- Magisk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ponsz
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy i40, 275k km-rel, kuplung 235-nél cserélve. 2,5 misi. Szerintetek? Pályáztak vele egyenlőre ennyi infó van a kocsiról, ja és márkaszerviz árulja. (1,7 cr)
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Az magyarországon suzuki tipushiba mert nem a magyar 5-8évente elég cserélnire találták ki.
Műszakinál kötelezővé kéne tenni az ellenörzését mert rengeteg kocsi nemhogy 5-8 de 8+éves fékfolyadékkal rohangál és ott már nem csak az a gond, hogy abs kocka, meg munkahenger hanem, hogy egy komolyabb leejtőn esetleg beesik a pedál.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
@CK Nem vagyok a téma szakértője én is csak forumról sejtem de nem mindegyik DCTvel van gond. A problémák 90% a száraz DCTkkel van. És KIA/Hyundai vonalon kb ez van. Itt is ki lett tárgyalva, meg töménytelen info van róla forumokban ha van egy 3-10órád olvasgatni.
szerk: Hamár fékfolyadék. Értem csoróság van. De ha userek csak azt megcsinálnák, hogy 1-2évente tartályból leszívnak kb 1.8dlt feltöltik, egy hónap múlva leszívnak 1.8dlt feltöltik, egy hónap múlva leszívnak 1.8dlt feltöltik már az baromi nagy előrelépés lenne. Ehez kell venni fél liter fékfolyadékot 1000fT meg kell egy injkeciós fecskendő (aszem 80ft patikában). És persze ezt is le kell adni (ahogy fáradt olajat is)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csendes tag
válasz Dare2Live #5303 üzenetére
Bocs hogy írok fékfolyadék témában, de van pár dolog amit vegyünk figyelembe.
Fékfolyadék csere 2 évente mert ez folyadék és nem olaj (jellemzően DOT4) nem áll el képes vizet felvenni, hamarabb felforr, nem játék, az csak mellékes hogy tönkremehetnek a fékredszer alkatrészei. (jellemzően ABS, és fém csövek)Az hogy a fékfolyadék tartályába öntögetünk vagy cserélgetünk folyadékot, véleményem szerint nem vezet sehova, mert a terhelés lejebb van, a dugattyú ahol nagy a hőterhelés, így a folyadékot nem cseréljük ki! Egyik gyártó sem ajánlja!
A fékfolyadék cseréje még márkaszervízben sem túl drága, ezen nem szabad garasosokodni.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Peter668 #5304 üzenetére
Én is fékfolyadékot írtam és nem olajat.
Nem véletlenül írtam azt, hogy műszakin kötelezővé tenném a vizsgálatát. Botrány ami van ezen a téren is.
A friss folyadék a fékezés és autó mozgás hatására egyrészt elkeveredik, másrészt keveredés nélkül is a friss átveszi a nedvességet az idősből.
Az autós forumok tagjainak egy jelentős része álomvilágban él. Ahol olajcsere 10.000 (nagyon max 15.000)kmenként akkor is ha 30.000kmet írnak elő, fékfolyadék max 2évente, hogy a nemrég felbukkanó váltóolajcseréről ami elő sincs alapon írva ne szóljak.
A valóság viszont az, hogy 29.800kmmel viszik az autót gari miatt kötelező olajcserére. Mert azt mondták márkaszervízben, az van a gépkönyv első oldalán és ő alapos gépkönyv 330oldalát is megnézte és az van benne.
Egy 3-4éves fékfolyadék minimálisan zavaros. Azután kissebb majd egyre nagyobb fekete szörhöz hasonló kukacokat látsz. Amikor már fekete az egész az tippem szerint 8+év. Anno merítésem alapján tippre minden 3-4. 12+éves autónak min 5+éves a fékfolyadéka. De a jóval több se ritka.
Egyik kedvencem az xy márakszervízben ahol vissza akarták tölteni a leengedett hűtőfolyadékot. Mindez úgy hogy ott álltam. Mert így szokták. Az extra ebben még az, hogy csomagban vettem amiben fixen benne volt. Akkor te azt gondolod, hogy ha nem látod 2évente cseréli a márkaszervíz a fékfolyadékot? Ahol motorolajjal szemben vizuálisan tényleg kb megmondhatatlan, hogy új vagy 2éves? Max leszív vele 2dlt a leírt módon és feltölti. Soha nem mondod meg szemre.
Mindez úgy, hogy egy olajcsere+fékfolyadékcserére a legolcsobb vidéki ajánlat olcsó KIAra márakszervízben 135.000Ft.
A nem cserélem márkaszervízben 60.000Ftért helyett a lecserélem így magamnak 1.500Ftért sztem nem egy rossz gondolat de már sajnálom leírtam.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csendes tag
válasz Dare2Live #5306 üzenetére
Szerintem ezt a fékfolyadékos dolgot engedjük el a rátöltögetést pedig főképpen.
A fékfolyadék tartályában leginkább csökken a szint és nem nő, a fékbetétek kopása miatt, tehát ami rátöltésre kerül az majd egyszer, valamikor, találkozik a régi folyadékkal, de meg nem gyógyitja, se fel nem ujítja.
Az hogy mi mennyibe kerül az egy dolog, legfeljebb nem lesz benne a szervítörténetben hogy valaha is kicserélték a folyadékokat az előírt időszakokban, a következő tulaj majd eldönti hogy elhiszi-e bemondásra vagy nem. A garnciális részt most nem is említem.
Mindenki maga dönti el hogy melyik utat választja.
De ha van egy új kocsid akkor adja magát hogy számolsz a garanciális időszak alatt felmerülő költségekkel, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Peter668 #5308 üzenetére
Szerintem sokkal jobb mint a nem cserélik. Erre írtam. Ha szerinted nem hát nem.
Igen pumpálódik ki be. Minden alkalommal amikor lenyomod a féket. Meg az autó se egy statikus dolog. Igen. keveredik. A fékfolyadékban lévő lévő víz %os aránya is esik. Forráspontja emelkedik.
A mennyibe kerül egy 10-12-15-18+éves kocsinál baromira nem csak egy dolog magyarországon. Értem én neked igen.
Mindenki eldönti. És fentartom, hogy sokkal jobb megoldás mint az, hogy 5-8-10+év után se cserélik.
Garanciális kocsi egy teljesen más témakör. Az nem a 10-12-15-18+éves. A jelenlegi szervízárak mellett viszont egyaltalán nem biztos, hogy megéri márkaszervízbe vinni. Főleg, hogy a KIA/Hyundainál saját és olvasott tapasztalatok alapján úgy próbálnak kibújni a garancia alól ahogy tudnak. Viszed évekig fizeted a 100-200K-kat kötelező szervízre aztán amikor valami nem működik akkor elhajtanak. Több barátom már kint vásárol és viszi német márkaszervízbe. Mert érdemben nem drágább mint a magyar márkaszervíz de ha valami gond van szó nélkül megy a gari.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csendes tag
válasz Dare2Live #5309 üzenetére
A garanciális dolgot majd meglátjuk, van még pár évem, addig kiderül, milyen a magyarországi garanciális ügyintézés, ha szükség lesz rá. Ha nem működik akkor Hegyeshalom vagy Párkány nincs messze.....
Részemről utoljára, a fékfolyadék kifejezetten nem utántöltögetős dolog, azt cserélni kell 2 évente, ha nem márkaszervízben akkor máshol, de mindenképpen csere és nem kevergetés, töltögetés.
-
fonok87
aktív tag
Sziasztok.
Úgy látom éppen olyasmiről megy a diskurzus amit kérdeznék, legalábbis kapcsolódik
Van egy Kia Carensem. 2015-ös 1.6GDi, ~8200 km-t futott. 7 év garancia volt rá szokás szerint. Kilométerre még nem, de dátum szerint májusban esedékes a következő időszakos szerviz. Év végén meg a műszaki vizsga.
Ti mit tennétek a helyemben, hogyan intéznétek? Nyilván legalább 2 féle vélemény van a témában, de szeretném ha páran kifejtenétek az állaspont.
- Márkaszerviz. Van egy "független Kia szerviz" alnevet használó műhely tőlem kicsit messzebb de nem vészestávolság. Míg garanciális volt az autó, oda hordta az előző tulaj és mi is. Nem volt semmi gond az áron kívül. Legutóbbi egy soron kívüli szerviz volt tavaly, mikor édesapám megvette a kocsit - olaj- és olajszűrő csere, pollenszűrő csere, kis takarítás a motortérben - 75k. Gondolom tavaly óta nem lett kevesebb,
- Van egy nagyon jó autószerelő a közelben akiben bízom is - még nem vert át (vagy nem vettem észre tehát jól járt mindenki), látszik h értenek hozzá és sokszor kapok tanácsot amiből látszik h nem a lehúzásra mennek. Nem tudom náluk mibe kerülne, nyilván ő is pénzért dolgozik.
- Megcsinálom én az egészet, ha tavasszal kereket cserélek úgyis emelgetem a kocsit és le lesz véve a kerék. Ami biztos kell: motorolaj és szűrője, fékbetétek, pollenszűrő. Fékfolyadék szervizkönyv szerint még gyári, tehát esedékes lehet; mit gondoltok? Hűtőfolyadék nem tudom mikori, majd megnézem, de lehet jobb a csere.
Ami nekem nincs: öteltem, hogy mit és hogyan kellene még átvizsgálni, rendes OBD olvasó, autószerelés speciális szerszámai (vagy fölösleges pénz ). Ami van: tartóbak, általános szerszámgépek és kézi szerszámok, kedv az autóval legózni.
Érdemes lehet inkább megcsinálni amit könnyen tudok, majd elvinni egy szervizbe hogy vizsgálják át?
szerk.: Baja nincs a kocsinak. Motortér száraz, relatíve tiszta. Jól megy, fékez, kanyarodik, hűt, fűt, zenél . Általánosságban nem tapasztalható hibás működés vagy zaj.[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz fonok87 #5311 üzenetére
márkaszervízbe nincs értelme vinni, innen vagy magad vagy szerelő.
Ha ráérsz van affinitás egy olajcsere, légszürőcsere tényleg sima ügy de egy hütőfolyadék, fékfolyadék... csere se agysebészet.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5315 üzenetére
Már megint járattam a pofám. Visszavonom az egészet. Véletlenül elrontja levegős lesz aztán baleset meghal csakis márkaszervíz 2évente. (Ahol aztán esetleg ki se cserélik.)
szerk: Anno rég még nagyon csóringer voltam egy betonelemekből kirakott árok fölé álltam leterítettem egy kidobásra itélt szakad lepedőt és úgy ment az olajcsere. Fehérjésdobozba ment az olaj, MOL kutaknál lehet leadni ingyen. 30perc melóval spóroltam 10.000Ft anno egy nap alatt kerestem annyit meg azért jó érzés amikor magadnak csinálod.
Fékfolyadékot műszaki elött szoktam csinálni és műszakiztatásnál leadom.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
enddav
aktív tag
Elkezdtem nézegetni 1-2 éves i30-asokat az 1.5dpi motorral. Tudom, hogy nem egy erőgép, de mivel városban használnám többet, inkább fontosabb lenne a megbízhatóság és a kettős befecskendezés miatt tetszene. Használ valaki ilyet?
Ceed-nél pedig 1.0 t-gdi van hasonló áron, de az valahogy kevésbé szimpatikus.
Korábban volt már cégesként '20-as i30-am 1.4 szívó 100le motorral, amibe 2 év alatt 120 ezer kilométert raktam probléma nélkül.
Jelenleg '13-as 1.4 tsi 115k km 122le 7-es Golfom van, erről váltanék.Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #5314 üzenetére
Köszönöm neked is.
A jó hír: találtam szerviz útmutatót az én autómhoz, szép részletes A rossz hír: fékfolyadék cserénél azt írja, ha ABS-es, rá kell kötni számítógépre és ott kiadni a parancsot hogy az ABS motorjával csinálja meg a légtelenítést, hogy az ABS meg az ESP rendszere is jól legyen légtelenítve. Lenne egyébként affinitás magam csinálni mindent, de 100k-ért találtam kütyüt, hely sincs megfelelő (jó lenne egy akna, de garázs sincs, van 2 bakom oszt kész), és az időm is véges...
Valószínűleg a kedvenc szervizem lesz. Majd megemlítem nekik hogy nézzenek rá amire szerintük kell, mert ha jól tudom minden löttyöm gyáriTruss me, I'm an engineer.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz fonok87 #5321 üzenetére
nem merem leírni amit tennék mert itt főbűnös dolog ha szgépre dugás nélkül csinálod a fékfolyadékcserét így csak annyit mondok, hogy ha bemehetsz végignézni ne lepődj meg ha anélkül csinálják.
Tudom akkor nem ürül ki rendesen és nem újítja fel azt ami ABS kockában van....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #5322 üzenetére
Van benne igazság abban amit mondasz, mert a műszer használata fékfolyadékcsere közben leginkább a hidraulikus szelepek és a szivattyú átmozgatása miatt lenne indokolt. Azért ha belegondoltok az ABS/ESP elég ritkán dolgozik (köszönhetően az enyhe téli időjárásnak), ezért is van szükség az azt alkotó alkatrészek időszakos átmozgatására, tesztelésére. Amit korábban linkeltél vákuumos fékolaj cserélő "gépet" annak a használatát egyre több gyártó nem javasolja, a hidraulikus kuplungok esetében pedig egyenesen tiltja.
Robi73
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #5323 üzenetére
családban már "csak" 4 autó felelőse vagyok. Kettő még mindig gari miatt márkaszervizes. Ha engedik mindig bemegyek végignézni a processt sött van máshova viszem az autót ahol ez lehetséges.
0* cserélték úgy eddig márkaszervízek, hogy rádugták gépre. szervizek is. Mindezt 50-60.000Ftért. DOT3/4el.
btw olajcserénél is terjed a leszívjuk, feltöltjök megemelni se kell 15perc egy olajcsere.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
user2
csendes tag
Srácok, a Golf mitől ekkora megfejtés?
-
enddav
aktív tag
Használtam ugye mindkettőt, hangszigetelésben és anyagminőségben jobb a Golf, de nekem még az a szint, ami elfogadható. Amiért pedig gondolkozom a cserén, hogy idén lesz 10 éves és valami fiatalabbat szeretnék, ami bírja a városi használatot is.
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
Ismerősömnek ez a cég autója, meg van vele elégedve, azt mondta az első 8-10e km ben lustább volt, de most már egész jól megy és közben meg egész jól fogyaszt
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
enddav
aktív tag
Közszolg: 2000km-t beleraktam már a céges '22 1.5 T-GDI Kia Ceed SW-be, de csak ma jöttem rá, hogy vezeték nélkül is megy android auto, meg az apple carplay. Csak azért lepett meg, mert emlékszem, hogy korábban még trükközni kellett, hogy kábel nélkül is működjön.
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
maximilian4
addikt
Sziasztok! Van egy 2022-es hyundai tucson, amit most viszek az első kötelező szervizre. Azt mondták nem kell vinni semmit (gondolok én pl. Szervizkönyvre), mert online vezetik. Ki mit tud erről? Ez nekem új.
Maxi
-
Gali199qd
tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek a KIA Cerato 1.6 CRDI EX-ről ? -
Janaboy
veterán
Sziasztok,
Adott egy 2019-es i30 és a gyári navigáció elvileg sikeres frissítése utána nem indul be a rendszer. Megjelenik a logó úgy kb félpercre majd újraindul (boot loop).
A szerviz szerint próbáljam meg megint frissíteni a kártyáról, újracsináltam a kártyát, de nincs változás. És azt is mondta, ha az nem segít, akkor fejegységet kell cserélni
Megfelelő verziót töltöttem le (3x megnéztem).
Van bármi ötletetek? Próbáltam resetelni is, de nincs változás.Köszi,
ÜdvJanaboy
-
Ck.
addikt
Ha csak hiszti lenne...errefelé (UK) már több márkakereskedés be sem számol egyáltalán dieselt, rendeléseket pedig nem teljesít, hiába lenne az adott jármű elérhető gázalajos erőforrással is.
Amúgy apósom Szegeden is hasonlóan járt, egy benzines Merivaja van, kíváncsi voltunk mennyit kapna érte, 2 kereskedés is elsőre annyit kérdezett telefonon, hogy diesel-e, mert akkor nem kell.
De nem csak ezek miatt írtam...
Egy pár hete látott autós műsorból idézve "2023-ban ha valaki ugyanannyi pénzből, ugyanolyan evjáratban, hasonló méretben és felszereltségben tudna venni pl. hybridet (direkt nem mondtak elektromosat a töltési korlátok miatt számos háztartásban) és ennek ellenére köti az ebet a karóhoz, hogy "csakagázalaj" és megveszi helyette ugyanúgy ismét a dieselt, az szimplán rossz ember" .
A fent vázolt feltételek fennállása esetén maximálisan egyetértek a kijelentéssel.[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
Az a "műsor" szimplán nem érdemli, hogy nézd (vagy hallgasd).
Gondoljatok bele: nem olyan régen, mondjuk 10 éve majd mindenbe pakolták a dízelt, a legkisebb városi autókba is. Akkor az volt a menő, az dőlt mindenhonnan, milyen jó, hogy "keveset fogyaszt és nagyon húz". Most a dízel fúj, büdös és mindmeghalunkmiatta, a villany az új megváltó. Az a "menő", ha konnektortól konnektorig szerencsétlenkedve megy valaki az Adriára, ez dől a médiából.
Érdekes módon, az sosem volt menő, ha valaki a józan ésszel felmért szükségleteihez (nem a vágyaihoz) és lehetőségeihez választott autót. A teljes képet sosem sikerül nézni...
[ Szerkesztve ]
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #5348 üzenetére
Olajcsere perióduson kívül még annyi mindenen múlik, hogy meddig bírja a kocsi.
Már a gyárban a futószalagon is eldöl, hogy jó kocsi lesz-e, vagy valaki beszopta, mert toleranciák vannak, más beszállító más anyagminősége, sokminden. Ez véletlenül szerencsés volt."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Az én 1,4 G4FA motoromban olajcsere óta, 8ekm alatt, csepp olaj nem hiányzik, ugyanígy szép hangja van, most van benne 100ekm és sokszor benéz 4000rpm fölé.
Meg volt egy 2011 es kia pro ceed amibe 58ekm-t mentem csepp olaj nem hiányzottamúgynagyon sokmindent a kia/hyundai maga gyárt, még az acélt is amit az autókhoz használnaka
Volt kettő új fiat tipo 1,4- em az egyikkel mentem 16500km-t a másikkal 20000 km-t, mindegyik evett 1dl olajat/1000km, mondjuk lehet még nem koptak be[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest