Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • INGJOKE

    veterán

    válasz M1995 #310844 üzenetére

    "Interneten sajnos sok szolgáltató, webshop a bankok megoldásait erőlteti, ahelyett kiraknának AP gombot. "

    Igen ez mindenkinek jó lenne, kivéve aki kifizeti a pénzt utána az applenek, hogy használhassa. Hisz ne legyünk naivak ezért is pénzt kér az apple, mint mindenért. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz M1995 #310844 üzenetére

    TL;DR: Egyáltalán nem ennyire drámai a helyzet és Androidon is kikopóban van a saját banki app erőltetése.

    Kifejtősebben:

    Mivel az Apple Pay egy digitális tárca, szüksége van egy fizetésfeldolgozó rendszerre, amibe integrálódik. Ezt a hazai bankok a POS terminálokon már rég elérhetővé tették és a webshopos rendszereken (pl: Simple, Barion, ShopTet, stb) is terjed. A kereskedő nem tudja a semmiből beépíteni és gombot kirakni.

    A Simple amúgy már tudja, de csak Simple fiókkal bejelentkezve (rohadjanak el).

    Viszont éppen ezért, ha a fizetésfeldolgozó rendszer áll, akkor az Apple Pay is áll, ezen nem segít az, hogy van rá egy dedikált Apple Pay gomb.

    Androidon már kopik ki a bankok magatartásából, hogy tiltják az Apple Pay vagy a Google Pay mögé rakott kártyát.

    Ennek az oka az volt korábban, hogy bár a felhasználónak és a kereskedőnek ugyan nem kerül többlet költségbe az AP vagy a GP, de mindkét szolgáltató leveszi a jutalékot a bankközi interchange díjakból és az Apple esetén ez elérheti a 39%-ot is, amit valakinek ki kell fizetnie. A kártyakibocsátó nem fogja lenyelni, áthárítja a bankra, a bank meg dönthet arról, hogy beépíti a kereskedői jutalékba, vagy lenyeli a költséget. A megfejtés inkább a kettő elegye, növekő tranzakciószám mellett megéri neki nyitni az AP és a GP felé és csak egy részét áthárítani.

    Amúgy meg 14 év Android tapasztalattal mondom, hogy rohadt idegesítő volt amíg a saját bankom is tiltotta a Google Pay-t a saját kártyájával, mert egy megbízhatatlan szar volt a saját app, de ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy legfeljebb odaérinted mégegyszer, ezzel értékes 2 másodpercet rabol el az életedből. A Google Pay-re váltás után nem volt gondom. Ha igen, akkor a POS terminál volt szar.

    A legtöbb hazai terminált és webshopot az OTP látja el és gyakran lerohadnak. A mi webshopunkban is ez van, naponta kapom az emaileket tőlük (mint kapcsolattartó), hogy a rendszer megint "lelassult" (értsd: összefosta magát).

Új hozzászólás Aktív témák