- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
gp Az Öbölháború időszakában visz el minket a sorozat legújabb része, amelyben úgy tűnik hogy egy hirhedt ellenséggel szállunk majd szembe.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
Gyertyák a nagyobb dobozból kivéve még egyessével csomagolva vannak?
Pollenszűrőből Mann FP-t nem próbáltad még?
Nekem nem jött be a Filtron Protect+ pollenszűrő. -
nagyúr
válasz Motion_Blur #8825 üzenetére
accordba 5.900 volt legutobb a mann fp
bar nem tudom er e valamit, massal nem is probaltam eddig, nem tudom milyen egy gyengebb szűrő
-
veterán
válasz Motion_Blur #8825 üzenetére
G7-be 3800 volt a Mann FP (igaz akciósan).
Gyertya, váltóolaj honnét jött?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
Lámpa kérdést sikerült megoldani?
-
veterán
válasz Motion_Blur #8836 üzenetére
Jó áron volt a váltóolaj.
Enyémbe - sok guglizás után úgy tűnik - ez kell: G052171A2, 2,2 liter.
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
Az mitől lehet? Ráadásul látom, hogy nem is spóroltad el és gyári váltóolaj ment bele
-
grizlisandor
addikt
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
Érdekes ez a váltóolajcsere, arra gondolok, hogy talán rég volt benne cserélve és az eddig beágyazódott szennyeződést felkavartátok. De, ha jól emlékszem nem ez volt az első csere benne. Esetleg nem volt közeli lejáratú a gyári váltóolaj?
Gyárilag hagyományos gyertya kellene bele nem? Ahelyett berakott iridium gyertyára azt mondják, hogy az jobban bírja.
A légszűrőt én cserélném egy év után, főleg, hogy egy turbós motorról van szó.
Ezekből a henger alakú levegőszűrőkből én még nem láttam extrém koszosat, ellenben a téglalap alakúból igen. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
Fura, nekem a valtoolajcsere utan sokkal finomabb lett a valtasi erzet.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
“Az 57e km-t futott NGK Iridium gyertyák nagyon gatyák voltak, szvsz itt is érdemes felezni az intervallumot.”
Emlékeim szerint a Suzuki M13A-nál nem néztek ki olyan rosszul a szintén irídium NGK gyertyák a gyár áltál megadott 105k km után, pedig parazita gyújtása van*. Na, majd lefotózom 210-nél, max. 2 hónap, és elérjük.
*Azaz spórolás miatt 2 trafó van csak, a hengerpárok közül amíg az egyik tényleg gyújt, addig a másik már a kipufogásnál tart, és beleszikrázik abba is. Élettartam szempontjából így dupla annyit kell kibírniuk a gyertyáknak.
szerk.: A Jazz gyertyái viszont tényleg szarul néztek ki, de jócskán túl lettek hordva (40k km helyett majdnem 60k, nem irídium), szegény előző tulajnak csak felszámlázták a 8 db-ot. Könnyű volt lebuktatni a szervizt, mert a számlán Denso szerepelt, én meg csupa NGK-t vettem ki.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
Nem tudom mennyi volt a hazaut, esetleg a váltóolaj nem melegedett fel eléggé? A Suzukik gyári váltóolaja is hidegen olyan mintha a egy IZSt vezetnék...
Gyertyát próbáld 40ezrenkent cserélni.
Az oradijhoz: hát igen nincs elég munkájuk aztán élni kell valamiből, hiszen egyre megbízhatóbb autókat gyártanak amikben 20 évesen is max gyertyát kell cserélni a 🌏 - 🎑 távolsággal az órájában...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #8946 üzenetére
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8946 üzenetére
Ezért írtam hogy menj még vele, hátha helyreáll a váltó, gondolom te sem 60-70km-re jársz autoszerelőhöz...
Kell idő hogy az olaj "megforduljon" benne, sok helyen csak egy vékony olajfilmen siklanak az alkatrészek, az pár km alatt nem alakul ki. Szárazra engedtetek, aztán feltöltés és mehet is, oda is kell érnie a kenesi helyekre annak az olajnak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hads
tag
válasz Motion_Blur #8956 üzenetére
Amíg az előző tulajdonosnál volt (bátyám), addig Mobil1 0w-40 járt, na én ezt akarom egy kicsit "finomítani"
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #8975 üzenetére
fél liter olajfogyasztása van /1000km városban. Én oda nem erőltetném az 5w-30at. Bár azt mai napig nem tudjuk milyen olajjal ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Motion_Blur #8978 üzenetére
Én meg aszondom', hogy motorgenerál egy 18 éves Polón nem éri meg. Töltögetni kell bele az olajat*, és elhasználni az autót a családban.
*Menjen bele 10 000 km/év, az 5 liter rátöltés évente, közepes olajból 10 000 Ft/év. Az autónak van még 10 éve, előbb-utóbb úgyis megkezdi a rozsda.
Csak tippelni tudom a motorgenerál árát, legyen 500 000 Ft, ami közel jár a 18 éves Polo értékéhez.
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #9004 üzenetére
Dobd le a 0w-30 at, mehet a 10w-60. Hidegen majd jól kihuzatod.
-
hemaka
nagyúr
válasz Motion_Blur #9004 üzenetére
Lambo huracanba pl. 5w-30 kell, csak surun(2500km) es kva sok(12l). 😂
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #9066 üzenetére
Total [kép]
Castrol most nekem is azt dobja, amit te is linkeltél képen. -
veterán
válasz Motion_Blur #9063 üzenetére
OFF, mert egyéni fejlövés.
Az zavar a VW 504-ben, amit különben mindig használok, hogy kéz a kézben jár a VW 507-tel, ami viszont dízelekbe való. Engem nem érdekel, hogy kíméli a DPF-et, mert nincs DPF a benzines autómban. Inkább lenne benne foszfor és kén, az is ken.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Legjobb olaj!
-
tibbike01
őstag
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Grat, szép munka! A levegőszűrő nem vészes, szerintem ráérsz 2 évente/40ezrenként cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Gondoltam hogy a használ olajon azért ez kellemes őszi napsütés átmegy, hát nem
Sosevót' még ilyen sötét és "égett" szagú a legjött olaj...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
-
sutszi
veterán
válasz Motion_Blur #10055 üzenetére
Városra gyakrabb cserét igényel...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10055 üzenetére
13? Nem rad vall. Picit elobb csereld ha varosozol is.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #10053 üzenetére
Most már küldje be mindenki leengedett olajat lássuk...
Megszavazva.
Elfogadva![ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Gyöször
senior tag
válasz Motion_Blur #10053 üzenetére
Én is inkább a fehéret iszom mintsem a vöröset.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Motion_Blur #10069 üzenetére
Ez kézi váltósba megy, azért remélem, hogy jó lesz.
TommyY
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10110 üzenetére
Mindent is tud .
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10143 üzenetére
Szokásos 1.6 bse, semmi extra. Szeretem forgatni, meg pályán is sokat forog. Az olaj Castrol Edge Prof LL3 5w-30. Elégedett vagyok vele, nem csak a szín miatt. De már ez is 20 ropi körül van 5 liter. Lassan jöhet a Total.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10175 üzenetére
ESP 0w-30, ezek a tsi-k kifejezetten szeretik a 0-30-at.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10175 üzenetére
Esp 0W30 de amugy maradnek a foldgazos Shell-nel.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
2200km után:
juteszembe: az olaj olajbeöntő kupakját lehet tisztítani féktisztítóval? nyilván a belső, menetes részére gondolok, picit mintha kormos lenne, csak gondolom van benne valami gumi tömítés, lehet nem tenne jót neki
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hads
tag
válasz Motion_Blur #10304 üzenetére
Mire írtad, hogy kizárt?
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Ha megeg akkor ne a hidegoldali viszkozitast emeld hanem a melegoldalit. Neznek bele inkabb 0W40-et.
Esetleg erdemes lehet ranezni a turbonal, hogy az olaj visszavezeto csove nincs-e tomodve/leszukulve. Ha le van, akkor olajnyomas lesz de kello terfogataram nem, igy konnyen megeghet az olaj.
Regi motoros vagy, a bemelegites es visszahutesi hiba nalad nyilvan nem jatszik, se a hitvany olaj vagy a tulnyujtott periodus.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Amilyen fotókat mutattál az olaj színéről, nekem az a megszokott (=normális).
Most teszel bele normális (=bevált) olajat, azzal kiderül, hogy megég vagy sem.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Direkt bespricc, korom, nincs itt semmi látnivaló. Amúgy olaj analízis.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10350 üzenetére
Igen a tapasztalat az, hogy ezekbe a turbosokba nem art a 40-es olaj. Kerdezd csak meg Magust batran a vw topikban.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Castrol Edget neki!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10353 üzenetére
Gondolom nem vmi noname bolttol vetted. A Shell amugy jo olaj pedig. Fura...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #10357 üzenetére
Szinte mindig hideg motorral és szívatóval közlekedek, télen meg pláne.
Igazából egy villanydelejes autó kellene nekem, de a megfizethető árúak (i-MiEV/C-Zero/iOn trió, agyonhasznált Leaf) olyan uncsik. Előbb vennék a Jazz utódául Lancia Delta 1.4 T-Jetet vagy Mini Clubmant a 109 pacis PSA dízellel.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #10357 üzenetére
Hideguzemben tuldusit, es benzin kerul az olajba. Ha nem melegszik at akkor nem parolog el belole es benzinazagu lesz az olaj.
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Gyártói ajánlás a 0w?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Olajfogyasztásod mennyi? Nekem akkor feketedett meg az olaj pillanatok alatt és hagyta a lerakódásokat mikor ette az olajat. Ahogy Qru is mondta, hiába emeled a hidegoldali viszkozitást, nem lesz különbség. Turbónál néznék körül vagy ne adj isten a olajjal volt valami gebasz, de erre kicsi az esély.
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10364 üzenetére
És ezt hosszú úttal mérted? Vagy benne az esetleges városi benzinesedés?
Az butaság a Motultól. Nincs ilyen hogy X km-től vasgagabb olaj kell csak úgy. -
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #10366 üzenetére
Én azért megnézném egy 400-500 km-es pályázás után hogy alakul az olajfogyi. Megégés szempontjából, hiába emeled a hidegoldali viszkozitást. Nem hinném hogy a városi dugóban történne bármi ilyesmi az olajjal. Turbó környékén lehet esetleg valami, más nem nagyon.
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #10378 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #10422 üzenetére
Én már ~2015 óta motulbuzi vagyok, csak a Jazz esetében valamiért leragadtam a Shell-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Xbox Series X|S
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Projektor topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen