Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz #27070592 #5715 üzenetére

    A 24,0V az már lemerült állapot, a névleges rendszerfeszültség csak névlegesen 24 volt, valójában 25,4 - ha teljesen fel vannak töltve az akkuk.
    Volt már 4 akksis rendszer több gyártónál is, ahol 2 akku felelt az indításért és 2 spirálcellás akku a kényelmi fogyasztókért, amik független rendszert alkottak. A Volvonál az a legnagyobb probléma, hogy a világ legegyszerűbb és legjobb akkutöltési mód helyett ők megpróbáltak csinálni egy jobbat ami nem sikerült.
    Normál autóknál ( Scania,MAN,Iveco,MB ) a generátor diódahídja vezérli a töltést és amikor eléri a 25,4-6Voltot akkor leáll a töltéssel. Ha kell tölt, ha nem kell nem tölt.
    A Volvo rendszerében kalibrálni kell az akkut, a Volvo kiszámolja mekkora lehet a kapacitása Ah-ban és ehhez állítja a töltőáramot és amikor a saját számítása szerint elérte a feltöltött állapotot akkor leáll a töltéssel. Nem értem miért hagytak ki egy sima feszfigyelő kontroll protokollt, ami ilyenkor lefutna és ha nincs meg a 25,4V akkor töltene tovább.
    A Volvoval az a baj, hogy amint új korában berakod az akksit és elindítod, na onnantól kezdve sosem lesz az akku rendesen feltöltve :DDD
    Aztán ehhez írtak egy mesét a kapacitásváltozás és a hőmérséklet függvényéről meg hasonló bullshitekről. Amik valós dolgok, de sehol nem okoznak problémát csak az ő okos rendszerükben. Ez a vedd ki a kulcsot, meg rádió állásban csak 2 órán át van áram és hasonlók ez valami agyf@sz. Egy vonórúddal kellene agyonverni azt aki kitalálta.
    A 3 és 4 akksis rendszerekről már tavaly nyár óta van hír, már láttam képet a 4 akkus rendszerről még valamikor ősszel. Gyárilag beépítette a Volvo a 220V-os külső töltőt és az akkuregenerálót! :DDD :DDD :DDD

    Az előző munkahelyemen mi azért várakoztunk rendesen a vámon és a kikötőben és gondolkoztunk milyen rendszert kellene építeni, amivel keveset kellene járatni az autót és mégis jó lenne - pl bírna az állóklíma egy műszakot nappal is (mondjuk fekete autónál az halott ügy volt).

    Ha a pótkocsira tettünk volna egy akkudobozt 2db 225-ös akkuval és átvezettük volna a töltést akkor a 4 akkuval már majdnem kihúztunk volna egy hétvégét indítás nélkül :)

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák