- Mobil flották
- Macrodroid
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Magisk
Hirdetés
-
67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
ma Megkérdőjelezhető hitelességű fotó és valós hitelesítési adatok a Mix Flipről.
-
A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
it Miután nemrég újabb dolgozókat küldött el a Tesla, Elon Musk azt ígéri, hogy 500 millió dollárt költenek a töltőhálózatra (ez értelemszerűen inkább az USA-t érinti).
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz Fotonhámozó #39534 üzenetére
Ez már régen nem így van, csak némileg jobbat alkotnak a korábbinál az előnyök megtartása mellett. IBIS valószínű belekerül új szenzorral (ha ez nagy dolognak számít), még több videós dolog (4k24p FF vagy crop üzemódban, 1080p 120fps, a 4k60p valószínű marad az 1DX osztály kiváltsága, új kodek), +1-2 fps finomított AF rendszer, talán még egy forgatható nagyobb felbontású kijelző a szigetelés megtartásával, új típusú kártyahelyek és csatlakozók (UHS-II SD+CFExpress, USB Type-C) és kb. egy 5D-nek nem is kell ennél több, alapjaiban nem fog változni, csak a következő kiforrott szinten lévő technikát kapja meg.
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #39543 üzenetére
A 70-200/2.8 éppenséggel újabb és jobb (meg persze még drágább), a csak frissített Canon-hoz képest. A halszem zoom szintén jobb (mert újabb). 28/1.4 vagy 105/1.4 Canon-nál nincs is. Emellett az F-bajonett már nem fog sokat fejlődni, de hogy egyik márka jobb optikákkal rendelkezik, mint a másik, az azért csúsztatás.
Az új mirrorless rendszereknél a 24-70/2.8, 70-200/2.8, 50/1.2 objektívek viszont mind direktben összevethetők lesznek.
-
p_adam
addikt
válasz bayarena #39546 üzenetére
Ez azért nem olyan nagy gond, ha az árakat is nézzük (ami újonnan fejlesztett az általában baromi drága is), és a beépített stabilizálással érkező új DSLR vázakkal még inkább lesz még bennük élet.
Mondjuk ha továbbra is párhuzamosan jönnek a DSLR-ek, akkor valószínű, hogy a teljes SLR-adapterezős koncepciót elvetették, legalábbis így nem sok értelmet látni ebben.
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #39548 üzenetére
A linken rossz verzió van beállítva, 70-200 2.8 FL ED VR a jelenlegi verzió, drasztikusan jobb, mint a régi, de egyébként szerintem ezek a tesztábrák sokszor nem mesélnek kellően arról, hogy milyen egy objektív képe (pl. ezen tesztelő átírta az ajánlóját, mert fixeket is képes helyettesíteni).
Lényeg, vannak tűéles objektívek minden táborban bőven. -
p_adam
addikt
válasz Fotonhámozó #39551 üzenetére
Egy induló modell pontosan az, ami, emellett meg összevethető az A7III vázzal nagyon sok tekintetben, eléggé más a két kamera.
Ennélfogva nem ettől az első váztól kell a legtöbbet várni, ami újabb, jobb, az egyben nyilván sokkal drágább is lesz (elég megfigyelni, hogy pl. az A7RIV mennyit drágult egy A7R-hez képest) aki már váltani akart, az eddig is tudott.Aki áldoz ezekre az új objektívekre, az csak ideiglenesen fogja ezzel a vázzal használni, az utolsó mondatot meg egyáltalán nem értem, egyáltalán nem hagyták el az EF rendszert, továbbra is a rendszerük szerves része (milyen bajonettje is van a C500 Mark II profi kamerának?)
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #39583 üzenetére
Ez alapján úgy tűnik, hogy IBIS nem lesz a Canon DSLR-ekben (Elég érdekes lenne, ha az 5D vonal mégis megkapná a forgatható LCD-vel együtt), valószínű még egy évet lehet várni kell rá, míg elkészül a MILC változata, amibe már belerakhatják, kérdés hogy a belső (6K) RAW videófelvétel is megmarad-e, vagy pont az 1DX vonalat próbálják ezzel eladni, mert ez egy elég komoly dolog ahhoz képest, hogy eddig videóban mindent limitáltak, ahol csak tudtak (talán majd a felvételi idő lesz korlátozva?), az 1DC "igazi" utódja, kihasználja a CFExpress képességeit.
A külső wifi adapter viszont továbbra is nagyon gagyi és rendkívül drága megoldás (bár meg lehet kerülni), lehet jobb lett volna, ha lemarad a fotókról
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #39586 üzenetére
Nagyon gyenge ürügy ez egy nagyon drága adapterre, ami nem is működik jól. (vicces is lenne, ha repülőgépre nem lehetne felvinni semmilyen wifi-képes eszközt, vagy ha egy F1 futamon nem használhatnának a fotósok videófelvételre képes kamerát - mert egyébként ez utóbbi nekik tilos)
Mondjuk a Nikon D5-höz kapható is ugyanilyen rossz tehát nincsenek elmaradva a konkurenciától[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #39588 üzenetére
Ok rendben, emlékszem, hogy a 6D-ből még létezett wifi nélküli kivitel, talán az ázsiai piacra, de nem találkoztam vele sehol.
Ezen dolgok mellett meg azokat, akik ennek hasznát vennék, elég jól tudják szívatni 2020-ban is, még a termékfotókra is kirakják, hogy készüljenek fel rá, nekem csak ezen akadt meg a szemem (mondjuk a linkelt oldal termékképein pont nem szerepel)Visszatérve a bejelentésre, eléggé sokáig tartott, míg kijött egy 4k60p képes kamera jó AF-el az 1DX II után (Fujifilm X-T3) és a belső raw felvétel is újból megemeli a mércét, a kisebb méretű kamerákban valószínűleg jóval nehezebb ezt megvalósítani (másfelől nézve viszont ezek a dolgok kellenek is, hogy azért még kelendőek legyenek a DSLR-ek is)
-
p_adam
addikt
válasz p_adam #39589 üzenetére
Nem néztem meg alaposan a nyilvánosságra hozott adatokat, lesz benne Wi-Fi és Bluetooth - csak az újabb, drágább, opcionális WFT-E9 külső adapterrel gyorsabb lesz
-
p_adam
addikt
válasz kampobasszo #39688 üzenetére
Az 5D IV-ben némileg újabb a fókuszrendszer, kicsit szélesebben vannak elhelyezve és kevesebbet téveszt nyitott rekeszen, sorozatfelvételnél a puffer jóval később telik meg (mindkét kártyát használva nem lassul úgy be, mint az 5D III), a szenzor zajszintje és dinamikája kicsivel jobb, és adott esetben az érintős LCD-t is lehet használni fókuszálásra vagy menüben navigálásra. Egyszóval sokkal jobb választás, az 5DSR szimpla előnyét, a nagyobb felbontást inkább állvánnyal lehet jól kihasználni, persze nem azt jelenti, hogy esküvőfotózásra alkalmatlan volna (mint ahogy az EOS R sem az)
-
p_adam
addikt
válasz Surfym@n #39793 üzenetére
Akinek több MP kell, az majd vehet 5D Mark V-öt, de ISO-ban nem lesz ennyire izmos.
A FF 4k60p módon kívül az összes többiben van AF (tehát 1.3x crop 4k60p módban is), tehát nincs lekorlátozva a kamera, és nem is lesz más, ami ezeket tudja belső felvétellel a méretbeli korlátozások miatt.
Az 1D széria a strapabírás mellett a sebességről szól nem a felbontásról, 8K kamerához dedikált szenzor és processzor kell, de a videó fájlméretek már itt is nagyon ijesztőek (szerencsére sokféle tömörítési opció van, nem csak a nagy méretű, de viszonylag gyenge MJPEG, mint régen). -
p_adam
addikt
válasz vihartigris #40077 üzenetére
Sosem aludt, csak ami eddig high-end technika volt videó téren, az csak a legfelső kategóriás modell kaphatta meg, most meg a technikai fejlődéssel együtt (CFExpress nélkül nem is menne sehogy) szépen fokozatosan elkezdik lefele csorgatni, így már az 5D 'osztályú' kamerákban is lehetnek ilyen videós képességek, miközben a videokamerák még feljebb fejlődnek (DGO szenzor a C300 Mark III-ban, más kodek)
Az EOS R6-ot biztos megüti majd a 'Cripple Hammer', csak a mértéke a kérdés, meg hogy ez mekkorát üt lefele az árán -
p_adam
addikt
Persze, ezeket tudjuk, de sokat lehet még nyirbálni rajta az alacsonyabb ár érdekében.
Az én gyanúm szerint az új, olcsó szenzor fogja ezt megsínyleni és ugye megjelennek az új videofelvételi módok, de a dinamika marad a korábbi alacsony szinten (állóképekre is), és akkor a Canon Log is kimarad belőle és nem lesz Digic X sem, az AF le lesz korlátozva bizonyos módokban, a 4k60p valószínű 1.4x UHD crop. A másik meg az akksi, az IBIS többet fogyaszt, ezért elég meredek egy kisebb aksival szerelni, bár akkor gimbalra könnyebben fel lehet rakni.
Majd kiderül, az biztos hogy az 1DX II és III szenzorai más kategóriát képviselnek hozzá képest, megtévesztő a 20MP FF egyezés.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #40155 üzenetére
Az 5D Mark IV-hez is fizetős a hangcímke frissítés, nincs ebben semmi meglepő, ha olyan dologról van szó, amiért szervizbe kell vinni a kamerát.
Ez addig rendben van, amíg ilyen speciális dolgokról van szó, alapvető dolgok esetén a jövőre nézve már neccesebb lehet, de szerencsére inkább az ellenkező irányba mozdultak és a korábbiakhoz képest jobban fejlesztik a firmware-t. -
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #40164 üzenetére
Van erről bármiféle bizonyíték? Mert rákerestem erre a hűtés dologra, és csak egy teljesen hamis rumour hírben írnak róla (amit, ahogy az itt látszik, innen azóta sem távolítottak el)
https://petapixel.com/2017/03/29/canon-5d-mark-iv-firmware-update-reduce-4k-crop-1-74x-1-27x/Az 5D IV nem hajlamos a melegedésre tudtommal (ha igen, akkor nagyon extrém eset lehet, mert senki nem ír róla, pont ezért csak 1.74x crop a 4k, mert ezt tartósan bírja az egyébként is lassú kiolvasású szenzor és processzor).
De ha ez mégis igaz volna, akkor is érthető, hogy mi történt, a C-Log eredetileg nem volt a terv része, aztán az lett, így csiszoltak egy kicsit a hardveren, de érthető, hogy nem ingyen cserélik (ha egyszer C-Log nélkül nincs is rá szükség).
De amit eddig olvastam, az alapján csak egy szoftverfrissítésről van szó, nem cserélnek semmilyen fizikai elemet, ha megváltozott volna a gyártás során valami, akkor valaki biztos lefotózta volna.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Csak kicsivel lejjebb kell görgetni a vázakat az összehasonlító képekig
Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenkinek szüksége van rá (nem is ugyanaz a kettő felhasználása), de a kialakításbeli különbségek szemmel láthatóak, mint ahogy gyakorlatban a használati különbségek is (a jelenleg 'valós' árkülönbség pedig jóval kisebb) -
p_adam
addikt
Nem egészen, a DSLR gyorsabban ugrik a közeli és messzi távolságok között.
A MILC viszont pontosabban fókuszál f/1.2 rekeszen, mert a szenzort használja (nincs szükség kalibrálásra) és felismeri annak 'tartalmát', arcot, szemet, stb.
Az optikai kereső is más, stb. mindkettőnek van előnye és az újabb DSLR-ben ugyanúgy benne van a másik fókuszrendszer is, csak a keresővel nem használható. -
p_adam
addikt
Ha fontos, hogy EF és EF-S objektívekkel is egyaránt kompatibilis legyen, akkor lényegében nincs is más opciód (az RP lenne a második, de ott a videó le van korlátozva, crop módban nincs AF, míg az R + adapter + EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM tökéletesen muzsikál és lehet 1080p módban is felvenni, az RP csak a 4k-t engedi DPAF nélkül, vagy 720p-t amit belerakni is felesleges volt. Ezzel szemben az EOS R 720p 120p módja pedig távolról sem olyan rossz, mint amilyennek tűnik, bár 1080p120p (amit legújabb / legdrágább Canon kamerák tudnak) sokkal jobb lett volna.
Tényleg az a kamera, ami mindent tud egy kicsit jó ergonómiai alapokkal, jó akksival, szenzorral, stb., de egyiknek sem az abszolút mestere.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz bayarena #40238 üzenetére
Négy új RF bajonettes MILC várható az idei és a jövő évben, meg két EOS M is. DSLR-ek valószínű ezután érkeznek, de már nem ezekre helyezik a hangsúlyt.
Szvsz nem logikus, hogy az R5 képességei meg az 1DX III AF fejlesztései ne vándorolnának át egy 5D Mark V kamerába is (jobb szenzor hűtéssel), a Sony is csinált még egy A99II-t, mielőtt búcsút mondott az A-mount rendszernek és az EF-mount ennél sokkal-sokkal jelentősebb platform (videózásra is), tehát ez alapján biztosra vehető, hogy lesznek még rá új kamerák (egy idei cikk ezzel kapcsolatban), de hogy mikor, arról egyelőre nincs semmilyen információ. -
-
p_adam
addikt
válasz Donki Hóte #40293 üzenetére
Ha a kártya gyárilag nem exFAT-ra volt formázva, akkor célszerű formázni a számítógépen, hogy a videofelvételeket ne darabolja szét 4GB-os szeletekre.
-
p_adam
addikt
Ez az időjárásállóságra is ugyanúgy igaz, egy bizonyos intenzitásig és időtartamig minden bírja
Attól, hogy valaki egyszer kipróbálta az esőben és nem lett baja, még nem azt jelenti, hogy mással a fordítottja nem történhet meg. Az R jobban tűri ezeket a dolgokat (képekkel illusztrálva is lett, hogy miért), de aki RP-t vesz, az nem is így fogja használni, szenzort is többször kell tisztítani. Ha csak ráfröccsen a víz (ami nem sós) vagy kap egy pár perces szemelkélő esőt, attól valószínűleg semmi baja nem lesz az RP-nek sem, vagy a homokos tengerparton is használható, ha folyton nem cserélgeti az objektíveket az ember, stb. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #40482 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=G1SEv6RLslQ
Nincs jó vagy rossz módszer, mindenkinek más jön be.
Az EOS R vagy EOS RP vázakon a hüvelykujjra szükség van a fókuszpont mozgatáshoz az LCD jobb oldalán, ami sokkal messzebb van, mint egy joystick, tehát egyébként sem praktikus egyáltalán. -
p_adam
addikt
A 11-22 sokkal újabb, valószínű kicsit jobb, mint a 10-18 (ami szélesebb, érdekes módon kicsit jobb torzítással), meg persze lényegesen kisebb, eglobal-on 256 vs 184 euró, nem nagy különbség.
Itt egy teszt, képileg szerintem rendben van (10-18 szintén). A dpreview felhasználók szerint bírja a 32 megapixelt is (a hosszú végén nyilván gyengébb a 22-es fix obinál) valaki egyszer összenézte egy adaptált EF 11-24mm f/4L obival crop szenzoron, és picit még jobban is nézett ki (pedig a képkör nagy részén az is brutál éles objektív) -
p_adam
addikt
Igen, az a nagylátó zoom nagyon jó ajánlat tűnik az árához (méretéhez) képest. A fix 22-est nem váltja ki semmi, persze attól függően, hogy mire használod, nem biztos hogy van rá szükség, de a 'nagyon hasznos' kategória és szintén nem mondható drágának.
Vagy ugye a 32/1.4 (vagy a Sigma objektívek valamelyike).
A kettő közül általában egy fixet elég választani, de én már aligha tudnék FF-en fix 35-50-85 (vagy 75) legalább f/2 fényerejű objektívek nélkül meglenni, hiába vannak egymáshoz közel. Persze főleg embereket fotózok, a zoom rettentő hasznos, különösen videóra, utazásra, stb. de ha választani kéne, biztos azokat kukáznám.
Bevallom, az EOS M rendszert egyébként eddig azért kerültem, mert az a nem túl sok objektív, ami választható hozzá, szinte mind eléggé jó, ezért nehéz lenne nem beruházni azokra is, és egyből ott találja magát az ember, hogy túl sok dolgot vett a meglévők mellé pedig lehet a a szinte "ajándékba kapott" kit objektívvel is csodákat művelni, ha arról van szó, nem érdemes azon aggódni, hogy túl sok hozzá a 32.5 MP. -
p_adam
addikt
Semmi baja nincs, ezen a kamerán az optikai keresőn nem kapcsolhatók be más képarányra vonatkozó jelzések, a Live View módban meg digitálisan levágható a kamerában is, ezért így működik.
Annak nincs értelme, hogy nem látod a 3:2 arányú keresőben, hogy pontosan milyen lesz az elkészült kép. -
p_adam
addikt
válasz #92251648 #40664 üzenetére
A szabadalmak alapján a Canon is rétegelt szenzort fejleszt, ami sokkal gyorsabb, és az AF is fejlettebb lehet tőle. Az A9 szérián kívül nincs másik ilyen cserélhető objektíves gép (egyelőre)
Így az R1 lehetne az első Canon, ami ilyen következő generációs szenzort kaphat, de ez még nem most lesz, meg a gyors teleobjektíveket is fejleszteni fogják hozzá.
Egyébként egy újabb generációs APS-C vázat (gondolom MILC-t) sem lenne nagy kunszt csinálni az R5 szenzorából (A RED Komodo szenzor is az R5 egy kisebbített változata széles képaránnyal)
Így kb. pont 20 Megapixel lenne, mint a 7D Mark II, de lenne benne 4k60p videó (teljes szenzor, az R5 is tud így APS-C crop módban felvenni) meg jobb dinamika és ISO, minimum 12fps mechanikus és 20fps elektronikus zárral (de valószínű még több is)
Igen érdekes lesz nézni 4 év múlva, hogy hova jut majd a következő R5 és R6 generáció, gondolom sok "intelligens" dolgot átvesznek az okostelefonoktól.
Kicsit igazságtalannak tűnik az 1DX III árazása az R6-al összevetve
A tükör+kereső+AF szenzor, nagy váz és akksi, gyors mechanikus zár, CFExpress kártyahely, jobb LCD stb. még mindig nem kerülhetne több, mint kétszer ennyibe.
Persze belekalkulálták, hogy az egyikből 20x ennyit fognak eladni és pont erre használják a marketing anyagot, hogy mennyire jó, hogy a top DSLR szenzora és processzora meg AF módja stb. került bele egy ilyen "olcsó" gépbe - és még IBIS is van hozzá...
Ha a Nikon D6 szenzora kerülne egy MILC gépbe, abból sajnos semmi jó nem sülne ki (se videó, se használható AF), így az még jobban túl van árazva, de tudják is, hogy nem adnak el belőle sokat. -
p_adam
addikt
válasz copass #40680 üzenetére
Egyéni megegyezés kérdése az egész, itthon általában azt írják, hogy "posta csak saját felelősségre" külföldön viszont a vevőnek PayPal fizetés után (ami abszolút nem országhoz között, csak nincs ingyen, de lehetne itthon is ugyanúgy alkalmazni és akkor már a használt árakkal is a külföldiekhez kéne közelíteni...) a használt termék után is ugyanúgy joga van visszaküldeni a terméket, amennyiben az nem felel meg a leírásnak.
Vagyis azok az eladók, akik trükköznek és abban bíznak, hogy a kipróbálás után már mindegy, mert eladták a dolgot, még nem ér véget a dolog.
Természetes vevők trükközése is előfordul, ez esetben az eladónak kell bebizonyítania, hogy ő márpedig hibátlanul küldte el a terméket, stb. nyilván lesznek vitás esetek vagy pech amikor pont közvetlenül utána romlik el, mikor előtte nem volt semmi, baj, de ez elhanyagolható mértékű a nagy egészhez képest.
Vagy az eladó, vagy a vevő nagyobb "veszélyben" van.
De a lényeg, hogy nem kell egyoldalú módon szemlélni a dolgokat és egyből azt feltételezni, hogy biztos a másik a csaló. -
p_adam
addikt
válasz copass #40682 üzenetére
Ez a hozzászólás is elég jól mutatja, miért olyan az itthoni használt piac, amilyen és mért váltanak egyesek állandóan felhasználónevet azon az egyetlen platformon, ami visszamenőleg megőrzi a dolgokat.
Ahogy írtam, PayPal esetén nincs ilyenre szükség, mert vita esetén, hamis garancia, stb. egy harmadik félre lesz bízva, ha nem olyan az állapota, mint bemondásra vagy a képeken, stb.
És tesztvezetéstől se kell tartani, ugyanis az összeget el kell utalni előre, a visszaküldéssel meg egyik fél sem jár jól (Bár adott esetben elhanyagolható a szállítási költség)
Ez egy kiaknázatlan piaci rés itthon, bár nem minden eladó lenne elégedett a bevezetésével (nem véletlenül)
Bár valamilyen szinten a fb is olyan, hogy nem egy kamu néven hirdet az ember, mint a többi helyen, tehát ha valami ilyen eset történik, az a jövőben esetleg visszaköszönhet. -
p_adam
addikt
válasz Donki Hóte #40684 üzenetére
Igen, én speciel elfogadnám, mert használom (olvastam róla rémtörténeteket, de velem sose történt, úgyhogy addig marad, mert működik), de itthon még sose írtam be sehova, mert úgysem állnák a költségét és annyi bizalom sincs, hogy bárki bármit előre elutaljon feltételektől függetlenül
Ez általában a vevő dolga, hogy hajlandó-e ezért fizetni, vagy az eladóé, hogy ezért hajlandó "extra bizalmat" generálni - mert azért elég biztosnak kell a 'bemondásnak' ahhoz, hogy valaki ilyet elfogadjon. Ha kötelező volna valami hasonló, azzal csak tisztulna a piac.
Kivételes esetekben banki utalásokat is csináltam, ahol ugye elvileg nincs visszaút, és sose volt vele gondom, de a kicsit is gyanús dolgokat messze elkerülöm.
A leghasználtabb váz, amit vettem, egy szinte makulátlan kései 5D Mark 1 volt, amit alig bírtam eladni még azután is, mikor kiderült, hogy csak 12000 expo van benne, jöttek a tükörkieséssel meg hasonló dolgokkal, mikor ahogy olvastam a magas szériaszámos darabokkal nincs ilyen gond, most meg ugyanilyen áron hirdetnek nem ugyanilyen állapotút és az expot is csak becslésre írják ki.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz KTTech #40705 üzenetére
Nincs mit várni ilyen téren, ha egyszer megcsinálták a táblázatot a túlmelegedéssel kapcsolatban, ami nyilván már a végleges firmware-re vonatkozik.
Az EOS R/RP volt, ahol ígéretet tettek arra, hogy bizonyos funkciókat utólag hozzáadnak, és ennek eleget tettek.
Az 5D IV-el kapcsolatban is megjegyezték, hogy azért nincs más 4K felvételi mód, csak a 1.74x crop és modernebb kodek mint az MJPEG, mert túlmelegedne, az adott technika nem tett lehetővé többet, az EOS R-ben is csak a képarány és a H.264 kodek változott minimálisan.
Most már ugrottunk egy teljes generációt, a 1.07x crop elhanyagolható (emiatt sokkal jobb az ISO), 4k60p is van, ami 5.1K-ról olvas ki, nem csak sima 1:1 4K (a rolling shutter viszont emiatt aligha lett jobb) és még van egy erős IBIS is, a belső kodek az új processzorral már 10-bit 4:2:2, mindez egy sokkal kisebb vázban.
Nyilván túl fog melegedni adott körülmények között, ha valakinek ez a fontos, akkor ott van az 1DX Mark III, több mint 2x akkora súllyal és árcédulával, RAW videofelvételi lehetőséggel, de IBIS vagy forgatható kijelző nélkül.
Vagy a kettő közötti harmadik opció az R5, ami rendelkezik egy "normál" 4K móddal, ami egy kicsit gyengébb élességben, de a rolling shutter és a melegedés nagymértékben csökken.
Mindkét új MILC modell értelmezhető úgy is, hogy a legjobb felvételi módot bizonyos korlátok mellett tudják hozni, de ha az ember lejjebb vált egy módot (az R5 esetében "normál" 4K-ra, az R6 esetében 1080p-re) akkor ezek a korlátozások minimálissá válnak.
A Canon mindig is így csinálta, és ezután sem fogja másképp, a semmiből hirtelen lett két igen erős MILC gépe, ami nagyon sok dologban fölé licitál a konkurenciának, de egyik sem tud mindent tökéletesen. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #40707 üzenetére
Akkor az R6-on is javíthat valamit a külső felvevő, a H.265 egyébként is problémás szerkesztés szempontjából, bár tényleg akkor jön ki legjobban a méretbeli előny, ha a mikrofont leszámítva nincs rajta semmi. Az 1DX III vázon viszont jó, ha van egy dönthető kijelző, és nem a drága CFExpress kártyákra megy
Meg az is előfordulhat, hogy az akksi is befolyásolja némileg. Gondolom nem állandóan az új LP-E6NH volt benne, amikor sokáig vettek fel vele. -
p_adam
addikt
válasz popey37 #40721 üzenetére
Lehet, hogy olyan adaptert használsz, ami olcsó és túl vastagra lett legyártva, ezáltal nem ad végtelen fókuszt, nem kell hozzá csillag, nappal is ki tudod próbálni pl. felhőkkel és be tudod jelölni viszonylag jó pontossággal a végtelen fókusz helyét (valószínűleg változik a zoom függvényében)
-
p_adam
addikt
válasz copass #40751 üzenetére
Érdekes, nekem ez a topik pont a szöges ellentéte
Nyilván lesz CA egy ilyen olcsó obinál, de hogy ez mennyire befolyásolja a végeredményt, a fotóson is múlik valamennyire...(ha pl. nincs jól bekalibrálva és félremegy, akkor sokkal rosszabb a CA) -
-
p_adam
addikt
válasz KTTech #41716 üzenetére
A file-ok rugalmassága magából a szenzor képességeiből ered. A RAW tömörítés nem degradál olyan mértékben, hogy érdemes legyen foglalkozni vele, amióta van ilyen opció, csak ezt használom.
[link]
A Sony kamerákon egy ideig nem is volt veszteségmentes RAW és annak sem lehetett érezni a hátrányát durva expo korrekció esetén sem, talán asztro fotók esetén látszik belőle valami 200% nagyításon de az esetek 99%-ban teljesen felesleges (szvsz).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest