Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
ph Az eredeti VSA-100 lapkára épülő megoldást két hobbista fejleszti, és úgy fest, hogy hamarosan révbe érnek.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
concret_hp
addikt
-
nagyúr
válasz concret_hp #5801 üzenetére
Ha megvan a vásárolandó típus és a pénzügyi keret, az már kellően leszűkíti a szóba jövő termékek listáját. Ezután a méretre kell figyelni, és hogy passzol-e a fejformádhoz, kellően szellőzik-e. Előny, ha könnyű és van benne bogárháló mondjuk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
concret_hp
addikt
jövőre ironman a terv, szóval az aerodinamikára is rámennék van most sisakom, nem sürgős, de ha rendelek ezt-azt, akkor már ránéznék
keret tekintetében egy ésszszerű ár/érték arányig mennék el, szóval azért hogy 50 grammal könnyebb legyen nem fizetnék + 10e ft-tvagy fullba vagy sehogy :D
-
-HajTömeg-
őstag
válasz bigdady #5772 üzenetére
Ezek közül nekem a Gepida a legszimpatikusabb, bár elég vegyes a róla alkotott vélemény.
Ilyen ár mellett kompromisszumot kell kötni,de ha keveset cangázol,akkor nem is vészes ez a kompromisszum.
A teló jól jön, még akkor is,ha nem egy drága darab.
Jó az,ha van ,ami csillapítsa a bukkanókat.
A kezdő árba számítsd bele,hogy valószínűleg egy tizest minyima rá fogsz még költeni.
Lámpák, sárvédő,km óra, lánc ilyesmi.Ez az alu élettartam dolog egy baromság, semmi baja nem lesz 10év után se, nyugi
A MTB terepre való.
A vastag gumijai miatt aszfalton nehezebb hajtani,nagy az ellenállása.
Cserébe jól ki lehet tőle combosodni[ Szerkesztve ]
Alias: Júzer error
-
Zoli133
őstag
Tegnap végre beszereztem az új külsőket.
Az elsőre kinézett rubena helyett, CST c1605 lett a kiválszatott, kevlár erősítés, reflexcsík, testszetős minta. 3400 Ft/db áron sikerült hozzájuk jutnom, ugyan mmég csak tegnap sikerült mennem vele egy rövid próbakört. Ami alatt kiderül,tm hogy elszúrtam a fékbeállítást és a jobb első pofa állandóan a felnit nyaldosta, de még így is sokkal jobban éreztem aszfalton mint a gyárit. Nem hittem volna, hogy ennyire nagy változásokat fog hozni, de sokkal jobban tapad. JObban irányítható is a kerékpár, egy hátránya van, hogy amíg a 2.0 széles gumik elég jól elnyelték az aszfalt hibáit, a 1.5-esel hajlamos kicsit idegessé válni a kerékpár rosszabb aszfalton.
Tehát összeségében szerintem jó darabok, remélem a kevlár használ valamit és nem lesz sok defektem.
[ Szerkesztve ]
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
sketchifun
senior tag
Rendben, ha droidra mondtok egy alkalmazást, lehet róla szó.
Az itt szörnyülködőknek: Országutival mentünk, és mindössze 16km-t, nem egy nagy kaland. A sebességet nem mértük, azért mondtam átlagot. Időt mértünk, az 22:57 lett. Ezért számoltam úgy, hogy 60/26 * 16. Az 36,9. Vért sem hánytunk. A terep teljesen sík, kanyargós.
De akkor valami tipp ilyen Droidos progira?
Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán
-
-HajTömeg-
őstag
-
Sirandrish
legenda
válasz sketchifun #5806 üzenetére
Endomondo?
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Teasüti
nagyúr
válasz sketchifun #5806 üzenetére
Átlagsebesség származtatása: v=s/t.
Esetedben 16 km/(23/60) óra=az majdnem 42 km/óra.
Hát... Ha ez neked nem nagy kaland, akkor fogadd őszinte gratulációmat!
Nem nézek outi versenyeket, de vmi olyasmi rémlik, hogy a Tour de akármi versenyzők átlagtempója körül mozog a verseny ideje alatt.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
Halihali!
Az országúti bringámban 16 küllős kerekek vannak most, de annyira rosszak errefelé az utak, hogy 3-4 tekeréssel a centrírozás után megint ráférne.
Ha vennék valami kerékszettet ami több küllővel bír, az vajon jobban tolerálná a rossz minőségű utakat?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Robo sapiens
tag
válasz concret_hp #5679 üzenetére
Mi most vettünk egy-egy Giro Indicator-t a feleségemmel. Webshopból rendeltük, valami 9XXX forint volt. Van rajta bogárháló, állítható a fejméret, könnyű (laikus szemmel), van rajta napellenző. A testbikeon is jókat írtak róla.
-
Solad
őstag
válasz Teasüti #5811 üzenetére
Úgy gondoltam, hogy azért több pontra oszlik el a terhelés, ezért jobban tolerálják azt az egyes küllők.
Jelenleg ZZYZX agy és felni van rajta, pontos típust nem tudok mondani, arról meg fogalmam sincs hogy az adott gyártó a termékpaletta milyen minőségi osztályát képviseli, ebben az összeállításban vettem egy fórumtárstól.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
csƵ
őstag
Srácok, megint jöttem panaszkodni, hátha van valakinek ötlete.
Tegnap volt egy villacsere a bicikliben. 26"-os menetest cseréltem ugyanilyen méretűre. Viszont: a villa nyakára való kormánycsapágy "gyűrűje" simán rácsusszant, míg az előzőről le kellett verni. Így kotyog az alja. Mivel lehetne ezt megszüntetni? A csapágyat nem akarom szétveretni ezzel a kotyogással. Valami tömítés kell hozzá? -
Jamby18
senior tag
Hali! Nem tudom, hogy volt-e téma, de ütközik valamilyen szabályszegésbe a fejhallgató használata?
Hallgattam egy időbe bicón zenét, de a szélzajtól alig hallottam belőle valamit, nagyon hangosra kellett venni, próbáltam az ilyen "agybadugós" fülhallgatókat, de valahogy nem jön be a cserélhető gumik mellet hogy vákum-ot csinál a fülembe, és a kábel mozgásától ki is esik folyton.Aztán a napokba láttam egy bicajost, ilyen nagy studió fejhallgatóval bicajozni, és így jött az ötlet.
Kerózás közbe körültekintő vagyok, nem szoktam állatkodni szóval nem jöhet szóba hogy csak kinyújtom a kezem és fordulok, sőt hogy ha nagy kereszteződés jön csak simán a nyakamba letolnám, míg át nem érek. Meg azon gondolkodtam még, hogy ilyen főútvonalon, itt nálunk a panoráma úton kicsit furcsa lesz mikor elsuhan mellettem majd egy autó, azért számít valamennyire az ember ha hallja, hogy jön egy autó és nem ijed meg annyira, de ez csak így eszembe jutott. Nem volt még problémám az autósokkal, normálisan kikerülnek.
Volt még itt Debrecenbe egyszer egy hírportálon egy cikk, hogy biciklizés közbe lehet zenét hallgatni, de halkan, nem hiszem hogy mindenkit megállítanak és belehallgatnak milyen hangos.
Tehát?[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Most nézem mekkora bicepszek, és combok vannak itten 51 cm-es bicepsz már elég durva
Nekem is a bicajozás-futás frankó combokat fejlesztett. Így harmonikusan egyaránt erős a combfeszítő, és a combhajlító izomzatom. Sprinternek nézek ki a piszkafalábú futók között hosszú távú versenyen
Az lenne az igazi, ha a vádli, a nyak, és a bicepsz kerülete centire egyforma lenne.[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #5814 üzenetére
Köszi az infót, akkor lehet ilyet veszek városi bringára gyorszár helyett.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
bigdady
nagyúr
válasz -HajTömeg- #5804 üzenetére
-
Zoli133
őstag
Mennyi az esélye, hogy 1 héten belül kicsináljak egy új pedált, kevesebb mint 100km alatt? Múlt hét vasárnap cserélték garanciában mert a bal pedál miatt párban, mait tekerésem során a jobb kezdett el recsegni, holnap meglátom mi lesz, örülni fognak ha megtudják, hogy a 4800 huf névleges értékű pedál 1 hetet bír alattam.kifogtam volna 2 hibás példányt is vagy rossz a tekerési technikám?
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Zoli133 #5825 üzenetére
Tekerési technikától függetlenül jól kell működnie a pedálnak. Ha nem vágod oda minden második kavicsnak, akkor évekig bírnia kéne recsegés és karbantartás nélkül, még egy olcsó pedálnak is. Menj és vidd vissza, hogy megint rossz darabot adtak, gondolom valami használtat sóztak rád, új pedál nem hal meg ilyen gyorsan, csak ha nagyon gyenge.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #5826 üzenetére
Én/ismerőseim olcsóbb pedálokat szoktunk venni. Ezeknél a használat egyből úgy kezdődik, hogy szét kell szedni őket, mert a kónusz valami kegyetlenül rosszul van beállítva és kenőanyag se sok van bennük. A kónusz beállítása után se lesznek tökéletesek (szerintem ezeket be se lehet tökéletesre állítani), de nagyságrendekkel jobban fut a csapágy.
Más: Tescoban láttam ilyen hátizsákot, 1190 Ft volt csak. Vettem is egyet, ennyiért még ha rossz is, akkor is megérte (élesben még nem próbáltam, hogy mennyire izzadok benne, de a sima hátizsáknál biztos jobb. Minőségre is teljesen jó.).
-
-HajTömeg-
őstag
válasz Jamby18 #5818 üzenetére
Hogy szabályszegésbe ütközi -e azt nem tudom, gyanítom,hogy nem.
Véleményem szerint full életveszély
Én is elég gyakran hallgatok közben zenét, mostanában óvatosabban, ami annyit jelent,hogy bringaúton mindkét agybadugós fülest hallgatom, autóúton a bal fülemből kiveszem,hogy halljam a kocsikat.
Sajnos azt tapasztaltam magamon,hogy hajlamos vagyok kevésbé figyelni zenehallgatás közben és mivel hozzám képest az autók sokszor nagyon gyorsan jönnek ,ha biztonsággal akarnék tekerni percenként kéne hátranéznem,hogy van e mögöttem-mellettem autó.
Váratlan szituációban (pl észreveszed,hogy előtted 50m-re kitolat egy kocsi és azonnal ki kell térned) nem vagy képben az adott forgalmi szituációval,hogy jönnek-e közvetlen melletted és fékezned kell vagy ki tudsz térni.
Hogy nem hallod a mentőt vagy a rendőrt,arról már nem is beszélek.Alias: Júzer error
-
HollyBoni
veterán
válasz Jamby18 #5818 üzenetére
Én agybadugóssal tekerek mindig, az is teljesen leszigetel ha megfelelő méretű dugaszt használsz, ki kell tesztelni meg meg is kell szokni. Én csak így szeretek tekerni, eddig max 1-2x kerültem miatta veszélyes helyzetbe, de az én felelőtlenségem miatt. Ha körültekintő vagy nem lesz belőle baj.
-
vendingo
veterán
Kinéztem magamnak egy Kross Evado 3.0 bringát.
Ár érték arányban jónak minősül?Másik kérdés: Megér +25e Ft felárat a mechanikus tárcsa a V fékkel szemben illetve +30e Ft felárat a mechanikus tárcsához képest a hidraulikus?
Esetleg átlag használatra bőven elegendő lenne 85 ezerért egy alap V fékes Evado 1.0?
Hosszútávra tervezek a bringával, ezért gondoltam a tárcsás változatra.Hasonló felszereltséggel hasonló árban milyen bringát ajánlanátok?
A mostani bringám kb 20 éves, azt váltanám le valami komolyabbra, ami nem vas meg műanyag illetve nem 20 kiló.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
bigdady
nagyúr
Szerintetek eladható és kb mennyit érhet egy ilyen csepel versenybringa, mint amilyet felújított a srác a cikkben?
Mert van itthon egy és csak porosodik, kutya nem használja -
zoli03
őstag
válasz Packersbay #5833 üzenetére
Pápaiban. Ismerősömnek is vettem egyet, még azon kívül volt kb 4-5 darab.
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5831 üzenetére
Attól függ mire használod. Ha sportolsz vele és kell a nagy fékerő (vagy erősen túlsúlyos vagy, esetleg benga nagy állat ), akkor legalább egy jó mechanikus tárcsán érdemes elgondolkodni.
De ha csak ingázol, akkor pénzkidobás. V-fék is meg fog állítani szárazon bárhol (vizesen azért bele kell kalkulálni a nagyobb fékutat), csak ne a legolcsóbb szar fékpofát vegyed hozzá...
Eddig csak a hegyikerékpáros szakágak képviselőit hallottam fékerő miatt panaszkodni, kocabringásokat soha.Hidraulikust nem ajánlom, ha nincs rá szükséged.
Drága megvenni és drága üzemben tartani is.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz TripleB #5836 üzenetére
Milyen időközönként kell szervizelni a hidraulikust?
Teasüti:
2 éve nem ültem biciklin, volt egy durva esésem, lehet a tárcsa megmentett volna, ezért is szeretnék komolyabb fékrendszert.
Csak szaladgálni, kutyát futtatni használnám leginkább, de néha elmennék vele a hegyekbe kirándulni/száguldozni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #5836 üzenetére
Pl. ha mondjuk megsérül. Leszakad a fékcső, hasonló.
Montisoknál ez benne van a pakliban. Addig valóban nincs para, amíg egyben van a fékrendszer.
Aztán én úgy vagyok vele, h nem a sajátomon szeretnék megtanulni autodidakta módon és így bénázni, így inkább szerelőre bízom.(#5837) vendingo
Érezted, hogy konkrétan kevés a fék, bármennyire is húzod és még nem blokkolt a kerék és a hátsó se emelkedett el a földről?
Mert akkor evidens.
De egy jó V-fékkel is fejre lehet állni. Csak az esőt nem szereti, de az én tapasztalataim szerint esőben se marad el sokkal a gumi tapadásától, ha izomból betépem kormányig, akkor esőben is tudom blokkolni városi körülmények között (ami ideálisabb tapadási viszonyokat feltételez, mint terepen esőben).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5837 üzenetére
Milyen időközönként kell szervizelni a hidraulikust?
Fajtája válogatja, ásványi olajosok (Shimano, Magura) sok évig elmennek egy olajjal gond nélkül, csak a kopó alkatrészekkel kell foglalkozni.
DOT fékfolyadékosoknál viszont évente 1x legalább cserélni kell, meg itt a kopó alkatrészek listája kiterjed a tömítésekre és kis bizbaszokra, amit megeszik az olaj.Ezért jó a mechanikus tárcsa.
Van egy-két típus, ami kifejezetten ajánlott, a mechanikus tárcsák krémje.
Az ezektől eltérő modellek viszont annyira nem ajánlottak.[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz vendingo #5837 üzenetére
Mi kb évente cseréljük az olajat (xt) , annyit megérdemel.
Teasüti, nem kell akkor biciklire ülni, mert eltörik, leszakad, elkopik stb.
3200 ft métere a fékcsőnek itthon, roppantógyűrű, kb ennyi.
Nem hinném, hogy mérnöki diploma kell egy bicikli szervizeléséhez.
Nekem pár kivétellel megvannak a szerszámok is, sőt, az összes csapágyhoz esztergáltam ki- és besajtoló részeket a Specihez.Volt 6 csavaros bb7-em, jó volt, de a center lock jobb szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
HollyBoni
veterán
Ha a hátsó fogassoron a fogaskerekek egymáshoz képest mozognak, picit furán kap bele a fogassor mikor tekerek(hallatszik is), lötyög is az egész egy kicsit, az vajon a fogassor kilazulása miatt van, vagy már az agy/fogassor elkopott?
-
-
313313
addikt
válasz HollyBoni #5841 üzenetére
Ha kazettás agyad/sorod van, akkor kilazulhatott a rögzítő csavar. De lehet, hogy az tartó "konzol" (alu bak a drágább soroknál) adta meg magát.
Ha a fogaskerekek külön-külön mozognak, az sor hiba lesz, nem kazetta/agy.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #5840 üzenetére
Arra próbálok rámutatni, hogy hacsak nem a pénzünktől akarunk könnyedén megválni, akkor fölösleges azonnal a legjobbat venni felhasználástól függetlenül.
Szerinted mi indokolja a hidrós tárcsát egy kirándulós/városi biciklin??Mérnöki diploma az egy vicces példa...
Fél mérnökként elmondhatom, hogy a sulitól kb. nulla szerelési ismeretet kaptam idáig.
Mérnökök terveznek, összeállítanak, gyártást koordinálják, stb. De nem szerelnek, nem tartanak karban, nem piszkolják be a kezüket.
Azt a foglalkozást úgy hívják, hogy szerelő, karbantartó, technikus, stb.
Mérnöknek nem kell tudni szerelni, ő egy mérnök.
A szakmunkás, na ő belőle képeznek embert, aki ezeket elvégzi.
Mérnök épp csak annyira kell ismernie ezeket a folyamatokat, hogy átlássa miként működnek a dolgok és ezt beépíteni a termékbe ill. a gyártásba, hogy később könnyen lehessen szerelni, javítani és hogy egyáltalán legyártható legyen.Jómagam pl. egy menet behajtást is majdnem elszúrtam, mert senki nem tanította, hogy nem rögtön szerszámmal esünk neki, mert ha félrekap, akkor tönkre is tettük. Még jó, hogy apám (autószerelő, lakatos, hegesztő, több évtizedes tapasztalattal) asszisztált nekem, így legalább minimális tapasztalatom már talán van.
De nem biztos, hogy segítség nélkül nekiállnék a tárcsafékemnek.
Talán ha letöltenék egy Shimano tech doksit, hogy ami végigvezet a folyamaton.
De ki tudja, hogy hány helyen tudnék hibázni, ami esetleg további költségeket jelenthetne. Így inkább boldogan fizetem ki a szakit, aki helyettem megcsinálja.Fémipari dolgozóként valószínűsítem, már tapasztalhattad, hogy a mérnökök olykor mintha nem is egy nelvet beszélnének a munkásokkal, ha egyáltalán kidugja a fejét az irodából és kommunikálnak...
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz HollyBoni #5845 üzenetére
Hány sebességes?
Egyébként menetes, kazettaSzerk: ha az összes fogsor egyszerre mozog az kazettásnál kazetta probléma, menetes sornál meg sor csere
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
TripleB
senior tag
válasz Teasüti #5844 üzenetére
Gépésztechnikus vagyok, de tanultam két évig gépszerkesztő-tervező mérnöknek. Nem kell szájbarágósan levezetni a szakmák jellemzését, elhiheted.
Én személy szerint nem tartom azt igazi mérnöknek, aki nincs tisztában a rábízott folyamatok minden részével, egy papír nem tesz valakit azzá.Tudnia kell a szakmunkás feladatát és amivel többet magába szívott az alma materben. Ráadásul ha már hobbi, akkor konyítson már az ember hozzá, szerintem...De legyen, senki ne nyúljon a biciklijéhez, a szerelőknek is meg kell élnie
Stx-rc
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #5844 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, mint harmad mérnök
Tehát az egy nagy bullshit, már elnézést, hogy egy komoly olajos féket te szépen otthon majd légtelenítesz, rendbe raksz, belősz teljesen magadtól, "tanulás" nélkül, vagy ha igen, akkor nagyon jó érzékkel kell rendelkezni.
Először nézzük meg, hogy alapból egy V-fék-nél mit kell beállítani? A pofákat kell egyelőre távolságra tenni a felnihez képest azt csókolom, esetleg a bowden feszességét 2 csavarással még belőni.
Ezzel szemben, hidra tárcsás fékeknél alapból azt, hogy rendesen belője az ember a tárcsa és a fékpetétek közötti távolságot rendkívül precíznek kell lenni, mert tized mm-eken múlik az egész. A légtelenítés sem gyerekjáték, ha az ember nem kontár munkát akar végezni, vannak olyan fékek amikhez külön légtelenítő rendszert is kell venni. Fékbetét csere meg megint csak nem egyszerű móka tud lenni és drágább is jóval egy fékbetét, mint egy fékpofa.
A konklúzió az, hogy V-féket sokkal könnyebb karbantartani, mint egy mechanikus tárcsát és a V-fék karbantartása is olcsóbb általánosságban. Kész.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Erősítő, hangfalak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Androidos tablet topic
- Netfone
- Milyen házat vegyek?
- Digitális detox a Nokiától
- További aktív témák...
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mavic Mini Fly More Combo