- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Új HMD modell bukant fel
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Farming Simulator 22
gp A jövő hét folyamán újabb meglepetésre számíthatunk a cégtől.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz fulton #265193 üzenetére
Én szóltam, de ti jobban tudtátok. Nekem 120 km után először olajozva ég és föld volt. Igaz az KMC lánc volt. Az újat fel se raktam, egyből marás (szó szerint ) és Smoove. Most van benne 150 km, még nem csörög, de még tanulom a megfelelő mennyiséget, így lehet, hogy többet is bír. 200 km körül így is, úgy is újracsöpizem, hogy érezzem, mennyit változik. Aztán lehet, hogy simán elbír többet is.
Nem baj hogy kipróbáltad, legalább van tapasztalatod. Én is azért olajoztam tök kezdő létemre, mert a neten a hozzáértők elmondták, hogy a gyári kenés tartósításra és hülyebiztosdágra van, nem hosszú távra. De majd úgyis jön itt aki elmondja hogy nem úgy van az, és ne legyek okosabb, így inkább ezt át is húzom, mert semmi kedvem vitázni.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz itouchfan #265181 üzenetére
Teljesen egyet értek.
+ Én oldalmról, nem árt az ha képet kapok a bringákról egyes geókról, mielőtt megveszem. Nem vagyok átlag testalkat, tudni akarom milyen élőben."Tehát ezzel csak azt akarom mondani, hogy úgyse azt fogod véglegesnek érezni, amit egy-egy, életed első outis tekerései alatt érzel, teljesen más feeling lesz napi szinten használni." - nagyon igaz.
#265203Tin: ez nem erről szólt ki tudja jobban, kipróbáltam és lett tapasztalatom vele a jövre nézve, jó van ez.
Engem meg az bosszant, hogy a második láncom ugrál egy helyen ha kiállok, érdekes a 3.ik láncom nem csinálja. Mind a kettő új pedig. hm..még mindíg tudnak megleptést okozni ezek a bringás dolgok a csepelen...[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Ja, következő bringánál nem fogok kompromisszumot kötni a felszereltségben. Egyelőre bejött ez a fitnesz geo, és a csere is még a jövő zenéje, mivel Hyde is hasonló, nagy előrelépésre nem számítok, leszámítva persze hogy minden "jobb" lesz. De ez ráér, egyelőre a jelenlegi is tökéletesen megfelel. De ha most vennék új bicajt, az SLX-et venném.
-
nagyúr
ez a nyomorék garmin megtanulja majd, hogy nem kell minden nagyobb fékezésnél mentőt hívnia, vagy ne is számítsak ilyesmire?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Llew
senior tag
Sziasztok!
Bringa szállítással kapcsolatban kérdeznék. Lehet kicsit hosszabb lesz a felvezetés.
Amiért kérdezek az az, hogy alapvetően autót keresek. Viszont a méret behatárolásnál felmerült a bringa szállítás.
Jelenleg egy régi 26"-os kerekű mountain bikeom van, amit egy kombi autóba, ledöntött hátsó üllésekkel gond nélkül berakok, elforgatott első kerékkel simán szállítható. Viszont előbb-utóbb tervezek egy 29"-os kerékméretű bringát venni. Viszont nem találok méretet arról, hogy egy ekkora bringa egy nagyobb 20-22" vázmérettel összességében mekkora (hossz-magasság). Szóval nem tudom, hogy ez egyáltalán befér-e egy kombi autóba gond nélkül, vagy már oda is bajos.
Ha nem akkor egyszerű a dolog, mert akkor mindenképpen külső szállítás van csak.
Ha viszont befér, akkor játszik egy kombi, mert üléseket ledönteni és berakni a bringát mindig egyszerűbb, mint tetőre, vagy hátra valahova felszerelni, rögzíteni egy tartó+bringát. Persze kérdés, hogy érdemes-e évente pár, vagy mondjuk havi egy alkalomért fenntartani egy nagy autót, ha egyébként nincs rá szükség, mert alapvetően 1-2 fős használatra kell a kocsi, tehát egy compakt is elég lenne. Persze a külső szállításnak is van költsége, akár csak egy kerékpár szállítóval,d e mondjuk egy vonóhorog felszereltetéssel több is.Szóval meg tudja valaki mondani mekkora egy 29"-es bringa hossza, magasság?
Illetve ki hogy oldja meg a szállítást? Kívül csomagtartón, vagy belül?
A fentiek alapján mit javasoltok? Tartsam kalapban a kombikat vagy ne?[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
válasz velizare #265206 üzenetére
Egyszer kapcsolt be padkáról leugrásnál, azon kívül tipikusan akkor, ha elborult a bicaj. Amúgy nem mentőt hív, csak a saját kontaktodnak szól, akit beállítottál. Nekem az is eltartott egy darabig, mire rájöttem, hogy nem elég megnyomni a cancelt, nyomva is kell tartani, amíg végigmegy a csík. RTFM, ugye… Mindez országúton, nyilván, MTB-n gyakoribb lehet a téves riasztás.
Llew: 29-es monti nehéz ügy lesz, eleve a kerék is szívás, azt tutira ki kell venni, másrészt meg a 720-760 mm-es vitorlarúd, amit kormánynak használnak, már a nyíláson nehezen fér be (közben ugye fordul a villa, kerék), nemhogy 2-3 darab belőle. Ha azt is elfordítod a vázzal párhuzamosra minden berakáskor, akkor talán ok. Amúgy meg érzésem szerint ezek hosszabbak is, mint egy országúti. Utóbbiból mi is betettünk 3-at kombiba, első kerék ki, különösebben nem sakkoztunk, ahogy esett, szóval volt még hely. MTB-kkel, pláne 29-essel nem vagyok benne biztos, hogy megoldottuk volna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
Egy merev bringa olyan 190-200 cm körül van teljes hosszban, tehát marad a Superb kombi meg a Transit. Persze a kormányt kicsit el lehet fordítani, és nem ennyi a hossza, de én például az égbe húzott nyeregcső miatt küzdöttem, hogy beférjen keresztben egyáltalán. Kivett első kerékkel. Octavia 3 kombi, döntött ülésekkel 180 cm hely van. Tetőn egyszerűbb lesz. Feleslegesen nagy autó meg nincs.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
vlevi
nagyúr
Nekem az octaviába (nem kombi) neccesen befer a 28-as trekking. Azért necces, mert játszani kell a széles kormánnyal, és a kerékkel, hogy hogyan forgassa, hogy beferjen a hatso, csomagtartó ajtón.
De inkább ki szoktam venni az első kereket, és az ülést, ugy lazán bedobom hatulra.
Láttam viszont olyat is, hogy a Honda Jazzba volt beteve a bicaj, szóval semmi sem lehetetlen. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #265199 üzenetére
Nézd meg amit már linkeltek bicajos videót...nem akarja istennek sem!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
-
Túllihegitek ezt a gyári kenést. Addig használd, amíg nem lesz koszos, vagy zajos. Mint minden más kenést. Ez úgyis függ attól, hogy milyen helyeken jársz, mennyi a por, kosz, sár, víz, pollenek, mittudomén.
Akinek meg napi meditációs tevékenység a láncfőzés, és amúgy is szívesen csinálja, annak meg sem fog fordulni a fejében, hogy rajta hagyja, rögtön megy az új lánc is a fazékba.A másik véglet meg a vérmugli, aki elhatározza, hogy évente egyszer elviszi a szervízbe a bringát, ott majd átkenik, aztán pár év véletlenül kimarad. Na, nekik is olyan mindegy, milyen a gyári kenés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz stickermajom #265217 üzenetére
Ha már imbuszkulcsa nincs…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Khelben
nagyúr
Szerintem azért ne vegyél nagy autót, hogy évente párszor kell a csomagtartó. Főleg ha valami nagyobb városban laksz, ahol gond a parkolás. Családi háznál oké, oda úgyis kelleni fog a kombi másra is. A tetőcsomagtartót 2 perc felrakni, ha össze van állítva. Ráadásul az utasoknak és a bringáknak is biztonságosabb, mint ha egy légtérben utaznának. Én akkor szoktam bedobni a csomagtartóba, ha ilyen 15-20 km-t megyek autóval. De ha messzebb utazunk, megy fel a tetőre (főleg mert akkor általában kell a hátsó ülés is).
-
tisn
addikt
válasz parandroid #265216 üzenetére
A másik véglet meg a vérmugli, aki elhatározza, hogy évente egyszer elviszi a szervízbe a bringát, ott majd átkenik, aztán pár év véletlenül kimarad. Na, nekik is olyan mindegy, milyen a gyári kenés.
magamra ismertem -
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #265218 üzenetére
. Ha már dropper, fully, downcountry, azt vettem észre már többször is, hogy az 50+ fullys haverok nyeregben ülve lejtőznek . Többször rájuk is szóltunk már, hogy ez valami önsanyargatás? Vagy ezért kell a fully? 50 fölött már nincs szükség a golyókra? . Egyeseket a modern bringák kényelmessé tesznek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz jjeahh #265222 üzenetére
Nekem ne mondd, én a kátyúknál is kiállok az országútin. Csak kenni ne kéne. Meg szerelni.
Ja, fórumtárs straváján ma néztem, hogy derékig érő vízben tolják a vasat. Na, azon én is kicsit felzokogtam. Bár valszeg nem gyári kenéssel fut a lánc, de tengeralattjáróként használva mindegy is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #265216 üzenetére
"Addig használd, amíg nem lesz koszos, vagy zajos. "
Valami ilyenMa jön új shimano lánc. Ezzel azt a bűnt követem el, hogy a ragacs tisztítása nélkül belöttyentem a viaszba, és ott felejtem pár órára Kíváncsi vagyok rá, hogy mi fog kijönni belőle hajtás közben.
"A másik véglet meg a vérmugli,"
Amikor bácsi vagy néni elkerekezik mellettem, és csikorog nyikorog szegény bringa, mert lehet, hogy utoljára még Kádár idejében volt karbantartvaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #265223 üzenetére
Én itt ismertem magamra
A nőm előtt le a kalappal amúgy.Épp már írni akartam, hogy ez vajon hogy befolyásolja a főzős viaszolásom élettartamát, mert 100km körül volt benne, eddig semmi hangja nem volt (KMC lánc, ugye, tudjuk, mit írnak a csepegtetős wax és a KMC kombinációjáról, és mit tapasztaltam én is), de a tengeralattjáró mód nem volt betervezve. Otthon tapintásra még viaszos volt, de meglátjuk később.
Srácok, az komoly, hogy valaki olyanokat kijelent egy minta (XY gyártó, tökmindegy hogy Connex vagy más) alapján, ami az összes gyártó összes láncára vonatkozik? A gyári kenés milyenségére értem. Nekem meg a SRAM sűrű cuccával elmegy párszázat, szóval mindketten hazudtok! De én szégyellem magam, hogy ezt le kellett írnom...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #265224 üzenetére
Toobee és én is csináltunk már olyant, hogy türelem híján a lánc kimosása nélkül elkezdtük wax-al kenni a zsíros láncot. Idővel gondolom úgyis kikopik belőle a gyári zsír és lassan átveszik a helyét a wax... nem tudom, mert nálam annyira fekete lett a hajtás ezzel a "módszerrel", hogy végül mégis kimostam a láncot és az egész hajtást. De szvsz baromira túl van lihegve a dolog, mintha mindenki 100 eurós XX SL lánccal tekerne és lenne értelme napokig a lánc tisztításával szöszölni, majd hetekig a fórumon elmélkedni róla . Miközben az olyan ennél fontosabb dolgok, mint a geometria, ami gyakorlatilag meghatározza a váz formáját, a bringa viselkedését, a testpoziciódat és, hogy hogy érzed magad a bringán... rendszeresen le van kamuzva .
#265225 ZolkoW: Én is meglepődtem az elején, amikor bringamosás után a forró waxos láncon még mindíg volt rendes kenés és nem kellett újrawaxolni, nagyon jól ellenáll a víznek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #265225 üzenetére
Csapágyakat jobban félteném. Asszonynak respect!
Majom+para: ha lesz dropper, akkor szerintem nem ebbe a vázba. Csavarokat meg tekergessen tekerésenként kétszer, akinek nincs hobbija. Aztán jön a nyekereg, jajj fél centit lejjebb vab, valami fáj, mégse egyenes. Beállít, jó, 5 év után elad. (basszus, az két hónap múlva van.... )
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
orbano
félisten
válasz jjeahh #265227 üzenetére
Ha valaminek semmi, de semmi értelme, az a wax használata úgy, hogy még olajos a lánc. nem fogja átvenni a helyét. a wax és az adaléka nem fog tudni rátapadni az acélra. Pont olyan, mint ha egy sáros bringát kezdenél el fényezni, mert előbb utóbb úgyis átveszi a festék a sár helyét
Persze mivel marginális különbségekről beszélünk, jó eséllyel az emberek többsége észre sem venné. De aki így van vele, annak eleve fölösleges a wax.A vér nem válik VAZZE!™
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #265227 üzenetére
Geó- megszokod, idomulsz a lehetőségekhez.
Súly- a többség nem versenyző vagy kolibri komozó, nulla tényleges jelentősége van.Persze aki szeretne, költsön csoda geóra meg karbon kerékszettre, nincs ezzel gond. Neki beválhat, van egy terve, amihez ezek kellenek. Más meg Forintot nem adna ilyesmiért, hisz a mostani vasa teljesen kiszolgálja.
úgyis kikopik belőle a gyári zsír és lassan átveszik a helyét a wax
Hogyne
Nem az van a videókon hogy csak fémtisztára tapad föl, a többiről meg azonnal lepereg?【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #265231 üzenetére
Talán mert általánosságban így van. Gondolom az hozzáértő cikkek is azért általánosítanak. Gondolom a KMC is azért írja, hogy olajozd meg a láncot használatba vétel előtt. Nem zavar engem, ha egyesek elmennek 1000 km-t a gyári zsírral, én nem fogok, de azt sem kellene általánosítani, hogy ez a normális. Szóval ez a kifogásolt általánosítás mindkét oldalon megvan.
-
Fall-N
veterán
Nem vitázik senki, egyszerű a képlet, minden márkánál máshogy van. A gyári kenésre a Shimano trutyit értik sokan, más márkánál nem az van. Én mostanában csak SunRace láncot vettem, azon csak korrozióvédelem ellen van olaj, azon nincs sűrű kenés. Első felrakása után rögtön kellett is olajoznom, mert nem volt elég ami rajta volt. KMC-nél nem tudom, hogy van, de a Connex láncon sincs trutyi.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #265212 üzenetére
Megnéztem, láttam az a gumi valamit. Gondolom gyorsít a dolgon. Egyszerű, de nagyszerű megoldás.
-
addikt
Nekem Vitarába simán befér egy bringa. De még a 2001-es Swift is benyelte. Gondolom, a legtöbb normál méretű egyterűnél ez nem gond. Ahogy írtad, évi néhány szállításért kombit nézni, és hurcolni folyton 500 kiló puttyonyt szerintem felesleges.
Ugyanakkor az is jó, ha megy az ember egyedül, akkor nem kell tartót szerelgetni, meg kereket kivenni, csak bevágom a bringát a kocsiba. Az biztos, hogy nem árt, ha vonóhorgos autót nézel, mert olyan tartóval a legegyszerűbb - főleg több - bringát szállítani.
ITT nézegethetsz bringákat, kiírja, hogy mekkora a teljes hossza (Bike Length with Tires). Van, ami majd' 2 méter. De ez sem igazán mérvadó, mivel én is úgy rakom be, hogy elfordítom a kormányt, és az első kerék az első és a hátsó ülés közé kerül.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz orbano #265232 üzenetére
Mint írtam nem vált be, mert fekete lett a hajtás . Végül mégiscsak muszáj waxolás előtt beledobnom benzinbe, de nálam szó sincs napokig áztatásról 10 féle vegyszerben, hisz többe kerülnének a lánc mosó lötyik, mint maga a lánc . Egy ideje az a taktikám, hogy az új láncot benzinben átmosom, beledobom a forró wax-ba, majd amikor idővel kezd lekopni róla, elkezdek csepegtetős wax-ot használni.
#265233 andrisbandi: az összsűly számít, szvsz ezért sz*rják le olyan sokan, mert amíg a rider nehéz, addig pár gramm minusz a bringán sokat nem farag az összsúlyon... Mivel én 55kg vagyok, 1-2 kilót a bringán vagy magamon azonnal megérzek. Plusz minél meredekebb emelkedőket mászol meg, minél gyakrabban, annál inkább kezd számítani a súly és emelkedőkből felénk bizony van bőven.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #265193 üzenetére
>20 év alatt rengetegszer használtam új láncot, gyári kenéssel. Mindegyikkel több, mint 500 km-t mentem, anélkül, hogy nyikorgó száraz hangja lenne. Többnyire Shimano, de volt, hogy KMC láncok voltak. Connex eddig egy, de most pillanatnyilag van három új itthon, majd használatba veszem, ha eljön az ideje.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #265227 üzenetére
Ja, fekete cuccra én is számítok. Sokkal rosszabb nem lehet, mint a Squirt sötétszürke puha gyurmája, ami ragad mindenhez is. Épp csak könnyebb megszabadulni tőle, mint az olajtól.
#265232 orbano
Ha minden igaz, akkor minden kence gyakorlatilag olaj alapú cucc, tehát nem tudom, hogy miért ne keveredhetne.
Azt elhiszem, hogy első alkalommal a waxolás sokat nem fog érni (vagy akár még a 3. alkalommal is kérdéses). Ugyanakkor méricskélem a láncaimat folyamatosan, és a Squirtnek is eltartott egy ideig, míg igazán kifejtette a hatását, pedig azt tisztított láncra csepegtettem.
Wax az nem feltétlenül azért jó, mert akkora előnyt biztosít a haladásban, hanem mert kevésbé ken össze, ha hozzáérsz a lánchoz/hajtáshoz (különösen, ha rendesen takarítva van minden), míg az olaj akkor is mocskos, ha rendszeresen takarítasz.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
Megjött az alis karbon kormány és stucni. A kormány nincs annyira visszahajlítva, mint vártam, majd elválik, mennyire lesz kényelmes egy crosson 5° a mostani 10-15°-hoz képest.
De színre, szagra, minőségre nagyon jónak tűnik, a kör keresztmetszet is rendben van. Ha nem tudnám, hogy karbon, azt hinném, alumínium. A kormány végei centinként be vannak jelölve, ha vágni kell, pontos legyen.
A karbon paszta csak ajánlott vagy muszáj is a szereléshez? Mert azt pont elfelejtettem rendelni.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
toth_janika
őstag
válasz parandroid #265216 üzenetére
Na ezért fogok én szíjas bringát venni... Nekem semmi kedvem lánckenéssel, meg zsírozással, meg láncfeszességbeállítással meg váltó utánállítással kínlódni az 5. emeleten... Évente elviszem egy szervízbe majd, kap új zsírt az agyváltó, meg amikor kell kicseréltetek rajta mindent... És mehet a hó meg a víz
[ Szerkesztve ]
Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #265244 üzenetére
azért raknak pasztát az elemek közé, hogy az előírt kis meghúzási nyomatéknál ne csúszkáljon.
a karbon stucni milyen könnyű? ezek az alisok általában nehezebbek, mint a cat. 3-as alu rose-os stucni [link]
-
válasz toth_janika #265245 üzenetére
I feel you, bro. Sajnos országútin ez nem ilyen egyszerű.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dom1n0
senior tag
Áll a báll a csoportokban a Jumbo körül, hogy hagyták leszakadni Kuss-t tegnap, nem álltak be segíteni, miközben senki veszélyes nem volt a közelben.
Mi a véleményetek?
Szerintem mindkét oldalnak van igazsága, csapat szempontjából a szép megoldás az lett volna ha maradnak vele, segítik, ez az erőltetett biztos megoldás hogy mindegy ki de nyerje meg mindenképpen a jumbo.
Nagyon kell nekik a 3 GT, csak az érdekel mindenkit, pedig az már szerintem zsebben van bőven... -
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen