- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Autót szeretnék venni és a Kia/Hyundai vonal is célkeresztben van. Mindenfélét olvasok pro és kontra a dízel illetve benzines motorjaikról....ami nem könnyíti meg a választást.
Perpillanat ez az autó ami leginkább esélyes. De csak kedden tudom megnézni közelebbről. Megnéztem a JSZP-n és az elmúlt 1 évben nem sokat mozgott a kocsi (2200km körül)..remélem nem motor probléma miatt.
Valóban annyira kényes az 1.4-es motor? A szerviztörténetét sem ismerem, de majd megnézem a szervizkönyvet. Sajnos, eddigi tapasztalataim alapján ritkán cserélnek 10 ezer kilométerenként olajat...inkább a gyári 30 ezres periódus betartása jellemző. Mennyire lehet ez kockázatos egy 103 ezret futott autónál? Ha innentől kezdve megkapja a 10 ezres cseréket. Szokott gond lenni ilyen futású autóknál a lánccal? Vagy olajfogyasztással?
Osztrák autó volt, 2020 januárban érkezett Magyarországra 86 ezer km-rel tehát nem sok került bele az elmúlt több mint három évben. Illetve akad egy - nyilvánvalóan elírt - bejegyzés a km állásnál...265 ezer.
Volt valami dokumentált sérülése 2021-ben, de így képeken semmi vészes nem tűnik fel. Majd élőben körbeméretem.Havonta kb. 1500-2000 km-t használom az autómat. Két város közötti ingázás országúton főként 75%, illetve a városban poroszkálás 22%....kiegészítve évi 4-5 alkalom pályázással 3%. Általában 1-2 ember ül benne, ritkán 3-4. És agyig sem szoktam pakolni. Nézzek rá inkább a dízelekre? Legalább 3-4 évre szeretnék autót.
[ Szerkesztve ]
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Új családtaggal bővültünk, az öregedőfélben lévő kis 20 éves Daewoonkat váltotta eme csoda
Hyundai i20 2018, 1.2
Remélem jól fog szolgálni, az első 20-50km alapján zseniális kis autó.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Dare2Live
félisten
válasz hdanesz #5455 üzenetére
Nem az 1.4es kényes a 30.000kmes olajcsereperiodusra hanem mind.
100.000kmnél illik ránézni a láncra, feszítőre akkor is ha megkapta 15.000kmenként az olajat.
Innen ha rendesen cseréled az jó de ettől még az elmúlt 100.000km meghatározó.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zsole84
senior tag
Sziasztok!
Felmerült a családban a Kia Optima,mint lehetséges következő autó. Látom,hogy állítható futóművel is szerelték adott felszereltségi szintnél. Mennyire kell ettől "félni", költséges a karbantartása/javítása?
Köszönöm.
-
nagyúr
válasz McNamara #5459 üzenetére
Ízlések és pofonok, a felszereltség meg melyik tetszik számít.
Amúgy a Kia "európaiasabb", és picit a minősége is jobb... de elenyésző, itt-ott anyaghasználatban meg talán szervízháttér/alkatrész.
Szóval általában jobban jár a Kia-val az ember. De azért a másik is ugyanolyan jó.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
tag
válasz McNamara #5459 üzenetére
Asszonynak pont ilyen Hyundai i20-as van és imádja. Így kb. 1200km után eddig minden faja vele, még bejáratós. Babakocsi pont elfér a csomagtartójában.
Néha én is elkérem, hosszabb távokon a pályán, hogy ne csak a rövid városi utak legyenek benne, arra kevésbé alkalmasak(gyengusz) ezek az 1.2-es szívók, viszont csöndes/keveset eszik város/országútra kiváló.
Az ár/érték aránya szuper.
Bár a kiába nem ültem de elvileg tényleg szinte tök ugyan olyanok csak a dizájn más.
Itt a felszereltség meg az ár dönt szerintem (megéri-e a kia + 800e Ft-ja?)Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
enddav
aktív tag
válasz FollowTheORI #5460 üzenetére
A virtual cockpit azért menő az i20-nál.
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
Ocean
tag
Én is ilyet hajtok, igazából pályán nincs gondja, mondjuk én 99%-ban tempomattal megyek, még előzéskor is csak azon kattintok párat, no problemo.
Amiben valóban gyenge az a 60-ról 90, egy előzés főúton, na ott nagyon figyelni kell.
A 130-at meglepően jól tartja, még 3500 alatt forog ekkor.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Előzgetni nem nagyon lehet "dinamikusan" vele (főleg megpakolva / 4 felnőttel pl), de a 130-at tudja tartani simán, igazából ez a kis teljesítmény meg köbcenti a gyorsulást meg annak dinamikáját korlátozza.
Meg sajnos az 5 sebességes váltóval ilyenkor már pörögni fog a motor és lesz hangja.
Ezek városi kocsik elsősorban, arra tervezve.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #5466 üzenetére
Tetszik amúgy az i20, bár nem ilyen újat, hanem 16-17 körülieket néztem feleségemnek mint lehetséges utódot. A motor szerintem ugyanaz abban is.
-
Ármester
i20 3 a Rio 4 hengeres?
-
racskobalazs
senior tag
Én ~1 hónapja szereztem egy 2018-as i20-at, első hónap tapasztalata alapján nagyon tetszik. 1.2-es 75LE-s motorral.
Városban szerintem bőven elég a dinamikája, autópályán valóban nem lesz egy erőgép, de elvisz A-ból B-be költséghatékonyan és kényelmesen az tuti. 5 fővel megpakolva valóban csorbul a teljesítmény, de így is teljesen vállalható, ha egyszer eléri a sebességet akkor meg is tartja simán.
Fogyasztásban eddig 90% városi használattal 6.2l/100-on állok vele. Országút/autópályán volt 5.2l
172cm-hez nagyon kényelmes, bőven van helyem minden téren, ~190cm-es ismerős mondjuk hátra már nem szívesen ül(t) be, de ilyen 180-170 körül ott is teljesen rendben van.
Csomagtartót még nem nagyon próbáltam megpakolni, de pár táska simán elfér, külön tetszenek a kis akasztók meg rögzítőhelyek.[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
nagyúr
válasz racskobalazs #5469 üzenetére
Nekünk nem 5 főre kéne, a csaladi kiruccanasokra ott az 1.5T ceed kombi. Felesegem nincs 160 centi, 2 gyerek is elfer mögötte. Most C corsa van, bőven eleg masodik autonak az a méret, csak mar nem bízom abban az autóban annyira, hogy joszivvel leengedjem oket a Balatoni nyaraloba autopalyan. Helyben totymorgesre perfekt igaslo, erteke mar nincs, fillerekbol elvan. Most osszel megy el a felesegem dolgozni, meglatjuk hova, aztan attol fuggoen meglatjuk milyen auto kell.
-
tag
Ha már elérted a 130-at akkor tartani jól tartja és nem pörög ki a világból, ahogy a kolléga is írja. A 60-90-es gyorsulást is alátámasztom.
Bár nekem a saját dízelem után mindig nagyon kontrasztos a nyomaték hiány, de egy hasonló kis benzineshez képest kevésbé.
Comfort felszereltséggel vettük a tolatókamera miatt, én a digitális műszerfalat (virtual cockpit) elég fentartással kezeltem az elején (analóg dolgokat szeretem), de már megszoktam és nem ódzkodok tőle a jövőben.
Amit nem szeretek az a sávelhagyás figyelmeztető, sajna nincs dedikált gombja így a menüben kell mindig kinyomni vagy csipog, ami a jó magyar utakon való gyakori középen közlekedés miatt sokszor idegesítő tud lenni.Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
kisza25
félisten
-
[CS]Blade2
addikt
válasz mikloss #5471 üzenetére
Én ezt a 15km/h-nál bezáródó ajtókat nem tudom megszokni, ill. sokszor felveszek utast és mindig le akarják tépni a kilincset. Gondolom csak számítógéppel lehet kiírni, hogy nem csinálja. A lakat gombot már próbáltam hosszan nyomni. (19-es Rio, nincs érintőképernyő)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #5474 üzenetére
Szerintem jó dolog az. Nem tudják dugóban kinyitni azt elcsórni a táskámat
-
kisza25
félisten
-
whited
addikt
Sziasztok
Tud arról valaki valamit, hogy KIA Stinger rendelhető-e itthon még?
Környező országok oldalán látom, és HAHU-n is van olyan eladó ami, hamarosan beérkező modell.Köszönöm
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
kisza25
félisten
Megjelent az i20 FL, hm nekem még új a 2020-as forma is
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Jobban odafigyelve jön az szembe. De így is töredéke a DCTs gondoknak miközben azért manualból az elmúlt 10évben többet adtak el felénk.
Az olajcsere valószínű jelentősen csökkenti a problémát 100.000kmnél már láthatóan el van használódva nem csoda ha 150.000km után egyszer csak recs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ármester
Nézegettem a Fabiát is anyumnak. 5,3M comfort felszereltséggel 1.0 MPi motorral elsőre jobb vételnek tűnik mint az i20. Több extra van benne, olcsóbb, motor kb ugyan az. Erre csak 4 év garit adnak és a Skoda szervizzel nincs tapasztalatom. Azt mondták a szalonban, hogy gari megőrzés miatt mindent náluk kell cserélni pl. tárcsát is. Félek, hogy horror lene így a szerviz.
Kiváncsi lennék a véleményetekre
-
Ármester
80 vs 84 lo. Neki bőven elég a városba és néha Balcsira pályán.
2008- as Swiftről váltana. Új modernebb autókról van szó, bármelyiket megvenné
Lényeg, hogy legyen benne carplay, klíma, radar vagy kamera, tempomat. i20 1M drágább és nincs benne (alap felszereltség) carplay.
Félreértés ne essék, én is Kia, Hyundai párti vagyok, de ez a Fabia nem tűnik rossz vételnek.
-
kisza25
félisten
válasz McNamara #5491 üzenetére
I10/picanto?
Nekem volt fabia, nem is alap modell, de abban az alap ülés nagyon kényelmetlen volt, egy i20 2x200 km 20 perc intézni valóval semmi gond, a fabiában 20-30 km után beállt a derekam, sajnos 5,5 évig megvolt[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
tobias88888
őstag
Nem tudja valaki, hogy a légzsák visszahívásos sztori Európát is érinti -e vagy csak az USA-t?
-
addikt
válasz tobias88888 #5498 üzenetére
Kicsit túl lett színezve a HVG-s fordítás, pontosabb infók viszont trehányul ki lettek hagyva, pl.
"Included in that recall are the Buick Enclave, Chevrolet Traverse, and GMC Acadia vehicles from the 2014 through 2017 model years with modules produced by ARC Automotive. Dealers will replace the airbag module."Plusz egy Hyundai Elantra sajnálatos esete:
"At least one of the ruptures cited by NHTSA was simply the result of an “isolated manufacturing anomaly,” Gold wrote, and thus a broader recall was unnecessary. And the Canadian incident involving the Hyundai Elantra, Gold added, involved a component that was not used in the US market."[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz McNamara #5487 üzenetére
Kia, Hyundai vonalon nagyon marketing/átverés az 5/7év gari.
Ami forog, ami tönkremehet arra jellemzően 2év. Ami nem mehet tönkre arra adják az 5/7évet.
[link]
Felsorolásba rengeteg szériahiba fel van sorolva pl izzítógyetya, stabilizátor, gömbfely... de kedvencem a széria hibás audio rendszer amire detto nem él az 5/7év gari.szerk: De ilyen a 12év átrozsdásodás elleni gar is. Ami csak a fémlemezekre érvényes! De mi rohad el tipikusan az osztrák, német darabokon? pl a bölcső. Arra nem él akkor se ha végig márkaszervízbe hordtad.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- PlayStation 5
- Okos Otthon / Smart Home
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen SSD-t vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest