- Honor 50 - apám nevében
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Yettel topik
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
picur220
veterán
Nyilván elsőbbséget kell adnod, de én most nem erről beszéltem. Itt ez jogsis topik, szóval lényeg, hogy ha van STOP tábla, akkor vizsgán akkor is meg kell állnod, ha nem jön senki. Nyilván te sem fogsz megállni, ha már van jogsid és úgy mész, és nem jön senki.
A megfordulást mindig a legbelső sávból kezdjük meg, és a legkülsőbe érkezünk (úgyis abba érkezel ) Balra sem fordulhatsz a külső sávból, azt is mindig a legbelsőből kell. Elég veszélyes lenne kereszben állni a belső sávon, mert a külsőből akarnál megfordulni...
[ Szerkesztve ]
-
Carlo009
tag
válasz picur220 #9001 üzenetére
Kösz mindkettőtöknek, Drizztnek is! Ezt nem tudtam, hogy csak a belső sávból lehet megfordulni akár kereszteződésben négysávoson, akár úton. Azt tudtam, hogy balra csak a belsőből lehet. Csak a kuplungcsúsztatást nem szeretem, mentem autóval csak vagy túlpörgetem és kopik a kuplung vagy lefullad a kocsi. Dízel személykocsival érdemes menni az "simábban" indul.
-
Drizzt
nagyúr
válasz picur220 #9007 üzenetére
Nekem az eddig vezetettek: maunális: Passat diesel. Ezen tanultam vezetni, azegyetlen manuális váltós amit vezettem. Aztán: Ford Focus Titanium, Nissan Altima, Volvo S80, Toyota Corolla. Utóbbit vettem a jogsi megszerzése után 2 és fél hónappal.
I am having fun staying poor.
-
jerry311
nagyúr
válasz picur220 #9007 üzenetére
Minden auto mas.
Eddig egy auto volt, amin nem tudtam egyesbol kettesbe valtani rangatas nelkul: 2007-ben egy 11 000 km-es BMW 320D. Ket hetig volt nalam, nem tudtam megszokni. Minden mas siman ment, elindulassal sem volt gond, kettesbe visszavaltassal sem. Csak az 1->2-nel volt 90%-ban rangatas. Maig nem ertem. -
Carlo009
tag
válasz jerry311 #9010 üzenetére
Van olyan kocsi is, amelyikkel dupla kuplunggal kell menni, egy sofőr mondta.
Tehát pl. mész 1-es fokozattal..húzatod utána visszaengeded a gázt benyomod a kuplungot és nem kettesbe váltasz, hanem üresbe, ott felengeded a kuplungot...gázfröcssöt adsz...ismét benyomod a kuplungot és váltasz 2-esbe..és így tovább. De, van aki azt mondta, hogy ez leginkább a visszaváltásokra jellemző nem a felfelé váltásokra. -
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9011 üzenetére
Azt hiszem ez a régi nem szinkronizált váltós gépekre vonatkozik, ma már ezek kihaltak.
Apropó, te nem kamion sofőr vagy véletlenül?
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz szőröscica #9013 üzenetére
Ha ilyen nagy kamion sofőr, akkor nyilván ezeket tudnia kéne, így a régi ZIL és társai működtek, ha nem így csináltad akkor bizony az recsegett-ropogott.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9011 üzenetére
Dupla kuplungolás szinkronizálatlan váltóknál szükséges, gyakorlatilag a sofőrnek kell szinkronba hoznia a váltó fogaskerekeit.
Felfelé váltásnál úgy működik, megfelelő sebességnél kuplung kinyom, gáz el, üresbe tesz.
Kuplung felenged. Így a motor által hajtott fogaskerék lelassul az alapjárati fordulatszámra, ami kb. megegyezik a következő fokozatban szükséges alsó fordulatszámmal. Kuplung kinyom szépen bevált az ember a nagyobb fokozatba. Ha jól csinálja, akkor nem recseg vagy csak kicsit.
Lefelé váltásnál a hajtott fogaskereket viszont gyorsítani kell. Tehát mikor kb. megfelelő sebességre lassult a jármű, akkor kuplung és üres. Gázt adunk a kisebb fokozatnak megfelelő magas fordulatszámra felpörgetve a hajtott oldalt, majd gázelvétel nélkül kuplung kinyom (nyilván amint ki van nyomva a kuplung, már el lehet venni a gázt) és berak a kisebb fokozatba. Kuplung szépen kienged.
Ez az elmélet. A gyakorlathoz meg jó érzék, sok gyakorlás és a gépjármű megfelelő ismerete szükséges.Személyautókban évtizedek óta nem jellemző szinkron mentes előremeneti fokozat. Szinkronizálatlan hátramenet még mindig előfordul, de egy ideje már az sem jellemző, legfeljebb az alsóbb kategóriákban.
-
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9016 üzenetére
Felfelé váltáskor nem kell gázfröccs. Ott pont hogy lassítani kell a hajtott fogaskereket, hogy szinkronba kerüljön a kereke felé lévő fogaskerékkel.
Az egy amerikai film, az amcsiknál a személyautók túlnyomó többsége automata váltós. Nem csoda ha nem tudnak rendesen kézi váltós autót vezetni, sokuk azt sem tudja mi az a kuplung. Kuplung nélkül meg kb. lehetetlen recsegés nélkül váltani.Szvsz a dupla kuplungolásnak szinkronizált váltó esetén nincs értelme vagy minimális az olyan helyzetek száma ahol van valami haszna.
[előzmény törölve]
[ Módosította: Barthezz2 ]
-
MODERÁTOR
yetikét idézném:
Topicot takarítottam. Látom, hogy találtatok egy másik fórumon egy tagot, akit Carlo009-cel azonosítotok. Fogalmam sincs, hogy vélt vagy valós-e az egyezés, igazából nem is érdekel.
Viszont megkérek mindenkit, hogy az ezzel kapcsolatos beszélgetést, bizonygatást, egyebet ne ezen a fórumon folytassátok, mert a jelek szerint ennek egyenes következménye az olyan szintű zaklatás, aminek nem kívánunk teret adni!
Avagy röviden: legyetek szívesek hanyagolni az említett témát!
Everybody lies.
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9008 üzenetére
Nem a sztresszel lesz a gond, hanem a figyelmetlenségeimmel, az oktató szerint kapkodásommal. De holnap reggel 9től még van 2 óra, meg forg.vizsga előtt még kb fél órát megyünk a városban. Tegnap is voltam órán, a 2 óra alatt 2x buktam meg virtuálisan, bár az egyik egy forgalmi helyzet jobb megoldása volt, a rosszabb meg a satufék lett volna, azt meg mégsem akartam... a másik egy kb 3m hosszú záróvonal volt...
Holnap is az lesz a célom, hogy tökéletesen végigmenjek a 2 útvonalon, bár a holnapi lesz a 2 legkönnyebb, városon kívüli útvonal itt, Szolnokon. De akkor is tökéletesen fogok rajta végigmenni! -
Manitou
addikt
válasz koshmar #9024 üzenetére
Azért mert az amcsik satuk. Hihetetlen ahogy ott vezetnek az emberek, nem egy youtube-os video is bizonyítja.
Haverom mesélte, kint élt 1,5 évet amcsiban. (neki egy 325-ös kéziváltós bömöse volt, egy régebbi ) szóval ment a soksávos úton, aztán látja, hogy előtte egy nő kacsázik, elege lett belőle és leelőzte. Mikor mellé ért, azt látta, hogy a nő újságot olvasott vezetés közben[ Szerkesztve ]
-
Carlo009
tag
válasz picur220 #9023 üzenetére
Ez az, ez a jó hozzá állás! Sikerülni fog, sikerülnie kell! Mindent csak úgy, ahogy tanultad! Nem lesz semmi gond. A vizsgabiztos és az oktató is oldani fogja a feszültséget, ők erre fel vannak készülve, ne lepődj meg ha véletlenül újságot olvasnak melletted a vizsgán vagy reggeliznek...stb
Sikeres vizsgát kívánok!
-
Drizzt
nagyúr
válasz koshmar #9024 üzenetére
Miért ne lenne az? Eleve bonyolult dolog a közlekedés, ha ki lehet venni bármilyen tényezőt a képletből, azzal már csökkenthető az elrontható dolgok esélye.
Én pl. szerintem a jövőben is csak automata kocsit fogok venni, ha rajtam múlik. Egyszerűbb, kényelmesebb, több energiám marad a közlekedés többi elemének a figyelésére.
Ui.: én nem tapasztaltam azt, hogy rosszabbul vezetnének, viszont kevésbé agresszívan. Ehhez megintcsak hozzátehető, hogy csak két államban voltam, tehát messze nem reprezentatív az élmény.
I am having fun staying poor.
-
Killing
addikt
Ha a manuális váltó kezelése elvonja a figyelmedet a forgalomról, akkor ott baj van, ennek rutinból kellene mennie.
De kényelem szempontjából megértem az álláspontodat.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
-
picur220
veterán
Na holnap forgalmi vizsga reggel 9kor szurkoljatok
-
giigz
veterán
válasz picur220 #9036 üzenetére
Én is sok sikert kívánok, de az igazat megvallva, ha van egy kis érzéked hozzá, és a kötelező 30-at levezetted, akkor könnyű feladat lesz.
1. A telefonodat kapcsold ki/némítsd le, nehogy megcsörrenjen, mint pl. nekem.
2. Ne izgulj... Gyalogosokra figyelj, meg a táblákra.
3. A vizsga elején adj bele mindent, profin csináld! Ha már az elején úgy kezdesz neki mindennek, határozottan, akkor lehet, hogy 10-15 perc múlva mondja is, hogy mehetünk visszafele, sikeres vizsgát tett!
Amikor én vizsgáztam, előttem a srác megbukott, és mondta is az oktatóm, hogy ez a vizsgabiztos nagyon beleköt mindenbe, stb. Ezért én már az egésznek úgy mentem neki, hogy meg fogok bukni, és teljesen felszabadult voltam, mert szinte nem is érdekelt az egész. Elindultunk, elmondta az oktatónak az útvonalat, csináltunk 2 parkolást, meg egy megfordulást, amit a szerencsére bíztam, és az első lehetőségnél megcsináltam, bejött. Kb. 12-13 perc volt a vizsgám, utána monda, hogy a buszpályaudvarhoz vigyem el, mert látja, hogy kenem a dolgokat, és egy hamarabbi busszal is haza tud menni így.
Utána megkérdeztem, hogy a másik srác miért bukott meg... Amikor mondták neki, hogy csináljon megfordulást, akkor sokat várt, és a 2., 3. lehetőségnél már mondták neki, hogy ennyi volt, álljon félre.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Na arra itt semmi esély, hogy nem kell levezetni az útvonalat. Arra van, hogy a kötelező 40 percet nem kell, de ahhoz olyan biztos kell h beüljön. Az meg szerencsejáték
Telot mondták, hogy némítsam, az is lesz!
Gyalogosokra tényleg figyelni kell, mert volt már olyan, hogy indultam volna el, erre az út közepén csak úgy megjelent egy gyalogos. Persze nyilván nem teleportált oda, csak az A-oszlop takarta ki, míg én a többi gyalogost néztem, aki már ott volt a zebrán.Köszi mindenkinek a jókívánságokat
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Na ez is megvan, megkaptam az M betűt, minden fasza. Csak reggel éppen bejelentette az oktató, hogy el se menjünk vizsgázni, mert 2 helyett 4 feladat, padka mellé tolatás, stb van a vizsgán, és mi meg 1et sem csináltunk. Pont ki is húztam, de csak meglett végül
-
picur220
veterán
válasz Winner_hun #9046 üzenetére
Nem sumákolta el, csak a régi vizsgarendszerben nem kellettek azok a feladatok, most meg az új rendszer, ami január 6-tól van, teljesen más.
-
salieri.
őstag
sziasztok!
102-es orvosi alkalmassági vizsgálat mit takar pontosan?
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- PlayStation 5
- Hálózati / IP kamera
- Elemlámpa, zseblámpa
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motoros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Honor 50 - apám nevében
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép