- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
smkb
őstag
Sziasztok,
Van egy Csepel Ranger, nem sokat használt kb 11 éves bringám, amit korábban egy Caprine Epik 50 Disc Deore felszereltségű váltott. A Ranger első villája viszont beteg, és most életre kelteném második biciklinek 10 év állás után, új külsőkkel, belsőkkel, felniszalagokkal stb.
Villával viszont gondban vagyok. Milyen telós villa lehet bele jó? 1"-os menetes merev acél nyakú van benne, a cső, amibe a villanyak becsúszik 150mm-es. Jó ebbe egy 175mm es 1"-os villanyakú 55mmes menetes SR teló? Olyan 12.000 hufig mennék el. Nézegettem, ebbe már beleférne egy XCM is, az M3020 széria kicsit olcsóbb. Utóbbiak is használhatók?Soma
-
smkb
őstag
Sziasztok,
Adott egy új Merida Big Seven Lite vázas bringa, hátul átütőtengellyel. Most tűnt csak fel, hogy a hátsókerék középvonala nincs vonalban a nyeregcsővel. Szemből nézve majd egy cm-et balra van a felni. A váz van félrehegesztve? Lehet ezen állítani? Ahogy néztem eléggé a hajtás felé van már így is feszítve a felni, azon nem tudom mennyit lehet még húzni a küllőkkel.A tengelynél/agynál (SLX agy) nincs valami állítási lehetőség?
Soma.
-
smkb
őstag
válasz ---Lasali--- #56944 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat Lasli és Ivana, viszem vissza a boltba, oldják meg, vagy vegyék vissza, drága jószág volt ez ahhoz, hogy ferde legyen.
-
smkb
őstag
válasz geotigris9 #72370 üzenetére
Túl van marketingelve a 27.5 és a 29 is. Utóbbinak eleve 180cm felett lehet létjogosultsága. Van 26osom, idén tettem bele új deore integrált hajtóművet, új sort, láncot, rocket ron 2.25ös gumikat. Minden pöpecül beállítva, jobb mint új korában. Úgy lehet vele csapatni a hegyen, hogy élvezet minden pillanat. A 27.5esem egy Merida BigSeven Lite full SLX és Fox. A két bringa árkülönbsége hatalmas, a használatbeli meg max árnyaltnyi, és az is a villák meg fékek miatt van. Ha a 26osban is egy levegős Fox teló lenne és egy deore vagy slx olajos fék akkor semmivel nem überelné az agyonhypeolt 27.5. Igazából most a legjobb vételek a keveset használt jólfelszerelt pár éve csúcskategóriás 26osok. 200 alatt olyanokat lehet venni, hogy az ember csak pislog. Igazából mindegy, hogy 26,27,29 mindegyiket keményen kell tekerni, ezen áll vagy bukik, nem a kerékméreten.
-
smkb
őstag
válasz Runner_fxr #72377 üzenetére
Próbáltam, magasságfüggő. 176 cmrrel a 29 nem jó. Egyszerűen 29 es kerékkel nem lehet jó vázat kihozni 180 alatt. Torzak. sokon ültem, nem jók. Nehéz mitkezdeni az átlépési magassággal is. A 29 es kerék miatt magasan van a villanyak, ami miatt magasra kell húzni a felső csövet...17 eseben már írtó bénán néznek ki. A 27,5-es 18 asok amik jók max nekem. Nem véletlen hogy sok gyártó ma már nem is csinál két méretben, hanem 19 alatt csak 27.5-eseket és 19 től indulnak a 29-eseik. Ha, ugyanazt a technikát beleteszik egy 26-ba, hidd el, csak akkor fogsz mérvadó különséget kitekerni egy 29-esből, ha kellően magas vagy, és kőkemény profi. Amatőrként, ugyanazzal a technikával rendelkező 26 ossal nem fogsz rosszabb eredményt menni, csak mert 26 os a kereke, amúgy meg az utolsó csavarig ugynaz a technológia. Ezért írtam, egy csúcskategóriás pár éves 26 os 200 környékén, bőven tudja azt amit egy mai új 27.5/29-es 6-700.000 es bringa. Ha most kéne vennem és számítana az ár, mindenképp a 200 ért top 26 ost választanám.
-
smkb
őstag
válasz #63761920 #72900 üzenetére
Nézz körbe a brit webshopokban. Ott vannak igazi csemegék ilyen témában, ha jó cromo/carbon merevvillás gépet keresel. USA és brit gyártókra fókuszálva. Jamis, Marin, Trek, Specialized... és ugye a brit márkák... Tudom ajánlani az evanscycle. com-ot, nekem is onnan van a Charge Plug 4. Szerintem a Charge Cookerek közt találasz merevillást. Talán a Cooker Maxi 1 a legizgibb köztük. Ez egy 27+ os (ez 3colos gumi) bringa triplán húzott cro mo villával! Nagyon erős akciók vannak, gyenge a font, nagyon megéri britektől rendelni. Pl a full Specialized paletta 25% akcióval megy, meg a Giantek is 20-al. Egy Defy 1 disc pl majd 100.000huffal olcsóbban kijön onnan házhozszállítással együtt, mint itthon. Csak mivel már egy hónapja elindult a briteknél a 2016-os modellek akciózása, a méretek gyorsan fogynak. Egy különbség van, hogy a brit bringákon az első és hátsófék az előírások miatt felcserélve van bekötve a kontinentálisakhoz képest. Amit tudok ajánlani webshopot még a cyclestore. co. uk és a rutlandcycling. com. Utóbbi nagyon erős Giant modellekben. Minden van náluk, amit euban nem forgalmaznak olyan is. Nagyon gyorsan készségesen válaszolnak emailokra is. Mindegyik felsorolt shopban erős az amerikai gyártói paletta, amik nagyrészét itt a kontinentális részen sehol nem kapni. Pl baromi jó áron vannak evansnál a Norco-k, amiből nekem a Search nagyon bejön, de azokat sajnos Nagybritannián kívül szerződéses okok miatt nem szállíthatnak.
-
smkb
őstag
válasz #63761920 #72919 üzenetére
Ami a linkjeid és a korábbi igényeid alapján még igazán megfelelne számodra a Giant Toughroad. Végre egy patinás nagynevű és a világ legnagyobb kerékpárgyárója is fel merte vállalni, hogy a ramaty gagyi telók helyett, egy karbon merevvilla ezerszer többet ér egy "montiban". Nagyon ütős bringa lett, tőlünk nyugatabbra nagyon kelendő, viszik mint a cukrot, mert az emberek egy része rájött, hogy egy 2.5 kilos sr xcm förmedvény telónál, ami pikkpakk széthullik, egy 80 dekás karbonvilla ezerszer többet ér. Csak a vásárlóknak is át kell tudni esni azon a szemléletmódon hogy juj teló az de kell ...
-
smkb
őstag
Miben korlátoz le? A srác aki keres bringát, jórészt fitnesszeket linkelt, illetve merevvillás montit keresett. Nyilván nem ok nélkül nem kell neki a teló. Amennyiben a montit nem kinn a terepen használod, és nem csapatsz vele ezerrel, hanem csak haladsz, akkor csak kolonc egy dögnehéz alsókategóriás teló. Én lazán végigmegyek az acélvillás acélvázas csepel rangerrel is azokon a szakaszokon hármashatárhegy/pilis ösvényein (pedig nem vagyok könnyű), ahol a fox telós merida big sevenemmel. Max a köves, rázós, darabos lejtőkön lassabban és ésszel kell menni. Sőt, most teszek a másik 26os montimba is a ramaty sr xcm helyére egy Salsa CroMoto cro-mo villát. Emelkedőkön nem jön ki a teló előnye, lejtőn meg csak akkor, ha ereszted neki. Ha valaki csak lazán elbringázgat, akkor a kiló alatti cromo acélvilla, vagy a karbonvilla nem korlátoz semmiben, sőt, inkább előny, a 2,5 kiló feletti gagyi villákkal szemben. 200.000 huf környékén új montiban meg csak alja villa van, olyan nem amivel terepen bátran lehet csapatni, és nem hullik szét pár hónap alatt.
-
smkb
őstag
válasz Runner_fxr #73050 üzenetére
Azért ne feledd ám, hogy ami 10 éve 100.000es bringa volt, az ma 200 felett indul. Akkoriban vettem 100 körüli áron az egyik montim, és full Deore volt az a hajtóműtől kezdve a láncon váltókon át az agyakig, tán csak mechanikus tárcsafék volt szérián kívüli Shimano M495ös. Duplafalú szegecselt felnikkel stb... Ma mennyiért is adnak egy full Deore bringát? És mivel a mai napig használom őt is, és van új 105ös szettel szerelt adventure bikeom, van full slx m675-ös szettel montim, azt kell mondjam az a 9-es deore váltó pl semmivel nincs elmaradva a maiaktól, gyors, pontos, terhelés alatt is. Tehát egy 10 éves akkor 100 ezres gép, biza lehet remek bringa ma is, ha karban volt tartva. Bődületesen elmásztak az árak. Az hogy ma meg egy Acera is tud 9 sebességet, egy dolog, mert vannak ilyennel szerelt bringák is a családban, van velük tapasztalatom, és a 10 éves 9 es Deore jobb, gyorsabb, finomabb még mindig. Ma egy 100.000es bringán már annak is lehet örülni, ha duplafalú a felni, de a szegecselés már nem fér bele, csoda ha Tourneynél jobb rajta a szett, de hogy még a hajtómű is Shimano legyen, az már reménytelen.
-
smkb
őstag
válasz salieri. #73078 üzenetére
Szia,
Én Hanseline MTB olajat használok. Jó vélemények vannak róla. 1100 körül mérik.
-
smkb
őstag
válasz geotigris9 #73081 üzenetére
Én meg ilyet használok, 1.3$ és még házhoz is hozza a postás 6 bringa esetén nem mindegy mennyibe fáj...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz #63761920 #73134 üzenetére
Még ezt ajánlottam volna, ennyiért ajándék (kb 140e ből jönne házhoz), egy f@sza kis cromo vázas és cromo villás gép, átlagos felszereltséggel, de nagyon jó áron, egy jónevű USA gyártótól. Ilyennel sem találkoznál napmintnap az úton. Ebben a bringában az izgi egyrészt, hogy cromo, másrészt, hogy az első és támvilla szélessége akkora, hogy még a 29*1.9 terepgumikat is megeszi, ellenben egy fitness vagy trekkinggel. Még az én fantáziámat is birizgálta, de már nem lenne hova tenni a bringákat, ráadásul több is van ilyen szaladgálási célra
Csak sajnos időközben már kifutottak a méretekből, már csak S van, pár hete még minden méret volt.
Ez is remek bringa lehet a 170ezerért amennyiből ideér.
Ez sem rossz ennyiért.
És a személyes kedvencem a kategóriában. Reynolds cromo csövek, karbonvilla. Ez olyan 190 körülbe jönne hozzád házhoz.Ha a fenti erősen akciós árakat nézed ebben a kategóriában, mindezek a gyenge fonttal számolva, látható, hogy a Giant Toughroad nem is olyan túlárazott a 250.000 ért... És azért azt sem szabad elfelejteni, hogy sem a Giant, sem a Speci, sem a Fuji nem Gepida, Magellán kategóriás gyártó. A Jamis és Marin meg inkább a Salsa, Surly, Norco, Kona vonalat képviselik egyedi/újszerű és kísérletező szemléletükkel, mindehhez kiváló minőséget produkálva egyéniséget és esetenként kult státuszt adva a bringáiknak.
Sajnos itt nálunk Mo-n szüklátókörű a piac és a kereskedők is. Be vannak ragadva a monti, trekking, outi kategóriákba és képtelenek az átmeneti kategóriákban gondolkodni. Nulla a gravel/adventure/commuter kínálat. Pl a Canyonnak is gyönyörűek a városi és az ingázó bringái. De itt csak annyi tanácsot kapsz, vegyél montit, vagy trekkinget. Kész. Nehogy véletlenül merevvilára, cromo vázra/ szíjhajtásra legyen igényed, mert ezek itt maga az antikrisztus, mert csak a "nincsen benne teló?? akkor túlárazott" választ hallod
-
smkb
őstag
válasz korcsillio #73315 üzenetére
Általában mindegyikben van, amennyiben nem gpses hanem jeladós, egy kerék kerület vagy átmérő megadási lehetőség. Azt kell beállítani pontosan. Amúgy nehéz ám azt mondani, hogy a teló gpse-az etalon, mert ott is erősen függ a mintavételezés gyakoriságától is. Egy jó kanyargós terepen, ahol kis sebességgel mész egy emelkedőn ide oda, ott simán lehet hogy pontosabb a jeladós olcsó órás eredmény. Kb ahány alkalmazással vagy gps eszközzel méred, annyi lesz az eredmény. Nem fognak csontra egyezni.
-
smkb
őstag
válasz geotigris9 #73420 üzenetére
Én ötöt rendeltem innen különböző színűeket a különböző bringák színéhez megfelelően. Teljesen jók. Egyébként vannak egész jó kulacsok még az alin.
-
smkb
őstag
Volt ma szó a arról, hogy melyik alkalmazás, vagy eszköz hogy mér távolságot, emelkedést stb. Csak tanulság végett, Mátra maraton rövid táv felvéve Komoot-al (app) és Garmin Edge 200-al. A Komoot elég pontosan mér, jól mintavételezi a gps jeleket.
A szintemelkedés Komootban saját térképei alapján 930m, kimentve a GPX fájlt és betöltve Bikemapra 930m, Stravaba töltve 1202m!!!! (nem kicsit lövi mellé).
A Garmin Connect 957m-t hoz össze a Garminnal mértre, ezt kimentve, és beolvasva a Komootra 870m lesz. Bikemapra 900, Stravaba beolvasva 1053. Na ennyit a Stravarol. Borzalmasan mellélövi a szintemelkedéseket. Valahol a 900m környéke a helyes.
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #73750 üzenetére
"Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. "
De bizony... szimpla fizika. Ha csak a helyzeti energiát nézzük is sokat számít a tömeg. W = m*g*h. Ha egy 90kg tömegű testet a függölegesen 0m magasságból 1m magasságba akarsz juttatni, mindenféle surlódás és egyéb fizikai hatásokat figyelembe nem véve, az 90*10*1 = 900J. Ha egy 60kgos Az 60*10*1 = 600J. Vagyis, a 60kgossal szemben a 90kgosnál kapásból 50% PLUSZ energiába kerül a szintkülönbség csak a helyzeti energia miatt. Az emelkedő meg nem más, mint hogy ezt a helyzeti energia változást könnyebben lekűzd, és ideális esetben az út hosszától független ez az energia. A valóságban viszont ehhez még társul a surlódás és egyéb nyalánkságok, amik ugyancsak a nagyobb tömeg esetén kedvezőtlenebbek. Azaz, egy 90kilós bringás, minimum 50%-al több energiával kűzdi le ugyanazt a szintemelkedést, mint a 60kgos. Gondold el mekkora előny a 60kilósnak, hogy azt a +50% energiát, neki nem a helyzeti energia lekűzdésére kell használnia, hanem a surlódás stb, és a nagyobb sebességű felfelehaladásba ölheti.Nem véletlen ám, hogy az alacsony, könnyű emberek maradnak vannak mindenhol a kerékpársport csúcsán.
-
smkb
őstag
válasz Vasinger! #73803 üzenetére
Sisakot sose vegyél online, ha valahol boltban előtte nem próbáltad ki. Nagyon fejfüggő. Nekem a 700as pl nagyon nem passzol a fejemhez egyik méretben sem, az 500as M-es meg úgy simul rá, mint az álom. A többi sisakom is sok próbálgatás előzte meg. Nagyon jó az 500as, tömegre megegyezik a 700al. Nekem fekete van.
-
smkb
őstag
válasz IMIIKE1998 #73948 üzenetére
Változó a felsők minősége anyagban, attól függően, hogy épp melyik akciós időszakban árulják, de a 2000huf körüli vicces árat messzemenően megérik. A méretek sem ugyanazok időszakonként, hiába L es egy tavaszi vagy egy őszi akcióban, a tényleges méret simán lehet más, mert más beszállító gyártja le. Ugyanez igaz a nadrágokra. Annyi talán, hogy a méretek bőek, míg egy decathlonos L polo feszül rajtad, addig a Lidlis nem. Németekre méreteznek. Az a legegyszerűbb, hogy két méretben is megveszed ami tetszik, aztán ami nem jó visszaviszed pár napon belül az eredeti csomagolásba visszarakva. Kérdés nélkül kapod vissza az árát. Ugye mivel nincs próbalehetőség a ruhákra, ezért teljesen normális náluk ez a megoldás. A fent leírtak ugyanígy igazak az Aldira is. Sok bringás terméknél tuti a beszállítójuk azonos.
-
smkb
őstag
válasz #63761920 #74775 üzenetére
Kona, vagy a Giant. Azt a kőmerev Focust elkerülném. Aluváz, aluvilla, alu nyeregcső, max 35mm es gumi. Szét fogja verni a csuklód. Merevvillában alu max fat vagy plus size alacsony nyomáson üzemelő kerekek esetén lehet gondolkodni. Vagy ha szigorúan tüköraszfalton jársz. A Konában a Project 2 CroMo villa a használtpiacon is mint tyúk a takonyra úgy csapnak le rá. Legendás. A három közül a Giant legkényelmesebb, abba belemennek a 29er terepgumik + karbonvilla, majd a Kona és végül a kőmerev Focus. Utóbbit csak karbonvillával venném.
-
smkb
őstag
válasz IMIIKE1998 #74816 üzenetére
Olyanok a bringáik, mintha 20 év kimaradt volna nekik. Szerintem nagyon gázok a vázgeok.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz Runner_fxr #74833 üzenetére
Húúú az a Kross Smooth Trail... arra azonnal lecsaptam egy időpontfoglalással
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz Runner_fxr #74865 üzenetére
Akkor nem tekertél a 7-es út felé eső oldalán a Kamaraerdőnek, ahol épített DH pálya is van. De van még más pár olyan szakasz is azon a domboldalon, ami elsőre eszébe nem jutna az embernek, hogy ilyenbe ott belefut.
-
smkb
őstag
válasz Runner_fxr #75236 üzenetére
Már mielőtt kiraktad a linket, már foglaltam időpontokat magamnak és a srácoknak. Erre ma jön egy levél, hogy akkor ahogy kértem, hogy LEMONDOM a foglalást, akkor ők azt törölték. Egyrészt semmit nem mondtam le, másrészt az időpont már újra foglalva van. Remélem valami havernak, bratyinak, kellett a bringa és simán csak kidobták onnan az egyik srácot. Gratulálok a Mali Hungáriának a "profi" eljáráshoz.
-
smkb
őstag
válasz kacsyx #75273 üzenetére
Én olyannal találkoztam egyik srác bringáján, hogy kaphatott egy ütést a lánc valahogy alulról (mikor végignáztem szemenként látszott egy ponton egy éles ütésnyom), és egy ponton kissé szorult a lánc a csapon, nem forgott. Emiatt valahogy azt csinálta a váltó, hogy a láncfeszítő görgőjén ugrott, és úgy érezte mintha váltani akarnánk. Így folyamatosan váltogatás közeli recsegést adott, hiába állíttottam a váltót bárhova. Időb telt meg nézegetésbe míg megláttam, hogy egy adott ponton csinálja ezt, főleg alacsony fogszámú hátsó kerekeknél. Ez a láncszem szorulás volt a bűnös.
Az meg hogy új XT lánc van fenn kb semmit nem jelent. Nekem a vadiúj Deore lánc, amit a Rosetól rendeltem volt egyszer a bűnös, amikor már kb feladtam hogy nem tudom mi az ördög miatt bizonyos fokozatokban, és pont nem azokban ahol leginkább keresztben van, morog ropog a hajtás. Új sor és hajtómű is került fel vele együtt. Leszedtem a szabadonfutót, mindent ötször szét vissza, láncvonal igazítás, másik sor fel hátra, láncfeszítő síkban van e, váltó állítgatások stb. Semmi... ugyanúgy morgott ropogott. Utolsó lépésként feltettem az egyik srác 3*9 es acera szettes montijáról a KMC 9es láncot és láss csodát, csend, némaság, ahogy annak lennie kell. Pedig ez egy vadiuj genuine shimano lánc volt, pont ugyanaz a típus ami korábban is fent volt előtte. Egyszerűen szar volt újonnan, és fel nem merült bennem, hogy az új lánc a ludas, nem pedig az agy és társai.
-
smkb
őstag
válasz IMIIKE1998 #75296 üzenetére
Keress rá a típusra a neten, vagy a gyártó weboldalán. Ott írni fogják melyik a női és férfi modell. Egy évjáraton belül tuti hogy színben is eltérnek, és nincs azonos színű férfi és női. Meg a váz adataiból is láthatod.
-
smkb
őstag
válasz bandus #75465 üzenetére
Jó kis kör ez Én két utcával odébbról a Szőlő közből szoktam nyomni ugyanezt a kört, csak nekem általában már este sötétben van erre időm. Kicsit meg is szívtam az egyik augusztus végi estén, mert elfelejtettem, hogy 10 körül lefele Dobogókőről az egy szál biciklis póló bizony kevés lesz (akkor jött egy hidegfront, nappal még jó idő volt, de este az erdőben a hegyen...nem) a leizzadt testemre a 15 fokban 60-al gurulva... hát... fékezve nem gyorsabban jöttem le, mint fel, és vártam nagyon azt az egy kis emelkedőt a hazafele vezető úton, hogy tekernem kelljen Visszafelé Pomázon át érdemes jönni, van ott egy pékség ami este 10 kor is még nyitva van Az a jó ebben a szakaszban, hogy Dobogókő és Pomáz közt remek az aszfalt, lehet nekei ereszteni.
-
smkb
őstag
Nem, nem csak te találod annak. A jelenlegi bringaárak egy vicc. Egy xt szettes merevfarú gép alap fox telóval 600e? Egy elektromos monti ugyanezen felszereltséggel 1.5-2m? Miközben tyúkbélből van már rajtuk a lánc, ami jó ha 1000kmert kibír? Nekem lehet magyarázgatni, hogy így úgy a könnyű anyagok stb, de nehogy már egy vadiúj KTM DUKE 390 árában legyen egy bringa, ami szó szerint vicc anyagokból van a KTM-hez képest...
Ráadásul a tendencia is nagyon gáz. Évről évre gyengébb komponensekkel jönnek ugyanazok a modellek, miközben az ára meg növekszik, majd új néven piacra dobják azzal a szettel amivel évekkel ezelőtt indult. Ez szégyen. Jó példa erre pl a Cube LTD, vagy a KTM 1964 LTD. Ezeket nézegettem így évenként.
-
smkb
őstag
www.komoot.de Van app is hozzá. Tudsz tervezni, feltölteni is útvonalakat. Ezeket beszinkronizálja az app is. Hanggal navigál is a bozótos gyalogösvényeken is, miközben rögzíti a tényleges útvonalat amin mész. A legjobb az egészben, hogy offline is működik a navi, a térképek letölthetők előre. Alapból offline egy régiót ad ingyenesen, azt ahonnan regisztrálsz, fizetés ellenében negvehetet az egész világ turista és aszfaltos út térképét. Online navigációja ingyenes. Szintemelkedéseket is jól tudja. Minden kis vacak erdei útvonalat ismer a térképük, így gyalogtúrázáshoz is remek, nem csak montizni. Nekem 6000hufomba került, így offline navigál bármely országban a dzsungel éshegy közepén is adatkapcsolat hiányában, illetve rendelkezésre állnak a telón a térképek.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Nekem ilyen van. Teljesen jó, tart rendesen, annyi rugalmassága van amennyi kell. Amire ügyelni kell hogy asszem 22 es kormányvastagsághoz van, így a 31-es csőre nem megy fel, csak a kormány két végeközeli keskenyre. Nekem egy plusz tartokonzolon van, a lámpákkal együtt, nem közvetlenül a kormányon.
-
smkb
őstag
válasz Pttypang #75645 üzenetére
Nekem gond nélkül, mindkét eszközön. Gondolom a probléma akkor van, ha a teló átmegy suspendedbe és kikapcsolja a gps-t is takarékosság célból. Ez biztosan állítható az energiamanagement opciók közt. Folyamatosan bekapcsolt kijelzővel mennie kéne rendesen. Én jelenleg egy Samsung Galaxy S WiFi 5 colos androidos kütyüt használok erre a célra, amiben adatkapcsolat nincs (nem telefon), csak wifi, gps stb. inkább olyan mint valami mini tab, vagy ipod. Ezen pl kikapcsolt képernyővel is megy rendesen a gps és rögzít. Akkuja nagyon bírja, mivel a kijelzőn meg a gps-n kívül nincs ami egye, így van hogy nem is kapcsolom ki a kijelzőt, és megy folyamatosan. Jópár éves cucc, de erre pl tökéletes.
-
smkb
őstag
Háát szerintem meg igaza van Ivananak. Ha nyitott szemmel jársz egy apro.bikemagon vagy egy testbike bolhán akkor találni nagyon jó bringákat
http://apro.bikemag.hu/browse/mountain-bike/mtb-kerekpar/canyon-f8-fox-full-xt-l362065.html#
ez így most 500- 600e újonnan 27,5 es kerekekkel nem pedig 200... fox teló + xt szett, magura fékek...
vagy akár ez is csak mert 26 os...
a fentinek a mai megfelelője 700e... ugyanazt tudja kb, ezek a belépő fox rugósatogok pont ugyanazt tudják ma is, az slx szett se jobb mint az az xt, és bőven lehet még alkudni is abból a 244-ből
http://bikefun.hu/product/merida-2016-ninety-six-7-800-matt-fekete-piros-feher
A két bringa közt a különbség a 26 vs 27,5 kerék, meg hogy elöl dupla nem tripla tányéros és kb 460-500e huf...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz concret_hp #75851 üzenetére
Az SRAM Rival kicsit más, és vagy több mint a 105 felhasználás szempontjából. A 105 max 32 fogat tud hátul közepes kanállal is, a Rival viszont 42-őt a megfelelő szabadonfutóval, így remek megoldás 1x11-es adventure bikeokra is, míg a 105 korlátozottan. Sőt, igazából a Shimanonak nincs is adventure/gravel/outiban olyan 1 tányéros megoldása, mint a Rival. A Metreanak is 32 fogban végződik a sor.
A Cannondale Slate-n láthatod legjobb példáját a Rival felhasználási területének, ahol kijön az előnye egy 105-el szemben. Ebből a bringából van 105, Ultegra és Rivál felszereltség is. Utóbbi CX1 néven 10-42 es sorral.
Valószínűleg az, hogy az SRAM jobban fókuszál erre az adventure/gravel/slate vonalra és az 1x11-re az a helyi sajátosság miatt lehet, hogy az USA-ban nagyon erős a piaca eme koskormányos "terep" bringáknak a sok döngölt/sóderes/murvás kavicsos út miatt.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Ha esetleg valaki most akar jó áron 27plus size merevfarú boostos 1x11 gépet venni....
Vagy karbonvázas trailt...
Elég jó árban vannak, és a Rutland nagyon korrekt cég.
-
smkb
őstag
válasz Sterilzona #76852 üzenetére
Szia,
Van több külsőakkus lámpám is, de ez a kedvencem. Remek szórt fénye van, jól terít, és az éjszaka közepén is vígan csapathatsz vele a koromsötét erdőben. Én a Hármashatárhegy bozótosában szoktam vele, mivel általában csak este - éjjel van időm kimenni. De gurultam már vele éjfélkor 60-al lefele Dobogókőről is a koromsötétben. Vicces a mérete mert egész apró, és brutális fényt ad ki magából ahhoz képest. Youtubeon szerintem vannak videók.
-
smkb
őstag
válasz IMIIKE1998 #76880 üzenetére
Tényleg. XCT még a belépőkategóriás telók közül is a legalja telók egyike. Azért rúg vissza mert a csillapítása is nulla, illetve nem állíthható, de amúgy is pikkpakk szét fog kopni és hullani, ha rendesen használod terepen. (nekem is volt az egyik bringámban, totál elkopott szegényem, az is ugy rúgott vissza mint egy ló a végén már ) Ha már rugós, akkor minimum egy RS 30 Silver, az legalább egy jó spirálrugós teló, állítható csillapítással. Egy ilyen XCT csak kolonc tömeg egy montin. Ez van, ez ilyen. Egyébként valószínűleg a spirál rugót kellene benne cserélni gyengébbre, de nem tudom lehet e külön kapni, de léteznek különféle erősségűvel szerelt darabok. (Valószínűleg bringaméret alapján rendelik a gyártók, és egy S-esbe gyengébb kerül mint egy L es méretűbe) Csak akkor meg előfordulhat az, hogy bár apró akadályokat elsimít, de egy nagyobb gödörtől meg már felüt, és hintázós lesz, így hogy csillapításod a leírtak alapján kb nincs.
Újakban gondolkodva egy RS 30 Silverre cserélném a helyedben ha spirálrugós elég, 120 eur körül vannak (egyébkén megvan ám az előnye egy ilyen spirálosnak is, mert szépen mozognak , és jóval kevésbé karbantartásigényes mint egy levegős). Ha levegős akkor meg egy RS 30 Gold, az olyan 250 eur körül. Meg persze e felett a határ a csillagos ég, de e kettőben kezdenék gondolkodni. Mondjuk a 60 kilós tömeged az tényleg nem sok. Használtakat is lehet venni természetesen kedvező áron, de ez a kettő az kb amikben minimum szabad gondolkodni csereként.
-
smkb
őstag
válasz kk831228 #76883 üzenetére
Nem, de van 2 ledes. Ilyen.. Viszont nem jobb, mint a fent linkelt 1ledes. Szerintem ez utóbbiban nem CREE ledek vannak, hanem valami copy, gyengébb gyártóé. Bár ahogy nézem elvileg amit te linkeltél, az az én két ledesm upgradelt verziója. Viszont a kínaiknál ez nem jelent semmit, mivel többen gyártanak ugyanolyan név alatt terméket, simán másolják egymást 1:1 ben.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #76909 üzenetére
Rá ne beszéld már egy régi szériás megbízhatatlan Raidonra... nem véletlen a Raidonok pozícionálás meg ára. Nem a minőség szinonimái. Messze van a Rock Shox belépő kategóriás telói minőségétől is. Az a használt Reba SL, amint linkeltek neki feljebb, mérföldekkel jobb teló még használtan is mint ez az SR.
Ráadásul amit linkeltél neki, még csak nem is a levegős hanem a spirálrugós kivitel. Nem véletlen a nagy 2500g-os tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #76914 üzenetére
Mert az. Van a Raidonból acelrugós. Azért is kerül ennyibe, azért is 2,5kg, azért is az a megnevezése a telónak ami, és nincs a nevében az air sem az x2. Az hogy milyen képet tett ki a kereskedő a webshopba, egy dolog, de ez nem a levegős Raidon. Sosem a képet kell nézni, hanem a leírást.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz joysefke #77527 üzenetére
"Tehát ha bicajjal együtt mondjuk 90Kg vagy és a bicaj kerekében 0,7bar nyomás van, akkor ahhoz, hogy a 90Kg tömeghez tartozó súlyt nem tudja tartani a kerék/talaj, ahhoz 90Kg/0,7bar = 129cm2 felületen kell a guminak kilapulni. (első és hátsó gumi összesen 129cm2 érintkezik a talajjal)"
A számollással mindössze annyi a probléma, hogy a kerékben mért nyomás, a gumi belső felületére vonatkozik, azt nyomja, és az égvilágon semmit nem mond arról, hogy ez a talajjal érintkező külső oldalon mekkora felület kell legyen.
Ha egy aluminiumcsőbe 1 bart fujok és ráülök kilapul, ha 2-őt és ráülök, akkor fele annyira lapul? Semmit nem fog változni. Pedig az elméleted alapján ez kéne történjen. De írhattam volna ugyanezt egy traktorgumival. Tök mindegy hogy 2 barral felfujva ülök rá vagy nem fújok bele semmit, a talajjal pont ugyanakkora felülettel fog érintkezni, mert erősen számít, hogy milyen anyagból is van az gumi...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Szia,
Tőlük nem rendeltem (keress rá értékelsére a neten a boltról), de az evenscycletől igen, egy charge plug 4-et (karbonvillával, 105-szettel, mechanikus tárcsával és 50mm szélességig gumit fogadó tám és elsővillával, így akár egy 1.9-2.0"-os 29er terepgumis felnit is tehetnék bele!) olyan áron, amiért itt max sora szettes outit kapnék, nem pedig egy remek adventure/gravel bikeot. Ők nagyon korrektek voltak, végig kommunikáltak, nem kellett várni emailra napokat, mindenre 24 órán belül válaszoltak. Követhető volt a kerékpár csomagolásáig is helyben a folyamat, majd a , hogy épp milyen fázisban van, állítják be stb. Ők minden a webshopban az adott kerékpárra vonatkozó kérdést is helyben megválaszolnak. A wehbshopuk elég pontosan követi a tényleges készleteiket, és nagyon jó bringa választékuk van jó áron. Pl amennyiért ott most akciósan Cannondale montikat lehetett venni, az többszázezres eltérés a hazai árakhoz képest. Vess egy pillantást rájuk is az, hátha látsz valamit ami érdekes lehet. Már sok gyártónak a 2017-es modelljei készleten vannak náluk, a 2016-osok meg akár 30% feletti akcióban. Amerikai márkákban erősek, ami miatt elég jó a gravel/adventure/cyclocross kínálatuk, amik közül nekem a Jamisok pl nagyon szimpik.
-
smkb
őstag
válasz rétisün #77544 üzenetére
Annyit tarts szem előtt, hogy az angoloknál fordítva van minden bringán az első - hátsó fékkar (ez náluk azvelőírás) . Az első jobb oldalon van. Mondjuk engem nem zavar, hogy a többi bringámmal ellentétben fel van cserélve mert ritkán van hogy nem egyszerre húzom a két féket.
-
smkb
őstag
válasz Tottinho #78058 üzenetére
Ha nem gps alapú, hanem mezei jeladós vezetéknélküli, azt pl elég rendesen be tudják zavarni az erős ledes lámpák. Érdemes ezt is figyelembe venni. Nekem van egy aldis vezetéknélküli , ami pöpec, de ha beizzik a külsőakkus ledes reflektorom, van hogy úgy odafagy, hogy csak elem ki elem be hozza rendbe. Nappal tökéletes, illetve mezei lámpákkal, amiket a városon belül használok.
-
smkb
őstag
Csak, hogy én is elújságolhassak valamit. Mióta fent vannak a 622x47-es (3 baron használva) 2017-es mintázatú Smart Sam belépő 29 es montigumik, azóta vele "gravelezem" a Hármashatár hegy legcombosabb terep szakaszait is meg a Pilist, amiket eddig a montijaimmal A szipiszupi Merida BigSeven Lite 1500-ammal még ki sem mentem idén, csak az alábbi brit paripával. A vérmontisok mindig furán néznek, hogy eltévedt ez ez a szerencsétlen az outijával
Új hozzászólás Aktív témák
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Merida összteleszkópos kerékpár