- Telekom mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
"A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt" , jól írtad, hogy specifikáció,
ha már Eneos Hyper, akkor BMW-nél az Eneos Hyper B -n keresd a BMW jóváhagyást.
Szerintem ugyanaz a kettő, csak a Hyper B csomagolásra kell a BMW-nek jogdíjat fizetni.
Minimbe: ENEOS Ultra S 0W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Mini-ben PSA-BMW (Prince) motor van, ennek az olajának előírását változtatták meg 0W-30-as, PSA B71 2312 és BMW LL-12 -re (mindkettő egyben C2-12 előírását túltejesíti), a csereperiódust pedig 1 év és/vagy 15000km-re. De erősen ajánlott 10ezer km-es csere.
A gépkönyvben még 5W-30 és BMW LL-04 olaj szerepel.
A márkaszervizben már az új 0W-30-at fogják beletölteni ha követték a változásokat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
Nagyon jó olaj, ha nem használod rövid utakra.
Hosszabb utakra abszolut ideális. Ha nincsenek lerakodások, akkor továbbra is mehet bele.
Magas a szulfát tartalma (1%). Amikor kijött a motor, akkor ez volt az ajánlott , de már lehetőség van alacsonyabb szulfát tartalmú olaj használatára is.
Ha rövidebb (14 km alatt) távokra használod inkább, akkor gyakoribb olajcsere (felezett periódus) vagy nézel 0W-20 SN-es olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Ez a hamisítás dolog hogy nem tud kikopni a fejekből
Castrol jól tökön rúgta magát vele hogy ezt terjesztette a saját termékéről( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
Ki mondott ilyet? Egyszerűen a tapasztalatom mondtam el, egy dologról, az olajjal kapcsolatban. Mágustól a vw topikban is ezt olvastam és nagyon elégedett vele, szempben pl az agyonistenített castrol edge-el, ezért ment havernak is a golfjába és enyémbe is sima quartz 9000.
(#6235) tibbike01: Motul x-clean 5w-40. Azzal sem volt semmi bajom , jókat olvastam vw topikban totalról ezért most azt próbáltam meg. 7-8 havonta úgyis csere (ami max 10k km) szóval nagy meglepetés nem fog érni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Elvileg igen, ez teljesen természetes, mert a dízel a benzineshez képest sokkal magasabb szinten állít elő kormot amely a dugattyúgyűrűk rése miatt bejut az olajteknőbe és emiatt tud elszíneződni. Az elszíneződéshez állítólag nem sok korom kell és emiatt tűnik úgy mintha nem lett volna kicserélve.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
nagyúr
0w-30-ból PAO hozzáadásával, az alapolajból oldják meg a 0w-t :
Mobil1 ESP 0W-30
Mobil1 ESP LV 0W-30
Castrol EDGE FST 0W-30 A3 / B4
Gulf Formula G 0W-30vagy krakkoltból:
Valvoline SynPower FE 0W-30
Castrol EDGE FST 0W-30 A5/B5De ott van az Eneos Sustina 5w-30, ami -20°C felett nagyon sok 0w-30-nál folyósabb, ami a mi klímánkon előnyösebb.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Az Eneos Sustina 5w-30 mindenben jobb választás
A Shell Helix Ultra ECT-nek két előnye van, az alap tisztasága, kénmentessége, meg -54°C-on olvad, az eneos sustina 5w-30 -46°C-a helyet, ha egyáltalán ezt az előnyt ki lehet használni.
Viszont közel sincs olyan minőségű és mennyiségű mosószer és kopásgátló adalék benne, mint a Sustina-ban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Euro 6-os dízelekhez lett fejlesztve, mint a mercedes BlueTEC, amihez adblue kell.
Nem rossz olaj, de inkább dízelhez való.
A benzinest sem teszi tönkre, csak van jobb benzinesbe való olaj.A 0-ás viszkozitás nem jelenti rögtön azt, hogy hígabb lesz 0°C-on, mint egy 5w-30-as olaj.
Alacsonyabb hőfok, nálunk meg alig van.
Mihez kell 3,5 HTHS meg vastag olaj?
Nézd meg mit ír az autó könyve, milyen olaj kell bele.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
A katalógus, amit néztél 2016-os
SHELL HELIX ULTRA SN 0W-20
SHELL HELIX ULTRA SN 5W-30 (Magyarországon, nincs forgalomban)
SHELL HELIX HX8 PROFESSIONAL AG 5W-30 (régen ez Dexos2-es olajként futott, 2019-től már rendes benzines PDF európai közelítő szabvány az A5/B5)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
Én megnéztem anno, pusztán az adatai nem győztek meg róla hogy kiemelkedő csoda lenne, tisztes iparosmunka szerintem semmi több.
A Mobil1 amit használtam tavaly óta 3600-ról 4500-ra drágult, amit indokolatlannak találok, úgyhogy most a GT1 Flex 5-el teszek egy próbát. Az szimpatikus egyelőre.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
Nem vagyok Shell ellenes, inkább európai piacon nem elérhető sok olajuk.
Eneos-ból is csak a Sustina a jó (de az sem minden autóba), ez annyit jelent, hogy az ENEOS többi olajával nem kell foglalkozni.
Minden gyártónak olyan 2-4 fajta jó olaja van.
Olyan nincs, hogy egy gyártónak az összes olaja jó.
Azt el kell fogadni, hogy az Európai olajgyártók a dízelnek feküdtek neki, mert EU-ban mindenki azt gyártott. Új benzines motor nem nagyon jelent meg 2008 után, csak ráncfelvarrások voltak.
Például a Prince motor, az egyik legmodernebb benzines, 2005-ben jelent meg (16 éve).
A rossz olaj és az értelmetlen hosszú marketinges csereperiódus öli őket ma is.
Mindenki tölti bele a 40-es vagy vastagabb olajokat, mert égeti meg eszi az olajat.
Ha simán benzines 5w-30-as olajat tesznek bele, és 200 üzemóránként cserélik bennük, akkor Novoth Tibor ma munkanélküli lenne és boldog Prince motor tulajdonosokkal lenne tele a világ."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
megnyúló vezérműlánc (olaj elhasználódott, vagy nem is volt felkészítve láncos motorra)
nagymértékű kokszosodás (olaj elhasználódott)
egyenetlen járás (olaj elhasználódott, motor sérült)
öngyulladás (nem bele való olaj és/vagy az olaj elhasználódott)
Tipikus tünetei a rossz motorolaj választásnak, és rossz csereperiódusnak.
200 üzemóra után olajcsere, ez felhasználástól függően 3-20k km között szór, jellemzően 5000-7500km.
Ha valaki városban közlekedik vele, és 15km/h átlagsebeséget hozz ki, akkor 3000km után olajcsere.
Prince motor bűne, hogy azonnal megbosszulja az elhasználódott motorolajat.
Segédberendezései ettől még szarok.
Tipikus példája, amikor a marketinges és a pénzügyes mondja meg milyen legyen a motor."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Linux kezdőknek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- ASUS routerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen