- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pikszel
őstag
válasz Napfénysüti #51750 üzenetére
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #51750 üzenetére
Annak,hogy finoman mozognak nem lehet sok köze ahhoz,hogy csak egy van belőlük. Józan paraszt ésszel felfoghatatlan mi lehet az előnye.Gondolni is rossz mennyire meg kellett hozzá erősíteni úgy a tengelyt,mint a villát. Képzeld el a csavaró hatást egy kemény fékezésnél. Észérveket még nem hallottam alkalmazásáról. Marketing ? Na az igen,kinézete biztos egyedivé teszi a piacon.
(#51751) pikszel...amúgy nekem tetszik ahogy kitűnik a tömegből.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
atok666
őstag
válasz Hasaggymeg #51752 üzenetére
Kisebb súly?
Atok
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #51752 üzenetére
Más szerkezetű a fala meg annak a vastagsága is eltér a hagyományos villáktól.
Nekem sem tetszik a Lefty de egyszer kíváncsiságból azért kipróbálnám hogy milyen. Egyébként nálam is a tengellyel kapcsolatban vannak aggájok ezeknél a villáknál.Viszont egy hasonlat: gondolj bele mennyi egykaros lengővillájú sportmotor létezik amik elég durva erőket kibírnak. Ha ezt vesszük alapul akkor gondolhatánnk arra hogy miért ne működhetne ez a dolog egy kerékpárnál?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #51752 üzenetére
Javaslom a Google-t mindkét esetben (650B eltűnése, Lefty), mert nem igazán helytállóak amiket írsz.
Itt látható miért jobb a Lefty bizonyos helyzetekben, ráadásul pont csavaró hatásoknál amiket te hátrányként hozol.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #51754 üzenetére
Igen,van motor is,főleg hátul egy villával,de talán elől is,de ott sem látom az előnyeit. Súly talán lehet,de ha egy kell kettő terhelését elbírnia akkor sokkal könnyebb sem lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tomi_Sci #51755 üzenetére
Bár logikus amit mond,azért ez mégis csak egy reklámvideó.A fickó 300 gr mínuszt mond,ennek azért utána nézek majd,viszont az áráról,szervizeléséről meg nem mond semmit,ami nem véletlen. A 650b-ről pedig elolvastad amit linkeltem? Ezt is azt is lehet olvasni,de szerintem valamelyik el fog tűnni.Én a 27,5-re tippelek,aztán majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #51757 üzenetére
Már leírták előttem is, de mindenki a 26-ot vezeti ki folyamatosan.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #51757 üzenetére
A gyártók most inkább arra vannak ráállva hogy a 27,5-et illetve a 29-et nyomják tovább.
Més que un club!
-
Solad
őstag
válasz Hasaggymeg #51757 üzenetére
Cimborám évek óta használ leftyt, és áradozik róla a normál telóhoz képest.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Van valami bajnoka is a Cannondale-nek aki esküdik rá,nekem mégis fenntartásaim vannak. Az sem lehet véletlen,hogy más (kerékpár)gyártók nem álltak át rá. Macerás kiegyensúlyozni a bringa elejét és egyedi,megerősített kerékagyat alkalmazni.
(#51759) Napfénysüti...bár nem annyira indokolt (a 27,5"),mégis tényleg úgy tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Solad
őstag
válasz Hasaggymeg #51761 üzenetére
Nem lehetséges, hogy szabadalmi okai vannak annak hogy még nem használják?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #51761 üzenetére
Marketing. Újabb méret, jobban eladható termék emiatt.
Mondjuk nekem a 27,5-lel semmi bajom. Ha új MTB-on törnéma fejem alighanem én is ezt választanám bár leginkább azért mert úgy tűnik ennek sokáig lesz támogatása.
Nálam a 29 például teljesen kiesne, sose vennék ekkora kerékméretű gépet.Kicsit amúgy hasonlónak érzem most az aero vázak nyomulását is. Nagyon ráálltak országúti fronton a gyártók erre a vonalra. Aki meg elég pénzes az sokszor úgyis megveszi ezeket a dolgokat mert hát ezt nyomatják mindenhol neki miért ne legyen.
Solad: én is szabadlmi gátat sejtek a háttérben.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
parkr
őstag
-
ivana
Ármester
-
Tigerclaw
nagyúr
Ismer valaki olyan kulacsot, kulacstartót, amit a kormányra vagy kormányszárra lehet rögzíteni? Olyan kellene, amiből könnyű inni, nem a hagyományos kulacs, hanem szélesebb szájú.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
EnergyCoke
tag
válasz Cathfaern #51726 üzenetére
Szia! Én így olvastam\hallotam eddig: minél magasabb a tpi annál több szálból van és hiába vékonyabb sűrűbb mint a normál gumik. 1cm2 nagyobb a szövetsürűsége így kisebb az esély hogy bármilyen anyag megsértse vagy keresztülhatoljon rajta.
Most nem nézek utána ha igazad van akkor bocsi.Xbox One,Huawei P9 lite 2017
-
Megane2000
aktív tag
Üdv!
iPhone-ra tudtok ajánlani bringás térképet, amely Budapesten a bringás útvonalakon navigál? Létezik ilyen?
-
Normi™
őstag
Szerintetek mennyire hülyeség alföldre,trekkingre egysebességes rendszer?Őszintén!
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
Terepen nem megyek,városban sem.Beállok országútra és zúzok.Brutál szélben általában el sem indulok,na nem azt jelenti,hogy ha fúj a szél nem megyek,de viharos szélben nyilván nem,semmi értelme.Egyedül ami kétséges bennem,hogy eléggé veretem,30-35-el és nem szeretném,hogy elrepüljön a lábam és tűzhetem vissza mint füles a farkát
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
Azok zsírban forognak és nagy az ellenállásuk nem?Vagy rosszul tudom?Nem okoskodom hanem kérdezem,nem vágom az agyváltókat,csak mindig ilyesmivel riogattak.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
-
fpeter07
veterán
Meglepő módon, de sikerült még idén megkerülni egy újabb tavat. [link] A kölcsönbringa kontenlos is drága lett volna, de maga a tó valóban gyönyörű volt.
(#51769) Normi01: Alföldre egyáltalán nem kell váltó, csak erős akarat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem gondolom,hisz ahogy azt már Napfénysüti is említette,ez már régebben is volt motorbicikliknél. Amúgy a tegnap még foglalkoztatott az a kis Cannondale-es promóciós videó és minél többet gondolkodtam rajta,annál nehezebben volt hihető számomra,hogy csavarás alatt nem feszülnek neki a görgők semminek és ugyanúgy rugózik mint mikor nincs terhelve. Másrészt meg az a másik villa mintha gumiból lett volna készítve...
(#51763) Napfénysüti...tény,hogy a kisebb monti vázak (19" alatt) furán néznek ki a 2 nagy batár 29" kerék között,mintha el lennének vesztődve.Főleg ha még a gumik is jó ballonosak...amúgy pont amint a 26".os kerekek tűnnek aprónak egy 20" fölötti vázban,jól kihúzott nyeregcsővel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51779 üzenetére
Pedig szabadalom védi, ezért nincs másik gyártónál ilyen villa. Ha annyira hitetlen vagy, próbáld ki. Én mindenhol csak azt olvastam, hogy nagyon jó, el is hiszem.
-
Cathfaern
nagyúr
Azért ellenállás tekintetében:
Váltó nélküli (legkisebb ellenállás) < láncváltó < agyváltó (legnagyobb ellenállás)Ehhez vegyük hozzá, hogy súlyban is hasonló a viszony, agyváltó érezhetően nehezebb, mint egy láncváltó.
Szóval ha az a kérdés, hogy egy olyan helyre, ahova felesleges a váltó vegyen-e agyváltót, szerintem erősen nem a válasz. Igazából ha vesz egy váltó nélkülit, és később agyváltósítani akarja, még mindig megoldható.
Normi01:
"Egyedül ami kétséges bennem,hogy eléggé veretem,30-35-el és nem szeretném,hogy elrepüljön a lábam"
Ha arra gondolsz, hogy túl nagy pedálfordulattal kéne közlekedned, akkor az csak áttétel kérdése. Általában amivel ezeket a bicikliket adják alapból azokkal 90-es pedálfordulat környékén van a 30. De ezt simán lehet variálni. -
zeon.hu
nagyúr
Üdv!
Fékkarból keresnék rejtettet.
(Mondjuk mint a motorok gázkarja, tehát markolattal húzható a fék)
Létezik ilyesmi?#?*@&!
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #51781 üzenetére
Ha a láncváltóhoz nem csak a hátsó váltót, hanem az első váltót, első váltókart, elöl a több lánctányért, fogaskoszorút is hozzászámolod, akkor már alig nehezebb az agyváltó (ha egyáltalán nehezebb). Kontrafékes agyváltónál ráadásul a hátsó féket és a fékkart is pluszba kell még számolni.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #51779 üzenetére
Nekem már csak a magasságom miatt se lenne jó a 29-es kerékméret (173cm) meg számomra nagyon bután nagynak néznek ki. Mondjuk ez utóbbi nyilván tök szubjektív dolog ami felett még el is siklanék de egész egyszerűen nekem nagy lenne a 29-es monti.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
krx21
nagyúr
válasz Napfénysüti #51785 üzenetére
Egyetértek... Nekem sem tetszenek a 29"-es montik...
-
Client
tag
Másfél hete Balaton-körön sikerült taknyolnom egy szépet; hirtelen kellett fékeznem, és bár nem mentem gyorsan és hátul is volt 10-15kg csomag, így is sikerült dobni egy fejest (vállast) előre. Eredmény: 1 db szakadt nyereg, 1db törött kulcscsont.
Bevittek a legközelebbi kórházba; menet közben a mentős, majd a kórházban a nővér és egy orvos is mondta, hogy ha azt mondom, hogy menet közben estem el a biciklivel, akkor a rendőrség szépen "megcsinál' 100000 (egyszázezer) forintra valami "nem a körülményeknek megfelelő közlekedés" címen.
Szóval hivatalosan az álló biciklivel borultam fel, de talán mégjobb sztori, ha ilyen esetben (ne adjisten) azt mondjátok, hogy leszállás után megbotlottatok egy fűszálban. Nonszensz.Ex - WaterLo
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #51784 üzenetére
Általános esetet kéne nézni. Általános esetben a láncváltónál van első váltó és több tányér, az agyváltónál meg nincs. Ennyi erővel nézhetek olyan agyváltót, aminél elöl 3 lánctányér van, és hátul is van fogaskoszorú. De nincs értelme, mert ilyet szinte senki nem használ.
8-as kontrafékes Nexus 1750g. Egy hátsó agy kb 400g, váltó kb 300g, váltókar kb 200g, fogaskoszorú kb 400g (ezeket saccoltam). Ez kb 1300g. Nem számoltam elöl semmit, de fékkel már agyváltó súlyban, vagy felette van a láncváltó. Ha gondolod, lemérek pontosan néhány alkatrészt.
Szóval persze mindenki rávágja, hogy milyen nehéz az agyváltó, csak abba nem gondol bele, hogy a láncváltónál nem csak a hátsó váltót kell számolni.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #51781 üzenetére
A háromsebi váltónál ez directdriveban nem igaz. Ott hoz egy sima kontrát (agyváltóban rendes szabadon futó van), illetve sose mozog a lánc lánckerekek között, vastag lánc van, jó a láncvonal, nincs váltógörgő. A 3 sebi még könnyebb is mint az egész rendes láncváltás, és van egy induló és egy + sebesség felfelé is. Most voltam 2 hétig az Alföldön állandóan bicikliztünk, öcsém kontrása nagyon nem hozza az én agyváltósomat (mondjuk nekem 5 sebi van)
-
Normi™
őstag
Köszi mindenkinek a választ!Sokat segített!
truefx 32-es Bontrager Aw1 került fel végül.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #51792 üzenetére
Személy szerint balatonkörön estem el szintúgy, csak én tavaly. Igaz letaroltam egy illetőt aki jött szembe, zúzódott a vállam és az orvos rendőrt akart hívni pénzbírság gyanánt.. Pedig csak annyit mondtam neki, hogy lementem a kerékpárútról és elestem, erre 30 ezerrel fenyegetett meg hogy semmi bajom sincs mit szimulálok.
-
#48525824
törölt tag
válasz imyourfriend #51794 üzenetére
akkor ott gyökerek az orvosok. a balesetokozás szabálysértéssel más kategória, de ha szimplán elesel bringával nem fognak megbírságolni. főleg nem 100 ezerre. azt azért adják, ha megtörsz egy rendőrautót menekülés közben
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Client #51788 üzenetére
Ezt én sem értem,már elesni sem szabad,vagy eltörni egy kulcscsontot?! Hát szabad ország ez kérem?!
(#51780) zoli03...Elhiszem neked,meg mindenkinek aki ajnározza,mert kipróbálni nem fogom tudni egyhamar.Ahhoz túl drága.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #51779 üzenetére
Nem promóciós videó. A csatorna nevére kattintva, fent a Videókat kiválasztva láthatod, hogy nem sok közük van a Cannondale-hez. Sőt, még egy honlapcímet is felfedezhetsz, ahonnan kiderül, hogy 15 (megszámoltam neked) másik márkát forgalmaznak a Cannondale-en kívül.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
fpeter07
veterán
Nekem sem, pedig versenyre az lenne a jó. Sokkal gyorsabban lehet vele közlekedni. Hobbi célra viszont nem kell. Különben sem vagyok olyan erőben, hogy számítana a technika alattam.
Megnéztem a lidlis kínálatot. Nadrágot többet nem veszek náluk (decathlonban sem cipőt), de a mezek még talán tartják magukat. 48/50-es hosszú ujjú-t vettem, gyakorlatilag takarózni tudnék vele. Lehet nézek egy kisebb női méretet, mert kerékpározni nem takaróban szokás.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tomi_Sci #51797 üzenetére
Rendben,feladom,igazad van ez a legjobb létező első rugózás csak a sok hülye versenyző még nem tudja,de 2030-ra mindenkinek ilyen lesz. Így jó? Ja,és ez nem egy promóciós videó,mert ott láthatóan egy 500 eurós (mely még mindig csak a fele egy balosnak) Fox,vagy DT villát görbítget mint a sz@rt összehasonlításképp.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nagy varázsló ez a Nibali. Felszállt az Astana kísérő autójára...bringástul!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg