- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #27474 üzenetére
Persze, az egyik mondat "A kerékpár nem váltós, épített kerékpár szervízben szakemberrel !" eredetileg így nézett ki: "A kerékpár nem váltós, fixi jellegű épített kerékpár szervízben szakemberrel !"
Amúgy agygörcsöt kapok, hogy az emberek 90%-a szerint minden olyan kerékpár fixi jellegű, ami egysebis. Az én kontrásomra is 10-ből kilenc ember rámondta, hogy fixi, még tapasztalt (vagyis általam annak gondolt) kolléga is. Tököm kivan ettől a fixi-mániától, az unokaöcsémet is alig tudtam lebeszélni róla, mikor fixit akart. Végignéztem, hogyan törte magát össze havonta a fék nélküli BMX bicójával, mert szerinte menő a hátsó kerék és a váz közé befeszített cipővel fékezni...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #27775 üzenetére
13 km-es intervallal is lehet fogyni, attól függ honnan indulsz és megfelelően be van-e lőve az energiamérleg
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #27790 üzenetére
Interval és interval között is van különbség, nem netről kell kinézni az edzésprogramot, ennyi.
Kajára meg ügyelni kell megfelelő makrókkal, ha az ember akar valamit, nem csak lefogyni Balaton SoundraMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Cathfaern #27799 üzenetére
Ez lehet, igen, a tempóhoz pulzus nélkül számolt kalóriához ha beírom a ténylegest, rögtön lefeleződik nálam.
szunya1: próbáld ki, hogy beírsz egy kb pulzusértéket, ami az edzéshez kapcsolódott (lihegős: ~150-160 ; beszélgetős: ~130-140, ennél is gyengébb: ~110-120). Persze ezek is edzettség és életkor, stb függvényei.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz Cathfaern #27805 üzenetére
Igen, mindkettőt beállítottam. Egyébként nekem is csak véletlenül tűnt fel, amikor egyszer nem vittem pántot és utána kézzel írtam be a kb pulzust. De azért az életkor is fontos, 40-hez közeledve már alacsonyabb a pulzuszónám, mint egy fiatalabb embernek, emellett nyilván az edzettség is nagy faktor.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #27832 üzenetére
"Súly: 90kg
Távolság: 55km
Idő: 2,5 óra (150 perc)"erre mondom az 1300-at. 22 km/h-s tempóval max folyamatos hegynek fel fogsz 2300-at égetni.
Kalkulátorok pedig néha még közelítőnek sem jó. 5 féle formula van jelenleg "köztudatban", ebből 3 abszolút nem veszi figyelembe a zsírmentes testtömeget.
2800 kcal a szintentartóm pihenőidőszakban, tehát 28 év, 86kg, 183 cm, " "little/no exercise"
És ez nem egy netes kalkulátor alapján, hanem tegnap volt kereken 2 éve hogy írom minden nap, minden kajámat grammra
heti 4 edzéssel 3400 kcal[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
#16729600
törölt tag
válasz Cathfaern #27856 üzenetére
Érdekes dolog ez,sőt azt mondanám,hogy nem feltétlenül általánosítható ez sem mindenkire,Nekem alapból magasabb a várnyomásom,gyógyszert nem kell szednem csak odafigyelnem rá.Ellenben intenzív mozgáskor azonnal rendeződik,sőt a pulzus szám is alacsonyabb sok esetben ,mint terheletlenül.Lehet ez valami genetikus dolog.lányom élsportoló és kardiológushoz küldték,mert a válogatott edzőtábora után a terheléses sportorvosi (sportkórház ) edzettség szint felmérő vizsgálatokon se tudott emelkedni se a pulzusszáma,se a vérnyomása.Amúgy én sem vagyok annyira pacal,mert én is élsportoltam és az összes korosztályos válogatott tagja voltam ( jégkorong ) Igaz ez még a múlt században volt ( hanem régebben ) és azóta a melóm miatt nagyon eltunyultam.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #27856 üzenetére
nem vagyok regisztrálva, így nem látom az edzésed
Sajnos sokan tévesen ítélik meg az edzésüket, az olcsóbb órák is csak alap képletekkel számolnak, a fejlettebb fitness és irommanes órák teljesen más algoritmus alapján.
mint említettem terheléses mérések nélkül erősen becslés az egész.
