Hirdetés
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Google Pixel Watch 3 - képpontos idő
- Kiszivárgott a Xiaomi 14T modellek eurós ára
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kw3v865
senior tag
Hol lehet megtalálni a különböző típusú olajoknak az összetételét? Hosszú évek óta Mobil 1 ESP 5W-30-at használok, anno elég alaposan megnézegettem az adatlapjukat (PDS), de ennyire részletes infókat nem találtam róluk. 0W-30-ra inkjább nem váltok, mert 5W-30 az előírás, alternatívaként TopTec 4200 jó lehet vagy valamilyen Total? Egyszer TopTec 4300-at vettem, de aztán már nem emlékszem miért, de váltottam (már fogalmam nincs melyik paramétere nem volt szimpatikus számomra).
-
kw3v865
senior tag
válasz Morris #11315 üzenetére
Olyat kell beletenni, amit a gyártó előírt abba a motorba. Ez nem választás kérdése.
@ #11314 Asbee
Gondoltam, hogy ilyesmiről van szó. Megtaláltam, van itt több topikja is ennek az olajnak. A 2018-asra, a 2022-esre vagy a 2023-asra gondolsz, mint új ESP 5W-30 ? Te melyik laborvizsgálatról olvastál? -
kw3v865
senior tag
válasz Morris #11322 üzenetére
Ebben igazad van, néha tényleg vannak kivételek bizonyos típusoknál. De alapszabályként többnyire érdemes ragaszkodni a gyártó által előírt paraméterekhez, ekkor nehéz mellélőni. A Corollámnál nincs ilyen előírás, hogy csak ezt meg azt a márkát használhatom csak annyi, hogy 5W-30, még egy API besorolás (ez meg visszafelé kompatibilis, azt már bőven túlteljesítik a mostani olajok). Bár itt is fel van sorolva többféle viszkozitás, a gyakorlati tapasztalatok alapján érdemes ragaszkodni az elsődleges ajánláshoz, mert vastagabb olajjal hosszútávon gondok lehetnek.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Adott egy Toyota Auris '18-as évjárat., 1.6 benzin (nem hibrid). Olajcsere előtt állok. 0W-20-as olaj kelle bele (részletesebb előírást nem tudok, hogy lenne), legutóbb "gyári" Toyota olaj ment bele, de most talán olcsóbbat választanék. ENEOS-t nem szeretnék (tudom ez nem racionális érv, de rühellem a reklámjait). Jó lenne, ha 18 ezerből kijönne a 4 liter. Mit ajánlotok? A Mobil Esp X2 0W-20 jó választás lehet? Vállalható áron van.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Ismét olajcsere előtt állok, ezúttal egy 2005-ös 1,4 benzines Toyota Corolláról van szó. Eddig Mobil1 ESP 5W30-at használtam hosszú évek óta, teljesen elégedett is voltam vele. Azonban most azt olvastam itt a topikban, hogy változtattak az összetételén, rosszabb adalékolás, nincs benne molibdén (bár nem tudom ennek mi a jelentősége) stb. Vajon érdemes lenne váltani vagy úgysincs érdemi különbség köztük a gyakorlatban? Mindig odafigyelek, hogy jó minőségű folyadékokat és alkatrészeket tegyek az autómba, de nyilván nem akarok 20 ezer Ft-ot kiadni 4 liter olajért, kb. 18 ezer fölé nem mennék. Fontos továbbá, hogy csak megbízható forrásból vásárolok, noname webshopokat inkább kerülöm. Mit javasoltok? Nyilván rengeteg lehetőség van, de alapvetően maradnék a márkánál. Az ESP 0W30 is jónak tűnik, bár árban határeset. Viszont nem ez, hanem 5W30 az előírás ehhez a motorhoz. Másrészt azt olvastam, hogy hidegoldali viszkozátsban lefelé el lehet térni a gyári előírástól. A HTHS viszkozitása is 3,5. Tehát elvileg jó a motorkopás elleni védelme. Ezen a téren nem akarok alacsonyabb számút választani.
-
-
kw3v865
senior tag
-
kw3v865
senior tag
Az én esetemben vállalható szerinted így, hogy esetmeben semmi infó nincs róla, a gyártó részéről, hogy 0W-vel használható? A 0W30 viszkozitása gyakorlatilag majdnem ugyanannyi 40 és 100 fokon is, mint az 5W30 ESP korábbi kiadásai. Sőt, léteznek 5W30-ban kisebb hidegoldali viszkozitású olajok, mint ez a 0W30 ESP. Ez mondjuk érdekes, hogy akkor ez miért a 0W osztályba tartozik.
-
kw3v865
senior tag
válasz 2ozzmexy #11592 üzenetére
"Azok a Toyota motorok a világból kimennek ha jó olaj van benne évente cserélve és hidegen nem gyalázzák..."
Sajnos ez az álíltás így, ebben a formában nem igaz. A korai 4ZZ motorok (de az 1.6-os és 1.8-as változatok is) sajnos hajlamosak voltak az olajfogyasztásra. Ha nem az előírt 5W30 olajjal használták, akkor sokkal nagyobb eséllyel, de még ha a megfelelő olajat rakták bele, akkor se ritka jelenség volt az olajzabálás. A gyártó 7 év vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélte a blokkot. Ilyen akciót csak úgy jófejségből semelyik gyártó nem tesz... -
kw3v865
senior tag
válasz 2ozzmexy #11597 üzenetére
Azt hozzá kell még tenni, hogy az olajfógyasztós probléma miatt kicsit át is tervezték a motort (ilyet se csinál csak úgy jófejségből egy gyártó sem, ezek keményen profitorientált vállalatok, minden módosítás súlyos összegbe került). A leglátványosabb változás, hogy például az olajmennyiség is növekedett: 3,7 liter helyett 4,2 liter kell bele (az 1,4-esbe), ebből következik, hogy a nbívópálca is változott. Továbbá, a dugattyúkat is áttervezte a cég. 2005 közepétől elvileg már mindegyik VVT-i Toyota motor gyárilag rendben van ebből a szempontból. Ezzel kvázi elismert a Toyota, hogy nem a legjobban sikerültek ezek a korai szériás motorok. Az, hogy volt az ismerősi körödben több ilyen Corolla is, ami nem ette az olajat, statisztikailag jelentéktelen szám. Ettől még kerülendőek ezek az érintett évjáratúak a használtpiacon (vagy félre kell tenni több 100 ezer Ft-ot a javításra), ugyanez érvényes az általad említett 1,33-asra is: rizikós motorok.
-
kw3v865
senior tag
" Ő is azt mondta, hogy a rendszeres csere sokkal fontosabb mint a csiribiri adalékolás."
Ezt már több szakértőtől is hallottam, nagyjából ezen a véleményen vannak. Nyilván túlzásokba se essünk, de a 7-8000 km-es csereintervallum akár még előnyösebb is lehet, mint a 10000-es (legalább is ha valaki hosszú távra tervez az autójával).Éppen ezért én is úgy döntöttem, hogy maradok a bevált 5W-30-as Mobil 1 ESP olajnál, és nem fizetem ki a 0W-30 felárát, molibdén csoda adalék ide vagy oda. Az árkülönbözetből inkább picit rövidítek a csereperióduson (bár amúgy is évente cserélem, 10000 km se jön össze ennyi idő alatt).
-
kw3v865
senior tag
Akkor lehet, hogy megér egy próbát találni régebbi gyártású 5W30 ESP-t. Elvileg egy évvel ezelőtt változott, ugye? Azt olvastam egy német fórumon. Régebben itt Szegeden a Kovács Autónál 1-2 éves olajat adtak. Talán most is van rá esély. Ha már majdnem ugyanannyi az ára, nyilván a jobbat (régebbit) venném. Lehet teszek egy kört, és személyesen megnézem.
-
kw3v865
senior tag
Elgondolkodok ezen is, amit írsz. Ezek a Motulok elvileg ugye ténylegesen full-szintetikusak? Mert a lebutított, új ESP 5W30 talán már nem is teljesen az? Sok cég "szintetikus technológiával előállított" olajat ír, kevesen írják le, hogy teljesen szintetikus, talán meg van az oka.
Árban teljesen korrekt a Motul. Az Eco-Lite nem tetszik, mert 3.5 alatti a HTHS vszkozitása. Azt inkább nem, de az első ránézésre az X-Clean EFE adatlapja alapján rendben is van. benzinesbe is jó lehet az a leírása alapján.[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Végül maradtam a Mobil1 ESP 5W30-nál, sikerült szereznem tavaly májusi gyártásút, az még bőven a régi recept szerint készült. Végül ez ment bele. Újabb egy évre le lett tudva a dolog. Egyébként sokat olvasgattam és a vastagabb 5W30-as olajok között az adatok alapján ez a legjobb.
-
kw3v865
senior tag
válasz tibbike01 #11689 üzenetére
Igazából a Castrol Edge 5W30-at választottam volna, ha nem kapok régebbi verziós Mobil1 ESP-t.
Lényegében egy szinten van a két olaj, elég sok tesztet elolvastam (talán már túl sokat is). De ugyanígy a Motul 5W30 EFE is kiváló választás. Ezek között már olyan minimális a különbség. -
kw3v865
senior tag
Ez a Ravenol VMP 5W-30 iszonyat drága. Ennyit semmiképp nem ér meg. Egyébként más fórumokon azt olvastam, hogy a Mobil1 ESP 5W-30 régi recept szerinti változata ma már ESP Formula P 5W-30 néven továbbra is jelen van a piacon. Bár itthon még nem találtam. Az adatlapja alapján ez akár igaz is lehet.
-
kw3v865
senior tag
Én igaz, hogy csak kb. 8000 km-t megyek évente, ráadásul 95%-ban hosszabb utakra (legalább 50 km), de azért tartom az évenkénti cserét. Talán pazarlásnak tűnik, hogy nem 10 ezrenként cserélem, de akkor is ragaszkodom a gyári előíráshoz (ami 15 ezer km vagy 1 év), mert az olaj bizony öregszik (nyilván a jó minőségű, szintetikus olaj kevésbé), amit nem tudsz szemrevételezéssel megállapítani. Légszűrőnél több gyártó nem adja meg, hogy hány km-enként kell kötelezően cserélni, de legalább minden olajcserekor ellenőrizni az állapotát és ha indokolt, akkor csere. Ez logikus is, mivel ez az alkatrész gyakorlatilag nem öregszik el (csak nagyon sok év után), és nagyrészt a használati körülmények határozzák meg, meddig működik jól. Ráadásul ránézésre is jól látszik, hogy mennyire koszos, ami nem a szűrési képességét rontja, hanem a levegőáteresztő-képességét, tehát a motor hatékonyságát, üzemanyag-fogyasztást, teljesítményt stb..
Tehát szerintem ennek a csereperiódusa azért rugalmasan kezelhető.[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
-
kw3v865
senior tag
válasz Khaosz55 #12435 üzenetére
Ökölszabály, hogy 15 000 km vagy 1 év. Ennél tovább nem szabad, hogy benne maradjon az olaj, mert az már káros a motorra. Ez igaz bármely gyártó bármely motorjára, ez a max. tovább semmiképp nem szabad húzni az olajcserét. Azonban, ha gyakran használod rövid utakra, tehát sokat jár hidegen, akkor célszerű ennél gyakrabban cserélni, a motor meghálálja. Ez esetben akár a 10 000 km-nél gyakoribb csere is indokolt lehet.
-
kw3v865
senior tag
Ugyan már... Amelyik motor ennyi olajat fogyaszt, azt javítani kell, a nem belevaló olaj csak elfedi a problémát és majd szépen még komolyabb műszaki gondokat fog okozni (ezáltal a javítása még drágább lesz). A nem belevaló, jóval "vastagabb" olajra váltás igénytelen, kókler megoldás.
-
kw3v865
senior tag
válasz tboldi #12468 üzenetére
Hoppá, ezt elnéztem. Csupán egy 0-t tévedtem . 1000 km-en 1-1,5 deci még tényleg tolerálható, emiatt nem kell rögtön szétbontani a motort. Nem jó, de nem is tragikus az ilyen mértékű olajfogyasztás. Mindenesetre a legtöbb esetben érdemes az elsődleges ajánlásnál maradni. Toyotánál tapasztaltam, hogy a gépkönyv ugyan megengedi 0W20 helyett 5W30 használatát is, de hozzáteszik, hogy csak alkalmanként, azaz max. minden második olajcserénél (elég fura, de tényleg ez van leírva...).
-
kw3v865
senior tag
válasz tibbike01 #13050 üzenetére
F*szt nem, az egyik legjobb olaj volt a kategóriájában a "vastagabb" 5W-30-asok közül. Bár drága volt, viszont a laboratóriumi mérések alapján a top kategóriába tartozott. Tavaly még pont sikerült nagy nehezen a régiből venni, de most én is gondban vagyok, milyet vegyek.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Szia! Látom te eléggé képben vagy az olajokkal kapcsolatban. Én most találtam egy ilyet: Mobil1 ESP P 5W-30. Azt írják ezen a fórumon, hogy ez a régi ESP 5W-30-cal megegyező formula: [link]. Tehát a kiherélt verzió lett a sima ESP, a régi, jobb fajta meg új nevet kapott. Az adatai alapján ez akár igaz is lehet. Te tudsz erről valamit? Árban olcsóbb, mint a Ravenoil csúcs olaja, és az adatai alapján szinte ugyanazt tudja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen