- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- DIGI Mobil
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mullet MadJack teszt
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
suste
veterán
Amikor kicseréltem, direkt megnéztem fallal szemben és sík felületen is a képét, pont olyan volt, mint a gyári izzóé, csak éppen sokkal erősebb.
Persze vannak nagyon gagyi ledek, és beszerelése formák is sajnos .
A konkrét szabványokkal nem nagyon foglalkoznék, mert sima, gyenge izzóval is úgy el lehet vakítani egy rossz beállítással, hogy semmit nem látsz ....
A kék és egyéb dizájn ledek meg eleve felejtősek .[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #69787 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy a LED miatt izgultok/elvetitek, de helyette meg egyéb lámpát simán magatokra aggattok?
A rendőr valszeg nem nappal fog megállítani a normális LED miatt, hanem max este, de a fejlámpa és egyéb pótlámpák miatt szerintetek nem?
Egy korrekt LED izzóval (vagy minek hívjam ) sokkal beljebb lennétek (tesztelni kell a világítás képet). Nem teszi tönkre a lámpát, kevésbé terheli az elektormos hálózatot, és nem kell teleaggatnod magad egyéb lámpatestekkel, viszont látni fogod az utat . -
suste
veterán
válasz sityupityu #69872 üzenetére
Ha jól értem, akkor nincsen járatás, csak legurul a lejtőről.
És mivel utána csak sok rugdosásra indul el, én arra tippelek, hogy valamiért megszívja magát.
Itt mondjuk megint érdekes lehet, hogy ráteszi-e a gyujtást, és esetleg az automata szivató miatt valahogy megindul a benzin, és esetleg a tűszelep sem zár rendesen (a lejtő miatti szög is bejátszhat), így jó sok benzin befolyik.
Gyujtás nélkül még izgalmasabb a dolog -
suste
veterán
Hátha valakinek majd jól jön:
Meg volt a beszerelés, kapott egy új szíjat is, hogy ne az legyen a gyenge láncszem.
Bekerült:
-gyári (igazi kínai ) QMI153-as variátorszett,
-kicsit hosszab szíj (835/20/30 a 828/20/30 helyett),
-piros, 2000RPM-es kuplung kisrugó (kuplungpofa visszahúzó).Így most jól indul, nem pörög a motor mint állat, kicsit talán lassabban is gyorsul (de szép egyenletesen), viszont a fogyasztása kb 1L-rel kevesebb (4->3).
Egyelőre még mindig kb 60-65-ig dolgozik egyenletesen a variátor, de 70-ig elforgatna és azt tartva sem visít.
Azt tippelem, hogy ha ránézek majd, akkor még mindig nagyon nem fut ki teljesen a szíj, ezért majd lesz még esztergálás ....Érintett motorok:
125ccm/4T/ AC: Keeway Matrix/ARN/Leone/F-Act, Benelli Velvet -
suste
veterán
válasz sityupityu #69916 üzenetére
Pont ezt akartam írni én is
3 éves a mostani robogóm, de még nem járt mosóban, és kézzel sem mostam (Az előzőeket sem.)
Néha az eső lemossa -
suste
veterán
válasz sityupityu #69918 üzenetére
Én azt vallom, a járművek közlekedésre valók, nem simogatásra . (De persze mindenkinek a saját dolga....)
A robogó annyira kis felület, hogy ha nem dagonyázik az ember, akkor nem igazán lesz koszos.
Mondjuk az autót is csak évi 2szer mosom max (főleg a tél utáni mosás fontos szerintem). -
suste
veterán
válasz macilaci78 #69935 üzenetére
Engem eddig amikor megállított a rendőr, akkor egyik esetben csak papírt kért, másik esetben viszont egyeztette az alváz számot is (ami ráadásul el volt írva a biztosítási papíron ).
Még ő adott bicskát a takaró műanyag eltávolításához . -
suste
veterán
válasz sityupityu #70130 üzenetére
Én ezt mindenképpen betenném az összefoglalóba
Gyors diagnosztikához jó lehet, bár sokmindennel ki lehetne még egészíteni.... -
suste
veterán
válasz sityupityu #70134 üzenetére
szinte mindegyikhez lehetne még írni
a legjobb egy saját szerkeszthető lista lenne valahol, de a témaösszefoglaló sem lehet kilóméter hosszú
(nemtom hogy egy pastebin vagy hasonló oldal meddig tárolja a cuccot )
ha összeáll a kép az emberben, akkor sok kis apró dolog van, amivel lehet javítani a variátor működésén.... -
suste
veterán
válasz BlackPriest #70256 üzenetére
én is rendeltem, meglátjuk hogy válik be
-
suste
veterán
válasz BlackPriest #70263 üzenetére
van hozzá videó
-
suste
veterán
megjött a kis kijelző egység
a bubis zacsi csurom vizes volt belül (!), az egész doboz nedves volt, és a kijelző is párás/vizes belül, de működőnek látszik (00-t mutatja)
most kiszárítom napon, és kiváncsi leszek a működésre
ami egyelőre nem tetszik, hogy ha jól értem, akkor nincsen kikapcsolási lehetőség
ha majd lemerül az elem, akkor szétszedéskor lehet preparálok bele egy főkapcsolót -
suste
veterán
válasz sityupityu #70423 üzenetére
Mennyi lehet a normál alapjárat 4T/125 -nél?
Létezik hogy 2100 körül van? Most ennyit mutat melegen, de nem tűnik túl magasnak . Autóknál jóval alacsonyabb, ahhoz vagyok szokva...[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
Ok, köszi!
És az is lehetséges, hogy olyan 5500 lenne az ideális a variátor munkájához?
Most olyan 4800-5000 között dolgozik, és így egy kicsit kevésbé dinamikusnak érzem, mint a gyári állapotban. A varió vége után 5500-tól jobban húz kicsit. Sajnos nem tudom mennyi lehetett gyári cuccnál, de akkor sokkal jobban forgott és sokkal többet is fogyasztott.
És akkor még az a kérdéses, hogy mennyi lehet ezekenek az egészséges max fordulat?
(Gyári állapotban szerintem feleslegesen sokat forgott, és végén hamar elérte azt a hangot ami már fájt a fülemnek.) -
suste
veterán
válasz mekkGyver #70446 üzenetére
Már bocs, de az ikyenektől áll égnek a hajam, mikor pirosnál is nyomja neki tökig .
Minden normál, gyári állapotú gépen van értelme csiszolni, hiszen nincs 2 egyforma motor. Gyárilag egy biztos, de nem tökéletes beállitassal készül minden.
(Miből élnének a chip tuningosok? )Nálam ez így néz ki, ha a fülem nem csal sokat:
Gyár állapot:
Variátor munkapont: kb 6000-6200 1/min
Fogyasztás: 3,8-4,5 lMost:
Variátor munkapont: 4800-5200 1/min
Fogyasztás: 2,6-3 lMost mentem egy hosszabb etapot, és egyre valószínűbb, hogy 5300-5500-as fordulatot kellene belőni, és akkor lenne a legjobb.
Maximumra olyan 7000-et érzek még kellemesnek, ezen lehet nyugodtan utazni. Persze forog többet is.
-
suste
veterán
válasz pocokxx #70526 üzenetére
hát ezt azért mindenki számolja ki magának, mert nagyon eltérő lehet az eredmény
pl én átlagban 6L-t spórolok 100km-enként, és kb 5000KM-t megyek egy évben a robogóval, vagyis ha csak 300FT/L -rel számolok, akkor is spórolok 90.000FT-ot évente
(és nem is használom minden nap, és még csak nem is minden hétköznap!!!)az előző 50-es robogóm ára 2-3 év alatt visszajött (azzal kevesebbet mentem éves szinten), és 4 év után még pénzt is kaptam a robogóért
-
suste
veterán
válasz mekkGyver #70537 üzenetére
Azt kell eldönteni, hogy mire veszi az ember.
Ha spórolás miatt, akkor ne a "pörög mint állat, húz mint a marha" beállítást és érzést keressük. És akkor nem 4-5L-t fog zabálni a robogónk, hanem csak 2-3L-t (50-150ccm, de vannak 250-es váltós mocik is ilyen fogyasztással).
Ez saját tapasztalat, az 50-esem sosem evett 2,5-nel többet, és végre a mostani 125 is ilyesmi. Ja, és nem 40kg vagyok, hanem 90 fölötti, a gyerkőccel együtt meg már 150kg fölött vagyunk. -
suste
veterán
A fordulatszámmérő zsinórjának elvezetése közben közelebbről vizsgálva a hátsó kereket, észrevettem 1 kiálló tüskét. Ezen felbuzdulva átnéztem mindkét gumit, találtam is hátul 3db, elől 1db nem oda illő tárgyat (szög, üvegszilánk, stb).
Aszzem jó lesz bevezetni 1-2 hetente egy ilyen vizsgálatot ..... lehet nektek is ..... -
suste
veterán
válasz sityupityu #70839 üzenetére
Gondolom az újabb digitális villogtatók egyes áramkörei kis feszre/áramra is hasonlóan reagálnak, mint nagyra.
A régieknél csak olyan tünet lehet amit írtál . -
suste
veterán
válasz macilaci78 #70888 üzenetére
Mondtam, hogy nem lehetetlen .
De ugye ezeket kaptátok (bár akkor kidobott pénz volt ).
Minimális használatnál is beleszalad 1-2000 évente még a nem rendszeresen használt 50-esekbe is.
Ha meg hétköznapi ügyeletben van, akkor sokkal több is (és még nem a futárokra gondoltam, mert az megint más kategória). -
suste
veterán
Annak elenére, hogy itt sokszor nagyon óvnak mindenkit a kínai/olcsó robogóktól, azért azok is elmennek új korukban 15-20000km-t simán probléma nélkül. Persze a burkolatok hamar zörögnek, de ez arányban van az árukkal . Szóval van létjogosultságuk a megfelelő (km) igény esetén.
Én Tauris Sambat vettem 150.000ft-ért újonnan, 10.000km-nél volt variárot+szíj csere, kisebb burkolatmegerősítések kellettek, de sem gumit, se fékbetétet, se semmi mást nem cseréltem, 13.000km körül adtam el, azóta is használják.
A jobb márkák már akkor is 300.000 fölött mentek..... -
suste
veterán
Jól beilyesztett a robogó a minap:
Reggel indítás, szépen ketyegett autómata szivatóval, de mire felvettem a bukót+kesztyűt, addigra pont leállt. Utána viszont egyáltalán nem indult, pedig nagyon sokat indítoutam, gáz nélkül is meg full gázzal is.
Ma nekiálltam hogy megnézem mi lelte. Első indításra egyet röffent, aztán megint semmi.
Gondoltam valami üzemanyogos dolog lesz (autómata szivató ).
Leengedtem a karbiból a benzint, volt benne, de elég kevésnek tünt.
Na mondom akkor indítozok, aztán meglátjuk utántölti-e. De semmi nem jött. Benzinmutató még nem jelzett üreset, de keveset mutatott, azért belenéztem és a tankban volt anyag.
Haladtam visszafelé, a karbiba bejövő csövet lehúztam, ott se jött semmi (benzincsap ). Mentem tovább. Nem ejtőtartájos, hanem a taposónál van a tank. A következő csatlakozás egy műanyag kis tartály, amiben szokott lenni egy kis benya, de most az is üres volt. A tetejét is le lehet csavarni, ezt meg is tettem. (Ez a tartály úgy néz ki mint egy fékolajtartály kb öklömnyi, de nem tudom mi a szerepe ) A következő lépcső egy fém cucc, gondolom ez lehet a vákuumos csap, mert erre ment több cső is, erről is lehúztam a csövet itt se jött semmi. Kicsit piszkálgattam, meg befogtam indítózás közben, majd az előző műanyag tartályra visszatettem a fedelét, jól ráhúztam (alatta van gumitömítés is), aztán többszöri próbálkozásra elkezdett jönni a benzin a csapnál. Visszaraktam mindent a helyére, és egy rövid indítózás után (üres volt a karbi), egyből be is röffent. Elsőre nagy öröm, de aztán beugrott a nagy kérdés, hogy mi volt a baja???
És mikor csinál majd megint ilyet mondjuk 30-40km távolságban otthonról
Valakinek valami tipp? -
-
suste
veterán
válasz sityupityu #70958 üzenetére
De gondolom ha megadja magát a membrán, akkor nem gyógyul meg magátol?
Mert azóta működik. -
suste
veterán
válasz BlackPriest #70975 üzenetére
Alig eszik többet a 125-ösöm, az 50-esem meg pont ennyit evett (2T !).
Ha nincs tuning és/vagy gyepálás, akkor ez a normális. -
suste
veterán
válasz Winchester95 #71071 üzenetére
pont úgy ahogy minden járművön/akksin: nézed az akksi feszt alaphelyzetben, majd beindítva, és beindítva magasabbnak kell lennie
-
suste
veterán
válasz Winchester95 #71079 üzenetére
nagyban függ az akksi állapotától, de a töltés olyan 13,5-14,5V környéke
alaphelyzetben 12V körül kell lennie -
suste
veterán
válasz Rivaul #71110 üzenetére
Variot és a szíjat vedd ki, és asztalon teszteld le, hogy a tárcsákat egymásra rakva mennyire megy be a szíj. (Pl mikor emeli meg a szíj a tárcsát, amikor nyomod be közéjük.)
Ugye az az ideális, ha pont miután teljesen beér a szíj a tárcsák közé, utána már emeli is. Ha beljebb tudod nyomni a szíjat, akkor tuti nem is fog kijönni, amikor működés közben teljesen összezárnak. Sajnos nálam is ilyen a most bent lévő új szett, majd valamikor kicsit levetetek a tarcsákból egy esztergályossal (csak ésszel, én kb 0,5mm-re gondoltam, úgy hogy nálam nagyon nagy az a rész, ahová nem fut ki a szíj!).
Egy jó tuning variónál ez biztosan teljesen pontosan be van lőve.
Ja, és persze új szijhoz kellene beállítani! -
suste
veterán
válasz crissprivat #71126 üzenetére
Én a Honda PCX-re szavazok:
-nagyobb tank
-nagyobb kerék
-csak jókat írnak róla.
De én már régóta kinéztem magamnak, és következő robogónak ilyet szeretnék .
Egyedül a hátsó dobféket nem értem rajta -
suste
veterán
válasz crissprivat #71130 üzenetére
A yamahában meg a mini tank hihetelen húzás.
A fele ekkora testű JOG-okban is volt ekkora.
Ha már jó a fogyasztása ezeknek, akkor legalább 300KM-t nyugodtan (mondjuk fél liter maradékkal számolva) lehessen velük megtenni. Pl a mostaniba is tankoltam már 9,5l -t. -
suste
veterán
válasz syler123 #71158 üzenetére
ok, de nem írtad hogy mennyi idős
én is azt mondom, hogy új vásárlás és normál használat mellett bőven jó 15-20000km-ig az olcsóbb robogók (vagy kb 3-5 év)
utána már szerelős lesz, és minden műanyag cuccot újra kell rögzíteni
persze ha kevés km/év lesz, akkor hosszú távon lehet jobb egy drágább, bár az idő ott is elintézi a dolgokat, főleg ha kinti tárolás van
pl most már rááltam arra, hogy ha valahol napközben otthagyom, akkor is letakarom, mert a nap brutálisan kiszívja (a 3 éves sötétkék ponyvám már fehér a felső részen -és ezt kapjuk mi is a bőrünkre ) -
suste
veterán
válasz syler123 #71163 üzenetére
Na ez az, 9 éves. Igaz kevés km, pont ezért valszeg te sem adnad olcsón, ha eladnád, közben meg a kora miatt mégis rizikós már (ahogy te is tapasztalod).
Mennyi esélye van, hogy végig garázsban volt, leponyvázva, téliesítve, a gumik kezelve, stbstbstb.... (Gumiabroncsok, akksi, tömítések, szíj cseréje, és már meg is dupkáztuk a robogónk árát.)Ma 100K-ert kb boltbajáros (5km) robogót érdemes venni (jog, dio ilyenek), és még akkor is bosszantó, ha tolni kell. Melóba iszonyat rizikós szerintem, de persze lehet mázlija valakinek. Melóba járás esetén a nyári hónapokkal számolva és a megspórolt üzemanyagot nézve (4-6l/100km) pár év alatt visszajön a több százezer is.....
-
suste
veterán
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71182 üzenetére
ok, hogy fékről beszélünk, de a hátsó fékként azért nem olyan vészes
nekem is fontosabb a tank és a kerék méret -
suste
veterán
válasz crissprivat #71184 üzenetére
Én 10-ről váltottam 12-re (50ccm), majd váltottam 13-ra (125ccm), és úgy érzem hogy mindegyik lépcső számított, a kisebb gödrök már nem olyan gázosak.
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71188 üzenetére
ez a mostani ledes verzió pont jó lesz nekem 2 év múlva
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71190 üzenetére
a sebességhatár a valós sebességre szól, a kilóméteróra meg bőven csal
szóval amit látsz 80-90, az pont 70 körül van (ezért is nem fényképeznek le mindenkit)
kivéve ha GPS-szel nézed
most nyáron volt több 2személyes etap, én a gyerkőccel együtt tuti 150Kg felett vagyunk, és 70-es tábláknál tudtuk tartani a tempót
annyi változott, hogy a fogyasztás felment 3-3,5 közé
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Linux kezdőknek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen