- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vodkaboy22
addikt
válasz sörösló #31884 üzenetére
Tudtommal nem laborkörülmények között extrém speciális anyagok hiánya nélkül acetilén 1:6 100%oxigén mellett érhető el a legnagyobb előkevert lánghőmérséklet (~3200fok ) akkor hogy is van ez a 8000 fok Najó vicc
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz sörösló #32120 üzenetére
De azzal 4W-al amit lead olyan szép hangot varázsol ebbe a sunyi Bp-esti kicsi 2*2méteres albérleti szobába, hogy úgy érzem magam mintha otthon lennék a farmon és csak a madárcsicsergés menne
24V nagy johndeer-ben meg hasonló szörnyekben van (új merci bus stb.) (Vékonyabb kábel kell.) De lehet 12V-os lesz belőle mert az a gyakoribb.
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
biacsia
tag
válasz sörösló #32125 üzenetére
Köszönöm, majd ha lesz időm belesek a dobozokba.
Az viszont biztos, hogy nem csokival van kötve,hanem csak össze vannak tekerve a vezetékek kb 3 cm hosszan+ 1 adag szigetelő szalag.A villanyszerelő műve volt ez annó. Már korábban szembesültem ennek az "előnyeivel"."...a béke az, amikor nagyobb botod van, mint a többieknek..."
-
sketchifun
senior tag
válasz sörösló #32233 üzenetére
Ha 230V-ot nézünk, mint meghajtó feszültség, (Ueff elvileg ezesetben kb 400V), akkor 5 Amper elvileg ki tudna szolgálni kb 1000W-ot. Az én inverterem 6A-t tud, 1200W a névleges teljesítménye, 1000W-os flexet autóról zokszó nélkül.
Hol a probléma?
Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán
-
Batman2
őstag
válasz sörösló #32231 üzenetére
Presze, a mosógép motorban igazad van !
Nem is arra a 220-as motorra gondoltam, illetve nem úgy, ahogyan az a mosógépben alkalmazva van.
Valahol neten olvastam egy cikkben, amiben asszem háztatási mosógép ilyen motorját használták fel szélkerékhez, mint áramtermelő eszközt.
A vagy 32 darab tekercs összekötésének átszervezésével (asszem többet párhuzamosan kötöttek benne, valami 6-os szervezésbe) 24V-os szélgenerátort építettek belőle.Ez jutott eszembe igazából, mikor erről a témáról értekezni kezdtünk, hogy ugyanígy kisebb feszültségű motorként is használható lenne akkor.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sörösló #32231 üzenetére
A teljesítmény csökkenésben pedig igazad van, ezt kifelejtettem a számításból, ha az autó dinamót motorként akarom használni.
Mondjuk akkor 220W helyett olyan 160-170W-tal lehetne talán számolni, ami 4 darabot feltételezve a 4 kerékre még mindíg egész jó teljesítmény lenne egy könnyű szerkezetű kis maszek autóhoz, amolyan "buggy"-hoz !Gondlom akkor, a dinamó álló részét és a forgórészt párhuzamosan kellene az akkura kötni, így lenne meg a két fix elektromágneses pólus és a középen állandóan váltakozó ezáltal elmozdulásra képes mágnese pólus.
Ha ezt így megtenném, csak beindulna mint motor gondolom, vagy még ilyenkor is gond lehet a gerjesztés létrejöttével ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Wind-Storm
őstag
válasz sörösló #32555 üzenetére
Amit linkeltél az nem graetz!
A linkemet ha nézted, bal alul van az áramkörben egy graetz-es kapcsolás, arra gondoltam... [link]
Ezenkívül a két diódaágat sem kéne középen közösíteni.
A rajzon szereplő módon sem? Miért?
Meg lehetne próbálni a 230 V-ot megetetni egy soros kondi + kisebb ellenállás kombinációval.
Pont ezt szeretném megtudni, hogy mekkorákat használjak jelen esetben?
Még egy tapasztalati jótanács. Ha direkt hálózattal kísérletezel, érdemes egy sorbakötött 60 W-os izzón keresztül! Ha valami gebasz van, nem ütöd le az egész házat.
Éles próba előtt van trafós 36V AC van kéznél, előbb evvel szoktam tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz sörösló #32738 üzenetére
Csak a megerősítés végett kérdeztem rá, mert nem gondoltam volna, hogy ezek csak ilyen eszméletlen pici áramot képesek szolgáltatni, kondenzátor létükre !
Így a kondenzátor szó hagyományos értelmezéssel nem áll rájuk, csak valami nagyon sokrszor újra tölthető elemek/akkuk.
A kinézett 3,3F-os kondik már 0,8A folyamatos leadására is képesek, azok bőven megfelelnek LEDekhez.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
vodkaboy22
addikt
válasz sörösló #34714 üzenetére
Nekem is van több mint 50eves működő trafó, de olyan is ami nagy terhelés miatt 3 év alatt menetzarlatos lett. (consumer)
És az ipari elektronika mindig sokkal jobb lesz.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Lompos48
nagyúr
válasz sörösló #34856 üzenetére
Mégcsak elitélendőnek se találom. Valószínűleg firmware van beleírva. Ha pedig az IC típusa ismert lenne, akkor a lekoppintás már a legegyszerűbb üggyé válik. Mondjuk szellemi tulajdon védelme a jobbik esetben. Ha rosszindulatot feltételezünk, akkor pedig a szervizelés kisajátítása.
Bármelyik az, ez a legegyszerűbb megoldás. Amióta lézerrel feliratozzák, nem lehet letörölni oldószerrel a címkézést. Olyan alkatrészeket rendelni a gyártótól, amin a kártyagyártó saját kódja szerepelne, jócskán többe kerülne.
Nem távolkeleti módszer. Mi itt, közép-kelet Európában ezt már "gyakoroltuk" 30 évvel korábban. -
Lompos48
nagyúr
-
And
veterán
válasz sörösló #34884 üzenetére
"Na ezért utálom én a mikrovezérlőket! Ócsó meg minden, de ha behalt akkor "game ower". Nincs forráskód, nincs semmi."
Ja, mert ugyanez például a PLC-s / HMI-s világban ugye teljesen elképzelhetetlen . Pedig ott sokkal nagyobb értékről (plusz a kapcsolódó, esetenként sokszor tízmilliós berendezés használhatóságáról) van szó. Nincs eredeti - szimbólumokkal ellátott és kommentezett - program. Ami meg rajtuk van, az vagy kiolvasható belőlük, vagy nem, vagy betölthető az újabb típusú (mert a régi már nincs a piacon) PLC-be, de főleg terminálba, vagy nem, vagy elfelejti a belső elem lemerülésekor, vagy nem (mivel van, amelyik típusnál a nemfelejtő tár nem létezik). De hogy módosítani nem fogod egy könnyen, az nagyon valószínű, vagy csak iszonyatos pénzmag kifizetése mellett találsz valakit, aki nekiáll. A gyártó és a hazai forgalmazó pedig vagy megszűnt az évek során, vagy egyszerűen tojik a fejedre. A felsoroltak mindegyikével találkoztam pár év alatt.[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz sörösló #34890 üzenetére
Sajnálom, de el kell keserítselek. Azok az árak a mostaniakhoz képest valahol a bányászbéka segge alatt tanyáztak.
Nagyon durva ellenpéldával rukkolok elő:
Volt olyan (itt nálunk), hogy egy havi mérnöki (nem kezdő) fizetésemből írva-mondva 43 darab BC107 típus tranzisztort tudtam volna megvenni. Egy JVC838L rádiósmagnó (igaz 8i kilós) fél Dacia árába került. Persze, hogy a fejed tetejére állva is javítottad! De ez a másik véglet.
-
Lompos48
nagyúr
válasz sörösló #34890 üzenetére
Sajnálom, de el kell keserítselek. Azok az árak a mostaniakhoz képest valahol a bányászbéka segge alatt tanyáztak.
Nagyon durva ellenpéldákkal rukkolok elő:
Volt olyan (itt nálunk), hogy egy havi mérnöki (nem kezdő) fizetésemből írva-mondva 43 darab BC107 típus tranzisztort tudtam volna megvenni. Egy JVC838L rádiósmagnó (igaz 8 kilós) fél Dacia árába került. Persze, hogy a fejed tetejére állva is javítottad! PC AT jugoszláv klónt 9 Dacia áráért vett az intézetünk (1991-ben)... De ez a másik véglet.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz sörösló #35001 üzenetére
Akkor látom nem értetted az írásomat.
A kávéfőző kapcsolója köze sincs amit linkelt képhez.
Kapcsoló billenőjében van 2 horony, ami a házon! lévő lyukban kialakított 2 pöcökön billen.
Maga a kapcsoló billenő feszíti és a kapcsoló házat és így rögzíti a kicsúszástól, de az elfordulástól maga a kapcsoló billenője véd.De du. rakok fel képet róla.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
atesss
addikt
válasz sörösló #35064 üzenetére
Ez jó hír, köszi !
ha eléggé bika a tápegység
Itt arra gondolsz, hogy a pufferelése elég nagy (a PWM frekvencián is, vagyis LowESR kondikat érdemes használni gondolom) ?Majd kiderül élesben hogy nézne ki a dolog, de kb. 1cm-es lineáris mozgáslépcsőket kellene elérnem. És úgy, hogy ezek a mozgások ne gyorsak legyenek, hanem szabad szemmel láthatóan lassan mozogjon a lineáris tengely ezen az 1cm-es úton is.
Az 1cm egy pl. 6-os menetes szárnál kb. 10 fordulat.
Megnézem majd az egyik beépített ilyen ablaktörlő motorunkat (úgyis épp cserélnem kell a vezérlő Atmega-t, ha átküldené végre a kolléga a HEX fájlt amit az új Atmegába írnék...), hogy milyen sebességgel forog - mennyi idő alatt teszi meg a 10 fordulatot.Direkt ilyenre csinálják állítólag, mert a fő szerepük a rögzítés
Egyértelmű. Csak nekem most pont nem erre kellene.
Egy egyszerűbb menetmetsző jól sejtem hogy 2-3e Ft-nál nem nagyon drágább ?
A trapézmenetes orsók... Nagy menetemelkedéssel is gyárthatók
Nekem az itt pont hogy nem cél.A trapézmenetes orsók nagy terhelésre, kis holtjátékkal készülnek.
Nekem a fő problémám, hogy nem fog-e hamar (pár hónap alatt) elkopni, elhasználódni a sima menetes szár vagy a rajta lévő anya ?
Elsősorban ezért merültek fel bennem az alternatívák.
Zsírozás segíthetne, csak ott meg félek tőle, hogy a zsírban idővel jobban megragad a por. Vagy valami speciálisabb zsír kellene ?[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz sörösló #35064 üzenetére
Vettem egy M6-os menetes szálat, és nem tapasztaltam ilyesmit. Kézzel lehet rajta "pörgetni" is az anyát, simán megy rajta.
Közben a terv lehet változik (lehet hogy az eddig tervezett ~0-nál egy kicsivel azért nagyobb terhet kell mozgatni), bár szerintem még így is elég lesz egy sima M6-os menetes szál.
De ha mégsem, akkor azért gondolkodok a trapézmenetes orsón is.
Csak mekkora lehet a legkisebb méret, ami kapható még belőle ? -
atesss
addikt
válasz sörösló #35068 üzenetére
Hát könnyen lehet hogy olyan helyen lesz beépítve, amihez nem lesz olyan könnyű hozzáférni.
De 1-2 havonta belefér az áttörlés-újrazsírozás végül is.
Ezek a száraz teflonos anyagok mit tudnak ?A tápegység nem olyan kardinális kérdés.
Ha olyan nagy lesz az áramfelvétel, akkor berakok neki egy újabbfajta PC-tápot, aztán azzal biztosan elmegy.De az a kialakítás is lehetséges, hogy nem is egy motor lesz, hanem 2-3-4 csoportban lesznek külön mozgatva, és így motorból is ennyi kell.
Itt már a motorok árán kívül a táp ára sem mindegy. Bár lehet hogy egyszerre csak egy mozogna.Viszont adódott még egy komoly probléma:
A Lada(2105) ablaktörlő motornál az egyik pólus maga a ház (amúgy nem értem ez miért van így, illetve hogy nem okozott-e ez gondot az autóban használva).
Egyik irányban forogva ide föld kerül. Másik irányba forogva viszont a 12V...
Egy nagy vasajtóra szereltünk fel egy ilyen motort, és így itt úgy kellett rögzítenünk a motort azt ajtóhoz, hogy el kellett szigetelni a motor házát az ajtótól.
De lemértem ezen a másik, már használatban lévő motorunknál, és sajnos a tengely is villamos kapcsolatban van a házzal, vagyis a tengelyre is rákerül ilyenkor a 12V...
Ezen a motoron egy kis orsó van, és utána kötél, szóval itt ez nem volt gond.De amit most tervezek, ott egy menetes szál kerülne a tengelyre, aztán pedig ehhez rögzítve egyéb dolgok - szintén valószínűleg fémes kapcsolatban.
Vagyis ez itt már biztos nem lesz oké...
Vagy egy olyan összekötő anya kell, ami nem fémből van (azaz leginkább műanyagból). Barkácsboltokat körbekérdezve egy helyen tudnának ilyet csinálni, 3 hetes határidővel és 2000Ft-ért darabját.
Vagy esetleg csinálok magamnak - ha találok megfelelő alapanyagot, akkor csak egy menetfúró kell.Vagy más motort kellene használni.
Más hasonló (DC 12V, hasonló csigaáttételes) motoroknál is szokás ez hogy az egyik pólus a ház ?
Ha jól sejtem az elterjedtsége és az autós használat miatt ez a Lada ablaktörlő motor elég olcsó (asszem 7e-ért láttam már teljesen újat is).
Más hasonló (nem autóba tervezett) motor jóval drágább lenne ?Egy Boráros téri, ilyen orsón fel-le tekerős, reklámcserélős reklámtáblában - amiben elszakadt a reklám, és így részben látszott a belseje - láttam a minap a mozgatómotort.
Az is hasonló felépítésűnek nézett ki, és ugyanúgy Bakony művek gyártmány volt. -
atesss
addikt
válasz sörösló #35064 üzenetére
Az AVR-es PWM motorvezérlésen is gondolkodok közben.
Találtam egy leírást (motorvezérlő: [link], és AVR kódolás: [link]), ami alapján újra felvetődött egy cél IC felhasználása motorvezérlőnek.
Mi az ami megfelelne az én célomnak (PWM jel az AVR-ből, és ezzel a 12V-os Lada ablaktörlő motor meghajtása.
Találtam a motorról gyári adatokat: [link]
Legnagyobb áramfelvétel 1Nm nyomatéknál: 2,8A.
Akkor ehhez a PWM ellenére is megfelelne egy 3A-t tudó motorvezérlő IC ?
Pl egy ilyen: [link]
Még nem néztem körül az IC leírásában ebből a szempontból, de jól sejtem, hogy az AVR-nek és a motornak/motorvezérlőnek lehet teljesen független tápellátása is ?
(Vagy galvanikusan is le vannak választva, pl. egy belső optocsatolóval ?) -
atesss
addikt
válasz sörösló #35535 üzenetére
Csak a legtöbb munka is ezzel van...
A W1 - W2 bemenetre felváltva kapcsolva a PWM jelet változik a forgásirány is.
Na viszont ez az ami nem tetszik !
Mivel így két AVR kimenetet kell PWM üzemmódban használni.
A gyári motorvezérlőkben lévő megoldásnál van egy külön engedélyező láb - ezen kapja meg a PWM jelet.
És csak itt jelenik meg a PWM jel, az irány bemeneteken nem.Mondjuk nem tűnik bonyolultnak az átalakítás, egy plusz kapuval asszem megoldható.
-
atesss
addikt
válasz sörösló #35539 üzenetére
Igen, relét lehetőleg hagyjuk ki. Egyrészt amiért te is írtad, másrészt pedig az ilyen reléknek elég komoly ára is van már.
Amúgy meg a 4A az, amit külön motorvezérlővel is meg tudok oldani. De ha már megcsinálom, nem 5-6A-re, hanem min. 10A-re csinálnám meg. Arra meg aztán tényleg drága dolog egy megfelelő relé...
Ha jól sejtem a tranzisztorok ára nem sokat változik 10A-ig. Mondjuk a hűtés igény fokozottabb, de akad itthon elég sok bontott hűtőbordám + esetleg egy kis ventit is rakok rá.Átalakítás egy PWM-jelesre:
Egy ÉS kapu mindkét bemenetre elvileg meg is oldaná az átalakítást.
Csakhogy a W1=W2=1 esetén a fékezés jobb lenne ha nem PWM-el kapcsolgatva működne...
Úgyhogy ezen még gondolkozok.DC motor:
Közben erről a konkrét motorról eszembe jutott honnan is származik.
Egy modellvasút motorja.
Egy minőségi, márkás darab: Buhler.
Jól sejtem hogy ez akkor 12V DC ?
Kb. 10-14 éves darab, egy ismerősnek volt azokban az időkben modellvasútja. Valami egyszerűbb, de azért márkás típus.
Vagy lehet hogy AC ?
Egy nagy trafója volt a készletnek, rajta egy méretes potméterrel.MOD:
Találtam képet és adatokat is a motorról, ha minden igaz, valami ilyesmi: [link]
Itt pedig részletes adatlap, nyomatékgörbével, stb.: [link][ Szerkesztve ]
-
vodkaboy22
addikt
válasz sörösló #35572 üzenetére
Én láttam 600F/10Vos teleprendszert de az ponthegesztőnek volt kitalálva és 1-2 másodpercig is leadta a 40 000A-ert de az hogy fogalmazzak khm akkora volt mint egy nagycsaládi hűtő
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
csabyka666
addikt
válasz sörösló #35594 üzenetére
Köszönöm a hozzászólást. Gondoltam, van itt valaki, aki használja így a rendszert, és elmondja nekem a tapasztalatát.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sörösló #35598 üzenetére
Én ezt el tudom fogadni, hogy így van, de ha több tízezret, esetleg százezret kellene ráköltenem, inkább hagyom úgy, ahogy van.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz sörösló #35631 üzenetére
Ezért kell külön csövezés, és ekkor test vezetékkel vinni a lámpaszálat, vagy venni piros vezetéket.
Nyomógombnál is ugyanannyi szál kell, csak nagyobb a hiba lehetőség.
pl: lámpaszálat kötöd szembe a nyomógomb szállal[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
moha21
addikt
válasz sörösló #35631 üzenetére
Mondjuk 2 váltókapcsoló még azért nem 8 hely + ha rakunk bele egy keresztet akkor sem követhetetlen még. :-)
(#35642) Kernel: Én is holnap fogok pont felszerelni alkonykapcsolót erre a célra.
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
atesss
addikt
válasz sörösló #35647 üzenetére
Jó a PWM elnevezés talán kicsit túlzás, de igazából a be és kikapcsolási jelenségek érdekelnének (kicsit mélyrehatóbban is, mint ami ehhez közvetlenül kell).
Egy mikrokontroller vezérelt ingaórán (pontosabban "ál"-ingaórán) gondolkozok.
Elölről egy igazi ingaóra ingája + ingarúdja (alapvetően 1m-es, másodpercingán gondolkozok) lenne felszerelve, de a háttérben egy elektronikus eszközről lenne szó.
Az ingát kézzel kéne elindítani. Akár még csak egy egyszerűbb csapágyazás esetén is 1 oda-vissza ingamozgás alatt 1-2mm-nél többet nem csökkenne a kitérés. A síkmágnest megfelelő időben bekapcsolva majd kikapcsolva (utóbbi a kritikus) az ingát (illetve a hátul rászerelt síkmágnes ellendarabot) - ilyen kis távolság esetén - húzni tudja, így állandóvá téve a mozgást.
Magyarul 2 másodpercenként egyszer kapna áramot a mágnes, attól függ milyen jól tudom a helyzetét figyelni (optikai érzékelővel) és beállítani, de kb. 50-100ms-ig.
Ha jól sejtem a manapság kapható ilyen órák is így működhetnek. -
bacus
őstag
válasz sörösló #35708 üzenetére
Ne haragudj meg, én sem kötekedni szeretnék, de nem sok kempingben jártál...
A horvátoknál és olasz kempingekben is előfordul, hogy nem is férsz hozzá a kismegszakitóhoz, hanem ki kell menni a recepcióra, szólni, hogy nincs áram, majd jönnek és felkapcsolják. Velem már előfordult, hogy napi 2x menet után a 3. nap nyitva hagyta az amúgy lezárt dobozt.
Abba a kempingbe, ahova mostanság járunk a balatonnál, ott 4db 8-as csavarral szeded le a doboz tetejét, nem nyúlhatsz bele, ha a kismegszakitó felkapcsolásán kivül lenne bármi probléma, mert kiraknak még aznap..., ja és persze vizzáró gumi tömités miatt még figyelned kell arra is, hogy teszed vissza. Szóval nem az a megmutatom hol van, esetleg kiemelem, stb.
Ha picit is utánanézel a kismegszakitóknak, ill. a működésüknek, akkor nyilvánvaló lesz, hogy 6A kismegszakitó elé hiába is teszel másik 6A-es kismegszakitót, mert 10A-es terhelésnél majdnem biztos, hogy ha az egyik leold, akkor le fog a másik is. Az ugyanis mind a kettőnek eléri a leoldási küszöbét. A folyamatos kicsit túlterhelésnél sem lehet abban bizni, hogy a lakókocsinál lévő hamarabb old le, igy csak valami elég gyors elektronika segit.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
tornas
őstag
válasz sörösló #35885 üzenetére
"Mikázni akkor kell ha a szeletek lekoptak a szigetelésig. Macerás dolog, nagy gyakorlat vagy óvatosság és sok türelem kell hozzá. Vékonyra köszörült vasfűrészlappal vagy vésőszerűen köszörült szikepengével próbálkozhatsz."
A laposfejű "órás-csavarhúzó" (kisebb-nagyobb, motor forgórészének a méretétől függően) is jó lehet?
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
Lompos48
nagyúr
válasz sörösló #36109 üzenetére
Annál van lejjebb is: az 1N4001.
Soha nem szabad szem elől téveszteni azt, hogy a műszeres ellenőrzés egy durva teszt, ami csak határeseteket tud kideríteni. Biztos eredményt csak a katalógusadatok korrekt ellenőrzése biztosít. Tehát a 200V-os diódánál KELL a 200V a teszthez, ami pedig nincs kéznél.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5310 5490 7490 5400 7400 5410 5510 5520 XPS 9360 7390 i5/ i7 8-11. gen.
- Bontatlan WD My Passport Elements SE 2TB - 2,5" USB3.0 HDD
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 Touch - i3-5G I 8GB I 128SSD I 14" HD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T440P - i7-4710MQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs