-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
Egy marka szerviz már lepattintott. Nincs gyári olaj. A Bárdi-ban is csodálkoztak, hogy Ferrari-ba is tudnak adni, de ilyet nem. 70W GL4
Még van egy kia márkaker akik visszahívnak, utána még egy Shell hajtóműolaj-os boltba próbálkozom még.
Ez más 4 betűvel és magasabb viszkozitással fellelhető, talán lehetséges rendelni:
Shell SPIRAX S6 GHME 70W MTFEz volt a legközelebb, ami kapható, de elvileg nem jó bele:
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WVagy megveszem ezt:
[link]
SAE 70W, API GL4, FIAT 9.55550-M27 C.T.R N°F055.N15Ami a lényeg, hogy kézi váltó, 70W és GL4 az ennek a flakonján rajta van. Az a fiat szabvány viszont nekem nem kellene. Ez a 2.2 tököm tudja milyen fiat motorhoz tartozó kézi váltó olaja.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Az az utolsó sincs, megkérdeztem, hogy van-e 2 flakonnal, de nincs egy sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Igen, egy fokozatú olajat kb senki sem gyár már.
De ha már váltóolaj ezt a jó kis ábrát találtam a minap:
#nincsbennetarcsi
-
troll81
addikt
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
[link] nezelodj hátha akad vagy ha van pontos segítek keresni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11604 üzenetére
Próbáld meg Fiat márkakerből beszerezni akkor ezt a Fiat váltóolajat. Még ez tűnik a legjobbnak ha nincs elérhető gyári. Ha élettartam olajozású akkor lehetséges, hogy valóban nem tud rendelni a márkaker mert a gyár nem ad el. Talán ha a beszállítót megtalálod...
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11603 üzenetére
Ravenolt dícsérik még sokan, akár gyári helyett. Nem tudom nálunk mennyire beszerezhető. RAVENOL MTF-4 SAE 70W
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
csendes tag
Igen én fordítva tapasztaltam a jelenséget. Sok év X-chess után, X-clean került a paripába (sajnos nem volt a boltban), aztán jóval halkabb lett a motor járása. Gondolom ez egy valamivel vastagabb olaj lehet a dízelek miatt. Legközelebb ha nem lesz X-Chess lehet Shell vagy Eneos lesz. Bár szerelő mondta, hogy ilyenen parázni felesleges, ha tudja az előírást akkor jó, igazából az olcsóbb Mannol is tudja az előírást azzal sem szabadna, hogy baja legyen. Univerzális olaj egyszerűbb a szervizeknek. Nyilván mindenki a legjobbat szeretné a sajátjának. Ilyenkor én is úgy vagyok nem tudom mi a jobb megoldás.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz fogkefe21 #11610 üzenetére
Hangja nekem is rosszabb mint az 5W30 X-Clean EFE-vel volt hidegindításkor de a fogyi meg jobb lett. Csoda se tudja miért. Most vagy megpróbálom a Shell Helix 5W40-et (ami amúgy nagyon jó, azt már próbáltam korábban igaz egy másik autómban) vagy váltok 5W30 Motul Eco-Lite-ra esetleg...
Pár éve egy nyaralás alkalmával beszélgettem egy fickóval, kiderült hogy olajmérnök a MOL-nál. Ő is azt mondta, hogy a rendszeres csere sokkal fontosabb mint a csiribiri adalékolás. Mondjuk azért a Mannol szintre nem mennék le de egy Total olaj sem drága de jó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #11609 üzenetére
Nincs sehol ebből a Petronas-ból.
Asbee: Nem találtam MO-n. UK biztos van, de ott sem lehetett választani szállítást ide.
troll81: Itt is a 70W-75W-ig van csak.
Beszéltem egy Shell bolttal, az az olaj le van foglalva néhány gyártónak, ő még a flakon címkéjét sem találta a neten. Lehet, hogy még évek, mire lesz belőle mezei embernek 1 literesbe.
A Shell keresője ezt adta ki neki Rio-hoz: S6 Gxme 75W-80
Nézett nekem Castrol keresőt, az is kiadja a legjobbjukat ami van.
Azt mondja, hogy az a gáz, hogy ezeket is csak azért adja ki, mert mindegyik mindenképpen ajánl valamit a saját kínálatából, és, mivel nincs 70W-s ezért ajánlják azt ami van.
Én meg azóta megnéztem a LIQUI MOLY keresőjét. Az is kiadja ami van. Történetesen ez az amit a Bárdiba is mondtak:
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WEz a Liqui végül is a jelölése alapján nyáron sűrűbb lenne, mint amilyen kellene nekem? Tehát az egy fokozatú az lényegében 70W-70W lenne, csak nem így jelölik?
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
Itt azt írják, 1 munkanap.
[link] -
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #11615 üzenetére
fiatalkatreszek.hu?
A weboldalukon nem szerepel, de egy telefont megérhet, én is sok gyári holmit rendeltem már rajtuk keresztül, ami nincs fent.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
70W70 lenne de olyan nincs, hogy azonos a viszkozitása hidegen mint melegen ezért 70W75 ami a legközelebb van az egy fokozatú 70W-hez.
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11613 üzenetére
Ravenol német shop küld ide is ups-el de 10 euró posta. 66 euró a 2 liter így. Nem olcsó de a ~25k annyira nem is vész szállítással.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
" Ő is azt mondta, hogy a rendszeres csere sokkal fontosabb mint a csiribiri adalékolás."
Ezt már több szakértőtől is hallottam, nagyjából ezen a véleményen vannak. Nyilván túlzásokba se essünk, de a 7-8000 km-es csereintervallum akár még előnyösebb is lehet, mint a 10000-es (legalább is ha valaki hosszú távra tervez az autójával).Éppen ezért én is úgy döntöttem, hogy maradok a bevált 5W-30-as Mobil 1 ESP olajnál, és nem fizetem ki a 0W-30 felárát, molibdén csoda adalék ide vagy oda. Az árkülönbözetből inkább picit rövidítek a csereperióduson (bár amúgy is évente cserélem, 10000 km se jön össze ennyi idő alatt).
-
roti86
őstag
válasz kw3v865 #11620 üzenetére
szerk.: nem válasz akart lenni, bocsi
Sziasztok!
Külön olaj topicot nem találtam, de remélem elfér itt is a kérdésem:
Váltóolaj csere előtt állnék (manuális, 5 sebességes), 75W-80 kell bele, GL-4.
Két olaj maradt versenyben:
1. Petronas Tutela Multi MTF 700 75W-80, 4280Ft/L, ez elvileg full szintetikus, tulajdonságai:
2. Xado 20131 75W-80, 5300Ft/L, ez elvileg rész-szintetikus, tulajdonságai:
Density at 20 ° C, kg / l - 0,875
Viscosity at 100 ° C, mm 2 / s - 9,5
Viscosity at 40 ° C, mm 2 / s - 65,1
Viscosity Index - 127
Pour Point, ° C - <-45
Flash Point, ° C - 224Ki melyiket ajánlaná? Vagy normál felhasználásra mindegy?
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Ez [link] lenne amit Asbee írt. Ezeket az értékeket nem tudjuk felhasználni, hogy közel van mondjuk ehhez ez: LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75W [link]
Asbee: [link] Innen gondolod?
25.000Ft belefér a 2 literért mióta olvastam, hogy aki tudott venni gyári 70W-st az 60.000Ft felett volt. Gyakorikérdések.hu-n is valaki ilyen összeget írt.
Bent van most a listán:
- Asbee féle német webshop-os Ravenol 70W
- Helyben a Liqui 70W-75W érdekes olaja. Rendesen így írják: Akkor ez most 1 fokozatú valahol a 70W és a 75W között, vagy mi?
[link] - Innen 20.000 felett jönne ki kicsivel a 2 liter.C. Megpróbáljam a Shell S6 Gxme 75W-80 -t ami az országban kapható legjobb Shell, de nem a váltóhoz való? [link] Ez filléres, de, ha nem jó, nem jó.
A dolog fűszerezése, hogy 170.000km van az olajban és a váltóban, és van egy kis szivárgásom amit ma elvileg orvosoltam házi megoldással. A kuplungban is 170.000km van, így lehet, hogy ez a töltet nem lesz velem túl sokáig.
8 hónapja és 5000km-el ez előtt lemostam alulról fémtisztára, és múlt hónapban találtam rajta ennyi olajat a két fél gyári pasztázásánál. Ekkor lemostam megint. (először nem is gondoltam, hogy váltó olaj, azt hittem, az piros. A képet az után készítettem, hogy ujjal szétkentem)
1 hónap alatt ennyi elszivárgott azóta: Az a kis sárga folt.
Vasárnap megnézem a beöntő csavarnál, hogy a szint alatt pár mm-el van-e olaj, hogy esetleg csak egy jelentéktelen mennyiséget buktam el, akkor D verzió, hogy marad benne ez, kihúzom a kuplung elhullásáig ami bizonytalan idő.
165.000km-t 3,5 év alatt tett bele az előző tulaj, szóval elvileg nem kuplungoltak sokat, lehet, hogy még évek vannak a cseréig, de lehet, hogy már csak hónapok, ki tudja. -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11622 üzenetére
Váltóolaj addig piros amíg el nem szineződik. Lánykorában a tiéd is piros volt.
Ha biztosra mennél akkor Ravenol 70W ha nem akkor mehet az LM.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Én tök nyugodt vagyok, akárcsak ez a vízidesznyó.
-
Asbee
veterán
válasz kw3v865 #11620 üzenetére
Nem csak a molibdén kett a különbség, teljesen megváltozott az olaj. Más alapolaj, más adalékcsomag. Nem lett szar, egy átlagos középkategóriás , olaj lett ennyi. Akinek megéri ennek ellenére is a felárat vegye. De ez már milliószor lelett írva. Időben csere és minden ok.
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #11622 üzenetére
Igen. Áfa különbség még lehet rájön ahogy tboldi is írta. Azzal nem számoltam.
-
kw3v865
senior tag
Akkor lehet, hogy megér egy próbát találni régebbi gyártású 5W30 ESP-t. Elvileg egy évvel ezelőtt változott, ugye? Azt olvastam egy német fórumon. Régebben itt Szegeden a Kovács Autónál 1-2 éves olajat adtak. Talán most is van rá esély. Ha már majdnem ugyanannyi az ára, nyilván a jobbat (régebbit) venném. Lehet teszek egy kört, és személyesen megnézem.
-
fogkefe21
csendes tag
Nálam sem opció, csak elvi síkon értettem. Shell, Eneos, Castrol, Motul ami szóba jöhet. Gyakori alatt mire gondolt? Mert annyira elterjedt a 10 ezer km, közben meg mivel hosszúkat megyek, ezért szerelő szerint 15 ezer km-ként elég. Eddig rendszeresen 8-10 ezrenkent megtörtént a csere, de 20 ezer éves futásnál azért számít hogy 2 évente 3x vagy 4x cserél az ember, mert tud így sokat spórolni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #11631 üzenetére
Igen a szinezoanyag tetszolegesen valaszthato a megrebdelo/gyarto kivansaga alapjan. Ugyan ez van a hutofolyadekoknal is.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
fonok87 fórumtárs a Kia topicból beletette a Shell-ből a kaphatót:
Én is a ghme termékkódost kerestem, mert azt írja a szerviz kézikönyv, de nem volt sehol, így beletettem azt amit a Shell oldala ajánlott. Egyelőre működik Szerintem, ha már csereérett, sokkal jobb a gyáritól kis mértékben különböző, mint a régi. Nekem legalábbis irtózatosan nézett ki amit leengedtem... Most fimabban jár a váltó és csökkent a fogyasztás is.Az jó hír, hogy nem az van, hogy elfolyt egy része, és se előre se hátra, ha nem kapok 70W-st.
gyakorikerdesek.hu-n az ellenkezője:
Én most keresek váltóolajat kiába, 70w itt is az előírás.
Ezt vásárolom, ha valakinek később fontos lesz, mert a gyári literje 30 ezer forint körül van, amit itthon nem kapni#6 tavaly lett lecserélve a váltó olaj, maszek csinálta, gondolom felcsapta a bárdiautót és kidobta a 75w-s olajat, azóta (előtte nem tudom milyen volt, mert használtan vettem) rohadt szoros a váltó hidegen, ha bemelegszik már jó, azt ajánlották próbáljak egyel hígabb olajat, és múlt héten voltam márkaszervízben ők is azt mondták hogy 70w-s olajat szoktak használni.
Szerk.: Regisztráltam erre a sz*rra, mert anélkül nem láttam, hogy mit vásárolt, hát a 70W-75W Liqui-t találta meg ő is, amit a Bárdi-s dobott nekem.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
kw3v865
senior tag
Elgondolkodok ezen is, amit írsz. Ezek a Motulok elvileg ugye ténylegesen full-szintetikusak? Mert a lebutított, új ESP 5W30 talán már nem is teljesen az? Sok cég "szintetikus technológiával előállított" olajat ír, kevesen írják le, hogy teljesen szintetikus, talán meg van az oka.
Árban teljesen korrekt a Motul. Az Eco-Lite nem tetszik, mert 3.5 alatti a HTHS vszkozitása. Azt inkább nem, de az első ránézésre az X-Clean EFE adatlapja alapján rendben is van. benzinesbe is jó lehet az a leírása alapján.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #11645 üzenetére
Tuneti kezelesre jo az a Xado valtocucc amugy valoban. Havernak a Avensis-ben is megszunetette a valtobugasat.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Érdekesség, hogy kiszedtem a betöltő csavart, és bedugtam egy mekis szívószálat, hogy van-e olaj abban a magasságban. Hát annyira nem jó módszer, mert nem tudom vízszintesen csinálni, + lehet, hogy a felvert olaj volt csak ott, szóval amit akartam, arra nem jó, talán megfelelő helyen és megfelelő ideig várva, hogy alulra kerüljön, de az viszont érdekes, hogy felül is full tiszta sárga-átlátszó az olaj. 4 éves és 170.000km-t futottnak nem kellene a teljes töltetnek feketének lennie? Alul is sárga, tiszta az a kicsi, ami kiszivárgott.
Motorolajnál a pálcán ugye először szinte nem is lehet látni, hogy meddig van, majd később egy kicsit barnás, olyan, mint a használt napraforgó sütéshez,
de leeresztve ugye fekete, és onnantól a tetejéből sem tudsz már barnásat levenni.Akkor a váltónál hol van a természetes kopadéka? Alul marad, nem úszik az olajjal?
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz [CS]Blade2 #11647 üzenetére
A váltóolaj nem feketedik be, mivel nem találkozik égéstermékekkel.
-
titán
válasz [CS]Blade2 #11649 üzenetére
Piros az is, csak sötétebb, mint a friss olaj. Amúgy ez egy cvt váltó olaja, aminél jóval nagyobb a használódás illetve az olajba kerülő, fémek kopásából származó idegen anyagok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest