- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Android szakmai topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Because #51545 üzenetére
Ezt nem vitatom, ram amugysem nehez, mert annyit ertek a bicokhoz, hogy tudom hol kell tekerni oket nem is a szakmai hozzaerteseddel van a gond. Bar ha peldaul az acera vs. Xt temaban Runner azt mondja, hogy hulyeseget irsz, akkor hajlamos vagyok inkabb neki hinni
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
belaazallat
addikt
válasz Runner_fxr #51548 üzenetére
Ne foglalkozz vele, más topicban is ezt csinálja!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Vasinger!
nagyúr
Ha megengeditek én is leírnám a véleményem erről a szintezésről.
Az alábbi albumban található az eddigi kerékpárjaim.
Jól látható, hogy a legalapabb tourney alatti kategóriától, egészen az XT-ig minden megtalálható rajtuk szinte.
Az első komolyabb bringám egy teljes Deore felszereltségű Haibike volt, ez a 4. képen látható. Hatalmas előrelépés volt a korábbi, gyakorlatilag névtelen Shimano darabokhoz képest. A hajtás sokkal feszesebb, folyamatosabb lett, a váltás rendkívül gyors és bár itt még csak V-fékem volt, de az is Deore, az nagyon jól fogott. A mai napig emlékszem, hogy az a V-fék még sok komolyabb hidraulikus tárcsafékkel is versenyezhetne, olyan keményen fogott.
Ezután jött a Stöckli, ami kicsit öszvér volt, mert volt rajta Deore-tól kezdve XT-ig minden és ez érezhető is volt rajta.
A jelenlegi Cube-on meg az agyak/váltók/hajtás/középcsapágy mind XT, egyedül a fogsor Deore most, mert nem láttam értelmét drágábbat venni.
Hogyan látom ezek után az egészet?
Agyak területén nem igazán éreztem semmi különbséget, hogy Deore, XT vagy esetleg egy DT-ről van szó, mindegyik gurult, semelyikkel nem volt problémám, tették a dolgukat. Itt valószínűleg már a könnyítés ami számottevőbb, de ebben nem vagyok biztos. Ha valaki komolyabb versenyző, lehet észreveszi azt is, hogy egyik jobban gurul mint a másik
Hajtás:
Na ez itt már egy összetett dolog.
Láncból érezhető a különbség az alsóbb kategóriákhoz képest, hogy finomabb váltást eredményez egy XT egy Deore-hoz képest, de egy fogsornál már nem ilyen éles a helyzet. Amennyi árkülönbség van a kettő között, azt főleg csak könnyítés indokolhatja, mert váltani egy Deore szetten is ugyanúgy jól fog, mint egy XT soron.Váltók: Nem nagyon ismételném azt amit már sokan leírtak, egy XT Shadow váltó jóval feszesebben tartja a láncot, terhelés alatt is könnyen vált és igencsak tartós. Precízen be lehet őket állítani. Egy Deore váltót nehezebb tökéletesre beállítani, de belehet. Esetleg sűrűbben kell utánaállítani,
Fontos egyébként azt is megjegyezni, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen évjáratból választ az ember, mert nagyon nagy a szórás.
Manapság azt lehet észrevenni, hogy főleg az XTR kategóriában nem a tartósságra mennek, hanem a könnyítésre és precizitásra, így történhet pl. az, hogy egy Deore/SLX tovább fogja bírni mint egy XTR néha, persze valószínűleg nem is azonos terhelést kap a két kategória.
-
Valkűr
őstag
Én mindig azt mondtam, h az SLX elég a legtöbb átlag embernek, annak is aki sportol..Ellenben mára már az SLX és XT közti árkülönbség annyira minimális, h akkor már inkább az XT amit vesz aki ebbe vágja a fejszét. AZ évjárat valóban nagyon sokat jelent, pár év után az a szint amit az XT tudott azt átveszi az Acera , Aivio és ugyan azt fogják tudni.
Nézzül meg a két válto közti hasonloságot, itt nem biztos, h az XT jobb, szerintem kb azonos szinten lehetnek, mert átvette az XT tudását az alivio. Ezzel az Alivióval az Ujabb XT veheti fel a versenyt legfeljebb.
Ez meg a régebbi xt. Ugye mennyire visszaüt az Alivioban.
De mondhattam volna a Deorét is, az is hajaz a régebbi XT-re. Szinte teljesen XT. Amiben mások az a súlya lesz.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #51554 üzenetére
Az agyak tekintetében azért én más véleményen vagyok. Persze gurul mindegyik, de ha kiveszed a kereket a bringából, megforgatod a tengelyt akkor azért érezni különbséget az XT javára, DT-ről ne is beszéljünk, azt egy Deore-al hasonlítani nem is lehet, se tartósságban, se gördülésben. Sőt én azt is ki merem jelenteni, hogy egy full Deore szettes bringán talán a Deore agyak a leggyengébb alkatrészek. Persze működik, sokáig el lehet velük lenni, de azért sokkal jobbak is vannak.
-
Valkűr
őstag
Ezzel egyet értek, anno a BTC agyat hasonlitottam egy XT-hez, de még ott is lényegesen jobban , szebben , simábban futott a BTS...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
bajtokarpi
senior tag
Sziasztok!
Végleg megadta magát a Continental Travel Contact külsőm. Ezeket néztem ki, a CST-ről olcsósága ellenére elég jókat írnak. Mi a véleményetek, esetleg tapasztalat? A lényeg igazából az, hogy nedves, esős talajon is a körülményekhez képest "stabil" tudjon maradni.
CST C1313
Maxxis Overdrive MaxxprotectKöszönöm
szjoci köszönöm!
[ Szerkesztve ]
battletag: bossi#2666
-
krx21
nagyúr
válasz Runner_fxr #51558 üzenetére
Sok szakmai lapban a XT mint az egyik legjobb ár/teljesítményű kategória van megemlítve... Tehát aki egyszerűen csak hosszú távra tervez és értékeli annak ajánlott lehet...
Amúgy én nemrég cseréltem egy sountor hajtást XT-re és 5 méteren éreztem, hogy zongorázni lehet a különbséget... -
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #51558 üzenetére
A lényeg egy agynál, hogy a reteszelése ne legyen olyan, mintha egy zenekar kísérne. Persze versenyzőknek ez a jó, ösztönzi őket a tekerésre.
-
Milán13
tag
válasz Runner_fxr #51558 üzenetére
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a tanácsokat
Üdv, Milán
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Külsőt kell vennem az alábbi kettőben gondolkodom.
Melyik a jobb választás? 60% aszfalt 40% terep
Continental Traffic vs. Hutchinson Python
Ár szempontjából mindegy ,mindkettő 4K/db[ Szerkesztve ]
-
Slownz
senior tag
-
Slownz
senior tag
A láncnyúlásmérő 0.75-nél már beleesik, ellenben 1.0-nél még nem. Ha most kicserélem a láncot és az újal nem ugrál, akkor azt jelenti, hogy a racsni még nem kopott el (ilyenkor örülök), ha azzal ugrál, akkor visszarakom még a régi láncot és használom, amíg teszi a dolgát. Ez így jó taktika?
(#51578) anorche1: Köszi, ez nagyon jó hír. Akkor nem is kell mást csinálnom, mint szezon végén még alaposan lepucolnom!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #51564 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem az a lényeg, hanem a csapágy minősége, gondolok itt a felhasznált anyagokra a tartósság miatt és minőségi illesztésekre, csiszolásra, hogy gyönyörűen forogjon. Egyébként a minőségibb agyaknak sok esetben hangosabb a reteszelése is. Engem nem zavar. A Kona stinky primo Freeride bringámban Ringle Demon hátsó agy volt, na annak olyan reteszelése volt, hogy csengő sem kellett.
Elpusztíthatatlan agy volt.(#51573) krx21:Ez nem így van, elég költséges dolog lenne komplett hajtást cserélni ha valakinek egy drágább szett van a bringán. Abban az esetben igaz az állításod, ha a láncot nyúláshatár felett is tovább használod, akkor az valóban megeszi az egész hajtást és tényleg egyben kell mindent cserélni. Ha azonban nyúlásmérővel ellenőrzöd és időben cseréled 0,75-nél. Akkor akár 3 láncot is eltudsz használni egy sorral. Lánctányérok meg akár 3 sort is kibírnak, azaz kb 9db láncot! Persze ez a legideálisabb eset. Láncnyúlás meg felhasználó függő, nyilván nem mindegy mennyire van terhelve, meg ugye minél több a fokozat annál vékonyabb és annál hamarabb nyúlik. 1000-4000km között változhat 1db lánc élettartama.
-
syler123
veterán
Meg is oldódott a kompresszor vásárlás, kiderült, hogy járt a kocsihoz egy Continental Igaz 3 éve van meg, de eddig nem kerestem 4bar-t tettem a Continental Sportcontact 2-be, gondolom az úgy okés.
Ez az oldal szerint viszont nagyobb guminyomás kell.
70-87psi[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz salieri. #51570 üzenetére
Egy szavazat a Traffic-ra. Nekem az van hátul, defektállóságban nagyon ott van, bár terepen valahogy így nézett ki: kép, ez mondjuk pont nem az a kerék, de a hátsó is így nézett ki. A nedves/agyagos talaj beletapad és nehezen tisztult ki. De egyébként jó a tartása és betonon is egész jól gyorsul. Kicsit viszont nehéz, mert drótperemes ugye, meg nem verseny gumi.
-
-
syler123
veterán
válasz Maximum1 #51582 üzenetére
Köszi!
Előtte 2,5 volt benne , onnan fújtam tovább, abból lett 4 bar, nehogy még eldurrantsam, de akkor még teszek bele, gondolom akkor nagyobb eséllyel kerülöm el a kátyú okozta defektet. Elöl van telo, de attól még akkor oda picivel kevesebbet teszek. Mondjuk a 6 bar-t maximumnak írja a táblázat, akkor elvileg 5-nek elégnek kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Gondolom tudod, hogy működik az agyaknál használt szabadonfutó (most a sima kalapácsosra gondolok, nem mondjuk a DT megoldására, vagy a görgős Silent Clutch-ra). Itt a fémes kattogó hang természetes velejárója a működésnek. Nem szárazon mennek ezek, hogy olyan hamar elkopnának, van bennük olaj a kenés miatt. Viszont ha halk, akkor annak sok oka lehet, és egyik se jó. Pl a Shimano az olcsóbb agyaiban előszeretettel használ csak két kalapácsot, és azokat is 120 fokra helyezi el egymástól. Kicsik a kalapácsok, így nem tud akkora felületen erőt átvinni, nem nyomja a rugó elég erővel a kalapácsot, stb. Ezek miatt biztos halkabb lesz, de tartósabb nem. Nekem is ment már szét két halk Shimano agyamban a kazetta, meg ismerősömé is szétment. A mostani Novatecem hangos, de az legalább normálisan meg van tervezve, nem 2-3 évre gyártották, ráadásul alkatrészt is kapni hozzá emberi áron. Szóval ha csendet akarsz, akkor vegyél Silent Clutch-ot, mert a halk kalapácsos agy nem sok jót jelent általában.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Hali.
Ugy nez ki teljesen beszart a hatso Magura Marta hidro fekem. Itt kint se alkatresz nincs hozza, se tarcsak, mert mar azokat is cserelni kellene. Neztem Deore XT hidrosat, 2015-ost. Egy gondom van, hogy ahogy nezem, csak Center Lock -os tarcsat kapni hozza, tehat nekem le kellene cserelnem az elso-hatso agyat is. Abbol is neztem Deore XT-t, de veszes az ara, de sajnalnam a mostaniakat. Nincs ehhez az uj szetthez csavaros rogziteso tarcsa?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Normi™ #51586 üzenetére
Az a gond, hogy mar megszivtam parszor a nem gyari tarcsakkal. Ez a 3. most a bicajon a Martaval, de ez az elso eredeti. Elotte Textar meg meg valami volt rajta, es pocsek volt, majdnem ujonnan dobtam is oket, de eloszor rost voltam kifizetni dupla annyit a Magura tarcsakra.
Don't Tread On Me
-
Valkűr
őstag
Az SLX de még a Deore tárcsákat is kompatibilisnek irja a Shimano is a saját oldalán is az XT-hez. Nem hinném, h gondod lenne ezekkel. Az SLX ráadásul elég jó is az árkategóriájában.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
MPowerPH
félisten
Shimano XT M785 -ot neztem ki, elore-hatra, eleg jo aron merik itt. Es ugy nez ki, itt van hozza csavaros tarcsa is. Ez kompatibilis? Shimano RT86 XT Ice-Tec 6-Bolt Disc Rotor
Don't Tread On Me
-
Solad
őstag
Na megvolt az első tekerésem SPD-vel.
Tapasztalatok:
Az oldás abszolút nem okozott problémát hirtelen szituban sem.
Az eddig kevésbé használt izmoknak kell hozzászokás bőven, de így elsőre is érezni a jótékony hatást, az útba ejtett emelkedős strava-szegmensen ~15%-ot javítottam. Ebből nem tudom mennyi a placebó, de ha csak a fele, már akkor is jó.Ami viszont elképesztő, hogy kiállva mit lehet vele művelni, egyszerűen olyan erőt tudtam kifejteni, hogy magam is meglepődtem rajta.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
rétisün
veterán
"Az oldás abszolút nem okozott problémát hirtelen szituban sem"
ez rendben is van, de hidd el, te se fogod megúszni a spd-s esést....nekem valami 2,5-3 év spd használat után, de csak összejött
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
inifini
tag
Valószínűleg azért nem volt gond az oldás, mert új élmény, és mindig ott volt a gondolataid között. Majd, ha természetes lesz, akkor jön a meglepetés. Nekem nem is kellett 2,5-3 évet várnom. Már amikor azt hittem, hogy, minden patent, akkor jött 1-2 érdekesség. Ha megállsz valamit pl telefonban nézni, mindig pattintsd ki mindkét lábadat... biztos, hogy arra indulsz tovább/fordulsz, amerre be van csattolva, így garantált az esés
-
Tothgera30
Ármester
DT Swiss X 1900 Spline 29er wheelset/kerékszett-ről ([link]) van valakiek vélemnye, tapasztalata? Nagyon filózom rajta, mivel valami 1885g-ot nyom cakk-pakk. Persze a Nevegal-al nem lesz könnyű, de ütőképes kombó lesz sárosabb, nyirkosabb időben, és az erdőben se vall szégyent.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csabicska
senior tag
Azzal mit lehet kezdeni, ha fekezeskor a munkahenger beragad kicsit, és a tárcsát csiszolja, súrolja, hangot ad?
Majd lassan megszunik.
Esetleg kisebb fekezesek hatására.
Köszi-Galaxy S20 - The best-
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Napelem
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hobby elektronika
- Androidos tablet topic
- Háztartási gépek
- További aktív témák...