Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cappa72

    nagyúr

    Ó, hát hogy jártam szegény öreggel (Astra F, 2000-es kiadású, 1.6 75LE, x16szr).

    Múlt héten szombaton lemerült az akksi; kicseréltem. De a motor gyújtáselosztója alatt olajfoltot vettem észre.

    Hétfőn álltam a piros lámpánál, és a motorvisszajelző sárgára váltott. És úgy is maradt.
    Aztán elmentem tankolni, tele is tettem a puttonyát, erre szól a kutas, hogy valami folyik a kocsiból... hár persze, hogy a benzin volt az....
    Gyorsan haza... beindításkor nem világított a motorvisszajelző, és egészen hazáig meg sem nyikkant.
    Otthon megálltam, kinyitottam a kaput, és mire visszaültem, megint világított a motorvisszajelző... eh... na ez meg mi?
    Leparkoltam az udvarban, még mindig csöpögött a benzin...

    Azt vettem észre, hogyha megyek az autóval, akkor hosszú távon sem jelez a motorvezérlő. Ha állok 2 percet egy helyben, akkor megjelenik a hiba.

    Sokk volt ez keddre, és elvittem a szerelőhöz az igáslovat.
    Először az olajszivárgást nézte meg. Egy tömítés a ludas.
    A benzin pedig a lyukas cső miatt volt.
    Aztán nézegettem a motorteret amíg ő szerelt, és észrevettem, hogy valami úgy üresen lóg. És valami levegőcső lehetett, aminek a pipás része (kis piros pipa) elöregedvén törve fityegett. Ez lesz a motorvezérlő-visszajelző figyelmeztetés oka? Na akkor gyorsan még megnézte a többi ilyen gumis végű csatlakozást is, talált is egy másikat. Azt is megcsinálta. És tényleg ez volt a hiba oka, mivel elkészült 1 nap alatt az autó, teszteltem.
    Na és ahogy egy ilyen idős autónál már az lenni szok’, a benzincső cseréjénél kiderült, hogy a bal hátsó rugó törött... természetesen csere.
    Egyetlen kisautónk első olyan baja/bajsorozata, ami komolyabb. És ez leginkább a korral jár, nem mással. A gumi végű csatlakozások csoda, hogy eddig bírták. majd’ 20 éves motornál ez volt az első olajcsöpögés.
    A mostani hibák orvoslásának összköltsége megállt 30kHUF-nál.

    Szóval nem panaszkodhatok. Igaz, a 157e km az nem sok, nincs is agyonhajtva; nem padlógáz-padlófék módon vezetjük. Első saját pénzünkből vett családi autónk.
    Nézegettem, hogy olyan 300k körüli árú a piacon. Hát annyiért nem is érdemes eladni.

    Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

Új hozzászólás Aktív témák