Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megkezdte a Honor a MagicOS 9.0 bétáját
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rush77
aktív tag
válasz csongi #150656 üzenetére
Azzal tisztában vagyok, hogy a motor fenntartása nem ingyen van mint ahogy az autoé sem.
De azért vannak (ugyanúgy mint az autóknál) érzékenyebb/problémásabb modellek ahol azért elég költséges tud lenni az "életben" tartás.
Ez a része mint írtam is bele van kalkulálva mert az autómnak is mindig megadom ami kell.A kényelem pedig persze elég szubjektív. Ezt is írtam, hogy végig kell üllnöm a kiszemelt példányokat és lehetőség szerint ki is próbálni. Sőt simán benne van, hogy végül teljesen más típus lesz. (mint ahogy autónál is egyterűt vettem pedig nem terveztem, azóta is megelégedéssel használom)
Az meg, hogy bejön vagy sem nyílván nem egy pár KM-es próbaúton derül ki.
-
mattheus
őstag
válasz csongi #150660 üzenetére
Köszönöm!
Ezt érdekes módon már hallottam mástól is , de az öreg motorral az a bajom, hogy én nem vagyok az az otthon bütykölős típus, mert idő és megfelelő tapasztalat hiányában "szenvedek" és ezért keresek leginkább kevésbé szerviz igényes fiatalabb gépet.
Gondolom a legolcsóbb motoron meg azért kell egy nagyszerviz, pár dolog cseréje + gumi is, mert tojáshéjjal a fenekemen a gumi az fontos, hogy jó legyen, ami után talán már az olcsó motor annyira nem is olcsó.... -
Shadowbull
addikt
válasz csongi #150719 üzenetére
Tavasszal a tréningen nekünk a nagyon lassú haladáshoz és a szűk, lépésben való forduláshoz tanították. Szoktam néha utcán is használni, ha kis helyen kell megfordulni. Olyan lassú haladáshoz hogy a kupplungot csúsztatni kell hozzá.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
palfitom
félisten
válasz csongi #150726 üzenetére
Nem az hatarozza meg az embert,hogy hogyan tud motorozni.
Ezert nem szeretek …
Az innentől leírtakkal nagyon egyetértek!Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
bacus
őstag
válasz csongi #150726 üzenetére
"Nem az hatarozza meg az embert,hogy hogyan tud motorozni."
Általában véve igaz, sőt nem is kell tudjon egyáltalán motorozni, de azért egy szűk réteg hobbijáról szóló fórumban, ezt nem tudom elfogadni. A Stelvion látható motorosok nagy része amit a kanyarfotós kitesz, az önmagukra és másokra nézve is veszélyesek, annyira nem tudják kezelni a motorjukat. Aki oda megy motorral, azt az embert ott igenis meghatározza a motoros tudása.
Ez nem egy fotós szakkör, ahol nem baj, ha csak életlen képeket készít..., mert neked ebből nem lesz károd. (bár nekem egy azaz 1 darab közös képem sincs a feleségemmel Párizsban, mert akinek oda adtam az akkori Praktika BCA kamerát, nem volt képes egy képet se csinálni, amin mindketten rajta vagyunk és éles is a kép, szóval de, van abból is kár, csak nem anyagi.)
A béna meg már úgy is tud kárt okozni, hogy felborítja a parkolóban a motorját, stb." izzadsag szagu gyulekezes, mikozbe meg, nezd mar milyen bena, vagy mi van rajta, milyen motorral van...stb."
Ez nem a motorosok kiváltsága, mindenhol ez megy, főleg a fiatalabbak között, már általános iskola alsó tagozatában is. És ránk is igaz volt, színes, szagos radír, emeletes tolltartó, Rotring ceruza, toll, stb. A ruházatról már ne beszéljünk, az iskola köpeny se segített ![ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #150758 üzenetére
Nekem a motor első sorban közlekedési eszköz, az élvezet része ezután jön. Nem azért ülök rá, hogy mehessek, hanem hogy odaérjek, biztonságosan, közben pedig piszkosul élvezem.
50-es robogóval először gimis koromban csúsztam el, esőben elvakított a szemből jövő reflektora (városban), elfogyott a kapaszkodósáv és a fűre futottam. Második alkalom pár éve a Hungárián olajfolton ugyanazzal a robogóval. Ezt követően döntöttem el, hogy feljebb lépek.Stelvion a kanyarfotós számomra egy katasztrófa turistára hasonlít. Oké, hogy segít felállítani a motort, de azért az az oktatás olyan magyaros... Persze, szélesíteni kell az ívet, de ahogy írd, saját sávon belül. És ahogy látom a videókon, a szemből érkezők némelyike sem tudja, melyik a saját sávja. De amelyik kanyart 4 keréken meg lehet oldani, azt 2 keréken röhögve. De a legtöbb motoros tempón közlekedik egyenesekben és kanyarokban is, lassan, lépésben való közlekedést meg nem fejlesztik, nem gyakorolják. Olyan ez, mint amikor valakinek minden nap lábnap, elvégre gyalog megy az edzőterembe...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
7Sony7
addikt
válasz csongi #150858 üzenetére
Köszi az infót. Több mindent is figyelembe kell venni, ehhez minden infó jól jön. Közben nézegettem, találtam meglepően jó áron újat, úgyhogy lehet, hogy az lesz. Nem azért nézem a használtat, mert nincs pénzem újra, hanem ha találnék mondjuk féláron jó állapotút, akkor minek fizessek dupla árat. Évi 2000km, szóval nem sok.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
-
Shadowbull
addikt
-
veterán
válasz csongi #151246 üzenetére
En nem keverem ezeket, ezert nem ertem, miert nem vesszuk ugy, hogy ez egy kenyelmi extra. En nem fizetnek erte felarat, az biztos.
#151231Topiccsendőr irasaval ertek egyet, en szeretem ezeket a kontrollokat megtartani. Nem vagyok tul gyors motoros, de technikailag szepen vezetni lehet nem olyan gyorsan is.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Shadowbull
addikt
válasz csongi #151267 üzenetére
"Lassan akkor tudja csak, hogy keves a guminyomas, ha az jelezve van kijelzon"
Hehe. Hétvégén pont ránéztem a guminyomásra a kijelzőn az autópályán, és ott láttam hogy fél barral kevesebb van elöl-hátul, úgyhogy megálltam egy kútnál és fújtam bele
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #151284 üzenetére
Autoval az atlag nagyobb kanyarsebesseget bevállal, mint motorral, mivel nem szarja ossze magat annyira, mert motorrol hamarabb elhiszi, hogy leesik a kanyarrol. (KÉPZETTSÉG hianya miatt). Ez csupan azt mutatja, ki meddig ment mar el motorral valaha a hatarokig, es az isten szerelmere - mindenkinek mast jelent a motorozas, de - ez az ugynevezett: mennyire tud motorozni.
Mielott barki megsertodne- melylevego- nem fefiassagrol van szo, hanem arrol, hogy egy mai normalis motorral bizony el tudsz fordulni jobban, mint egy dobozos ducatoval, mondjuk egy s21 es viszonylag regi gumikon a labtarto lesz az akadaly.
disclaimer: nem kell senkinek igy mennie, nagyon jo, hogy mindenki lassan megy, vagy a komfortzonajan belul, de ha vki azt allitja, hogy egy gastra vagy ducatoval nagyobbat lehet forgolaszni, mint egy mai motorral, az arrol arulkodik, hogy sok dolgot nem tapasztalt meg a motorozas teren. Ertem en, az en kurvaanyamat, de... atttyaeg. Aki ezt allitja, eleteben kanyarodott mar egy normalisat? Oszinten?
Volt mar egy rendes palyan? vagy nem is rendes palyan, csupan kakucson? Ott vmi normalis idot ment? (Megint nem a penisze nagysagat kerdezem, hanem a kepzettsegenek a szintjet)A valto figyelmet von el- azt hiszem ezt most mar elengedem. Vagy ugy ertelmezem inkabb, hogy aki ezt allitja annal valoban figyelmet von el.
Es mar megint auto. Mindig auto peldak, a belsoegesu motoroknal is auto analogiakat hozunk fel, a vezetesnel is, az olajoknal is. Mintha itt tobben autoznanak, mint motoroznanak.A figyelem elvonas teny- nem. Ez a te velemenyed. A teny akkor teny, ha bebizonyitod valamilyen objektiv modszerrel. Kerlek ne inflald el azt a kifejezest, hogy tény.
nagyon nagy szuksegunk van a mai vilagban erre a szora, es ne keverjuk a velemennyel. Mondjuk mutatsz egy kutatast, hogy a valtasnal milyen agyi funkciok aktivak, emelle szimpla, valtas nelkuli vezetes soran megintcsak hol alakul ki aktivitas es bebizonyosodik, hogy kapacitast vesz el a vezetestol- akkor en is azt fogom mondani: baszki, hat ezt beneztem, valoban teny. De amig rokonokat kerdezunk, meg fotelben kitalaljuk, az a velemeny kategoria.Az agyi mukodes osszetett, de az agyi mukodes mintajara keszitett algoritmus az AI manapsag. Tehat az ember megalkotott ilyen bonyolultsagu dolgot, bar nem erti nehany esetben ott sem, h mi mitol van.
Ha ma kapnal egy 500 2T motort el tudnal menni a sarokig. Ezekkel a motorokkal a baj az volt, hogy a teljesitmeny erdekeben rettenetesen fasz nyomatekgorbet bevallaltak. Nemelyik markanal a membranvezerlest inkabb kinyitottak, hogy elveszitsenek 10 loerot, mert halomra tortek a pilotakat.
Amennyiben nem kanyarkijaraton nyekteted, bacus alatt sztm meg nem is egykerekezne egyenesben, mert a mai 4T utcai motorok loeroben tobbet tudnak, mint azok a 2T-k.Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz csongi #151286 üzenetére
"Minden eltereli a figyelmet, ami miatt le kell venni a tekinetet az útról, vagy a forgalomm követéséről"
"a visszaváltás kivitelezni, sok idő eltelik az adott szituációhoz mérve. A megvalósításhoz akaratlanul is lenéz az ember."Konkrét reakcióm ahogy ezeket a sorokat olvastam: [link]
Viccelsz velem? Mégis hova nézel le váltásnál, mit nézel, és minek???
Azta...https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #151286 üzenetére
Az egész talán onnan indult, hogy MT-09 automata váltóval.
Könyörgöm, aki MT-09-t akar, az remélem már megtanult annyira motort kezelni, hogy egy váltás ne okozzon gondot neki.Megint más egy Goldwinggel krúzolni a naplementében, és megint más egy AfricaTwin-el a sziklás, gödrös terepeen végigmenni. Ez utóbbi esetben pl. a DCT rohadt idegesítő tud lenni, mert érzékeli a terhelés váltást, azt is, hogy önkéntelenül is cibálod a gázt a terepviszonyok miatt, ennek megfelelően oda-vissza fog váltogatni, míg meg nem unod.
-
bacus
őstag
válasz csongi #151289 üzenetére
"Remélem aki GS_t vesz az már annyira megtanult motorozni, hogy nem kell neki a tempomat, a kanyar ABS, és a motoros középállvány, elektromos futómű...stb. "
Dehogy, én pont azért vettem, mert már annyira megtanultam, hogy kell a tempomat, a kanyar ABS, a középállványt minden nap használom, főleg ahol helyszűke van, hiszen ott a motor jelentősen kisebb helyen elfér, illetve mindig van kisgyerek, aki fel akar ülni a motorra (és ezt sokszor úgy, hogy nem vagyok mellette. Nem baj, ha nem borítja magára). Az elektromos futómű pedig azért, mert a hátam nem kap akkora ütéseket a szar magyar utakon..., és kényelmes a menet közbeni átállítás is, mert általában jó a "hintaló" üzemmód, de van pár hely, ahol nem!
A tempomatnál kevesebb hasznos dolgot tudnék mondani, én azt rengetegszer használom. Lakott területen kívül a megengedett 90 km/h-nál 104 km/h-ig sehol nem mérnek be (hazánkban), ezért én azt szoktam belőni. (lakott területen belül meg 64 km/h-t)
Én azt figyeltem meg, hogy ahol nincs záróvonal és kanyarban kint a piros fehér sávozott terelő tábla (illetve ezeket mind megelőzi a veszélyes kanyar tábla), az a kanyar v. kanyarkombináció anélkül bevehető, hogy a tempomatot kioldanám (lakott területen kívül), vagy mindkét kézzel kéne fogni a kormányt, stb. Még a szar úton is, még esőben is, még fehér aszfalton is. (persze az én motorommal, és az eddig használt gumijaim mindegyikével). Ilyen helyeken régebben 60-as tábla volt kint, ha volt korlátozó tábla.
Ez nem jelenti azt, hogy ha mind ott van, terelés, záróvonal, veszélyt jelző tábla, akkor nem vehető be 104 km/h v. gyorsabban, csak azt, ha ezek közül bármelyik nincs, akkor ott technikailag be lehet kanyarodni 104 km/h-val.Ez még mindig nem jelenti azt, hogy be is kell ott kanyarodni, mert az ott álló lovaskocsi a kilógó kaszával még okozhat bajt..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
dellfanboy
őstag
válasz csongi #151295 üzenetére
Az lesz erdekes info, melyik varziobol adnak el tobbet
abbol fognak tobbet eladni amit a gyarto akar, mert odaarazza hogy ugy gondolja a vevo, hogy nem eri meg a masik/ne adj isten olyan extrakat pakolnak melle ami miatt jobb deal lesz...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
bacus
őstag
válasz csongi #151295 üzenetére
"Ha ezeket lehamozzuk, egy nyers motor lesz"
Ebből azért arra következtetek, hogy nem mentél még GS-el. Az 1150 -ben még nem volt ESA (elektronikus futómű), és az is nagyon jó motor. A légolaj hűtésű 1200 (főleg a DOHC) mai napig nem véletlenül kelendőek, ott már sok mindent megoldottak, pl nem erőltették a szervoféket, nem romlik el az abs kocka, stb.
Én egy ilyennel mentem, mikor eldöntöttem, hogy nekem GS kell. Felmentünk a Hármashatár hegyre és vissza, majd ugyanezt az akkori v-strommal előtte és utána is. Annak a GS-nek épp nem volt jó az ABS-e, nem volt benne ESA, gyorsváltó, se tempomat, viszont volt benne telelever, meg paralever futómű. 2019-ben ültem fel egy 2007-es 1200-as OHC légolaj hűtésűre, és sokkal jobb volt mint a 0 km-es v-stromok amiken ültem, a 2004-es sajátomnál meg fényévekkel.
És itt jegyezném meg, hogy azóta mentem már 1050-es v-strommal, annak is volt már kanyar ABS-e, tempomatja, középállványa, gyorsváltója és az is nagyon belevisz a tutiba. Persze mindig mikor visszaülök a sajátomra, akkor mindig megjön az "itthon vagyok" érzés. Szerintem ez az amivel nálam nyert a GS, nem más.
Volt lehetőségem kipróbálni itteni fórumtársunknak köszönhetően az 1300 GS-t, és bár nem tetszett annyira, hogy cseréljek, de mikor felültem, ott is megvolt az otthon érzés, nagyon hasonló üléspozició, hasonló kanyarinthatóság, és szinte minden ugyanaz, csak picit jobb pár dologban, no meg picit rosszabb pár másikban.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz csongi #151434 üzenetére
Igen kihagytál valamit...............
Legyen olcsó!
Vlevi:
5-6 fokban is elvagyok városba kb 6 körül indulok ,ha be kell mennem az irodába és akkor még sötét van, hogy ne kelljen haza fele harcolni a forgalommal ,így korán lelépek az irodából 2 fele. Du rendesen már melegem van ....
0-3 fok között a legnagyobb problémám álltalában a hidak... elég mókás tud lenni ahogy párolog a Duna és ráfagy a hídra a pára. Sajnos párszor megviccelt már....[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest