- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
ph A cég bezárja utolsó, Sakaiban található üzemét, amivel egy korszak ér véget.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Balupapa
senior tag
válasz kk831228 #77362 üzenetére
legjobb barátomnak ma adják át a kocsiját
1.9 PDTDI BLOKK (AWX)
PORTOLT TUNING HENGERFEJ - szivo kipu resze legnagyobbra van pirtolva
Havassy koszorult fotengely
Havassy fele dbilas stage 2 pd vez tengely
3ékes HF tomites a kompresszio csokkentes miatt
5 fokos a PD elemnel a tengely
GATES erositett vezermuszij
Uj vezerles
Uj vizpumpa minden sallang uj!!
Új GTB2260vzk turbo roviditett geo karral golf 2 1.6 dezso csonkra rakva
v10 tdi csúcsok.
nagrad szivosor
ures rendszer nagy ic stb.
loerő tipp?[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Rick4
félisten
válasz kk831228 #77810 üzenetére
Na akkor kezdjünk visszatérni a valóságba, tehát nézzük azt a futást, és azt a motort amiről szó volt.
Évi 8-10K km mellé számold, mekkora különbség lesz üzemanyagban, majd mindegyik mellé számolj egy kis karbantartást is, utána írd le, mi a vége a két esetben.
Azt, hogy korrekten akarod-e számolni, rád bízom.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz kk831228 #77871 üzenetére
Nem vita ez, szimpla eszmecsere, a benzines többet kajál, de nem sok elromolnivaló van a hajtásláncban. A dízel meg ugye sokat megy, de mihez képest, és milyen áron? Sok különbség ma már nincs, főleg ha egy PD lesz az a dízel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
-
Rick4
félisten
válasz kk831228 #77874 üzenetére
Nézhetjük vételár, fogyi, tömeg szempontjából is, nézhetjük a betankolt üzemanyag + szervizelés végösszegét 10K-100K km-re is, ma már nincs meg az az előny, mint 1-es, 2-es Golfoknál, TD Passatoknál. Sajnos szó nincs már arról, hogy megveszi az ember a 150-200K-t futott autót, a benzines megadja magát, a dízel meg megy még 400 ezret. Ez akkor volt, mikor a Skoda 120-asok, Kocka Ladák 100-120 ezer km-nél már lehervadtak, az 1-es Golf meg bírta. Sajna ez van.
A baj ráadásul zzel csak az, hogy tapasztalati alapon írom azt, amit.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz kk831228 #77880 üzenetére
Képzeld, nekem meg volt egy orosz versenybringám, az naponta ledobta a láncot, viszont magamnak vissza tudtam tenni.
Várjál, abból indulunk ki, hogy van egy benzines Passat és van egy dízel Passat, van egy benzines Megane és egy dízel Megane, Van egy benzines Ibiza és egy dízel Ibiza. Összehasonlkítjuk őket, és kiderül, hogy a végösszeg a dízel, vagy a benzines előnyére mutat.
Milyen mintavételi csoportot csinálsz egy benzines Megane-ból, ahol a kontrollcsoport egy dízel Transporter? Csak nem a KSH-nak dolgozol?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Morris
veterán
válasz kk831228 #77885 üzenetére
Én értem, hogy mire is akarsz kilyukadni! Benzin vs diesel - dízelre váltás előtt én is lezongoráztam ezt. Ezért is lett az, ami. A saját szokásaimat, tényeket, lehetőségeimet mérlegeltem. Nyilván a golf és a passat nem egy kategória, de mégis ezt a kettőt hasonlítottam össze.
Golf (1.4 16V)
Hátrányok: kicsi, városban zabál cserébe nem megy, alkatrészei annyira azért nem olcsók, vásárlás után kb fél millát költöttem rá, klímával gyakorlatilag használhatatlan, annyira gyenge lesz.előny: kicsi a motor, hamar bemelegszik. Országúton ha óvatosan megyek akkor a rekord fogyi 5.2l/100km.
Éves megtett km: X.
Passat (1.9 PDTDI)
Hátrányok: nagyobb motor, később melegszik be, alkatrészei drágák, de vállalhatóak, vásárlás után erre is kell költeni (esetemben a váltó + lendkerék ~ 180k)előny: Bivalyerős motor, nagy hajó, kényelmesen elférünk benne akár öten is, nem zabál (még klímával sem - gyakorlatilag meg sem érzi, hogy be van kapcsolva)
rekord fogyi 4,7/100kmÉves megtett km: Ugyanannyi mint a golfnál, X.
Konklúzió: Kevesebbet forog a motor, nyomatékosabb alsó tartományban is, ugyanannyit megyek vele, az üzemanyagár-különbség nem sok, de a fogyasztás hosszú távon jóval kedvezőbb.
Ezek voltak az én összehasonlítási érveim.
[ Szerkesztve ]
-
sullerj
tag
válasz kk831228 #77883 üzenetére
Nem értek az autókhoz, estemben használati eszköz, régi swiftet váltott a polo: a gyerek miatt kellett valami vastagabb karosszéria az utakon lévő őrültek/öregek miatt. Egy relative egyszerű bevált típust kerestem (astra g // ford fiesta/fusion/focus, vw polo vagy golf), azért első sorban benzinest, mert ilyenek vannak a családban, dízellel nincs tapasztalatom, csak a fórumokban, cikkekben lévő untig ismert és vitatott "alaptételeket" ismerem ezzel kapcsolatban. Nálunk rengeteg a városban való szaladgálás, ritka, hogy a megyehatárt elhagynám, az a kevés rokon ötven km-es körzetben megtalálható.
Fél évig kerestem autót, a fentiek miatt első sorban benzinest, nem élményautózásra. Kisregényt írhatnék, miket tapasztaltam, milyen nehéz egymillióért normális kocsit találni, főleg ha nem értesz hozzá, ez az összeghatár igencsak magában rejti a nagy mellényúlások és kompromisszumok lehetőségét. Lett volna rá több pénzem, de ennyit szántam rá, kész. Ha találtam volna ennyiért egy egytulajos normális, aránylag kevesett futott, nem lelakott dízelt, nem utasítottam volna el, egész egyszerűen a sok keresés után találtam egy rendben lévő Polo-t, amire a szerelőm azt mondta, hogy megvehetem. End of story, nem bonyolultabb. Nem variáltam költség-táblázatokkal, kellett egy másik autó, laikus vagyok, csak fórumokra támaszkodhattam, hoztam egy döntést és meg vagyok vele elégedve. Ennyi :-) -
Cheesy
őstag
válasz kk831228 #77977 üzenetére
Lehet, hogy én tudom rosszul, de a dízelmotorokra sokkal nagyobb "belső" igénybevétel hat, mint a benzinmotorokra, ahol nem kell az öngyulladásig sűríteni irdatlan nyomáson az üzemanyagot, ami már szinte mikroszkopikus lukakon fúvódik be az égéstérbe a minél homogénebb és finomabb eloszlás miatt. Azaz egy benzinmotor nincs annyira kihegyezve, mint egy dízelmotor. És itt most nem a sportmotorokra gondolok. Vagy ez a teória a 15-20 éves technikára vonatkozik csak? Mert manapság már minden annyira optimalizált, annyira a határra tervezik, hogy az alkatrészek tűréshatára már lehet nincs akkora mint ezelőtt, köszönhetően a mai gyártástechnológiának.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
brumi1024
veterán
válasz kk831228 #77977 üzenetére
"Először úgy is mindenki a fogyasztás miatt vesz diesel-t ( ha nem volt neki előtte),másodjára meg azért mert a közlekedésben dinamikusabban tud haladni , nem szereti pörgetni a motort azért hogy valakit megelőzzön stb."
Lehet, hogy nem szereti pörgetni, de ez főleg a fordulatszámmérőn látszik. A Golf VI 1.4 TSI például csendesebb 3000-es fordulaton a beltérben, mint egy Q3 a 2.0 TDI 2000-en, pedig van 3,5 év a két autó közt korban.
-
Rick4
félisten
-
Z0mbi
senior tag
válasz kk831228 #78106 üzenetére
mi ez az elsokerekes 'szajhabzas'?
Az emberek 90% a meg elso kerekeset sem tud vezetni akkor minek nekik hatso? vagy itt most inkabb a 4 rol van szo? Mert az biztos hogy premium kategoriaban mar az ad el tobbet. (svajcban nem sok bmw t latok xDrive nelkul, es nem...nem olyanok az utak mint azt sokan hiszik a reklamok alapjan... sokkal durvabbak es szebbek )A masik, az se veletlen hogy az autogyartok (akik megrogzott hatsokerekesek) is mennek at az elso kerek hajtasra. Lehet vitatkozni mire jo az, de ez olyan lenne mint amikor nagyapam elmondja miert jobb a manualis tolomero a digitalisnal.
Ja egyebkent nekem quattrom van es imadom,foleg a kanyarokban. Nagy hatranya a 4 kereknek hogy nem lehet gumit fustolni. cserebe letepi a fejed.
-
-
-
-
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz kk831228 #78335 üzenetére
Fussunk neki még egyszer:
Én abban a HSZ-ben azt állítottam, hogy fejem felett egy kéklámpával, 1.5 DCI motoros Dusterrel nem TUDTUNK többet menni mint 145km/h!
Hol alacsonyítottam le?Ettől függetlenül, nekem nem kéne!
Uff, én beszéltem!
Peace!
Z
Azért a cikkből szó szerint idéznék, ha nem baj...
"20 ezer kilométer után nehezen vette be a kettest. A darálás és a csikorgás súlyosbodott, 23 190 kilométernél cserélni kellett a sebességváltót. A baj okozói a váltóban lévő fémforgácsok lehettek"
WTF?????????
Az én nem prémium, lefingott, szarfos evoluciós zákutca PD-ben 241e futott km van, gyári kuplungal, gyári váltóval.. Kíváncsi lennék a további "tartós" tesztre, mondjuk 250e km környékén....
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest