- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz LordAxwell #36048 üzenetére
CST nek van 30mm es gumija pl, ami nagyon olcsó és egész jó, én ilyet használok.
Katalógusukba nincs benne de lehet kapni.
Mondjuk csak 5.5 baros, de én 6.2 ig szoktam nyomni.
Drágábba még a Ritchey -nek van ilyesmije.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Úgy tudom hogyha szakszerviz nyúl hozzá a garancia időn belül, akkor attól a garancia levelét még nem lehet áthúzni.
De amúgy is.. mi van abba ha leszeded, ha erre fogja hogy ettől romlott el akkor nevetséges az üzlet hozzá állása. Nem te görbítetted el a vázat.. azzal hogy levetted a féket..
Egyébként amiket láttam gepida vázakat.. simán el tudom képzelni hogy az a hibás..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mindennek a non plusz ultrája: Shwalbe Marathon család
Nekem a legkönnyebb volt, a Racer, amibe nincs plusz védelem, de ezzel sem volt baj.
Nekem 9700 km alatt egyszer volt defekt, mikor a petőfi sétányon eldobált üvegbe belementem..
De ha tutira akarsz menni akkor Marathon plusz, meg slime al töltött belső
Csak ezek az igazán defekt védelmes gumik elég nehezek. -
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem a Marathon Racer -t nem sikerült elkoptatni, 5 év alatt mentem vele 9700 km -t, aztán ellopták.
60-65 kilósan használtam, de eléggé sportosan, olyan városi romboló módján, összevissza fékezgetve, sprintelgetve 40-45 ökkel, ugrálva padkákról stb..
Utolsó pár évbe már tele volt mikro repedésekkel, elkezdett elöregedni, de pl a futó felületen még látszódtak a kis redők, amik újonnan se túl vastagok azon a gumin, ráadásul az első 2 évben az a gumi iszonyat tapadt.
Valamint én mindig max nyomáson használtam.
A CST ről fogalmam nincs, azokat nem rég kezdtük el árulni mert nagyon beváltak, de ilyen hosszú tesztről nem tudok beszámolni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tvamos #36120 üzenetére
Mi ezen röhögtünk múlt héten a műhelybe, meg előtte héten is.
Nekem tetszik az ötlet egyébként. Csak az a baj hogy Magyarországon ez kicsit rossz ötletnek tűnik, mert itt szerintem majd úgy fogják föl, hogy nem egy pohárral lehet inni hanem bááááármennyit! "bizttoosssúú-úr! aaazzz ee ee EGy poháárr vóóóttt biztosIsten! hukk"
Link gombot ha használnád úgy kicsit egyszerűbb lenne a dolgunk mint ezt a trehányul bemásolt linket másolgatni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Vitaminból szerintem ez a legjobb, amibe benne van minden: [link]
Izületvédőt szedhetsz külön az izületeidre, de most konkrétan nem tudok ajánlani, mert bizonytalanná tettek, már annyi mindent olvastam meg hallottam hogy most kicsit elbizonytalanodtam, de tudok vagy 10 félét mondani, amiket próbáltam is, most talán ezt mondanám, de elég drága: [link]
Egyébként meg olvass utána az izom regenerációnak.
Pl: [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Hát ha ilyen bálna nagyságú kövekre megy fel, főleg ha van egy kis súly felesleg, akkor lehet olyan átlagot is produkálni hogy mínuszba mutat az óra
Megy a gyilok? Néhány év fórumozás után én már nem tudom az ilyen fajta nézeteltéréseket "gyilok számba venni.."
Én próbálom mindig úgy felfogni ezeket, hogy beleképzelem magam a másik helyébe, akármilyen idegessé is tett a mondókájával. Persze itt ezt nehezebb, mert pár mondat alapján tudunk elég mély képet alkotni a másikról, ami néha teljesen téves.
Másik hogy itt látatlanba, olyan emberek is elkezdenek egymással beszélgetni hosszasan, akik egyébként a való életbe lehet soha nem kerültek volna egy társaságba, vagy első ránézésre unszimpatikusnak találták volna a másikat, egy jó megérzés alapján, és elkerülnék egymás társaságát. De itt a forumban, az a szép, hogy itt mindenféle előítélet mentesen csapnak össze a totál más emberi vélemények.
Szerintem ez benne van a játékban.. és nem kell miatta megilyedni.. amúgy sem vagyok híve a "dislike" mentes életnek -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #36527 üzenetére
Nagy súly alatt maximum recsegni, pattogni szoktak egy idő után, de szerintem azok is csak azért, mert az elején nincsenek meghúzva a ráírt nyomatékkal, mert általában 10nm el kell meghúzni a szög állításnál levő rögzítő csavart.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #36681 üzenetére
Ja.
Arra a nyereg alá szoktak hiteles kis ólom súlyokat pakolni.
Egyébként én szeretem ezeket a szivacsos, parafás betekerőket, régen elég pufira is tekertem be velük (sűrűre), de most már inkább a lehető legnagyobb ívekkel tekerem hogy minél vékonyabb legyen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azta nem mondok csúnyát Iszonyat jó képek: "A csajok Grönlandon tekernek!"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz korikki #36881 üzenetére
4:3 arányban jeleníti meg a képeket, régen jó volt, nem igazán értem én se miért csinálja most így.
Én ezt úgy oldottam meg hogy fogtam egy 4:3 arányú fekete hátteret, a kép legnagyobb felbontásához igazított függőleges vagy vízszintes felbontással, ahogy áll a kép, és arra rá illesztettem, szóval felül vagy alul vásznas lesz a kép, és akkor tartja az arányt. [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #36872 üzenetére
Magának a rotornak iszonyat ára lesz szerintem (Ilyesmiről van szó: [link] Két csapágy elvileg megúszható max 5 ezerből, de nem mondom 100% ra, nem csináltam még ilyet. ), inkább csapágyat kéne benne cserélni. De lehet akár az is hogy elgörbült a tengely, meg kéne nézni azt pontosan mi a helyzet vele.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36913 üzenetére
Kormány fejcső? Stücnire/kormányszárra gondolsz?
Minél rövidebb, annál direktebb a kormányzás, szóval annál érzékenyebb, annál instabilabb. Ha teljesen felállítasz egy ilyen állítható kormányszárat, akkor az ilyen pár centi előre nyúlást enged csak, azzal szerintem elég kacifántos lesz közlekedni. Én nem tenném.
Kézzel beállítható nem nagyon van, de minek is? Kipróbálsz pár állást, aztán fixre húzod és kész. Egy 6 os imbusszal lehet őket állítani általában, ráadásul eléggé meg kell húzni azt a csavart, nem rég volt róla szó hogy valamelyiket akár 12-16nm el is, azt meg egy kemping bicikliből ismeretes tekerővel nem nagyon tudnád kifejteni.
Ha az egekbe akarod tenni a kormányt, akkor neked együtt kell élned azzal hogy a gerincedre több súly jut, de ha valakinek nincsenek súlyos egészségügyi bajai amik megkövetelnék, vagy nincsenek iszonyat elgyengülve a hát és has izmai, akkor nyugodtan be lehet állítani egy nyereg magassággal azonos kormány magasságot, és akkor azzal jól lehet biciklizni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #36918 üzenetére
Egy szakmai titok a műhelyből: Csavarhúzót, vékonyat, bedugod a markolat alá, bespriccelsz féktisztítót, meg masszírozod kicsit, és ugrik is le a markolat.
Ha csúszkál, akkor vagy vegyél bilincseset, vagy mondjuk kend be körömlakkal, valamelyiket megfogja, és a kormányt se teszed tönkre.Egyébként a sima FR5 ös fékkarral szerintem jobban jársz.
Annál a bowden-t közvetlenül a karba akasztod bele, nem egy fém fülbe, mint a 7 esnél.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36922 üzenetére
Az 1 colos menetes villa nyakaknál nem különböztetjük meg, mert egyben van. Az ahead rendszernél meg tudod különböztetni, mert van a villa nyaka, a stücni, meg a kormány.
Próbálj ki egy állíthatót, vagy rövidebb stücnit. Valamint rakhatnál fel kormány szarvat, azzal kapnál egy plusz fogást a kormányon, ami inkább hasonlít a csecsemő póz normális kéz tartásához.hoffman_
Régen az volt az olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #36986 üzenetére
Pontosan én se tudom meg mondani mi a különbség a kettő közt, de szerintem érdemi különbséget nem fogsz tapasztalni. Ami igazán jobb felni fékfelület terén, azok a kerámiások, de azok már nagyon kihalóban vannak, azzal se érdemes foglalkozni.
3. felnit nem tudom hogy vetted hozzá az első kettőhöz, az egy four cross felni, a többi meg cross country. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #36988 üzenetére
Egyébként csak felnit akarsz cserélni, vagy komplett kerék építés lesz?
Mert ha a régi küllőket akarod használni, akkor ugyan olyan tulajdonságú felnit kell választanod, mint a régi volt, amit elég nehéz, és akkor itt bonyolódik a dolog.Azt azért vedd figyelembe hogy a Ditch Witch az 3 centi széles, arra csak széles gumikat lehet rárakni és egy sima monti vázba a V fék hozzá állítása is érdekes lehet, valamint a felhasználási területén kívül én másra nem ajánlanám..
Egyébként miért kötődsz ennyire a sun-hoz? Milyen bringába kell? Súly számít?
Mert ha csak egy jó monti felni kell akkor egy Rigida Zac 2000 is megteszi.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #36992 üzenetére
Jah értem most már. Leírásod alapján azt hittem xc bringáról van szó, nem dirt/street holmiról.
Ebbe passzolna a Sun Ditch Witch végül is.
De ha ennyire kinőtted ezt a stílust, akkor akár le is cserélhetnéd az egész biciklit ha munkába járásra kell, mert ezzel nem nagyon lehet haladni, XC -s bringára átalakítani meg nincs értelme. 1-2 bunny -t meg lájtosabb ökörködést meg kibír egy XC bringa is.
A Sun Ditch Witch biztos nem lesz jó ugyan azokkal a küllőkkel, sokkal laposabb felni. A rigida az 21 mm magas, a sun meg 15 körül lehet.
Egyébként a felnidből létezik felni fékes verzió is, rigida big bull néven.
Ha a keresztmetszeti rajzot nézed: disc bull - big bull
Közel azonos a kettő, szóval elvileg jónak kell lennie a mostani küllőkkel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #36991 üzenetére
Szobájukból lopták ki, elég félelmetes, meg üldözték is őket, izgi lehetett.. nem lettem volna a helyükbe nekik sem.
Amúgy a kisebbséghez is eljutott az internet, azóta már nem igaz az, hogy 20 ezerért adják tovább a több százezres bringákat. Pl ha kinézel a veszprémi piacra, ahol iszonyat sok bicikli van kint, meg azt mondják többen hogy a lopott bicikliket ott szokták elsütni, akkor rájössz hogy egy két kofa iszonyat árakat kér. 1 hónapja kimentünk, volt egy cube össztelós full xt, fox elől hátul bringa, de tiszta rohadás volt az egész, mint amit kint tartottak a savas esőn hónapokig, 350 et kért érte az ember.
Volt egy jó régi xt -s monti, arra ráalkudtunk, de 45 alatt nem akarták adni..
Csak ha azonnal meg akar tőle szabadulni, akkor adják el potom pénzért az első embernek. De ha már ennyit vállalt azért hogy ellophassa, akkor már fifikásan szabadul meg tőle jó pénzért.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz korikki #36996 üzenetére
Persze hogy megér ennyit, csak az ultegra szett kerül 720 euróba.
Ha tényleg 8.7 kiló, akkor meg főleg jó.
Viszont nem ártana tudni a felső cső hosszát, elég rövidnek néz ki. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Victoryus #37041 üzenetére
A lánc feszítéséért a váltókanál forgáspontjában levő rugó lenne a felelős. Azt egyik shimano váltóban se tudod állítani.
A felső forgáspontot tudod állítani, a papucsnál vagy a fülnél ott áll kifele egy kis csavar, ezt ha beljebb tekered akkor olyan mintha jobban feszítene a váltó, de igazából ezzel távolabb kerül a felső görgő a fogsortól, ezáltal gyengébb lesz a váltás teljesítmény. Mert az igazából ennek a távolságnak a beállítására szolgálna.
Nem biztos hogy a gyenge feszítés okozza, nem kell a láncot agyon feszíteni, sokan azt hiszik hogy igen. Lehet a váltó fül van elgörbülve, nézd meg hogy a kanál a két görgővel párhuzamosan áll-e a fogsorra, és függőleges-e, ha nem akkor görbítsd a helyére.
Távgyógyítás problémás.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37051 üzenetére
Minél jobbat, nyomás álló legyen meg vízálló.
Molibdén-diszulfid (liqui molly, würth), fehér titánzsír (Hanseline), kék jó minőségű zsírok (mobil1), nyomásálló piros zsírok.
Csavarokra én a fehér titánzsírt, vagy a molibdénosat mondanám a legjobbnak.
Bowdenházba kimondott olajat, zsírt ne tegyél, mert beletokmányosodik, szorulni fog, ki lehet dobni majd az egészet. Oda egyedüli dolog ami nekem eddig bevált, az a teflonos TF2 weldtite, ezzel lehet mosni aztán törölgetni a bowdeneket, házba meg bele lehet nyomni.
Én most ki akarok próbálni valami felület nemesítő zsírt is, rendeltem egy xado lila zsírt. Egyébként a metabond ht amit annó a legjobbnak mondtak de a 10ezer ft / 400ml ár az nekem sok.
Egyébként ha nem akarod eltúlozni a dolgot, meg nem akarsz sokat költeni zsírra, és optimista vagy, azzal kapcsolatban hogy nem fog beázni a csapágy, akkor jó a MOL LZS 2 EP is. Shimanonak a felsőbb kategóriás agyaikba (amibe fényes kónusz van) tettünk sokszor, és volt olyan, ahol 4 ezer km alatt alig volt látható kopás, és a zsír sem sokban tért el az újtól. De ez csak akkor jó ha nem kap egy icipici vizet se, mert az lzs2 megdöglik a víztől.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37056 üzenetére
Jók a motorex cuccok, de én még ilyet sose vettem.. 100g ért 2 ezer forint az nevetséges ár.
1600 ba fog kerülni a xado felület nemesítő zsírja 125g osba. 3300 ért meg megvehettem volna a 400 ast.
Egyébként szerintem ebbe valami sima átlátszó vagy sárga lithiumos zsír van. A az átlátszó az jobb lenne, ha olyasmi mint a shimano zsírja. Olyasmit raknak gyárilag az ipari csapágyakba is.
2500-2800 ért meg lehet venni a 400-450 es liqui molly molibdénos zsírt.
A kék mobil1 et meg 2 ezer körül.
Ezek mind autókhoz, gépekhez forgalmazott dolgok.
Motorexnél azt fizeted meg, hogy kicsomagolják neked kicsibe és forgalmaztatják bringás körökben.A shimano azt mondja hogy nem is kell a bovden házakba semmiféle kenő anyagot tenni, ha teflonos, márpedig ma már mindegyik teflonos, a hauser bovden is..
Mi kísérleteztünk anno, de konkrétan az lett a vége hogy a haverunknak eladott bringát 1000km után lehetett újrabovdenezni mert a hátsó váltó nem működött.
De a TF2-t nyomhatod bele, az annyira híg, meg eleve teflonos mint a bovdenház, hogy az nem árt neki. De én inkább a már használt rendszereket szoktam vele tisztítani, kenni, az újba nem mindig nyomok, maximum ha magamnak szerelek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #37060 üzenetére
Röviden, igen.
Nem ragaszkodok mindenképp a cseréhez, de a bovden házakból kimosni a retket az kicsit nehéz, és nem éri meg vele vesződni. Főleg hogy a bovdenek kopó alkatrészek, pár hetet-hónapot használt bovdent is ha szerelek, nem szívesen rakom vissza. Belsejükből a teflon cső hamar elkopik, főleg az olcsóból.
A bovdennek ha nem foszlott szét a vége, és nincs elhasználódva, megtörve, megoxidálódva, akkor még vissza tehető egy alapos erős oldószeres ronggyal való törölgetés után, de ha nem rozsdamentesről van szó, akkor akár ez is cserélhető egyből, mert az sem tétel.
A fékpipa megmenthető, abba a kis műanyag csöveskét jól ki lehet mosni mondjuk féktisztítóval.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #37077 üzenetére
Műemléknek igen, használati értéke viszont kétséges.
aleister
Mit lehet tudni? Valami konkrétabbat kérdezz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz aleister #37080 üzenetére
Azt nem mondtad hogy mennyiért adják.
RST Gila az egy szemét konkrétan.. az az a kategória aminél az acél merev villa is jobb..
De a többi alkatrész használható. Vázzal meg a kiegészítőkkel nem lesz probléma.
Váltásnak is jónak kell lennie ha jó a beállítása meg a bovdenezése. Deore hátsó váltó az teljesen jó, alivio karok az ilyen durung egyszerű holmik, rugója baromi gyenge, előfordulhat vele egy idő után hogy nem akar vissza állni a kar miután benyomod, meg elég könnyű vele többet váltani egyszerre, mert van egy nagy holtjátéka, aztán gyorsan kapcsolja a fokozatokat, annyi pozitívuma van hogy kis erővel lehet nyomkodni.
Acera első váltó is használható, 8 as rendszernél teljesen jól működik.
Hajtómű se az a szétesős fajta, ha fel van húzva nyomatékkal. De abból jobban járnál ha a 175mm karhosszúságú lenne benne, a leírásban 170 vagy 175 szerepel.
Féktől nem várnék sokat, ennél egy jó V fék többet ér szerintem. Alex felnik jók, de az agyak nem tudom milyenek lehetnek, voltak az authornak használható agyai, deore koppintások, de ez nem tudom milyen, az lehet silány minőségű.
Teleszkópot meg kell szokni hogy sz*r, egyébként egy használható alsó-közép kategóriás bringa. Ilyen heti 150 km bringázásra ajánlható szerintem.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #37160 üzenetére
A fort -ot alkudd le 40 alá, aztán 20-30 ból talán fel lehet támasztani.
Többi az régiség, lehet jó állapotúak de fele ennyit se érnek, és nem jó velük biciklizni. -
---Lasali---
Közösségépítő
Egyébként ezeket a jaj közel ment el mellettem, felveszem videóra rajta ugrálok két hétig hogy majdnem elütött mekkora rohadt állat autós című előadásokat én se értem...
Az amikor bementem edző társam mellé aki busz leálló sávba lehúzódva ment (szóval ketten egymás mellett nem foglaltunk el az útból 50 centinél többet), hogy mondjak neki pár szót hogy mi legyen az edzés végével, és közbe a minket megelőző bunkó rámhúzta a kocsit, úgy hogy a karomon a hegyaljás karszalag záró gyűrűje csattant a villapillantón, na én ezt nevezem már valaminek. Főleg hogy utána, utána mentem az embernek, kereszteződésbe meg kellett állnia, beálltam mellé beszélgetni, és még neki állt feljebb, meg hülyeségeket mondott, hogy ott nem lehet biciklizni, mikor pedig lehetett. (Egy Balatonparti 40km/h ra korlátozott útról volt szó..) Meg hogy ő ezzel nevel a kresz -re amit valójában ő nem tudott, mellesleg úgy csinálta hogy vele voltak a gyerekei is. Na szerintem itt kezdődik az amiről érdemes videót csinálni, népnevelési szándékból. Utólag bántam, hogy nem vágtam be a kulacsomat letekert tetővel az ölébe..Egyébként engem már az frusztrál, hogy valaki azért, hogy ilyen felvételeket vadásszon, feltesz egy kamerát a fejére..
De azért nem kell félre érteni, valamilyen téren én megértem ludsimont, az ember ha országútival edz, eszébe nem jut a bicikli úttal szenvedni, ugyanis azon nem lehet edzeni, és azért elvárja az ember hogy az autós ki tudja kerülni normálisan. Ugyanis kényelmi pozícióját tekintve ő van előnybe, nem az aki az út szélén szenved a körülményekkel._seth_
Igen, de amit ír, hogy a kerék bajos, valszeg van ott több küllő probléma is, lehet a felni is halálán van..
Aztán a hajtás lánc tuti le van kopva, lánc csere, esetleg fogsor, tányér csere.. súlyos 10 ezrek..
Kerék csapágyak tuti felújításra szorulnak.. bovdenezni is esélyes hogy újra kell.. aztán ott a szétbukott bandázs.. Lehet arra a bringára költeni rendesen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Annyira megörültem a tegnap elkészült "titkos project" kerekemnek, mert annyira szép lett, hogy meg kell mutatnom nektek is.
Tegnap délután jöttek meg a még hiányzó alkatrészek Németországból. Fekete DT Revolution küllő, kék DT anyák. Continental Race King Supersonic, Schwalbe XXLight belsők, Schwalbe ragasztós felni szalag (6 gramm/kerék iszonyat durva).
6 körül álltam neki a fűzésnek, hajnali fél 2 re lettem kész.
A felnik a ma már szinte beszerezhetetlen legendás Sun UFO.
Az első agy Novatec Super Light 28h, a hátsó Novatec Light 32.
A szett súlya 1480 gramm lett.
A hátsó kerék gumival 1420 körül van.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Vasinger! #37212 üzenetére
Szétszedés nélkül hülyeség olajat cserélni.
Sőt, elég pontos olaj mennyiségeket igényelnek a mostani teleszkópok, pár ml el túl töltöd, aztán nem fog ez az működni benne. És ha nem törölgeted, mosod ki a belsejét, akkor ott maradni fog olaj.
Másik hogy főként azért kell olajat cserélni, mert belemegy a dzsuva, mondjuk egy nyílt olajos telónál. És az olaj csere lényege a teleszkóp tisztítása belülről..
Zárt rendszerű csillapításokba én nem is cserélnék olajat, maximum 3 éven túl.
Manitou black nek a zárt csillapításába cseréltem olajat, amibe úgy 6 éve nem volt cserélve, motorex-et tettem bele, semmivel nem lett jobb vagy rosszabb... zárt rendszerből patika tiszta olaj jött ki.
Meg nem beszélve arról, hogy szétszedéskor, a tisztítás mellett el lehet követni jótékony dolgokat. Pl a szimeringnél kimosni, (mert oda mindig berakódik a sár, és szétkoptatja a perselyt, becsúszót) és megzsírozni, az olajzó szivacsot pedig megitatni sűrűbb olajjal (pl fox float fluid).
Ezeket nem tudod megcsinálni szétszedés nélkül..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz _seth_ #37221 üzenetére
Az egy teljesen egyszerű villa. Nincs benne csillapítás, vagy ha ebbe már van, azt a lockout egység próbálja végezni, ami egy zárt szétszedhetetlen egység. Vagy ha szétszeded felrobban, nagy nyomású nitrogén van benne.
A lábakban, és máshol sincs olaj, zsír kenésű villa.
Aki nem teljesen technikai analfabéta, az le tudja otthon is szervizelni.
Alul van két csavar, kitekered, vissza hajtod a feléig, hogy egy 5 menetsor legyen bent, beütöd őket, utána csavar ki, villát széthúz. Belül kitörölget, féktisztító vagy wd40, rongy, egy hosszú valami amivel le tudod tömködni az aljáig. Aztán nekem ami nagyon bejött kenő anyag, az ilyen műanyag perselyes villáknál, az a szilikonzsír, méghozzá az amelyik elég puha, lágy. De keverhetsz ki sima lítiumos zsírt motor olajjal. Az a lényeg hogy annyira lágy legyen hogy kicsit folyjon. Aztán be kell vele jócskán kenni a szimmeringnél, meg a perselyt végig. Aztán összedug, csavar az alján meghúz, kész.A V2-n már nincs ilyen okádék gumi harang. Annak már jobb spirál rugós szimeringje van.
csabi94
Köszi.
szki
Neked is köszi. Attól volt igazán sok idő, hogy ezekkel az alu anyákkal vigyázni kell, nehogy elnyald, meg a többi alkatrész is nagyon merev, miközben nagyon vékony anyagból van. Valamint a tárcsa miatt az első kerék se szimmetrikus, így szenvedős volt középre centrírozni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz _seth_ #37228 üzenetére
A rugó a becsúszókban van belül, azt felülről tudod bontani, SR nek a saját kulcsával, mással meg se próbáld! Mert szétmegy a műanyag, és utána szétszedhetetlen lesz. De ezt nem kell bolygatni. Esetleg azért szétszedhetnéd, hogy kivedd a rugóból az elasztomert. Akkor elmúlik a teló progresszivitása, szóval nem fog felkeményedni annyira a rugó út vége felé. Én úgy jobban szeretem a mozgását a teleszkópoknak. (nem biztos hogy van benne, régi XCM ekbe nem volt, de a V2 be már lehet van) De előtte vegyél hozzá kulcsot. Valamint a rugót nem árt kicsit bezsírozni, nehogy megrozsdásodjon ha kap egy kis vizet. De alapvetően nem kell szétszedni.
Szóval nem érhet meglepetés. Arra vigyázz hogy a nyomórudakra húzott alá téteket, gumi bakokat ugyan abba a sorrendbe rakd vissza, valamint figyelj hogy amikor szétszeded, az lehet a lábba marad, azt ki kell onnan katatni.
A gumiharang az ennek a rugós szimeringnek az elődje. Régen ilyen gumi harangosak voltak a szimeringek, de most már a rugósak átvették a helyüket, és ezek 100 szorta jobbak is. Szóval semmi köze a te teleszkópodhoz, rá se lehet rakni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #37258 üzenetére
Nem csak azok, de általában dupla áron vannak.
Ez A kategóriás conti. Kézzel gyártott Németországban. Azon felül ez a supersonic változat, ami a könnyített kategória. Főleg versenyzésre, vagy súlybuziknak.
Egyébként azért tetszett, mert a mintázata alacsony, így talán nem mászik úgy mint az előző gumin. Meg ki akartam próbálni egy olyan gumit, amit ha leteszel az útra, akkor nem egy tök vízszintes felülettel érinti talajt. Mint azok a gumik amiknél az oldalsó bütykök egyenesen az út fele állnak és oldalról függőlegesek. Mert az zavart, hogy én a 60 pár kilómmal túl könnyű vagyok ahhoz hogy maga a gumi anyagát elhajlítsam, így ezeken az oldalsó nagy barázdákon megcsúszkált a bringa ha mondjuk egy 45 fokos talajon mentem. Ha érted mit akarok mondani..
Igazából csak próbálkozom, nem vagyok nagy montis. Mindig is országútiztam. Csak most hogy a trekkingemet ellopták, valahogy annak a megszállottja lettem, hogy a montimat feltuningolom egy olyan szintre, amit úgy mindig is szerettem volna, hátha megtetszik ez a műfaj is, mert amúgy szeretem az erdőt, a természetet.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest