Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Daywalker

    addikt

    válasz stifi #21898 üzenetére

    Mindketten elhibáztuk, mert általánosítottunk. Az egész mizéria függ a lámpatesttől illetve az egyéni dolgoktól (magyarul a user szemétől). Sokan csak a színhőmérséklettel játszanak (pár száz kelvinnel magasabb színhőmérséklet már elég, hogy úgy érezd, jobban látsz vele), mások tényleg emelnek fényáramot. Idézek: "Vehetünk növelt fényerejű, azonban még szabványos, például H4-es izzót, ahol a teljes fényáram a maximálisan engedélyezett közelében van, esetleg pontosan annyi. Ezzel azonban még nem biztos, hogy jól is fogunk látni, mert ha az izzó talpa csak egy fél milliméterrel van eltolva a szabványos talpsík izzószál-távolságtól, az izzószál már annyira kiesik a fókuszpontból, hogy a szabványos vetített kép helyett egy nagy pacát kapunk, nagyon sok szórt fénnyel."

    Én elmondtam a tapasztalataimat: régi lámpatestbe nem volt nagy különbség a normál és a szupercsúcs között, csak az élettartam. Motorral meg teljesen jól látok a csodalámpások nélkül is (mivel nekem csak egy izzó van benne, nem kockáztatom az élettartamot, mert ha kiég éjszaka, akkor b.szhatom, az út mellett eléggé macera cserélgetni, nincs is nálam pót).
    Ettől másnak persze lehet eltérő tapasztalata. Maradjunk annyiban, hogy ez sem egy olyan szakma, amit mi a billentyűzet előtt tudunk "megszakérteni". Van jó cikk a témában, azokat érdemes elolvasni, aztán ki kell próbálni, melyik a jobb az ADOTT lámpatestben, adott vezetővel.

    [ Szerkesztve ]

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

Új hozzászólás Aktív témák