- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Android szakmai topik
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Magisk
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
válasz kentucky #83049 üzenetére
Mikor voltam fóliáztatni az új lámpákat meg polírra, akkor beszélgettem a műhelyben a srácokkal. Ez a minden kékes-"xenonos" téma egy agyrém. Semmi értelme. Ködlámpába eleve jól le kell menni színhőben, de rendes tompítottra sincs deka értelme sem kifejelni a skálát. Egy natúr fehér tökéletes a népnek.
Nem lesz az az érzésed, hogy Ford T-modell amin ülsz, de nem is mész át jampiba. Ha szépen válogatsz össze mindent beltérre is meg nyilván helyzetjelző-távolsági-nappali fény tengelyen, akkor a szemed sem veri ki egyik sem. Szép harmonikus lesz. Attól jó a verda is, ha homogén a forma, vannak részletek, de a részletek nem ütnek ki az egységbőlA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz kentucky #83053 üzenetére
Olyan fóliás Ködlámpákat eleve felzabálja a kavics meg a homokos mindenes szél és víz. Szóval ott kezdtem 4 réteg 2 komponenses lakkal. Elvben már ez is bőven elég, de azért kapott még fóliát is. Plusz a fényszórót felzabálja az UV, szóval kis polír és az is kapott fóliát, elöl végig átlátszót, a szemöldök és index sarka a távig egy ívben meg füstöset. Így nincs gond a mattulással meg a kövekkel sem és nem kell a fényezett szemöldököt sem kísérteni műszakin, ez segít annyit, hogy ne nézzen bárgyún, fényalkotásban ugye részt nem vesz, 2 légy 1 csapás.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tothgera30
Ármester
Az Astra J ST gyári ET számára lennék kíváncsi. Berendeltem hozzá egy Rial Davos szett alufelnit, és ez ET38-as. Gumis szerint pont passzol hozzá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Skynet258 #83056 üzenetére
A xenonnal nincs is gond vagyis, hát ott más gondok vannak, a baj, amikor a halogénnel kezdődik a tákolás, mert kell az atomkék xenon like hatás. Na az csak úgy nem megy
Automata pilácsozáson egy darabig én is agyaltam, de annyira olcsó lett az angol bontóból a világítás kapcsoló plusz lett menetfény, hogy nem rakom be. Pedig hát egy automata fény se egy nagy truvaj, első félév végén már ilyen kapcsolásokat programozással tudnunk kellett összerakni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #83034 üzenetére
"...Én úgy tudom akkor nem fog égni, és tudni fog nyitni/zárni..."
De csak akkor nem jelez,ha az EGR hibátlanul működik, ha tud nyitni, zárni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
zolmesz
aktív tag
A FEBI és a BIRTH márkák mennyire jó minőségűek?
Mert Bárdinál lenne kedvezményem, és ott csak ezek vannak a vezérműlánc készletre az autómhoz.
Illetve egy ilyen vezérműlánc cserénél mik azok az alkatrészek, amiket mindenképpen cserélni kellene,
miket kellene még megvennem? -
zozek
tag
Sziasztok,
"A" Merivát szeretnék venni.De a motorok terén bizonytalan vagyok. z16ex vagy z14exp? Vagy ha az 1.6-os akkor z16exp? Ennél hallottam többször is a kipufogó leomlő elrepedéséről. Melyik motor a megbízhatóbb? Szervizelési költségek? -
adorjant
őstag
Hali!
H Astra-C Vectra-B Zafiránál bal hátul van a REC modul,na de mi van jobb oldalon? Valami Bosch elektronika,de nem tudom mi célt szolgál
-
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #83058 üzenetére
Astra H csoport tapasztalata alapján ha lefalazzák az EGR-t (mondjuk egy Z16XEP esetén) check engine lámpa elkezd égni. Most akkor ez hogy van? Mi a logikája? Nem számol a lambdaszonda és az ECU a visszavezetett füstgázzal?
-
Feenyx
aktív tag
válasz Feenyx #83064 üzenetére
Ez kimaradt:
Ugye nekem volt egy olyan problémám, hogy mindig kaptam a P0171 Szegényes keverék hibakódot, mert el voltak tömődve az EGR csatornáim. Szóval, ha azt nézzük, akkor ez az eltömődés is egy "falazás" és ha így hibakódot kapok, akkor azt a lemezt berakva a blokk és a szelep közé ugyanennek kellene előjönnie nem?
-
Tikakukac
titán
válasz zolmesz #83060 üzenetére
2 jó tanács még: Bárdi-Unix mindent annyival áraz fel, hogy a maximális kedvezménnyel pont ott legyél, na tessék kapaszkodni, bizony, amennyiért adja neked rendes számlán, magánra a Cromax-Zsu-Kovács trió pölö.
Én kérdeztem, SKF-et mondtak szinte mindenhol. Teljes szett kell, plusz motor pucol és rendes olaj. Különben utána megint lehet cserélni. Ebben minden benne van. Ha úgy állsz, akkor esetleg egy vízpumpa cserét is meg lehet ejteni, 200k körül ártani azt sem szokott.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
B-L-A-C-K
titán
Kötelező szervizre ismét beszereztem az Insinek egy kis finomságot, tudom sokan ellenzik, sokan meg nem, de ugye előtte lévő gazdája is rakott bele, én is tavaly egy kötelező szerviznél, és semmi hátrányát nem tapasztaltam, illetve az olaj 10e km után se korom fekete hogy ezt raktam bele.
-
Tikakukac
titán
válasz B-L-A-C-K #83069 üzenetére
Pedig épp az lenne jó, ha korom fekete lenne. Nem véletlenül van külön diszpergens adalékokkal eleve megtolva egy olaj. Az adalékokkal úgy vagyok, hogy adott egy receptfüzet, teli mindenféle receptekkel. Fogjunk meg egy fűszerből x grammot és fixen adjuk hozzá mindenhez. Lehet 1-2 esetben jobb lesz vagy nem változik, de egy kényes egyenletbe belenyúlni bátor dolog.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Tikakukac #83070 üzenetére
Most menjünk bele mint tavaly is 2-3 emberrel ebbe Ha valaki mutat végre egy cikket ahol tönkretette a motort azt szívesen elolvasnám, de akkor se és most se sikerül mutatni. Azt meg nem tudom minek írom le megint ha sz@r lenne nem kapna olyan minősítést amilyet kapott, illetve világszerte se forgalmaznák már több mint 10 éve...:/
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz B-L-A-C-K #83071 üzenetére
Felőlem bármibe belemehetünk
Amit te szeretnél az azért baromira jó és kényelmes pozíció, mert olyan cikket, ami neked adalékra lebontva, legalábbis ilyen adalékra kihozza majd valid mérésekkel és minden egyébbel, hogy igen EZ tette tönkre a motort, grátisz nívós oldalon is kap helyet, nem lesz. Szerintem nagyjából sosem. Egyfelől, mert erre lebontani egy motorkárt az eleve fincsi téma. Vagy 2000 alkatrész és ugyanennyi anyaghiba, plusz felhasználási szokást kéne lerostálni. Ezt soha nem meri pofával senki bevállalni, főleg, ha utána megindulna egy pereskedés. Meg is indulna
Azt meg nem tudom minek írom le megint ha sz@r lenne nem kapna olyan minősítést amilyet kapott, illetve világszerte se forgalmaznák már több mint 10 éve...:/
Mint ahogy cigit meg alkoholt sem forgalmazunk, hiszen a hasznossági oldalon van 2 érv max, a károson meg 10 A4-es oldal. Pedig hajaj, hát az is van forgalmazva, italokra a világ összes minősítése ki van rakva
Amit fixen tudunk: az olajnak semmilyen szempontból sem célja, hogy méz színű is maradjon. Sem esztétikai, sem műszaki indokot én nem tudok emellett. De ha van, jöhet. Ergo értelmetlen is ezzel foglalkozni.
Másik gond, hogy miért nincs akkor eleve olyan olaj, ami "szép" is marad idővel gyárilag. Miért kell pacsulizni bele dolgokat.Amúgy adalékokról vannak jó írások, amik 1:1 bizonyíthatóak. Még talán TC-n is volt a súrlódáscsökkentőről. Gyűrűk alá a titán-nano-akármilyen darabok szépen bementek és adj neki Na ott elég hamar kibújt a szög, hogy hát jah, ez lehet sok volt a gépmadárnak.
Nekem minden mindegy, nyilván nem az én verdám, megvenni sem akarom majd, szóval független vagyok. De, hogy azoknak a többnyire többszörösen diplomás túltenyésztett szerencsétlen vegyészeknek a munkájába utólag nem piszkálnék bele utólag, főleg, hogy racionális értelme sincs annak amit csinálok, az maximálisan biztos. /vélemény
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tikakukac #83072 üzenetére
Személyes meglátás: konkrétan Insignia volt bent bőven 200 feletti futással, gyári periódusokkal karbantartva. Ha úgy kibírt ennyit minden probléma nélkül, akkor - akár árt, akár használ - nem költök pluszban. A konkrét esetben látom, hogy pedáns karbantartás zajlik, ilyen dolgokkal megfűszerezve a könnyebb eladásban megnyilvánulhat a haszna
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Tikakukac #83072 üzenetére
Nem kellett volna kisregényt írni, csak annyit mondtam mutass valamit ha árt, több mint 10 év alatt csak sikerült volna találni világszerte valamit nem Jah nem, nem is értem miért...
Cigis példád meg nagyon jó hasonlat, hiszen az nem árt ugye, nem is írnak ilyet róla, jah de csak meghalhatsz tőle...
Lényeg a lényeg, én tönkreteszem a kocsit akkor, és rakok bele, mondjuk az is érdekes hogy előttem is rakták bele, nekem is ez lesz a 2, és hibátlan a motorja még mindig...:/
-
Tikakukac
titán
válasz molnarpeter #83073 üzenetére
Háááát a mai Csikósban a túlmérnökösködésekről és megoldásokról is szól egy bekezdés.
A kérdés nálam csak annyi: hova lesz az a rengeteg korom amit amúgy az olajjal engednél le a motorból? Valahova megy, valami azzal történik, keletkezni meg keletkezik...
B-L-A-C-K: Második bekezdés. Leírtam. Azért lehet annyi hülyeségről is kutatást csinálni, mert lehetetlen teljesen azonos feltételeket teremteni, majd egyértelműen egy kutatást levezényelni, hogy igen, amiatt és csakis amiatt és kizárólag 100%-os biztonsággal kijelentve. Ilyet nem fogsz kapni.
Cigis példád meg nagyon jó hasonlat, hiszen az nem árt ugye, nem is írnak ilyet róla, jah de csak meghalhatsz tőle...
Mert az utólag adalékolásról mit írnak? Hogy adalékoljon mindenki mindig, ahogy éppen érzi, mert gyárilag ezek a csúnya vállalatok és gyártók azt akarják, hogy te feketét önts le, ne méz színűt, mert egyébként az lenne a jó? Meg kell bele egy kicsi ez is, meg az is, mert te majd otthon kifőzöd a tutit? Wat?
Lényeg a lényeg, én tönkreteszem a kocsit akkor, és rakok bele, mondjuk az is érdekes hogy előttem is rakták bele, nekem is ez lesz a 2, és hibátlan a motorja még mindig...:/
Nyugodtan lehet bele rakni, már miért ne rakhatnál? Hogy mit tesz tönkre vagy mit nem, előbb-utóbb kiderül. A kérdés akkor szól oda is, ha ennyire meggyőzött a cucc: hova lesz a korom a motorból?
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Tikakukac #83075 üzenetére
Akkor kisregény 2. felfonással sem tudtál alátámasztani semmivel sem miért sz@r, pedig az internet nem kicsi ám, azt hittem találsz valamit végre...:/
Hogy mit tesz tönkre vagy mit nem, előbb-utóbb kiderül.
Csak ismételni tudom, hogy nem 1-2 éve van kint a piacon világszerte, hanem több mint 10, így már rég kiderült volna ha sz@r, és szép pereket lehetett volna vele nyerni, de semmi ilyen nem volt még...
Korom meg ott van most is, attól hogy nem full fekete, nem azt írtam hogy színtelen lett tőle az olaj, csak nem annyira fekete.
Kisregény 3 már szerintem nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz B-L-A-C-K #83076 üzenetére
Ha nem érted meg miért nem is lesz erről a neten semmi, akkor tényleg fel kell adnom, bár igyekeztem kifejteni szerintem elég rendesen. Ha nem, akkor nem.
A kérdésem azt még leírom sokadjára: hova lesz a korom a motorból, ha nem az olajjal jön ki?
szerk. utánira
Korom meg ott van most is, attól hogy nem full fekete, nem azt írtam hogy színtelen lett tőle az olaj, csak nem annyira fekete.
Akkor a többi korom hova lett? A színskálán vagy ujjmorzsolásokkal hogyan látod, hány %-al kevesebb jött le, mint eddig? Érdemesebb lenne-e a vitát egy bemért eredménnyel alátámasztani vagy ez így szerinted sokkal validabb és racionálisabb? Ez a szemre kijelzőt kalibráló srác esete lesz, csak most olajunk van és kormunk, abban az esetben sRGB lefedettség volt és TN panel. Én hülye, még be is vittem egyszer a kolorimétert és megcsináltam a mérést. Nyilván pusztulat volt amit a srác szemre összehozott, de ő a mai napig "kalibrál'. Szemmel
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Tikakukac #83077 üzenetére
Igen sajnos nem értem meg mert olyan hülye vagyok, csak azt látom mióta van piacon, semmi ellenérv, több vizsgálaton átment ès megfelelt, csak ezt látom, én barom...:/
Meg azt se értem a sok nagy multi miért nem nyert màr pert ellene ha ezt a sz@rt hozzá öntik az olajukhoz, pedig idejük lett volna rá a több mint 10 év alatt valami kis perecskét nyerni hogy betiltsák, de nem jött össze. Cica rugja meg.
A többi kormot meg elvitte a cica.
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
Klímatisztító bombából ki melyiket használja/használta?
Loctite 40387 vagy SONAX 323400
Illetve, a belső levegőkeringtetőnek minden fokozatban működnie kell ugye? Szerintem az enyém lehet nem jó. Holnap leszedem a burkolatot és megnézem. (Azt olvastam, hogyha nem működik akkor nincs értelme a klímatisztító bombának..)
-
Sanki
addikt
válasz B-L-A-C-K #83080 üzenetére
Köszi. Ott mennyibe kerül?
Amúgy most látom, hogy a sonax-os link ugyanaz lett. Javított link itt.
-
Tikakukac
titán
válasz B-L-A-C-K #83078 üzenetére
Szelektív látás, jó az, fogyasztói társadalomban a legjobb. Írtam már úgy tesztet, hogy a végére szépen kijött: ez ennyiért a legnagyobb hülyeség a piacon. Vették, mint a cukrot. Fehér volt a gép.
A multik miért perelnének be bárkit azért, mert te otthon dolgokat öntesz az olajukhoz, amit aztán vagy jó vagy nem jó? Már megint waaat?
A többi kormot meg elvitte a cica.
Ez itt a legnagyobb gond. Hogy arra a válaszra amire a leginkább kéne a választ mindkettőnknek tudnia, na, az nincs meg
Sanki: Tiedben tud törni a lapka. Nézd meg. Bomba szerintem köbö egyre megy, ha tutira mész akkor vagy kérsz ózongenerátort vagy klímások megoldják. Na attól tutira lepusztul minden, ami az autóban van.
Protip: első esőcsatorna levesz és pollenszűrő cserekor a fűtőradiig bevezető részt átsutukálni, igaz ez odabent is, akár egy kis klímás habbal. Rengeteg szutykot bír beszívni és rohasztani a rendszer, amihez a bomba kakukkos.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diablo1984
veterán
Kérlek titeket, hagyjátok ezt a "vallási" vitát, sem xado, sem metabond "egyház" vitája nem ide való, van aki hisz benne, van aki abban hisz, ha normális olajat rak bele a megfelelő időben, akkor felesleges bármit hozzárakni(ami szerintem helyénvaló), ki miben hisz, de felesleges ezzel teleoffolni a topicot!
Nekem is van fiatal dízelem, cégesként 30 ezrenként cserélték benne az olajat, most 200ezer km hajnalán, 10e km után is átlátszó az olaj, pedig le merem fogadni sosem volt benne sem metabond, sem xado és mégis jó! Ha bármit borogattak volna hozzá, valszeg ugyanígy jó lenne, csak akkor én is beszállhatnék a hitvitába!
Szóval légyszives hagyjátok ezt, mert mindig napokig lehetne erről vitatkozni, ki miben hisz és miben nem!
Köszi!
-
Tikakukac
titán
Még élőben nem láttam, szerintem javítani is lehet, de elvben van most már külön cseredarab is.
Meg is van. Ez az utángyártott elem. A gyári teljes szett kicsit több vacakkal 20 ropi. Nice. Fűtőmotor ellenállások is 10-15k per darab áron mennek. És ezeket ismerik a népek, mert szoktak elhullani. Jó pénzeket el lehet azért költeni. Ott van még a fűtéscsap is, meg a termosztátnál volt talán egy műanyag csöcsös megoldás, ami megint erősen cserés.Leírni is rossz
diablo1984: Hitvitázni nem szokásom. Mérnök gyerek és lassan ha jól megy műszakis is leszek, aki vallásból csinál valamit, tegye, de az nem én vagyokk. Aki tudománytól kér forrást és indokot vallási csatához, főleg racionalizálást, az sem komplett. Chemtrail-Szíriusz-homeopátia-lapos Föld és társaik elég gond így is, szegény gépész meg vegyész kollégákat ne szopassuk már még ezekkel is. Van elég bajuk.
Ha valaki gondolja szervezek egy pár órát a KKFT-re, aztán a téma oktatóival belevethetjük magunkat, igény szerintem lenne rá[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #83086 üzenetére
De azon vitázni egy hívővel, hogy nincs igaza, igenis hit vita, ő hisz, te nem, ami meg itt folyik az vita. Tehát hitvita, ami nem ide való, mert mindketten kitartóan tudjátok írni az igazatokat, ő így érzi(vallja, hogy tudja), te nem hiszel benne(vallod, hogy tudod hogy sz@rt sem ér) és mindketten kitartóak vagytok.
Kérlek ne..... -
B-L-A-C-K
titán
válasz Tikakukac #83086 üzenetére
Én meg azokat az embereket imádom akik azt hiszek mindig mindenhez értenek. Pont ilyen vagy te is, alátámasztani nem tudod ezt sem, nem is ezzel foglalkozol, de mondod a magadét mert szerinted az úgy van. Én is mérnök vagyok amúgy, de ebben eszembe se jut okoskodni, viszont tények azok tények, azaz ha valami működik, nincs róla negatív visszajelzés, csillói ideje forgalmazzák, nem fogom megmagyarázni csak azért is hogy az sz@r, azért mert én úgy gondolom.
-
Tikakukac
titán
válasz B-L-A-C-K #83089 üzenetére
Priviben elküldtem a tonnás változatot. Nem azt kellene megmagyarázni, hogy miért sz@r. Azt már leírtam fentebb is. Azt kéne, hogy ez miért jó és kinek a gyártón kívül
diablo1984: Ha a doboz azt ígéri tisztább olajat engedsz le, azt elhiszem, hogy tudja. Hogy mi értelme van tisztább olajat leengedni, én azt nem bírom a fejembe tömni Ez az alapvető feladata a kenés mellett annak a szutykos olajnak, miért akarod elrontani? Ez továbbra sem hit meg vallás kérdése, hanem, hogy miért akarsz magadnak rosszat.Ilyenből ezret linkelek, ha kéred. Ugyanazt járjuk körbe-körbe. Tényleg csak az érdekel, miért akarunk okosabbak lenni a gyártóknál otthon
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Feenyx #83065 üzenetére
"...Ugye nekem volt egy olyan problémám, hogy mindig kaptam a P0171 Szegényes keverék hibakódot, mert el voltak tömődve az EGR csatornáim..."
Holnap este jövök,és megbeszéljük, lesz mit,.Addig is:
- Szerinted a szegényes keverék mit jelent?
Ha az EGR nem normális, a hibakódjai 400-al kezdődnek.Azt Te se gondolhatod komolyan, hogy az EGR csak a koszos kipuf gázban működik hibátlanul,érzi jól magát, a tiszta levegőben meg nem működik rendesen, jelez, hibát dob,de még milyet,..[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Fandango
veterán
válasz Tikakukac #83090 üzenetére
Egyébként én se értem, hogy miért számít, hogy nem olyan fekete az olaj amikor cserélve van. Az olajnak az a feladata amit leírtál, ki a francot érdekel a színe cserekor? Ha nem eszi az olajat a motor, és rendszeres időközönként cserélve van, akkor nagy baj nem lehet.
Maximum saját magát veri át az ember, hogy jééé nem is kormol annyira a kocsi, mert nem olyan fekete az olaj.[ Szerkesztve ]
-
kentucky
őstag
Nekem a családi autó egy Hyundai Santa Fe. Az olaj szép színű, most lesz esedékes az olajcsere, de tegnap kivillant az olajlámpa és hiányzott is kicsi a nívópálca alapján. Már egyszer utánlett töltve picit. Nem tudom hova megy el mert a kocsi abszolut nem fustol
-
Declare
őstag
válasz B-L-A-C-K #83076 üzenetére
Forditsuk meg: mutass olyat, ami azt hozza ki hogy az adalek jo Ha nem teszel bele tönkre megy a motor? Ha nem teszel bele, erezni fogod a hatranyat?
Teljesen jo, a hasonlat amit (#83070) Tikakukac irt....van egy szakemberek altal meghatarozott receptura az olajra, amit nem keves K+F loveval tolnak, hogy a lehetö legjobb legyen....erre jön a júzer és beletolja a teleshoppos olajjavitofelturbozocsodatevönemtelekormolo adalekot...hisz csak 1200 ft es milyen jot tesz a motornak
De ezt mar atragtuk többször...Veled is, massal is...nyomjad bele, ha ettöl jobban erzed magad
Szvsz jo minösegü motorolaj es kesz.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Declare #83096 üzenetére
Érdekes csak azok írják ezt akik tavaly is, így felesleges volt megint leírnod ugyan azt. Viszont tavaly is leírtam, és most is mondhatom, hogy lehet semmi pozitív hatása sincs, de hogy ártani nem árt az is biztos. Én csak azért rakom bele, mert az előző tulaj is rakott, és nem akarom megszakítani a folyamatot ha semmi negatívumot nem tapasztaltam, és hallottam róla. De lehet éppen ettől van az hogy semennyire sem füstül a kocsi akárhogy rálépek a gázra, egy deci olajat se evett 10e km alatt, a motor szépen megy, szépen jár akkor miért ne, függetlenül attól hogy persze lehet nem emiatt van.
-
Markizmark
addikt
Új alapjárati léptetőmotor beállítására van valami trükkötök? Korábban mintha olvastam volna egy ceremóniáról. F astra X14NZ
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Corsa02
őstag
válasz B-L-A-C-K #83098 üzenetére
Sziasztok!
Olvasom én is régebb óta ezt a topicot és most ezt a kialakult vitát....és ehhez az adalékos dologhoz lenne egy-két infóm.
Győrben dolgozom egy motorgyár fejlesztésén/analízisén. Jó néhány évvel ezelőtt mikor beköszöntött a "Prolong láz" is országunkba, akkor mi járattunk új és futott motorokat is, adalékkal és anélkül. Különböző adalékokat próbáltunk ki, több márkából. Az eredmények érdekesek lettek. Az adaléknak semmi hatása nem volt a járatott motorok állapotára, ( sem teljesítmény, sem kopás, sem fogyasztás szempontból), ami érdekes volt, hogy hosszabb futás után (6-700óra) az "adalékolt" motorban valóban elkezdtek romlani a használt motorolaj bizonyos tulajdonságai, míg a párhuzamosan futtatott motor kenőolaja adalék nélkül, csak a szokásos elhasználódást mutatta. Persze ebből mi az olaj leengedése után semmit nem tapasztaltunk csak az Ingolsadt-i olajlabor vizsgálatai mutatták ki, hogy az adalék az alap motorolaj bizonyos tulajdonságait feljavította, bizonyos tulajdonságait pedig lerontotta. Tehát az olaj nem maradt kiegyensúlyozott.
Nem mondom, hogy ebből nagy következtetést le lehet vonni, nem is okoskodásnak szántam. Csupán infóként írtam le amit tapasztaltunk.
The Truth Is Out There --->
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest