- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
válasz Carlo009 #11100 üzenetére
Köszi!
Kb. 50 perc volt a vizsga.Te oktatót választasz, akinek igazodsz a kocsijához. Nyilván ha kocsit választasz, akkor annak az autónak az oktatóját is választottad egyben.
Nem érdemes viszont autót választani, hidd el. Nem tudom melyik autósiskolán vagy, de kérdezz körbe, hogy melyik a legjobb oktató, és azt kérd. Az sem baj, ha ritkábban tud adni időpontot, inkább adjon ritkábban, de jól tanítson.
Nekem az első oktatóm nem oktatott túl jól. Sok dolgot rosszul tanultam meg nála. Nem tanítotz meg kormányozni, parkolni. 3x buktam nála. Átmentem egy másikhoz, szerintem vérprofi az oktató, pár óra alatt profin megtanított vezetni. Elsőre meglett vele a vizsga. 0 hibaponttal.
Ezért mondom ezt, mert ha vele kezdtem volna, már 2 hónapja a kezemben lenne a jogsi, és kb 60ezerrel beljebb lennék. Oktatót válassz. -
jerry311
nagyúr
válasz FET-MEN #11108 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy szabad-e ott menned, hanem hogy a vizsgabiztost ez mennyire zavarja. Ha zavarja, akkor extra szigorúan vesz minden szabályt, 3 perc alatt meglesz a 10 hibavonal és lehet befizetni a következő vizsgát.
A jogosítványhoz gyakorlatilag egy feltételt kell teljesíteni: a vizsgán úgy kell előadni a vezetési tudást, hogy a vizsgabiztos szeresse. -
jerry311
nagyúr
válasz FET-MEN #11110 üzenetére
Én buszmegállót buktam be. Ami ugye nagyjából úgy szól, hogy ha a helyi járat jelezte indulási szándékát (villog ugye balra) és nem jár hirtelen fékezéssel, akkor ki kell engedni az autóbuszöbölből.
Ha ezt elmulasztod vagy a vizsgabiztos szerint nem járt volna hirtelen fékezéssel, de mégsem álltál meg, akkor nem adtál elsőbbséget és ez azonnali bukást jelent.
Én úgy gondoltam, hogy hirtelen fékezés lett volna. Az oktatóm szerint is. A vizsgabiztos meg csak annyit mondott, hogy álljunk félre...
Welcome to the real world, Neo!(Igaz, ez az egyik olyan vizsgabiztos volt, akiről már előre megmondta az oktató, hogy egy getzi. Jó fej csaj volt, el is mondta aznapra a többi vizsgázóját. Hiányzás esetén nincs kötelező pótóra, csak bukásnál. Mondjuk ez lehet változott azóta.)
[ Szerkesztve ]
-
Carlo009
tag
Érdemes minél kisebb kocsit választani tanulni. Smartot vagy Daewo-t. Ezekkel biztosan könnyebben be lehet parkolni a padka mellé. De, hiába választunk szimpi kocsit, ha olyan oktatót fogunk ki, aki nem korrekt.
Így elsődleges, hogy az oktatót kell kiválasztani ha lehet. -
harry
veterán
válasz Carlo009 #11114 üzenetére
Azért nem egy hátrány, ha egy autó méretű járművön tanul az ember... persze attól függ, utána mik a lehetőségei, ha amúgy is kis kocsit fog vezetni, vagy nagyobbat, de van lehetősége gyakorolni, akkor nem gond, ha kicsin szerez tudást. Vizsgánál biztos ad némi előnyt, de azért nem a világ. Az biztos, hogy nagy / kombi autóval nem szívatnám magam, de pl. egy focus, g astra, ilyesmi méret szerintem jó.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
máyköl
veterán
Dejó, hogy azt mondták, hogy pénteken menjek be a petzvalba...
Pénteken a petzval 12 -ig van nyitva, meg persze az okmányiroda is. Arra nem gondoltak, hogy az ember dolgozik?Öö, tegnap, tehát kedden meglett a forgalmi vizsga, tényleg csak pénteken mehetek a legkorábban a petzvalba?
-
Carlo009
tag
válasz máyköl #11117 üzenetére
Itt van a menete, megtaláltam:[link]
Örülhetsz, hogy sikerült. Gratula! Utólag, biztos úgy gondolod, milyen könnyű volt....nem is nehéz. De, amikor vizsgázni kell, ott biztosan nagy stresszbe kerülünk és akkor könnyebb hibázni is.harry: Igazad lehet, de én máshogy gondolom. Inkább minél kisebb kocsit kell választani és minél rendesebb oktatót. A lényeg, hogy sikerüljön a vizsga. Utána már, ha lesz lehetőség, be tudjuk magunkat gyakorolni jobban a vezetésbe. Szerintem a beparkolás a legnehezebb, hátra betolatni a padka mellé két kocsi közé.
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz Carlo009 #11118 üzenetére
Ezzel nem tudok mit kezdeni, a kérdésemre nem ad választ...
"Vizsgaigazolás kiváltása
A NKH. XI. ker. Petzvál József u. 39. szám alatti ügyfélfogadójában személyi igazolvány, fényképes vizsgalap és az elsősegélynyújtó igazolvány bemutatása után kiadják a vizsgaigazolást, amellyel az okmányirodában lehet kezdeményezni a jogosítvány elkészítését."Nem tudom mi a fene amúgy ez a fényképes vizsgalap...
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11118 üzenetére
Attól függ, ha megtanulsz kis kocsin vezetni, ami után egy céges kombival kell boldogulni a belvárosban, akkor eleinte lesznek kellemetlen pillanatai az embernek. De amúgy javarészt egyetértek. Abban főleg, hogy az oktató a lényeg, nem a kocsi, és nem is az iskola.
Amúgy nem feltétlenül nehezebb nagyobb kocsival sem parkolni, mármint maga a manőverezés rész, inkább talán abból ered a bonyodalom, hogy a legtöbb parkolóhely, ha teszem azt "közepes" méretű, akkor bár befér a nagyobb kocsi is, csak macerásan (vagy nehezebb eleve nagyobb helyet találni), míg kis kocsinál nem valószínű, hogy ilyesmibe fut az ember.máyköl: valami olyasmi rémlik, hogy vizsga után 3 munkanappal tudsz bemenni vizsgaigazolásért. Hívd fel a sulit, és megmondják.
Nekem úgy rémlik, fényképes vizsgalap is csak régen volt, most már nem kell leadni igazolványképet (mert úgyis élőben készül, a hivatalban, amikor mész jogsit csináltatni).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#41635072
törölt tag
Üdv!
Tudnátok ajánlani BP-en (lehetőleg könnyne megközelíthető helyen, belvárosban) autósiskolát?
Kikhez érdemes jelentkezni? -
Carlo009
tag
-
harry
veterán
válasz #41635072 #11122 üzenetére
Írtam róla korábban. Igazából amíg a gyakorlatig eljutsz, szinte mindegy, kreszt meg lehet tanulni könyvből / programból is, más kérdés, hogy jobb helyen elmagyarázzák rendesen. Csigánál voltam, nem tartották végig mindig az elmélet órákat, ami engem speciel zavart, de amúgy jól magyarázott az oktató. De ez egy oktató, a nagyon sok közül, szóval erre nem alapoznék döntést. Meg amúgy is, talán 5 oktatási nap van? Azt ki lehet bírni rosszabb megközelíthetőségű helyen is / gyengébb oktató mellett is akár.
Elsősegély tanfolyamokat is szerveznek, ami nem kötelező, de elég jól elmondanak mindent, és lehet gyakorolni is (újraélesztést bábun, meg másokat oldalra fektetni).De, általánosságban igaz, hogy megfelelő gyakorlati oktatót kell keresni, és minden másban igazodni hozzá. Vagy esetleg máshol csinálni elméletet-gyakorlatot. Ugyanakkor az is igaz, hogy ami valakinek tetszik egy oktató stílusában, az lehet a másiknak nem annyira. De ez az, ami maga a vezetés, közlekedés, ha itt nem tudsz jól haladni, a többivel nem érsz sokat, és itt bukni, ami könnyebb is, költségesebb is...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
FET-MEN
veterán
Napot. Sikerült a forgalmi
1db hibavonal, az is annyi hogy a lámpánál benyomott kuplunggal, féket nyomva,1-esbe várakozokIphone 7
-
bzoley
veterán
válasz jerry311 #11129 üzenetére
Remek. Mondjuk én sem akkor kezdem sebességbe pakolni, mikor az előttem álló már elment, figyelem a lámpát, vagy ahány autóval előre látok. Nekem az oktatóm határozottan tiltotta a kuplungon állást. Mint ahogy a "tehetetlenül" gurulást is. Ezt mondjuk nem tartom be. Fékezek, amikor időszerű, kuplung, kanyar közben visszaváltok, és amikor a kanyar után gyorsulni kell, kiengedem a kuplungot. Mondjuk nem száz méterekről kezdek el a kanyarhoz lassítani(kivéve, ha valaki a seggemben liheg).
-
jerry311
nagyúr
válasz FET-MEN #11130 üzenetére
En kenyelmetlennek tartom, hogy ket labbal alljak a pedalokon. Eleg ha a feken rajta allok, de persze azt is csak akkor ha egyebkent gurulna az auto.
A muszaki kovetkezmenyei meg aranylag egyertelmuek...bzoley
Kanyarban nem kellene sebesseget valtani, elotte vagy utana, de kanyart illik felengedett kuplunggal bevenni, lehetoleg a kanyarsebessegnek megfelelo fokozatban.
A szabadon gurulas megint egy masik kerdes, B-nel fogalmam sincs mar, hogy mit tanitottak. En siman kiteszem uresbe aztan ahol kell ott majd szepen megallok fekkel. C-nel viszont hatarozottan tiltotta az oktato az ilyen viselkedest. Sot mar arra is azt mondta hogy ne, amikor kicsit korabban valtottam vissza es nagyon lassan/hosszan engedtem fel a kuplungot. -
bzoley
veterán
válasz jerry311 #11132 üzenetére
Nem biztos, hogy pont így csinálom, nem szoktam figyelni, jön magától. Jellemzően épp a saroknál érem el a forduló sebességet, addig közepes-erős lassulás. A kanyarodás nem több egy-két másodpercnél. Tény, hogy a kanyar előtt nem engedem rá a kuplungot, mondjuk kettesben, de lehet, hogy még előtte visszaváltok. Ha nem, akkor inkább a kanyar után. Majd meglesem.
Általában úgy közlekedem, hogy fékezni kelljen, üresben nem szoktam gurulni. Motorfékkel pedig nincs fogyasztás, bár ez a része nem szokott érdekelni, pár másodperc nem számít, főleg ha utána kitaposom a belét. Ritkán van olyan, hogy motorfékkel, visszaváltogatva érek el a lámpához, de akkor tudom, hogy messze még a zöld, ráérek, üres az út. Más, idegesebb embereket sem szokásom irritálni gurulgatással -
-
vakherda
csendes tag
Forgalmi vizsga elsőre.
Duna Pláza Spuri Suli. Oktatóm ( Putyi Szürke Splash ) egy igazi pénzéhes köcsög volt. Nagyon várta a pénzt. Ha nem úgy megyek oda, hogy már tudok vezetni akkor megbukok. Nem mondott el soha semmit csak "***** úr a vizsgabiztost meg kell vennünk" Többi oktató nagyon jó fej.
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
-
Lenry
félisten
hogy itt mire nincs topik...
16. órámnál járok, párhuzamos parkolással szívok, meg néha még az elindulással, gyorsan engedem a kuplungot
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
FET-MEN
veterán
hát, igen, biztosan sokkal nehezebb úgy. Egyik jóbarátnőm is most iratkozott be, megigértem neki hogy megtanítom rutinpályán alapokra, mire megy vezetni ne nulláról kezdje
vakherda nekem is tükörből ment itthon, erre nekiálltam tükörből tolatni első alkalommal jól le is lettem baxva
[ Szerkesztve ]
Iphone 7
-
harry
veterán
Előre miért nehéz? Persze lehet máshogy tanították, nekem úgy mondta az oktató, hogy lassítsak le jól, nyomjam ki kuplungot, jól húzzam be az orrát, majd figyelve az előttem álló, álljak be egyenesbe. Azért jó, mert nem kell sebességbáltóval variálni, úgyis visz még a lendület, és, mert ha nem húznám be az orrát, sosem jönne be a segge vonalba. Aztán ha kell, majd váltasz előre/hátra, és korrigálsz. Meg persze eleve nagyobb helyed van, ahol ezt végre kell hajtani, igaz, több hely is kell, de mivel nem kell elsőre jó legyen, több hely van javítani is.
Lámpa/kuplung téma: én úgy szoktam, hogy lámpához közeledve visszaváltok, így lassítja a motorfék, és ahogy írták, nem / kevesebbet fogyaszt (mivel a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, amihez gáz kéne - míg pl. üresbe téve, az alapjárathoz kell üzemanyag). Persze ezzel párhuzamosan fék, majd megállás után üres, mert elvileg vizsgán tiltott az indokolatlan kuplunghasználat. A kinyomócsapágynak sem tesz jót. Meg kényelmetlen, és igazából értelmetlen is egyből megállás után sebességbe rakni, amikor jól számíthatóan, még adott ideig biztos nem kell. Azért van a sárga jelzés, hogy felkészülj az indulásra, elég akkor váltani, nyilván nem baj ha korábban, de nem kell már pirosnál erőlködni meg gurulni, ahogy azt sokan szokták (legfeljebb akkor látom indokoltnak, ha ismerem a helyet, és tényleg tudom, hogy a következő pillanatban vált, bár akkor is, mindenki tud várni még két másodpercet).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
máyköl
veterán
Figyelj, nem tudom hogyan tanítja az oktatód, de adok 1-2 tippet.
Hátra párhuzamos:
Egy kisebb helyre is be lehet így állni. Beállsz az első autó elé kicsivel. Elkezdesz tolatni. Amikor a te kormányod és az ő kormánya pont egy síkban van, viszonylag gyorsan betekered a kormányt jobbra teljesen. Szépen lassan tolatsz hátrafele. Nézed a bal visszapillantóban a hátsó autót, amikor annak a bal első lámpáját már teljesen látod a visszapillantóban és nem takarja az autód hátsó fele, berakod megint viszonylag gyorsan a kormányt középre, egyenes síkba. Szépen lassan tolatsz tovább. Amikor a jobb első lámpád elhagyta az első autó hátsó lökhárítóját, gyorsan betekered bal irányba a kormányz csurig. Tolatsz tovább, míg a jobb első kerék elér a padkához, és itt megint gyorsan beteszed a kormányt középre.
Tudom, nem könnyű, de ezzel a módszerrwl centiméter pontosan be lehet parkolni jobbra hátra párhuzamosan.Előre párhuzamosan:
Ilyen helyre fizikai képtelenség egy, a kocsid körüli méretű parkolóhelyre. Egyszerűen nem lehetséges, ha kicsi a parkolóhely, hátrafele kell, az előző módszerrel. Előre párhuzamosan minimum akkora hely kell, hogy legyen, mint az autód mérete kétszer számítva.
Nem tudom miért nem megy, szerintem ez a legkönnyebb.
A hátsó autó felől elindulsz, és amikor a kormányod már a másik autót majdnem elhagyta, szépen kezded betekerni jobbra a kormányt. Arra kell figyelned, hogy a padkát ne érintse a jobb első kereked. Mielőtt padkát érne, a kormányt kezded visszatekerni balra, és addig mész előre, míg az első autóra szorosan rá nem állsz. Itt most úgy fog kinézni valószínűleg az autó, hogy a kormány nem egyenes, és az autó hátulra balra kilóh az úttest fele. Szépen elkezdesz viszatolatni, jobbra tekered közben a kormányt. A jobb visszapillantóban kiválóan látod a gumid és a padka távolságát. Mikor már megfelelő a távolság, vissza tekered középre a kormányt, egy icipicit tolatsz még, majd egy kicsit balra is tekered a kormányt, hogy az autó bal eleje is egyenesben legyen, majd vissza középre a kormány, és szorosan rátolatsz a hátsó autóra, és úgy rakod be üresbe, és húzod be a kéziféket, ne állj előrébb, mert nem fogsz tudni majd kiállni.A legfontosabb az egészben, hogy lassan, lassan, és lassan. Máshogy nem fog menni.
Ha tolatsz, nézel folyamatosan középen hátra is, és az összes tükröt figyeled.Szerintem szerencsésebb lett volna ha egy kisebb diesel autón tanulnál, de ez van, nem gond. Viszont mindegyik autón érvényesek ezek a szabályok amit fent leírtam, és mindenféle autón eszerint be lehet perfektül parkolni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.