- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Drágább lett a Pixel 8a
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Elvörösödik az Xperia 1 VI
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- Yettel topik
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
-
Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
ma A Telekom saját márkás modelljeinek új generációja jelentős előrelépés az első T Phone-okhoz képest.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rii
nagyúr
válasz eddie1978 #13576 üzenetére
Runner_fxr összefoglalta hogy hogy lenne a legjobb
januárba lesz pénzem, én akkor fogom ezeket összeszedni
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
senior tag
-
szki
őstag
válasz eddie1978 #13924 üzenetére
Aha! Köszi! Nem feltétlenül kell nekem új cipő! Ez a HeavyDuty és SpeedFlex kamásli megoldás tetszik! Januárban rendelek majd németben a netről "Überschuhe"-t...
Ha hosszabbak lesznek a nappalok, és nem csúszik a bicikliút, akkor bicajjal fogok melóba járni. Amerre bicajozni szoktam Németországban, nagyon szövevényes a bicikliút hálózat. A közutaktól gyakran teljesen független nyomvonalon kígyóznak a bicikliutak. A kereszteződéseknél ilyen táblák vannak (a Majna mentén fotózva):(#13922) fpeter07: több évben gondolkodva az ár kevésbé lényeges.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #14398 üzenetére
jó cucc, nekem is olyan van (de
az idénezen a télen(?) még lusta voltam visszatenni )....már ami a sárvédő funkciót illeti.
de nekem be se fért a gumi meg a villa közé, olyan szűk hely van. az első villánál meg a gyári felfogatás nem sokat ért az aero profilon, lengett össze-vissza, máshogy kellett felfogatnom.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
imyourfriend
őstag
válasz eddie1978 #15918 üzenetére
Mondjuk az érdekes lenne nekem, bár itt épp 13 fogat ugrik de nagyon ritkán van használva a 39-es tányér. Majdhogynem új állapotnak örvend mert balatonkörökön kívül nincs nagyon használva. 52/19 kényelmesen halad síkon, van hogy lejjebb váltok maximum 1-et, és itt megállt a tudomány mert az már annyira nem pörgetős része a dolognak 30+-os tempónál (31-33-ig) De idén tovább fejlődök, remélhetőleg nem csak Szombathelyig hanem Sopronig se lesz megerőltető elhajtani oda és vissza.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #17815 üzenetére
Biztos megéreznéd a különbséget, kérdés, hogy erre hobbi szinten van e szükséged? Nyilván minél könnyebb egy kerékpár annál nagyobb élvezet hajtani, ez igaz a montikra is, de van egy bizonyos szint ami már elegndő élményt nyújt egy átlag, igényes bringásnak, persze ha van pénz, megteheted, te tudod.
Nem vagyok nagy országúti spíler, de úgy gondolom ez érdekelheti azt aki országútit akarna venni, szerintem jó áron van.
-
ludsimon
veterán
válasz eddie1978 #17815 üzenetére
Ostobaság 250 grammért +60 ezret fizetni még ha amatőr szinten fogsz versenyezni is.
Csak szokás kérdése. Nekem az edzősön csak a hátsó kerekem majdnem olyan nehéz mint az első+hátsóm a versenybringán és mégis a nehezebbel edzek. Mindenhez hozzá lehet szokni.
Az más kérdés, hogy fölösleges a grammánia hobbi szinten és még amatőr szinten is. Pro szinten van nagy előnye, akár több értékes másodpercet is jelenthet összetettben. De ott is két fajtát használnak, a segítőknek 50mm körüli 1600-1700g körüli kerékkel törik a szelet, a hegyimenőknek van fent könnyű, szám szerint 1395g-os kerékszettjük a fent említett okokból kifolyólag. Egy futamon elég sokat jelenthet egy hegyibefutónál a súly, leginkább akkor mikor baromi hosszú az emelkedő, és/vagy nagyon meredek.
Idehaza viszont a Kékesen kívül nincs egy verseny se ahol ennek a mínusz súlytöbbletnek bármi előnye lehetne. Inkább a magasperem a lényeg, mert szinte teljesen sík idehaza a pályák.
Profi szinten 1500m felett beszélhetünk szintről. Mondjuk ők egész más dimenzióban működnek.undefined
-
-
deicide
veterán
válasz eddie1978 #17833 üzenetére
A mászás kemény sport, nekem az ülve taposás jött be, nem szeretek kiállva menni, de eleinte célszerűbb, ha még kevés az erő. Az a pulzus elég kemény, ott én már a halálomon lennék, magamnál 170-nél magasabbat még nem láttam.
Ja és Zirc felé is érdemes elnézni, a dudari domb is az az igazi köpködős fajta De aztán onnan szinte Veszprémig ereszd el a hajam száguldás, megéri.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
lsebestyen
addikt
válasz eddie1978 #17833 üzenetére
Felfele menet, amúgy sokat számít az is hogyan hajtod a lábaddal a pedált. Nekem egyelőre koncentrálnom kell, hogy helyesen forgassam a bokám, jó szögben álljon a lábam mindig, és így kevésbé fárasztó, illetve hatékonyabb is persze. How to pedal like a pro
-
Toomy
senior tag
-
#48525824
törölt tag
válasz eddie1978 #19003 üzenetére
én nem azt mondtam h szerintem biztonságosabb a féknélküli fixi, persze, hogy jobb a kétfékes rendszer, fixinél azért városban elég az első fék is, de én azért megyek féknélkül, mert így szeretem, így szoktam meg, tudom is kezelni, ez nem menőség, nekem így jó, tudom a határait a rendszernek, tudom mit tudok kihozni ebből és mit nem és így is közlekedem. Más dolog a fiatal divatfixisek világa.
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz eddie1978 #20295 üzenetére
Az áll a dolog hátterében, hogy gyártói és nagyker oldalon nem úgy működik a dolog, ahogy átlagember elképzeli. Szóval ugye te szeretnél 1 pár cipőt. Ugye tapasztalat alapján akkor ez elvileg úgy működik, hogy te szólsz a kiskernek, hogy kell 1 cipő, ő szól a nagykernek, hogy kell egy cipő, ő szól a forgalmazónak, hogy kell egy cipő. Ekkor a forgalmazó elküldi a nagykernek, aki továbbítja a kiskernek, és eljut hozzád, és mindenki boldog. Na viszont a gyakorlat nem ez. A gyakorlat az, hogy a nagyker szól a forgalmazónak, hogy kell egy cipő. A forgalmazó azt mondja, hogy egy cipőt nem küldök, majd szólj ha kell egy egész raklappal, mert az a legkisebb egység. Szóval innentől kezdve a nagyker addig nem tud szerezni cipőt, amíg össze nem jön elég igény. Vagy berendeli az egészet, és kockáztatja, hogy a nyakán marad. Mert lássuk be a magyar piac elég kicsi, 20-30k-s spd-s bicikli cipőből nem száz számra adnak el évente típusonként.
Ezzel szemben egy német piacon igen, így az ottani nagykerek probléma nélkül berendelhetik és készletezhetik, mert úgyis el fogja vinni abból a 81 millió emberből valaki. Illetve több is az, mint 81 millió, mert lásd sokan Magyarországról is onnan rendelnek.
Szóval röviden igen, ennyivel többen vannak, illetve ennyivel nagyobb a felvásároló erő (nem mindegy, hogy havi 100k nettóból kell 30k-s cipőt venni, vagy havi 500k nettóból).Bp rész hasonló, csak kicsit kisebben.
[ Szerkesztve ]
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz eddie1978 #20302 üzenetére
Szerintem nem nagyon, és minél jobban terjed az internet, illetve egyszerűsítik az országok közötti vásárlásokat, annál rosszabb lesz a helyzet. Ugye mi a tendencia? Mivel magyar boltokban a speciális cuccok nehezen beszerezhetőek, ezért egyre többen külföldről rendelnek. Aki kicsit utánanéz a dolgoknak, és nem csak valami "alap" cucc kell neki, az vagy az ár, vagy a beszerezhetőség miatt onnan rendeli meg. Melyik az a réteg, aki biztos nem fog külföldről rendelni? Akinek csak egy sima "tesco gazdaságos" bicikli kell, mindegy milyen csak guruljon alapon. Ebből az következik, hogy a boltosoknak egyre kevésbé éri meg extra cuccokat tartania, és minél inkább a tömegigényre ráfeküdni. Ebből fakadóan pedig aki esetleg még nem netről rendelt, az is onnan fog. Öngerjesztő folyamat Ráadásul egyre kisebb hátránya van annak, ha az ember külföldről rendel. Szállítási időt szokták annak mondani, de ha nem 1-2 nap alatt kell a cucc, akkor ez se olyan problémás, EU-ból tapasztalataim szerint egy héten belül megjön bármi (és pontosan emlékszek, hogy gyerekkoromban a magyar posta országon belül is ilyen átfutási idővel szállította a csomagokat... a futár cégek elterjedése hozta csak be a manapság megszokott 1-2 napos határidőt). De például karácsony előtt kicsit megcsúsztam ajándék vásárlással. Amerikai Amazonból rendeltem végülis, 2013. december 19. 1:36-kor jött a visszaigazoló e-mail, hogy felvették a rendelésem, és december 23-i garantált szállítást vállaltak. Ehhez képest december 20-án (!) délután megjött a csomag. Igaz embertelen postaköltséget gomboltak le rólam cserébe (8000 Ft, egy akkora csomagért ami belefér egy 20x20x20-as dobozba és pár száz gramm súlyú), de ez mutatja, hogy az idő se akadály ha valamiért nagyon sürgős lenne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #20295 üzenetére
Egy Német piacot nem lehet egy Magyar piaccal összehasonlítani, pláne ha kerékpárról van szó.
Ausztriában, Németországban egy átlagos bicajos boltban az egy főre eső vásárlói kosár, kerékpár vásárlás 2-3 ezer euro körül van és 1 év alatt 1000-1500db kerékpárt értékesít egy bolt, van aki többet is. Ehhez képest Magyarországon örülsz ha egy kis konténert el tudsz adni, az 120db kerékpár, azokból is az olcsóbb modellek 100-150 ezer körül azaz kb 300-500 euro körül darabját.
Ez nagyon komoly különbség, így van ez a kiegészítőkkel is. Rengeteg olyan ember van aki bejön a boltba és még a 65 ezres kerékpárra is húzza a száját. Vagy behoz egy sufniból előszedett kerékpárt, ami kb 20 éves, minden csere érett rajta és még a nagy szerviz árát is sajnálja, pedig a csapágyak karbantartásért könyörögnek, egy sz@ros külső gumit úgy kell rátukmálni a kirepedezett helyett, ebben benne van a csóróság is, meg az is, hogy a kerékpározási kultúránk a Német vagy Osztrákkal még mindig merőben eltér. Itt sok ember úgy tekint a kerékpárra mint egy darab sz@rra, tisztelet a kivételnek és úgy gondolja rákölt 2000 ft-ot és hajtja 10 évig, hiszen az csak egy kerékpár amit hajtani kell, meg ő különben sem versenyző, meg különben is neki jó lesz az is stb. elképesztő, hajmeresztő elképzelésik vannak a kerékpározásról. Ráadásul sokan a gyerekeiknek, barátnőjüknek a kerékpárját hozzák ilyen állapotban és szeretnék "felújíttatni" , nem is értem, hogy lehetnek ennyire felelőtlenek és ostobák. Ilyenből sajnos rengeteg van és ez Budapest! El tudom képzelni mi lehet vidéken, ott még ennél is rosszabb lehet a helyzet. Persze azért nyilván nem csak ilyen van, különben akár be is lehetne zárni az összes bicajos boltot Magyarországon, meg vannak az igényesebb vevők is. Viszont sajnos akkor is érezhető, hogy leginkább a filléres, legolcsóbb dolgok fogynak. Ne csodálkozz azon a kerékpáros cipő hiányon se, tudod ezek a dolgok úgy mennek, hogy még télen le kell adni egy előrendelést a boltoknak, aki ezt nem teszi meg, azzal nem számolnak és nehezen jut hozzá sok cucchoz.
A webshopok is érdekesek ám Magyarországon, az hagyján, hogy olyan termékek vannak fent amik fizikailag ott sincsenek, egy csomó olyan is van amit be se tudnak szerezni de ott van.Kerékpárnál is úgy van, hogy le kell adni már télen egy előrendelést vagy a nagykernél, vagy a gyárnál ha te vagy a forgalmazója egy márkának, kifizeted kb a felét előre, majd legyártják neked és akkor küldik el amikor kifizetted a másik felét is. Ezenkívül azokból a modellekből amikből nem rendeltél, csak később és azt is nagyon korlátozott mennyiségben teszik számodra elérhetővé. Én például akartam venni most tavasszal egy Cube Fritzz mtb-ot, egy közepes árkategória kb 600 ezer, Magyarországon kb 5-6 db üzlet webshopjában fent van a mai napig ez a modell, miközben beszéltem a nagykerrel, akik közölték velem, hogy ebből a modellből egy azaz egy darabot nem rendeltek Magyarországon, semelyik boltnak nincs és nem is lesz, mert a nagyker se tudna szerezni, mert nem volt belőle előrendelés, nem számoltak vele, ennyi. Sok egyéb más modellel is így van. Nálunk ugye Bergamont van, a mi üzletünk a Magyar forgalmazó, még is csak azokat a modelleket küldik amikből előrendeltünk, a 120-200 ezer körüli kategória. A drágább gépeket nem küldik, majd júniustól nyitják meg a raktárt azok számára akik nem rendeltek elő, persze addigra már nem sok modellből lesz. Én mint alkalmazott tudtam egy darabot rendelni egy drágább modellből, azt is csak úgy, hogy kvázi Bergamont dolgozóként megengedték. Egy másik kolléga is akart, neki már nem volt, el is fogyott. Már most. Pedig ez 2014-es modell. Szóval manapság ez a tendencia, hogy ha előrendelsz van, ha nem akkor meg hoppon maradhatsz, sok boltos meg nem mer előrendelni, ezáltal egy csomó mindent nem is tud beszerezni. Németországban ez nyilván nem így van, mert ott mindenki időben előrendel kb mindenből. Ezért van is minden. Persze az egy más világ.
-
fraba
aktív tag
válasz eddie1978 #20855 üzenetére
(#20855) eddie1978
Ami azt illeti, erről a Shimano PD-M540-ról általában jókat írnak (testbike-on). Mondjuk azért kap hideget is, mert hogy állítólag "ropog". Ezt igazából nem tudom mire vélni, de biztos... Használtan ilyet érdemes venni?
Amúgy tudom/gondolom, hogy van millió féle, mint ahogy azt említetted is, de nyilván olyat nem veszek, amiről még ennyire se tudom, hogy milyen..
A hozzávaló cipőről mit kell tudni? Nyilván méretben legyen jó, de azon túl? Gondolom ebből is van kismillió. Vagy az mindegy, csak legyen kényelmes, és lehessen rá felszerelni a stoplit?(#20849) Runner_fxr
Neked is köszönöm a válaszodat. Ha esetleg még valami eszedbe jutna, ne tartsd magadba
[ Szerkesztve ]
-
fraba
aktív tag
válasz eddie1978 #20872 üzenetére
És van valami bolt, ahol ezeket fel lehet próbálni?
De azért ahogy olvasom, nem csak az az egyetlen egy szempont, hogy kényelmes legyen. Írod itt, hogy belevág a stopli a talpadba. Ez is lehet egy (másik) szempont. Vagy ez benne van a "kényelmes"ben?
(#20874) sssent
Szerk1:Ja, ez igaz. Abszolút igazad van
Szerk2: az nem volt szempont, hogy utána működőképes legyen/maradjon..!
[ Szerkesztve ]
-
fraba
aktív tag
válasz eddie1978 #20886 üzenetére
44-45ös lábam van, ami úgy sejtem a konfekcióméret teteje. Én magam budapesti vagyok, Fehérváron nem sűrűn járok.. Esetleg pesti bolt??
Cipőt nem vennék használtan, de pedált érdemes/ajánlott? Vagy abból is az újat?
Amúgy a már korábban említett bergamontra kellene, túrázni, aszfalton. -
Zola007
veterán
válasz eddie1978 #25689 üzenetére
szerintem egy felturbózott, keskenyebb gumis trekkinggel jönnél ki a legjobban
képeket ezen nézzétek meg , ez a helyén festette a felnit [link]
ott van rajta megfolyva a fekete festék a gumin[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen