Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz zsid #5720 üzenetére

    Ha különböző rendszerű akkukat alkalmaznak, akkor sztem a spirálcellás felel az indításért, és a hagyományos a kényelmi funkciókért. A spirálcella előnye ugyanis azonos kapacitás mellett a nagyobb indítóáram. Ami a diódahidat illeti, az nem szabályoz feszültséget, hanem egyenárammá alakítja a generált váltóáramot. A fesszabályzó felelős a rendszer feszültségéért, amit a generátor gerjesztőáramának változtatásával ér el.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #27070592

    törölt tag

    válasz zsid #5720 üzenetére

    Én sem vagyok villanyász, csak a kormányt fogom.
    Kedden reggel indultam (volna) gurigázni, de az autó egy hetes álldogálás után csontra merült akkuval fogadott. Se kép se hang, a tacho is hibát írt. :D Egy olyan töltővel sikerült beindítani ami tudott száz amperes indítóáramot. És aznap estig nem is állítottam le, rakodás közben sem.
    A töltőáram 140amperről indult, este fél kilencre ment le egy amperre. Aznap éjjel nem is próbáltam kályházni, de másnap reggel beindult. Azóta indul reggelente, de az éjszaka közepén elkezd bimbammolni hogy alacsony feszültség, töltsem fel.. olyankor legszívesebben adnék neki egy nyolckilós bognárkalapáccsal.

    Most délután ment a kályha, a hűtő és töltőről a laptop. 24,3voltnál indítottam be, de egy óra járatás után még bőven nincs feltöltve, száz amper körül indult a töltés és most van hét ampernél, ötven százalékos töltöttségen. Kint mocsok hideg van, olyan isten nincs hogy reggelig ne kályházzak nehogy szegény akkuk megerőltessék magukat. Ma már harmadszor járatom. Nem tudom milyen lesz a négyakkus rendszer de ettől csak jobb lehet.
    Holnap benézek a Cinkotai útra, mert valahol fossa az ájert a traktor, majd ránézetek az aksikra is.

Új hozzászólás Aktív témák