- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Új HMD modell bukant fel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22995 üzenetére
Mivel ~3 decivel több volt a csere utána kelleténél még az is lehet, hogy az előírás
szerinti mennyiséget töltöttek bele, csak nem várták meg míg a fáradt olaj kifolyik.
Ha és amennyiben így van, akkor elmondható, hogy mégsem 15p az az olajcsere,
bár vannak kétségeim afelől, hogy 3 dl fáradt olaj kifolyására mennyit kellene várni.
(Esetleg nem cseréltek olajszűrőt, és ott maradt benne egy jó adag anyag? Hehe.) -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22997 üzenetére
Olajszűrőt cseréltek a számla szerint. De ugye nem láttam mit csinálnak vele.
Tudom, ebben a topikban nagyon negatívak vagyunk, szinte már mint Kelly hősei,
de sajnos láttunk már karón varjút a szopórollerinkkel. Kérdés, hogy mutatták-e a
kiszerelt olajszűrőt, mert az szokás sufni helyeken: márkaszervizben nem biztos!
(Nyilván az ember rögtön rámondja, hogy kell a fenének otthonra még a veszélyes
hulladék is, szépen semmisítsék meg ők, de ha látta, "tudhatja", hogy kicserélték:
ahhoz már nagyon elvetemültnek kellene lenni, hogy ki is számlázzák, és barhiból
bemutatnak egy ilyen célra fenntartott olajos vackot, hogy ezt szedtük ki ,"főnök".)Ui: ne vegyél komolyan minket a bontószökevényeinkkel, csak festjük az ördögöt
a falra. Fáradt olajjal. Nincs jobb szórakozásunk. (Szarva van? Mondom festve!) -
DigitXT
félisten
Csakis amit a szerviz manuál előír. (Látatlanban 10W40, de meg kell nézni.)
Jó esetben van benne hűtővíz, mivel ha nincs, akkor hamar kuka a hengerfej.
Én nem tudok külön leeresztőcsapról, meg kell bontani a hűtés kör alján, ha
le akarod engedni. Amúgy a kiegyenlítőtartályban lehetne megnézni, hogy a
szint rendben van-e, csak úgy mint az autónál. Hogy azon hol van a kémlelő
nyílás az más kérdés: megintcsak a szervizmanuál tanulmányozása ajánlott.
Nagy valószínűséggel a fejidomban van a tartály, nem úszod meg a műanyag
burkolatok megbontását: ez sajnos a robogók hátránya, ha szerelni kell.Szerk: hirtelen nem találtam letölthető manuált a neten, de az alábbi oldalon
a robbantott ábrából ki lehet indulni, hogy merre lehet a kiegyenlítő tartály.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23000 üzenetére
Akkor még egyszer... Fogyasztás: 5.6 lett, ami kicsit meglepett, de magyarázat
lehet rá, hogy mostanában volt egy-két gyors menés a rakparton éjjel, ami kicsit
takarékosabb, mint normál forgalomban szöttyögni. Ma is "hűvös indulás" volt, a
motor orrában lévő hőmérő (napon) mért 10.6 fokot. A termosztátban lévő (egyik)
hőmérő, amikor már beröffent 7 fokot, szóval mondjuk, hogy már 10 fok alatt volt.3-as szívatón is pöcc-röff, de aztán elszegényedett, leállt. 4-es szívatón simán jó:
mikor kicsit melegedett toltam vissza, amitől (az elvárás szerint) szegényedett is.
Ám aztán kezdett bizonytalanná válni, mert 14 fölé ment... 38 fokos volt a víz, így
visszatoltam teljesen, volt normál alapjárat (nálam szokásos dús keverékkel): van
a szívatónak egy olyan középállása, amikor emelt alapjáratot ad, de elszegényíti!
Ne kérdezd miért. Máskor is tapasztaltam ezt, csak nem tudtam, mi történik...Azt viszont megszakérthetné valaki, hogy miért van az, hogy résnyire nyitott gáz
mellett nagyon bedúsul, kicsit nagyobb gázzal csak simán dús, elcsukottal meg
motorféken szegényedik és durrog, ahogy kell, alapjáraton meg a szokásos 12.6.Akár a lámpánál állva, egy picit rányitva a gázt (tényleg csak picit, ami alig emeli
a fordulatszámot) beesik 10.x-re... A magam részéről arra tippelek, hogy nagyon
közel (túl közel!) lehet az átmeneti rendszer első nyílása a pillangószelephez, és
ennél a gázállásnál belép (ad plusz benyát), de levegő még nem jön hozzá annyi.
Menet közben ez kb. annyi gázt jelent, ami az 50-es tempó tartásához kell, azaz
ezzel pazarolok a legtöbb benzint feleslegesen, a városban "normális" haladásnál.Ui: gyorsulás 9.5. Felkerült a nagyplexi. Tapasztalat szokásos: jobb légellenállás,
leveszi a szelet a mellkasról, 120 km/h sem feltűnő, cserébe turbulens szelet dob
a sisakra=rohadt hangos. (Főleg nagyobb tempónál, de már 60-70-nél sem túl jó.)Szerk: azon gondolkodom, hogy kicsit szegényíteni kéne az alapjárati csavarral...
Persze minél hidegebb az idő, annál kevésbé aktuális a dolog.Lehet hagyni kéne?Szerk2: a Michelin Power Pure SC hátsó gumin elég erősen látszik a kopásjelző...
Az elsőn még bőven a mintán belül van, de azon meg repedezettnek néz ki a cucc.
Ahhoz képest, hogy már tavaly is cserélni akartam, elég jól elhúztam az időt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23013 üzenetére
Én arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy nálad milyen szívató fúvóka lehet.
Nem Bing64-es karbid van? Azon szerintem nincs/nem cserélhető ilyesmi.ha alapjáraton kicsit megmozditom a gázt, elszegenyedik
Nekem épp ellenkezőleg, nagyon kicsi gázra még jobban dúsul...Már neztem automata szivatos karbit, 150ezer.
Annyiból már injektorosra alakítom a Bing64-et. Amúgy nekem nem volt
barátom az automata szívató, kizárólag hidegen (szívat) és melegen (nem)
működött jól, ám a kettő között azt a szerencsétlenkedést az indításnál...
Nem hiányzik megint. Mondom, akkor már inkább injektor, programmal. -
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23017 üzenetére
Nyilván tervezés eredménye. Akármilyen dob, akármilyen vason nem fog jól szólni. Az a bizonyos Vespa ha jól tudom 300-as, s gyári opció hozzá az aprókavics dob, azért szól jól.* Az teljesen normális, hogy egy gyári rendszer nyélgázon is halk, hiszen a kipufogódobnak épp az a szent feladata, hogy csökkentse a zajt.
Sima kipufogó cserével bele lehet szaladni mellékhatásokba. Megváltozik a motor karaktere, adott esetben gyengébb is lehet: de hát a nagy hang +5 mentális lóerő. Ezen kívül a túl nagy hang is lehet probléma: a LeoVince pl. két csavarral kivehető hangtompítót applikált a 4Road szériába. A 180-as Maján imádtam tompító nélkül, szép hangja volt, igen, olyan dübörgő, mint ezek a Vespák. Vettem kb. ugyanilyen 4Road dobot a 400-as Madisonra, hát... Tompító nélkül elviselhetetlenül hangos.
Persze állatkodni lehet vele, fél óráig bírja az ember, de amúgy: én kérek elnézést! Szóval úgy nem illik használni. Főleg azt ütném, aki éjszaka húzza az ablak alatt. (Olyat játszottam, hogy délelőtt tompító nélkül mentem be dolgozni, este meg már tompítóval érkeztem, hogy ne zavarjam a lakókat.) Viszont: tompítóval nem volt vmi extra hangja a gyárihoz képest, de akkor mit csináljon az ember? Szerencsém volt mert találtam egy icipicit más 4Road dobot (occón), amit Beverly 500-ra gyártottak: annak a tompítója belemegy az én dobomba is, kellemesen dörmögős hangja van. Semmi extra/nem nagyon hangos, de azért karakteres. Még mindig krosszmotorra gondolnak akik messziről hallják. A kiput nem igazán érdekli, hogy mi durrog bele: lehetne egy egyhengeres 400-as egy krosszmotorban is, igen. De ez robogó.
*: más kérdés, hogy mennyire illik a metroszexuális karakteréhez az a dübörgés?
astro12: köszi, ma is tanultam valamit! Pedig eskü szedtem szét a karbit.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23020 üzenetére
Azt tudtam, hogy a szívató az úszóház legaljáról veszi a benzint, a sarokban lévő
furaton át, csak arról fogalmam sem volt, hogy abban egy kitekerhető / cserélhető
fúvóka van. Onnan tudtam amúgy, hogy amikor nem volt elég benya a karbiban
az üzemanyagszivattyú hibája (vagy is levegősödése, de mindegy) okán, hogy az
alapjárati fúvóka alapjáratot tartson fenn, szívatót ráhúzva még volt alapjárat...Szerk: amíg le nem zabálta onnan is a benyát, és utána állt meg végleg, hehe.
Szerk: amúgy gondolom észrevetted, hogy nekünk nem ilyen a karbi, ez a másik*
oldalra való, nekünk a tükörképe van. Persze minden van benne, csak tükrözve.*: boxer BMW-kbe is szerelték párban, ott értelmes egyik/másik oldalról beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23024 üzenetére
Ugyanonnan, amit linkeltél: "A hézagolást sok robogó gyártónál ill. motor blokknál nem tudjuk elvégezni, ilyenek pl. Piaggio és Gilera blokkal szerelt robogók. Ezeknél a robogóknál nem tudunk a csapszeg elé alátétet rakni, mert akkor már bele ér a variátor deklibe a külső szíjtárcsán lévő műanyag hűtő ventilátor lapát." Nekem sincs benne extra alátét, egyszer raktam bele egyet, meg is szorult a varió, annak rendje és módja szerint. Pedig elvileg lehetne javítani a rajtot, csökkentve az indítási áttételt (a végsebesség kárára, de az kit érdekel a városban, nem igaz?).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23029 üzenetére
Az egész csevely arról szólt, hogy a manuális szívató karja be van számozva,
és bizonyos (jellemzően alacsonyabb) "számtartományban" nem dúsít annyit,
mint azt esetleg várná a felhasználó. Sőt, akár szegényíteni is képes, HA épp
úgy van beállítva a karbi, mint nálam, azaz szarul. Erre írta astro, hogy van az
a szívató fúvóka, amivel extrán be lehetne dúsítani: én ezt nem tudtam hol van.Most már tudom, de nem igazán agyalok rajta, hogy tuningolni kéne a szívatót.
Már csak azért sem, mert nekem az alapjáratot kéne normálisan beállítani, ha
már a benzinszintet sikerült (az sem biztos, hogy azt sikerült persze).A mai a jelenség: simán beröffent a 15 fokos blokk szívató nélkül, vidáman! De
aztán esett a fordulat, hiszen még hideg, szegényebb keverék, dohog: nem áll
le, csak rossz hallgatni. Ha erre random húzok kis szívatót, meg is lehet ölni...
Ha jobban ráhúzom, akkor persze felpörgeti, és 2000 fölött tartja, stabilan. Arra
van, nyilván! De 15 fokban talán még nem kell, hogy annyira ráhúzza az ember.Erre azt csináltam, hogy kis gázzal emeltem az alapjáratot, így álltam ki, még
mindig szívató nélkül a kertből. Mivel nálam úgy van beállítva a karbi ahogy, ez
hidegen is simán kivitelezhető mutatvány. Csak nem kell nagy gázt húzni neki.Inkább az az érdekes, hogy éppen csak rányitva a gázt, ami még nem is emeli
meg a fordulatszámot se, praktikusan, 12.6-ról 11-re dúsul, azonnal. Mint írtam,
valszeg azzal lesz összefüggésben, hogy konkrétan az átmeneti rendszer első
nyílásán állhat a pillangószelep: szegényíteni kéne a keverékemet az alapjárati
csavarral, ez elvileg megemelné valamivel az alapjáratot, majd ezt lecsökkentve
belőni a gyári 1500-at, így távolabb kerülne az átmeneti nyílás az alapjárattól.Ez az elmélet: gyakorlatilag ami nem romlott el, ne javítsd meg. Használom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23032 üzenetére
Nálad is túl dús a keverék? Nekem érezni a szagán is, amíg csukom be a kaput... Szerk: az biztos, hogy gyárilag olyan, csak logikátlan, mert mi az, hogy szegényít a dúsító berendezés? Szerk: felidézem a téli meneteket, amikor rendesen kellett a szívató, de lejtőn lefelé kicsit hamarabb visszatolva... hát amit olyankor durran!
Vmi ilyesmi, csak ez nem télen volt, de rendesen szegénykeverékes (a nyitott dob egy "picit" felerősíti a hangját, de így legalább egyértelmű, mire gondolok).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23035 üzenetére
gondolom nem gyári
Nem, ez a 4Road, tompító nélkül, azért ennyire éles: bántó(!) hangja van élőben,
természetesen nem használom így, nem csak engem idegesít, csak teszteltem.a végsebesség 120-ra csökkent [...] Nem értem.
Pedig a magyarázat egyszerű... Simán attól, hogy könnyebb görgőket raktál be,
hamarabb "leforog" a motor, és a teljesítmény csúcs fölött viszlát gyorsulás...
Erre még ráerősít az, hogy a sárga kontrasztrugó erősebb, mint a gyári, tehát a
hátsó pofák erősebben szorítják a szíjat, aminek olyan a hatása, mintha még (!)
könnyebb görgők lennének benne. Elméletben ez magyarázza a végsebességet.Persze elméletben a gyorsulásodnak is jobbnak kéne lennie valamivel, de ezt így
seggre nehéz "megmérni". Oké, érezni kéne, hogy jobban pörög, meg látnod is a
fordulatszámot. De abban meg nem barátod a gyári fordulatszámmérő, mert totál
lassan követi a valóságot, átlagolja a mért értékeket (egy gázfröccsöt nem jelez),
gyorsításnál csak fut az eredmény után: nem tudhatod, milyen fordulaton váltasz.Szerk: úgy emlékszem, amikor beszéltünk a 16-os görgőről, akkor én a csúszót
mondtam, ami eltekintve a felborulástól igen fasza tuning. Persze a legjobb a 15,
mert azzal még viszonylag takarékosan és érzésre nem túlpörögve megy jobban.
Elméletileg. Burt bogarat ültetett a fülembe, hogy kijött egy új verzió Flying Roller
néven, aminek a kis szárnyacskái pont a felborulást akadályoznák meg...! Lehet,
még egy ilyet kipróbálok... Momentán 15.8-as Leo Vince görgőkkel járok. Hátul a
legerősebb kék rugóval, és hát rendesen forog már 120-nál ilyen 7500-ra.Elméletileg 7000 fölött már gyengül. Gyakorlatilag meg mondjuk rá, hogy 7500 a
csúcs, elvégre a 14-es pulival repesztett, demégnem voltam vele dynopadon.
Ami viszont biztos, hogy gyárilag 130 körül már vége volt: 150-et csak Pulley-val.
Még a J.Costa is forgott 8000-re 130-nál. Az meg közel van a leszabályozáshoz.
Az biztos, hogy ezt a motort nem autópályázásra találták ki. (Sportos, ugrós, de
nem hosszú távon száguldozós: lásd Burgman a maga 21(!) grammos görgőivel.)
Szerk: lomhábban gyorsul, viszont a végsebessége, túrázós fogyasztása jobb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23045 üzenetére
Hát, ennél a karbinál kicsit macerásabb a benzinszint állítása, hogy mi mivel,
mikor legyen párhuzamos. Mindenesetre ha könnyen indul, jól megy, és jól is
fogyaszt, én biztos nem kezdeném összevissza hajlítgatni. Bevisz az erdőbe.Anno, amikor lerohadtam, belenéztem a karbiba, nem volt benne benzin. Azt
hittem, hogy felakadt a tűszelep, mert nem volt meg a visszahúzó rugója. De
nem az volt a baj, viszont ránézésre ferde volt az úszó, csak úgy egyhelyben
megfogtam, és kiegyenesítettem, mi baj lehetne? Hát utána sose volt már jó!
Oké, öreg volt, de addig érdekes mód értelmesen működött. (Ha nem romlott
el, ne javítsd.) Ha viszont javítod, rendesen dokumentáld, honnan indultál, ha
esetleg elvesznél a beállításokban, kell egy alap, ami addig működött. Lehet
ez az alap a full gyári beállítás, ha megtalálod. De nem biztos, hogy találsz.)Szerk: nekem már ETZ úszó van benne. Occó volt és passzolt: működik...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23051 üzenetére
Akku: rossz a feszszab, esetleg a generátor. Mérj kapocsfeszültséget az
akku sarun, járó motornál. Ha nincs töltés, nézd meg emelt fordulaton is.Ha van, akkor is, mert a túltöltés forralhatja az elektrolitot. Hagyományos
akku esetén nem szabad 14.4V-nál nagyobb feszt mérned. (AGM esetén
lehet 14.7, de ha 15 fölé szalad, az már az AGM-et is nyírja...) Mindenkori
töltés ellenőrzésére célszerű egy feszmérőt építeni a műszerfalba.Alapjárat: az automata szívatód hamar zár, még nem elég meleg a motor.
-
DigitXT
félisten
Hát plexi nélkül 5 fokban már lefagy az arcod, true story. Nem ajánlott.
Megértem, ha idegesít, mert túl nagy, kell rá egy normális gyári plexi.Szerk: lábtakaró nélkül lehet élni, akár mínuszokban is, de csak rövid
távon, ill. kisebb tempónál. Ha többet mész vagy nagyon hajtod, nem
tesz jót az ízületeknek a menetszél. Ha még esik is mellé, az a fasza![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23067 üzenetére
Teljesen el fogod cseszni azt a motort. Erőlködni fog, meg minden.
Ha Burgi kell, vegyél Burgit. Ha lassan akarsz menni, ott a jobb kéz.
Senki nem mondta, hogy folyamat nyelezni kellene: elég hosszú az
útja a gázkarnak, az elején nem is tudtam, miért, 120-nál kiderült.Szerk: 17.8 a gyári súly amúgy. Nehezebb Pulleyt venni nagy hiba...
Én is eljátszottam a 250-es Maján, annyira nem volt végsebessége,
csakhogy csodák nincsenek, maximális áttétel fölé nem fog menni:
ha annyira végsebesség kell, akkor esetleg végáttétel tuningolandó.Bár én azt mondom, hogy GPS 150 életveszély ezeken a kerekeken.
(Azt meg tudja a 16-os Pulley is úgy, hogy még a gyorsulás is jobb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23070 üzenetére
vigyázni kell vele
Ezen mi a meglepő: ez egy 383 köbcentis motorkerékpár, nem egy Babetta.
Mondjuk azon is vigyázni kell, csak másképp.Részegen haza a kocsmából.ez a motor egy állat
Az, valóban. De hát épp azért vetted, nem?könnyen megforgatja alattam a hátsó kereket
Ez a része viszont probléma... Persze, van benne kraft, és vizes füvön tényleg
hímes-tojás mód kell kezelni a gázt, de száraz aszfalton, és nem tökig döntve,
nem nyelezve azért nem szabadna tragikusnak lennie. Ha az, akkor NAGYON
kopott lehet az a gumi. Felfestésen, meg úgy en bloc vízen, főleg kanyarban
(pláne, ha arról a szar fehér aszfaltról van szó) tényleg nem jó ötlet (ész nélkül)
lenyelezni, de ez egészen biztos, hogy így van a Burginál is: a nehezebb görgő
semmit nem csökkent a nyomatékon. Hiába lustább a gyorsulás, ha már az
indulásnál fekszel, mert elforgott a kerék a murvában. Az sem triviális amúgy...nyugodt ember vahyok és úgy is vezetek
Ha "félregörgőzöd" a variót, attól csak részben lesz "nagypapisabb". Azért azt
tudnod kell, hogy én fél-ironikusan használom ezt kifejezést. Magához képest
lusta, nem gyorsul 9 mp-en belül 100-ra, de hidd el, ettől még nem lesz belőle
Babetta, sőt, még így is megeszi a Burgit. De fogjuk rá, hogy ugyanúgy megy.
El tudja forgatni a kereket? Csak ha adottak a körülmények. Jó aszfalton nem!Ahhoz, hogy jó aszfalton jó gumival nem szándékosan nyektetve burnout jöjjön
össze, vajmi kevés az a 30 LE - ami megjegyezem, nem is megy le a kerékre,
amíg fel nem pörög a motor 7000-re, márpedig indulásnál a kuplungot nem úgy
csúsztatja, hogy ez megtörténjen. Max. 6000... Persze ez is beállítás kérdése.
Ha nagyon el van baszva a kuplung, lehet, hogy felpörög, és hirtelen tapad be...
Na, az se jó. Kivéve persze, ha versenyre készülsz, és éppen az a célod.az nem izgat annyira
Ehhez képest problémának írtad a 120-at, és előrelépésnek a 140-et.
Persze probléma a 120, ha mondjuk előzni akarsz egy tempósabb szakaszon,
de utazóban bőven jó a 120. Igaz, csak akkor, ha az nem a végsebességed.
Mert az már az álmoskönyv szerint se jelent jót, ha tiltáson közlekedsz...Szerk: tudsz lőni egy fotót a hátsó gumi DOT számáról és a mintázatáról?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23056 üzenetére
Azt a 6.5V-ot mivel mérted, ha nem multiméterrel? Amúgy ahogy előttem
írták, simán lehet cellazárlatos. Normál akksi 6.5V-ra nem merül le, magától.
(Persze, ha van valami vámpír fogyasztó, és hetekig rá se nézel, akkor igen.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23075 üzenetére
erős a motorfék
Hát nem mondanám, hogy lefejeled a kormányt a motorféktől (pont azt szeretem a CVT-ben, hogy kisimítja a tökéletlen gázkezelést), de ha azt is csökkenteni akarod esetleg, mert zavarónak érzed, nos a J.Costa segít... Annál szinte semmi motorfék nincs, de legalábbis sokkal kevesebb, mint gyári varióval... (Plusz "nagypapis" a gyorsulás is.)Teljesen jól motorozható amúgy, stílus kérdése. Épp 1 hónapja értekeztünk róla.
hozzá kell szokni
Ez így van. Az utóbbi időben többet szerelted, mint amit mentél vele, adj neki egy kis időt, szerintem. A magam részéről a kockásra kopott hátsó gumimon inkább a technikás egyenesekben vigéckedek. Döntögetni csak óvatosan.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23077 üzenetére
Teljesen kizárt, hogy erősebb legyen... Eleve nem teljesen közvetlen a
kapcsolat a kerék és a főtengely között, mindennek van egy csúszása.
Ezen kívül, ha elveszed a gázt a motor ugye toló üzembe kerül a kerék
által, így a varió felvált a legmagasabb fokozatba = nincs erős fékhatás.Inkább az lehet, hogy nem sokat mentél nagyobb köbcentis váltóssal?
Én se, de azt tudom, hogy ott nem lehet ész nélkül elcsukni a gázt.
Képes blokkolni a hátsó kereket a motorfék: robogónál ilyen nincs. Jó,
manuális kuplung sincs, de amúgy se húzzuk be a kuplungot brahiból
motoron, nem életbiztosítás. Bármikor kellett a nyomaték. Amúgy egy
ilyen 20-22 kmh alatt leold a kuplung, szóval lehet a végén gurulni, sőt
ha lejtő van fölé is gyorsulhatsz (de akkor lesz meglepi, ha gázt húzol).Szerk: plexi nélkül nagyon csendes, nagyon sima a menetszél...
(De ha hideg van, akkor azért nem fogsz mosolyogni rajta olyankor.)Szerk2: a Borároson parkoltam 10 percig, mire visszaértem, illusztris
társaságba keveredett a kis sárkány, balról egy Burgman 650, jobbról
egy BMW C650 GT: mondhatni 650-es szendvicsbe került szegény.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23081 üzenetére
gyári görgőkkel [...] kontraszt rugóval a legjobb a gyorsulás és a végsebesség
Hát ezt azért egzakt mérésekkel tudom cáfolni. Számtalan* "jobb" kombináció
létezik, csak néha nem olyan egyszerű, hogy berakok egy könnyebb görgőt.És megint más kérdés, hogy attól még jót lehet motorozni gyári setuppal is.
(Lehetnek mellékhatásai a tuningnak, ahogy írtad, rezonancia adott fordulaton,
stb. Én is tapasztaltam ilyet, bár ugye nem csak 2-3-féle beállítást próbáltam.)*: költői túlzás, de nem mindegy, mire akarsz optimalizálni: a gyorsulás biztos
növelhető a gyárihoz képest, de ugyanez a végsebességre is igaz, akár még a
kettő együtt is mehet, bár akkor kérdés, hogy a fogyasztás mennyivel nő meg.A gyári setup jellemzően nyomatékmaximumra hangolt, s így a fogyasztásra**:
nem megy rosszul, de végsebességre biztos nem megy 150-et GPS szerint.
(De még óra szerint se biztos. Óra szerint 140-et biztos el lehet vele érni! Csak
olyankor már bőven a 8000-et kóstolgatja, ami nem egészséges hosszú távon.)**: feltéve, hogy nem végsebességen nyekteted, mivel akkor belátható, hogy ha
csak 7000-et forog ugyanott, kevesebbet fog fogyasztani is azonos AFR mellett.
Megjegyzem ekkora tempónál simán benézhet a fogyasztás 8L/100 környékére.Szerk. sokadik: nekem 6000 körül jár legsimábban a motor. Gyári setuppal ez,
sima túratempóban nem igazán elérhető, gyorsabban kell hozzá menni, szóval
lehet élmény növelő egy jó kis Dr.Pulley tuning is, azon kívül, hogy fogyasztást
is csökkenthet, ill. lehet vele ésszel is közlekedni, lásd a 3.7L/100 km rekord a
sebességhatárok betartásával: ha sokkal gyorsabban akarsz menni, akkor meg
azért jó. De ha sokkal gyorsabban akarsz menni, azt plexi nélkül ne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23086 üzenetére
Féklámpa kapcsoló is lehet kontaktos, indítómotor kábelezése is.
Mindkettő okozhatja, hogy indítás helyett meg se nyekken.Az az aksi, amiben 6.5V van, az nem fog neked indítani, az ziher...
Szerk: persze maga a gyújtáskapcsoló és az indító nyoógomb is!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23089 üzenetére
Mondom, azok a hibalehetőségek nem elméletiek, mind láttam már...
Igen, lehet szar a gyújtáskapcsoló, lehet szar a nyomógomb, a féklámpa
kapcsoló, maga az indító relé, sőt, még az oldalszetender kapcsolója is.*Ahogy előttem írták, végig kell nézni minden konkrét hibalehetőséget. Az
megint más kérdés, hogy 6.5V erősen mélykisülés, ahova az új aksi csak
komoly terhelés mellett jut gyorsan, pár mA-es vámpírnak hetek kellenek.
Ha bármi napok alatt kinyírta, az már ilyen 100 mA nagyságrendű. Durva!*: és ha nem kapcsoló: tetszőleges kontaktos kábelcsatlakozó, korrodált
test, bármi. Az elektromos rendszer teljes átnézése javasolt... multiméter
melegen ajánlott (rendellenes átmeneti ellenállás -> különböző pontokon
váratlan feszültség esés, stb.). Természetesen a kapcsolásí rajz sem árt! -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23092 üzenetére
Kormánynál rezgés az inkább gumi. A motor nem oda hat vissza, azt inkább a
seggedben érzed (rezonanciaként), de semmiképpen nem a kormányban, főleg
nem nagy tempónál. Gumi lesz az. Mondtad, hogy valami nem gyári mérte van
rajta, emiatt bután viselkedik kanyarban, de le fogod cserélni. Hát itt az ideje... -
DigitXT
félisten
válasz csongi #23096 üzenetére
Miért kéne elfelejteni? Én is ilyet nézek, megint, miután elkopott a Michelin.
Azt mondod azért, mert nem bír sokat? Hát, ha úgy tetszik a Michelin sem, lol.
2 éve van rajta, kb. 8000 km, és úgy kint van a kopásjelző, hogy egy éve is már
cseréltem volna, ám nem is csak azért, hanem mert taknyos időben CSÚSZIK!Ellenben a K62 olyankor is nagyon jól tapad: azután kezd csúszni, hogy nyáron
megkopott. Szóval végig kell gondolni megéri-e, de ha magának otthon cseréli,
akkor simán csak ősszel-télen használja, tehát mindjárt két szezon garantált...Szerk: ha fent hagyja nyáron, a második télen már nem az igazi, tapasztalat.
astro12: természetesen kell centrírozni a felnit, ha nem teszed lesz rezonancia,
és abból indultunk ki, hogy pont az zavar (többek közt), hogy nem sima a futás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23100 üzenetére
Amint eltunt a kis lamella egy csuszos gu.i lesz.
Igen, ezért lesz rossz a második télen. De nem rosszabb, mint egy kopott nyári.Amúgy otthoni kényelmes cserélgetésre még egy jó opció a külön felni...
Persze a hozzávaló téli/nyári fékbetét szettel. Bár az drága mulatság, valljuk be.
(Már nem a fékbetéteket is cserélni a tárcsához, hanem maga a felni drága...)Szerk: persze a tárcsát is át lehet rakni, anno nekem is sikerült (az új sz.rt).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23102 üzenetére
Nekem 39800-46500 között volt fent, ~6700 km-t. A végén már nem szerettem.
A PowerPure-ral most 54800 körül járok, azaz ~8300 van benne: lekopott régen,
de ilyen napelemes motoros megoldásra még jó = szárazon, nem erőltetve nem
csúszik. De az biztos, ha lehűl az idő, és esős lesz, alig lehet majd vele menni.
Hiába márkás gumi, ha el van kopva a közepe, nem fog normálisan tapadni már.
Városi használat: nem kanyarvadászatra használt (technikás egyenes az megy)!Megjegyzem, a vásárláskor rajta lévő (állítólag) új Pirellit 6600 km alatt "slickre"
lekoptattam. Nem csak a közepét, de onnan pl. teljesen eltűnt a minta...
Most akkor kezdő voltam, vagy nem? Passz, de azon szerintem nem szabadna
vitatkozni, hogy a K62 addig tapad jól, amíg a kis lamellái rajta vannak: hárman
is ugyanezt mondtuk, mind különböző tapasztalattal, de ugyanígy éreztük.Szerk: simán el lehet csúszni vele 3-5000 km után, csak az se mindegy milyen
körülmények között raktad bele a 3-5000-et? Ha csak télen, az úgy lehet két jó
szezon, de ha nyáron is, a második télen már necces. Te tudod, mennyit mész.
Télen egy kopott nyári gumi sem az igazi, kérdés, melyikkel esel nagyobbat?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23105 üzenetére
Itt a városban gyakran fordul elő, hogy rövid távon nincs is ideje a
guminak bemelegednie. Ha ezt megfejeljük azzal, hogy hideg van,
és esik vmi, akkor hamar jöhet a megcsúszás. Márpedig, ha úgy
van, az ember kevésbé bízik a gumiban... Na, a Heidenau az elején
nem ilyen, az tapad, mint állat: nagyon jó kis gumi! Mint írtam már,
ha megkopott, megváltozik. Nyilván akkor sem használhatatlan.De én cseréltem... Guminyomásnak nézz utána 2.0/2.2 a Madison,
de ugye ez hidegen értendő, melegen sokkal több lehet. Szóval NE
egy kiadós csapatás után próbáld a benzinkúton belőni a nyomást. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23110 üzenetére
Bocs, én vagyok a sügér: csak utassal kell 2.2 hátra, mondjuk én anno 100+
voltam, szóval "beszámítottam magam" utasnak, vagy hogy. Ez maradt meg.MÁS: iszonyat randa hangja volt a mélygarázsba ereszkedésnél a féknek.
Mintha vason futna, pedig fékezéskor semmi. Persze, most nézem, hogy azt
pampogja a proggi, hogy a hátsó fékre nézzek már rá! 6000 km-rel ezelőtt.
Első fék ugyanez mattban: 5200 km elmaradás. Hááát! Meglehet, hogy kicsit
túlhasználtam. Vagy ez csak az ellenőrzésre való felhívás, és nem a cserére?
Szerk: az tűnt fel, hogy kicsit egyenetlenül fog. Néztem, vállas is a tárcsa.Ui: volt egy 40 km-es "csapatásom", ami után jöttem be dolgozni a szokásos
úton, így tudtam mérni különbséget, ami meglepett: 4.0 lett a 0-60, és 10.1 a
0-100, ami nagyjából annyit tesz, hogy (f)elmelegedett a hajtás, sz.rabb a rajt.
Érezni is picit, de abszolút nem zavaró mértékben, nem lusta, csak nyúlós.Ja és hogy legyen még egy kis szopóroller: bekajált vagy 2-3 deci olajat is.
Mindezt vagy 800 km-en. Kezdek aggódni, hogy az a gyűrűzés hogy sikerült?
Vagy csak arról van szó, hogy nem szereti a Xado 5W50-et, cserélhetem le...
Szerk2: szíjat is kéne cserélnem hivatalosan, de valahogy nincs "kedvem", lol.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23112 üzenetére
Szelepszar szimering volt cserelve
Ezt most kérdezed, vagy állítod?Elvileg (!) kellett, hogy legyen cserélve... Szerk: jó másfél éve, 49800-nál,
tavaly tavasszal. 52300-nál váltottam a Xado-ra, most tavasszal. Előtte a
jó drága Motul 300V 15W50 volt benne (ha már lúd, legyen kövér alapon).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23114 üzenetére
Pontosan, mivel (főleg télen!) nagyon nem ide illő az a 15-ös olaj. Nem egy
"macskazabáló klíma" van nálunk, amikor mínuszokban tolom, nem biztos,
hogy érdemes olyan sűrű olajjal járatni, amivel állandóan a nyomáshatároló
dolgozik. Viszont a mellékelt ábra szerint ezt meg szereti megenni. Fura...Szerk: 2017-ben már használtam ezzel, igaz, nem túl sokat, mert beállt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #23116 üzenetére
kompletten körben cserere. (GTK? )
Uh, hát az úgy szép menet lesz... Ha bármiben tudok segíteni, szólj.
Brutál szar hangja volt a féknek, az első meg "pumpált". Fax kivan.
Citybike-nál esetleg azóta nem került megint raktárra a Mitsuboshi szíj?
Nem hiányzik az árának elköltése, de egy szíjszakadás sem nagyon.Szerk: Majához ígértem, hogy viszem az ultrahangos mosót, ha kell a
karbit tisztítani. Azóta is viszem. De ha szólsz, egyik este átdobom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #23118 üzenetére
Benéztem az Oem-Parts-ra. Első felni kompletten (igen, féktárcsával): 40K
Csak külön egy gyári első féktárcsa: 51600 Ft. Hülyének is megéri jeligére.Az a baj az EBC-vel, hogy amit abból vettem, az elsőre gyárilag görbe volt,
ütött. Gariban sikerült cserélni (abszolút korrekt volt a manus), az meg jó...
Szóval nem tudom, hogy ha rendelnék, akkor elsőre megint mit kapnék? -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #23121 üzenetére
Megnéztem a Bárdit, Madisonhoz nincs semmi: ismertebb márkákhoz lehet van.
Létezik Brembo tárcsa, max. külföldről tudnám megrendelni, együtt ~110EUR. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23124 üzenetére
Visszakérdezek: mi a faxt csinált a motoros, hogy 7 tized másodperc telik
el aközött, hogy megérkezik a képbe, és hogy belecsapódik az autóba?Bingo: hajtott, mint a kurvaisten. Nyilván hatalmas mázli, hogy ezt így is
túl lehetett élni, és tudom, hogy a legrosszabb (+gyakori) baleseti szitu ez,
de azért valljuk be, elnézve a tempóját itt bőven benne van, hogy a "rosszul
mérte fel a motoros sebességét" annyi, hogy messzi volt, csak fénnyel jött.
Ami azért is különösen visszás, mert ott van egy gyalogátkelőhely is. Ha a
háttérben bottal gyalogló nénike a zebrán megy át, ez annak se áll meg.Ui: meg se próbált kitérni. Füstölő hátsó kerékkel, nyílegyenesen csapódik.
(Nyilván az is reflex, hogy ilyenkor belemarkol az összes fékkarba, de na...)
Ha vkinek kétsége lenne a gyorshajtásról, hasonlítsa már össze a szemben
(tegyük fel) szabályosan közlekedő autós által megtett úttal: sokszorosa![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23126 üzenetére
Hát igen... rákerestem a kereszteződésre, előtte 70-es a szakasz, szép
hosszú lejtővel, ahol nyilván megeresztette a vasat 100 fölé (önmagában
ez még nem feltétlen gond, előfordul velem is, HA nincs kereszteződés),
de ugye aztán van az az 50-es tábla... egyben külön kiemelve a veszélyt
(háromszög táblán), miszerint hamarosan gyalogátkelőhely következik...Meg hát az inkriminált kereszteződés is. Bizonyára nem az első baleset
ott, mert már piros felfestés is van az aszfalton, ami régebben nem volt...
Google StreetViewból vagyok ilyen okos, helyismeretem amúgy ott nulla,
valsz' a balesetező se tudta, mi jön = nem kell leszarni az összes táblát!Becslésem szerint 17-18 méter haladást láttunk a motorostól: 87-92 km/h
(Úgy, hogy közben már elkezdhetett fékezni. Bár a füst csak félúton jön a
hátsó keréktől, az első villa meg nem is igazán ül össze még: fene tudja.)Szerk: jellemző a lendületére, hogy majdnem megborítja a VW-t: kemény!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23128 üzenetére
Láttam én is, hogy nem ötvennel gurult.
Na, hát akkor ezt a faxot csinálta az autós. Látta, hogy messzi van: befordul.
Nagyon nehéz megbecsülni egy ilyen küklopsz (motor) sebességét. Autónál
a két tompított elég messze van, ahhoz, hogy azok egymástól távolodásából
lehessen következtetni a közeledő jármű sebességére. Más kérdés, hogy ez
így sem mindig szokott menni - KRESZ könyvi állítás, hogy a távolságot fölé,
a sebességet alá becsüljük, ami egyenes út az ilyen katasztrofális hibákhoz.
Ha csak 70-nel jön, nincs semmi baj. (Sajnos ehhez IS két hülye kellett, na!)Esés: hajjaj. Dobtam el 125-öst terepen (lóf*szt, az dobott le engem, én meg
csak néztem, hogy ez mi volt), ütöttek ki alólam 50-est aszfaltúton, de eddig
a legnagyobbat abszolút saját hibásan Budapest kellős közepén követtem el.
(Szerencsére csak csúszás volt, de azt vagy 50-ről.) Nem írom le megint...
Mindenesetre nem azután nézett ki így a motor. (Ez már a leszerelt orr, mivel
a lámpát egy Demszky bunkón sikerült kicsit átkozmetikázni annak idején...)Szerk: az első kettőnek legalább 20 éve. De borultam fel közvetlenül a garázs
előtt, mert elfelejtettem levenni a láncot a hátsó kerékről. Az inkább "vicces"
volt, mint veszedelmes. De ugyanott a garázslejárón zúztam bele a bokorba a
Madisonnal, ami nem volt vicces, de legalább a betont elkerültem. Sár volt, na.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23130 üzenetére
Ez a szűkülő kanyar dolog elég becsapós tud lenni: én is besz*ptam egyszer...
Gázzal vettem ki a motort a dőlésből, erre nem rászűkült az ív? Szembe sávba
találtam magam pikk-pakk, és annak rendje és módja szerint jöttek is.Na akkor "fejeztem be" a "túrázást". De legalábbis az erőltetett tesztelést.
a mai napig nagypapis módon motorozok
Hááát... akkor a mai menést nem nagyon szeretted volna: elég az hozzá, hogy
kb. 1 óra alatt megfordultam közel 40 km távon. Úgy, hogy ~10 percet vártam a
boltban, és beugrottam egy másikba egy töltőért... Átlagsebességben az durva,
még úgy is, hogy a nagykörút végig 70-es... csak hát délelőtt nem üres a pálya.
Nyilván országúton más a tempó, de városban ez eléggé agresszív gázkezelést
igényel. Meg féket: le is kopott vasig, mire beértem a munkába. Szerencsére
amúgy a Madison jó partner a haladásban, ilyenkor nagyon jól jön az a 30 ló.Erre mondom azt, hogy nekem kevesebb nem kéne, még a városba se, ahol az
átlagsebesség ha megvan 30 km/h az már elég jónak mondható: sok lámpa stb.Éppen csak megálltam, előre csúsztam
Ezek apróságok, mondhatnánk, hogy mindennaposak. Ha megálltál, az fasza...
Én is leugrottam 10 éve a SYM-ről*. Na nem direkt. Kanyarodó előttem megállt:
kicsit későn vettem észre, de blokkolt a kerék, és megállt, csak lecsúsztam az
ülésről, és letalpaltam... nagy dolog. Figyelni kell, ezt mindenki megtanulja. Vki
a saját kárán (lásd T-Max esete legutóbb), más meg reménykedik, hogy másén
mivel olvasta a fórumban az okosságot. Nekem is van kb. példaképem, akitől
rengeteget tanultam a motorozásról csak a hozzászólások alapján. Szeretek
itt írásban is "beszélgetni": később visszakereshető = jobb mint a Cavinton.*: apropó SYM, a bérelt 50-essel elfirkáltam az utolsó bérlési napon, de csitt!
Szerk: Madison esetén nem csúsznék le "nagyfékre" sem, mivel előre rakom a
lábam, és azzal stabilizálom magam. Ha már a tankot nem lehet szorongatni...Csak tiszta helyzetben engedem ki a lovakat.
Egyébként ez abszolút becsülendő. A balesetes nem így járt el, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23136 üzenetére
a fotelből a videót kockázgatva
Én tényleg ezt csináltam, ám távol álljon tőlem, hogy azt mondjam, hogy
ki kellett volna kerülni, vagy hogy én mit csináltam volna. Annyit akartam
az egészből kihozni, hogy kurvagyorsan jött. És ez teljesen nyilvánvaló a
felvétel alapján. Ezért nem is értem az onroad-os "szerecsenmosdatást",
hogy nem volt 90, hanem csak 60... Ennyi a különbség a "vétkes" és az
"áldozat" közt: ha legalább nagyjából betartja a szabályokat (különösen,
de nem kizárólagosan a gyalogátkelő megközelítéséről!), úgy csak pech.Ha viszont egyáltalán nem, bőven benne van a buliban: szerintem utóbbi.
(És ez nem menti fel az autóst sem, mivel lehet, tényleg nem vette észre:
ne vezessen, mert legközelebb esetleg a platós ZIL-t se fogja észrevenni.)Szerk: "80-90 kilométer/óra nyilván nem lehet valós" Hát persze "nyilván",
miközben a féktávot jól kiszámolta, hány méter, az időt nem nézte hozzá.
Pedig bőven 1 másodpercen belül történik, amit látunk. Az a kamera meg
egyáltalán nem széles látószögű, csak simán ratyi a képe (a 15 fps sincs
igazán meg), de nem torz rajta semmi: nem halszemoptikás akciókamera.Annak idején az F1-es (utólag halálos) baleset videójánál le lettem b.szva,
hogy honnan a fenéből vettem azt a sebességet? Marha egyszerűen: ha a
felvétel valós időben készült az időtényező máris ismert, a távot meg meg
lehet becsülni elég jól (a különböző résztvevők mérete alapján). A mostani
videóban pl. az útburkolati jelek, meg úgy általában az autók adott mérete:
a motoros egészen biztosan nem 60-nal ment. Ennyit akartam hozzátenni.Úgy volt az a tempó 60, ahogy M.Richárd "éppen csak túllépte az 50-et"...
Szerk: és akkor a szembe elhaladó autó 30 alatt csordogált. Hihető. Nem?Ui: az a megállapításom, hogy meg se próbálta kikerülni, ténymegállapítás:
az, hogy ez szándékos volt-e (tulajdonképpen így élte túl!), más kérdés. Az
onroados cikk ezt is boncolgatja, hogy a szembejövő másik autó miatt nem
lett volna bölcs döntés Rossisat játszani, ha egyáltalán volt idő dönteni? De
ha nem, akkor miért nem? Záró gondolatként idézném a kopaszt (oktatóm):
"Mikor vészfékez a motoros 120-ról? 2 másodperccel a halála előtt..."már minden motor ABS-es
Úgy érted, minden új motor már az ugye... Azért az utakon járnak még régi
vasak, amikben nincs. Ahogy autó is van olyan. (Igen, öreg, de van. Nekem
is van, és már kétszer éreztem a hiányát száraz aszfalton, de még élek.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Háátööö... Az utolsó utáni pillanatban csak sikerült fékbetétet cserélni.
Használt került vissza, mert az volt itthon a polcon, de sürgősen rendelek
újat, mert az elsőből is csak tizedmilliméterek vannak hátra, a hátsó meg
ilyen volt (majdnem 3 évesen, de nem is olyan sok futással 45451-54901):
Igen, szerintem is azt hallottam fémes hangnak, ahol elfogyott a fékpofa...Szerk: az első fékem lassan 4(!) éves lesz (39869 km-től), de kevesebbet
használom a városban (igaz, a kombinált fék kicsit nyomja azt is), így az
még talán egy tankolást még kibír. (Amíg elhozom a megrendelt újat...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23186 üzenetére
Nekem van ilyen emlékeztető a programban, de valahogy mindig úgy voltam,
hogy biztos csak "rá kell nézni": nem volt a fejemben, hogy mikor cseréltem.
De ahogy csongi írta, tényleg ki volt használva a végéig. (Egy picit tovább.)Szerk: a hátsó gumi is kezd elég szarul kinézni, lassan slick lesz belőle...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Fura volt a mai tankolás a Shell-nél. Lecsökkent menet közben a nyomás, ám
azért a számláló pörgött... 9.3-nál csattant el a pisztoly, ami elég szokatlan.
Ez nagyjából akkor lehet, ha csontszáraz tankkal érkezem: 11,71-et sikerült a
végén "belecsöpögtetni", ügyelve, hogy azért ne folyhasson ki. Ez se normális.A korábbi 5.7 - 5.6 fogyik helyett meg kijött egy 6.8. Szerintem vmit elqrtak.
Még akkor is sok, ha nem 172-re vetítem (a fedkomp hülyesége miatt), hanem
a valós 174.5-re... (A hülyeség csak annyi, hogy nem jegyzi a száz métereket,
így lassan, ha a valós megtett táv szerint írod a tankolást 1-1 km-rel eltolódsz.) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23189 üzenetére
A szintjelző nem olyan izgalmas. Ha fekszik, még lehet benne 0-3L között bármi!
Van az a kis narancssárga lámpa gyárilag, azt lehet nagyjából háromnegyed tank
esetén figyelni: ha emelkedőn rágyorsításkor bevillan, akkor még van benne 5L.
Nálam ez jellemzően már 125 km környékén meg is történik: 5.6L átlagfogyinál...Azért emelkedő ill. gyorsítás, mivel olyankor a benzin hátrafelé mozdul a tankban,
csökken a szintje az elöl elhelyezett mércén: ~2 egységgel lejjebb megy ilyenkor.Ja várjál, nem tudod, mi az az egység... nagyjából 1L szintváltozásonként van egy
ugrás a mércén, ahogy kapcsolgatja az úszó az ellenállásokat: standard 10-70-es
jeladóról van szó, plusz egy fokozattal (91 ohm), amikor bekapcsolja a hivatkozott
lámpát. (Konkrétan letesteli, ami vicces, inverz logikai szintet jelent, de sebaj...)
10 ohm a tele tank, és nagyjából az első két liter csökkenést nem mutatja, kivéve,
ha a fent említett módon emelkedőn gyorsítasz, akkor már csökkenhet valamivel...
10,5 = 10+
18,6 ~ 10
26,8 ~ 9
31,5 ~ 8
36,1 ~ 7
42,9 ~ 6
49,8 ~ 5
56,5 ~ 4
71,6 ~ 3
----------
91,3 = 3-Na szóval. Lassításkor vagy lejtőn értelemszerűen egy egységgel feljebb megy.
Ha lejtőn satulsz, akkor kettővel is. Hogy ne billegjen a mutató, mint állat, baromi
lassan reagál a változásokra, így ez nem tűnik fel menet közben, de nekem ugye
nem gyári műszerem van, és konkrétan látom, amikor ellenállást vált a jeladó...Lényeg: ha már nagy fékre se alszik el a figyelmeztető lámpa, akkor van az, hogy
nem tudhatod, hogy mennyi VAN benne (0-3L közt bármi), de, ha emlékszel, hogy
kb. hány km-nél volt az, hogy már "tök stabilan" narancs maradt, abból meg tudod
saccolni az átlagfogyasztásod, és tippelhetsz, hogy meddig fogsz tudni elmenni...De ennek az egésznek semmi köze nincs ahhoz, hogy szerintem a kútoszlopon
történt valami (hallottam, hogy szinte megáll a szivattyúja!), emiatt papíron többet
tankoltam, mint valójában... Múltkor amúgy a kocsinál is eljátszotta ugyanezt, és
hogy hogy nem: ott is magasabb átlagfogyasztás jött ki, mint korábban. Gyanús!Lehet, hogy hanyagolni fogom ezt a kutat. Amúgy sem volt a szívem csücske,
csak közel van (meg délutánonként akcióznak 10 Ft-tal), de ez így egy átbaszás.
Persze meglehet, hogy tényleg ennyi volt a fogyi, mert most keményebb menetek
voltak, és egy ideje nem működik az áramlásmérő se, hogy előre jelezze a dolgot. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23191 üzenetére
Az a baj, hogy a gyári műszer relatíve pontos csak, az már nem mindegy,
hogy adott jelszinthez honnan állt be. Ha föntről (fogyás menet közben),
picit feljebb marad, míg ha lentről (gyújtás ráadása után, vagy a tesztelés
esetén lassan töltögetve), nem megy fel ugyanoda, így nem lehetsz totál
biztos benne, hogy most hol áll a jeladó? Anno én meg is gyanúsítottam,
hogy szivárog a benzin, mert az délutáni induláskor kevesebbet mutatott,
mint a délelőtti érkezéskor. Persze volt hogy szivárgott, de nem akkor, lol.De neked lehet, hogy más (hosszabb) a jeladód, az enyém ilyet, hogy 3 dl,
az enyém nem tud. Ha éppen elkezdett folyamatosan világítani, talán épp
belemegy 9L, azaz volt még benne 3L. 12-nél nem sokkal nagyobb a tank.
(Hivatalosan 12, de ott van szuszogó, túl lehet tankolni: vidáman kifolyik.)Szerk: ha gyorsan szívtad le, rossz a mérés, mert icipici lyukon folyik ki a
benzin a jeladóból, szóval lassabban reagál, mint a valós szint... Én ilyen
fél literenként töltöttem fel, és úgy néztem a változást (ellenállás mérés).
A gyári műszer ebből a szempontból csak tájékoztató jellegű. Viszont jó,
ötletes megoldása van a tápfesz ingadozásának kiküszöbölésére...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden ami hőszivattyú
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- World of Warships
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest