- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Caldera1
tag
Sziasztok!
Van egy Cateye MC-100W vezeték nélküli komputerem, ami egyik napról a másikra nem vagy csak részben mutatja a sebességet, azaz 0 km/h-t mutat, aztán néha gondol egyet és mutat valami false értéket, pl. megyek mondjuk kb. 30-al, de 12.8-at mutat, de azt stabilan, mindegy hogy közben gyorsítok vagy lassítok...
Cseréltem elemet a jeladóban, de semmi. Viszont minden más értéket "számol" és mutat, megtett távolság, átlagsebesség, más kérdés, hogy rosszul, mivel legtöbbször azt érzékeli, hogy állok.
Ez most kuka lett szerintetek? -
Caldera1
tag
válasz geotigris9 #89103 üzenetére
A testbike hozzászólást olvasva... talán ő sem cserélt egyszerre elemet a jeladóban és a komputerben?
-
Caldera1
tag
válasz vtomi2 #89016 üzenetére
Szia!
Kb. 30 euróért lett volna FX-70 (Lumenetről) tavasszal, de végül nem azt választottam, hanem egy NiteRider Lumina 600-at. Kiváló összerakási minőség, hatalmas fényerő. Megéri a pénzét. Az FX_70-hez hasonlóan van nappali menetfény funkciója. Igaz én elsősorban emiatt vettem, mert elegem lett abból, hogy nem adják meg az elsőbbséget (többnyire nem szándékosan, hanem egyszerűen valamiért nem látják a tempósan haladó bringást) és nem szerettem volna úgy járni, mint a korábban a kanyarodósávban elütött bringás videón.
Tavaly már egy Cateye-t használtam erre a célra (a feleségemtől kértem kölcsön) és az egész szezont azzal nyomtam végig. Érezhetően javult az autós közlekedési morál a szemszögemből. Tavasszal visszaadtam a páromnak a Cateyet és jött a NIteRider. Brutál jó. A minapi egy éjszakai bringázáson élesben is bemutatkozott, nem okozott csalódást. A kátyúkat időben észrevettem tempós haladásnál is.
Talán majd a testbikere is teszek fel véleményt valamikor. Abszolút zsákbamacska volt a cég, csak youtubeos források alapján figyeltem fel rá. Eddig nagyon bejött. -
Caldera1
tag
Este elmentem tekerni. Mégsem mutatja korrektül a sebességet a computerem.
-
Caldera1
tag
válasz nismoka #89629 üzenetére
Akkor marad a tárcsa a helyén.
Fékbetéteket meg majd a szezon végén cseréltetek. Bár kicserélném én is..., vettem légtelenítő szettet (Tektro), de egyelőre pihen a szekrényben.
Bár ez olyasmi, mint a lánccsere. Ha én tenném fel, attól félnék, hogy elszakad egy kritikus helyzetben. Amikor Sram lánc volt fent, folyton az aranyszínű patentszem mozgását figyeltem. Rohadtul idegesített.
Azt nem tudom, hogy a bringánál hogy van, de autónál, ha nyikorog a tárcsafék, akkor betétet kell cserélni. Nálam azonnal megszűnt a nyikorgás (mármint az autón).
A bringán nyikorog kicsit, de szerintem a végét járják a betétek azért (előtte sose nyikorgott). De eddig nem is volt cserélve. -
Caldera1
tag
Úgy néz ki, a Cateye komputerem hibája nem oldódik meg.
Még Közelebb tettem a jeladót a küllőmágneshez, egyébként hallani a kattanást, amikor elmegy előtte, ha megforgatom a kereket mutatja is szépen a sebességet, de elmentem egyet tekerni, végig 0 km/h volt a sebességem. végig villogott a km/h is és a vezetéknélküli jel is. Tehát elvileg jónak kéne lennie. A gumimérethez állítottam be a megfelelő számot.
Amikor megvettem akkor is én szereltem fel, és soha nem volt gond vele, meg a feleségemnek is ugyanilyen van, és neki is én tettem fel, neki működik.
Szóval passzolom mi lehet a hiba. -
Caldera1
tag
Megkapod a minőséget és a fényerőt is, az tuti.
Nemrégiben én a 600-ast vettem a Sentinel 150-el. Nagyon minőségi cuccok. A Sentinel felfogatása lehetne jobb. Igaz nagyon vastag gumis rögzítő van hozzá, egy mozdulattal lehet rögzíteni, de a gyártó szerint is ajánlott a gyorskötöző használata
Ezt meg tudom erősíteni, mert így szar úton se mozdul el. Nekem így néz ki felfogatva.
Az első lámpa felfogatása rendben van, az nem mozdul el.
Éjszaka alig megyek, inkább a daylight funkció miatt választottam őket, ezért nekem a 600-as tűnt jó alternatívának.
Most se vennék mást. -
Caldera1
tag
Na a Cateye komputerem makacskodását megunva, rendeltem egy Bryton GPS-es komputert, remélem jó lesz. Már amúgy is akartam pedálfordulat mérőt. Akit érdekel, occón eladom a Cateyeomat, meg így feleslegessé vált az újszerű IronMan pulzusmérő órám is. Vannak még új és alig használt külsőim, markolat, stb., ha valakit érdekel dobjon privit. Bocs ha nagyon off voltam.
Még a VDO-t néztem, de valahogy szimpibb volt, hogy a Brytonnál nincs jeladó. -
Caldera1
tag
Neked a gyárilag megadott időre feltöltötte? Az enyémhez 1 óra 45 perc feltöltési idő van megadva 1A-al.
1.5A-val töltöttem (Nokia mobilom töltőjével), de sokkal tovább tartott.
Ma vagy holnap teszem töltőre megint, van egy 2A-es töltőm, megnézem mennyi lesz azzal...
A Sentinel nagyon jó szerintem is. Csak egyet nem értek, miért nem memória funkciós? -
Caldera1
tag
válasz Runner_fxr #91524 üzenetére
Árnyékos részből kilépve hány másodperc alatt sötétedik elfogadható mértékűre az Uvexed? Szerintem nincs az a fotokromatikus napszemüveg, ami olyan gyorsan tudna besötétedni, hogy ne zavarja rövid ideig a szemed a napfény.
Nekem van Oakley Jawbone fotokromatikus napszemüvegem, amit 2011-ben 225 fontért vettem. Mégis egy BBB BSG-32-est használok bringázáshoz (2010-es), ami árban jóval szolidabb volt. Valóban por-és szélálló, pár másodperc a lencse csere. Persze egyiken sincs karc.
Próbáltam a BBB Rapidját, ami szintén fotokromatikus, de az Oakley-m sokkal jobb (többek közt gyorsabban sötétedik), de ezt ne úgy képzeljük el, hogy kilépek a déli napfénybe az árnyékos szobából, és tized másodperc alatt besötétedik, hanem kell néhány másodperc neki, ami szerintem bringázásnál túl sok idő. -
Caldera1
tag
válasz Runner_fxr #91540 üzenetére
A BBB fotokromatikus napszemüvege valóban nem túl jó. Én például 1 nap után visszakértem a pénzt és azután vettem meg az Oakleyt, igaz 3 vagy 4x többe került. Viszont ég és föld a különbség. Ettől függetlenül 2010 óta használom a BBB cserélhető lencsés napszemüvegét bringán maximális megelégedéssel. A napfényre ajánlott kék lencséje például polarizált, szerintem nagyon jó minőség. Ebikeon pedig most nagyon jó áron meg lehet venni, sokkal olcsóbban, mint én vettem anno tőlük.
Az 1 perc szerintem nagyon sok lesötétedésre, az Oakleym olyan 15-20 másodperc környékén full sötét tud lenni. Viszont ez a Variotronic nagyon jónak tűnik.
Ha valaki nem divatszemüveget keres, vagy spéci kerékpárosat, akkor nézzen szét a munkavédelmi szemüvegek között. Sokkal komolyabb szabványoknak kell megfelelniük, mint a hagyományos napszemcsiknek, de hozzájuk képest töredék áron elérhetők. Tavaly óta autóvezetéshez egy Bollé Hustlert használok. Árához képest (~ 3500 Ft) még a kinézete is teljesen ok. Uvex, 3M, Bollé kb. 2000 Ft-tól elérhetők, és ezek nem holmi gagyi kínai napszemcsik. Aki kinőtt már abból, hogy menőzzön, mint például én az nyugodtan választhat közülük, lehet nem a legújabb divat, de teljesen vállalható fazon és persze minőségi lencsék. De ez már nagyon OFF
Bringázáshoz bringás napszemüveget válasszunk! Csupán a saját tapasztalatomra hagyatkozva említettem ezt a pár típust. -
Caldera1
tag
válasz Dottore #91704 üzenetére
De belső gumit se viszek magammal. Mennyi egy belső ? Kb. 80-100 g.
Nekem eleve slick van fent (1.4), már ezen megspóroltam a keréken a plusz súlyt."Ebben a vonatkozásban pedig nehéz a Slime."
Hogy egy klasszikust idézzek (Torrente), amikor a fociedzést tartja: "Férfiak vagyunk vagy homoszexuálisok?" -
Caldera1
tag
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy a Slime elkezdett ereszteni a hátsó guminál?
A külső (CST) és a belső egyaránt 7 évesek. Slime 5 vagy 6 éve van benne. Ez alatt az idő alatt csak 1 defektem volt. Kellene kicsit pumpálni a gumiba, de elbizonytalanodtam... Vagy ideje lenne külsőt/belsőt cserélnem? Vagy épp az alacsonyabb guminyomás okozta?
Sajnos látszik, hogy valahol már a futófelületre is jutott és nagyon nem szeretnék egy tempósabb kanyarban perecelni. -
Caldera1
tag
válasz -=RelakS=- #92288 üzenetére
Ezt a 2 évet mint infót elfelejtették közölni velem, amikor feltöltötték Slimeal a belsőt a kerékpár üzletben
Na de most ezt néztem:
[link]
Ahhoz képest, hogy a CST milyen olcsó volt elég jól teljesített nálam. De most talán más külsőt fogok kipróbálni... -
Caldera1
tag
A fenti képen nem hiszem, hogy slime van, mert az zöld.
Pedig az.
És csak a hátsó kerék jobb oldalán jön a trutyi.
Egyébként most hogy említetted, pár napja volt egy felütésem. Aszfalton kb. 20 cm széles és 10 cm mély keresztirányú repedésszerű valamit későn vettem észre és jó eséllyel még a féket se engedtem el időben...
Utána volt egy furcsa fémes surlódó hang, ami pár száz méter után elmúlt. Ma tekertem 15km-t és megint előjött emelkedőn aztán megszűnt. Hajtómű, első tányér tökéletes, holtjáték 0. Féktárcsa ok. Nem tudom honnan jöhetett a hang. -
Caldera1
tag
Szerintetek Tektro Auriga Comp-hoz vegyem a gyári fékpofákat (Tektro E10.11)? Vagy érdemesebb/tudnátok mást ajánlani helyette, mert ebike-on épp piros kosaras és onnan szeretnék rendelni más cuccokat is.
Múltkor odavertem a hátsó felnit és akkor volt egy súrlódó hang, ami időnként előjött, majd magától elmúlt. Fékre gyanakodtam, de nem tudtam egyértelműen megállapítani. Teljesen hektikusan 15-20 kilométerenként előjött a súrlódó hang, de pár száz méter után meg is szűnt. Röviden a hátsó fék, valószínű az lesz a ludas. Legutóbb akkor jött elő a probléma, amikor hirtelen kiálltam a nyeregből és úgy kezdtem tekerni (nem váltottam közben). Az utolsó 10-12 km-t úgy tettem meg, hogy volt némi akaratlan fékhatás. Amit nem tudok mire vélni, hogy leszálltam a bringáról, megforgattam a kereket (vagy meghajtottam a pedállal, mindegy), semmi súrlódó hang, felülök, pár méter után megint súrlódik. Ezt kétszer eljátszottam, ugyanezt produkálta. Így mentem haza. Otthon nyugodt körülmények között néztem, nem ér bele a tárcsa, sem a fékpofa... teljesen rendben lévőnek tűnik. Szépen fut szabadon a kerék. Erre van ötletetek?
(Amúgy nem emiatt akarom a fékbetéteket cserélni, a kettőnek nincs köze egymáshoz.) -
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92782 üzenetére
Köszi a választ.
A tárcsa középen fut. Azzal kezdtem hogy azt néztem.
Még ami érdekes, hogy most délután tekertem egyet és ha kiállok a nyeregből es szándékosan minél nagyobb oldalirányú mozgással tekerek (tehát jobbra -balra mozgatom a bringát), akkor sokkal jobban, erőteljesebben előjön ez a súrlódó hang, és úgy vettem észre hogy akkor amikor épp jobbra döntöm a bringát.Számomra azért is furcsa ez, mert mégsem egy papír vékonyságú tárcsáról van szó, amit az oldalszél is csak úgy meghajlítana...
[ Szerkesztve ]
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92792 üzenetére
Nem tudom mennyire nyaklik a váz vagy sem. Ti vagytok a hozzáértők, én csak szeretek bringázni. Na jó azért technikai analfabéta sem vagyok
Amúgy egy 2009-es Merida 100 váz, nem kevés tuninggal. És új korától nálam van.
És nagyon vigyázok rá, de ezeken az utakon óhatatlanul érik meglepetések a bringást... -
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92782 üzenetére
Szétszereltem a féktestet.
A betétek ilyen állapotban vannak. 2mm van rajtuk. Kicsit rozsdásak is. Én cserélném őket. Mögötte a csavarok menetén az a piros szín az fémragasztó? Vagy csak a kilazulást akadályozó, de nem ragasztó folyadék? Gondolom illő lenne nekem is ilyet használnom, ha visszateszem.
A másik fényképen nekem úgy tűnik, hogy az egyik dugattyú be van ragadva. Nem húzódik vissza, hiába mozgatom a fékkart. Mit csináljak vele? Mivel kenjem be őket?
Illetve az egész féktest dzsuvás. Szappanos vízzel átmoshatom?[ Szerkesztve ]
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92830 üzenetére
Köszi az eddigi segítséget!
Remélem jó lesz majd, de legelőször el kell szaladnom szilikonzsírt venni. -
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92830 üzenetére
Hát ez a dugattyú beragadt Nem jött ki.
Nem úszom meg a légtelenítést... -
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92918 üzenetére
Próbáltam, de nem sikerült. Picit mozdította a beragadtat, de szó szerint talán fél mm-et. Hiába tettem távtartót, az egyik sarka végül csak kibillent a jó dugattyúnak. A másik be van gyógyulva. Most épp jutyúbon próbálok okosodni. Légtelenítő szettem van. Persze magától nem fogja légteleníteni magát a fék.
(Ilyet se csináltam még, szóval érdekes lesz). De előtte valahogy azt a nyavalyás beragadtat kéne valahogy kiszednem[ Szerkesztve ]
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92925 üzenetére
Hát ja, csak hiába akarok új olajat, ha a beragadt dugattyút nem bírom kiszedni.
Bénázok ezzel a fékkel -
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92925 üzenetére
Köszi az eddigi segítséget, egyéb elfoglaltságok mellett lassan, de haladok.
Sikerült a beragadt dugattyút kiszednem. Most már túl vagyok a légtelenítésen, zsírtalanítottam mindent, elvileg mennének be a fékpofák, de hiába feszítem szét a dugattyúkat, nem akarnak teljesen szétfeszülni a két oldalra, ergó. ha a fékpofát beküzdöm, nincs semmi hézag a fékpofák között. Ezzel mit kell csinálnom?
Ettől eltekintve a két dugattyú most már szépen egyszerre jár. -
Caldera1
tag
Sziasztok!
Mit gondoltok? 26-os mtb-t 27.5-es kerékszettre átépíteni?
Kizárólag aszfalton megyek vele slick gumikkal, 16-os vázméret, tárcsafékes, tehát a lehetőség elvileg adott...
Van értelme eljátszani a gondolattal? -
Caldera1
tag
Sziasztok!
CST Traveller City (1.4-es) külsőmet cserélném. Sokáig kiszolgált, de most a Schwalbe mellett tenném le a voksom, de nem tudok dönteni, hogy a Kojaket válasszam 1.35-ben vagy a Marathon Racer-t, ami 1.5-ös szélességű. Defektállóság szempontjából egyformák, mindenesetre a CST-nél biztos jobbak, mert annak nincs. Így a slime-os belsőt is elfelejteném és Conti Hermetic Plus belsőt választanék hozzá.
Van aki szerint a Kojak már vékony egy mtb-re, de őszintén szólva nem tudom, mivel képek alapján kell kiválasztanom a két külső közül a befutót, de nekem nem tűnik nagyon virslinek. Egyébként 26-os mtb, kizárólag aszfalton megyek. -
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #94642 üzenetére
Tény, hogy gagyinak néz ki, de sokat bírt. Viszont a súlya sem csekély: 650 grammot mértem. Sajnos most 2 defektet is kaptam egymás után, ill. a külsőn lett egy kipúposodás... szövetszakadás (?), de még így is elmentem vele több, mint 50 kilómétert. A slime már nem tömít, de ahogy múltkor valaki felhívta rá a figyelmem, hogy csak 2 évig van rá szavatosság, ezen már nem csodálkozom. Szóval szegény CST-nek a belét is kihajtottam, itt már csak a csere segít.
Esetleg valamelyik említett Schwalbe + Dr.Sludge belső a Conti Hermetic Plus helyett? Vagy a Continak van a Contact Speed külsője, ami 1.6-os sllick. -
Caldera1
tag
Tegnap feltettem az új külsőt: Conti Contact Speed 1.6-os. A CST Traveller City-nél nagyságrendekkel jobban tapad. Érdekes, hogy csak egy hangyafa*ival szélesebb, mint az 1.4-es CST-m. Egyelőre csak hátul cseréltem, következő hónapban majd elöl is. A biztonság kedvéért Dr.Sludge belső került bele, így a súlyon gyakorlatilag nem spóroltam. Nem vagyok grammhuszár, de kíváncsiságból mértem. A Conti külső a gyárilag megadott 500 g helyett 547 g volt. (A CST 652g). A Dr.Sludge belső viszont 321g A Slime-os belsőm, ami szintén repült a kukába 231 g volt.
Ha lendületben leszek, legalább jól gurulok.
Ha az 1.35-ös hajtogatós Kojaket választom vékony Schwalbe belsővel, akkor 390 g összsúly lett volna kerekenként. Persze defektvédelem nulla.
Szóval nekem ez a biztos. Amúgy is utálok gumit cserélni, pláne árok szélén.
-
Caldera1
tag
Sziasztok!
Ha van ötletetek, segítsetek légyszíves.
26-os montinál alapvetően, mondhatni ösztönösen nyúlok a kormányszarvak után, mert azt találom a legkényelmesebbnek, de szoktam időnként váltogatni a fogáson, de a markolatot fogva már rövid távon is kényelmetlen és inkább visszafogok a kormányszarvakra. (A kormány 60 cm-es egyenes kormány. A stücni kb. 5-5.5 cm-el van lentebb az ülésnél, tehát sportos beállításban van.)
Szerintetek tévesen következtetek arra, hogy szélesebb kormány kellene, mivel a keskeny markolatfogás helyett a szélesebb fogást biztosító kormányszarvat használom?
(Kizárólag aszfalton megyek.) -
Caldera1
tag
Sziasztok!
Az Aldiban akciós kerékpárszerelő állvány ugyanolyan, mint a Lidl-féle?
Érdemes megvenni szerintetek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...