- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz sityupityu #77567 üzenetére
Én most adtam el a régit és megjött az új. Mindent el lehetett intézni. Az okmányirodába kell időpont, de ügyfélkapun tök egyszerű foglalni, és vannak is üres időpontok pár napon belül.
A biztosítónál meg online ki lehet jelenteni, meg biztosítást is tudsz kötni.
Egyébként ügyfélkapun az (el)adásvételit le tudod adni, még okmányirodába sem kel menni ez miatt!Viszont akkor már kérdezek is:
Az új Honda PCX-en néha van egy érdekes, indexrelé "bugzás" szerű hang amikor indulok.
Én arra tippelek, hogy véletlenül megnyomom az indító gombot a kesztyűvel.
Valakinek rémlik ilyen jelző hang?
Minden más visszajelző fény rendben van, semmi hibát nem jeleznek.Érdekes egyébként, hogy az én magasságommal (185cm) számomra nem kényelmesek a fékkarok és az index kapcsoló sem. A Benellin pont kézre esett minden, a fékkarok sokkal lejjebb álltak, az index is pont a hüvejkujjamhoz esett, ezeket még volt lehetőségem összehasonlítani.
A Hondán állandóan a dudát nyomkodom index helyett .
Valszeg 1000-es szervízen megpróbálom kicsit előre billentetni a bal (index/kürt) kapcsolót és a fékkarokat is. De lehet hogy a jobb (indítós) kapcsoló előre billentése is megoldaná a berregős problémámat . -
suste
veterán
válasz Mauzes #77673 üzenetére
Én is nagyon vártam egy A1-es Elektromos robogót/motort, de az ár/teljesítmény arány miatt egyértelműen a benzines robogónál maradtam. Honda PCX-et most 1,1M -ért megkapod (tavaly még kerek 1 volt), 2l-es fogyasztás, ülés alatt van tárolód (egy bukó belefér), még bejaratós, de alig bírom 70 alatt tartani, érződik hogy 80-90 meg sem kottyan neki. 12-13 lóerő körül van, pillanatok alatt fent van 70-en, még 2 személlyel is jól mozog városban. Szóval többet tud mint egy Soco TCmax, olcsóbb, kb sose jönne vissza a különbözet, egy tankkal 300km minimum meg van, és kb 5 perc megtankolni..... Pedig nagy elektromos jármű fun lennék, de még jópár évet kell várni valszeg.....
-
suste
veterán
Elég egy szatyor is ;).
Az élmény robogozásra nem biztatok én se senkit!
De szerintem a robogók nagyrésze inkább konkrét céllal van használva, az meg szabályos most is. Inkább mint autóval.....Keeway Cityblade:
Árkülönbség tényleg beszédes, ha csak 3-4 évben (20K km) gondolkodik az ember, akkor tényleg ezt kell/ilyet kell venni. A gyári 85km/h viszont sajnos elég gyenge, én is ezzel küzdöttem a Benellinel (ua blokk szerintem, csak még karbis volt).
De lehet rajta reszelni, csak új robogót nem szívesen piszkal az ember....
Én a PCX mellett döntöttem, mert 10 évben gondolkodom, (5K km/év) és reménykedem a tartósságban :). A szatyor kampo hiányzik a legjobban :)). -
suste
veterán
válasz #89309696 #77971 üzenetére
Szerintem a variatorban már nincs külön korlátozó gyűrű. Az sokkal nagyobb távolságot csinálna.
Ez már "csak" a variatort dob és tárcsa pontatlan tervezése/kivitelezése. Egy tuning vario új szijjal tuti kifut. Vagy marad a kézi barkács ahogy már linkeltük/írtuk párszor... -
suste
veterán
Sziasztok!
A hétvégén a régi robogómon (Tauris Samba 2T/50) végre akartuk hajtani azokat a variátor módosításokat, amiket a Benelli Velvet 125-ösömnél kitapasztaltam.
Felkészültem a nagy faragásokra, de kellemes meglepetés ért:
-Kiszedve a dobot és a tárcsát, majd egymásra helyezve egyértelművá vált, hogy nincsen szükség módosításra, hogy a szíj ki tudjon futni teljesen. Teljesen összezárt állapotban a (használt) szíj nem esett bele, sőt még egy kicsit ki is lógott
-A 8000km-es alkatrészek mind tökéletes állapotban voltak, görgőkön egyáltalán nem volt lapolás, a dob+fixtárcsa egyáltalán nem volt hullámos, a szíjon semmi nyoma nem volt a kopásnakÍgy csak a görgőpályát kellett meghosszabbítani, amit a régebben vásárolt levegős szalagcsiszolóval ([link]) könnyedén megoldottunk, majd filccel megjelöltük a szíjpályát, és középsztenderen kipróbáltuk.
Az eredeti állapotban kb 5-6mm érintetlen terület látszott, de most már csak kb 1mm (a közúti teszt után már nem szedtük szét...).
A tulaj azt mondta, hogy módosítás előtt az órája szerint 60-65-között ment végre, ez most felment 75-re .
Mentünk egy nagyobb kört, és GPS szerint elértük a 70-et.
A robogó egyébként teljesen tuningmentes! Henger, dugó, gyűrűk, karburátor, kipufogó (vakcsővel) minden gyári 18.000km-es.Ha az összes fekvő mina blokkban ilyen a variátor, akkor érdemes nekiállni ennyi módosításnak. (És szerintem felesleges belemenni a 70-es henger, tuning varió, kipufogó, stb pénznyeldébe.)
Sajnos képeket nem csináltam a módosításról, pedig tervben volt
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #78892 üzenetére
"Ez azért nem állja meg teljesen a helyét"
Azt elfelejtettem odaírni, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve ;).
Még régebben amikor először olvasgattam tuning ügyben, sok helyen ajánlgatták a nagyobb hengert, és sajnos nem írtak mellé, hogy ettől még nem lesz gyorsabb (számottevően) a robogó. Vagyis a hajtást is tuningolni kell még....
És akkor még nem beszéltünk a karburátor cseréről vagy fúvóka tuningról. Szóval a 70-es henger egy elég komoly pénzköltésbe visz, ha hosszú távra és eredményességre törekszel.
Egy ilyen variator tuninggal meg kapsz egy jóval használhatóbb robogót, amivel akár Budapesten is sokkal biztonságosabban tudod tartani a tempót. Persze itt is lehetne még tökéletesíteni a dolgokat (kis és nagyrugok, görgők cseréjével), de szerintem ezek sem hoznak már annyit pluszban, hogy megérje belevágni (kivéve ha valaki hobbiból is szeret ezzel foglalkozni).Én anno azért szívtam sokkal nagyobbat a Benellivel, mert egyrészt nem voltam tisztában a GY6 qmi152/qmi153 különböségekkel, és ezért problémás volt a nyögve elindulás....
Másrészt a gyári variátor olyan szinten el van b*szva, hogy teljesen összezárva is beleesik a szíj. Így le kellett venni a dobból és a fix tárcsából is (erre utaltam az előző hszben), és a utána még a keletkező életét is el kellett dolgozni. Jó sok idő telt el, mire teljesen összeállt a kép, de most már értem az összes összefüggést, és gyorsan el is tudom végezni a szükséges módosításokat.A perem falvastagság kérdés egyáltalán nem jelent gondot! Nem az tartja bent a görgőket, hanem a nyomólap. És csak a gorgőpályák végén van kivéve a falból. Inkább az görgőpálya melletti oldalfal ami aggasztott itt az Tauris-nál, mert kicsi a görgő és hamar véget ér az oldalfal, így ha túlmegy a görgő, akkor kifordulhatna a helyéről. De hát a dob is kisebb, így nem kell/tud olyan sokat mennie a görgőnek....
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #78900 üzenetére
Ha nekem szólt, akkor én már váltottam jó pár éve (Benelli velvet 125, majd Honda PCX 125).
A Tauris mostani tulajának meg korlátlan "A" -ja van .
Pont a "megérés" a lényeg!
A Tauris-szal naponta 10-15km-t megy melóba városon belül, amire tökéletesen megfelelnek az 50-esek (főleg variátor mod után ). Ez a legköltséghatékonyabb erre, és vállalhatóak a körülmények.
Én hetente többször megyek 35km-re melóba, peremkerületeken keresztül, ahol többször van 70-es tábla. Elég volt 1-2szer megtenni ezt az 50-essel, hogy megértse az ember, hogy ez nem erre való... Plusz a 2 személy is kellett volna, így nekem egyértelmű volt a feljebb lépés.(#78904) DJGABI
Én jópár évvel ezelőtt csináltam, és akkor is iszonyatosan elhúzódott.
A vizsgaidőpontokra nagyon sokat kell várni, ami nagyon bosszantó, mert technikailag akár 1 hét alatt is kész lehetne a jogsi (3 óra kresz - 1. nap, 1 óra rutinpálya + 1 óra város - 2. nap, vizsga - 3.nap DE SZÉP IS VOLNA ).
Ehelyett lesz belőle 3 hónapSzóval nagyon jól hangzik a B125 a leírások/előírások alapján, csak éppen jól megszívat a rendszer .
Ennek ellenére érdemes megcsinálni, ha ez a kategória amivel megfelelően tudod megoldani az utazást (költségek és kényelem).
-
suste
veterán
válasz Rivaul #78906 üzenetére
ha jól csinálod, akkor a pálya elejéhez nem nyúlsz, így kb 55-60-ig (az eredeti végsebesség kb 95%-áig) minden változatlan marad
csak a pálya végét teszed szabaddá, így tovább tud menni a görgő, tovább tolja a nyomólapot....
ami plusz pozitívum szerintem, hogy a régi végsebességet kisebb fordulaton tudod tartani
kigyorsítás után kijjebb megy a szíj és kicsit visszaengedve a gázt a szíj még kint marad és így kisebb fordulaton pörög a motor ua sebességen
vagyis kisebb fogyasztást és tartósabb motort is eredményezhet, ha nem csak a nyelezés a lényegha van BP-en valakinek egy jó tesztalanya, akkor összehozhatunk egy képes/videós aprólékos beszámolós átalakítást (előtte-utána teszt, előtte-utána képek a szíj kifutásról, stb)
-
suste
veterán
válasz sityupityu #78908 üzenetére
De még egyszer mondom, hogy a robogó tuning egyáltalán nem magas végsebességről szól csak. Legalább annyi ha nem nagyobb része van benne a dinamikának, amit egy variátor tuningal nem érsz el.
Értem amit írsz , de nekem az a tapasztalatom, hogy egy normális állapotban lévő, nem tuningolt 50/2T-vel sincsen semmi baj a dinamikával. Simán kilősz a lámpánál, az autósok nagy része elől simán meglépsz, csak aztán hamar utolérnek, és ha nem jön egy piros lámpa, akkor jön a veszélyes kerülgetés, majd a pirosnál megint araszolhatsz előre. Ez senkinek nem jó. A hülyébb (akinek nem inge ne vegye magára) autósok meg jól felkapják ilyenkor a vizet, és még erőszakosabbak lesznek.... .
De ha tudod tartani a GPS szerinti 60-t, vagy 70-es táblánál a 70-et (ez autóknál is óra szerint már inkább 75-80), akkor sokkal kevesebben fognak erölködni a legyűréseddel, főleg hogy az utolérésedhez már jóval túl kell lépjék a megengedett sebességeket.BWS-eden megnézném kiszedve és összerakva meddig esik be a szíj .
Hogy fizikailag meddig mehetne és meddig megy az nagyon nem ua.
Ha olyan mint a Taurisnál, akkor van még abban is kb +10km/h.Runnner képedre emlékszem, az korrekt volt, de az ugye abban már egy tuning variátor van nem is olcsón....
Ott inkább már az lett volna a gáz, ha nem fut ki teljesen a + pénzért cserébe.Ebben a módosításban pont az a szép, hogy semmi plusz és/vagy drága alkatrész nem kell, semmi máshoz nem kel hozzányúlni sehol (se karburáció, de hajtás), és mégis relatív sokat hoz.
-
suste
veterán
válasz energy4ever #78969 üzenetére
Az Adiva nekem is nagyon bejött, amikor először megláttam.
Valahol volt is eladó egész jó állapotban, csak már nem emlékszem hogy hol .
BMW-hez képest aprópénz, az alkatrész is, csak max a kasztni cuccokat lehet nehezebb beszerezni, mivel nem sok futkorászik az utakon.
Ha lenne egy ilyenem, tuti soha el nem adnám -
suste
veterán
Mindig ugyan abba a hibába esnek az emberek, hogy keverik a hobbit a munkábajárással.
Ami nem is lenne baj, ha elfogadod valamelyik kompromisszumot:
SM kategória:
-50-60km/h utazóval, tartós, 2,5-3l-es fogyasztás amivel spórolsz és közben gyorsabb vagy városban, városon kívül felejtsd el, max 25km
-70-80km/h utazóval, 4-6l-es fogyasztás, nem igazán spórolsz mert a gép is több lóvét igényel meg a karbantartás is, és ez is csak max 25km-es távolságban "élvezhető"
-80+km/h, gatyádat is ráköltöd, de élvezed isB125:
-80-90km/h utazó, 2-3l-es fogyasztás, tartósság és tényleges spórolás, városban nincs ellenfeled és városon kívül is ellehetsz 50-60km-es távolságig, ráadásul még utasod is lehetSZERINTEM
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #79146 üzenetére
OK, tudom, hogy neked sokat fogyaszt a termeted miatt, de Te nem vagy átlagos, és adott esetben ezt kell kihangsúlyozni .
Legalábbis az átlagost nem szokták külön mondani, hiszen ez az átlagos.
Én 90 fölött vagyok, de átlagban 2.5-öt evett alattam az 50-es, most pedig 2.0-t a 125-ös. (Régebbi karbis 125-ös 3.0-3.3 körül volt)
Ha nagyon óvatos vagyok, akor lemegy 1.8-ra is, ha pedig full gázon indulok mindig, akkor 2.3-ig is elmegy .A Passat-os rajtod lehet, hogy jó, de városi forgalomban nem hiszem hogy van értelme összevetni egy robogóval. Következő lámpánál már nem tudsz versenyezni, amikor 10 autóval hátrébb vagy....
Azon mondjuk mindig mosolygok, amikor van olyan autós, aki nyomja mint a marha hogy megelőzzön, pedig látszik, hogy piros van, és állnak az autók. Aztán amikor végre leesik neki, hogy meg kellene álni, akkor meg tapossa a féket úgy hogy kiesik a szélvédőn, miközben én szépen elgurulok az álló autók között
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #79152 üzenetére
Amiket írsz azok nem a robogók hibája, hanem a felhasználóké.
Én is utálom amikor zöldnél és üres útnál még 100m után is csak 40-nel totyognak az autósok, de nem az autó a hibás ezért .
Az hogy alattad joval gyengébben gyorsul egy robogó és sokat eszik, az sem a robogó hibája, csak egyszerűen nem erre tervezték
Nagyon sokan járnak idősek is robogóval. Mai is láttam jópárat. Ők nem dinamikusan gyorsítanak, hanem kicsit húzzák a gázt.....
És biztos vannak sokan akik azt hiszik, hogy ha lassabban gyorsít, akkor ezzel jelentős üzemanyagmennyiséget spórol. Pedig ez egyáltalán nincs így.
Lehet lassan menni egy autóval és nagyon sok üzemyanyagot elégetni, és lehet lendületesen/gyorsan menni ugyan ezzel az autóval és közben jóval kevesebb fogyasztást elérni.
Ugyan ez igaz a robogóra is.
Nálunk ez családon belül is előjön. Asszony mindkét autónkkal legalább 1 literrel több üzemanyagot etet meg százon, mint én . -
suste
veterán
válasz sityupityu #79208 üzenetére
Én azt hittem hogy ez a levegő ki/be vezetés a CVT-nél minden típusnál alap. A kínai GY6-nal szűrő is van az elejénél.....
-
suste
veterán
válasz molnarpeter #79222 üzenetére
a fix tárcsa külső felén mindig lapátok vannak, hogy legyen levegő mozgás
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz p5quser #79353 üzenetére
Ahogy írták is, csak 3+3-as felosztásban, extra esetben esetleg csak 3. És mindenképpen 120 fokban. Tehát 3+3 esetén egymás után váltakozva (6,8,6,8,6,8).
A súlykülönbség elvileg nem számít, ezért is lehet pl csak 3-at is berakni (de azt is 120 fokban!).
Én is 12+7,5 - lel jártam több ezret, mert nem volt 10-es elérhető. -
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79359 üzenetére
Miért akarod cserélni?
Csak azért mert öreg, meg ne cseréld le.
Ha kis hullám van csak dobon vagy a tárcsán, akkor azt polírozással javíthatod (fúrógépbe befogodatod.....).
Ha csak a görgők kopottak, akkor azokat cseréld. (méret/súly alapján kapsz motoros boltban)
Egyébként adott robogóhoz a típus alapján találsz variátort, nem úgy megy hogy másnak mi vált be.
Ráadásul a tiéd nem egy jellemző típus.
Én mindenképpen felújítanam elsőnek.... -
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79362 üzenetére
Mennyi km van a varioban (vagy a robogóban)?
Ha Bp-i vagy, akkor tudok segíteni, de előtte jó lenne látni képet róla.
Szerelő szempontjából persze sokkal melósabb, és nem tud sokat elkérni érte, pedig ha jól csinálja a javítást + egy kis módosítást, akkor jobb lesz mint gyári állapotban...... -
suste
veterán
válasz nyogo83 #79738 üzenetére
Pont ezt akartam én is írni. Jogsiba "A1" kerül B125 esetén is :)
Nekem egyébként a 40k hivatalos verzió helyett 50k lett, de ezt érdemes benyelni ;).
De nem volt plusz óra, csak a kötelezők. Viszont 2-3 hónap az az 1-2 hét helyett :((
A 100k az már tényleg nagy lehúzás, kivéve, ha valaki ott tanul motorozni.... -
suste
veterán
válasz #89309696 #79727 üzenetére
Csak ugye maga a motor 3x annyiba kerül
Ezzel nem értek egyet.
Új árakat nézve sem és használtat nézve sem.
300K-ért már nagyon jó használt 125-öseket kapsz, és normális 50-est nem kapsz 200K alatt. (Olyanról van szó, amire ráülsz és mész, nem kell buherálni )
Persze kapsz 100K alatt leharcolt 50-est, de 125-öst is.Én 200K-ért számíttattam be a Benelli Velvet 125-ösömet (levegős, karbis!), új michelin gumikkal és friss műszakival. Ha valaki 300K-ért elviszi tőlük azzal is nagyon jól jár.
-
suste
veterán
válasz sityupityu #80175 üzenetére
Mikor naponta/hetente szedtem szét a Benellit, biztos nem volt kedvem tömítéssel szenvedni. Aztán utána sem foglalkoztam vele, de sosem volt gond belőle.
Egyébként szerintem elég nagy túlnyomás van ott ahhoz, hogy ne akarjon bemenni oda semmi az egyébként is bevezetett levegőn kívül..... -
suste
veterán
válasz Runner_fxr #80247 üzenetére
Egy jó minőségű 125-ös 2 literrel beéri 100-on, 8 literes tankkal 400km-es hatótávja van az enyémnek.
80km/h-ig dinamikus, 90 utazó, 100 fölötti végsebesség.
Ehhez képest az elekromos még nagyon nem éri meg, de egy hibrid autót sem hasonlíthatsz össze vele, mert hiába eszik keveset, az még minidig a duplája, és a dugóban nem sokat érsz vele.Szóval ha városi/elővárosi forgalomra, jellemzően 1 személyre (és néha 2-re) kell jármű, akkor csakis egy 125-ös ami megéri (kis fogyasztás, nagy hatótáv, a kis méret miatt dugó független )
-
suste
veterán
válasz FeniX- #80253 üzenetére
Az agyatlan közlekedés sajnos teljesen általános, járműtől független
Ezek a kijön eléd, meg utoléred dolgok 90%-a annyi lenne, hogy nem tolod/húzod neki, ha már látod az eseményt.
Ehelyett még jobban tolja/húzza, hogy mutassa mennyire gyökér a másik, pedig egy sima gázelvétel megoldotta volna a helyzetet....
Ua mint a piroslámpa felé közlekedés, végig tolja a marha, hogy utána meg tapossa a féket, és esetleg akinek több agya van és már elvette a gázt, azt meg jól kielőzi, hogy még nagyobb satu legyen neki is, meg mindenkinek mögötte(#80254) macilaci78
Ő hasonlította a hibridet a robogóhoz, én meg azt írtam, hogy nem lehet....
Utas szám miatt is az autó nyerne, de ha robogóhoz hasonlít, akkor gondolom nem 4 akarnak rajta ülni....[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Johnny_vT #80270 üzenetére
U.I.: Életemben egyszer ültem motoron, akkor is csak stopposként vett fel egy szimpatikus csaj.
Erre még nem reagált senki.
Pedig jobb lenne, ha egy kicsi és olcsó 50-essel kezdenél, persze ez itthon jóval egyszerűbb a "rendszámtalansággal".
Ha A1 tetejét veszed (15 ló), akkor az már jól meg tud indulni (ahogy már írták is), és 0 tudással nagy baj lehet belőle. Valszeg az oktató motorok ott is kezes és lomha motorok (jobban jársz ha nem limitálod magad automata váltóssal), ezekhez képest egy jó 125-ös rakéta .Szóval vagy gyakorolj először kicsivel, vagy legyél nagyon óvatos, hiába csak 125ccm-ről beszélünk.
Gondolom ott is pár óra az átképzés? -
suste
veterán
válasz Johnny_vT #80292 üzenetére
Na ez így megint más, ennek is meg van az előnye!
Már ha jól értem, és nincs se kresz se rutin+városi vizsga?
Így valszeg jóval gyorsabban megy mint nálunk.
Elméletben itt is le lehetne zongorázni 1 hét alatt, csak a vizsgák miatt csúszik 2-3 hónapra.
És nem tudnak hivatalosan (vagyis nagy rizikó) előbb bejelenteni, csak kresz órák után..... -
suste
veterán
válasz Johnny_vT #80296 üzenetére
Így állati jónak hangzik, ha nem vágysz majd feljebb (fiatalként érdemes lehet átgondolni)
viszont 0 motoros/robogós előéletű emberkéknek ez mélyvíz .... ilyen szempontból örülök, hogy nálunk van vizsga, ami persze nem garantálja, hogy ne engedjenek (még) alkalmatlan embereket a közútra.... -
suste
veterán
válasz Johnny_vT #80323 üzenetére
Évi 2000km-re szerintem bőven jó a Kymco, sőt....
Nekem Tauris-szal van jó tapasztalatom, pedig ez jóval gyengébb minőség mint a Kymco. 14000-et mentem vele én, havernal most tart 20000-nél, de még minden gyár (gumi és fék pofa/betét csere volt csak).
A műanyagok rögzítése ami viszonylag hamar elenged/lazul, de egyébként üzembiztos.
Évi 2k km-re tuti beleugranek egy Kymco-ba. -
suste
veterán
válasz #89309696 #80355 üzenetére
pont ilyesmivel szívtam én is anno (olvasd vissza, ha van kedved/időd)
ha tényleg gyáriak a variátor alkatrészek, akkor csak a görgő/kontrasztrugó játék és az esetleges megszorulás marad
megszorulás:
-a hátsó részen valamiért szorul valami, ami nem engedi fokozatosan szét a tárcsákat, így amikor elenged, akkor gyorsan leszalad a szíj -> beejti a fordulatot
-vagy az első részen is lehet szorulás, ami hasonlóan nem engedi összezárni a tárcsákatha az induláskori fordulat OK, akkor legalább a kuplung rugóid rendben vannak
nálam ez sem volt meg -
suste
veterán
válasz FeniX- #80442 üzenetére
jobbról ne előzzünk, ne húzódjunk előre.
Ennek érdemes utánajárni a helyi szabályoknak ott.
Jobbról tilos előzni ez nem kérdés.
De jobbról előre menni ÁLLÓ kocsik mellett itthon szabályos, és ha haladni akarsz akkor ezt ki is kell használni, mert itthon az autók 90%-a középen vagy balra a vonal mellé húzódva közlekedik/áll.
Sajnos itthon ha valaki jobbra van húzódva, az vagy műszaki probléma, vagy éppen balra akar kanyarodni és azt hiszi nyergesen ül , .
Természetesen Álló kocsi mellett nem nyélen kell elmenni, hanem minimális sebességgel, hogy tudjál reagálni.... -
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #80527 üzenetére
Ha veszel egy kámzsát a bukó alá, akkor az nagyon sokat számít.
Anno engem is meglepett, hogy mennyivel melegebb lett.
Ha ilyen problémád van, akkor a zárt bukósiskak gondolom alap.De sokat számíthat a kabát szabása is.
Pl most újítottam be egy kabátot, aminél a zipzár felső része olyan magasra nyúlik, hogy teljesen rázár a sisakra, így ott semmi levegő nem jön be. Kámzsa nélkül is már jóval kellemesebb. Kámzsával meg nem is próbáltam még.... -
suste
veterán
válasz energy4ever #80697 üzenetére
Ez egy tök jó kérdés, engem is érdekelne.
Egy olyan benfentes kellene, aki tudja hogy a pályán lévő kamerák által begyűjtött adat (rendszám) milyen ellenőrzésen megy át.
Pl:
-ha megnézik a gépjárműkategóriát (legyen mondjuk MK=1, SZGK=2, TGK=3), és utána az ehhez tartozó matrica meglétét, akkor bukta
-ha viszont van olyan szabály is, hogy nagyobb kategóriás matrica esetén nincs bünti, akkor OK.
De lehetnek még egyéb esetek is.... -
suste
veterán
válasz tothferenc #80947 üzenetére
én is pont erre gondoltam -sajnos
1milliónál kicsivel drágábban kapsz új hondát/yamahát, ami 2L/100km -es fogyasztást tud, és 10 perc alatt beleteszel 3-400km-re való anyagot
szerintem ez inkább lesz közelebb a 2millióhoz, sőt lehet inkább több lesz, és még kompromisszumot is hoz a töltés ... sose fog megtérülniszerk.: ettől függetlenül persze szívesen elfogadnám
szerk2: ja, és a kilakításból adódóan az akkut sem lehet kivenni és lakásban tölteni
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz energy4ever #81392 üzenetére
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Ha a világítás közvetlenül van a generátorra kötve, akkor valóban szemmel jól láthatóan villoghat, és ez lehet normális.
Ha viszont akksiról megy, és jó az akksi, akkor nem villoghatna.
A ledes dolog az más téma.... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #81573 üzenetére
beköpte az akksit
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #81595 üzenetére
nem tudom mire gondolsz a ránézésnél, de szerintem igen is hasonlóak
teljesítményre is szinte ua
ok, a kerekek nagyobbak a régin, de az újabb tuti komfortosabb az újabb telók miatt
szóval nem tudok a váltón kívül olyat, ami a régi felé vinne, ellenkezőleg viszont nagyon sokmindent....
(mondjuk a hsz-ed végén te is a váltóról beszéltél )egyébként pont azért is jó összehasonlítás szerintem, mert házon belül van, és árban is nagyon hasonló
-
suste
veterán
válasz tothferenc #81619 üzenetére
Én melósnak vettem újonnan PCX-et, igaz előtte végigjártam a szamárlétrát, és mindegyik robogó visszahozta az árát, sőt még nyertem is velük az akkori autónk fogyasztásához képest. Viszont a PCX hiába eszik nagyon keveset (2L/100km), a (leginkább) télen használt Suzukim is csak max 5L/100km, így állati sokára fog visszajönni az 1M . Igaz nem is akarom lecserélni semmire .
Nézegettem a használtakat is anno, de amit megvettem volna (kevés km-es), az alig volt olcsóbb az újnál (800K).
Az 1000-es szerviz nekem (is) 18K körül volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arena Breakout: Infinite
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Nikon DSLR topik
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Diablo IV
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen