Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Ennyibe kerülnek az új Xiaomik
Hirdetés
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
-
54000 tonna
lo Olvasom félálomban a cikket a fukusimai atomerőműről a Portfólión. 54e tonna így hirtelen nem mondd semmit, kéne valami...
-
Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
it Olaszország vizsgálatot indított a Shein weboldal és app ellen, greenwashing vádjával.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz flash- #84768 üzenetére
Attól függ mit szeretnél. Ha 30-40 percet hajtassz állandóan maxon, akkor nem fognak menni a 3-4 órás tekerések. Mint ahogy ha mindig hosszút mész, azonos pulzuson/fordulatszámmal, akkor a sprintekkel lesz gond.
Váltogasd, és abból tegyél többet, ami kevésbé megy.
Szerintem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
válasz flash- #84768 üzenetére
Utolsó. Én hasonló edzőkört terveztem magamnak pont 1 hete, ahol 10km-es szakaszt (földes / köves út 40%, erdős / gallyas út 20%, maradék 40% aszfalt) hasonlóképpen tekerek le ("ami a csövön kifér"). A kondíciót bőven megjavítja, de ha tényleg úgy megtekered a bicót, szerintem ráérsz heti 2x is elmenni. Lehet, hogy én vagyok puhány, de 2-3 nap pihenő kell a combjaimnak, amíg újra tudom ezt teljesíteni velük.
Más: Ismerős rájött arra, hogy a mostani fullyja egy határ sz*r (nem tudom mik vannak rajta, kis 15.000 forintos használt bicót kell elképzelni). Egyetlen dolog ami értelmes rajta az az első Shimano Deore váltó - továbbra is rejtély, hogyan került rá. Mivel ösztöndíjból építi (tehát havi 30.000 a plafon, ezt úgy fél évig) így mindenképp használt jönne szóba és alkatrészenkénti vásárlás. Első sorban vázat néztünk és akadt 2db. Van egy ugyan ilyen Magellán Deneb váz egy X Fusion 02 RL hátsó taggal - 50.000ft. Illetve van egy Specialized Fsr Xc Pro váz egy Fox Float R hátsó taggal -50.000ft. Enduro / AM bicót szeretne építeni - tehát lejtőzni (nem kell komoly dolgokra gondolni, köves utak 1-1 2-3cm mély patakkal tarkítva) mászni, túrázni (20km+ aszfalt / földes / murvás / néha sáros utakkal) kellene. Az lenne a kérdésem, hogy ti melyik váz és tag kombót ajánlanátok ezekre a célokra?
Van még egy alternatíva, az viszont tőle és a pénztől függ. Van egy "kicsit" drágábban egy Specialized Stumpjumper FSR váz FOX RP23 taggal. -75.000ft. Véleményetek szerint?!
Bocsánat, ha kicsit sokat írtam volna, de nem szeretném félre vezetni és ő is tanácstalan. Itt pedig tudom, hogy van nagyon sok hozzáértő szaki és én is örülnék neki, ha nem fölöslegesen szórná ki a pénzt az alkatrészekre. Ha pár kérdés miatt még visszajönnék alkatrészek miatt azért remélem nem haragszotok meg!
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz flash- #84775 üzenetére
Oda meg főleg nem kellenek az intervallok. Nagyon leegyszerűsítve a szervezeted más dolgokat használ közepes és magas pulzuson, máshogy fárad, más energiakészlettel dolgozik. Ha hosszú távot akarsz tekerni, akkor fel kell készíteni a szervezeted arra. hogy azonos pulzuson, több órát ketyegjen úgy, hogy nem fog pihenni. Ha kimész egy 0,5/1 órás sprintes edzésre, akkor az jó lesz erőfejlesztésre, csak a keringési rendszered nem fog javulni, ami a hosszú távhoz kell.
Nem tudom voltál-e már Balaton-körön. Kb 205-215 km attól függ merre mész. Ha 25-ös átlagot tekersz, és másfél óránként megállsz egy negyed órás kajára, akkor kb 10 órás túra. Ennyi ideig folyamatosan pörög a szíved. Ha azt szokta meg, hogy 0,5/1 órákat sprintel, akkor nem fogja bírni a 10 órát.
Valamint te sem tudod, hogy pl a nyereg nem lesz-e kényelmetlen 3 óra után.
Amúgy meg nem a táv öl meg, hanem a tempó.(#84782) Hasaggymeg: Milyet rendeltél?
(#84792) Jeffjn: Nekem SH+ van. A bringás sisak nem olyan, mint egy motoros, mert kell rá a szellőzés. Ha normális márkát veszel, abban megbízhatsz. A semminél mindegyik jobb lesz.
(#84793) Bandi18: érdeklődj bringás boltokban, szoktak adni kimérve is. Vagy ha hosszú távra gondolkodsz, akkor vehetsz literes kiszerelésben, úgy jobb áron van. (A boltos is olyanból fog adni.)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Strezi
őstag
válasz flash- #84775 üzenetére
Az kemény lesz így a nulláról...
Minimum, hogy a felét tudd letekerni egyben. Evvel tudod magad szoktatni a bringához, hiszen nem elég a kondi egy fájós seggek, tenyérrel lehet hogy fel kell adnod majd.Szóval legalább egy százast tudj letekerni egyszuszra (max. csoki , szendvics kulacs vízzel). Ha ez megy akkor lesz reális esélyed hogy pohenőkkel de nem teljesen szopásként megélve megcsináld! És mind ez te rád vonatkozik, ha többen mentek akkor akár nehezebb is lehet ha más dől ki vagy pihizik, eszeget órákat..
Én pl. pont a héten mentem egy seggel, kaja és ivás nélkül montival egy százast, megcsináltam de kellet a rutin hoźzá... Aszfalt tekerés klikk!
[ Szerkesztve ]
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #84970 üzenetére
Ha jó áron hozzájut az ember egy vázhoz, érdemes lehet építeni. Ez esetben akár nem is lesz sokkal többe, de teli áron jóval többe vagy a végén ha építed. Persze ha nagyon egyediek az igények, és semmi komplett alternatíva nem jöhet szóba, akkor nem marad más hátra mint az építés. Azzal én is egyetértek, ha az új bicón egy halom alkatrészt úgy is kicserélsz másra, akkor akár építheted is a 0-ról az igényeidnek megfelelően.
-
deny330
aktív tag
válasz flash- #84970 üzenetére
Új vételén nem gondolkozunk. Árakat elnézve sokkal rosszabb jön ki ugyan abból a pénzből. Egyedi igények szerintem nincsenek, AM / Enduro gép kellene értelmes alkatrészekkel.
Szerk: A linkek ott vannak. Én szvsz azt a speci vázat a többi alkatrésszel együtt nem találom olyan soknak 75k ért.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz flash- #85129 üzenetére
Elképzelhető, hogy keveset ittál az tud hasonló dolgokat okozni, mondjuk most nincs nagyon meleg akkor problémásabb a helyzet. A víz mentes volt? Bubisat annyira nem ajánlom.
Ez az átlag trekkinggel amúgy kezdőnek nem rossz. Próbálj pörgetni, gyakori hiba, hogy valaki erőből oldja meg a dolgokat, úgy válts mint a kocsiban, ha soknak érzed a fordulatot akkor válts fel, ne akkor ha elbírod a következőt, ha gyorsulni akarsz hagyd kisebben és pörgesd amíg birod csak akkor válts hosszabbra ha nem bírsz tovább pörgetni. -
#27813376
törölt tag
válasz flash- #85129 üzenetére
Kezdőként valószínű kicsit sokat vállaltál, nagyon erőből tolhattad, akkor szokott ez lenni.
Kevesebbet ám gyakrabban tekerj, fokozatosan szokj hozzá. A magassághoz az a súly ha nem izmos a testalkatod, sok. Egyszerűen nem tolerálja a szervezet. Én 182 vagyok 90kg-al, igaz, régóta súlyzós edzéseket csinálok és küzdősportot is, de amikor visszaültem a kerékpárra, szinte ugyenígy reagált a szervezetem. Sport nélkül méginkább megterhelő. Hozzá fogsz szokni, és ha mértékkel kajálsz, pár hónap alatt kutya bajod nem lesz. Lényeg, ne add fel.
Ja igen, a másnapi történet sem ijesztő, nekem mai napig kellemes fáradtság van edzés utáni napokon.
-
inifini
tag
válasz flash- #85129 üzenetére
Próbáld meg az isotoniás italt, tök jól pótolja az ásványi anyagokat, illetve fontos, hogy folyamatosan kortyolgasd (nem szabad megvárni, hogy szomjas legyél, az elejétől kezdve kell iszogatni). Még mellé 1-2 banán, müzli szelet, és nem lesz gond. Szerintem lemerült az elem, és nem megfelelően pótoltad.
-
Strezi
őstag
válasz flash- #85129 üzenetére
Magadhoz képest egy keményet mentél, nincs evvel semmi gond! Ha nem csinálsz néha ilyet, akkor fejlődni sem fogsz.
Ilyen intenzitás mellé 7dl víz lófutty, tuti kiszáradtál. Ami igazán rendbetesz ilyen után az a kiadós kajálás és sópótlás. Mérd magad rendszeresen, és tekerés után is(pucéron), akkor lesz fogalmad hogy egy ilyen hosszú tekeréskor mennyi vizet vesztesz. Túl sok vizet sem szabad inni mert csak átmos a tiszta víz... legjobb ha kajával, rosttal gyümölccsel pótlod ami hiányzik. Pl. húsleves, halászlé, pörkölt nokedli
Egy ilyen tekerés után simán lehet pihenni egy napot, a pozitív hatását viszont hetekig érezni fogod a kondidon
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
ivana
Ármester
válasz flash- #85162 üzenetére
48/13 az elég rendes áttét az nagyon sok, konkrétan 30 körül még 60 a cadence. Én outin szoktam síkon 52-17-ben menni ha nincs szél.
Legközelebb mindenképpen próbálj pörgetni. Az izomerő növelésének módja nem ez, vagy nyélen kell menni, de 80-90-es cadenceel. Vagy hegyre föl, mondjuk ott már beeshet bőven főleg outival, azért a trekkingen más mégis ott szokott lenni a granny ring, ahol felmegy egy autó ott a trekking is, azért ez outival kicsit szenvedősebb. (Jelenleg a kistányér 42-es az outimon... ) Szerintem e miatt fáradhattál el nagyon, csak lazán A túl edzés se jó.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz flash- #85170 üzenetére
Hi flash-!
Ezen linken egy áttétel/sebesség kalkulátor, számolgathatsz.
Kezdésnek:
28" bringád van ugye? elöl csak a 38-as tányért használd, így próbáld tartani a 23-25 kmh-s átlagot. persze ne 38/11-13-on hajts.
[link]+
Többet kajálj, többet, és ne bubisat igyál![ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz flash- #85662 üzenetére
Nem teljesen haszontalan, de nem a legjobb pláne nem súllyal.
Bicóra nem annyira kell az a fajta statikus törzs munka meg terhelés. Kb. a rúddal max elég guggolni, amivel inkább több de robbanékony ismétlést csinálj (11-15). Én jobban szeretem a terpeszben oldalra kitörést, az jobban átmozgatja a csípőt, és lazaságot is kíván. Ahogy erősödsz, úgy tudsz egyre inkább elmenni az egylábas guggolás felé, aminél több nemigen kellMegint csak történelem, de annó döntött padon(amin háttámasszal nyomod felfelé a súlyt) comboztam, azon viszont a teremben feltehető max. súllyal (SZIF sporttelep, annó 1998). Ott maximálist tudsz csak a comb munkára koncentrálni. Lehet rövidet, hosszút tolni, ahogy jólesik.
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
6030D
Ármester
válasz flash- #87768 üzenetére
Igen, ez az.
Szoktak lenni minitávok, amiket nem visznek el kemény terepre, esetleg azon. Vagy ha megtetszik egy verseny, írj a szervezőknek, hogy ajánlják-e.
(#87770) jilian: nyeregtáska, mezzsebek, esetleg valami olyan tartó, ami a kulacstartó csavaroknál felfogatható.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Acef
addikt
válasz flash- #88460 üzenetére
Hi!
Itt [link] ki tudod számolni, hogy mennyit változik az áttétel, sebesség ...Megj.
Máris elkoptattad, ugye nem?
Amennyiben gyorsulni akarsz, akkor inkább egy vékonyabb és könnyebb (hajtogatós) külsőre költs. Nekem legalábbis ez hozta a legnagyobb változást, plusz persze a rendszeresen ellenőrzött és beállított, tisztított hajtáslánc (lánc, sor ..), kerékagy, pedálok.[ Szerkesztve ]
-
bunddog
tag
válasz flash- #88460 üzenetére
Ha 48-ason voltál végig akkor semmit nem fogsz észrevenni ha középen akkor picit könnyebb lesz megindítani viszont ugyanolyan pedál fordulat mellett hangyányit lassabb leszel. Én integrált deore-t vettem az octalink helyére, de csak 42/32/24-et, mászni jobb ez szerintem ha meg tempónál a 32-12/13/14 kevés lenne akkor a nagy tányér még mindig használhatóbb szerintem mint a 48-as.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #88653 üzenetére
9 sebi hajtás jó lesz 8 sebi lánccal. Bőven működni fog, 8-asban is van sokféle sor, főleg, ha jól emlékszem neked trekkinged van, ott egy 26-32 mindenre elég kell legyen.
Jelentősen gyorsabb ettől nem leszel, csak jobb érzés, máshogy nem tudom leírni, de szerintem megéri. Mondjuk a vázadtól is függ mennyivel leszel jobb. A pálya versenyeken is elvannak négyszöggel, szóval nem ettől leszel gyorsabb.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #88699 üzenetére
Nem te voltál az aki nem szeret pörgetni? Szerezz valami egysebit, de konkrétan ilyen tanyabike szintet kontrásat. 44-20, 44-18 alapból aztán nyomasd azzal is néha, utána átülsz váltós bringára repülni fogsz, ezek filléresek használtan rendbe hozni meg elég egy csomag villáskulcs, meg egy "bicikli kulcs" ami csepel, az kónusz kulcs és állítható vele a fejcsapágy is, elég kicsi.
70 alatt meg azért állj meg gondolom nem a tourra készülsz -
geotigris9
tag
válasz flash- #89220 üzenetére
Szerintem sehol senki nem írta, hogy mtb nem lehet túrázni. Csak kevésbé ideális arra célra. (Meg az sem mind1 , hogy ha túrázni mész példának okért mtb-l, akkor az több napos-e [?] , mert hosszú távokon pl. 3 - X napos túrán fog kijönni az alkalmasabb bringa előnye nem egy napos tekeréseken.
Egyébként alsó meg felsőbb kategóriás /"hagyományos"/ bringának azért van egy közös ismérve mindegyiket hajtani kell nem megy magától.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Gravity1234
tag
válasz flash- #89220 üzenetére
Szia!
Nagyon koszonom ezeket az infokat is.
Az a padkas, szintkulonbseges resz igen zavaro, hisz az utak tobbsege ilyen sajnos. Legalabbis ha a tervezett hasznalati korbol a munkaba jaros, este 1 orat tekeros a kornyeken, kisutcakban, bringautakon forgatokonyvet nezem. Most a hetvegen amit irtam hogy Kobanyarol, Erzsebetre es vissza mentunk, gyakorlatilag nem volt katyu, tankcsapda mentes utszakasz.....
Turakbol biztosan mondom, hogy egyelore nem lesz tervben tobb napos, max 1 napos megyunk jovunk.
murvas, foldes, stb utak, nem akarok rajtuk idore menni, tehat az hogy lassabban haladok szerintem OK. A lenyeg hogy a bringa legyen alklmas arra, hogy ha ilyen utszakasz jon, ne kelljen kezbe vinni, vagy tolni.
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #89366 üzenetére
Nekem az a véleményem, hogy merevből 29"-et kell venni, akármekkora is vagy. Fully-ból meg 27,5"-öst.
Általában a Cross bicaj haladósabb aszfalton mint a 29"-es monti, de ez is csak akkor igaz, hasonlóak felszereltségben, mert egy jóval könnyebb 29"-es már lehet akár jobb is, aszfalt külsőkkel. Cross-ba egyébként nem fogsz tudni monti külsőt tenni, ez csak fordítva működik, hogy a montiba cross külsőt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #89904 üzenetére
Szerintem sok 4 szem mínusz.Valami 8-as KMC? Nekem volt KMC Z72 és Shimano HG71 is.Talán előbbi tartósabb volt,de a HG50 fölött a Shimano sem rossz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #89907 üzenetére
Pedig a 71 magasabb minőséget képvisel.
(#89906) Pszihonaranc ...hacsak nem máshonnan folyt oda olaj,akkor baj és lehet a mély fogáspontodat is magyarázza.Ha van benne elég olaj,nem levegős és a betétek is vastagok még,akkor meglehetősen magasan lesz a fogáspont.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz flash- #89972 üzenetére
Szerintem jó lesz az a 26,5-ös átlag, én országútival sem tudok ilyen átlagot menni síkon sem. Pedig nem most kezdtem, de én valahogy megrekedtem a mostani szinten. Úgy látszik kevés az évi 2500-3000 km a fejlődéshez.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Strezi
őstag
válasz flash- #90191 üzenetére
Én nokia 735-ön használom a Cyclers appot. Atomstabil, soha nem szkadt meg a felvétel. Nem kellett állítani semmit. Csak működik.
Tudom, a WP mobil oldscool, de működik hibátlanul. Egy ilyen telefon most kb 15000. Szim nélkül is megy csak kompúterként, napokig ...[ Szerkesztve ]
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
trialboj
őstag
válasz flash- #90330 üzenetére
Ezt most miért mondod Pont most dumáltam le a találkozót egy 29es cube attentional kapcsolatban szuper vékony gumikkal. Abban a reményben hogy a fullyt ki tudja váltani lightos erdős túrán, illetve megváltás lesz az aszfaltos tekerésnél.
Pont tegnap hasonlítgattam stravan, hogy a mostani AM géppel átlagban 2 perccel vagyok lassabb (aszfalton) a tavalyi hardtail időknél, úgy hogy mindkét idő átlagos tekerés.
Nehogy már ne legyen gyorsabb a vékony gumi, mint a 2.35ös terep?! Mondjuk nem rekorddöntögetés a cél, és lehet hamar cserélem is a virsli gumikat róla, de azért arra számítok hogy kicsit kiegyenlítettebb lesz a küzdelem az egyik road bikeos haverral[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #90853 üzenetére
Gördülésben is lehet valamennyi,hangban viszont számottevő.
(#90862) bunddog...azt,de...nem tudom meddig mert marha drága.3000 forint körül van egy 400ml flakon mely láncra,váltókra és becsúszókra használva 2 bringánál,nem tart többet mint 40 nap. Vissza kell térjek Weldtite TF2-hez,mely tapasztalataim szerint nem sokban különbözik tőle.Fő bajom ezzel az utóbbival,hogy a flakon vége felé orrán-száján folyik a "szalmaszál" mellett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz flash- #90872 üzenetére
Full generál kell, szerintem olyan 10-12-ért vállanak ilyesmit, bár ebből sokmindent te is meg tudnál csinálni. A teló olaj- és szimmering cserével együtt újabb 15. Én őket ismerem, mint hozzáértő formák.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
WunderKinder
tag
válasz flash- #91210 üzenetére
Schwalbe G One, könnyebb terepen is el lehet vele boldogulni, de aszfalton kimondottan jól gurul. Viszont aszfalton elég gyorsan kopik, nekem 800 km országút alatt sikerült eltüntetnem a hátsóról a minta nagyját.
-
smkb
őstag
válasz flash- #91210 üzenetére
Mi a gondod a Smart Sammel aszfalton? Én használtam az outi/gravelem 42es tavalyival és most 47es 2017essel is. Számomra mindkettő remekül gördül aszfalton is (95kilómmal), tök jó tempót lehet velük menni. Szerintem a 2017es mintázatú Smart Sam egy nagyon jól eltalált mindenes gumi, annak, aki kimegy terepre is a koskormányosával.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen