- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Magisk
- Instagram közösségi fényképezés
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sir Pocok
őstag
Egyszerűen az emberi felelőtlenség ne ismer határokat még karácsonykor sem:
Családi látogatáson voltunk, látótávolság 50 méter, kib@szott nagy köd 4-es út. Visszapillantóban látom, hogy valami nagy SUV beáll a seggembe. Mindenki 70-el megy, megfelelő követési távolságot tartva. Az úton sokan mennek haza. Barátunk olyan előzésekben vágott bele (kanyarban is), hogy többünk életét keményen veszélyeztette. Meglepő módon X6-al volt az illető.
A másik baromarcú egy Alfa 166-al csinálta meg ugyanezt, de ő annyira pofárlan volt, hogy aki rámert dudálni arra ráfékezett, meg mutogatott.
Ha nem lenne karácsony akkor mindkét embert agyba főbe vertem volna.
Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
-
titán
válasz stickermajom #39952 üzenetére
En is kb ezt irtam volna. Defenziv vezetes, legyen tolem minel messzebb, foleg ilyen kodben.
-
Nkboy
senior tag
válasz Sir Pocok #39951 üzenetére
Mentetek 70-l, mindenki tartotta a megfelelő követési távolságot. Tehát, mi a probléma? Aki akar előzzön, megvannak a távolságok, simán befér.
Bevallom őszintén, ha vonatozás van, de én úgy ítélem meg, hogy tudok gyorsabban haladni, akkor előzni fogok. Természetesen ha ezt biztonságosan végre tudom hajtani. Értem én, hogy rosszak voltak a látási viszonyok, de ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek be kell állni a "vonat" mögé.A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
Nkboy
senior tag
Ha rosszak a látási viszonyok, és Pista bácsi úgy dönt, hogy ő bizony csak 50-l megy, mert az a tuti. De közben megérkezik Jóska bácsi is, aki úgy érzi, hogy ő bizony tud menni 100-l is. Ilyenkor mi van? Megelőzi és megy tovább.
Ha a "vonatban" az első csak 30-l mer menni, akkor mindenki követni fogja? Nem hiszem.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
titán
Ez a gond, hogy a legtobben azt gondoljak, ok joval tobbet tudnak mint a masik vezeto. Annak is oka van, hogy elol lassan mennek. Ha rosszak a latasi viszonyok, akkor 50-el kell menni es kesz.
Ha rosszak a látási viszonyok,
Megelőzi és megy tovább.
Ez a ketto teljes mertekben uti egymast. Hogy elozol biztonsagosan, ha nem latsz eleg meszire? Sehogy. Akkor?
(#39958) philoxenia Úthengerrel vagyok...,
[ Szerkesztve ]
-
Nkboy
senior tag
Oké jó.
De kinek mit jelent a rossz látási viszony?
.......akkor 50-el kell menni es kesz. Tehát ha az első autós úgy dönt, hogy csak 50-l lehet menni ( mert Ő szerinte annyi az adott helyzetben a biztonságos) akkor mindenki menjen annyival? Nem hiszem, hogy ez így működne.philoxenia:Úthengerrel nem előzgetünk, főleg nem ködben.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
titán
De kinek mit jelent a rossz látási viszony?
Ez sajnos relativ. Vagy szerencsere, ki tudhatja. Az viszont biztos, hogy ha nem elozunk, akkor nem tortenik baleset ebbol kifolyolag. Sok autovezeto ezt nem merlegeli, hanem probalkozik, miert is? Hogy nyerjen 10-20-30 percet? En pl kodben nem szoktam eszetlenkedni. Elofordul, hogy lakott teruletre erve konnyebb "atugrani" az elotted levot, mint kint a prerin kamikazezni. Amint utolerek egy nagyobb jarmuvet, teherautot, uthengert , maradok mogotte es orulok, hogy biztositja az utat nekem.
(#39962) Nkboy Foleg a telaposapkasokkal kell vigyazni.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
Persze, ez egy f@szság. XY megy lakott területen kívül 70-nel mert köd van, én meg megelőzöm 90-nel mert én úgy ítélem meg,hogy hiába van köd attól még teljesen biztonságosan végrehajtható az előzés akkor nem fogok mögötte menni.
Ami viszont tényleg durva, rengetegen még mindig csak kibaszott menő nappali menetfénnyel kivilágítva közlekednek lakotton kívül és amikor rávillogok szemből,hogy wtf...még integet.
Fehér és ezüst színű autókból, ebben a ködös fos párás időben.Egyik legjobb,Siófokon négysávos úton, belsőben megy s.splash, sehol senki, fényes nappal, utolérem és egyszer csak cirka 50 méteren átmegy szépen a szembe sáv belsőjébe záróvonalon....
Nem hittem el...3/4 autóval átment majd kb. ugyanolyan tempóval vissza, lassítottam nem mertem jobbról sem mellé menni. Majd mikor kénytelen voltam átsorolni mert 30-cal ment a belső sávban,akkor láttam,hogy két idős hölgy ült az autóban..kb. 130 évesek voltak ketten együtt.
Ez tegnap történt,9 óra 44 perckor, lehet a misére mentek. -
philoxenia
MODERÁTOR
-
m3tr0
őstag
válasz philoxenia #39964 üzenetére
Aha, tehát ha valaki 30-40-50-70-nel megy akárhol és köd van akkor senki nem előzhet.
Hát érdekes.
Az fel sem merül senkiben,hogy az a balfasz aki vizetfacsarva a kormányból vezet,mert éppen köd van.
Általában ezeket a sofőröket nem érdekli az sem ha ködben a felkapcsolt ködzárófényt felkapcsolják és az udvarban kapcsolják le akkor amikor leállítják az autót.
Az,hogy közben másik 230 közlekedőt vakítottak az nem számít miközben éppen 60-nal szelték az utakat,mod: mondom ezt úgy,hogy 24.-én Böhönye felé Marcali elkerülőn egy vasúti átjáróban,záróvonalon előzött meg egy L200-as Mitsu utánfutóval úgy,hogy én 100-zal mentem...ő meg kb. 140-nel....
Ha nem engem előz meg,nem hittem volna el ha mesélik.Én személy szerint saját magamat nem tartom versenyzőnek, próbálok mindig úgy vezetni ahogy a körülmények megkívánják, de aki balfaszkodik azt nem bírom.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
De az miért pazarlás,hogy ha valaki vergődik előttem és elunom az életem mögötte akkor fogom és megelőzöm?
Főleg úgy,hogy szabályos?
Mert te soha nem előzöl csak napos időben, száraz útburkolaton,de csak olyanon aminek a minősége olyan mint a német autópályáé és természetesen csak úgy,hogy az egyenes útszakaszon legalább 4 km-nyi belátható távolság legyen.Pont azon idegesítem fel magam,hogy lehetne menni mondjuk X-szel, de ő megy X-20 -al. Sokkal jobban járunk ha megelőzöm,mert ő maradhat a hitében,hogy a vezetni tudás mindentudója,a vezetés alfája és omegája én meg a hülye idióta versenyző, én meg szépen megelőzöm és megyek tovább békésen.
Tulajdonképpen ahogy látom,az előzés azokat zavarja akiket megelőznek mert X sebességgel mennek ahelyett,hogy valahogy tudják mehetnének jobban is,vagy ha nem akkor ha valaki rájuk előz akkor az egy barom és el kéne venni a jogsiját és rohadjon meg veszélyeztetnek másokat, Aha...csak magába nem nézett soha.[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
mindenki csak addig bátor, hogy ködben előzgetek, mikor a félhomályból szemből fel nem tűnik jó közel egy ki nem világított, vagy csak gyenge fényszórós traktor/teherautó/biciklis
igen, én is jártam így, azt hittem hogy "nincs akkora köd f*szér szuttyog 60-al előttem a teherautó", csakhogy a vége necces lett eléggé a szembe jövő, hirtelen feltűnő nyerges miatt (ezúton is thx mindkét teherautósnak, hogy itt vagyok, mert rajtam múlt a vége legkevésbé)
aztán utána vagy átgondolja, hogy érdemes-e ködben, mikor nem látja be a szükséges távolságot előzni, vagy minden marad a régibe amíg egyszer szarul nem jár jó esetben csak ő, rossz esetben más is, vagy a kivétel erősíti a szabályt alapon máskor is gondolkodás nélkül bepróbálja a dolgot
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
titán
Egyszer probald ki amit irtam, azutan terjunk vissza a kerdesre. Mit vesztettel es nyertel.
Mert te soha nem előzöl csak napos időben, száraz útburkolaton,de csak olyanon aminek a minősége olyan mint a német autópályáé és természetesen csak úgy,hogy az egyenes útszakaszon legalább 4 km-nyi belátható távolság legyen.
Ezt nem is ertem mi.
Aha...csak magába nem nézett soha.
Ahogy az elozo sem. Hogy miert is elozok? Mert ertelmes oka nincs neki.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz Debilon #39968 üzenetére
Aham értem én,tehát itt akkor senki nem előz ködben.
Az is mindegy,hogy a ködben 300m a látótávolság vagy 3m. Értem.Lauda: tipikus magas lóról osztom az észt.
Te meg majd akkor írjál legközelebb ha leszálltál róla jó?mod2: de van értelme, miért ne lenne? 90 a megengedett..X megy 60-nal...ráelőzők. Miért ne?
Szabályos, az? Persze tudom most mi jön, ködben, nem látok, nincs kivilágítva a nyerges kamion, persze...Mert senki nem előz ködben. Azért mert te ott araszolsz valaki mögött mindenkinek ott kell?Havas az út...valaki megy 20-szal...bármilyen okból...ott mész mögötte hússzal mert ő biztosan mindent jól tud és jól mért fel minden körülményt, legyen az időjárási vagy bármilyen. Hagyjuk már,de komolyan.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
Mindig ugyanaz a válasz, mert szabályos, mert úgy ítélem meg,hogy biztonságos és mert sokkal jobban érzem magam,hogy nem idegesítenek fel azzal,hogy ott vakaróznak előttem.
Nem mellesleg mert előbb érek oda ahova akarok.Tudom tudom, most jön a matematika,hogy ezzel mennyi időt nyerek...
Akkor te közlekedjél mindenhol 60-nal. Leszarom, csak ne magyarázd meg,hogy ha megelőzlek akkor még én vagyok a fasz, -
titán
Latod te is tudod, hogy kenyes kerdes az ido, amit nyersz, ezert nem is szeretnel foglalkozni vele. Egyszer probald ki, akkor kicsit belelatnal, hogy a semmit hajszolod. Inkabb ne is tudjam, a lenyeg, hogy sietek es elottem ne vakarozzanak. Holott igen konnyen lehet, hogy akit te vakarozonak gondolsz, az cselekszik megfontoltan.
[ Szerkesztve ]
-
Sir Pocok
őstag
Én se szeretem a vonatozást, mert balesetveszélyesnek tartom, normál időjárási körülmények között.
Viszont ködben, nagyon rossz látási viszonyok között:
Minek kell kell a másik seggére rámászni? Ha valami hirtelen közlekedési szitu van, akkor hogy a túróba fog tudni megállni?
Mi a p.csáért kell kanyarba elkezdnei előzni majd hirtelen agresszíven visszasorolni? Mi fenére számított?
Lehet itt önző beleszarok módon közlekedni, de ez gyökérség.
Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
m3tr0
őstag
Vagy csak simán nem tudja megfelelően felmerni a körülményeket és szimplán balfasz.
Mellesleg mielőtt be lennék állítva száguldó kozveszelyes idiotanak, hétvégén a kelet mecseki reszen 70 nel jöttem egy Audi mögött szépen, Pécstől Bonyhadig majd utána is volt még egy két lassabb szakasz. De ahol lehetett menni ott mentem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
m3tr0
őstag
válasz Kalandor #39980 üzenetére
Atya úristen.
Tehát akkor az egész elozeses procedura tulajdonképpen erofitogtatas illetve a felsőbb renduseg kimutatása egy alsó rendű felé. Rendben.Mit nem értesz rajta? Nehogy már meg kelljen magyaraznom,hogy miért elozok szabályosan?
Vicc amit itt levagtok. Mert te ezé szerint nem elozol ugye?
Vagy igen? Meg mire fel mersz előzni akkor?[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Engem is idegesít! Én 85-nél már előzöm. Megjegyzem nagyon nyugodt vagyok, és a hirtelen mozdulatoktól is tartózkodom, mert a feleségem nem bírja az autózást! De engem is idegesít!
De itt most ködről van szó!
1 hónapja munkába menet a munkatársam vezetett. Köd volt, de azért lehetett látni. "Valamit"! Elkezdett előzni! Megjelent szemben valami! Elkezdett fékezni! De mivel segítőkész akart lenni az az autós, akit előztünk, Ő is besatuzott! Szevasz! Aztán valahogy mégis csak előztünk! Gondolom a szembejövő is satuzott!És ez mind "belátható" ködben! Pár nappal később ugyanakkora ködben eszembe sem jutott előzni!
A másik, hogy a köd nem egy fix "sűrűség"! Van, ahol nincs, van ahol kevésbé és van ahol tej! És mi van, ha épp látsz, de 100m-el később tej van? Lehet ott a szembejövő a tejben, amikor még a tejet sem látod! A köd sajna nagyon nem játék!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Engem előzzek már meg 30-as táblánál, zebrán, 60-al mentem és elég durva sebességkülönbség volt. A zebra után 300m-re körforgalom. Ezen a szakaszon kifelé haladva a körforgalom és a lámpa között gyakran előznek meg, max. másodperceket nyerve hvcs-k, akik lefordulnak a kertvárosi részre.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz philoxenia #39985 üzenetére
az az uj divat a legjobb, hogy minden zöld lampara tövig lenyomtt gazzal kell elindulnom, hogy mögöttem ne annyazzon senki. Es lampa elött se legyen mar szabad odagurulni hagyni! !gen kellemes erzes ilyen stilusban a fövaros
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
60km/h=17m/s 90km/h=25m/s... szemből ha jönnek ugyanennyivel, akkor duplázd... aztán számolj, hogy ködben 100/200/300m látótávolságnál mennyi az idő befejezni a manővert, ha már kint vagy és elkezdted... persze a sebesség növekedésével csökken az idő... kívánom, hogy legyen alattad is ferrari, anyósülésen meg üljön az őrangyal és vidd végig mindig szerencsésen a manővert...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
-
titán
Kodben es rossz latasi viszonyok kozott amirol szo van, nem felesleges, hanem on es kozveszelyes, indokolatlan, szabalytalan. Napsutesben, tiszta idoben sincs gyakorlatilag ertelme, amennyiben halad a forgalom egy normalis tempoban, mondjuk ltn kivul 80 felett, ltn belul 40 felett. Autopalyan azt mondhatni teljesen biztonsagos az esszeru sebesseghatarokon belul, jo gumikkal, igy ott ha bealltunk egy tempora es valakit lassan utolerunk, megelozhetjuk. Bar en az utobbi evekben palyan sem jarok 110-120-nal tobbel, teljesen felesleges. Jartam budakeszire innen, kb 170 km, ebbol kb 110 km palya., tobbi orszagut. Sietve, idegeskedve, elozgetve talan 15 perccel volt rovidebb az ut, mint szep nyugodtan kocsikazva, palyan 110-el csorogva. Nem mellesleg joval kisebb a fogyasztas es sokkal szebb hangja van a motornak is. Ezert irom mar tobbedszerre neked, hogy erdemes lenne elgondolkodni a mierten. Az a felfogasoddal a baj, hogy leszolod az elotted haladokat, holott te nem vagy tisztaban a kozlekedesben elfoglalt helyeddel.
Sokkal jobban járunk ha megelőzöm,mert ő maradhat a hitében,hogy a vezetni tudás mindentudója,a vezetés alfája és omegája én meg a hülye idióta versenyző, én meg szépen megelőzöm és megyek tovább békésen.
sokkal jobban érzem magam,hogy nem idegesítenek fel azzal,hogy ott vakaróznak előttem.
Vagy csak simán nem tudja megfelelően felmerni a körülményeket és szimplán balfasz.
Ezekrol beszelek. Te mondod a masikra ezeket, holott en azt latom, eppen te kepzeled magadat az omeganak es mindenki aki elotted lassabban megy szabalyosan!, az hot vakon van.
(I)Tudom tudom, most jön a matematika,hogy ezzel mennyi időt nyerek... (/I)
Igen, ez a masik oldala. Ismet elohozom amit mar irtam, probald ki egyszer, szep nyugodtan, nem elozgetve mennyi ido az ut, majd merd le ugy is, ahogy egyebkent kozlekedsz, nagyon meg fogsz lepodni. Es akkor nem beszeltunk az uzemanyagfogyasztasrol, jobban kopnak a gumik, fekek.
Lauda: tipikus magas lóról osztom az észt.
Ezt sem veletlen hoztam megint elo. En csak proballak gondolkodasra es ha mar az nem hasznal, objektiv dologgal (merd meg a menetidot) jobb belatasra birni es erre ez a reakcio. Szerintem nagyon felulertekeled magad az utakon, pedig erre semmi okod nem lehet.
-
Sir Pocok
őstag
Laudához csatlakozva.
Magam elég dinamikusan vezettem régebben, mondhatni elég bunkó módon, elég rendesen toltam neki.
Azt vettem magamon észre, hogy ez a gyors dinamikus vezetés idegessé és ingerülté tesz, ráadásul nagyságrendileg se lesz rövidebb az utam, ráadásul a kocsi elhasználódása is mérsékeltebb lesz.
Mindegy, szerintem ez érettség és tapasztalat kérdése.
Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
m3tr0
őstag
Én nem tudom,hogy hol a helyem, de te tudod,hogy az enyém hol van.
Látom mi megy, forgasd ki nyugodtan amit irok.
Nem fogok magyarázkodni, olvasd már el fentebb is miket irtam,persze allitsal be úgy ismeretlenül,főleg ugy,hogy vezetni sem lattal,hogy egy cserbenhagyo "gyilkos" vagyok.
Lehet neked is ártana elgondolkodnod. -
titán
válasz Sir Pocok #39991 üzenetére
Errol van szo. Joval nyugodtabb az egesz ut, a vezetes kozbeni reakciok, ha nem probalunk minden utolert autost legyurni.
Tipikus pelda a felfogasra a sarga-piros lampavaltas. Figyeljetek meg, hogy az emberek legnagyobb resze ugy siet at a valtason, akar mar bele a pirosba is, mintha az elete fuggne rajta. Orulet. Csak azt a kerdest tegye fel maganak az ilyen vezeto, hogy ha a kovetkezo zoldon megyek at, akkor mi van? Hat semmi. Nagyvarosban, suru lampas keresztezodes eseten raadasul gyakran elofordul, hogy nehany szaz meter utan ugyan ugy all ez az autos a sor vegen, a pirosnal.
(#39993) m3tr0 En nem allitottalak be senkinek. Te magad nyilatkoztal sajat magadrol. Amugy eszervet egesz eddig nem tudtal felhozni arra, ahogy kozlekedsz. En mar irtam tobbet is arra, ahogy en teszem.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
Az általam leirtakra beraktal egy linket,utalva rám.
Pedig leirtam több esetet is. Valoszinu,hogy azt nem vetted figyelembe mert az nem illik bele abba a gondolkodás módba amibe te bele akarsz engem sorolni, hogy már pedig én mindenkit le akarok nyomni és masokat veszelyeztetve előző versenyző vagyok. Pedig egyáltalán nem erről van szó, csak neked jó végre valakit baszogatni.Emeld ki azokat a részeket is amit írtam pecs- Bonyhád vagy bohonye felé tarto utakrol.
-
Sir Pocok
őstag
válasz stickermajom #39995 üzenetére
Szerencsére ez ritkább....
Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
titán
Fogalmam sincs mirol beszelsz, en semmilyen linket nem raktam be rad utalva.
En nem sorollak sehova, megtetted te magad. Azt is figyelembe vettem, nyilvan az a normalis, viszont te sem azt vetted nagy sullyal, igy az a nyilvanvalobb, hogy nalad az a ritkabb eset.
Pedig egyáltalán nem erről van szó, csak neked jó végre valakit baszogatni.
Latod errol beszelek. Meg se probalod felfogni amit irnak neked.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
- FIFA KEDVELŐK FIGYELEM!! Playstation 3 Fifa 08-15-ig CSAK 2990FT
- Eladó Konfig I5-12400F 32GB DDR4 512GB M2 SSD RX6700XT 12GB!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest