- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Dragon's Dogma 2 - Máris túl a 3 millión
gp Továbbra is nagyon sokan döntenek úgy, hogy megvásárolják a folytatást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
Remélem senki sem felejtette el ezt, aranyba kéne foglalni. [link]
Kedvenc kommentem.
"I don't blame her, I blame the idiot she bribed to get her license."
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
amargo
addikt
Én 10 -en éve 60 környékén megcsúsztam a tukorjegen, amikor az országútról még csak a kanyarodóba indexeltem. Az auto segge egy pillanat alatt mellettem volt. érzésre alig tűnt fel, éjjel is volt es a csillogást így sem vettem eszre.. a rántópad ennél kemenyebb volt, de hasonlít.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
tibcsiworld
aktív tag
És "ezek" köztünk járnak! Huhhh! Szerintem érdemes lenne 5-10 évente újravizsgáztatni minden jogosítvánnyal rendelkezőt!!!
Y - hogy nincs köze a jogsihoz? Kölcsönadnám neki a kombim, mert azzal csak tolatva lehet parkolni tisztességesen, de a sajátjával hogy parkol le egyáltalán? (ha netán tolatni kell. ha más nem, kiparkolásnál???)
-
félisten
Anno mikor tanult vezetni, megtanitottak neki. Valoszinu azota nem alkalmazta ezt a megfordulasi lehetoseget, ezert elfelejtette. Amit nem hasznalunk, azt egy ido utan elfelejtjuk, ezert kerdeztem, hogy mindenre emlekszel-e, amit tanultal altalanosban. Lathatoan az auto kezelesevel is problemak vannak, valoszinuleg ritkan is vezethet. Belekerult egy olyan szituacioba, ami nehezseget okozott neki, gondolom be is panikolt, vegulis megoldotta. Ez az ember mikor szerezte a jogositvanyt, egesz biztosan joval konnyebben es gyorsabban megoldotta ezt a feladatot. Ezert irtam, hogy a videon latottaknak nincs koze a jogsi megszerzesehez.
-
TaaT
veterán
Csoda hogy a légzést még nem felejtette el.
Ettől függetlenül az ember nincs vezetésre alkalmas állapotban, ön és közveszélyes, jogsit kettétépni, és hívni nekik egy taxit (tudom 2009-es a vid, de akkor is)
tibcsiworld: Bezony, anno amikor autókozmetikában dolgoztam volt olyan nő akinek ha nem fordultam meg a kocsijával hogy előremenetben menjen ki akkor nem tudott kiállni a parkolóból.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
félisten
válasz Kalandor #40917 üzenetére
Irtam hogy gondok vannak az auto kezelesevel. Lehet nem ult 10 evig kormany mogott, nem ismerjuk a hatteret. En is azt mondom, hogy ne nagyon eroltesse a kozlekedest. Es meg mindig tartom, hogy a videon latottaknak a jogositvany szerzeshez semmi koze. Akkor tudta, most mar nem tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
Ha most így vezet, akkor teljesen irreleváns, hogy mit tudott akkor, amikor megszerezte a jogosítványát. Most vezet (a videón 6-7 éve), most kell tudnia, minek milyen következményei vannak. Ha viszonylag nyugodt körülmények között sem képes kezelni az autót, akkor mi várható tőle igazi stresszhelyzetben, egy balesetveszély során?
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
Byk01
senior tag
válasz philoxenia #40921 üzenetére
És az oktatód engedett volna vizsgázni, ha nem tudod az Y-t?
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz philoxenia #40923 üzenetére
Akkor mégiscsak van valami köze az Y-nak a jogosítvány megszerzéséhez
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
tibcsiworld
aktív tag
"ezert kerdeztem, hogy mindenre emlekszel-e, amit tanultal altalanosban."
Ott van olyan, hogy sinus, cosinus, tangens, ... amit az emberek 90% soha nem használ utána, elfelejti.
De aki autót vezet, az csak beparkol, meg kiparkol, tehát tolatni is KELL!!! Ez az egyed nem tud! Kérdés, hogy hogyan parkol? 2x6 perc?
-
brd
nagyúr
Úgy néz ki, te nem érted. Teljesen mindegy kellene legyen, hogy konkrétan csinált-e már egyáltalán Y fordulót. Ha teljesen hivatalos úton szerezte a jogosítványt, tudnia kellene, hogyan kell úgy kanyarodni, hogy egy Y-szerű fordulót hajtson végre. Ha Y-t konkrétan nem is csinált, legalább merőleges parkolóhelyre biztosan kellett neki beállnia-kiállnia, tolatva is, és ez sem sokkal másabb. Ha ennyit sem tud valaki megtenni, annak tényleg nem való jogosítvány, és az is kérdéses, hogyan kapta meg egyáltalán (bár a videoban végül is megoldotta sofőr, csak a szintidő volt magas ).
The only real valuable thing is intuition.
-
Byk01
senior tag
válasz philoxenia #40928 üzenetére
Biztos velem van a baj, mert én el nem tudom képzelni, hogy valaki ne lenne tisztában azzal, hogy kell egy Y-t megcsinálni. Elméletben szerintem akkor is meg kell lennie, ha soha nem vezetett, és jogsija sincs. Én pl. biciklivel is folyton használom, de ugyanez a mozdulatsor kicsiben, amikor egy kis helyiségből (nem konkrétan "A kis helyiségből" ) akarsz valami nagyot kivinni, amivel nem tudsz bent megfordulni. Szóval az Y az élet túl sok területén jelen van ahhoz, hogy elfelejtse az ember, ha egyszer megtanulta, hogy merre kell menni és kanyarodni, ha meg akarok fordulni.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
félisten
Innen indultunk:
TaaT Remélem senki sem felejtette el ezt, aranyba kéne foglalni. [link]
Lauda A jogsiszerzesnek mondjuk ehhez nincs sok koze.
Anno levizsgazott. Soha nem kell ujra vizsgazni, ha kozben valamiert nem veszik el a jogsit. Ebbol kifolyolag a tudas megkophat, foleg ha keveset vezet az illeto.
A videon lathato holgyrol nem tudjuk mikor szerezte a jogositvanyat. Annak amit a videon muvelt, nincs koze a jogsiszerzeshez, mert az Y megfordulast lehet, hogy nem csinalta azota egyszer sem es philoxenia peldaja is mutatja, az is elkepzelheto, hogy mar akkor sem ment neki jol, vagy egyaltalan nem.
Reszemrol lezartam.
-
félisten
válasz Kalandor #40932 üzenetére
Ebben nagyon tevedsz. Akinek nincs egy kis muszaki erzeke, hamar elfelejti az auto kezeleset. Sokkal komplexebb muveleteket es figyelmet igenyel, mint a kerekparozas. A noket ez a problema sokkal jobban sulytja, mint a ferfiakat. Nem tehetnek rola, az agyuk ilyen felepitesu.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
Hehe. Párhuzamos közlekedésben megállok a belső sávban gyalogosnak. Már állok kb öt másodperce, mikor szemből elmegy egy majd még egy autó. Ezután elmegy mellettem a külsőben is egy autó. Nah, ezek után végre átmehetett a nagyi a két kisunokájával. gg
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #40928 üzenetére
De, valószínűleg ez lehet a háttérben, én is ilyesmire gondoltam, mert igazából sikerült neki, csak nagyon lassan.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
De a jogosítvány megszerzése nem arról szólna, hogy konkrétan tud-e Y fordulót csinálni, hanem arról, hogy a megszerzése közben kifejlődjön egy olyan képesség, hogy ha szükség van rá, akkor ki tudja találni az illető, mit kell ahhoz csinálni, hogy egy akkora helyen meg tudjon fordulni.
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
Volt ez a tema multkor: [link]
kerxy
Sziasztok!
Adott az alábbi utca, amire az előtte lévő kereszteződés után kiraktak egy 30-as táblát. Feltehetőleg mivel iskola és óvoda van ha egyenesen tovább megyünk. Azonban az itt jobbra található utca (attól függetlenül, hogy zsákutca) nem oldja fel a korlátozást? Kép, LinkHetvegen utana tudtam nezni alaposabban, elolvastam ebben a konyvben is a temarol szolo irast es a kovetkezokre jutottam. Hibasan ertelmeztem az azonos szintbeli keresztezodes fogalmat es az adott kepen/linken lathato szakasz valoban utkeresztezodesnek minosul. Igazatok volt, ti irtatok jol! Ha valakit erdekel mit irnak errol abban a konyvben, delutan be tudom irni a lenyeget, nem sokara mennem kell melozni.
-
kerxy
senior tag
Engem érdekel
Mert tegyük fel két napig nem megyek otthonról sehova, kihajtok a zsák utcából, ahol zárt parkolónk van, megyek mondjuk 60-al (mikor úgy tudom 50 a megengedett sebesség, mert 2 napja még nem volt tábla mikor oda behajtottam) az elég kellemetlen 30 helyett. És miután kitették a táblát, pár napra már mértek is ráadásul este, pedig a tábla gondolom suli és ovi miatt van, ahova este nem sűrűn járnak. -
félisten
Szerzoi jogi problemak elkerulese erdekeben nem fotozom ki, inkabb leirom a lenyeget.
Azt irja, hogy az utkeresztezodes fogalma funkcionalisan ertelmezendo, vagyis az utak kulonbozo nevenek es szamozasanak nincs jelentosege, csak annak, hogy a jarmuvezetokben kulon ut benyomasat keltik. Az utkeresztezodes tehat szintbeli csomopont. A szinbeliseg nem feltetlenul jelenti az azonos utpalyamagassagot, csak annyit, hogy a kulonbozo forgalmi aramlatok ugyanazt a palyat hasznaljak es nincs kulonszintu kiepites. Ennek kovetkezteben a palyak lehetnek eltero magassagban (pl az egyik palya a jarda magassagaban erkezik). Az ilyen minimalis szintkulonbseggel talalkozo utakat is utkeresztezodesnek kell tekinteni, mivel a szintkulonbseg nem alkalmas az egyes forgalmi aramlatok szetvalasztasara. Ezutan kiter pontosan erre, amit te is kerdeztel, tehat mikor joghatasa van a keresztezodes letenek, valami tilalom feloldasa peldaul es arra a kovetkeztetesre jut, hogy ugyan olyan utkeresztezodesnek minosulnek, mint barmelyik masik, ebbol kifolyolag a joghatasa is azonos a tobbivel.
Ez van.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nyilván, mert nem az utaknak kell szintben egyezniük, csak kell lennie egy szintnek, ahol egymást keresztezik és ott lehetővé válik az egyikről a másikra a ráhajtás.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #40945 üzenetére
Engem zavar (vagy zavart meg a multkor), ahogy meg van fogalmazva:
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
Ebbe miert kell az azonos szintben?
Miert nem igy irjak?
két vagy több útnak egymásba torkollása, illetőleg elágazása
Utobbi esetben nem allhat fenn semmilyen felre ertelmezes. A neten talalni egy csomo hasonlo kerdest, mint ami itt is felmerult, pont emiatt a rossz megfogalmazas miatt.
Az azonos szintben valo talalkozas teljesen egyertelmu, hiszen a kulonbozo szinteken levo utaknak amugy sincs semmi koze egymashoz, igy ott utkeresztezodes sem alakulhat ki.
-
Byk01
senior tag
Azért, mert az egymásba torkollás (szerintem) a T kereszteződés, az elágazás meg az Y (nem a megfordulás ). Amikor meg találkozik a két út, de a találkozási ponton túl is folytatódnak, az a kereszteződés (még "út" nélkül), és amikor a kereszteződés egy szintbe kerül, akkor válik útkereszteződéssé.
És még egyszer: út =/= úttest. Ha a keresztező út a járdával van egy szintben, akkor is szintbeli a kereszteződés.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
dragonfx
veterán
üdv
mizu itt?
van valami uj helyetttesem?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen