- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ingress
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pickit3
aktív tag
válasz negroo #42028 üzenetére
5km/h-val mész, de Neked 50-60 méter kell, hogy megállj akkor csak gratulálni tudok. Gondolom csak 2 pálcás volt a jogsid...
[link] A linkben látható kettős kanyaron eléggé sokszor keresztülmegyek. Aki itt jár az tudja, hogy maximum(!) 50km/h-val lehet keresztülmenni ellenkező esetben csúnya vége lehet. Sajnos abban a kanyarban nem kevés autó borult már az árokba a szemem láttára és egytől egyig azok a "tökéletes sofőrök" estek áldozatul akiket körülírtatok. Ők is azt vallották, hogy fix megengedett sebességgel kell menni mindenhol, mert /ez van a KRESZ-ben/. Sötétben is nyomni kell a gázpedált, mindegy, hogy mi van előtted, pl: egy részeg, egy másik karambolozott autó vagy egy éles kanyar. Mert ugye ez van a KRESZ-ben... (/irónia off)
-
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #42033 üzenetére
Más is látja a táblát, hogy kanyar van ott mégis belerongyol a nádasba.
Egészen biztos meglátnám (mert eddig is mindig megláttam hogy tötymörög előttem egy kivilágítatlan traktor, motor, etc.) és tartottam a 80-90km/h-s tempót. Aki észreveszi (vagy nem), de mégis belemegy annak vagy gyenge világítása van vagy gyenge fékje. -
Pickit3
aktív tag
Hát hogyne... [link]
"Minden nemzetközi szabványnak és szokásnak fittyet hányva kilencvenről fékeztük teli talppal állóra az autókat - és az Ignis győzött. 32-33 méter körüli fékutakat mértünk, de a Swift meglepetésemre azonos méretű gumival egy orrhosszal az Ignis elé csúszott. Elöl mindkét autóban hűtött tárcsa-, hátul egyszerű dobfék dolgozik."(#42088) biker
A Vitara nagyon jól fékez és ezen nincs kivetni való. Tapasztalat.[ Módosította: philoxenia ]
-
Pickit3
aktív tag
100km/h-ról megállok Neked 33méter alatt. Mellesleg egy fapados autóról beszélünk ami a munkába járásra tökéletesen megfelel. Ha nagyon fékezgetni akarok akkor előveszem a Vitarát és azzal megyek satuzgatni. De inkább nézegess továbbra is féktárcsákat és Köszi.
[ Módosította: philoxenia ]
-
Pickit3
aktív tag
A golf az teljesen más tészta, ne keverjük ide.
(#42098) 8th
Kb 2 hete történt közvetlenül előttem egy baleset amikor jöttem haza a gumistól a második szezonját húzó téli gumikkal. Előttem haladó autó belerohant egy kivilágítatlan autóba 98km/h-s sebességgel, Én rögtön rátapostam a fékre amitől egy pillanatra megnyikkant a gumi majd tapadást megőrizve fékezett le. A rendőrök mint szemtanúként az Én féknyomomat is lemérték (szvsz teljesen feleslegesen) és pontosan 33,28méter volt a féktávom. Ezért vagyok ennyire biztos benne és nem a számoknak hiszek hanem a tényeknek.(#42101) biker
Ennyi, a Vitarának király fékezési képessége van.(#42109) philoxenia
Ne keverd a szezont a fazonnal. Nem mindegy, hogy 15cm szélesen vagy 25cm szélesen kapaszkodik az aszfaltba a gumi. Ezen megint lehetne vitatkozni, hogy egységnyi területre hogyan kerüljön a súly. Ha szélesebb a gumi akkor egységnyi területre kevesebb súly jut, ha keskenyebb akkor egységnyi területre több súly jut. Továbbá az autó felépítésétől is függ, hogy hogyan tud támaszkodni fékezéskor az autó első kerekein. Etc... Így remélem már érhető.(#42114) mephi666
Fékezésről volt szó nem gyorsulásról. -
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #42127 üzenetére
A többit változót az "etc" alá rejtettem, ha esetleg nem tűnt volna fel.
A fékezésről... De azért, hogy megnyugodj a Vitarával is hasonló eredményeket lehet elérni. Nem baj ha nem hiszed el, Biker és Én legalább tudjuk/tapasztaljuk. Pont. -
Pickit3
aktív tag
válasz Winner_hun #42182 üzenetére
Igen, teljes fénnyel.
-
Pickit3
aktív tag
Egy benzinkútnál felfordultam a főútra (lakott területen kívül), láttam, hogy tőlem balra úgy 500 méterre egy öregebb ford busz közeleg lakott területen. Amikor már 70-80km/h-ra felgyorsítottam, láttam, hogy piszok gyorsan közeledik majd satufékez úgy, hogy fütyültek a gumijai rendesen és kb 1-1,5 méterre volt tőlem. Haladtunk így még vagy 100 métert amikor már szokásos 90km/h-val mentem és sikerült megelőznie. Mindez egy nagyon hosszú belátható úton történt. Nyilván nem volt egyszerűbb csak simán megelőznie hanem bele kellett fékeznie először a seggembe bár azt is furcsállom, hogy tudott olyan gyorsan ott lenni mögöttem. Mondjuk ez engem nem zavart, de ha ettől jobb napja lett akkor örülök ebben segíthettem neki.
-
Pickit3
aktív tag
válasz Winner_hun #42549 üzenetére
Maga a menetfénnyel alapjában véve nincs baj csak előszeretettel rosszul használják és/vagy tovább kellett volna gondolni a rendszert, hogy a helyzetjelző is kapjon egy plusz ledet. Oktatóm úgy tanította, hogyha a horizont alá bukik a nap akkor nappali menetfény helyett tompítottal kell közlekedni, ez oké. Bár egyszer a rendőr fényes nappal belekötött, hogy hátul nem világít semmi, hiába magyaráztam, hogy ez gyárilag ilyen. Azóta a drl mellé mindig felkapcsolom a helyzetjelzőt is és akkor mindenki nyugodt. Ami jobban bosszant, hogy kizárólag csak golfosok felszerelik után gyártott vackokkal amik tompítottnál is világít, mint a pusztulat és konkrétan megvakulsz ha szembemegy veled. Mellesleg utánakerestem, de nem találtam olyat, hogy éjszaka félfénnyel mehet a nappali menetfény. Persze kivételek amelyek gyárilag képesek drl/dpl üzemmódra is, de ezek alias drága swiftek biztos nem. De ha valaki belinkelne egy erről szóló akármit, hogy nincs igazam azt megköszönöm.
-
Pickit3
aktív tag
válasz Chris Kiki #42558 üzenetére
Őszintén nem találkoztam olyan autóval, hogy a helyzetjelző lekapcsolta volna a drl-t; lehet, hogy van, de nem találkoztam ilyennel.
-
Pickit3
aktív tag
válasz Chris Kiki #42560 üzenetére
Erre Szögedön és környező parasztfalvakon VW-ből jellemzően Golfot és néha egy régebbi Passat-ot látok. Általában nincs bennük drl vagy ha van akkor utólagosan beépített ami nem úgy működik, mint kellene. Bár lehet, hogy nincsenek új golfok errefelé (szerencsére) amiben már van gyárilag is.
-
Pickit3
aktív tag
[link] Szokásosan nem fér a bugyijába, mert Neki elől van a helye.
-
Pickit3
aktív tag
[link] Először tankoltam volna itt, de siettem valahová így szerencsére máshol tankoltam.
-
Pickit3
aktív tag
-
Pickit3
aktív tag
válasz HoaryFox #42860 üzenetére
Necsak; az még nem jelenti azt, hogy profi sofőr vagy. Láttam, hogy a kamera mögött a piroson mentél át a járdán... persze kocsival.
(#42861) biker
Én inkább úgy mondanám, hogy megszokásból vezet, mert ismeri az útvonalat. Szóval lehet, hogy merészebben ugrik be egy forgalmi helyzetbe, de a vezetése úgymond a mai világban még jóval a tűrhető kategórián belül esik. Én is találkoztam kivilágítatlan fekete autóval sötétben ami nagyobb bűn azért és tud meglepit okozni. -
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #42903 üzenetére
A komoly, hogy ha autómárka alapján sorolod be a sofőröket és a vezetési képességeiket így határozod meg. Akkor nálam a balf@sz listán nagyon magasan viszi a pálmát a Golf, utána a Bmw és harmadik helyen a többi VW. Suzuki nagyon a legvégén lehet, mert nem találkoztam olyan forgalmi galibával amit ők okoztak volna. Nem azt mondom, hogy nincs csak ritka.
Ha már Golf; ma jövök haza munkahelyről és beleakadok a főúton egy Golfba (meglepő módon), megy 60km/h-val az út közepén. Villogtam rá, de semmi; szemből is villogtak rá, mert gondolom enyhén megijedtek, hogy nem húzódik vissza, majd amikor nehezen visszahúzódott és elment a szembejövő már váltottam is vissza és padlóztam. Az lett amire számítottam, felébredt benne a versenyszellem, hirtelen versenyautónak képzelte magát és ő is tökig nyomta csak Én hagytam szabályzás közelébe felpörögni (5500-ig) Ő meg nem bár 1.6 dízel nem erre lett kitalálva szóval így lazán legyorsultam és nem akart visszaelőzni.
Konzekvencia, majdnem minden munkanapomon kapok egy olyan Golfot ami megkeseríti a közlekedés (kinyitja előttem az ajtót, leszorít előzésnél és/vagy rám fékez, kitolat elém és ezzel intenzív fékezésre kényszerít vagy földúton jön szembe éjszaka kivilágítatlanul 110-120-szal). Te meg mondod, hogy milyen balf@szok a Suzukisok bár egy történetet sem írtál le amiben Ők vannak. Amennyiben van(nak) akkor az kérlek oszd meg velünk, mert kíváncsi vagyok rájuk.
-
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #42907 üzenetére
Ok, bocs csak félrevezető volt a végén a gonosz smile miatt.
-
Pickit3
aktív tag
válasz customer114 #42909 üzenetére
Csak akkor ha Golfot látok, na akkor elgurul a gyógyszerem. Amúgy 184cm magas vagyok ha érdekel, amúgy miért fontos ez? Kilátok-e a kormány mögül vagy mi?
(#42910) philoxenia
Az sokkal jobb amikor simán megfordul és utána indexel. -
Pickit3
aktív tag
válasz customer114 #42915 üzenetére
Ne amperkogyá' Tee Akkor alacsonyan írok, hogy felérd; 83kg vagyok és fegyencedzek; és nincs komplexusom az ignis miatt, inkább megtiszteltetés egy ilyen autó.
-
Pickit3
aktív tag
Ilyen esetben nincs más választás. A rendőr meg ügyes volt.
Ma 2 motoros is esztelenkedett, egyik szemből jön és áthúzódott az én alias szembe sávba egy enyhe kanyar miatt. Fék és lehúzódtam nehogy frontálisan belém jöjjön. A másik meg olyan előzésbe fogott amit szerintem tudta is hogy nem fog tudni befejezni így én és a szembejövő is lehúzódtunk különben kivasaljuk magunk közt.
-
Pickit3
aktív tag
Unaloműző estére. [link]
-
Pickit3
aktív tag
válasz mephi666 #43031 üzenetére
Na ilyenkor kell két kézzel nyomni a dudát, ha orosz vagy akkor nem is fékezel. Akkor talán lesz egy kis szégyenérzete, mert a villogást nem mindenki veszi észre.
Akkor Én is; tegnap fordulok fel balra a főútra és balra található kb30méterre egy körforgalom. Csúszok lassan ki, mert jön jobbról egy autó. Mire elindulnék már látom, hogy a körforgalomból majdnem oldal két keréken távozó majd felém padlógázzal jövő újabb Golfocskát. Bepadlóztam a sávomba az autót és kb 30centire ment el a hátsómtól. Egy fél másodpercre próbáltam neki activitizni, de a fiatal szőkeség tátott szájjal bámult egyenesen a messziségbe. Tipikus néz, de nem lát eset. Ha kicsit elbambulok, akkor nyélgázzal oldalba kap teljesen.
Most, hogy így gondolkozok... Egykori évfolyamtársamnak vettek a szülei nemrég egy kis autót, 1 hétre rá már a bal eleje össze volt törve. Gondolom az említett szőke Golfos lányka is hasonlóan járt, hogy kapott apucitól egy autócskát és nyomja neki, mint a világtalan, mert úgyse Ő dolgozott meg érte.
-
Pickit3
aktív tag
válasz mephi666 #43090 üzenetére
Ez ilyen, ha nem figyelnek egymásra.
Kövér 90km/h-val megyek a régi 5-ösön és mindenki megelőz. Na de nem +5-10km/h-val hanem úgy rendesen elmennek mellettem. Általában lassabban megyek úgy 70-80-van környékén, mert már így is szétb@ssza az autót a rossz út. Még az 1.2-es swiftet is úgy úgy hajtja a tulaja, hogy majd összefossa magát az autó, de neki akkor is előzni kell. Költői; mi a fenének kell ennyire hajtani/előzni? -
Pickit3
aktív tag
válasz Calogero #43129 üzenetére
Kanyarodó járműnek eleve elsőbbséget kell adni a gyalogosnak amit nyilván nem tesz meg. Biciklisnek viszont nincs elsőbbsége az autóval szemben szerintem még kanyarodó járműnél sem. Erre mondta az oktatóm, hogy elméletileg el is lehet ütni a bringást gyakorlatilag azért ne. Persze mindkettő hibás csak a bringás jobban.
-
Pickit3
aktív tag
Két dolgot nem értek; az egyik, hogy éjszaka egymás mellett elhaladva lakott területen kívül amikor már csak 4-5 méterre van a 2 autó felkapcsolja a reflektort, instant szemkiégetés. A másik, hogy szitáló esőben amikor néha-néha kell ablakot törölni (kb 100-150 méterenként) akkor miért megy csumán az autósok 80%-nál az ablaktörlés?
-
Pickit3
aktív tag
válasz customer114 #43164 üzenetére
Szóval egy öreg Golfban, egy G-s Astrában, egy 2005-ös swiftben etc. mindmind rainX van, ezt nem tudtam. Egy kezemen megszámolom, hogy Szeged környékén kisebb falukban,városokban hány rainX-es autó van.
(#43165) mezis
Lehet, hogy nem egyértelműen fogalmaztam szóval nem előzésről van szó hanem szembe felém jön és úgy megy el mellettem. Magyarán a másik sávban felém néző lámpával közeledik és úgy halad el mellettem, hogy utolsó 5méteren felkapcsolja a reflektort és ez számomra nem kicsit zavaró. Előzésnél nem érdekel ennyire bár ott is van gyakran olyan, hogy a seggemben felkapcsolja a reflektort és egy kis idő múlva elkezd előzni bár az nem szokott érdekelni.Tegnap délután megyek egy kisebb városban és az úttal párhuzamosan van egy különálló bringaút. A zebra közeledtével látom, hogy van egy bringás is aki velem egy irányba tart és kb egyszerre érünk oda a zebrához, gyalogos nincs. Biciklin ülve hátranéz és bámul engem majd méla undorral berántja elém a bringát a zebránál amire gondoltam, hogy megteszi, de nem sejtettem, hogy ennyire hülye. Majd balra átlósan elhagyja az úttestet. Satuzva sikerült nem elkugliznom, de lehet kövire csak orosz módra csak a dudát nyomom.
-
Pickit3
aktív tag
Haladok egy forgalmas szűk utcán a teherautóval. Ezen az utcán a nagyobb teherautók, nyerges vontatók és még a buszok is előszeretettel járnak mivel így rövidítenek kb szűk 1kilométert és egy marék kanyarodást. Előttem egy babakocsis hölgy és mellette a bicikliző kislánya halad, utánuk Én. 4méter széles utcán még egymás kikerülni sem egyszerű nemhogy az ilyen embereket nagy forgalom mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Pickit3
aktív tag
Egy kereszteződésben 2 sáv kanyarodik balra, én a belsőbe, kamionos a külsőbe. A gond az, hogy nagyon kis ívben fordult a kamion és gyakorlatilag kiszorított a sávomból amiért át kellett húzódnom félig a szembe jövő sávba ami üres volt. A nagyobb gond az, hogy záróvonalon léptem át és a legnagyobb gond, hogy pont egy traffis kamerás micsoda alatt történt ez az egész. Kérdés; számíthatok-e csekkre?
-
Pickit3
aktív tag
Jövök hazafele 85-ös tempóval egy olcsóbb audi után és minden ok nélkül besatuz előttem majd balra indexel, jobbra húzódik, de a sávban marad. Kicsit kivert a víz főleg, hogy nem saját kocsival mentem.
-
Pickit3
aktív tag
-
Pickit3
aktív tag
Régi 5-ös, Szegedtől nem messze történt; lendületből elkezdtem előzni egy másik autót, közel egymás mellett voltunk amikor rám szembe felfordult a susnyásból egy autó, a feje balra nézett és szó szerint sz@rt rám. Egy igen nagy fékezés és egy hirtelen kormánymozdulat elég volt, hogy elkerüljem a csattanást és visszatérjek az előzendő autó mögé. Mocskosul szét tud nézni pár ember.
-
Pickit3
aktív tag
Elég két zsák krumpli a csomagtartóba és máris stricimobilként világít mintha refivel menne, sajnos erre az öregek nem figyelnek, hogy úgy állítsák világítást, hogy ne vakítsa el a szembejövőt. Bár ritkább, de lehet találkozni olyannal is aki folyamatosan indexel és mégis egyenesen megy előttem, ráadásul ott még hallja is, hogy kattog mégsem veszi észre.
Amivel most az őrületbe tudnak kergetni az a öreg autókra szerelt nappali menetfény ami olyan gyengén világít, mint egy napelemes szolár lámpa. Akkor inkább vegyen normális menetfény vagy menjen tompítottal. Ennyi erővel akár mehetnék parklámpával, mert "nekem az a nappali menetfény". Sajnos ködlámpával is sokan közlekednek nappal és jelzésre sem reagálnak, hogy az nem tompított. Az idegesítőbb fajtája a kanyarfény(?) főleg amikor kis utcában forog és hol az egyik hol a másik ködlámpa világít vagy alszik el.
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43949 üzenetére
Ilyenkor nem kell féktávot tartani és nem mellesleg ez előzésre is vonatkozik. [link]
Egyértelmű az eset, a két barom az úton rendezi le az egymás közti feszkót. -
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43961 üzenetére
A második bekezdés alá tartozik. Bár ha már megcáfolod és ami benne van a második bekezdésben... Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha az úton az előzés tilos. Szóval előzni tilos táblánál 1,5cm-re jöhet mögöttem egy 3,5t-nál nagyobb jármű míg nekem olyan követési távolságot kell tartanom, hogy simán meg tudjak állni?! Gondolom érted mire akarok kilyukadni. Na de léptem.
-
Pickit3
aktív tag
-
Pickit3
aktív tag
-
Pickit3
aktív tag
-
Pickit3
aktív tag
válasz mephi666 #44747 üzenetére
Ehh... túlgondolod, előzni tilos tábla + záróvonal. Hiába van az ellentétes sávban szaggatott az nem a Juke-ra vonatkozik hanem a szembejövőre. Ha ilyen helyen előzni akarsz akkor még a záróvonal előtt kell befejezned vagy visszahúzódsz. Mellesleg szerintem ez nem akadály, hogy kikerülje bárki. 6mp-re nem tud megállni, hogy elinduljon a busz, de utána másfél percet áll a piros lámpánál.
Amúgy meg nem volt valami kresz módosítás, hogy a sávban megálló buszt nem szabad megelőzni a figyelmetlen leszállók miatt akik átrohannak az úton? Pl ilyen esetekre. Javítsatok ki ha tévedek. -
Pickit3
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen