- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Így használhatsz Bluetooth billentyűzetet és egeret táblagépeddel
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Magisk
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
gp A legújabb videóban rövid ideig láthatjuk végre Liam Hemsworth Geraltját is.
-
Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
ma A gyártónak nyolc napja van teljesíteni az ígéretét.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #181967 üzenetére
PD elem bontott/felújított/új volt? Hogyért vesztegették?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsolt19900 #181980 üzenetére
Hány deci az adalék? Olaj töltet 10%-on innen beledönteném ahogy van, max fölött az a pici elmegy még.
Akkor ha csak ennyi, simán beledönteném aztán jóidő. 2 motorfordulat után kellően fel lesz
rázvakeverve, Mr.MetaBond[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bitpork #181988 üzenetére
Kiadások vezetése szerintem pl jó eszköz a tudatos költekezésben. Nade kinek mi a fontos, elfogadom azt is, ha valaki nem tartja számon a dolgokat fillérre pontosan, kinek meg a papné ugye
Úgy érzem, az 1.9 SDI nagyon betalált nálunk ebből a szempontból
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lsebestyen #182044 üzenetére
Vonóhorog/futó húzás szokott lenni? Beépítésnél kell figyelni, ott lehet elrontani. Esetleg nézz rá a lámpákra és csatlakozóikra, illetve az izzókat sem árt ellenőrizni/cserélni (sosem lehet tudni ). Nálunk volt egy kölcsön utánfutó, amihez kötöm a meghibásodásokat, de nálunk sem az első kapcsoló lett tartós Márkája hirtelen passz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #182141 üzenetére
Applications/EDC 15-16 mileage/Read
Első dobbetéteket érdemes kikapni, aztán a sárvédőben lévő szivacsokat kidobni, aztán évente egész üreget kimosni, és kifújni valami waxoyl vagy hasonló cuccal kifújni (alapvetően akkor már a küszöbnek sem árt adni belőle). Alul a karosszéria dugókat is érdemes végignézni, nehogy hiányozzon valamelyik. Ha egyszer a csomagtérajtó kárpit valamiért lejön, szerintem azt is érdemes üregvédővel kezelni, illetve ha van pár pici rozsda, azt kipöttyözni minél előbb - az első sárvédők és csomiajtók bontottan is elég drágák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saccco #182136 üzenetére
Van arról a konkrét autóról két cikk is, ALH motorkód, 90 lovas adagolós. Meggyőződésem, hogy egy porlasztó felújítással megúszható lett volna a dugattyú probléma mármint csak úgy nem fog elolvadni, szerintem csurgatott valamelyik befecskendező.
Totalcar 988 ezer km [link]
Autonavigator 1 millió és 20 ezer km [link][ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #182159 üzenetére
Jobb is az alapozó, a rücsi inkább kavicsoktól véd. VCDS a szoftver, VAG-COM a kábel, ugyanarra szokott utalni általában, mivel együtt használják legtöbben. Erre a szivacsra gondoltam, érdemes kiszedni, ha benne van még, nekünk itt kezdett el rozsdásodni a jobb első sárvédő. Megtartja a vizet, és a homok stb szemcsék ledörzsölik a festéket belül - ha nincs szivacs, nincs probléma [link]
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #182208 üzenetére
Ha már mondod, talán még damillal lehetne átkötni gyakorlatilag, mondjuk az aljától kezdve a közepéig, patent alá befűzve...
Vagy ugyanolyan patentnek szépen fúróval, dremellel ki lehetne faragni 1-2 helyet pluszban, és oda lehetne fogni még néhány ugyanolyan rögzítővel, esztétikailag az lenne a legkevésbé feltűnő, viszont melós, és nem tudom, mennyire mély ott az üreg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Attila2019 #182201 üzenetére
Akkut be tudják vizsgálni specialista boltok (terhelő villa, kapacitás mérés, vagy akár otthon egy feszültség ellenőrzés). Élő adatban pár dolgot meg lehetne nézni, vagy mondjuk a vezérlésre is ránézni, nehogy valami pontatlanság legyen...
szilchi: lehet az eső miatt szórakozik valami? Reméljük, nem lesz a végén x-akta
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #182230 üzenetére
Ez ZF? Úgy rémlik, azoknál sem lehetetlen vállalkozás a chip.
El tudom képzelni az is, hogy a frissítés keretében újra van tanítva a váltó, ez esetben érthető volna, hogy szervizből kigurulva máshogyan viselkedik, míg vissza nem áll a használati szokásoknak megfelelően
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cross56 #182283 üzenetére
Nézz rá német wikin, melyik motor mellé melyik váltó volt, úgy lóerő szerint ki tudod szűrni a tiptronic-ot
Ha topikba írsz, azt később mások is olvashatják, erre van kitalálva
Reggie0: mi lett végül a B7-tel, rászánta a javítást? By the way nagyobb féket sikerült találni? (Elkezdtem utánaolvasni, de sajna csak aftermarket cuccokat találtam )
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lsebestyen #182046 üzenetére
Csak mert épp rá tudtam nézni: nekünk AutoMega féklámpa kapcsoló van a kocsiban pár éve már, jól viselkedik
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Winchester95 #182256 üzenetére
Szerintem kell feltanítás (mondjuk én dízeles vagyok, nem szentírás ), de ha nincs eszköz, akku le és némi használat után is be kell álljon magának.
EGR-t nézd meg 7zap katalógusban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #180940 üzenetére
Long story short: a Golf folyamatosan meleg levegőt nyomott, ezt a hideg/meleg terelőlap karjának elöregedése okozta, s a végső megoldáshoz még jobban szét kellett szedni, hogy pontosan lehessen összerakni az egészet.
Némi ihletet merítve a 1stVikman által linkelt V68 javítás leírásból, sikerült elérni az áttörést a mindigfűtő Golf javításában szétszedtem a két állítómotort, amihez hozzáfértem, adtam nekik kontakt spray-t és zsírt, ha már ott jártam, de csak megelőző jelleggel, viszont egy menetben folytattam a hibakeresést is, és végre meglett a gond. Az előkészületek során a rádió kihúzó célszerszám ez alapján készült egy random plasztikkártyából. Ezen videó alapján lekaptam a klímabox elejét, hogy hozzáférhessek magához a hideg-meleg levegőt állító terelőlaphoz. Előzőleg az ehhez a laphoz alulról csatlakozó karral voltam elfoglalva, amelynek a két rögzítő pöcke elöregedett és letörött - maga az alkatrész VW-nél már rég kifutott, ebben a vidóban bemutatják a problémát és kínálnak egy áttervezett, 3D nyomtatással készülő megoldást, amivel elvileg már megszűnik a hibalehetőség; én viszont inkább ebből indultam ki, csak kulturáltabb végrehajtással. Az állító kar kapott egy távtartót és egy alátétet a csavarhoz, ahová egy Elzett zár előlapjából levágott darab majdnem tökéletesen illik, ez utóbbi kapott egy törést a szintkülönbségeket kiegyenlítendő, de alapvetően a módszer ugyanaz.
A korábbi próbálkozások során a kart sajnos úgy sikerült visszatenni, hogy közben a terelőlap mellette volt, tehát alulról jónak látszott minden, de továbbra is fűtött - erről alulról bevideózva győződtem meg. Sajna ott már nem tudtam hozzáférni, hogy a helyére tegyem, így az előbbi klímabox bontással fértem hozzá a lényeghez. Elölről rálátva a terelőlapra beigazítottam azt az állító kar helyéről nézve középvonalra (telefon segített a rálátásban), a kar végre a pontosan a helyére került, ezután már csak az állító motort és a nemrég készült támasztó lemezkét kellett visszaszerelni, illetve illendő az állítómotorokat újratanítani. Az eredmény: a kar végre mozgatja a lapot, újra működik a hőmérséklet állítás
A fűtő ventit is kivettem, és a 3 gumibakot benyomva levettem a burkolatot róla, az most olajzás céljából külön pihen. A gyakran problémát jelentő szivacsok a terelőlapokon még nem igényeltek törődést. Az valószínű úgyis teljes klímabox kiszedéssel és egyben egész műszerfal bontással járt volna, de az állapotok alapján évekig bírni fogja még. Az egész szerelés alatt gyakorlatilag egy sima 6-os csillag-villás volt a legjobban használható szerszám, racsnissal nem fértem hozzá a legtöbb csavarhoz; ezen kívül szinte csak egy torx kellett még, nameg műanyag feszítő spatulák. A kesztyűtartó egyik felső ütközője is sérült volt, pillanatragasztóval és szódabikarbónával erősítve javításra került. Következik az összeszerelés hátralévő része, közben egy gyári könyöklőt teszek még bele, illetve több részletben tervezem végrehajtani, hátha ki tudok irtani pár nyekergést közben szövet ragasztószalaggal. Klímázni nem is szoktunk vele igazándiból, de ha már benne vagyok a témában, arra is szeretnék ránézni, mert miért ne
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #182329 üzenetére
4T-nél nem érezni a benzinszagot? Mármint tank szellőztetéssel és katalizátorral csak autónál találkoztam komolyabban megvalósítva, a négyütemű fűkaszánk meg nem illat-semleges, bár 2T-nél sokkal enyhébb valóban, viszont nálam Simsonnál érnek véget a segédmotoros ismeretek.
Elektromos bicikli kéne
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #182335 üzenetére
Meg is van a javított verziós terelőlap tartó csap, hát 15 ezerért nem bántam meg, hogy inkább a támasztó lemezes megoldást választottuk
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #182375 üzenetére
Szerintem ismerem amúgy ezt a céget, és nekem gyanús, hogy amúgy Kínában zajlik a gyártás, viszont nagy tételben hozzák be, és német raktárból értékesítenek (jobb áraik voltak, mint alin). Értékéből nem von le, csak eszembe jutott a régebbi tapasztalat, asszem egy Polohoz és egy Swifthez rendeltem ilyen fajtát Fiatban Armster van, az ahhoz képest meggyőzőbbek.
Ezek a bőrök viszonylag gyengék amúgy is, a textil bár talán alaposabb tisztítást igényel, de összességében tartósabb tud lenni
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #182335 üzenetére
Hajónapló: a Golf, mely már nem fűt kérés nélkül, további összeszerelésben részesült A klíma box fedele, ami a rádió mögött van, elég trükkös feladat - levenni csak két csavar és egy fül kiakasztása, de visszarakni hosszadalmas próbálkozás után sikerült csak (alul beakasztani, oldalt illesztőszegeket pozícionálni, végén tetejét be pattintani, és mindeközben a középső rostélyokhoz menő rugalmas lapot a helyén tartani/füleket igazgatni). Bár lehet én rontottam el, volt fölötte egy rész még, amit nem szedtem ki, csak ahhoz nem volt infóm.
Csavarok feje alá, a lemezanyákra, illetve pár műanyag felületre tettem szövet szalagot, mivel a középkonzol irányából volt 1-2 nyekergés. A kesztyűtartónak van egy oda menő rögzítője, annak kiiktatása gyakori dolog, én is gondolkodom rajta... Picit igazgattam a futó index visszajelző kabelén és az utángyártott vészvillogó kapcsoló fülein, hogy határozottabban akarjon bent maradni. Szétszedett utastér venti egyik csapágya szépen elnyelte az olajat, cseppentettem a másikhoz is, illetve a szénkeféket megkínáltam tűreszelővel - neten olvasgatva találtam a nyekergésükről dolgokat, és mivel a miénknek is csak alacsony fordulaton volt hangja, azokat is meggyanúsítottam és ha sikerül, a kommutátor is kap smirglit. Talán a belső hőmérséklet érzékelő légkavaróját is aktuális lenne kenni, de ahhoz egyelőre nincs infóm. Mindenesetre klíma vezérlő már a helyén, felkészül a rádió és tsai, nameg a fűtő venti.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz daniel2121 #182395 üzenetére
Német ebay. Milyen típushoz keresel?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #182381 üzenetére
Egy kérdés: a klíma kompresszort kézzel el lehet forgatni bontás nélkül, igényel ez jó állapot esetén különösebb erőfeszítést? Golf IV 1.9 SDI 2003, Climatronic. Nézegettem a klímát is ma, miért nem hűt - hát a kompresszor meg sem moccan; diagon "0" értékkel normál módon ki van vezérelve a bekapcsolás. Biztosítékok jónak tűntek, mindkét hűtő venti forog (egyik hűtő ventit amúgy rövid életű bontottra csere után önindítós szaki javította, kis duzzogás mellett, azóta is jó). Következik még a tekercs ellenállás mérés (4 Ohm vagy szakadás, make your bets ), plusz rámérek/lámpázok a feszültségre (eljut-e a mágneskuplunghoz az áram egyáltalán). Ha viszont nem forog a kompresszor, akkor gáz van, illetve lefejtés következik, aztán átmosás, hűtő csere, und so weiter, und so fort, attól annyira nem lennék vidám, főleg így küszöb lakatolás előtt
A fokozott érdeklődésre való tekintettel: Golf középkonzol összerakva (csak rádiót kellett bepattintani és ilyesmik - note to self: először a tároló rekesz megy be felülre, második a rádió ). A venti kommutátor kapott csiszolópapíros kezelést, mindkét csapágy olajozás kész, ennek örömére a 3 kis gumi füllel vissza lett pattintva a helyére, és be is szereltem.
Bár futópad, de a lényeg ugyanaz: "brush squeak", avagy szénkefe nyikorgás témában egy videó [link] a neten olvasottak alapján ez alacsony fordulaton jelentkezik, és a miénk is pont kis fokozaton nyekergett csak. Hozzáférhetőség miatt a szénkeféket reszelővel, a kommutátort csiszolópapírral dolgoztam meg. Vagy ez, vagy az olaj, de valamelyik remélem megoldja.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #182422 üzenetére
Felül nézd, 30 fokkal el van tolva az egyik pöcök
Amúgy csináltam már olyat, hogy lereszeltem az egyiket, ami nem stimmelt pl mikor kiégett az 5W szál, de a 21W még jó volt, akkor ment egyértékű helyre.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mágus2 #182444 üzenetére
Kötelező a visszajelző sajnos itt, miénknél egyik vizsgáztató addig nyavalygott, míg a szerelő gyorsan beépített egyet persze hely függő, nem mindenhol veszik szigorúan, meg elvileg hang is lehetne, ha jól tudom. De ha már lúd, néznék egy full gyári szettet, és akkor a műszerfalon az ott lévő jelzés villogna, nem kéne furkálni vakdugóba LED-et, stb. Bár ha egy utángyártott visszajelzőt nézünk, ki lehet lógatni mondjuk, fúrást elkerülendő, aztán elrakni műszaki után
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #182448 üzenetére
Ha jól tévedek, akkor ez a linkelt távtartó alátét inkább megelőzni jó - ha már javítva van, lehet vennék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kés topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- CASIO órák kedvelők topicja!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mini-ITX
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós kamerák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs