- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72109 üzenetére
Végre valaki be mert vállalni egy rásegítéses gépet. Ha gondolod csatlakozhatsz egy közös tekerésre.
Mekkora a hatótávja a gépnek? Ha jól tudom ebben 500Wh-s az aksi.
Nekem is volt agymotoros gépem, ugyan így vázba rejtett akkuval. Látványra tényleg szép. Az enyémről is sokan meg sem mondták, hogy elektromos, hangja semmi, nagyon megbízható. Egy középmotoros a laikus szemeknek is sokkal szembetűnőbb, hallani azért a motorja hangját és az élettartama is rövidebb.
Viszont én azt tapasztaltam, hogy a középmotoros jobban viselkedik a lejtőzések során.
Engem zavart, hogy a hátsó kerékbe rejtett plusz 3-4 kiló kiszámíthatatlanná tette a bringát amikor lefelé csapattam terepen. Olyanokat pattant néha a hátsó kerék, hogy majdnem ledobott magáról a bringa. Túrázósba okés, de sportosabb lefelékhez már kevésbé. Neked mi a tapasztalatod?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72135 üzenetére
Az enyém is kb 1500m szintet tud. Vettem egy tartalék akkut, ha komolyabb távra mennék, de erre elég kevésszer volt szükségem.
Nálam a lejtőzés egy fontos része a montizásnak. Úgy is mondhatnám, hogy jelenleg ez inkább az erősségem. Versenyzőkkel is voltam nem egyszer túrázni, lefelé együtt megyek a leggyorsabbakkal, de felfelé már gondok vannak, mivel nekem is elég kevés időm van hegyre menni. Sajnos az agymotor nálam nem vállt be. Nem szeretem ha a bringa fog vissza, vagy bárbibe lekorlátoz. Nagy sebességnél már elpattog a hátulja. Nem erre találták ki, de egy kényelmesebb, túrázós felhasználás mellett teljesen okés tud lenni.32mm-es becsúszó még az én 85 kilómhoz is sovány, valóban, oda elkél legalább a 34mm-es. Pláne 29"-es kerék mellett, ami miatt még rugalmasabb a kerék és a villa is.
36mm-es becsúszó már túlzás lenne a bringádba, de egy 34 vagy 35-ös simán jó. Fox 34, 140mm, vagy egy RS Pike 140mm. Agresszívebb lesz a gép lefelé, jóval határozottabb kormányzásod is lesz.Budai-hegységben szoktunk tekeregni. Egy hónapja már nem voltam, mert eladtam a "régi" gépem, és még nem jött meg az új, de ha minden jól megy 1-2 héten belül itt az új masina.
noorbertt: És mi az oka, hogy ilyen viszonylag rövid távra kéne az elektromos cucc? Mondjuk nem mindegy milyen szintet kell legyűrni. Én is kb ennyi távot megyek melóba, de erre nem használtam sosem az elektromos gépet. Erre a célra mindig volt egy hagyományos. Amikor megyek hegyre 60-70km-t meg 1500m feletti szinteket, akkor oda már valóban jó segítség.
Ezt a visszatöltést azért érdemes fenntartással kezelni, szerintem nem sok értelme van, de valóban ad motorféket is, bár nekem ez sem hiányzik. Az egyébként miért baj ha látszik a motor? Ha nem versenyen akarsz vele csalni, ennek kb semmi jelentősége nincs. Összességében a középmotor szerintem sokkal jobb. Kevesebbet is fogyaszt. Merev vázasban meg különösen rossz az agymotor ha terepre is viszed.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72149 üzenetére
Én idáig Nobby nic-et használtam terepezésre, de most előre kap egy magic mary-t, hátra meg egy hans dampf-ot.
Bár a legfontosabb szerintem egy tubeless, kevésbé defektveszélyes és alacsonyabb nyomáson is tudod használni. Jobb a tapadásod.noorbertt: Én támogatom a pedelec terjedését, abszolút nem vagyok ellene, de a Te esetedben én is azt gondolom, hogy felesleges. Ennyit mindenkinek le kell tudnia tekerni, ha ennyi sem megy, az már valóban az egészség rovására mehet. Egyébként merre laksz? Mekkora emelkedőre kell feltekerned?
Töltheted naponta is, vagy teljes lemerülés után, a legtöbb lithiumos, nem érzékeny erre. Arra kell figyelni, hogy lemerülve ne hagyd sokáig.
6030D: Az minden esetre a mentségére legyen mondva, hogy a pedelec géppel sem feltétlenül kell úgy menni, hogy maxra tolod a rásegítést. Az első fokozat pont úgy van beállítva, hogy kb ellensúlyozza a plusz tömeget és olyan mintha például egy könnyű xc gépet hajtanál. A pedelec okosan használva egy edzőpartner is lehet, ami ott segít ahol már meghalnál. Olyasmi ez mint amikor az edzőteremben nyomod a súlyokat és az utolsó nyomásnál a segítő egy leheletnyit besegít, hogy még ki tudd nyomni a súlyt a végén. De nyilván lehet úgy is használni, hogy mindenhol maxra tolod és fütyörészve feltekersz a dombokon, bár akkor hamarabb merül.
Én pl annak ellenére, hogy ritkábban járok hegyre mint régebben, ma is lenyomok rásegítés nélkül egy 1500m szintet 60-70km es távon, nehéz erdei terepen. A gondom azzal van, hogy ha tartom a tempót a rendszeresebben tekerő ismerőseimmel a végére nagyon felmegy a pulzusom. A túra végeztével is 100 körül ketyeg még 1 órát a ketyegő. Ez abból adódik, hogy túlhajtom magam. Nyilván nem halok bele, de ez már nem az egészséges kategória. És ez csak akkor változna ha rendszeresebben mennék hegyre tekerni. Vagy megtehetem azt, hogy egyedül megyek, a saját tempómban, akkor ez a probléma nincs. A pedelec-en meg a végén kérek egy kis pluszt, és pont az említett túlhajtást kerülöm el. Egyébként az én ismerőseim egyik része is megveti a pedelec bringákat, mert nem ismerik, az egyik haverom például ki is próbált egyet egy teszt keretén belül, persze végig turbón hajtotta. Majd a túra végeztével panaszkodott, hogy ez egy fos, mert el sem fáradt. Hát mondom csodálkozol? A 75Nm-es bosch cx-et maxon járatva? Az átlag emberi erő 300%-át teszi hozzá a hajtáshoz maxon.A motorfék úgy működik, hogy bekapcsol az agymotorban egy agydinamóhoz hasonló szerkezetet, csak annál nagyobb az ellenállása. Ez a funkció kapcsolható és csak agymotoros bringákon van, középmotoroson nincs. Ha bekapcsolod akkor nincs is rásegítés, csak visszatáplálás. Síkon is be lehet kapcsolni ha valaki mazochista és brutál comb edzést szeretne végezni. Komolyabb lejtőn leereszkedve egyébként hasznos tud lenni. Értelme is akkor van. Bár nekem nincs rá szükségem, mert lefelé nem szeretem ha valami visszafog.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
válasz Strezi #72595 üzenetére
Én ma toltam egy Pilis kört (BP->SzE->Lajos F.->Dobkő- >Prédikáló-murván->Dömös->Visegrád->Nagy Villám->SzE->BP) és a Prédikálónál is voltam, a piros háromszögön mentem fel.
A Dobogókő->Prédikáló szakasz, ahol vége a piros háromszög lejtős részének, ott lehet választani, hogy aszfalt balra vagy piros háromszög fölfelé. Én az aszfalton mentem, még nem próbáltam egyből a piros háromszöget, nem tudom, hogy az alsó szakasza járható-e
-Te melyiken indultál? Piros háromszög fölfele vagy aszfalt balra?
Amikor az út becsatlakozik a piros háromszögbe és az első sima-liba emelkedőknek vége, akkor jön egy rövid, de nagyon meredek gyökeres szakasz (biztosan emlékszel rá) szinte közvetlenül a gerincen. Azon fel tudtál menni?
-Ha igen, milyen gumi van nálad elöl/hátul?Én saját erővel és taposópedállal esélytelennek éreztem ezt a rövid, de meredek, gyökeres szakaszt. Utána megint jön meredek emelkedő, de gyökerek nélkül. Na az legyűrhető..
J.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #73015 üzenetére
Akkor ezek szerint ezért nem szakítottam még láncot. Mondom, hogy gyenge vagyok, ezért inkább visszaváltok és felpörgetek vérmókusban.
Hát remélem nekem a hétvégén Sástón nem döglik meg semmi... bár a fék megint szarakszik.Miért van az, hogy a hátsó fékkar állandóan beesik 1-2 cm-rel lejtőzéskor? Többet fékezek az elsővel, lejtő alján sokkal melegebb az első fék és tárcsa is, mint a hátsó, és mégis? Az elsőnek semmi baja. 180/160-as tárcsa van, cserélném nagyobbra a tárcsát, de nem hiszem, hogy a meleggel lenne baja, mert az első nem csinálja. Utána síkon visszaáll minden a rendes kerékvágásba. Még arra gondoltam, hogy a rázkódással lehet kapcsolatban, mert aszfaltos lejtőzésnél nem csinálja. Légtelenítve van. Ötlet valakinek?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Strezi #73015 üzenetére
Feleségemnél is ez lehetett, ezért lesz a következő neki agyváltós, még most sem tudja mikre kell figyelni váltáskor, talán a keresztbe váltást már kerüli, de mindig későn vált vissza, már csak a dombon amikor nagyon nyomja.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
geotigris9
tag
válasz Strezi #73015 üzenetére
Ezzel én is így vagyok mindig figyelek váltásnál "nem terhelve váltok" , teljesen rekeszbe váltás is nálam felejtős. (Nálam sem volt szakadás sosem lánc terén ami "extrémebb" volt hátsó tengely törés .)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
-
Tendd
tag
válasz Strezi #73704 üzenetére
Köszi a tanácsokat! A stucni fordítást már év elején elvégeztem, a nyerget is emeltem szép fokozatosan, de ezek szerint még mehet feljebb 1-2 centit. A hétvégi bringázás előtt be is állítom.
Szeretem a sportos üléspozíciót, nem lesz gond a derekammal, pocakom pedig még nincs .
Ilyen most + spd került rá azóta. -
geotigris9
tag
válasz Strezi #73960 üzenetére
Azért én nem tudok azonosulni a "dobd el és vegyél másikat gyakorlattal" csak ha tényleg menthetetlen valami vagy abszolút nem éri meg javítani.
Menyi ideje használod szedtél ki a gumiból valami kapitális defektcsináló dolgot aminél még működött, bővebben a tapasztalatokra lennék kíváncsi a Slimel kapcsolatban?
(Csak véges amíg használhatod a kerékben időben.)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz Strezi #73968 üzenetére
Ez érthető amit mondtál idő stb. ezzel nincs is gond . (Nyilván nem versenyre gondoltam az előző hsz-n.) Én csak az aláhúzott résszel nem értek egyet.
"Én mindíg csak belsőt hordtam, nyeregcsőre szigszalagozva. Maratonra v. más ismeretlen terepre mégegyet a zsebben + pumpa. Szerintem a javítás fölös kockázat + plusz idő, nekem a defektes belsők a kukába mentek."
Ez is oltári nagy pazarlás tudod mekkora energia környezeti terhelés csak azért új gumit venni (ez végett előállítani) mert tegyük föl egy db tüske csinált rá egy darab tűhegynyi kis lukat és ezért kuka az egész belső.
Például azt is csinálhattad volna, hogy ha útba esik elviszed egy olyan bringaboltba ahonnan nem a kukába, ha nem még jó sokáig használva lesz még a belső egy ragasztás után ..Én nem akarok hegyi-beszédet meg kioktatást írni neked, de annyi helyen megy a pazarlás a világban ha megnézi valaki ő mit tud lenni a kis mikró környezetében és megtesz törekszik rá gondolatban és cselekedetben is sokkal tovább lehet még élhető ez a planéta. ..
(Engem kisebb megelégedettséggel is tölt el ha valamit meg tudok csinálni vagy át tudok alakítani és nem megy a szelektívbe helyette még funkcionál.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz Strezi #74027 üzenetére
A hasonló gondolkodású emberek miatt (is) ilyen ez bolygó amilyen - Tehát te szerinted ha megteheted pazarolj mert ez úgy sem számít mert a másik úgy is lesz@rja .. Nem számít a jövő ahol az ilyen gondolkodású "emberek" miatt egyre szennyezettebb és ennek következtében háborúkban teli élhetetlenebb világ lesz .. (Nyilván ha lesz gyereked vagy van, meg unokád és így tovább teljesen mindegy, hogy lesz- e neki ivóvíz adott esetben vagy csak szennyezett csapvíz jut ..
Nem bántásnak írtam a kicsit sarkos véleményemet ami már mesze vezetett bár minden - mindennel összefügg ha elhiszed ha nem minden mindenre hatással van a világban. Meg egy egy ember gondolkodása és végül ennek következtében tettei elsősorban a szülői, iskolai és végül társadalmi "példák" nevelés eredménye első sorban ..
(Azért sok nagy dolog kis dolgok eredménye nem csak úgy vannak a nagy változások a világban ..) Most gondolt végig ez semmi nem is számít csak egy belső jelen esetben és rengeteg ember csak így gondolkodik bár tudna tenni valamit is akár olyat ami semmimbe sem kerül, de nem teszi mert szerinte nem számít tegyen más NAGY dolgokat és akkor változni fognak jó irányba a világ ..
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #74027 üzenetére
Adok egy postacímet, küldd el nekem a lyukas belsőidet és kész. Megmentettük a világot. De Bp környéken át is tudom venni, nem kell küldözgetni.
Amúgy miért nem csinálod meg tubeless-re?
-=RelakS=-: ha már olyan helyzetben vagy, hogy tudsz futni érte, akkor jó az spd is. Azt makkosban nem olyan egyszerű tekerni. Ha meg nagyon el akarsz valamit rejteni, akkor egy lakatot tennék a fogsor mögé a küllőre meg a láncvillára az agy felől. Azt alapból nem látja, csak ha már menekülne, akkor alad meg.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #74270 üzenetére
A SID sem rossz villa, de annak 32mm-es a becsúszója, 29"-es kerék mellett én ezt kicsit rugalmasnak érzem, túrázósba okés, de durvább pályán már érezni, hogy tekeredik kissé. A Yari és a Pike meg 35mm-es, azok sokkal merevebbek. Pontosan hány mm-es a hátsó rugóutad?
Egy webshop mindig olcsóbb mint kisker, ez így van nálunk is meg Németországban is. Egy német webshop meg olcsóbb mint a magyar webshop. Így ennél jobb árat nem igazán tudsz rá kapni. Sok esetben még akkor sem ha magyar nagykerből tudnál vásárolni. -
-
-
maximilian4
addikt
válasz Strezi #75344 üzenetére
"Persz, van olyan fejcsapágy ami vissza alakít taperd-ről."
Wat!? Egyáltalán nem ugyanazt írtuk. Amúgy meg taperedről hogy alakítasz vissza? Eleve nem értelmezhető amit írsz. Tapered felül 1/8-os alúl 1/5-ös, tehát kúp alakú. Tiszta? Mit akarsz rajta és hova alakítani?
Ne haragudj, de amit én írtam annak van értelme. Amit te írtál annak semmi. És nem az én értő olvasásommal van a gond...te nem értesz itt valamit.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
maximilian4
addikt
válasz Strezi #75362 üzenetére
De te is egyből nekem estél.
Bocs hogy tegnap felkaptam a vízet, de már teljesen kikészítenek az itteni emberek. Aztán így kijött az egész. Én is sokat dolgoztam külföldön, de szerencsére mindenhol jobb a helyzet. Egyébként itthon tudatosan nevelték bele a társadalomba hogy utáljuk egymást, tapossuk el egymást, ha a másiknak jobban megy akkor legyünk írigyek, ha segítségre van szüksége a másiknak, akkor rúgjunk bele mégegyet. Szóval ennyi rosszindulatú, gonosz ember szerintem nincs máshol a világon. Ne vedd magadra, ez csak kijött. Nekem az volt életem legrosszabb döntése hogy haza jöttem tanulni és dolgozni.
Maxi
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #75347 üzenetére
29"-es kerékhez, 120mm rugóút mellett, szerintem is kevés a 32-es becsúszó. Ahhoz az erőkarhoz túl rugalmas, Fox 34, Yari, Pike, ilyesmi az ideális.
Pike RCT3 biztos nem lesz fél megoldás, sőt, sokak szerint jobb mint egy azonos kategóriás Fox.
Benne vagyok én is egy tekerésben, csak az a baj, hogy a futár cég úgy megszívatott, hogy már nem merek semmit mondani, majd ha megvan akkor szólok. -
válasz Strezi #75972 üzenetére
Kicsit ellentmondok itt a konszenzusnak, de nekem pont hogy a terepezés veszi kevésbé igénybe a térdemet az aszfaltozáshoz képest (ugyanaz a bicaj, ugyanakkora időtáv, nyilván jóval kevesebb megtett kilométer mint aszfalton) bár hozzá kell tenni, hogy lefelé én óvatos duhaj vagyok, nem kockáztatok inkább a féket húzom, annyira nem eresztem lefelé, hogy komolyan szükségem lenne arra, hogy lábat (talpat) kanyarban csattanva letegyek.
Nálam nem is csak a max térdterhelésről szól a dolog, ami ugye egy terepes siratófalon fölfele mindenképpen jóval magasabb mint aszfalton, hanem arról, hogy terepen sokféle tekerési helyzet váltja egymást amit könnyebbség a térdnek, míg aszfalton simán megyek hosszabb időket pontosan ugyanabban a testpozícióban, pedálfordulattal, pedálerővel, ami nekem szintén igénybe veszi a térdemet..
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #76121 üzenetére
Ez nem ilyen aero kerék vagy mi a tök? Szélcsendben f*sza, oldalszélben meg fellök? (most jöttem rá, hogy videó... de akkor ez aero, azért ilyen randa)
(#76122): megjöttek az új lapok is a körfűrészhez?
Nem úgy volt hogy Saint lesz a pedál?[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #76130 üzenetére
Tényleg... csak van még valaki, aki Runner-en és Hasaggymeg-en kívül tervezte.
Majd egy Vértes túra érdekelne.Runner_fxr: úgy néz ki, hogy megyek akkor vasárnap én is. Hol van az útvonalon ingyenes parkoló? A Mátyáshegyi barlangnál az a murvás placc az az, nem? Arra mentek?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás