- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hans74
csendes újonc
Sziasztok! pont én is olajdilemmában vagyok...az ajánlás az autómhoz 0w-20 ti melyikre voksolnátok, Eneos Premium Ultra 0w-20..,vagy Motul 8100 Eco-lite 0w-20 Bár van aki 0w-30 at javasol 1.8 benzin 38000 km. civic... köszi,és Boldog karácsonyt mindenkinek!
-
Roxbury
őstag
En a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30-at raknam bele. Annak 3.5 a HTHS-e. Adatlap alapjan az egyik legjobb hidegoldali tulajdonsagokkal rendelkezik a min. 3.5-os HTHS-ű olajok kozott. Shell Lubematch is ezt hozza CAXA-ra. En 2 eve hasznalom megelegedessel. Az Energy 0W30-nál sokkal jobb olajnak tartom az adatok alapján minden téren.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
-
eTrade
tag
válasz Roxbury #2455 üzenetére
Akkor jól döntöttem, most már nyugodtan alszom majd.
Előző tulaj Renault márkaszervizbe hordta a kocsit ahol eddig éveken át valamiért 5W40 Shell Helix-et kapott.
Vásárlás után raktam bele 5W40-es Elf SXR 5W40-est, idén meg inkább váltottam Elf SXR 5W30-ra, mert több a városi rövid táv és a sok hideg indítás, ezért fontosabb a hideg viszkozitás.Igaz, néha-néha benéz egy vidéki kiruccanás, autópálya kb. 150km oda és vissza, de nagyon ritkán pörgetem ki tiltásig a motort (K4M 1.6 16v 110LE Benzin).
[ Szerkesztve ]
-
malwy
senior tag
Sziasztok!
2014-es Renault Megane III 1.5 dCi 95hp dpf -hez milyen olajat ajánlotok?
RN0720 a minősítés és 5w30 viszkozitás lesz a nyerő gondolom, de túl sok a lehetőség:ELF Evolution Full-Tech FE 5W30
Motul SPECIFIC 0720 5W-30
Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30
ENEOS Premium Hyper R1 5W30
MOL DYNAMIC SYNT RN 5W-30Megfelelő Castrolt egyelőre nem is találtam, meg gondolom van még 1-2 márka, ami szóba jöhet. Csoda Xado olajokról is olvastam már.
Sok városi hidegindítás (+ a részecskeszűrő megléte) miatt igyekszem a legjobbat kiválasztani. A típus kiválasztása után a nagyobb nevű, nagy forgalmú webshopokban megbízhatok gondolom (hamisítás ügyileg).
Köszönöm a tippeket, javaslatokat!
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Mannol 7706-tól Limo Toptec4400-ig van még jó néhány.
A Castrol is ott van: [link]
Nálam most Valvoline Synpower MST C4 van.
Vicces, hogy a 2013-as és 2017-es adatlap között bőven van különbség.
A következőre megy vissza az Elf. Inkább a 2/3 annyiba kerülő Elfet cserélem 2/3 annyi km-enként.A többinél alacsonyabb TBN miatt a Motult én elvetttem(6 vs. 7,4-7,9).
A Shellnél a csoda PAO <25%-a a PAO valójában.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Motion_Blur #2466 üzenetére
Ez szerintem kiteszi az RN0720 piac legalább 60-70%-át.
Alap esetben ezzel kellene fusson a FAP-os dCi-k jó része, ezzel vélhetően nem lehet mellélőni, ennél olcsóbb is kb. csak a Mannol van, a többi "prémium" meg jóval drágább.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Czimby
addikt
Kiváncsi lennék a véleményetekre!
Accord 2.0 CL7
Jelenleg és már jóideje 8100 X-Clean+ 5w-30-at kap.
Általában 2x 15-20Km vagy 2x 50-60Km távokat megyek vele.Érdemes lenne e 0w-20/30-ra váltani?
Ha igen mit ajánlanátok.?
Néztem természetesen 8100-ból is 0w-30at,
de kiváncsi lennék más márkákra Mobil1, Shell pl.ACEA szabvány szerint mi lenne jó?
Mert a gyártó csak SJ/SL-t ad meg és a viszkozításokat.HTHS-ból 3 vagy az fölötti lenne a jó érték?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz tibbike01 #2472 üzenetére
215e Km van benne.
Akkor szerintetek ne váltsak 0w-re, ez nem számít sok hideg indításnak?
Mert az az 5e Ft-amivel többe kerül 0w-s eco energy nem számít 10e Km alatt.
Más márkából meg a mostani árán megkapnám a 0W-t[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
tibbike01
őstag
Ha most nincs problémád vele, tehát pöccre indul hidegben, nem csattog az első másodpercekben, finoman jár a motor és nem eszi az olajat, akkor maradj a már bevált Motulnál.
Vagy ha mindenképp valami újat próbálnál ki, akkor Edge vagy Mobil ESP 5w30. Hidd el teljesen jók ezek az 5w30-as olajok.
Amikor az autódat gyártották még a fasorban sem volt 0w...
A motorod 5whez gyártották, tesztelték és azzal gurult ki a gyárból.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz Motion_Blur #2481 üzenetére
A gyári opel olaj olcsóbb
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Tagja vagyok, de nem követem rendszeresen.
Amit én raktam fel képet az a gyári szervíz DVD-ről készült ami alapján a szalonokban is javítanak.
Az is tartalmazza a 0w-20-at azért is írtam, hogy 20/30-ra váltanék.Jó lenne tudni ennek a gyári 0w-20-nak a viszkozítási értékeit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
A Total gyártja őket szóval annyit biztos nem adnék érte mint amit elkérnek a szalonban.
Lehet ezt adják csak másik csomagolásban.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Itt alap alján látható, hogy a Total keze van a dologban, de gondolom a dobozon is rajta lesz ha vesz valaki gyárit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
molnarpeter
nagyúr
Üdv! Motor is, olaj is, csak nem autó... Lenne egy Makita 4 ütemű kasza, a leírás pedig 10W30 olajat határoz meg. A motor léghűtéses, kis köbcenti, olajszűrő nincs (cserébe 50 óránkénti olajcsere, de inkább 40 vagy kevesebb szokott lenni). Az elsődleges probléma, hogy nem sikerült igazából datasheetet találnom a Makita olajhoz. Szeretném viszont helyettesíteni (ez csak egy olyan történet, mint a NATO, hogy mindenbe jó lenne ugyanazt tölteni ), méghozzá ezzel az 5W40-nel: [link] - okozhat bármi problémát? Alapvetően a konstrukció a szememben elég nagy tűrést enged meg, nagyjából a "legyen benne valami" kategória, de mivel nem találtam datasheetet, bizonytalan vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Hogy ne lenne hangosabb API:SN-ről SL-re váltottál te is . Az két minőségi osztályt ugrottál lefele.
Ráadásul Long-life-re ami jó agyon van adalékolva .Még egyszer elmondom: Egy rossz olajválasztással tönkretehető a motor, akár pár száz kilométer alatt is!!!
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #2476 üzenetére
2003-2008-as modellről beszélünk. Ebben az időszakban már bőven volt 0w20, 0w30, 0w40 is, ugyanis a legtöbb ekkori Honda kezelési útmutatójában már szerepel mindhárom. Ahogy ebben is. És habár a benzines esetében a szokásos felsorolást látni, érdemes letekerni a dízeles modellekhez. Ahol konkrétan a 0w30 az ajánlott. És megjegyzik, hogy az ajánlottól eltérő olaj fogyasztásváltozást okoz.
Egyfelől a 0w olajok már léteztek. Másfelől már a dízelhez is 0w30 a javasolt, pedig az dízel is, meg turbós is. Amikre mindig megy a hivatkozás, hogy miért kellene a vastag olaj.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
-
eTrade
tag
Ezt most úgy írod mintha az SL életveszélyes lenne minden motorra, pedig szerintem közel sincs így.
"API SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket" [link]
[ Szerkesztve ]
-
Waterminator
csendes tag
Sziasztok!
1,6 G4FD motorszámú Kia Sportagem van. 2018. januári és így garis még. 47.000Km van benne, mert munkaeszköz. 5000Km-nél lecseréltem az olajat és azóta 10.000-ként szintén. Természetesen olajszűrő és levegőszűrő is van cserélve. (nem hiszek a 30.000Km-es ciklusban....) A kezelési könyvben csak annyi van leírva, hogy A5/B5-ös olajat "kell" beletenni. Természetesen a Total az ajánlott olajgyártó. Nyílván velük van szerződésük, mint 3-4 évvel ezelőtt a Shell-el volt.Miután csak az "A5/B5 van meghatározva követendő szabványként, én Total Energy HKS G-310 5W30-as olajat rakatok bele a kezdetektől. (a Total olajválasztója C-s olajat ír) Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy elég jó-e ez az olaj, illetve van-e jobb lehetőség? Nem szeretném a garancia lejárta után rögtön azért eladni az autót. Legalább 300.000Km-t el akarok vele menni gond nélkül.
Végig olvastam a topicot és lehet, hogy a Motul Eco-nergy 5W30 a leheséges opció? (előző autóimban járt már Motul olaj és elégedett voltam vele) A viszkozitási adatai sokkal jobbak mint az eddig használt Total olajé. (közelebb vannak a "mágikus" 10-es értékhez)
Esetleg a katalizátor miatt nem kell-e a C-s olaj?Autób---zi vagyok, pénz-emberélet nem számít!
Válaszaitokat előre is köszönöm.
-
i-sti
senior tag
Mobil olajválasztója 0W-30 ad ki.
Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogász topic
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Mozilla Firefox
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- MÁV topic
- Politika
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest