Hirdetés
- iPhone topik
- Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz kw3v865 #11321 üzenetére
Nem feltétlenül. A gyártó soha nem fogja beismerni, hogy elsőre nem jól döntött.
Sőt, a gyártó majd minden esetben a pénz miatt fog leragadni egy adott olaj mellett. Nagyon jól mutatja ezt a VW. Korábban castrollal, most a Shell-el szerződtek.De van még egy eset is. A vw 1.4 tsi láncos motorjánál 5W30 volt a gyár által előírt, holott a vezérést módosító keréknek jobb volt a 0W30-as olaj.
-
szimi57
őstag
válasz kw3v865 #11564 üzenetére
Ha a gyári ajánlásban benne van a 0w, akkor simán mehet. Ha nincs akkor ne! A motor illesztési hézagait, az olajszivattyút nem adalékolásra, hanem viszkozitásra tevezték. Azóta sokat fejlődtek a motorolajok, de akkor sem. Ha van gyártói információ arról, hogy a 2005-ös motorjaikba jó a 0w-s olaj, akkor szintén mehet.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz kw3v865 #11573 üzenetére
Mert akkor még kb nem is létezett 0w-s olaj. A vw-nél sincsen viszkozitás megadva, hanem gyári minősítés. Ami pl az 504.00/507.00 kezdetkor 5w-30 volt és ezt változott 0w-30-ra. Akkora viszkozitásbeli különbség nincs közöttük, hogy extra különbség legyen, hideg oldalon szabadabban ellehet térni. Hidegen főleg télen kicsit jobban folyik, hamarabb elér mindenhova, ennek megvan az előnye. Itt is van a topikban aki 1.6 bse-t 0w-30-al használ minden gond nélkül. Csak egy példának. Ha nincs külön erre figyelmeztetés, szerintem simán mehet bele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #11576 üzenetére
Az olaj kenőképessége nem teljesen lineárisan nő a hőmérséklet emelkedésével, az adatlap 40 fokos értéket ad meg de még a nyári hőségben sem 40 fokos az olaj hidegindításkor hanem hidegebb. Már pedig a motor a kopásának döntő hányadát (kb 70%) pont hideg üzemben szenvedi el. És akkor a téli hidegben való indításról nem is beszéltünk.
Ezek viszkozitási osztályok amik össszeérnek és van némi átfedés is köztük adott esetben (ha van - és ez olajfüggő ugye - akkor simán használható a 0W az 5W helyett), érdemes a gyártót megkérdezni, mehet-e bele. Sok motor azért nem kap gyárilag 0W jóváhagyást mert amikor tervezték az adott motort még nem volt elterjedt a 0W-s olaj. Sok gyártó meg nem update-eli az olajajánlását, főleg a régebbi típusok esetén.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
válasz kw3v865 #11576 üzenetére
Konkrétan nem néztem a viszkozitás értékeket, de az legyen a döntő. Ha elhanyagolható a különbség elvileg nem lehet vele gond 40 és 100 Cfok között. Az idő, míg az olaj eléri a 40 fokot pedig kevesebb a 0w-ssel. Nem hinném, hogy ez idő alatt drasztikus különbség lenne valamelyik olaj előnyére vagy hátrányára.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kw3v865 #11594 üzenetére
A Te állításod nem igazán állja meg a helyét, de nem kell hinni nekem, sokakkal ellentétben nekünk volt a családban több is amit érintett ez a visszahívási kampány (szóval ezt első kézből tudom), csak a mieink nem ették az olajat és nem kokszolódtak.
A probléma abból adódott hogy a lelkes márkaszervizek haszonszerzési célzattal 10w40-es olajjal töltögették miután lejárt a gari (de csak utána!), hogy mi volt ennek a hátterében azt rakd össze magad. Az volt a nagy "javítás" hogy fűzött blokkra cserélték. Az 1,6-osok a vezérműtengely deformálásra hajlamosak még a duplaváltozó szelepvezérlés esetén is, de azok is csak akkor ha hidegen gyalázod, amire sajnos van igény, mivel alul ezek nem a legacélosabb motorok, forgatni kell hogy költözzön bele némi élet. Az 1,33-asok ugyanez, azokat autópályán tiporni kell a lemezig, mert 2006-tól elkezdett drasztikusan nőni a Toyoták súlya. Egy példa: az első Auris generáció a corolla motorjait kapta (például pont a fentebb említett 4ZZ-t 97LE-vel), az E11-es Corollámban ugyanez a motor volt, ám előbbi önsúlya 1200kg-ról indult (alapfelszereltség!), addig utóbbi 1037kg volt (középfelszereltség). Nem tűnik soknak, de képzeld el hogy két megtermett embert még beültetsz magad mellé a mostani autódba, nekem pont ilyen volt a Corolla után az Aurist vezetni. Ezek szívócső befecskendezéses motorok, nem tudnak kokszolódni (a klasszikus értelemben mint egy TFSI)... vagyis de, ha ovi-isi-járatban vannak használva folyamatosan és autópályát sosem látnak, csak az autót nem erre találták ki...
Bocsánat a terjedelemért, de felbactam magamat ezen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Asbee
veterán
válasz kw3v865 #11598 üzenetére
Amúgy az olajmennyiség szempontjából semmit nem változtattak, csak kapott egy nívópálcát, meg mennyiseget megemelték, ennyi. Faterébe is mindig belemegy a 4 liter, de az még régi nívós, de nem gond. Most például 4,2 kb benne van, egy kis maradékot odaadtam neki, amit kidobásra ment volna. Az újabbak ugyanúgy elkezdik enni az olajat, ha rosszal használták. Aki figyelt az fl előttire annak azzal sincs gond. Kényesebb erre, az tény. Toyota korrekt volt, hogy csinálta a cserét, VW-nél ez 1l/1000km olaj a könyvben, azt rohadj meg.
[ Szerkesztve ]
-
roti86
őstag
válasz kw3v865 #11620 üzenetére
szerk.: nem válasz akart lenni, bocsi
Sziasztok!
Külön olaj topicot nem találtam, de remélem elfér itt is a kérdésem:
Váltóolaj csere előtt állnék (manuális, 5 sebességes), 75W-80 kell bele, GL-4.
Két olaj maradt versenyben:
1. Petronas Tutela Multi MTF 700 75W-80, 4280Ft/L, ez elvileg full szintetikus, tulajdonságai:
2. Xado 20131 75W-80, 5300Ft/L, ez elvileg rész-szintetikus, tulajdonságai:
Density at 20 ° C, kg / l - 0,875
Viscosity at 100 ° C, mm 2 / s - 9,5
Viscosity at 40 ° C, mm 2 / s - 65,1
Viscosity Index - 127
Pour Point, ° C - <-45
Flash Point, ° C - 224Ki melyiket ajánlaná? Vagy normál felhasználásra mindegy?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Asbee
veterán
válasz kw3v865 #11620 üzenetére
Nem csak a molibdén kett a különbség, teljesen megváltozott az olaj. Más alapolaj, más adalékcsomag. Nem lett szar, egy átlagos középkategóriás , olaj lett ennyi. Akinek megéri ennek ellenére is a felárat vegye. De ez már milliószor lelett írva. Időben csere és minden ok.
-
Asbee
veterán
válasz kw3v865 #11714 üzenetére
Nem én kezdtem el a légszűrőn lovagolni. Bár nyílván azért lett erre terelve a téma, mert láthatóan az illetőnek fogalma sincs az olajtémáról, az elolvasom a gépkönyvet szint felett. Egy pár ezer forintos dologról van szó, amit kipattintok és vissza pár perc alatt. Leírtam én cserélem minden olajcserénél. Az olajcsere téma is 1000x kilett itt vesézve, város, pálya, üzemóra stb. Ennek ellenére ha valaki beleáll ebbe a témába, hogy kritizálja azt aki gyakrabban cserél, legalább legyen képben.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Külpolitika
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen egeret válasszak?
- Xbox Series X|S
- iPhone topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen