lehet vele haladni. Egy össztelós, hosszabb rugóutas géppel pedig jóval nehezebb tekerni. Szóval egy össztelós ebike igazán azoknak nagyon hasznos, akik már eleve össztelós Trail/Enduro bringáról ülnek át. XC-ről átülve csak annyit tapasztalsz, hogy kb ugyan annyit mész vele, mint saját erőből az XC-vel, csak könnyebben és nem érted, hogy ez mire jó? Ami amúgy teljesen valid érvelés, ha én XC szinten űzném a mtb sportot, nekem sem lenne otthon e-bike, mert abból a pénzből már rég összeraktam volna egy 9 kilós XC rakétát és még a közepes kondival is falnám az 1000-1500m szinteket, de még egy nem csúcs 11-12 kilós XC is sokkal gyorsabban halad mint az össztelós gépek úgy általában. Viszont a ritkább bringázással, közepes kondival a 14-15-16 kilós, 160mm rugóutas, agresszív lejtőzős geometriás, traktor külsős Enduro-t, analóg hajtással felcsörlőzni a hegyre, hát nem egy élmény. Nagyon hamar átfordul a dolog egy kín szenvedésbe, márpedig az Enduro-nak az a lényege, hogy lefelé jössz a technikás terepeken. Egy E-Enduro-val számottevően sokkal több hegyre felmész és pont azt kerülöd el, hogy túlhajtsd magad a végére, kidöglesz, de nem lesz túlzott kimerülés, illetve a lefeléken is észnél vagy még mert nincs 190-es pulzusod. Azért ha elvinnélek egy normális Enduro-s körre, ott a pedelec-el is a seggeden vennéd a levegőt, mert olyan helyeken jövünk le. :) Akinek még jó dolog, az a csoport akik előtte nem montisok voltak csak szeretnének egy élmény bringát a hétvégi terepezésre. Illetve ott van a városi közlekedés, ott is nagyon hasznos tud lenni mondjuk egy E-Trekking. XC és Országút ahol még jelen akku technológiával nincs létjogosultsága a pedelec rendszernek. Szóval XC és Outi szemmel nézve nyilván nem lesz alternatíva. Ezzel teljes mértékben egyetértek.

    #210 aginor
    Én végig ugyan azt írtam, maximum félre lett értelmezve. :) A kerékpár ma már egy nagyon összetett téma, könnyű félreértésekbe belefutni, főleg ha nagyon eltérők a tapasztalatok. Meg amíg az ember ezt írásban kifejti, az is idő. :) Szóval lehet nem lenne rossz ötlet pár videós teszt, beszélgetés, sokkal könnyebben át lehet adni szóban a lényeget. Főleg a bringán szemléltetve.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz aginor #210 üzenetére

    Ami a számodra ideális pedelec bringát illeti, ha csak a rövidebb távú, melóbajárás a szempont, bevállalható az "olcsó", kompromisszumos gép, pl egy Neuzer 350 környékén. Viszont amint bejön a képbe a sport, az edzés, a hétvégi élmény bringázás, ez a bringa sajnos kevés lesz, mert minden alkatrésze alap. Bár itt talán a legjobb ajánlatokat a Decathlonban fogod megtalálni. A minimum szinten ár/értékben verhetetlenek szoktak lenni.
    Ez a gép nagyjából jó lehet, de az 50-60km-es túrákhoz már talán kevéske az akku.
    Kicsit trekkingesebb vonal, de 418Wh akkuval, ha nem maxon hajtod, 50-60km-t tudhat: [link]
    Ez a bringa már mondhatni kompromisszum mentes lenne a Te felhasználásodra, viszont még a Decathlonban is 700 környéke ez a szint.
    De én úgy gondolom, hogy ha 450-ért megveszed a Riverside 500 E-t, vagy ha a montisabb vonal jön be, akkor az E-ST 500-at, nagy baj nem történhet.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bog #211 üzenetére

    Szerintem ez az igazi horror, az össztelós utánzat. Itt annyi hibalehetőség van, hogy ezt tényleg jobb meghagyni az alkotójának. Normális össztelós váznál alap a minőségi, csapágyazott forgáspont. Ezekben általában valami csúszó persely van, az alsó forgáspontnál szinte biztosan, ami már új korába is kicsit lötyögős, annyi merevséggel mint ami egy kolbásznak van. Ez nem javítható, elkopik, szétesik, kuka. Kis pénzért ragaszkodni kell a merev vázakhoz, akár merev villákhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Alchemist #223 üzenetére

    A Decathlon-os bringák azért hoznak egy minimumot, még az alsó szegmensben is. Sőt tulajdonképpen itt erősek, az alsó és középső szinten.
    Garanciális hátterük általában jó, bár a szervizük nem szokott magas színvonalon működni.
    Nyilván az olcsósításnak is ára van, kellenek a kompromisszumos megoldások is, de úgy általában a nagy átlagnak élhetőek. Ennek ellenére hogyan lehet piaca még mindig az ilyen horror, össztelós utánzatoknak és hasonló kínai csodáknak, számomra furcsa, de vannak emberek akiket nem lehet meggyőzni, úgy is a saját fejük után mennek, érzelmi alapon döntenek, nem racionálisan.

    Az agymotor kétségtelenül nem a legjobb megoldás, nekem is volt ilyen bringám, a legnagyobb bajom az volt vele, hogy az irányítása kiszámíthatatlan tudott lenni terepen, aszfalton viszont szerethető.

    Akku szempontjából sokat számít, hogy milyen a hőmérséklete amikor elindulsz vele. Ha fűtött helyen van az akksi, nehezebben hűl le a kinti mínuszokban, mert a használata is hőt termel és így nem csökken annyit a kapacitása. Külső akku esetében egy neopren védő is tud valamit segíteni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák