- Mobil flották
- Xiaomi Redmi 4X - Mi-ért hagytál el engem?
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- iPhone topik
- DIGI Mobil
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Azért pl. az Erste Bank egy évben, 1-2 x történő, de jóval előre tervezett, meghirdetett, minden csatornán kommunikált, előre tervezett, teljes hétvégét érintő karbantartását nem hasonlítanám össze ezzel, ami most történt a Gránitnál.
A CIB.nek van teljes értékű web bankja, a régi felületű, gyors CIB Internet Bank, mert ott mindet el lehet intézni.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Már nem vagyok Erstés és nem védem őket, de azért a minden második hétvégén történő 1 vagy 2 napos hétvégi leállás, karbantartás azért az túlzás.
Az új netbankjuk furcsa volt, és nem tetszett, de aztán javították a színeket, és a kontrasztot, és akkor már használható volt.
-
RR-13
őstag
Ennyire azért nem kellene talán "védeni" őket..., vagy megpróbálni megmagyarázni az amatőrségüket, és az ISMÉTELT 0 kommunikálást, és ezeket a többszörös hibákat, amit szombat óta csak tetéznek.
Nagyon nagy nehézség lehet kitenni egy TÁJÉKOZTATÓT, akár a főoldalukra stb., hogy "elnézést kérünk, de a visszaállítás folyamatban van, és pl. délig minden működni fog, vagy bármi.
És na persze még a végén a userek a "hibásak", akik VÉGRE próbálnának belépni 2-3 nap után... , hogy terhelik a rendszert, na ne viccelj már!
-
dptrsk
addikt
-
merqree
őstag
"...szeretnék majd minél rövidebbnek feltüntetni a hiba észlelése és elhárítása közötti időablakot...."
Azért sokan készítenek szombat óta screenshotot a facebook oldalukról
Plusz vannak szerintem rögzített hívások, amiket most a call centerben végeznek.
Akik ott ülnek a vonal végén, hááááát, azokat nem irigylem. Nem is hívom fel őket, mert ők tehetnek róla a legkevésbé. Csak a call centeres ember(!) miatt nem hívom őket. -
RR-13
őstag
Nem írtad azt, viszont én sem írtam, hogy te írtad, hogy hibásak, ráadásul a hibásak idézőben volt, ezt írtam:
"És na persze még a végén a userek a "hibásak", akik VÉGRE próbálnának belépni 2-3 nap után... , hogy terhelik a rendszert, na ne viccelj már! "
A leterheltségre már rég fel kellett volna készülniük, nem most kellene kiderülnie ennek, amikor ekkora baj van. Erre akartam rámutatni.
És azért mert a userek próbálnak végre infót látni a számlájukon, ezt is kezelnie kellene tudni egy banknak, és nem azzal amit most tesznek.Egyébként minél tovább tart nekik a "helyreállítás", annál több teória fog születni...
Már csak azon gondolkozom, hogy pl., aki most tervezett nyitni ott számlát, ezek után fog-e
-
RR-13
őstag
Igen valószínűleg, de inkább ne hasonlítsuk össze a Gránit IT rendszerét, a nagyobb bankok IT rendszerével.
Ráadásul, ha a nagyobb bankoknál egyszerre lépne be mindenki, akkor ott még el is nézhető a túlterhelés, mivel a nagyobb bankoknál ügyfél létszáma minimum a többszöröse a Gránithoz képest.
Nekem nem életszerű, hogy Gránit Bank ügyfél létszámához képest, ennyire leterhelné a rendszert, ha többen próbálnak belépni kb. egyszerre, mint az általában történik, és így nem is magyarázható ezzel, hogy még mindig nem működnek a dolgok.
Persze ez az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Hááát most erre mit mondjak
Ezt írtam "kb. 3 napos", és azért, mert a szombat délelőttől, hétfő délig, nekem ez minimum! 3 megkezdett nap volt.
Szerintem nagyon nem tévedtem.
A tegnap kirakott jelentősen elkésett "tájékoztatásuk" szerintem egy "mellébeszélés", nyugtatás a usereknek, mint ha egy tényleges megoldási leírás "lenne"...
És pont a ti hsz-eitek alapján szerintem nem tényleges megoldás, vagy próbálkozás, mivel gondolom tegnap, és ma sem "szaladtak" el venni egy szervert, vagy akármit azért, hogy "gyorsabban menjen" a tömeges belépés stb., ahogy ők fogalmaztak:"Dolgozunk a gyorsításán, türelmüket és megértésüket kérjük!
Ráadásul ezért "dicsérni" őket, hogy korrekt a jelenlegi kiírásuk
Szerintem egyáltalán nem az, inkább "terelés", és ezt a korábbi KI NEM RAKOTT tájékoztatások miatt fogalmaztam így meg.Talán valaki egyetért majd velem.
És ne menjünk bele jobban szerintem, én elfogadom, hogy részben véded őket, én nem úgy gondolom a mostani kiírásukat sem, és egymás véleményét tartsuk tiszteletben. Köszönöm szépen.
Szerk:
Viszont, amit a második részben írtál teljesen korrekt volt, és egyet is értek vele, és örülök, hogy reálisan látod ezt a részét a dolgoknak:"de ettől még amit a hétvégén alkottak az szörnyű volt, minimum egy rohadt nagy bocsánat kéréssel tartoznak és az, hogy "hétvégi karbantartásnak" hívják az nem kicsi ferdítés. az épületükben volt karbantartás, amit ők csinaltak az már (vész)helyreállítás volt, nem karbantartás."
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Szerintem szimplán elszámolták az UPS-ek rendelkezésre állási idejét - azt hitték ki fogja bírni az áramszünet végéig, aztán mégse. Nincs is annál rosszabb, mikor egy élő rendszer alól kihúzzák az áramot...
Tudnék én is mesélni (bankszektorról is), de én se tehetem meg[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
egykori
őstag
"jobb az ha max 500 szerencsés ember el tudja végezni a dolgát" – én Time-out-tal az 501. szerencsétlen vagyok a Gránitnál.
Ettől függetlenül remélem, gondolom, az állandó átutalások azért elmennek.
Az lehet, sőt biztos, hogy ez az incidens nagyon szerencsétlenül sikerült és lett kezelve, de az eddigi, 8 éves időszak alatti elégedettségemet nem fordította még mínuszba – úgyhogy maradok.
-
LógaGéza
addikt
Az oké, hogy redundáns a betáp, de lekapcsolásnál van izolációs teszt is, amihez pont el kell venni minden áramot. Valamint egy normálisan eltervezettnél leállítják az UPS-eket is, és azok éves karbantartását is elvégzik.
Én inkább ott akadnék fenn, hogy miért egy irodaházban van a data center? Pont egy "Digitális Bank"-nál...Stadionokba és konferenciatermekben dolgoztunk olyan UPS-ekkel, amit megmozdítani(!) kellett 2 ember, arrébb tolni 4-en tudtuk csak, pedig kereke is volt... És ezekből volt szétszórva több is áramkörönként.
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
RR-13
őstag
Ebbe már ne menjünk bele, mert sok lesz az OFF-ocska
(#15569) LógaGéza:
"Én inkább ott akadnék fenn, hogy miért egy irodaházban van a data center? Pont egy "Digitális Bank"-nál..."
Pontosan. Jó meglátás, és jó "kérdés"[ Szerkesztve ]
-
egykori
őstag
Köszi a választ, tehát az állandó utalások rendben elmennek. A hét második felében lesz egy betervezett nagyobb összegű utalás, nagyon jó lenne, ha sikerülne. Addigra már csak rendbe teszik a rendszert.
A telefon appban még nem utaltam, oda könnyebben belépek, csak telefonról nem utaltam még. Ha más nem lesz, meg kell kísérelnem a telóról rendezni a tranzakciót, mert a hiba óta laptopról a neten keresztül még nem tudtam egyszer sem belépni. -
-
egykori
őstag
Nekem is működtek a Gránitnál a dolgok, tegnap is és ma is.
A "Pénzügyeim" valóban halott, de nem is szoktam nézegetni, mert van saját, az én igényemnek megfelelő nyilvántartásom, kimutatásom, amit már '95 óta vezetek (azóta használok számítógépet). Részemről az appban a csúcs a "Limitmódosítás" lehetősége, 1-2 kattintással állítható, nem kell már telefonálgatni.
Én elfelejtem ezt a kisiklást, főleg, mert nem ért semmilyen kár, hátrány. Biztos alaposan megtanulták a leckét. -
RR-13
őstag
Igen ám, csak merqree azért is jó, hogy most felhozta ezt, mert korábban itt az lett írva, hogy "honlapon volt szó ezen hétvégére karbantartásról"
Majd itt ismét:
"A honlapon/netbankon valahol olvastam, hogy hétvégén leállás lesz."Mondjuk más ezt nem észlelte, és jelezte...
És, ha valóban történt volna honlapi tájékoztatás, akkor az ekkora leállást, karbantartást levélben is kellett volna jelezni a felhasználóknak, de láthatóan levél küldés nem történt.
Az akkori hsz-ekből meg volt állapítható, hogy az áramhálózat karbantartás az előre tervezett volt, amiről a Gránit is tudott, és ehhez képest nem tájékoztatták az ügyfeleket.
Majd a Gránit a Facen is előre tervezett karbantartásra hivatkozott, és itt már mindegy is, hogy a sajátjuk volt vagy külső karbantartás, mert tudtak róla, és nem adták át az infót az ügyfeleknek, azt sem, hogy az előre tervezett áramhálózati karbantartás miatt esetleg kiesés, vagy leállás várható, és az ügyfelek így készüljenek.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Azért a július 25-én tervezett karbantartást "nehéz" összekeverni, egy 2 héttel később bekövetkezett ilyen esettel, ráadásul nem "emberekről" volt szó, hanem egyről, aki olvashatta...
És azért ez nem annyira egyszerű, ugyanis a Gránitnak fel kellett volna ismernie a saját rendszerének a teherbírását, sérülékenységét stb. bárhogy is nevezzük.
És ehhez képest bizony, hogy tájékoztatnia kellett volna az áramszünettel járó karbantartásról, hogy az ügyfelek felkészülhessenek.
Ugyanis, ha már megtörténik a baj, az áramszünet miatt, akkor hiába akarják tájékoztatni a felhasználókat, mert az több szempontból is késő! (láthattuk is ennek az eredményét)A felkészülés alatt a tervezett utalásokat értem, stb., ugyanis nyilván nem tervezek utalást (vagy korábban indítom el) egy olyan hétvégére, amikor tudom, hogy bármilyen leállás lehet.
Márpedig egy nagy áramszünettel járó hálózati karbantartásnál szinte kizárt, hogy ne legyen valami nem várt probléma, vagy következménye.A "többi bank" nem "egy helyen tárolja" az ilyen szervereit..., ezért a Gránit nem hasonlítható össze a többi bankkal, ilyen összefüggésben.
És azért mert a többi bank nem írja le konkrétan, hogy a karbantartás pontosan "hol van", még lehet ugyanolyan, mint ennél az esetnél, hogy külső karbantartás van.A szolgáltatóknak, bankoknak is "kötelességük" bizonyos esetekben a felhasználókat tájékoztatni áramszünettel járó karbantartásról, akár a karbantartás pontos, vagy részletesebb megnevezése nélkül is, hogy fel lehessen rá készülni. Amennyiben nem kötelességük, akkor meg minimum elvárható!
És szerintem egy ilyen "kis bankra" ez halmozottan igaz kellene, hogy legyen.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
beszéltem az ügyfélszolgálattal (fel is oldották azonnal), alapvetően tudnak a problémáról, az utóbbi 1-2 nap sok ilyen volt... a hétvégi leállás utóhatásai, háttérrendszerek lassúsága az ok - legalábbis nekem ezt mondta.
sajnos bármilyen tranzakciót érinthet: terminál, atm, netes fizetés, érintve/lehúzva/bedugva egyaránt. szuper!
-
merqree
őstag
Ha nyilatkozol, akkor 2 alkalommal vehetsz fel ingyen készpénzt.
Ha nem nyilatkozol, akkor 4 alkalommal. De ez Gold 2.0 csomag.https://www.raiffeisen.hu/kondiciok/premium-banking
Készpénzfelvétel belföldön [Belföldi forint ATM és postahelyi készpénzfelvételek] díjai nyilatkozatot nem tett ügyfeleknek
adott hónapban
az első 4
alkalom, ha az
Raiffeisen ATMből történik:
0 Ft[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hat pedig de. A konstrukcioba epitett kedvezmenyek miert ne lehetnek vagy-lagosak?
Ami necces volt, amikor az MKB-nek volt olyan konstrukcioja, hogy a havidij direktben attol fuggott, hogy kihasznaltad-e a 2 ingyen kivetelt... az tulkepp pont a nem ingyenes kivetet valositotta meg. Nem tudom, van-e me'g az. -
axioma
veterán
Hat ugy volt pedig az MKB digitalis, de nem erdekel annyira hogy megnezzem, foleg hogy regi kondicios lista volt (bar talan itt a forumban szerepelt).
A Raiff igazabol szerintem korrekt. Akik nem kerik hogy oket sujtsa az idegen kivet, azok kapnak plusz ajandekba negyet sajatbol. Megjegyzem, Erste-nel is pont ugyanigy van (csak nekik kicsit tobb automatajuk van es nem napi 300e a limit). -
axioma
veterán
Hat nekem korlatlan darab mert Select verzioban vagyok, de nem latom a nyilatkozatra vagy az elso ketto idegenre hivatkozast a sajat dijleiroban, 759Ft fix tetelkent van. Mindegy is, magamtol is amennyire lehet keszpenzmentes eletet elek, sokszor egyet se veszek ki, parom is csak egyszer, de o Erste.
-
István89
tag
Nekem eddig a BP bank felülete jött be. Logikus és teljesen átlátható volt. Persze minden banknak más, de amikor itt nyitottam a számlát, és első alkalommal beléptem, akkor visszalépés volt minden tekintetben. Azóta kb annyi változott, hogy van zárolás menüpont. (kis túlzással)
Nekem amúgy nem kellene netbank, ha a mobil alkalmazásba még belekerülne pár funkció. Pl. Számlakivonat letöltése PDF-ben, a netbank rendszerüzenetek integrálása. De várhatóan ez se holnap fog megtörténni, hiszen alapvető hibákat nem tudnak 1-2 hónap alatt kijavítani. Play áruházban is elég rossz véleménnyel vannak már az alkalmazásról. 1,8 értékelés pedig szerintem nem túl jó, ha többi bank alaklámázását nézzük.
-
KTU
addikt
Így van, nem feltétlen POS terminált jelent, pl. SimpleBusiness
Szeptember 30-ig csak 10 e Ft a csatlakozás, 1.-én regisztráltam, azóta semmi válasz, párnapja felhívtam őket, "ja látják, majd keresnek".[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
RR-13
őstag
Ezzel a megfogalmazással egyet is értek, és valóban így van, kivétel az OTP
Szerkesztettem még fentebb egy részt, kiegészítettem miközben írtál ezzel:"és nem azt a számlaszámot kaptam vissza, mint a 2010-ben megszüntetett számlaszámom, azért sem mert azt közben kiadták másnak, de ott a rendszer az új számlát nyitók részére - függetlenül attól, hogy volt-e már számlája ott - generál le egy új számlaszámot."
A következő szövegrészed teljesen valós, de ezt én is írtam, mivel a CIB-nél én is visszakaptam a régi számot.
"de valóban nem egy bank csinálja azt, hogy ha évek múlva újra számlát nyitsz náluk, akkor visszaadják a régi számlaszámodat, mert még "emlékeznek rá"
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
A korábbi szövegrészemet ki kell egészítenem:
"A számlaszám bizonyos részei "elvileg" mindenképp változik, ha másik településen nyitjuk meg a számlát pl. annál a banknál, ahol korábban már volt számlánk. Kivéve, ha a korábbi fiók által megnyitott számlaszámot vissza tudja adni az új fiók is, ha nem, akkor mindenképp eltérő számlaszámod lesz a fiókazonosító miatt."
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali médialejátszót?
- Marvel Snap
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- New World - az új Amazon MMORPG
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Amazon Fire TV stick/box
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Redmi 4X - Mi-ért hagytál el engem?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12 / 256GB titánszürke dobozában 36 hónap garanciával!
- AKCIÓ! Intel Core i7 FÉLKONFIGOK - KÉRHETŐ ALKATRÉSZ IS CPU, RAM, ALAPLAP
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen