- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Huawei P Smart Z - jól nézünk ki
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Premier előzetesen az Until Then
gp Némi halasztás után végre elérhető lett a játék teljes kiadása.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
Gondolom nem eredeti japánban olvastad
, lehet csak rosszul fordították.
A láncfeszességet szerintem is terhelve kell beállítani, a villa emelőn lehet nem ugyanaz a terhelés.A legrövidebb élettartamú lánc amit én hallottam, az 5-6000 km volt a túl feszes lánc miatt.
Elgurulni egy szerelőig még belefér ebbeKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Na, ránézett a srác a motoromra. Sok jó hír nincs. Karbi tele volt szmötyivel, valószínűleg azért állt meg. Viszont a dugattyú beállt, főtengely nem forog át, gyak. ez így rotty.
Ennél szerencsétlenebb eldőlés szerintem nem létezik.
Blokk felújítás rossz esetben 400e fölé is elrúghat, a motor értéke 800e.
Motorhibásan szerintem 200-ért se menne el.
Hát most van min gondolkodnom.
Leghamarabb 2 hónap múlva tud a szerelő amúgy ilyen nagyobb volumenű munkának nekiallni, szóval az idei szezon biztos off.
Mondjuk abban sem vagyok biztos, hogy meg akarom csináltatni egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz
tboy93 #127404 üzenetére
A motor papíros legyen és a motorkódnak kell egyezni. Ezek után szerelő berakja, ad róla igazolást, te pedig csinálsz egy átírást, úgymond. Az ezzel kapcsolatos költségeket kell kifizetni, új forgalmi, törzskönyv stb. Két éve ennyi volt, fél nap alatt megvolt a blokkcsere, másnap megvolt minden papír. Nem hiszem, hogy sokat változott a dolog.
-
csongi
veterán
válasz
tboy93 #127397 üzenetére
Pff.. Nah az már xar ügy.
ha jól emlékszem, eldőlés után még mentél vele, de mivel zajokat hallottál leállítottad, és utána már nem indult el.
Ez talán csak annyiból érdekes, hogy nem a teligázon állt meg a blokk. Így talán kisebb lehet a belső kár.Micsurin jól írja. Elég jó kis blokkok ezek. A te évjáratodban jó eséllyel lehet találni nem halálra hajtottat.
A cserénél, lehet könnyebb az eljárás, ha egy szakvéleménnyel alátámasztod a csere okát.
Vagy szerelő, vagy Biztosítóstól.
lehet csak egy mezei kérelmet kell írni. Hátha van valaki itt aki az itthoni procedúrát ismeri. -
#56573440
törölt tag
na csak hogy más boldogság is legyen mára mint az autósok, szerviz...
Csötörtökön reggel 9-re toltuk be Benikét olyan helyre ahol forgalmazzák is a tesóit, gondolván azért ismerik a típust, és az olyan bonyolult dolgokkal mint a hűtő és fékfolyadék meg olaj cserélése nem lesz egy megoldhatatlan probléma... Nyilván időpontra, nyilván előre egyeztetve pontos típus, évjárat, vércsoport, minden is...Két óra meg is várhatjuk. Szupcsikircsi. Közel másfél óra pingvin után jött a szerelő, hogy hááát egy diag eszköz miatt el kell menjen kolléga valahova a motoromhoz, úgyhogy ha van dolgunk csináljuk, szólnak ha kész, 1-2óra max. Nyilván nem szóltak, nekem meg ingyenes a telefonálás, 4-5 között sikerült is kapcsolatot teremteni, dolgozunk rajta, ma biztos kész, tutifrankóra... Nem lett kész, nem hívtak... Pénteken síri csönd, szintén 4-5 között nagy nehezen elérem, dolgozunk rajta.... Nagyot nyel, rendben...
Szombaton -mivel munkanap náluk- már erősen érdeklődtem hogy most akkor én kértem nehezet, valami gáz van vagy mi a helyzet, mert a dolgozunk rajta egyre kevésbé kielégítő információ számomra... Hát sikerült légteleníteni a hátsó féket, dolgozunk még rajta, jövő héten hívjuk... De mindezt olyan lelkesen hogy ha nem épp a kertben szürcsölöm a megérdemelt sörömet azonnal autóba csattanok hogy megölelhessem és pacsizzunk, mert ez valami csodálatos achivement...
Jelenleg a haveri társaságban komoly összegekben megy a fogadás hogy a héten melyik nap lesz ebből elhozható eszköz. Eddig a péntek áll nyerésre... Lehet legközelebb máshova kell majd vinni, mert ahol ezt a három folyadékot egy hétig cserélik ott lehet hogy nem akarok szereltetni...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz
etnies #127478 üzenetére
A vicc hogy pont egy ugyanilyen gép állt kint frissen eladva, és nem az első vagy az utolsó náluk, nem racsing pista kicsiny szereldéje, hanem több, nagyobb márkát is forgalmazó és szerelő cég, ahova nyilván hordják ezeket garidő alatt után... Nyilván fizetni kell a végén, de erős kétségeim vannak hogy elvégzik e a melót és ha mégis akkor hogyan... Mindegy, ide nem viszem többet, de vicc hogy konkrétan márkaszerviz ilyen szinten megszivatni embereket...
-
No, van némi fejlemény.
Én több bontót körbecsörögtem, sehol nem volt blokk CBF500-hoz.
A szerelőm egy kontaktja talált, külföldről hozott, magyar papíros blokk. Indítási garancia van rá. Egyéb infót nem tudok róla. 250e Ft-ot kérnek számlával a blokkról. Beépítés mindenestül nagyjából 100e Ft, tehát 350-ből lehet egy talán jó blokkom. (Ugye semmi infó nincs róla)
A felújítást teljesen elvetettem, több szerelővel beszéltem róla, legjobb esetben is 250k+, rosszabb esetben 4-500++ is lehet. Nincs széthúzva a blokk, nem tudjuk pontosan mi a baja.
Vagy marad a bontóba tolás, mert így kb. senkinek nem fog kelleni.
Én a blokk csere felé húzok, de sok választás nincs, az az egy blokk van össz-vissz. Kicsit sokallom az ismeretlen előéletű blokkért a 250-et, de ebayen is 200-350 körül mozog sajnos.
Annyi reményem van, hogy elég megbízhatónak tartják ezt a blokkot, volt már belőle 300e km-es darab is, talán nem lesz olyan gatya a bontott.
Felhívtam egy műszaki állomást, ők azt mondták hogy ha típusazonos, akkor számla kell teljes motorkóddal + egy pecsétes beépítési igazolás, hogy XY szerviz rakta bele a motort. Utána műszaki vizsga, aztán okmányiroda.
Motor piaci értéke kb 8-900e, blokk nélkül eladva kb 150-200 max, szerintem.
Ti beleugranátok a blokk cserében a helyemben?
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz
tboy93 #127569 üzenetére
Én is biztosan a "bukás" minimalizálásra mennék, ráadásul ez a megoldás kecsegtet egyedül azzal a lehetőséggel, hogy megmarad a megszokott motorod.
Ha a pénz nem számítana, biztos elgondolkodnék a bontóba toláson, illetve keresnék esetleg olyan "fiatal" szerelőt, aki már "csak azért is" alapon, hogy ilyet is csinált már elvállalná, hogy belenéz a mostani blokkba.
Amin még elgondolkoznék, hogy lehet e utólag valami védelmet beépíteni borulásnál az ilyesmire, pl eldőlés szenzor, mert az a legrosszabb, hogy megcsináltatod és pár perc múlva lehet ugyan itt tartasz..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz
tboy93 #127589 üzenetére
én (szokás szerint) másképp gondolkodom, mint a többiek, de fontos leszögezni, hogy egyáltalán nem számoltam utána!
Szóval én első körben kiszámolnám, hogy ha kiárulom a motor alkatrészeit, akkor az mennyi pénzt hoz, és utána megnézném, hogy tudok-e venni másik motort. A felújítást a többiek már mondták, hogy miért nem játszik. A használt blokk pedig úgy ahogy Te is írod, zsákbamacska. Az egyetlen biztos megoldás, ha ezt a motort elengeded (bontó helyett Te elbontod, és kapsz érte rendes pénzt), és utána veszel valami mást (vagy ugyan ilyet). Az biztos, ha jó állapotú motort veszel azt ki tudod próbálni, tudsz vele menni, de ha egy jónak mondott blokkot veszel, azt se kipróbálni nem tudod, pláne nem tudsz vele menni. Aztán még ott van a szerelő kérdése! Ki tudja, hogy a szerelő mindent jól csinál-e majd rajta? Tudom, az a dolga, hogy jól csinálja, de sajnos mostanában én sehonnan nem hallok jó tapasztalatokat még egyszerű műveletekről sem, nemhogy egy olyan összetett dologról, mint egy blokkcsere. Ha meg tudod csinálni magadnak, akkor persze az más tészta, de így...?
Én inkább buknék picivel többet, de biztosra mennék.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Kis update. Nem hoztam el hétvégén a bajai bontóból a motorblokkot, le sem mentem érte. Szombat reggel felhívtam még egyszer a faszit, kiment megnézni és csak CB500-ból kivett PC26E blokkja van, CBF500-as nincs. Ezzel több gondom is van. Egyrészt lehet hogy 10 évvel idősebb blokkot kapok, mint ami a motoromban volt. Másrészt, van egy kis eltérés, egy vízcső csonkkal kevesebb van a régebbi PC26E blokkokon. Harmadrészt, a Wiki alapján a PC26E motorkód utáni számokból is vissza lehet fejteni pár dolgot, pl. hogy milyen régióból milyen teljesítménnyel jött a motor. Nem vagyok benne 100% biztos, hogy elég ha a PC26E részig egyezik a motorkód a papírozáshoz... Visszahívtam azt a kontaktot, aki 250-ért talált blokkot. Kiderült, hogy az is CB500-as mint a bajai, csak drágább 80k-val. Szóval nincs blokk egyenlőre.
Kérdés: kit tartotok hondás körökben a legjobbnak az országban? Fel szeretnék keresni pár jó hondás szerelőt / szervizt és utána érdeklődni, hogy csinált-e már valaki CB500 blokk beépítést CBF500-ba. Mert mindenkitől csak annyit hallok, hogy elvileg berakható, meg elvileg bepapírozható, de senki nem látott még olyat, aki csinált is ilyet.
Fater közben megsajnált, kölcsönadta a TX-et. Úgyhogy legalább nem hajt a tatár, ingázni tudok motorral, de megoldást kéne találnom a CBF ügyre.
[ Szerkesztve ]
-
palfitom
félisten
válasz
runner 125 #127783 üzenetére
Így van. És nem csak a közszférában...
(Én tgk-s cégnél dolgozom, ha érkezik a szervizbe egy új, jó szerelő, akkor a régiek hamar lebeszélik őt a gyors munkavégzésről...)
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
válasz
Topiccsendőr #127785 üzenetére
A Vin Expertet felkeresem, köszi a tippet. Egy vizsgaállomással beszéltem eddig, Ők csak annyit mondtak, hogy mi a típus azonos blokk cserének a menete.
"a szerelore bizod a cseret es a vizsgaztatast. O fog utanajarni, te hozod, fizetsz, viszed a portekat, ahogy normalis esetben kellene, anelkul, hogy te energiat fektetnel bele"
KozmaX is visszaírt, tőlük kb ezt kérdeztem, de velük is kell még beszéljek telefonon a részletekről.
(Meg még írtam 5-6 helyre emailt, hogy ki vállal blokk beszerzést, berakást, papírozást. Honda Dream pl. nem vállal ilyet)
"A legjobb honda szerelot teljesen felesleges keresned"
Igazából egy olyan tapasztalt szaki kell, aki már csinált CB500 -> CBF500 átültetést. Ha simán ment, akkor rábíznám akár a mostani szerelőmre is, de infó kéne róla
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Őszintén de ezt a PC26E-t erősen mertem tippelni... mert ilyen elven egy 25Kw-os CB-be soha nem lehetne tenni 58 lovasból származó blokkot mondván nem típus azonos az meg egy igazi világi f*ság lett volna.
A te szerelőd miért is nem tenné be végülis 250-300 körül azt a blokkot? CB blokk oké de a szerelőé a kontakt övé a garancia és a felelősség sőt illene vállalnia a garanciát a papírozásért is...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
martonx
veterán
Én a CB650F-emre ezt néztem ki: Full Exhaust System 4-1 (sc-project.com)
Csak idén nyárra lakásfelújítás van beütemezve, jövőre 100% hogy meglesz a kipufogó.
A szerelőm ajánlotta, azt mondja már többeknek rakott fel SC Project-es kipufogót.Én kérek elnézést!
-
válasz
Topiccsendőr #128054 üzenetére
Dehogy én csinálom!
Max viszem az alkatrészeket a szerelőmhöz
Keresne ő hozzá mindent, de általában jobban jövök ki anyagilag ha viszem a cuccokat én.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
válasz
Topiccsendőr #128106 üzenetére
A szerelőm nekem is ezt mondta, hogy euro4-es motorom nál simán csak le kell cserélni a kipufogót, és ettől csak a hangja lesz jobb. Értelmetlen csak emiatt fékpadra, műszerekre, állitgatásra költeni szintén annyit, mint a kipufogó ára, hogy végül, előcsaljanak plusz pár lóerőt.
Ha gyengének érzed a motort, akkor ahelyett, hogy közel egy misit ráköltesz, minimális erősödésért, inkább add el, az árához hozzácsapod az 1 milliót és vegyél ezres motort.Én kérek elnézést!
-
gboszi
senior tag
Sziaztok motorosok!
Tanácsot, segítséget kérnék tőletek. Jelenleg egy 250es Piaggio robogót használok 90% városban, viszont változás állt be nálam, s többet mennék vidékre. Levitt rendesen a kis robogó 150 km-t de a szerelőm tanácsára motorra váltanék.
Nem ültem még motoron, nem vezettem (még nincs A-s jogsim rá, de folyamatban, nem tudom ez mekkora bünti itt) de a Suzuki GS500 vagy Banditot ajánlotta kezdésnek amivel állítása szerint nem lövök mellé. Azt mondta, hogy azért jó a 250-es robogó meg igen tud menni de nem arra van kitalálva, hogy hetente járjam vele a Budapest-Balaton távot.
Kérdésem, hogy jó felé indulok? Használtban gondolkoznék, de tényleg tanácstalan vagyok, mert nem ültem még motoron. A váltástól nem félek 20 éve vezetek. Nem száguldok, nem akarok, nem olyan vagyok. Magabiztosan dugó nélkül mennék nyáron is a Balatonra.
Valamint, Budapesten, vagy Budapest környékén (esetleg Balaton déli part) nics valaki aki rendelkezik valamelyikkel és szánna rám egy órát, hogy kedvet csináljon?
Előre is köszi a válaszokat
"If you're good at something, never do it for free!"
-
Biqci
aktív tag
válasz
gboszi #128284 üzenetére
A többiek leírták pro és kontra a véleményüket. Ehhez én már nem tudok mit hozzáfűzni, csak egy tanácsom van. Ha hallgatsz a szerelőd tanácsára és esetleg a Bandit mellett döntesz, nehogy 600cm³ alatti gépben gondolkozz. A 250-es és a 400-as japán belpiacos, itthon gyakorlatilag nem lehet normálisan javítani, nincs hozzá semmi, szóval irtózatos szívás ha megáll. Ami most még jó, az sem jó a jövőre nézve. Szóval csak 600 vagy 650-es, mert gondolom nem akarsz 1200-vel kezdeni
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bacus
őstag
válasz
tboy93 #128360 üzenetére
Ha nem férsz hozzá, akár a hűtőt is le kell vedd (pl v-strom), meg a tankot, boxernél meg a bukócsövet.. Hagyni kell kihűlni a motort környezeti hőmérsékletre, ezért ez nem a beesek a szerelőhöz és megnézi típusú ellenőrzés.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz
tboy93 #128427 üzenetére
"sport bringájával? Mondja, hogy olyan 60-al."
Én 2 éve kísértem triatlon versenyen bringásokat mögöttem egy szerelővel, Keszthely és Zalacsány között kellett nekik 2 kört megtenni (nekem meg 8-t), az emelkedőn nem volt gond a dl650-el megelőzni őket, de lejtőn 90-es tempót mentek.. Ezek ráadásul mind amatőrök voltak, a profiknak külön volt verseny.
Baleset nem volt, de ott ha az egyik elesik, a körülötte lévők mind esnek, 90-nél ez azt jelenti, hogy nem a fehér mentő jön értük, hanem a fekete autó.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
válasz
Tamás9x #128645 üzenetére
ne csináld.
Vidd el szerelőhöz aki átnézi neked vétel előtt.
Ha nem értesz hozzá irgalmatlanul átbaszható vagy.
Vagy vigyél magaddal szerelőt akiben bízol vagy beszéld meg vele hogy ennél a szerelőnél tali aki ha nem vétózza meg akkor veszed is.
Amikor a zrxet vettem most.
5 motort küldtem oda a szerelőhöz. Kotványabbnál kotványabb hazugságok tömkelege volt. rám bármelyiket rámsózták volna. ez volt amit mondta hogy JÓ. nagyszervíz kell neki és ámen.én ott se voltam. úgy küldtem oda az embert hogy a szerelő megnézi ha azt mondja jó ugrok és papírozunk. így lett.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tamás9x
őstag
-
etnies
senior tag
válasz
Pocee #128918 üzenetére
Jó ez így, ha hazajutok motorral idén, akkor szétszedetem a szerelőmmel és kicseréltetem a tömítéseket.
De köszi az ötletet. Persuader dörzsis tippje bejött.
Bacus, velem egy bútorlap repült szembe, kilőtte egy teherautó, ahogy áthajtott rajta, mint az ágyú.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
baboss
őstag
Lelkileg igen, minimum 6 hét kényszerszabi. Baloldalamon nagy lábujj és szeméremcsont törés. Kaptam gipszet, ( a dokinak mondtam, hogy nem kell, mert az van otthon) meg két mankót, (most már mankóra is van jogsim) tök jól tudok már vele menni, csak lassan.
Nem tudom mitől állt be, karbin én nem állítottam. Egy ismert szerelő alakította át a motort pályára. A gyerek majd szétszedi és megnézi mi történhetett. Elvileg kevés üzemórás, én kb 50 órát mentem vele., 33-as keverék 100-as benzin, minőségi szintetikus olaj. Vasárnap 80 fokos volt a blokk, egy kolléga a ringen azt kérdezte, hogy a termosztát ki lett e szedve, mert szerinte magas a hőmérséklet. -
vendingo
veterán
válasz
csongi #129286 üzenetére
Olajfogyás okozhat ilyet? Mostanság esedékes az olajcsere.
persu: nem rémlik, hogy korábban érdeklődtem volna motorzaj ügyben, de lehet igazad van.
Szervizbe mindenképpen viszem olajcsere miatt, és a szerelőmmel is meghallgatom a zajt, hátha tud rá valamit mondani.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
baboss
őstag
Defektet kaptam, felvittem a helyi szerelőhöz, azt mondta nem lehet javítani. Én úgy tudtam, hogy ha az oldalán sérült akkor nem, ha a futó felületen akkor elvileg javítható. Új gumi, alig volt még használva. Nem akarta javítani, vagy tényleg újat kell, érdemes vennem ?
Ha felpumpálom, 2 perc alatt leereszt. A felniről nem lett leszerelve.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #129519 üzenetére
Igen, így hogy mutattál egy kvázi újat, már én is látom, hogy nagyobb volt az ijedtség. Tegnap nem is néztem, hittem a szerelőnek (rám ijesztett rendesen), aztán rohantam az irodába...
Egyébként is kaptam az ívet haveroktól, hogy minek hordom márkaszervizbe, kidobott pénz, stb. Hát például ezért
Relatíve ritka motor itthon, nem árt ha olyan nyúl hozzá, aki rendszeresen találkozik is a típussal.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #130109 üzenetére
Tulajdonképen igen sokszor passzol.
Volt már nekem is gondolatom, hogy készítek videót. De amíg a környezettel nem vagyok kész, nem fogok. Láttam jó pár házi videót, ahol olyan felszereltség van, ami a hazai szerelők jelentős részénél nincs meg. Taschner garázs sem a profi műhely szerintem. Nem kritika akar lenni. Nem egyszerű dolog menedzselni egy vállalkozást és közben folyamatosan szerelni.
De az egyéni vállalkozás ilyen.
Nekem a körülményekkel sok bajom nincs, szegényes, de ez valahol vele jár. Leginkább az információ, amit több csatornán ellenőrzök le. A tudást tartom fontosnak. Néha jó megoldásokat találnak ki.
Itthon a motorosok jelentős része szereti maga mókolni a vasat.
Ez részben érthető is. Ha szervizbe hordaná a 20 éves motort, még annyi motoros sem lenne az utakon. Azt a költséget már sokan nem tudnánk megfizetni. Az, hogy ez milyen kihatással van a géppark állapotára, azt látjuk. Ez igaz a nyugati féltekére is. De egy nagyobb lélekszámú országban ez máshogy érezhető.
Ez a folyamat már változik, még életben vannak a 15+éves motorok. Ahogy ezek kikopnak úgy fog kopni a homemade próbálkozók is. Az öreg is be fogja csukni a kapuit.
Sajnálom, hogy a gyereket bezárta a kalitkába, de ez belső ügy, és saját életük.
Az fiatal motoroknál és a mostaniaknál esélytelen lesz bármit is csinálni ha nincs kapcsolatban a szervizprogrammal. Ez combos szelektálás lesz.
Az elektromos cuccoknál meg a teljes fantáziát el lehet engedni.
Mindent is lehet kontrollálni. Az autósok előnybe lesznek, a motorszerelők meg nagy xarba.
Még a szakszervizeket is le szelektálja.
Egy kezdő fiatal helyében már nem fektetnék energiát belső égésű motor tanulásba.
A 40 éves szerelők egy része is nyugdíj előtt pályát lesz kénytelen váltani. Persze ez a jelen helyzet pillanatnyi képe. Ezer dolog módosíthat rajta, és tolhatja ki a belső égésű motorok meglétét. De az villamossági rész bővül, anélkül nincs kevesebb co kibocsájtás.Szerintem sok olyan javítás van, amit sufniban is meg lehet csinálni. És sok olyan amihez kell a profi szerszám, műszer, és magasabb szaktudás.
Törökországi utazásom során láttam érdekességeket. Motor szervizt.
Hát nah. A hazai sufnisok egy jelentős része többet tud és jobban szerszámozott.
És mégis mentek, közlekedtek. Tulajdonképen a végítéletig használják a járművet.
Érdekes világ. Az ott van, mi itt vagyunk, Németország meg ott van.Geresics: Nem kell ezt túl misztifikálni. A manuál sem azzal kezdi, hogy vidd a motort egy vákum kamrába
. Ha valaki akkora láma, hogy nyitott szelepfedél mellett sepregeti fel a műhelyt, hát azzal sokat nem lehet tenni.
-
csongi
veterán
válasz
Geresics #130115 üzenetére
Szerintem a mai világban már szerviz van, és márkaszerviz.
Nagyon kevés olyan szerviz van, ahol a szerszámozottság szoftverezettség kielégíti az itthon forgalomba lévő típusok jelentős részét. És ehhez kell szaktudás. Mindent is tudó szerelő nem létezik. Másképpen gondolkozik a Japán, az Olasz, a Német. Más logika és műszaki megoldásokkal valósítják meg ugyan azt a célt szolgáló elemet.
Feltételezem a cement nem a blokkba szóródik bele.
Egy Rally vagy dakar versenyen még ennél sokkal mostohább körülmények között szerelnek, és nem szelephézagot állít.
Homokviharba már lenne baj
Nem gondold túl. Ha jó szerelő akkor egy kis poros környezet nem lesz befolyásoló a motor szereléskor, és nem lesz befolyásoló a működésbe és szerviz minőségbe.
El fogja tudni dönteni, hogy el kezdheti e a művelet, vagy félbe kell hagyni. Vagy mi a helyes eljárás egy adott szituációban egyáltalán. -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #130143 üzenetére
Persunak egy faéket sem adnék, mert még elrontaná nekem!
Amennyit mi csak itt a fórumon vitáztunk dolgokról meggyőződésem, hogy a TB24 tréningen is miatta estem el! Ez volt a bosszúja!
Amúgy igen, a szerelő kérdés nagyon jó, de az a baj, hogy ahány helyen voltam, azt láttam, hogy nincs igazán szakértelem, csak rutinból dolgozás. Ez alól csak márkaszervizekben láttam kivételt, ahol a dolgozókat küldik a (kötelező?) képzésekre, így ha nem teljesen tróger a melós legalább ragad rá valami, ha pedig még szereti is csinálni, akkor még meg is tanulja!
Ha lenne egy 20+ éves Suzukim, akkor tök mindegy kihez vinném, mindenki rutinból mindent is meg tudna csinálni. Ez a motor azért picit más kategória már...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #130189 üzenetére
Ez a porszűrős story túl van tolva, pont múlt héten egy KFX700-at kaptam szét szelepcsere miatt. Szelepfedél le, láncfeszítők ki, vezérműtengely ki, hengerfej le és mindezt kétszer, mert V2-es. A garázsban csináltam, műgyanta, festett falak, álmenyó. Az egész blokk kb 7-8 órát volt "nyitva". Utána olajat cseréltem és kész. Mennyi por mehetett bele egy viszonylag steril, burkolt, nyílás-zárókkal rendelkező garázsban? Semennyi..
Nyilvánvalóan nem egy Taschner féle, porló aljzattal rendelkező sufniműhelyre gondoltam mint alternatíva, ahol ráadásul 99%-ban nyitott kapunál mókol..
Azért találni bőven a kettő között is alternatívákat. Nem márkaszervizt, de tisztességesen burkolt aljzattal, normális nyílás-zárókkal rendelkező műhelyt.
persuOk, az én 5 éves VFR-em még nem ilyen.
Nem tudom, h az a KTM olyan-e már, de ha igen, akkor pedig specikus KTM szerelőt kell keresni. Ugyanúgy, mint ahogy a VFR-nél is a Kozma Tomi, biztosan van KTM vonalon is, aki szoftverekkel is bír, de nem márkaszerviz.
Azért jól néznénk ki, ha mostantól minden új motort majd 5-6 + évesen is márkaszervizbe kellene hordani emiatt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bacus
őstag
Szerintem nem csak ducati-nál KELL szak szervizbe vinni, a bmw nálam szólt, hogy már aktuális, 10000 km vagy 1 év, amit hamarabb elérsz. Az, hogy a motor "nem szól" ettől még lehet szépen "beírja" a log fájlba, hogy nem volt meg a szerviz, az olajcseréről nyilván nem értesül.
Persze lehet kapni olyan kütyüt amivel ezt a figyelmeztetést ki lehet ütni, átírni az időpontot, vagy épp csak beleírni, hogy megvolt a szerviz, sőt van olyan szerelő aki meg is veszi (150e ft -tól és már diagnosztikát is kapsz mikor rádugod), de azért egy garanciális motornál, ami 30e km-nél gyanítom még az, csak nem olyan baj, ha ezt egy normális szerviz csinálja.
A következő "nagy" szerviz nálam 2 év múlva 80e km környékén lesz esedékes, de akkor már nem lesz garanciális a motor. Lehet nem viszem be Wallishoz, bár nekem kifejezetten jók a tapasztalataim a váci úti wallissal. (most volt a 60e szervizem júniusban)
A 20 (más típusnál 30e) km-ként ráköltött 200e forintot magam részéről normálisnak vélem egy 4-5 millió forint értékű motornál. Mást a fogyasztás nem érdekli, én meg szeretem azt hinni, hogy pl a következő 20e km alatt egy picit odafigyelve az üzemanyagon simán bejön a következő szerviz ára ! Ez nem azt jelenti, hogy nem élvezetesen kell motorozni, de pl nálam (ha csak nem időre kell mennem, de ilyen szinte sosem volt), nem hajtom 170-el a pályán, jó nekem a 100-140 közötti tempó.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Ha már szóba került a motorszerelés körülményei.. Khm.. nyomatékra hányan húzzák a csavarokat? Mert hogy nyomatékkulcsot nem sok szerelős videóban látok az fix.
A gyári service manualokban pedig rendre meg vannak adva az értékek...(Jahogy gyakorlott szerelőnek a csuklójában van nyomatékmérő...?
)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz
csongi #130295 üzenetére
Na, de ez a lényeg: hogy mi elszórakozunk itt rajta. Erre való.
Egyik ismerősöm a YT-on követi az összes Trash szereplőt. (Benke, KaffMerci, Kozma Cs. stb..)
Ott folyamatosan káromkodnak, meg műbalhéznak.
Itt legalább van némi szakmaiság is, amibe bele lehet kötni. :-) nem sokkal jobb így?
én is 'imádom' nézni az ilyen szerelők mindennapjait. -
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #130402 üzenetére
Semmi baj azokkal a 650-es egyhengeresekkel ha jó állapotban veszed és nem a felhozatal alja a cél. Haver az F650-ben egy hete forgatta át az órát 99k-ról 0-ra úgy, hogy 32 ezerrel került hozzá és import vas volt. Teljesen megbízható gépek, bejárta vele fél európát.
A GS-nek meg nem célja, hogy izgalmas legyen ahogy egyik line2 500-asnak sem volt soha célja az "izgalom". Izgalmasat akarsz? ZXR250, szerelőt találni is izgalmas sztori lesz.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboy93 #130530 üzenetére
Jaja, apumnak elhoztuk llwynog Kawajat.
Haveromtól lett volna a GS neki eredetileg immáron fixen de az beadta a kulcsot, szerelő csak vakarta a fejét mert előjel nélkül némán ugrott egyet a GS-ben a vezműlánc, visszarakta jelre ismét. Szóval abból nem lett semmi, pedig nagyon tetszett neki az is, de ez még jobb is már csak a vizes 8 szelepes blokk miatt is, a fojtás őt meg nem fogja zavarni így is kényelmesen jöttem vele 130-140 körül mikor felhoztam, a végét veszti el 160-170 körül pont mint a CB, a szűkített szívótorkokat kicserélték benne de a karbiban a két tolattyút már nem és azok a tű mellett megvannak fúrva a fojtott Er5 esetében így adott vákumnál nem alakulhat ki nagyobb a membránnál.
Persu javíts ki ha nagyon hülyeség volt az ok okozat.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
HoaryFox
őstag
válasz
Micsurin #130768 üzenetére
De az a vicces, hogy az önindító szépen teker, nem villog a háttérvilágítása pl. a műszerfalnak (töltés előtt csinált ilyet).
Azért megérdeklődöm a szerelő sráctól, hogy gyorsba tud-e biztosan jó akksit kölcsönadni, persze, ha még fenn fog állni a probléma."A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
fattyu
veterán
na gondoltam megírom a szerelem történetét.
gsxr600, zx7r, cbr900rr, triumph speed triple 955i, Husqvarna 701, gsxr750, zrx1200
Velük éltem. szerettem mindig az aktuálist. Talán a triumph volt a legkevésbé összenövős de tényleg. Ami volt örültem neki szerettem élményt adott.
Ama boldog állapotban vagyok hogy három motor áll a garázsban és mikor mihez van kedvem.
Egy speed egy supermoto és egy nagy naked.
A zrx.ZRX 1200...
Emlékszem kamaszkor vége felé fiatal felnőttként valami 2000 körüli motorkatógusban szembe jött. a zöld arany csíkos kocka fejidomos.
most mit szépítsem. felállt.elindult az élet.jöttek mentek a motorok nem végtelen lehetőségekből, kettő egyszerre nem volt opció, és a speedek sebessége hozott lázba mindig. szóval valahogy sosem lett.
majd idén asszonyt sikerült rávenni felüljön mögém de se a supermoto se a gsxr hátsó traktus nem volt ínyére. ki érti ezt?
Na jó. de én akarok vele is motorozni. nézzünk valamit ami kényelmes hátul nem uncsi nekem, de nem fénnyel utazó.
Na eljött az idő egy zrxre...
néztem zöld kockalámpásakat mert ugye az a legszebb, de abból csak kotvány volt.
Fejidomosból találtam egy jót. ésszel nem baj a szélvédelem.
szívvel hát nem ez a legszebb és nem is zöld.Nembaj okkal vettem ezt. szerelőhöz lead. nem érdekel mennyibe kerül MINDENT gyári állapotra minőségre vagy jobbra. azt akarom hogy a következő 30-50 ezren csak kopófogyó, ne hagyjon ott sehol főleg ne asszonnyal.
rálocsoltam még majdnem az árát.
sok apró faszságot kidobott amíg a szerelőnél volt. ami tök jó mert nem engem bosszantott vele.
Összeállt elhoztam.
azóta nem ültem autóban, másik motoron buszon vonaton lovon széken semmin.Az új üléssel a kényelem az lett amit vágytam egy nagy nakeden. órákat végtelen kilómétereket ( 120 kilóméterenkénti cigi/tankol megszakításokkal ) egész nap tudok rajta ülni.
A futómű nem értem. Nem state of the art nem sportos, de olyanokat döntök vele és olyan bizalmat ébreszt annyira kiszámítható. szűkebben fordulok meg vele mint a huskyval...a motor. a selymes a lágy a végtelen erő. ami nem tűnik erősnek. nem mellbevág valahol ahol megjön. ez alapjárattól ott van és dráma nélkül oly lineárisan húz végig hogy az elképesztő. amikor annyira sima és mindenhol erős hogy nem tűnik annak
pedig jajj tekeri el a hátsót ha vidámabbat indulnék pirostól. 5500-6000 tartomány óra szerint 150-180at ad ki. ezen a motoron utazónak ezzel teljesen maradéktalanul hiányérzet nélkül boldog vagyok, és még csak agyon sem ütöm vele.
jajj a hangja. nem szeretem ha motorhang van nem kipufugó. de ennek szép a motorhangja. nemtudom. de tényleg az.
A kinyitott kipufugó zseniális lett. van neki kedves öblös duruzsoló hangja. fordulaton nyilván üvölt de teljesen kultúráltan végig tudnék menni éjjel belváros kisutcáiban anyám csuklása nélkül. motorféken durrog rotyog. 6500on gázt rácsukva olyanokat robban kipufugó amivel halottakat lehet ébreszteni. Tökéletesen kontrolláltan használom ha ahhoz van kedvem és nem csinálja ha nem akarom.a kinézet. Már szeretem a fejidomot. a rovarszemek, ez a szürke fekete piros színséma. annyira 80-90 es évek annyira boomer és annyira én.
szerelmes vagyok. imádom. ha csak egy lehetne ez lenne. még az is lehet csak ez lesz. annyira otthon vagyok rajta, annyira jó érzés ránézni ráülni,indítani gyorsítani fékezni dönteni kanyarogni, gyalogost/autóst rémíteni. Boldog vagyok.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
válasz
Topiccsendőr #130888 üzenetére
Ugyhogy jelenleg egy kalap szr motor.
Ha jó lenne, nem akarná eladni
Bárhova viszi, minden szerelő azt mondja neki, hogy inkább szabaduljon meg tőle.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nintendo Switch
- Vírusirtó topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Építő/felújító topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Tőzsde és gazdaság
- Politika
- További aktív témák...