-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bszg@
tag
Köszönöm a válaszokat a láncnyúlásra, így akkor megnyugodtam.
Van egy BBB láncnyúlás mérőm, de csak 1-2 éve jutott eszembe, hogy új láncon is kipróbáljam, aztán 0,75-öt mér. Ezek szerint idáig közel új láncokat dobáltam ki. Minden estre úgy gondoltam, hogy ha már 0,75-ről indul, akkor használom 1,0-ig.Más.
Montira betáraznék egy hátsó gumit. Felhasználás öregesen, de teljesen vegyes, tehát Csóványostól aszfaltig. Legyen könnyű, defektvédett és ne daráljon aszfalton. Ára kevésbé fontos. Jelenleg Schwalbe Racing Ralph van rajta, amivel elégedett vagyok, de kicsit változott a mintája, ezért inkább kérdezek. Meg persze lehet, hogy van sokkal jobb tippetek. -
andrisbandi
őstag
válasz bszg@ #214251 üzenetére
MAXXIS REKON
27-esben van, sárban sose megyek.
Szárazon; aszfalt+erdő eddig a legjobb.A többi apró mintás is hasonló.
Pl Specialized Fast Trak, Continental Cross King▓▒░ Dell - i7 - akku 5ó ░▒▓█► https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #214249 üzenetére
Olyan lehet mint a telókon a kg/psi, they err on the safe side, vagyis véletlenül se koppanjon felni, vagy teló azon a nyomáson.
#214251bszg@...nekem is BBB van, de teljesen megbízható. Azt, hogy egy új láncba beesik a 0,75 nagyon durvának találom!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Ringman #214248 üzenetére
Mert az van ráírva. Na de komolyan, szerinted, hogy gurul jobban keményebben, vagy puhábban? ( Aszfalton) .. meg kemény földesen is ..
Sok fanatikus német az autó kerekét picivel túl is fújja, hogy kevesebbet fogyasszon...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
flash-
veterán
válasz bardi #214249 üzenetére
autóknál is ua a helyzet, nekem a Renaultnál elől 1.9 bar, hátul 1.8 bar-t adtak meg kézikönyvben ,egy 940 kilós autónál... oké nem egy 7es bmw de nem is egy matiz
próbáltam egyszer így menni egyedül!, ragadt, alig fordult,gázadásra előre hátra dőlt.
2.2-vel pedig normálisan lehetett irányítani,jól megy. aztán a szerelők se tudom milyen táblázatból dolgoznak, más miatt volt nagyszervizen, 2.5 barral kaptam vissza mert hogy szerinte annyi kell bele, imbolygott rázott azt hittem mindjárt kiesik valamelyik kerék vagy a futómű.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #214243 üzenetére
Nem tudom, szerintem nem egy nagy eresztés. Az előző bringámon is új DT szett volt, csak a 27,5-es megfelelője, szintén belépő szint. Ott is, és itt is előfordult már többször is, hogy nem reteszel, ugrik egyet ezt egy hangos, csúnya kattanással jelzi. Plusz ezt az M1900-at már tök újan lehetett szervizbe vinni, mert már kézre is szar volt. Érdekes, ennek a fizetése könnyebben ment a YT-nak, mint a festékhiba kompenzálása. Pedig mondtam nekik, hogy ez engem nem érdekel, nullszerviz, a leverődés viszont igazán zavar. Amúgy tuti magyar supportosok dolgoznak ott, vittem a Bikemen számlát, de lecsekkolták a weboldalukat is és megállapították, hogy ők nem a számla végösszegét fizetik ki, hanem kevesebbet.
-
RexpecT
addikt
Szerintetek itt mi lehet ez a kis vágás? Nincs a rendszerrel gond, de egy pár küllőnél megfigyelhető ez a kis bevágás. Gondolom a küllő belső feje miatt van, érdemes lenne majd átszalagozni a kereket?
Illetve ennél a városi bicikli külsőnél mi lenne az 1.75-ös paraméter?
Ha veszek rá egy 26 colos 2 colos szélességű drótperemes külsőt annak jónak kell lennie ugye?
-
evo87
őstag
Decathlonos karbon nyeregcső mennyire bevállalható? Illetve gyorszáras nyeregcsőbilinccsel pl. nem para-e?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Ringman
nagyúr
válasz evo87 #214261 üzenetére
én az olcsó kínait is bevállaltam, de a mostani usdhuf miatt majdnem forma-forma az ár
amúgy 215 grammal nehéz, a lefogatás alu.
Ne lépd túl az ajánlott nyomatékot!
gyorszárral nem tudom mennyire egyszerű, de azokat lehet csavarra cserélni, nem?
(bár én sem nyomatékkulccsal húzom meg a cube rejtett 2csavaros lefogatását)Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #214257 üzenetére
Marmint mi volt a gondod a kerekkel? Nem ertettem. Az agy nalam jol mukodik, lekopogom. Azert a DT 370 -es mar messze nem olyan olcso kategoria. DT -nel a belepo, de mashol mar boven felso-kozep.
Nekem az UPS megakadt a kerekszettel, ma kellene hozzak, de semmi info. Szal kinez, hogy a hetvegen meg nem tudom felpattintani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #214257 üzenetére
Na ez újdonság számomra, akkor a dété is kezd elkurvulni?
#214259
jjeahh...meglehet az összes nem fogastárcsás reteszelés melléreteszel hébe-hóba?#214260
RexpecT...valószínű igen...milyen széles az a felni belül? az 1,75 az a gumi szélessége colban, a 2 pedig a magassága."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #214266 üzenetére
hátulról le tudod fotózni, hogy mennyire hajlik/ível lefelé kétoldalt?
milyen ülőcsontszélességgel használtad? (tudom hogy nem pontos metodika ez)Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #214269 üzenetére
köszi. (nálam ez kb 1 cm-rel kisebb)
hirdetésnek minősült, az apróban a helye igazából.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
őstag
válasz Ringman #214270 üzenetére
Ja értem , csak ezért nem akartam külön egyet csinálni...
Akkor neked ez szerintem méretbe jó lehet, mert olyan + 2 cm -t szoktak javasolni legalább az ülőcsonthoz...
Én most egy 150mm-s SQlab 612-s ben gondolkodok , de ahhoz jó lenne ezt előbb ellőni...Holnap küldök át képet privátban...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #214267 üzenetére
Azt nem tudom, már nem férek hozzá a biciklihez, csak kellene rá egy pár új külső.
Egyébként múlt héten megvolt az alsóláb szervíz(szervízes srác képei):
[kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #214267 üzenetére
Tavaly a bd, és b24-ről is rendeltem dt kerekeket, és lengyelből jöttek... gondolom ott csinálják, ha ez szempont lehet minőségnél.
Igaz csak kipróbáltam őket, de tökéletesek voltak. E 1900
▓▒░ Dell - i7 - akku 5ó ░▒▓█► https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
bardi
aktív tag
válasz flash- #214256 üzenetére
Autónál nekem nem volt még gondom, legalábbis gyári kerékmérettel, golf4, s40 meg civic6 esetén sem, b oszlopon lévő matrica alapján teljesen jó volt. Azt tudom, hogy az új autók túlfújt kerékkel vannak tárolva, de azt meg leengedi a kereskedő átadás előtt.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz arcitec #214255 üzenetére
jó, de a magyar aszfalt azért nem egy velodrom minőség, a földúton is könnyen pattogsz 40-es külsővel is 2,8-3 bar fölött, és akkor még nem jött szembe traktornyom.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
bszg@
tag
válasz andrisbandi #214252 üzenetére
Köszönöm, a paraméterei tényleg jónak tűnnek. Ha azt mondod, nem vibrál aszfalton, akkor jó lesz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #214269 üzenetére
#214272RexpecT...rendes tőle, hogy fotókat is készít! ...Reba?
#214273andrisbandi...nekem is újdonság a DT-s gondok, de hát minden lehet. Neten láttam szabadon futó (mármint mind2 irányba forgó) ID 360 szabadonfutót is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #214265 üzenetére
Amikor kerestem kereket, akkor nagy erőkkel lebeszéltek arról, hogy olyan DT-t vegyek, ami nem ratchet-es. Van, akinek problémamentes, van, aki egymás után hordja vissza gariban, ha lehet hinni (alapvetően miért ne lehetne) a netes véleményeknek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz bszg@ #214276 üzenetére
A Racing Ralph-nál nagy szögletes a minta, ezért nem ideális aszfalton.
A mindenes gumiknál úgy láttam rámpa kialakításúak a futó felületen a minták. Majd 45 fokban levágottak, h f4szán gördüljenek.
▓▒░ Dell - i7 - akku 5ó ░▒▓█► https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #214216 üzenetére
Ti honnan tudjátok, hogy még van kenés a láncon és mikor mosta le róla valami?
Mivel kívül eleve le kell törölni róla és száraz, a csapokba én nem látok be, így általánosan is él a kérdésem, hogy honnan lehet tudni mikor kell kenni a láncot?Így én inkább óvatos vagyok a terhelés függvényében vagy minden, vagy minden második ride után letörlöm és kenem a láncot.
Csak száraz lánckenőanyagot használok mindkét bringán.Ami még meglepett, hogy muc off-nál van külön ebike jelzéssel ellátott verzió is, amiről azt írják a nagy nyomatékra van optimalizálva, mivel kb olcsóbb mint a c3 ceramic, amit az analóg gépen használok, ezért locsolni vettem egy ilyet az ebike-ra.
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #214287 üzenetére
UV lampat elhagytam, pedig biztos bulis megnezni, jutott e mindenhova. En is inkabb ugy vagyok vele, minden tekeres utan legalabb attorlom es olajozom. Ez most kiveteles alkalom volt, nem jutott ra idom.
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #214286 üzenetére
Darál, hangja van, tekerés közben érzésre száraz. Amúgy ezt én sem várom meg, 75-100 kilóméterenként kenem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz sebgutkopf #214286 üzenetére
Ha sír a fém a fémen, vagy hallod, ahogy karcol benne a homok, azok azért árulkodó jelek. De most őszintén: ha nem érzed tekerés közben, hogy elfogyott a kenés, akkor baj van. Én full technikai analfabétaként, félig süketen is érzékeny vagyok erre, szerintem csak odafigyelés kérdése. Nem mellesleg szerintem így sem kenek annyit, mint itt sokan.
Szerk: Na, mondom én, lásd eggyel előttem. 75-100k, atyaég, én ennek a 10x-esét, vagy még többet is megyek egy kenéssel. Kb 3-4 hetente szoktam, de persze ez országúti, és nyilván esőben, illetve vizes útra sem viszem ki, nemhogy sárba.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Kacérkodom a tubeless külsőkkel. CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready megjelölésű a felni a Nature EXC bringámon.
Kezdetnek kell-e felniszalagot cserélni, vagy a TR jelölés vonatkozik arra is? Ha nem, milyen széles kell, honnan lehet tudni (EX21?)? Aztán a másik nagy kérdés a lötyi, az melyik legyen?
Én nem találok értelmes TR cross/trekking külsőt. Valami olyasmi mintázat jó lenne, mint a mostani Schwalbe Land Cruiseren. Tehát inkább aszfalt, enyhe terep képességgel, 42-50/622 méretben. Hol keresgéljek?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #214277 üzenetére
Aha.
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #214290 üzenetére
Ilyet még sose éreztem, meg hallottam, valószínű, hogy hamarabb kentem mindig mint kiszáradt volna.
Ebike-nál érzet ezt veszélyesebbnek, mert ott elég esélytelen, hogy akár halljam (motor hangja, full face sisakban jobban fedett fül, hangos traktorgumi, csörögnek a kövek minden) mikor nem jó a lánc és a motor miatt nem feltétlenül lehet észrevenni, hogy mennyivel nő a hajtás vesztesége. Aztán lehet, ha belefutnék feltűnne.A víz azonnal lemossa a szárazra optimalizált kenőanyagot is egy olyan dolog, hogy mindenki nagyon magabiztosan írja, hogy már 2 csepp eső elmossa. Én meg lapítok a fűben hümmögve és magamat lámának érezve, mert ilyet én sose tapasztaltam és gondoltam biztosan én vagyok a béna, vagy hülye. Futottam már kimondottan nagy sarazásba, na akkor lett hangja, bár akkor annyi sarat felszedett a kerék, hogy már a kerék se tudott elforogni (álló hátsó kerékkel tolás kategória), de akkor is ami ropogást már hallottam inkább a láncra rakódott sár csikorgása volt és persze onnan már csak gurultam, hogy mielőbb lemoshassam a láncról és a gépről a sarat.
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #214285 üzenetére
akkor még nem lehetett, meg ennyiből én egy komplett agyszettet veszek
kenés: én biztos túlkenem, de ha meg nem csinálom, akkor elfelejtem. Szóval így 30-60 km-enként jut egy squirt. Ha meg kimarad, akkor hangosabb lesz. Cserébe így gyűlik a gyurma.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214254 üzenetére
Vagy csak nem mész elég agresszíven.
Mondjuk ha jó a beülés utána a tokenezéssel lehet jól belőni a használati stílushoz és tudáshoz.
Viccet félretéve: Nagyjából van benne valami, mert elől az ajánlástól egy picit kevesebb simán belefér és kellemesebb is, főleg ha a vége jó progresszívre van tokenezve.
Ezzel szemben a bringa hátuljára az ajánlásokat talán még kevésbé értem. Ott az alap ajánlások (bringa gyártóknak ma már kötelező az oldalukon alap beállítást feltüntetni) túl puház össze vissza felütöm, hátul pl a capra-n a gyári ajánlásnál 20 psi-vel keményebben megyek. Ahhoz képest, hogy valamelyik műszaki zseni a capra felfüggesztés kiértékelésénél azt reklamálta, hogy túl progresszív és nem lehet végig kihasználni a rugóutat. Hát nem tudom ő milyen használatra gondolhatott, de amire az a gép ki van találva nekem kb 25-27% sag (a tagon nem valós rugóútban) fér bele, több nem, különben a nagyobb fícsöröknél kopp van úgy, hogy semmi mentés vagy meleg helyzet nem volt.
Santa Cruz-nál már jobb a gyári ajánlás, de ott csak 5-10 psi-vel kell többet bele tennem.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #214286 üzenetére
Nálam tök más hangja van olyankor, szárazabb, csörgősebb.
Ha már nyiszorog is, az nagyon gáz, azt nem várom meg soha.
Ha megázik, utána rögtön átkenem mikor hazaértem és megszáradt. Egyébként 150÷200 km-enként kell, ahogy én használom.
Ha nagy fűben megyek, az le szokta fémtisztára pucolni a láncot, utána néhány tíz km-el kezd hallatszódni, hogy megváltozik hangja a láncnak.
Régen, amikor sűrű olajokkal kentem, akkor sosem jött el az a pillanat, hogy hallható lett a kenés csökkenése. Cserébe jó olajsaras volt minden IS.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Ringman #214275 üzenetére
de ez rohadtul súlyfüggő lehet, nálam az a tapasztalat hogy schwable-nél az intervallum felső határa környékén optimális túlsúllyal.Aztán lehet hogy soktényezős dolog is.
asszony 46-os cube cross trennkingjével jártam itt helybe összel(igen 178 centimmel pacsi a cube-nak hogy ekkorára kitolható nyeregcsővel árulják a bringáikat ő 156-157cm ) , azon 44-es smart sam van,(3-5.5 barig van gyári érték) 5.5 barral nem pattogtam,sőt még lapult is alattam kissé.(akkor még 100 kiló felett voltam - azóta már nem mert diéta vagyn nagyon keményen) (mondjuk ő is ment már 5.5barral nem panaszkodott dehát ő nő
energizer plus tourral (37-622) pedig 5barral mentem balatonkörre 85 kilós koromba, pont jó volt akkor (a 6 már valmennyire pattogott fos úton.
de aztán az is lehet hogy ennyire rossz a pumpám?[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #214298 üzenetére
nekem az sks aircheckerhez képest akár 1-1,5 barral is többet mutat a lidl-ös pumpa.
így utólag kiderült, hogy a trekkinggel a 37 mm-es marathon gt 365-öt inkább 3 bar alatt használtam (2,5 körül)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
flash-
veterán
válasz Ringman #214299 üzenetére
na akkor lehet ez bikefun pumpa se pontosabb
(na és azt még nem is említettem hogy az ilyen pumpánál autószelepesnél leszedéskor ereszt, tehát amikor visszarakom már féllel kevesebbet mutat úgyhogy mindig féllel többet toltam bele mert belekalkuláltam hogy leszedéskor úgyis kiereszti..
egyébként ez preszta szelepnél is megvan? mert akkor is sziszeg,de ha még úgy csavarom rá a szelep tövénél az anyát hogy rajta a pumpa, akkor leszedés közben az a sziszegő hang már nem a gumiból jön csak a pumpa fejéből elvileg mivel az az anya lefogja vagy az csak kivülről rögziti.. inkább ez a valószinü.
vagy ez is pumpa válogatja, van olyan amit le lehet úgy szedni hogy közbe ne eressze ki a levegőt a gumiból?ez az sks airchecker mennyire ajánolott? látom 20 euro körül van külföldről, valami pontos mérőt vennék
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV Fly more combo + sok tartozék
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- DJI AVATA drón akkumulátor - vadonatúj, nem használt
- DJI Mavic 3 Classic FMC drón táska, koffer (Skyreat)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest