- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Üdv. a rovatban !
Természetesen bárki írhat, ha értelmes hozzászólása, észrevétele van a témában.
Én örülök a legjobban, ha minél több infót kapok és minél több embertől tudom, hogy van neki ilyen járgánya, vagy legalább érdeklődik még a régiek iránt !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dokar
addikt
nálam az a helyzet, hogy egy astrám van, de már pár évvel előrébb tekingetve kiötlöttem, hogy a következő autóm (mostanit nem adom el) egy Mercedes C200 Kompressor lesz. szeretnék majd stílust vinni az életembe.
sztem egy igazi autó ott kezdődik, hogy Mercedes és itt is ér véget.extra - SEXRay
-
-
Templomegere
senior tag
Szia Batman2 !
Szabadságon voltam , ma értem haza , most is csak benéztem gyorsan ma még rápihenek a holnapi munkakezdésre ! Gondolom most már vannak infók a mociról ! Várjuk őket ! Gumikédert megpróbálom kideríteni !
üdv -
Puttyos
csendes tag
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem: szétszedtem a napfénytetőt, mert kicsit itt ott megkezdte a rozsda. Megcsinálgattam, vissza is helyeztem, csak akkor jöttem rá, hogy a hátsó lefolyócsövek helyeit nem találom (mert bugyuta módra, a tető kivétele előtt nem húztam le őket róla). Hová kell azokat be- vagy kidugni, mert ha csak simán a c oszlopba leeresztem, befolyik a víz a hátsó ülések mögött???
Nagyon köszi a segítséget!
Már alakul a gép, csak pénz és időhiányban szenvedtem eddig, de mostmár a másodikból van elég, csak az elsőt kéne még valahogyan megoldanom!! -
Puttyos
csendes tag
Ha Valaki segíteni akart, köszi, de már megoldottam a dolgot. Nehéz volt, de rájöttem. Amikor a segítséget kértem, egy kicsit fáradt voltam és már nem volt türelmem keresgélni, de a hátsó szellőzők melletti króm díszítést levéve, kiderült, hogy a szellőzőbe vezetnek a csövek.
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #154 üzenetére
Szevasz
Ok, nagyon köszi szépen !!!
Milyen volt a szabadság, merre jártál (jártataok)?
Igen, vannak hírek és vannak fotótk is, bár nem mindent sikerült sajnos lefotótznom, mert siettünk, de erőszakosabbank kellett volna lennem, mostmár mindegy.
Úgy tűnik, hogy jobb a helyzet, mint elsőre lehetett volna gondolni, nincsen annyira szétkopva a motor !
A szerelő szerint a hengereket nem kell fúrni, azok még megfelelenek, elég a gyűrűket lecserélni, mert már kicsit lötyögnek.
Viszont a hengerfej az nagyobb felújításra szorul, mivel azt mondta, hogy a szelepek be vannak égve és mindegyik nyitva van valamennyire, tehát már messze nem zártak jól !
Rákérdeztem az előkamrában levő gőbszegre is, ami szintén felelős a jó porlasztásért (a befecskendezők mellett), hogy azok milyen állapotban vannak, nincsenek e beégve, mert akkor hiába rakja össze és lesz jó a kompresszió, szerintem igen kormosan működne, meg a fogyasztást és az elhasználódást is növelné a nagyobb fokú kokszolódás (legalábbis véleményem szerint)!
Arra azt mondta, hogy megnézik, azt csak előkamra cserével lehet orvosolni, azt mondtam neki, hogy mindenképpen cserélje, ha szükséges, márpedig ha volt akkora hő, hogy a szelepek beégtek, akkor szerintem a gömbszeg is simán lehet beégett.
Amúgy csapágysorokat cserél még, főtengelyt nem kell köszörülni, és a vezérműlűncot is inkább cseréltetem, nehogy valamikor szakadjon, meg azért már csak nyúlt lehet valamennyire, bár látszólag még elég jól nézett ki.
Vannak fotók, majd ha lesz időm, mindenképpen teszek fel !!!
Annak viszont örültem, hogy megláthattam az égétér alakját a dugattyú tetejében és az már az újabb fajta, csillag formájú, nem a régebbi, kerek verzió !!
Üdv.: PaliBatman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Hali !
Nem tudom , én az ilyen gyürüzéstől agybajt szoktam kapni , szerintem semmit nem ér hosszútávon . Megnézném mivel mérte meg a hüvelyt , és a dugatyút ....... na mindegy biztosan tudja mit is csinál .
Hengerfej az megint egy jó téma . Előkamrákat csak akkor bántsátok ha belül az előkamrában lévő gömböcske el van égve . Ha belenézel egy zseblámpával akkor a közepén egy kis gombócot kell látnod . Kompresszióhoz amúgy semmi köze . A szelepek amúgy ereszteni fognak , miután megcsinálták , összerakják , mész vele 1000km-t és ha leszednéd akkor ismét nem lenne 100%-os , hiába akár az új szelep , stb . Öntöttvas hf egyik velejárója , vagy ennek a konstrukciónak hogy nem lesz tökéletes . De ne értsél félre ettől még minden zsuperúl fog müködni , és bárki aki megnézi jónak fogja mondani , de nem tökéletes
Főtengelyt anno nekem sem köszörülték , elnyűhetetlen a kicsike ha rendesen kapja az olajat . Aztán késöbb én hogy minden tökéletes legyen , megköszörültettem -
kisninja
őstag
Sziasztok én is beleszerettem egy mercitipusba a 190-esbe
Még legalább 1-2 év van vissza mig magaménak tudhatok egyet.
Jelenleg elkezdem a másodszakmámat (autószerelő).... remélem menni is fog(mármint a sulirésze, álítólag kőteleztő a német)powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
(Kolombusz)
veterán
2 lityis, 136 lovas, automata váltós W124 kupé mennyire dinamikus?
160-at lehet vele kényelmesen tartani autópályán? Gyorsít még onnan?
Közúton, mnnyire lehet dinamikusan közlekedni vele, egy Ignist, vagy hasonló kategóriás autót azért otthagy?
A 150 lovas E220 kupé megér némi pluszt, vagy nem érezhető majd dinamikabeli különbség? -
!Overdose!
őstag
válasz (Kolombusz) #161 üzenetére
Ne viccelj!
A 220-ashoz volt már szerencsém, igaz kézi váltóval, de nem érezni a nagy súlyt!
Teljesen dinamikus, nem okoz problémát a 160 és még onann is lehet vele előzni bőven!
Szerintem a 200-as sem lehet lomha!
Mindenesetre az igazi a 300-24 vagy a 320! Ezeknek hatalmas feelingje van!
Szerk: Nem kötözködés, de olyan nincs, hogy W124 kupé! Az C124!
[Szerkesztve]Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !!!
Nah, végre tudtam szakitani egy kis időt, hogy feltöltsem a múltkor készített fotókat!
Íme: [link]
[link][link][link][link]
Akkor bosszantott, hogy a nagy sietség miatt a hengerfejet belülről, a szelepek felől le sem fotóztam, plusz a forgattyús házat és tengelyt sem.
Ma viszont megint voltam a szerelőnél !
Magát a gyűrűzést és a hegerfej rendbetételét egy másik fazon csinálja, aki csak ezzel foglalkozik !
Nagyon normálisnak tűnő fickó.
Mostmár teljesen szét volt darabolva a motor, minden része külön, úgyhogy tudtam készíteni újabb fotókat, ezennel, talán mindenről, ha lesz egy kicsit több időm, akkor majd ezokat is felrakom !
Szóval az a helyzet, e jelenlegi állás szerint, így, hogy szét van szedve teljesen a motor, hogy a dugattyúk meg vannak kopva ez szépen látszik is az oldalukon, tehát már lötyögtek a hengerben !
A henger pedig megh van kopva, felül tényleg lehetett érezni újjal, hogy ahol járnak a gyűrük, ott kicsit szélesebb a henger, beljebb van a fala, ahogy mondta a fazon, ''kivállasodott'' a henger fala.
Tehát dugattyúkat kell cserélni és meg kell furni a hengert is !
A meglepő az, hogy kérdeztem a fazont, hogy eredetiek e az benne levő dugattyúk, és azt mondta, hogy valszeg már cserélve lehettek, mert semmilyen jelzést nem talált a dugattyúkon, valami nagyon gagyi, utángyártott lehet.
Ahhoz képest még sokat is bírt ki !
A szelepeknél a hengerfejbe a szelepüléseket után kell marni.
A szívó szelepek még alfogadhatóak, azok meg lesznek köszörülve és a száruk sem kopott el, mennek vissza a motorba.
A kipufogó szelepek szára viszont meg van kopva és ha megköszörüli, akkor már a tányér széle is vékonyabb lesz, ami miatt még jobban felmelegszik és méghamarabb tönkremegy ismét.
Pont ezen gondolkodtam valamelyik nap és ugyanerre a következtetésre jutottam, ezek szerint jó volt a logikám, pedif csak laikus fejjel gondolkodtam.
Tehát kap négy új kipufogó szelepet is a motor, meg természetesen új szelepszár szimmeringeket is.
A dugattyúk nem Mahle dugattyúk lesznek, mert azt én nem tudom megfizetni, valami huszon-x ezer forint lenne darabja, hanem a fazon szerint elég jó minőségű utángyártott fog belekerüli, ami tízezer körülibe kerül, de kedvezménnyel meg tudják szerezni valami nyolcezer környékén darabját.
Az előkamrákat is megnéztük a fazonnal együtt, azt mondta, hogy nem jellemző, hogy a gömbszegek beégjenek, nem is azok, gyönyörű gömb, mindegyik, jól lehetett látni zseblámpával !
Ennek őrülök, legalább azt nem kell cseréltetnem.
Az új dugattyúk is csillag égésterüek lesznek, gondolom, nem meglepően, mivel a régebbi típust nyilván már rég nem is gyártják.
A koma is mondta, hogy majd ha kész lesz, meg fogom hallani, hogy micsoda külömbség lesz a rági és a felújított motor járása, hangja, viselkedése között !!!
Alig várom, hogy hallhassam és kipróbálhassam !!!!!!
Jah, a főtengelyt is mutatta a fazon, hogy meg van kopva mindegyik dugattyúszár csatlakozásánál, így meg kell köszörülni, az már éppen be is volt fogva az esztergába !
Nah, ezekről mindről van fotó, csak győzzem majd valamikor felrakni !
Ha igaz, még a régi dugattyút majd meg is kapjuk, egy haverom is gyüjti ezeket meg már én is elteszek egyet akkor.
Jövőhéten nem vagyok itthon, a további fotók lehet, majd csak utána kerülnek fel.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Szia !
Látod azért a végén csak bejön minden amit írtam
Én mikor vettem a mahle dugókat ( nincsen 1 éve) akkor kerültek 18e ft-ba / db
És hozzá a mahle hüvelyeket .
A régi dugókat is gyártják még , simán lehet kapni , nem probléma .
De a blokkodból rögtön kiderült számomra hogy csillag dugós , mivel 616.912-es blokk vagy annak leszármazottja . Szóval az újabb .
Az adagoló meghajtó tengelyt és annak a bronz perselyét (2db van a blokkban egyik kiszedhető kézzel a másikat ki kell nyomatni ) jól nézzék meg , ott veszik el sok olajnyomás .
kitartás -
Batman2
őstag
válasz Templomegere #164 üzenetére
Szevasz
Kösz !
Ahogy lesz időm, teszem fel az újabb képeket, de mint írtam, lehet, hogy csak kb két hét mulva lesz.
Valóban igazad van, hogy a motor szám az 616-tal kezdődik, nekem fel sem tünt, pedig a 123-as szervízkönyve is írja, hogy a 2l-es dízelnek a motorja az a 615-ös jelzésű !
Biztosan jobb megoldás és tartósabb a hüvelyet kicserélni a hengerben, mint megfúrni, de az megint nyilván nem kis összeg, nekem meg annyim nincs, úgyhogy marad ez a megoldás, azért ha pontosan megcsinálják (remélem), akkor ez isd nagyon szépen fog menni !!!
A fazon is mondta, hogy majd figyeljem meg, hogy milyern hangja lesz és ha nem is lesz sokkal erősebb, de hogy meg fognak változni a menettúlajdonságai, ha elkészül !!!
Alig várom !!!!!!!
Légyszi, nézz utána, hogy honnan szerezted be a szélvédő tömítéseket, az nagyon kellene, hogy olcsóbban tudjaam megvenni, mert az ittkapott ajánlat az baromira sok !!!
(úgy is mondhatnám, hogy sokk !)
Köszi, jelenkezem, mihelyst tudok.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Még a topic elején mondtam, hogy régebben fater bontot szét pár Németországból származó 123-ast! A minap körbenéztem a ház körül és találtam 1-2 érdekesebb dolgot!
Lorinser felnigarnitúra (biztos tudjátok amelyik nagyon hasonlít a W124 gyárijához, csak ennek nagy pereme van), komplett fa belső (középkonzol is), fordulatszámmérős műszeregység, fehér index előre és piros lámpa hátra, króm légbeömlő, Coupé hátsó löklap, króm díszcsík a hátsó lámpa alá!
Ezek akkoriban is elég ritka dolgok voltak és ez mára csak fokozódott!
Ezen felbuzdulva gondoltam, hogy lehet kéne vennem egy 123-ast!
Nézegettem a használtauto.hu-t, de semmi értelmeset nem találtam!
Szóval ha tudtok egy jó C123-ast, akkor légyszi szóljatok! 280CE vagy 230CE!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #166 üzenetére
a fordulatszámmérő az diesel vagy benzines?
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #167 üzenetére
Benzines, 230-ig van skálázva!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #168 üzenetére
fujjj benzines ... w123 az dieselben W123 , benzinnel szentségtörés
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #169 üzenetére
Láttam az autódat egy Mercis oldalom!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
az csak a youngtimers lehetett
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #171 üzenetére
Bizony! Nagyon jól mutat a képeken!
Szívesen megnézném egyszer élőben is, de én békéscsabai vagyok!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #172 üzenetére
azok csak képek ... élőben az igazi egyszer csak összefutunk valahol
-
hzx0
aktív tag
Hello mindenkinek .
A kollegámal most indítunk egy új honlapot ami Mercedesekkel foglalkozik ( www.mercedes_bonto.extra.hu ) Jelenleg még fejlesztés alatt. Itt van fórum ahol lehet beszélgetni vagy alkatrészről érdeklődni .Van egy Mercédes bontónk Érden. Itt szinte minden Mercedes bontót alkatrészei megtalálhatóak. A kezdetektől napjainkig .Természetesen 123-as tipusú bontott alkatrészei is! Mindenkit szeretettel várunk az oldalon ,és természetesen próbálunk minden kérdésre válaszolni akár alkatrész vagy szerelési problémáról legyen szó, Honlap link: [link]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
válasz Templomegere #173 üzenetére
Szevasz
No, hazaértem a külföldi munkautamról.
Légyszi nézz már utána, hogy hol és hogyan szerezted azokat a tömítéseket ! ! !
Fontos lenne !
Ha lessz időm, töltöm fel az újabb fotókat.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
Ja a csillagról jutott eszembe! Nem tudjátok, hogy hol lehet beszerezni olyat, ami kivehető? Az új barátnőm lakótelepen lakik és ha nála vagyok, egész éjjel benne van a para abban a bizonyos testrészemben, hogy reggelre meglesz-e? Mondjuk eddig szerencsém volt: még megvan!!! De ha ne adj Isten, eltűnne: jó lenne egy kivehetőset betenni, hogy felvigyem magammal, ha ottvagyok!! Itthon nem gáz, mert itt garázsban állok, talán ide nem jönnek be a csillaglopós hülyegyerekek! Mondjuk: tegnap estére kaptam egy szép nagy talpas, betámasztott szeget a bal első kerék alá Jót nevettem......!!!! Lehet, hogy valakinek a helyére álltam???? Jó volt még este 10órakor a Nonstop gumiszervízbe menni! Egyébként nagyon rendesek, csak ajánlani tudom őket: korrekt, gyors és olcsó!
-
Puttyos
csendes tag
Hahó! Valami gáz van a verdával. Már nem úgy konkrétan, de furcsállok egy-két dolgot! Az enyém elvileg 200d, összesen ugye kb. 60 LE-vel.
Namármost, egyik nap jövök haza Pestről és a négyesen a Cegléd előttti emelkedőnél a külső sávban két kamion ment. Elkezdtem őket előzni és valamilyen csoda folytán, a belső sávban, emelkedőnek felfelé, viszonylag könnyedén elértem a 140-et és még csak nem is padlóztam le.
Lehetséges ez, vagy valami nem stimmel a motorban. Én arra is tippeltem, hogy lehet hogy valamivel nagyobb van benne, de az eredetvizsgán semmi gond nem volt. Motorszám szerint 200d /utánanéztem/. De ez furcsa. Azért is, mert eddig 100-110-nél jobban nem mentem vele, mert erősen kímélem. Mondjuk állapotilag tényleg nagyon egyben van a motorja. Lehet, hogy ennyire jó? -
!Overdose!
őstag
Milyen évjárat?
Egyébként nem lehetetlen nekünk is volt olyan aminek 140 volt az utazója!
Sokan mondták, hogy hülye vagyok, szétherélem, mert nem hitték el, hogy nem volt padló, de tényleg nem! Éveken keresztül 140-el jártam vele! Igaz az '85-ös volt és már 72 lóerős, ráadásul akkor még csak 10 éves volt az autó!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Puttyos
csendes tag
válasz !Overdose! #184 üzenetére
81-es évjáratú, 615-el kezdődő motorszámú. Nem azért mintha baj lenne ez, de azok alapján, amit mondanak ezekről, hogy ilyen lusta, meg olyan lassú, nekem nem tűnik annak! Mondjuk eddig tényleg nem próbáltam meg neki nyomni, de ez most kicsit meglepetésként ért. Ja egyébként a pesti forgalom tempóját is jól lehet tartani vele. Érdekes!!!
-
Puttyos
csendes tag
Ja, viszont lenne egy újabb kérdésem: mitől lehet az, hogy a diffi- féltengelyek felöl nagyon barátságtalan morgó, kattogó hang hallható, de csak addig, amíg a garázsból kiállok és az utcából kifordulok. Mire a motor bemelegszik, a hang is megszűnik. A diffi olajat megnéztük, le is cseréltük, de még mindig van.
Egyébként, VIVA W123! Soha többet nem kell más autó!!! Más, autónak nevezett tárgy nem az, csak annak nevezik! Egyszerűen imádom!!!! -
Templomegere
senior tag
Hali ! Grat a géphez !
A difi egy gyenge pontja a gépnek (természetesen sok 100e km után) a kérdés az hogy tolatsz kifelé vagy orral kifelé hajtasz ki a garázsból ?
A rotyogás kattogás annak a jele hogy a difidben valami nem kerek , legjobban csak terhelésváltásoknál lehet hallani , húzóüzemben , vagy motorféknél nem annyira jelentős a hanghatás . max sipol, búg amolyan Ikaruszos
Megoldás a javítás .. vagy csere , cserélni eléggé lutri , mert amit kapsz azok 90% ugyanolyan mit a tiéd (szar) , 200D-hez ha jól emlékszem a 3.92-es difi kell !
A többi lényegi infó a kocsid 140-es sebességéhez annyi hogy , a 200D-nek asszem 125km/h a hivatalos végsebessége , amit rém egyszerűen számoltak ki , a motor fordulat + a difi áttétel + a kerék átmérő adataiból . Ennél többet csak akkor megy ha valami nem odavaló van benne ..... vagy a motor van nagyon jó erőben talán amiatt mert valaki adott neki némi plusz mennyiséget , és van ereje 4-ben jobban kipörögni . vagy minden rendben van a motoron , pusztán a difi hosszabb áttételüre cserélték ki , mondjuk 2.4-esét tették alá , vagy a kerekek lettek nagyobb átmérőjüek .
1981-ben már a 615-ös motorokban is szerintem gömbölyű előkamra volt , és a röpsújos adagoló az pedig akkor az erősebb változat szóval ezeknek is jó utána nézni !! -
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #187 üzenetére
Az 55 lóerősnek 130, a 60 lóerősnek 135!
Az övé elvileg 60-as, de ki tudja!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #188 üzenetére
.......................................................cilinder löket furat cm3 le km/h
OM615.940....02/76-02/79...200D...........4........87,0x 83,60 - 1988 -- 55 -- 130
.....................02/79-03/85...200D............4.......87,0x 83,60 - 1988 -- 60 -- 135OM615.941 02/76-03/79...220D............4.......87,0x 92,40 - 2197 -- 60 -- 135
........................................240D
OM616.912....02/76-02/79..240D.Long.....4.......90,?x 92,40 - 2404 -- 65 -- 138
........................................240TD........................................240D
.....................02/79-11/85..240D.Long.....4.......90,9x 92,40 - 2399 -- 72 -- 143
.......................................,240TD -
Templomegere
senior tag
ehh , elbasztam szar ez a ph hogy csak párszor lehet szerkeszteni
-
Templomegere
senior tag
válasz Templomegere #189 üzenetére
.......................................................cilinder... furat.-.lökett.. cm3... le.... km/h
OM615.940....02/76-02/79...200D............4........87,0x 83,60 - 1988 -- 55 -- 130
.....................02/79-03/85...200D............4........87,0x 83,60 - 1988 -- 60 -- 135OM615.941....02/76-03/79...220D............4........87,0x 92,40 - 2197 -- 60 -- 135
........................................240D
OM616.912....02/76-02/79..240D.Long.....4........90,?x 92,40 - 2404 -- 65 -- 138
........................................240TD........................................240D
.....................02/79-11/85..240D.Long.....4........90,9x 92,40 - 2399 -- 72 -- 143
........................................240TD -
Puttyos
csendes tag
Mondjuk, lehet hogy tényleg nagyon jó a motorom, mert pl. ahogyan megvettem kb. 8000 km-t mentem vele, mire olajat cseréltem és ez alatt pl. nem kellett utánatölteni
Ezelőtt egy három éves Pug-om volt és annál 5000-enként 1 litert utána kellett adni, pedig új korától volt az enyém. Nagy szerencsém volt a vételnél is, ugyanis kifogtam egy olyat, hogy egy, most 56 éves nőé volt az Autóm 1993 óta, amikor az országba bekerült.
Csak a kasztnit kellene kijavítgatni és tényleg tuti lenne a gép. Kvül nincs rajta nagy látható hiba, de az alja....., kissé avíttos. Egyébként általánosságban nagyon szép autó, akárhol megállok, szinte mindig megnézi valaki. A diffit pedig asszem leszedjük és megnézzük. De lehet hogy veszek egy bontottat, azt felújítom és berakjuk, mert nem bírom egy napig sem az autóm nélkül, hogy ne ülhetnék bele. Asszem függő lettem. -
Puttyos
csendes tag
Ja, egyébként a garázsból tolatva állok ki az utcára és amikor rákanyarodok az útra akkor valami irgalmatlan hangokat hallat hátulról!!! Még utána az utca végén kikanyarodáskor is, de mire kiérek a faluból és a következő kereszteződésnél elfordulok, már nincs hangja.
-
corlagon
senior tag
Vegigolvastam a topicot, tetszenek a 124-esek, foleg a 260-300E (hja benzines tipus vagyok).
A hasznaltaltot nezegettem, haaat... nem nagyon mernek beulni azokba a gepekbe, mindegyik roncs vagy szet van ganyolva.
Pl. az autoscouton v a mobile.de-n lathatoan sokkal jobb allapotu merciket lehet talalni, gyari allapothoz is kozelebb. Erdemes kint nezelodni? Illetve letezik olyan ceg ami a behozatalra + ugyintezesre specializalodott, van ezzel tapasztalatotok? -
Batman2
őstag
Szevasz
Az enyém is ment a már igen kopott motorjával 150-et autópályán, kb, sík terepen, igaz, az már gyakorlatilag padlógáz volt !!!
Tehát szeritem nem tévedtél, egy jó állapotú motor az szerintem megüti a 150-et, az már más kérdés, hogy olvastm olyant, hogy ha valaki megy vagy 400 km-t kb padlógázzal, akkor a hengerek és gyűrűk biztosan kopnak egy méretet !!!
Az enyém is után amár vacakabbul indult. Igaz meleg is volt, mikor mentem vele gyorsan, három emberrel, némi csomaggal és igen felment a vízhőmérséklet, pláne, mivel a ventilátor lapátjai is valamiért rágottak, majdnem a feléig lekopottak.
Tehát kissé túl is melegedhetett közben.Azokat a lapátokat mindenképpen le akarom cserélni, hogy rendes legyen az új motor hűtése !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . .Ha valaki elég jól tud vezetni, és jól és gyorsan tud váltani (természetesen kézi váltóval) és megfelelően nyomja a gázt hozzá (értem alatta, hogy messze nem állandó padlógáz, hanem fokozatosan nyomni neki), akkor igen dinamikusan lehet vele menni, az eszméletlen tömegéhez és a hozzá nagyon kicsi motorteljesítményhez képest !!!
Ezt én is tapasztaltam.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #187 üzenetére
Szevasz
A poén az, hogy nekem a gépen kisebb kerekek vannak mint az eredeti, 185/60 R14 a 185/75 helyett !
És így is felpörgött max. 150-re. Jó lehet hogy a fordulatszám vég leszabályozását, kicsit megemelték és azért, de azt nem tudom, hogy az mennyi, bár elvileg azt zöldkártyánál tán szokták nézni, igaz sohasem állítják, mivel ahoz az adagolót kellene elmozdítani, ha jól tudom, az meg nem csinálják.
Csak a benzineseknél szoktak variálni a kakóval, ha túl magasan pörög, illetve az alapjáratán.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz corlagon #194 üzenetére
Hi
Az a baj, hogy szerintem ilyen korú, illetve környezetvédelmi kategóriájú autót már nem lehet behozni az országba, ha mégis, akkor eszméletlen regisztrációs, stb. adót rónak ki rá.
Javítson ki, akinek pontosabb infója van.Cég pedig szerintem nem foglalkozik ilyen öreg, keveset érő járgányokkal, csak a majdnem új és dárágákkal, elvégre azokról lehet nagyot szakítani !!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
Az az igazság, hogy én sosem nyomom az én Kedvesemnek, csak most ez két román kamion volt, késő éjszaka és mindkettőn hátul egy-egy sárga villogó villódzott és muszály volt, de tényleg nem volt padló! És nagyot csodálkoztam. Mondjuk még indítási problémám nem akadt. Komolyan mondom, hogy próbáltam már izzítás nélkül (véletlenül), kb. 20 fokos átlaghőmérsékletnél, egy nap után, indítani és pöccre röffent! Igaz utána egy kissé egyenetlenül járt, de egy pár másodperc után helyreállt.
Ja egyébként most néztem utána a külföldi áraknak, nyugaton már a 123-as drágább, mint a néhány évvel fiatalabb 124-es???? Hihetetlen
Mondjuk, ott biztosan más felfogás van mint nálunk és nem "ződcségess"-ítik le ezt a gyönyörűséget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.