Mindenesetre hobbi szinten nincs is nagy jelentősége#27859) szunya1: ez annyit jelent, hogy vagy lusták vagy türelmetlenek voltak a terheléses vizsgálaton, amit sportkórházban csodálnék.
Általában a célpulzus a maximális 80-85%-a. Ha bicikliztették, akkor talán hamar leállították (250wattnál kiszállítják a népet általában).
Viszont futópadon meg lehet egy olimpikont is úgy hajtani, hogy eléri a célpulzust[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #27888 üzenetére
Eséshez nem elég mély a sérülés, valamint akkor a fék-váltókar más részein is látszódna nyoma, szerintem csak a rendszeres falhoz támasztás mintája.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #27888 üzenetére
mutatok én neked esésből származó fékváltókar-sérülést igaz, telefonos képen nem hiszem hogy sokat látnál belőle.
amúgy a shimano javára szól, hogy azóta is azt a a fékváltókart használom, és semmivel se vált rosszabbul, mint előtte. (persze nem azért, mert előtte se volt jó, és nem volt hova romlani )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
evilskati
aktív tag
válasz Cathfaern #27903 üzenetére
Igazából nincs bajom a vázváltóval, és 100.000 Ft-nál többet nem nagyon szeretnék költeni. Most is egy vázváltós Puch Clubmant hajtok, de nem érzem annyira hátrányát.
Edzésre szeretném használni Pozsony-Mosonmagyaróvár útvonalon, itt nincsenek nagy szintek, max a szél fúj non-stop, úgyhogy nem kell sokat váltani.
A Mali Ironman fele hajlok, mert elérhető közelségben van, méretre is jó, és alu vázas.
A Speederről olvastam véleményeket, nem lenne rossz, de őszintén megmondom, hogy valamiért nagyon vonz most az outizás, annyi jót olvastam már többek között ebben a fórumban is róla - úgyhogy mindjárt belevágnék egy koskormányba. Ebben a térségben ráadásul végig kiépített bicikliút van, ami kedvez.
-
glacious
addikt
válasz Cathfaern #27953 üzenetére
A 605mm-es effektív felsőcső szerintem egy 175 centis embernek iszonyat hosszú. De miért nem próbálja ki?
(#27951) VGYke: nem a használattól függ, hanem a geometriától és az alkatrészektől. Egy monti attól még monti, hogy sose látott hegyet. Az egy cross bringa, nagyjából MTB és trekking geo között, kicsit sportosabb használatra. Vagyis inkább aszfalt, de ha lemész egy földútra hasonlóan fogsz haladni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zola007
veterán
-
syberia
veterán
válasz Cathfaern #28025 üzenetére
Én Budapesten nem mennék 42C alá trekking gépen, annyira rosszak az utak hogy még ez is elpattog 4bar környékére fújva, viszont jól megvédi a felnit a felütéstől. Mondjuk én megyek erdei-meredek-köves utakon is szépen, ott néha érezhető a terepgumi hiánya.
(#28013) gyulank:Hatékonyabba a fékezés ha szélesebb (40mm+) a külső és jól választod meg a féket. Nekem Avid Single Digit 5 van elől, fog annyira mint a belépő hidraulikus tárcsák és töredékébe kerül.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
válasz Cathfaern #28258 üzenetére
ez engem is érdekelne, mert a napokban jelentkezett nálam is és a hajtókar csavarokon húzva sem szűnt meg teljesen a dolog, engem iszonyat idegesít, olyan, mintha egy gagyi vackon ülnék, lehet az is?(magellan draco disc)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #28258 üzenetére
Nekem egy aluvázas országúti produkálta ezt, olyan hangokat adott a vége felé, mintha el lenne repedve a váz a középcsapágynál. Aztán meglett a titok nyitja. Feltűnt, hogy nedves időben, esőben nem csinálja. Vagyis valami súrlódik, elmozdul egymáson, aminek nem kéne, és ugye esőben a víz keni a két felületet, ezért megszűnik a hang. Hát kiderült, hogy a monoblokk távtartó palástja mocorgott a középcsapágyházban, mivel olyan kialakítású volt, hogy nem volt teljesen zárt a mondoblokk, hanem volt a tengely, rápréselve a két csapágy, és a két csapágy között egy vékony lemezből készült borítás. Na ennek a lemeznek az éle érintkezett a csapágy külső palástjának az élével, és ez adta a nyöszörgő, csikorgó hangot. Bezsíroztam és megszűnt a probléma.
Másik hasonló nyikorgást pedig az egyik lánctányér-rögzítő csavar lelazulása okozta, de ezt valaki már írta előttem.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
válasz Cathfaern #28330 üzenetére
ez teljesen edzettség kérdése, én most kezdtem újra a tekerést, 10-12km esténként 25-26 perc alatt, az 25km/h átlag MTB-al, nekem most még sok is mondjuk 20-al tekerve biztos nagyobb távot bírnék, de így folyamatosan 30km/h felett, szakaszokban 40 felett (lejtő) meg a dombra vissza is kell tekernem (15-20) totál kész vagyok a végére
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #28443 üzenetére
Erről a benyúlásról először hallok. Nem tudtam, h ilyen mérete is van egy féktestnek. Jó persze nyilván, csak gondoltam kb egy kaptafára gyártják.
Ebike-on egy szóval nem említették sehol, amikor új féket vettem.szerk: itt most outi fékekről beszélünk?
(#28445) tatabike
[link]?[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Cathfaern #28535 üzenetére
Pinionos rendszerekhez képest úgy olcsóbb, hogy jobb és több mindent tartalmaz.
Nagyjából rohloff-os árkategória, de attól 1 pont kivételével mindenben jobb. Vázszettet megvéve 1 misiért már elég komoly, 11kg alatti gépet lehet összehozni belőle - ez sok, de akik évente, max kétévente leamortizálnak egy full xt hajtást/váltást, felkerül nekik a radarra.És akkor jönnek az egyebek mint végre nem kúrjuk oda semmihez a nagytányért, sem be, sem ki sem kerül a természetbe semmi a kenési rendszerből... Fully 'mániás' vagyok, de ezt így, egy kb 100(29)-120(26 v 27,5)as villával úgy ahogy van bevállanám, mert annyira 'golyóálló' rendszer hogy a forgáspontok sem hiányoznának nagyon (bár azok miliószor jobban bírják a dzsuvát mint a hajtókat csapágyazás). Villaszög szimpatikus, egyre több gyártó megy el ebbe az irányba (nagy tengelytáv, kicsi stucni) - szívesen kipróbálnám, valószínű nagyobb kerékkel megbarátkoznék vele.
Azért is promótálom kicsit hogy nehogy elsülllyedjen a projekt, talán megér páraknak legalább egy pizza árát hogy ez beindulhasson.Erről jut eszembe, alternatív integrált HT2-es hajtóműcsapágyból kinek mi vált be? Kéne rendelnem valami tartalékot, de idáig azok bírják legtovább, amiket szétszedek beállás után, és bezsírzom...
Tayrol: Más márkában fele árban van, én is abban vettem (nem emléxem milyen márka). A Sprintre, de ott a lapított villán nem volt fasza, a Courieren már valószínű jó lesz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #28643 üzenetére
Mi az, hogy sport, mi az, hogy túra, mi az, hogy terep? Nem tudom mit értesz sima út alatt sem, itt az aszfalton és földúton egyaránt meredek emelkedők-lejtők vannak, és nem kevés az aszfaltba sem az egyenetlenség. Nem tudom, miért olyan jó az MTB villája, mikor kirázódik az agyam, az ülés környékéről már nem is beszélve. Feltételeztem, meg olvastam is, hogy a nagyobb kerék könnyebben átmegy az egyenetlenségeken, mint pl. faág, kő, mélyedés, pukli, vasút, járda, akármi. Azt sem tudom, mekkora vázméret kéne ehhez nekem. Olvastam olyat, hogy sporthoz rövidebb, túrázáshoz hosszabb. Nézegettem trekkingeket, de többnyire egyenes kormányokat láttam, pedig, nem mintha bajom lenne az egyenessel, mert azt szoktam meg, csak pont azt olvastam, hogy azért kényelmesebb a gumin kívül, mint az országúti. Nem azt mondtam, hogy mindig vinni akarok rajta valamit, bar, ha igen, akkor se mindegy mennyivel nehezebb, (hisz az MTB-ot se toltam-húztam szerintem 200m-t fel-le, de bőven elég volt)csak azt, hogy lehessen, ha kell. Gondolom, pl. egy aluvázas nem lenne a legkockázatmentesebb megoldás, mert ha eltörik, vehetnék újat. Meg ahogy olvasgattam abból több kell, úgyhogy lehet nem is könnyebb. A hobbi szint alatt sem tudom, mit értesz, én lehet naponta mennék vele 60km-t ezeken az utakon, és nem feltétlenül hobbiból, hanem beszerezni dolgokat, vagy akár munkába, ha úgy alakul, meg persze hobbiból is, ha olyanom van.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gergo5991
őstag
válasz Cathfaern #28742 üzenetére
Hát, néha (azaz mindig) rajta kapom magam, hogy görnyedten biciklizek, a hátam sose volt erős, a derekem is elég fájós tud lenni, na majd megkérek valakit, hogy fotózzon le, ahogy a biciklin vagyok, úgy biztosabb válaszokat tudtok majd adni, hogy jól van-e beállítva a bicikli. A vázméretbe inkább ne mennyünk bele, 17-es vázam van, 177-178cm magas vagyok, itt meg lehet tekinteni a váz geometriáját. Esetleg az közre játszhat, hogy túl széles a kormány?
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #28739 üzenetére
Nem tudom, egyre inkább kezdek átállni a trekkingről országútira. Ami engem érdekel százalékba, azok jellmzők, tulajdonságok. Az, hogy én mennyire akarok milyen úton haladni, az változik az akaratomtól, vagy esetleg múlhat egy rövidítésen. Mivel nekem a sebesség, aztán a súly, aztán a kényelem, aztán a felszereltség a lényeg, inkább utólag fabrikálnék rá sárvédőt, és csomagtartót, ha nincs(persze jobb ha van), minthogy nagy rovására menjen az előzőknek. Szerintem a hajtás nagyon sokat befolyásol, mert mondjuk kevésbé lenne fárasztó kevesebbet hajtani lejtőn vagy síkon, és jobban be lehetne gyorsulni, és lendületből többet lehetne gurulni szerintem, mint olyannal amin többet kell hajtani, ha akarok, ha nem.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #28739 üzenetére
Ezt nagyon jól összeszedted, talán érdemes volna berakni első hsz-be is!
(#28742) Cathfaern
Hú már el is felejtettem ezt az edzést.
Pedig csak 3x1 perc minden nap...
De az az 1 perc az kemény.más
Szerintetek ez most monti vagy outi verseny?
Akartam menni rá ma, de megnéztem a részleteket és úgy látom ez műúton visz végig. Vagyis rém unalmas.
Viszont MTB kategóriában bukkantam rá a versenynaptárakban.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Cathfaern #28739 üzenetére
Híres lettem.
De való igaz, nagyon sok múlik a lovason, de a paripán is azért. Csak miheztartás végett nagyjából így néz ki a sebesség a 3 bringámon tókörön 33-34km/h (MTB), 36-37km/h (Fitness), 38-39km/h (Outi), de egy jobb napomon MTB-vel is tudok gyorsabbat, vagy rossz napon a másik kettővel lassabbat, pillanatnyi forma kérdése is, ami simán elmossa a határokat.
Viszont! Ha kevésbé edzett az illető, akkor ezek a határok valamivel hangsúlyosabbak azért, de Trekking és MTB között valóban kicsi a különbség.Ja, és az utolsó bekezdésed, az a 10% egy versenyen valóban borzalmasan sok tud lenni, amit még én sem tudtam pl a Hortobágyon erővel teljesen ellensúlyozni.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs