- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Netfone
- iPhone topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Óriás képernyővel futott be a Mi Max 3
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
-
addikt
Annyi, h "aláfekszik" és jól körbenézi a gumi környékét egy colostokkal.
Ha megvan a két gumi közti különbség - ami ha jól sejtem: 1 cm a szélességben és 72 vs 81 mm = ~ 1 cm magasságban - simán eldönthető, h befér-e... Én a dio alá nem egy számmal tettem nagyobbat de nekem volt segítségem, egy japó úriember már kikísérletezteMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
wolfnet
tag
Ez már szopókerék komáim! Amíg robogóm volt nem tudtam mi a jó élet. Beletörtem egy gyertyakulcsot a kettes gyertya kiszedésébe... le is írtam hogy azt az embert aki ilyen szart árul belefojtanám egy kanál vízbe. És mivel karácsony lett várom az új szerszámaimat és alkatrészeimet. Tök jó, lenne időm szerelni, de ehelyett herebere van. Más, most kap 4 új gyertyát 14e-ért a vas, de 95% hogy nem az a baj. Neeeem para, lesz tartalék (és valóban). Aztán neki kellene állni karbit szerelni. Igen ám, de kicsit bonyolult a dolog. Kikapni ugye az egész sort lehet, nem vészes pár csavar, pár cső, de utána le kell szednem az ülepítő edényt, és ki kell pucolni a tűt, összerakni és működj.
Előtte kipróbálok mindent amit csak lehet, hátha nem kell szétszednem. Reményeim szerint a tű a zárás előtt szorulhatott meg valahol. Az úszó próbálja visszanyomni, de nem zár rendesen, mert valami piszok odakerülhetett. Ezért folyik a benzin folyamatosan. (Ez még csak tipp természetesen.) Megpróbálom ma leereszteni az úszóházat, hogy az úszó kinyissa teljesen a szelepet, és utána friss anyagot engedni neki (mondjuk direktbe egy fecskendővel) és megpróbálni átmosni. Reményeim szerint kimozdul a piszok és túl leszünk az egészen. Ha nem akkor még egy tipp van. Leveszem a levegőszűrőt, és megpróbálom befogni a hibás karbi levegő beömlőjét miközben járatom a motort. Ekkor vákuum keletkezik a karbiba, és máshonnan próbál majd levegő szívni, és talán megmozdul a piszok a tűnél.
Túl sok a feltételes mód. De haladok!
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
Of course. A hondámmal elrotyogtam majdnem 10e kilométert mindenféle karbi/gyertya/levegő probléma nélkül. Azt se tudtam jóformán hogy ezek vannak, csak jó volt. Ez valószínűleg erre a szerkezetre is igaz, csak az elmúlt 20 év meghagyta rajta a nyomokat. Még tart a rózsaszín köd, szóval nincs para. És szerencsére apró dolgok derültek ki, az élmény meg ellensúlyozza. Elég fura élmény felülni egy vasra ami majd nem egyidős velem, utána pedig kenni neki mint a barom és nem problémázik rajta.
Privátban érdeklődj! :)
-
Silverr
aktív tag
Azon részével ami rám vonatkozik teljesen biztos voltam, másképp toltam volna hazáig. Itt azt értem, hogy biztos voltam benne, hogy nem fogok elcsúszni nem esek el vagy hasonló. Ismerem a robogóm és az útszakaszt teljes mértékben. Tudom mikor hogyan viselkedik. Gázreakció, fékek stb. Több éve hajtom de azt hiszem ezt nem kell magyarázni. Az már más kérdés, hogy abban nem lehetek biztos, hogy belém szalad vagy csúszik valaki.
-
30z.Samu
félisten
-
30z.Samu
félisten
Jogos a két pont, én többet szántam a sisakra anno, csak a negyedik boltban találtam zárt sisakot. A többi boltban nem volt, vagy maga a bolt volt zárva. Kicsit sürgős volt, mert a csatt elszállt az előzőn, így megvettem. De elképzelhetőnek tartom, hogy veszek majd egy másikat és ez jó lesz tartaléknak.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
hermanyi
őstag
Szívesen viselnék én is egy N104-est . De miből? És ez a döntő szempont szerintem . Persze ,hogy egy 15000 es sisaktól többet tud meg biztonságosabb ,de 100 ropi ,kéremszépen . A nagy átlagnak a robogója motorja nem ér annyit ,de használja mert olcsóbban bejut vele dolgozni ahol keményen be van jelentve minimálbérre , jobb esetben többet kap . szerinted van pénze 60+ os sisakra ? Szerintem annak örül ,hogy egyik hónapról a másikra megél ,nem hogy 2-3 évente új bukót vegyen mert elvileg cserélni kellene.
De ez csak szubjektív véleményem .Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
üszök
őstag
A nyáron hasonló tanácsok miatt nem vettem olcsó sisakot. Pedig aki emlékszik,20k körül akartam én is venni max,mégis 45 lett belőle. Bár még most sem szeretem a zárt sisakot.
Lehet nézek valami normális nyitott sisakot is tavasszal,ha a keret engedi."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
Ezzel is egyet értek.
Volt három év,míg nem volt robogóm mert nem engedhettem meg. Nem bírtam 50k-t össze rakni egy motorra.120k a fizetésem amihez le kell dolgoznom 17x12 órát,aminek a fele éjszaka. Az asszony 70k-t keres 7 órában. Mondjuk nincs gyerekem ami vinné pénzt.
Ha nem lett volna kis biznisz nekem sem lenne meg most a 250-es.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
hermanyi
őstag
Az a baj ,hogy te csak a fórumot a topikor veszed alapul.
Nem ez a nagy átlag . Én nem panaszkodom nem keresek túl rosszul igaz jól sem. A robogóm miatt sem panaszkodom mert viszonylag egy jó darab . De képzeld el ,hogy ennek ellenére én télen nyáron használom munkába járáshoz ,ez alól csak azok a napok kivételek amikor havas az út , mert így egy hónapban 2x tankolok az 4000 huf /hó . Szóval BKV jóval drágább lenne és hosszadalmasabb is . A téli munkába járás miatt nálam kizárt a nyitott sisak ,hál isten szemüveges sem vagyok és ezért a felnyitható is hanyagolható, és Nolan sisakom sincs csak egy mezei 20 ezres vacak amibe még napszemcsi sincs .
Amúgy meg az lenne a természetes és jó ha mindenki megengedhetné magának azt ,hogy 5-6 évente cserélje mert elöregszik. De sajnos nem ez a nagy átlag.
Szóval igazolhatod magad de egy fórum alapján azért nem nagyon szabad általánosítani.Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
wolfnet
tag
De írtam is hogy nem vontam kétségbe azt, hogy a drágább jobb. Annyit mondtam hogy a költségvetésbe ennyi fért bele. Én fősulis vagyok, mellette dolgozom, és a szüleim nem támogatják a motorozásomat. 2 év alatt raktam össze a szerkómat, először egy kb 6 ezret érő nyitott robogós Tornado sisakkal kezdtem. A motorhoz kaptam ajándékba. De legalább használhattam a motort.
Na szóval azt mondom hogy amint lehet összedobom a pénzt a drágább árkategóriára, és ahogy írtam ezt a sisakot megörökli a barátnőm. Remélem értesz, nem cáfoltalak meg kicsit sem, igazad van, csak anyagi okai vannak annak hogy valaki olcsó sisakot vesz. (Nyilván ha dönthetsz hogy motorozol AZONNAL egy szarral a fejeden, vagy vársz 1 szezont hogy legyen pénzed rendesre, akkor a szart fogod választani. )
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
nááájsz. *virtuálispacsi*
Na de ösztöndíj függvényében készülők a nyárra. Mivel gumizni is kellene a vasat, az elsődleges lesz valószínűleg. Illetve terveim között szerepel hogy ismerősősömet meglátogassam a hatalmas UK-ban, ami egy ~3e kilométeres túra (100e huf alsóhangon), szóval munkára fel. Aki esetleg nyáron készül europán át motorozni, és velem tartana szívesen látom.
Privátban érdeklődj! :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
Akkor ne gyújts rá, de állj meg óránként 5 percre, ha kell, ha nem. Egész nap motoron bírok így maradni a gerincporcsérvemmel együtt is. (Mondjuk az ülésem baromi kényelmes, és alacsony, a kormány meg - egyelőre még - magas.).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Akkor hadd magyarázzam másképp: másfél órát én sem bírok ki a nyeregben, olyankor már ordítani tudnék kínomban. 6x1-et meg simán, minden szenvedés nélkül. Rendszeresen megállok, kinyújtózkodok, hajolgatok egy kicsit (ilyen címszóval gyakorlatilag körülnézem a motort, ez amúgy sem árt), és persze - eléggé el nem ítélhető módon - mindezt egy szál cigivel a pofámban. Szükség szerint pisi / kávé (helyben főzve, nem vicc, "komplett" konyhám van a bal oldaltáskámban gázfőzővel! ), pár korty víz a kulacsból. Ha egyedül megyek, akkor ez nem kérdés (nem kell alkalmazkodni senkihez), az erdélyi úton előre így beszéltük meg Laci barátommal (ő fiatal, egészséges, nem dohányzik, de elfogadta a "feltételeimet"), a mostani, "nyuggerekből" álló társaságom meg bagózik, így ennél sűrűbben is meg szoktunk állni. Többnyire szép helyekhez időzítjük a megállást, ott fotózgatni is szoktam.
(#53008) kcsa: remélem, a lényeg azért átment: ha kicsit is kényelmetlen már a nyeregben, akkor állj meg, és pihenj, mozogj. Utána ugyanígy tovább...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
wolfnet
tag
Nyugi fiatalok! Én minden motoron szarul éreztem magam, amíg nem jöttem rá hogy nem csak a méretválasztás a fontos, hanem a felépítés is. Egész eddig naked-et akartam mert k@rvajól néznek ki. Aztán amikor kipróbáltam még akkor is tetszett (tanuló vasak). Aztááán amikor országutaztunk vizsgán szakadó esőben 5°C mellett, akkor már nem tetszett annyira. (Tény hogy nem csak a motor tehet róla.) Mindenképpen túra vasat szerettem volna, mert nem akartam és soha nem is akarok hasalni. Ültem pár percre hasalós motoron és borzasztó, nekem a derekam nem bírja, sajnálom (amúgy ... iszonyatosan jó volt csak a hátam leszakadt fél óra után).
Az RF azért tetszik, mert a hagyományos rotyogós naked-től egy icipicit előrébb dőlve ülsz, de nem fáj a hátam rajta 1,5 óra után sem. Nekem inkább a lábam fájt rajta, egész konkrétan úgy érzem nem tudom elég hosszan kinyújtani a lábam. Tudjátok amikor már 2 órája seggelsz a vason, akkor inkább tespednél mint szorosan fognád a térdeid között a tankot. Az RF-ben ez az egyetlen ami "sportmotoros" és ez amúgy nagyban növeli a biztonságérzetet, csak hosszú távon fárasztó. Viszont a felső testem csodálatos! Nem fáj semmim, és nem fárad el a csuklyás izmom sem olyan gyorsan, mert tehermentesíti a felső testemet a széltől az idomszett. Nincs alulról felcsapó levegő, nincs elölről rám terhelő levegő. 3-4°C-ban amíg nem esik, addig csak a kezeim fáznak a motoron és a térdeim.
@bogyo112: teljesen igazad van, ha viszont 1 óránként megállok egy 10 percre pihizni, akkor az egész teljesen vállalható. Ha messzire megyek, akkor nekem amúgy is meg kell állni 1-2 óránként tankolni mert a pacik éhesek. És ha már megálltam az minimum 15 perc. Megtankolom, bemegyek a shopba veszek valami csokit, beírom a telefonomba a fogyis programot megkapom hogy 20 liter szar .
Privátban érdeklődj! :)
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Ezzel egyetértek. Én csak az elhasználódott gumi/ zsír új (de még csúszós) közti különbséget éreztem. Az nagyon meglepett...
Ruhából én inkább minőségit vettem, használtan. (Dainese... Kb 1 éve rám jött, hogy lehet, le kéne cserélni egy újra... Megláttam az árakat, és elvetettem az ötletet. ) Kabátból a robogós kabátok is jobbak a semminél, bár azért azt a kis szivacs protektort nem lehet összehasonlítani a gyorsaságis kemény műanyag+szivaccsal szerintem. Ennek ellenére az új nadrágom szivacsos. Robogóra szerintem elég... Ha másik motorom lesz, akkor arra veszek másik ruhát is. Úgysem mostanában lesz.
Ezek nálam is tapasztalt dolgok. De tény, hogy a bőr ruhában térden ugráltam vagy 50m-t aszfalton, és nem is fájt. (Fogadásból, nem hitték el.) Gerincvédőt ritkán használom (Lidl 10kHUF), de a semminél jobb. Persze, ha van pénzed, akkor fel lehet öltözni jól.
Az egyik srác, akivel a jogosítványt együtt csináltam vett egy zsír új CBR1000RR Repsolt+ Dainese ruha. Csak a ruházata több volt, mint 1 milla.
De ettől függetlenül a sisakból kifogtam egy (szerintem) tűrhetőt. Ár-érték arányban szerintem jó vétel volt. A többi jobb, mint a semmi, vagy használt. De eddig mindig megvédtek. Idővel majd nyilván cserélgetem én is, de egyelőre maradnak.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nálam nem ez volt a szempont. Karbis többet eszik, de olcsó. Csak az maradt ki, hogy ezen a motoron spéci karbi van, se a 25-ösön, se a 150-esen nincs ilyen. Mert van rajta egy gyorsító szelep, hogy erősebb legyen a 25-ösnél, különben értelmetlen lenne. (Tehát ez a motor kivétel). Ettől még jó lehet a karbis, de utána kell nézni.
Mindegy, most már rendbe lesz téve, utána egy darabig megint jó lesz.
Úgy valahogy, ha valamit nem akar, nem kell erőltetni
Vagy nagyobb kalapáccsal odab@szni.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Mondjuk 50 2T injektorosat ezek után sem vennék.
4T-ből jó a karbis, jó az injektoros... Most karbis van, viszont ha sok hengeres gépem lesz, abból injektorost keresek majd...btw Shadow 600 karbis vagy injektoros?
szerk.: Közben én is megtaláltam.Ütésálló az jó. V2 meg V2...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs