- Mobil flották
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cdl
senior tag
válasz nrg.960 #164044 üzenetére
Motorex Carbon pastát használok, nincs ilyen gond vele.
Hasaggymeg,
Gratulálok. Nekem holnap meglesz a 4000, de gondolom tizedannyi szinttel, szóval sehol sem vagyok.jjeahh.
A szelet ne is emlegesd. Ma az első 55 km-t 20-25-ös szembeszélbe mentem.
Az utána jövő 45 km alatt végem volt. Eléheztem, azon mondjuk a mákos tekercs segített.
De a tekerés után kb még 1 óráig hányingerem volt, szóval kivagyok. -
addikt
válasz metrion #164032 üzenetére
a lockout-nak annyi baja van, hogy nem jól van bekötve, felül a kék kis karika a villa tetején rejt egy 2,5-es imbuszt, azt kicsavarod, a kéket óramutató járásával irányban eltekered és ott megfogod (rugó ellenében elég nehéz, szóval ez 3 kezes meló) és újra bekötöd a bowdent figyelve arra, hogy meg van feszítve. nem kell sokat feszíteni rajta, elég egy ötöd fordulat és működni fog.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Sefter
veterán
válasz xy.zsolt #164050 üzenetére
Okés, akkor nem ördögtől való, ha én csak taposok..mikor szóltam, hogy cseréljük, szinte hülyének néztek, hogy dehát ezt ezzel kéne...
Hobbistaként éreznék diffit egy ~10k és egy 40k pedál között? Nyílván a pár gramm többlet nem szempont...[ Szerkesztve ]
Psn ID: sefter_hun
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #164053 üzenetére
Oda inkább ne!
Sefter...taposóval kezdeném,aztán ha cserés ráérsz gondolkodni.Továbbá ha valami harapós taposót veszel (pl.amit Toobee ajánl) vigyázz mert azt is szokni kell,szereti a sípcsontbőrt és vádlihúst.
metrion...vidd valami normális helyre,látszólag ez már meghaladja a helyi pékek szintjét és kár érte.Fordítva kötni be a telókizárót,meg levegő nélkül adni át a telót?!...ááhh
jjeahh...az elnyűhetetlen jelzővel csak csínján!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164057 üzenetére
Ha van ugyan olyan méretben, én megpróbálnám cserélni egy másikra, de ezek után biztos nem hagynám nekik beállítani. Ha levegő se volt benne, akkor szerintem annak más kínja is lehet.
'92 Honda VFR 750
-
Alg
veterán
MTB pedált tervezek, az kicsit univerzálisabb megoldás, pl. városban ha 50m-enként meg kell állni egyszerűbb azzal becsatolás nélkül, sétafika is jobb vele.
Már csak találni kellene egy nem túl drágát. M530/ED500?
Sisakból kb. milyet érdemes, illetve mennyiért, ami már kényelmes is lesz hosszabb távon? Mert gondolom abból sem a legolcsóbb alsópolcost kellene...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #164059 üzenetére
Itt rá is mutattál a Decathlon gyengéjére,vagyis a szakértelem.Most mit tegyél? Vidd vissza oda ahol láthatóan nem értenek hozzá? Vidd máshova és aztán esetleg elveszítsd a garanciát mert hozzápiszkáltak? Én vennék egy telópumpát (amúgy sem árt,rendes pumpával mission impossible,visszacsapó szelep kell legyen benne,hogy a befújt levegőből semmi sem jöjjön vissza) felfújnám és azonnal kiderül van-e valami baja.Továbbá (mondjuk egy jútyúb videó alapján) szépen bekötném a lock-out rendszert.Aztán ha így sem jó,visszavinném b@sszák meg...ugyanakkor tudom ez nem mindenkinek járható út (szerszám,kis szakértelem nélkülözhetetlenek),de ha neked sem,akkor simán vidd vissza és el se hozd amíg nem tökéletes,hívd akár az üzletvezetőt,hátha seggbe rúgja pékeit és kapsz egy beállított kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164062 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Annyi a fejlemény, hogy a lock jó lett, a kupakos részt jól bekötöttük, szerintem most olyan amilyennek kéne lennie. Az oldalsó másik imbuszt nem piszkáltuk. Egyébként karcos egy kicsit a csavar rész, lehet próbálkoztak a javítással csak sikertelenül.Viszont telóba sima pumpával fújtunk, de nyomásmérő nélkül és nem is fasza, de legalább tudtam gurulgatni, 100 kg-ommal ha megyek lemegy vagy 2 cm-t a teló. Úgy hogy csak gurulok, ez normális vagy még mindig kevés a nyomás? Hétfőn viszem a miskolci Boombasticba kompletten átnézetni.
Ui.: Decathlonos speckó pumpát vettem hozzá, de ereszt a csatlakozásnál, ha jobban betekerem meg már vágja az új menetet és ugyanúgy ereszt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164067 üzenetére
Hétfőn kiderül a szervízben, szerintem levásárlom vagyis megpróbálom...
-
metrion
aktív tag
válasz metrion #164065 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy egy bringás boltban érdeklődtem pumpa iránt. A tulaj nem értette mit akarok aztán rájött és mondta, hogy ő kompresszorral szokta, meg nem hitte el, hogy levegős a teleszkóp, mert hogy az 100 felett van és szidta a Decathlonos bringákat, hogy minden egyedi és semmit nem fogok tudni cserélni. Remélem ez nem így van.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #164062 üzenetére
Egy új bringán mivel veszít garanciát? Meg nem mondja senki, hogy szét volt minden húzva, vagy sem, esetleg ha más zsírt használnak (zöld volt, fehér lett), de aki ilyet észrevesz, az meg talán be tudja állítani.
Én még mindig azt mondom, hogy Deca után máshol nagy szerviz, használt bringán nagy szerviz, a dobozból kivett bringán nagy szerviz, boltból meg akkor nem, ha annyira megbízol az eladóban/szerelőben (nem 1,5 órát beszélgettél vele, hogy náluk hagyd a pénzed). Szerintem, ilyen világot élünk. Ja, és megint: használt bringát versenyzőtől, mert az havonta karban volt tartva.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #164071 üzenetére
Festett csavarok vagy mittomén...ami a versenyzőbringát illeti,van annak az éremnek egy másik oldala is,éspedig az igénybevétel,ami egy pár órás verseny alatt annyi is lehet mint egy muglinak az egész éves kerékpáruti sétálás.Persze,ha bízol az eladóban kifoghatsz jót is,de vesenyautót sem vennék amit ütöttek-vágtak néhány másodperc előnyért,akármennyit is legyen karbantartva.Szerintem...
metrion...érdekes szerviz lehet ahol kompesszorral (!) fújnak a telóba néhány cm³ levegőt,és nem hallottak 100-nál olcsóbb levegősről. [link] ...és akkor Suntourról még nem beszéltünk. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #164072 üzenetére
A festett csavar javítható, de megint úgy vagyok vele, hogy azt nem veszi észre, aki nem tud bringát állítani. Vagy tudja, hogy olyan a minőség, hogy egyszer ráraksz egy kulcsot (hiszen ő is rakott rá, amikor beállította...), és máris kopik.
A versenyzői bringára: külsérelmi nyomok lesznek, felni görbülhet, de hidd el, hogy egy ipari csapágy sűrűbben lesz cserélve, a kónuszos meg előbb beállítva vagy cserélve, mint annak, aki 3 évig rá se né, és akkor megy el, amikor lötyög a kerék fél centit. A versenyzőt zavarni fogja az, hogy a hegyen felfelé a 32/12 ugrik, cseréli a sort/láncot, a mezei user meg elvált fel/le (tisztelet a kivételnek, persze... ).
Ja, és ne a te szervizigényedet nézd, hanem az átlagot itthon.(#164074) itouchfan: ha vége a koronának, összefutunk... Megnézheted a boltból vásárolt, második versenyzőnél lévő 2016-os karbon bringát, hogy mennyi leverődés van rajta. Az alsó csövön van a gumis védő réteg, azon van egy fólia, az jött fel valamelyik tavalyi verseny utáni magas nyomású mosásnál, aminek a széle pereg. Ennyi. Ami kopás van, az esetleg felni, hajtókar, fékkar (kesztyű miatt).
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz Hasaggymeg #164072 üzenetére
Én is ezt akartam írni, hogy tök jó, hogy rendszeresen szervizelve van, de a legtöbb ilyen használt verseny gép amit én láttam, tele van kőfelverődésekkel, le van pattogva a váz festése, karcos...
Persze hülyeség, esztétikai hibák vs rejtett műszaki hibák, egyértelmű melyik nagyobb szívás később, de akkor sem vennék olyan bringát, ami kívülről nem szép, hanem ütött kopott.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #164074 üzenetére
Engem ,hacsak nem tényleg ütött-kopott, a külsérelmi nyomok nem is aggasztanának annyira,a felszerelés meg,ahogy 6030D is írja cserélhető,én a vázat versenyeken ért nem lát6ó behatásoktól,anyagfáradás,ütés stb.amitől inkább félnék...aztán lehet,hogy ez is csak az én butaságom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164076 üzenetére
Update: teló pumpát szarul használtam mert van hozzá egy átalakító és én azt tekertem be. Balf@sz voltam, na.
Az is kiderült, hogy a csömöri boltban van egy Márk nevű srác aki nagyon vágja a témát...viszont nem figyeltem nekem ki állította be, de egy másik fejezte be a lámpák felrakásával, ő nevét se figyeltem.A kép sima pumpás eredményt mutatja, fújtam bele 140 psit kb 100 kg-hoz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #164072 üzenetére
Azért más a kiskerár és a webshop. Ez változni aligha fog, mások a költségek, más elven működik a kétféle értékesítési forma. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.
itouchfan: A megoldás a váz fóliázás. A váltás problémádhoz annyit fűznék hozzá, hogy ha hirtelen romlott el, akkor esetleg kaphatott egy pofont a váltó és kicsit elferdült a fül.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #164076 üzenetére
Nem akarom túlragozni, de gondolj bele, hogy miben más egy mugli kint az erdőben, meg egy versenyző (ráadásul lehet nem is egyről beszélünk, tehát nem a Ninotól akarok bringát venni, hanem mondjuk aki a magyar versenyeken megy).
Mindegyik ugyanazon az úton megy, csak az egyiknek ki van szalagozva. Ugyanúgy felveri ugyanazt a követ, ágat, ugyanoda esik. Ami más, az az, hogy versenyen nem áll meg, ha sáros a hajtás, esetleg 1 km-rel a vége előtt 1 bar a nyomás. Ezek viszont látható, javítható dolgok. Igazából a karbantartásra akartam kihegyezni a mondandóm, hogy a megkímélt bringában valamikor a gyári zsírt találod 5 évesen is (csak mellette van ez+az), viszont aminek két hetente tökéletesen kell működnie, az szét van szedve rendszeresen, és ha sár van a rendszerben, akkor pucolva lesz. Tavaly ha jól emlékszem a telón két nagyszervíz volt, meg 3-4x lett lehúzva a láb, hogy milyen belül. Patyolat, még dzsuva után is.
Egyik nap jutott eszembe, hogy a tavalyi május szöges ellentéte a mostani a csapadék szempontjából. Jövőre remélem átlagolunk.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz metrion #164069 üzenetére
Arra a szervizesre amelyik ilyeneket mondott, nem bíznám a bringát .
A telót meg írja valahol a szárának a belső részén egy táblázaton, hogy mekkora súlyhoz milyen nyomásra kell pumpálni. Kiindulópontnak az jó és ha tökéletesre akarod csinálni, akkor állíthatsz SAG-et. Röviden, kötsz befőttes gumit a becsúszóra, falnak támaszkodva kiállsz a bringára, tehát állsz a pedálon, nem ülsz le. Ezután nagyon óvatosan, úgy, hogy a teló ne mozduljon be leszállsz és leméred, hogy a becsúszón a befőttes gumit mennyire nyomta fel. Ha 20mm, az tökéletes, ha kevesebb, túl kemény, ha több, túl puha.Más: ma mindenképp akarok tekerni, de 1 fok van. Lehet korai volt elrakni a softshell ruhát és téli cipőt
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Somatom #164081 üzenetére
Xc fronton sajnos csak Rebán felül. De első kisszerviznél lehet rá rakni bármilyent, pl nekem a Garmin konzolhoz egy zacsival adtak, tuti talál rá. Befőttesgumi is megfelel, úgyis csak akkor használja az ember, amikor belövi a telót, sőt, ha megjegyzed vagy leírod valahová, hogy pontosan milyen nyomás kell a súlyodhoz, csak egyszer kell használnod a legelején, többé soha.
metrion: valamelyik videóban láttam én is ezt a gyorskötöző dolgot és az előző telómon ki is próbáltam, nem ajánlom senkinek. A gyorskötöző kemény műanyag és teljesen tönkreteszi a becsúszón a bevonatot . Ha jól tudom a tiéd fekete fast black bevonatos, azon nagyon ronda karcokat csinálna.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
juteszembe, tegnap leteszteltem, hogy vált a Rival 1 váltó kiállva tekeréskor: fel is, le is szépen áttette, no nem mintha sűrűn csinálnék ilyet, de jó tudni, hogy nem kerregés és leszállás lesz a vége . Igaz, hogy az én wattjaim annyira nem nyújtják a láncot
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
metrion
aktív tag
válasz jjeahh #164084 üzenetére
Belőttem 160 psi kell a dagi testemhez, de szerintem ez enged... 140 psi alatt 3 cm-t mozgott be. Visszaút állító am kicsit recseg ha állítom jobbra-balra. Gyári setup guide szerint 140 psi kellene és -1 rebound clicks, de 3 állás van összesen. Kalkulátor 80 kg-hoz már -3 reboundsot ír, azt ezen már nem is lehetne állítani.
[ Szerkesztve ]
-
metrion
aktív tag
válasz Because #164087 üzenetére
Más baja nincs, egy kis centírozáson kívül. A másik, hogy kb 400 km-t nem fogok emiatt utazni. Teleszkópot is max kis generálozni kell, mondom én laikusként. Holnap újra megnézem nyomásmérővel. A bringa pedig új, de Decathlonba lehet tesztelni az összeset, de csak házon belül tudtommal, nagyon elcseszni így nincs lehetőség szerintem.
-
-
metrion
aktív tag
Tudnátok segíteni? Szeretnék markolatot cserélni.
A tenyerem 18 cm hosszú és 10 cm széles.Ezeket néztem: Esi silicon, Ergon GA2 és GA3 (tenyértámaszos). Melyiket érdemesebb? Árban az ESI az olcsóbb, de szerintem nem is tartós illetve mindegyiknek talán van vastagabb változata, nem tudom nekem melyik kellene.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
Milyen fóliát javasoltok matt vázra? A hajtókartól, a kormányig húzódó részre tennék kavicsfelverődés ellen.
Meg lehet még pár helyre, hogy tárolóban, hordozva, ne a festék pattanjon le.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #164079 üzenetére
Ugyan ezen a véleményen vagyok én is. Bár ezek sztereotípiák, de átlag user-től vett bringa nagyon ritkán kap szervízt, csak ha recseg/ropog/nem működik megfelelően. Mivel úgy is csak hétvégén hasznája, nem versenyzik vele, így nem látja fontosnak hogy bedobja időszakos átnézésre, esetleg a láncot átkeni, meg a vázat lemossa. Persze mikor használja, akkor terhelés alatt vált, és több esetben sem kíméli a technikát.
Saját magamból kiindulva, ha veszek egy drága bicajt (több hónapnyi gyűjtögetést követően), arra költök az állagmegóvás miatt, évente szervíz, ha használom, ha nem. Esetemben megvétel után mindent szétborít, ami csereérett cserélve, teljes vázfólia (a felverődő kövek/ágak miatt), zsírral minden vissza (ezt akár évi többször is). Illetve a legtöbb versenyző egy maraton után bedobja szervízbe a cangát hogy műszakilag mindig tökéletes legyen. Emiatt én bármikor vásárolnék versenyzőtől, high-end XC hardtail bringát, főleg ha ő is úgy vigyáz rá ahogy én szoktam, és rendszeresen szervizelteti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Because
őstag
válasz Tothgera30 #164094 üzenetére
belekalkulálnám azt is, hogy ha tervezi a váltást akkor gondolja megyek vele még egy szezont (vagy 1-2 versenyt), de már a szerviz nem érdekel úgy is megy a levesbe... valamint hogy pl. egy váz sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve és a szabad szemmel nem látható sérülések később az új tulajnál gondot okozhatnak
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Because #164095 üzenetére
Használt terméknél biztosra nem mehetsz....ezzel kell kalkulálni és az ára alapján dönteni. Zsákbamacska....mert nem te használtad és mindenki azt mond amit akar. A gond akkor van ha az ár nem tükrözi az elhasználódás, sérülések mértékét....ami nyilván idővel derülhet néha ki
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arcitec
addikt
[Itt tutira] lehet jó használt bicajokat beszerezni... Tudom ...
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
jjeahh
nagyúr
válasz metrion #164092 üzenetére
ESI fanatikus vagyok, sok marcsát kipróbáltam már, ez a kedvencem. Ha nagy a kezed, extra chunky, ha közepes, chunky, ha kicsi, racers edge. Puha, könnyű, szappanos vízzel könnyű felrakni is, a tartóssága viszont kesztyű függő, én kesztyűt már direkt úgy szoktam venni, hogy a tenyere ne csessze szét a puha szilikont.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs