- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- DIGI Mobil
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atke
senior tag
válasz concret_hp #5803 üzenetére
12K -ért láttam időfutam sisakot karbonból. nem tudom hogy jó ár-e érte. De gondolom mert a karbon alapból drága.
-
nagyúr
IS nyeregnél el lehet szöszölni ugyan a beállítással, de PM nyereg esetében kevés egyszerűbb dolog van, mint a fék beállítása. Nyergen csavarok kilazít, hogy kényelmesen el tudjon mozogni, fékkar lassan behúz, megtart, csavarok meghúz, fékkar elenged. Slussz. Feltételezve persze, hogy a féknek nincs baja és a dugattyúk egyformán mozognak - ha nem így van, az már másik történet nyilván.
Légteleníteni, olajat cserélni meg szintén rém egyszerű dolog, ha egyszer már próbálta az ember. Fékkaron tartályba cső, alulra fecskendő, cső, nyergen csavar kiteker, olaj betol, buborékok, trutyi ki, csavar lezár, fékkaron tartály lezár, örül. Pofacsere meg még egyszerűbb is, mint V-fék esetén pl. A legkevésbé sem vagyok műszaki ember, de ezek tényleg nem bonyolult dolgok.
Emellett az elmúlt 10 évben, amióta hidrás tárcsákkal megyek, egyszer sem sérült a vezeték, pedig voltak durva borulások, bringa-eldobások, vagy hogy a bringa megugrotta a letörést, én meg nem. A fékvezeték szakadásától jellemzően a laikusok szoktak félni, akiknek nem volt még hidrás tárcsájuk.
Ezzel nem azt mondom, hogy mindenki hidrás fékkel menjen, mert nyilván nincs minden területen ésszerű oka a használatának, vagy hogy mindenki mindent otthon szereljen. Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy ne dimenzionáljuk túl ezeket a dolgokat. Aki akarja vigye szervizbe, bízza szakemberre, semmi probléma nincs ebből, de aki szeretne nekilátni otthon, annak ne vegyük el a kedvét mondvacsinált indokokkal.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Reggel lementem a Balcsira pancsolni: [link]
Visszafele megjött a szembeszél, meg a túl sok izzadás miatt sóhiányom lett, kocsmában pár zacskó ropi helyre tett: [link]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Jarod1
addikt
valami bluetoothos pulzus vagy szívmérőt tudtok ajánlani?
-
Solad
őstag
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Gyufaaa
veterán
HELP! Patkóféket be lehet állítani úgy, hogy érjen is valamit? Vagy van arra megoldás, hogy v-féket szereljek fel helyette? Gondolok itt adapterre. Vagy mivel lenne érdemes kiváltani?
-
rétisün
veterán
válasz Gyufaaa #5862 üzenetére
v-féket csak olyan bicajra tudsz tenni, amin gyárilag van hozzá tüske.
(#5858) belaazallat: na igen, mára megint déli szél lett, ami mondjuk pont a múlt vasárnap jött volna jól, nem ma. igaz, én azért annyit nem mentem szembe vele, mint te.....
mod: holnap lehet én is legurulok keszthelyre egy fagyira, az idén még nem is voltam a balatonon, pedig csak ~45 km.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli03
őstag
válasz Gyufaaa #5862 üzenetére
Országútin van? Vagy milyen biciklin? Nekem egy régi egyforgáspontos Weinmann van, simán be lehet állítani úgy, hogy blokkoljon a hátsó kerék, pedig elég nagy nyolcas van benne, szóval távolra kellett állítanom a fékpofákat.
Kétforgáspontos országúti féket rakhatsz fel, azoknak már nagyobb fékereje van. De normális fékbetéttel is lehet növelni a fékerőn. -
Gyufaaa
veterán
Köszönöm mindenkinek! Egy 20 colos kis montit bütykölök a lányomnak. Ezen szeretném megoldani a fékezhetőséget. Sajnos gyárilag patkónak van a hely kialakítva. Gondoltam rá, hogy csinálok egy adaptert amivel átalakíthatnám v-fékre. Most vettem egy nagyobb fékpofát. Holnap kipróbálom. Ha nem megy, akkor marad az adapter.
Ilyen volt. A kerekeket már nem is merem linkelni.
Ilyen lett eddig. Még kicsit hiányos, de mára ez fért bele.
-
nagyúr
válasz vendingo #5859 üzenetére
Évente egyszer szoktam olajat cserélni, jellemzően tavasszal. Költsége kvázi nincs. Pár éve vettem egy 250 ml-es olajat, aztán azóta azt használom. 1.900 HUF volt, és olyan 5-6 évig elegendő lenne, de haveroknak is szoktam belőle adni, ha kérnek.
Barna:
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
sketchifun
senior tag
A sebességszámolós emberkének, most nem keresem meg a válasz gombot, ha nem haragszik.
Picit elszámoltad. A képlet V = S / T, azaz a sebesség megegyezik az út és az idő hányadosával. Fizika könyv szerint legalábbis. A 26 perc az 1 órának, mivel ugye óránként megtett kilóméterben számolunk, 0,43 óra. 26 perc osztva 0,43-mal 60,64, tehát kb helyben vagyunk. Tehát, mivel km/h, V = S/0,43. S értéke 16km ugyebár. 16/0,43 = ~37km/h.
Remélem így világos, hogy nem egy olimpikon szintjén biciklizünk.
Egy kis magyarázat, hogy előkerült a bicikli: Elkezdtük mérni az időnket, hogy legyen egy kis viszonyítási alapunk.
És meg ne haragudj, mások is ezt mondták, és nekem is ez a véleményem, hogy ez az átlagtempó 16km távnál egyáltalán nem sok. Szerintem tudnánk hozni a 39-40-et is. Persze az már más kérdés, hogy egy hosszabb, 50+ km-es távon 33-34-be biztosan megállna ez a mutató.
Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán
-
Phvhun
őstag
Van valahol Budapesten belül olyan viszonylag hosszú útvonal, ami kényelmesen bicajozható olyan közepes tempóban?
Próbálgattam felderíteni a terepet, de valahogy mindig vagy tömegbe ütközök, vagy hirtelen véget ér a bicóút, vagy muszály forgalmas útra menni, amit meg elkerülnék.[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz sketchifun #5874 üzenetére
"A lámpánál megelőzök szépen mindenkit. "
Már, ha engedik. Nekem sokszor volt olyan (buszos is), hogy direkt szorosan a padkához húzódtak, hogy ne férjek el mellettük, és előre furakodhassak.
-
Phvhun
őstag
válasz sketchifun #5874 üzenetére
Nem szeretek úton menni, mert nekem túl veszélyesnek tűnik, meg a bicóm sem alkalmas rá, ledobálja a láncot, meg nincs első váltóm, és emiatt korlátozott a végsebességem.
De ha jó lenne minden műszakilag, akkor sem mennék úton, van jobb dolgom, mint pl beékelődni egy autó rámnyitott ajtajába. -
veterán
válasz lsebestyen #5877 üzenetére
Az utolsóra pedig mindig érdemes megfelelő időkeretet biztosítani
Everybody lies.
-
SOAD19
addikt
válasz lsebestyen #5877 üzenetére
Nekem is volt már húzós esetem, igaz, én voltam félig-meddig a hibás. Buszöbölbe kicsit behúzódtam, hogy tudjanak előzni, aztán az öböl végén újra visszatértem a sávba, ahol kellett volna tartózkodnom, és egy kamion igen necces közelségben ment el mellettem, (nem nagyon akart visszaengedni) vagyis nem is mertem visszatérni az öbölből, inkább lefékeztem, és megvártam míg elmegy.
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #5864 üzenetére
Hali!
Nem a szembe széllel volt a baj, hanem a meleggel, mint tavaly Zánkára menet.
Holnap gyere el Zalakarosra és meghívlak egy fagyira!"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
stracker06
aktív tag
Országúti kerékpárnál, rejtett bowdenes fékkar esetén a bowdent csak a kormánybandázs alatt tudom elvezetni és csatlakoztatni a fékkarhoz?
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz stracker06 #5881 üzenetére
A rejtett bowdenes változatnak a "sima" változattal szemben van valami előnye az esztétikai szempontokon kívül?
SFm™
-
ludsimon
veterán
válasz sketchifun #5806 üzenetére
Össze vissza hazudsz. Már azt se tudod mit hazudtál elsőnek.
A kettő totál nem ugyanaz. Az első verzió 37-es átlag, a második már 41,7 km/h.
16/23*60Namost egy újrakezdő kerékpárostól még a 24-25 km/h átlag is sok, még ha olimpikon is volt az illető. Mivel nem volt zsíranyagcsere edzés (állóképességi edzés) jóideje ez elég hihetetlen amit írsz. Egy 50 ccm-es motorral voltatok, vagy egy villanyrásegítéses kerékpárral úgy már érthető lenne a dolog.
undefined
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #5880 üzenetére
hétfő nem jó? ma csak a zónába megyek (csernobil, pripjaty és környéke ), amúgy pihi napot tartok
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
t-bali3
senior tag
válasz Teasüti #5835 üzenetére
Én korábban panaszkodtam, hogy a fékem nyikorog. Na pénteken a fékerővel is volt némi gondom. Felmentünk a Gellért-hegyre és lefelé az Erzsébet híd irányába azon a nagyon meredek lejtőn jöttem le. Nagyon nem akart lassítani a fékem, amellett, hogy majd megsüketültem.
Közben rájöttem, hogy V fékem van, nem patkó. Ha le akarnám cserélni szerintetek mennyibe kerül egy nagyon jó V fék mindenestül előre-hátra? Illetve márkát és típust is mondhattok, ha tudtok. Kb 15 000et szánnék rá. A mostaniról meg csinálok majd képet.
-
Manitou
addikt
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
V féknél a leginkább a fékpofa és a felni a meghatározó.
Felniből a mavic nagyon jól fékezhető, nekem annál volt a legjobb a fékerő. Első körben kipróbálnék valami új fékpofát lehet elég lenne az is a jobb fékerőhöz. Nekem piros Corratec volt az ami nagyon harapott annó, nem tudom kapni-e még.Más: Van pár eladó alkatrészem főleg MTB-hoz, használt és új is. pedáltól a telóig sokminden. Ha valakit érdekel, küldök neki listát.
-
zoo8800
veterán
válasz vendingo #5831 üzenetére
Ha megvan rá a keret, akkor én az olajos tárcsafékre szavazok.
1, A fékerő miatt egy ujjal fékezhetsz, bár ez egy jó bowdenesre is igaz
2, Egészen más érzés hidraulikus fékkel fékezni, mint bowdenessel. Próbáld ki mindkettőt.
3, Sérülni valószínűleg nem fog,a kábelek eléggé rejtett helyen futnak, persze csak ha normálisan van felszerelve. Ha meg pont a fékkarral találod el az eléd ugró fatörzset, akkor sem egy vagyon a csere.rip and tear, until it is done
-
zoo8800
veterán
válasz zoo8800 #5889 üzenetére
Hoppá, most nézem az árakat, ezek közül a 1.0-t választanám, kicsit félreértettem az olajos felárát.
Tigerteam
A V-fékes 100, az olajos tárcsás pedig 150, ami a kicsit jobb egyéb felszereltség mellett sem biztos, hogy megéri.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
vendingo
veterán
válasz zoo8800 #5891 üzenetére
Van egy bolt, ahol most akcióban vannak a Kross bringák.
1.0 (V fék) - 85k
2.0 (Mechanikus tárcsa) - 105k
3.0 (Hidraulikus tárcsa) - 129kAzért gondolkodok leginkább a drágábban, mert a mostani bringám is kb 15 éves, ezzel is szeretnék hosszútávra tervezni.
Itt a környékünkön (alpokalja) rengeteg jó hegyi erdei út van ahova szívesen járnék tekerni, ide viszont ajánlottabb lenne a tárcsás.
80%-ban viszont csak városban sík terepen használnám, amire eddig is elegendő volt a V fék.
Az előző bicajom egy öreg Hauzer, vagy Nauzer amivel nem nagyon tudtam vagánykodni az erdőben, mindig valami baja lett ezért is kell egy jobb bringa, ami fényévekkel jobb az öreg csótányomnál.
Bőven elég lenne a V fék is, de ha legalább 10 évben gondolkodok, akkor már nem is olyan sok a felár a tárcsára.(szerintem csak próbálom meggyőzni magamat, hogy kell nekem egy tárcsás gép, pedig kb ki se használnám, de ha egyszer erre vágyok )
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
lsebestyen
addikt
Mátra körre ki megy idén? Verseny kiírás /PDF/
-
313313
addikt
válasz vendingo #5892 üzenetére
Nekem LX párhuzamosított fékem volt, LX 3 állásos fékkarar, BIKE+ piros pofával, Bike+ acrobat felnivel. Akkoriban 75kg voltam, bringa megpakolva 1 heti málhával az úgy plusz 40kg mentünk rendesen hegyeken is. Sose éreztem fékerő hiányát, sőt fogott rendesen....
Ha v-féked van és elkap a hegyen az eső, na akkor kell imátkozni, mert a vizes pofa az szinte elillan, és ha órákat kell tekerned, nem igen marad fékerő....
Azt is érdemes megnézni, hogy melyik fék milyen márkályú/szinvonalü, mert vannak tárcsafékek, amelyek fékerőbe sokkal gyengébbek a v-féknél....HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
-
vendingo
veterán
válasz -HajTömeg- #5895 üzenetére
Szerencsére van mindenem: Pedál, lámpák, ülés, extra hosszú nyeregcső.
Majd egy abus lezárót szeretnék hozzá venni, de addig elleszek a mostanival.
Nyeregtáskám soha nem volt nem is vágyok rá.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zebu
addikt
válasz lsebestyen #5893 üzenetére
Huhhh van benne szint rendesen...
-
fpeter07
veterán
válasz sketchifun #5874 üzenetére
Álló kocsisort csak bal oldalról lehet előzni nem? Ahhoz azért hozzá kell szokni, hogy fél méterre jönnek veled szemben az autók (még ha nem is gyorsan).
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Napelem
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...